Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center
1515 svar till detta ämne
Postad 04 mars 2012 - 21:28
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Det finns en viktig skillnad till på spelarna, avkodning av HD-ljud i fler kanaler än två. HD Max har både HDD plats och inbyggd blurayspelare samt kortexpansionsplats. Sen kan HD Max avkoda 5.1/7.1 ljud till PCM, om man har en förstärkare som inte avkodar själv, tex äldre hemmabioreceiver eller Meridian HD621. (Smart klarar bara att avkoda ner till 2 kanaler PCM.)
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
För mig som har en ljudprocessor som inte avkodar HD-formaten var detta helt avgörande för valet av spelare.
Postad 05 mars 2012 - 11:20
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Hej Om det är så att du köpt en D1, så har du monterat in en disk i den som du sedan formaterat via spelaren ( D1 ) och då valt EXT2 eller EXT3, som är filsystem som inte windows gillar. Det du kan göra är helt enkelt att: 1. installera drivrutiner i din windowsdator så att den kan läsa och skriva till partitioner med det filsystemet du har på disken i spelaren. 2. Du stoppar in spelaren med usb-sladden i datorn, går till "Skapa och formatera hårdiskpartitioner" där du tar bort volym på spelarens disk, och sedan formaterar den med NTSF. 3. Du har köpt och stoppat in en 3TB disk i din spelare, vilket gör att windows inte alls tycker om att partionera hela den volymen, utan vill enbart göra en 2TB partiton och låter resten ligga oanvändbart. Då kör du igång spelaren som vanligt på tv´n och väljer att partioner disken i spelaren, och väljer NTSF som alternativ. 4. Du har Mac, jag har inte kompetens att ge något gott råd, förutom att koppla spelaren till tv´n och formatera om disken i spelaren, vilket format som nu stöds av Apple.
Vet inte om den här sidan kan vara dig till någon nytta, http://www.fs-driver.org/ - Du ger för lite information egentligen, vad du har för operativsystem på din laptop, vilken hårdisk du har monterat i spelaren och hur du har formaterat den till att börja med. Det kan ju vara så enkelt att du inte har formaterat disken, vilket är enkelt löst. Att du skulle behöva gå tillbaka till Tvixen vill vi absolut inte. När du väl fått Dune´en att funka som du vill ( inom rimliga gränser ) så kommer du aldrig vilja gå tillbaka och använda något så buggigt som Tvix. Dock får du kanske sänka dina förväntningar på vad trådlös överföring kan ge, eller via usb och dator oxå för den delen - har man stora filer tar det ett tag att lägga över helt enkelt.
Lycka till.
Sitter i samma sits, vill också kunna föra över filer via USB till dunens interna HDD, finns det några risker med att formatera om disken via datorn till NTSF, eller är det bara att formatera den i dunen igen om det strular? Har för närvarande XP på datorn och disken som sitter i dunen har jag ej formaterat själv, så där vet jag inte vad som gjorts, det sitter iaf. en WD 1Tb i den.
Redigerat av Dr. Death, 05 mars 2012 - 11:24.
Postad 05 mars 2012 - 19:04
foggemannen
-
foggemannen
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
kan man ha 2 externa hårddiskar samtidigt i dune och få fram alla filmer från dom båda i yadis samtidigt?
isf hur trixar man det i yadis på datorn?
Postad 05 mars 2012 - 21:14
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Håller på att formatera om hårddisken till NTSF via datorn (kopplad med usb) vilken jäääkla tid det tar, trots att det bara låg 6 dvdfilmer på 1TB hårddisk.
10% på typ 2h...
Postad 05 mars 2012 - 21:46
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Beställt en D1 nu
Blir att pilla till helgen, tur att tjejen jobbar
Postad 05 mars 2012 - 23:50
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 068 inlägg
Håller på att formatera om hårddisken till NTSF via datorn (kopplad med usb) vilken jäääkla tid det tar, trots att det bara låg 6 dvdfilmer på 1TB hårddisk.
10% på typ 2h...
Klicka i rutan snabbformatering så tar det bara 10 sek. Det tar samma tid oavsett hur mkt data som finns på den. /Marcus
Postad 05 mars 2012 - 23:56
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Skulle kanske gjort det, men vad är det som skiljer, måste ju finnas en anledning till att det finns två sätt?
Förstod väl att snabbformatering så gå snabbare men jag trodde en vanlig formatering var "bättre" och jag hade inte en aning om att det skulle gå sååå långsamt, trodde kanske en 1/2-1h...
Är ju upp i 25% nu så nu är det ju bara att låta skiten göra det klart, ingen brådska, är väl klart till man kommer hem från jobbet imorgon!
Redigerat av Dr. Death, 06 mars 2012 - 08:46.
Postad 06 mars 2012 - 08:46
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
70%!
Postad 06 mars 2012 - 08:53
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 068 inlägg
En vanlig formatering innefattar att du även söker efter skadade kluster på disken och det tar jättelång tid(som du märker).
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 06 mars 2012 - 09:07
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Då får jag önska min klustersökande formatering lycka till för nu ska jag till jobbet, och när jag kommer hem....då är det bäst att den lekt klart...
Postad 06 mars 2012 - 14:19
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 068 inlägg
kan man ha 2 externa hårddiskar samtidigt i dune och få fram alla filmer från dom båda i yadis samtidigt?
Det går bra. isf hur trixar man det i yadis på datorn?
Nu kan jag inte Yadis utan och innan, för jag använder Zappiti själv. Men om det fungerar likadant(vilket det troligen gör) så skapar du bara så många sökvägar som du behöver där du lagrar film. Tror inte det finns någon begränsning på antalet. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 06 mars 2012 - 19:05
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Blir bara så trött, när jag kom hem och trodde att min megaformatering skulle vara klar så fick jag upp en ruta att formateringen ej slutförts, och nu hittar datorn inte hårddisken överhuvudtaget...
Redigerat av Dr. Death, 06 mars 2012 - 19:23.
Postad 06 mars 2012 - 20:29
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Har formaterat om discen igen och valt NTSF och vilken boktstav den skulle ha (K:), men den dyker inte upp ändå...
På spelaren dyker den upp och infon säger NTFS.
Jag väljer att göra discen till EN partion, det ska väl funka eller är det fel?
Inget datorsnille som har en förklaring, Marcus?
Postad 06 mars 2012 - 20:46
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Vet inte vad som hände men nu funkar det, nu får jag helt plötsligt upp "DuneHDD" som "K:" och jag kan lägga in filmer där!
Misstänker att HDD:n krockade på nån vänster med USB-stickan jag hade i datorn.
Postad 06 mars 2012 - 21:18
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
grattis Döden. det har varit roligt att läsa din utveckling med hårddisken
Postad 06 mars 2012 - 21:24
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Kul att man kan roa någon!
Postad 06 mars 2012 - 21:43
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Vet inte vad som hände men nu funkar det, nu får jag helt plötsligt upp "DuneHDD" som "K:" och jag kan lägga in filmer där! 
Misstänker att HDD:n krockade på nån vänster med USB-stickan jag hade i datorn.
Ja, det var väl ungefär det tipset du fick här, men inte lyckades komma till rätta med då. Citat från inlägg av MrJones på Component Det beror på om den krockar men en annan enhet för då får du inte upp den i utforskaren utan då får du sätt denna USB apparat till en anan enhetsbokstav. Utforskaren->Den här datorn->Högerklick mus->Hantera->Lagring->Diskhantering->Markera din enhet (högersidan)->Högerklick mus->Ändra enhetsbeteckning och sökvägar->Ändra-> Sedan väljer du en bokstav->OK. Den bokstaven får alltid denna enheten varje gång du ansluter den på just denna dator.
Jag har själv råkat ut för detta med diverse USB-enheter genom åren. Ofta är det enklaste att gå in i enhetshanteraren och avinstallera dem och sedan installera om dem igen.
Postad 06 mars 2012 - 21:54
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Nä, det vart ej det som var problemet då, jag var tvungen att formatera HDD, kunde inte bara byta "bokstav". Då hade jag inget att "krocka" med.
Men jag kan lugnt säga att jag haft nytta som fan av det inlägget!
Har hållt mig undan datorer under många år fast det varit mycket som lockat mig. Så det är faktiskt ganska kul att man
till slut tagit steget att börja lära sig en del, finns ju så mycket häftiga grejjer man kan göra via datorn som man avundsjukt och oförstående suttit och läst om i andras trådar.
Nu är det fan slut med det, men man måste ju börja någonstans!
Postad 07 mars 2012 - 20:49
Nodman
-
Nodman
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon som haft problem med osynkat ljud med hdi dune smart d1?
Jag kör ljud från dunen via hdmi till förstärkare (Onkyo TX-SR606) men ljudet är inte i sync.
Har provat alla möjliga bild/ljudinställningar i dunen/förstärkaren/tv men lika fullt så direkt jag kör
ljud från dunen till förstärkaren så är det osynk.
Även samma fenomen om jag kör ljudet till förstärkaren via optiskt eller coaxial, samma sak.
Och det är inte fel på filer jag spelar upp.
Det enda som fungerar är om jag kör från dunen via hdmi direkt till tv då är ljud i synk.
Men direkt blanda in Onkyo så går det åt fanders.
Nu har jag bara ägt min dune i en vecka och körde tvix 7000 före det kopplad exakt samma som jag har dunen
och inga problem med osynkat ljud.
Har även startat igång tvixen igår och det funkar fint ljudmässigt där.
Så om det är någonting med dune och onkyo eller liknande.
Men jag vet inte rikigt vad jag ska göra, onkyon är en fantastisk förstärkare så jag vill inte byta märke.
Och som det verkar så fungerar förstärkaren eftersom den funkar bra med tvixen.
Och jag har även testat i onkyon att ställa sync på ljudet, men det går bara 100ms, och där skulle haft ett par ms till tyvärr.
Då hade det inte varit några som helst problem.
Vad jag förstår så har hdmi någon fördröjning av ljud ibland, och jag har även i onkyon lipsync, men det verkar inte fungera
på tvn tyvärr.
Annars riktigt nöjd med spelaren efter bara en vecka den verkar spela det mesta.
Dock irriterande om jag inte kan få till synk på ljudet.
Dunen har jag kört först med senaste stabila fw från hemsidan, samt nu har jag senaste betan.
Samma ljudproblem med båda fw.
Så tacksam om någon har tips vad jag kan göra.
Redigerat av Nodman, 07 mars 2012 - 21:23.
Postad 07 mars 2012 - 22:07
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Jäkla konstigt, kör själv exact samma fast med en Onkyo 876 och jag har inga problem med synk.
Men det finns väl nån synk inställning i både Dunen och Onkyon?
Postad 07 mars 2012 - 22:31
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Finns det något snabbt sätt att föra över filer till min Dune D1?
Testar nu med en fil på 2 gb, tar ca 2 timmar...
kör från min laptotp, trådlöst till roter, sedan trådat till dune.
har endast en intern hdd
Postad 08 mars 2012 - 00:22
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Det är tyvärr så att det är en av Dune´ens enda nackdelar. Problem med ljud som inte synkar ordentligt är inget ovanligt. Jag tror det är B, den gröna knappen på fjärrkontrollen som du kan ändra ljudsyncen med, eller eftersom du hade den senaste betafw - så kan du trycka "Pop Up Meny" och där välja ljudsync. Det som brukar funka bäst är att köra -0.22ms.
"En pina att behöva hålla på, det är ju en sån dyr spelare, den borde vara perfekt" - visst kan man tycka så, men fördelarna väger lätt upp denna, till synes enkla saken att åtgärda. Efter ett tag så går det per automatik att ställa in.
Postad 08 mars 2012 - 05:43
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Vilken dune path och Dune Interface location ska jag välja när jag har en intern hårddisk i min D1?
Jag testade att se vad platsen hette i finder, då fanns det två alternativ:
"Plats" som startade på /volymes/namn på HDD
"server" smb//xxx
Hur gör jag nu?  Kan tillägga att alla filmer och serier såklart ligger på den interna HDD också
Postad 08 mars 2012 - 10:18
Nodman
-
Nodman
-
Rookie
-
7 inlägg
Det är tyvärr så att det är en av Dune´ens enda nackdelar. Problem med ljud som inte synkar ordentligt är inget ovanligt. Jag tror det är B, den gröna knappen på fjärrkontrollen som du kan ändra ljudsyncen med, eller eftersom du hade den senaste betafw - så kan du trycka "Pop Up Meny" och där välja ljudsync. Det som brukar funka bäst är att köra -0.22ms.
"En pina att behöva hålla på, det är ju en sån dyr spelare, den borde vara perfekt" - visst kan man tycka så, men fördelarna väger lätt upp denna, till synes enkla saken att åtgärda. Efter ett tag så går det per automatik att ställa in.
Okej tack för tips. Jaja detta verkar fungera att göra så, men besvärligt. Så detta blir helt klart att skicka tillbaka spelaren till återförsäljaren och försöka att titta på något annat märke. Jag använder min spelare till att spela upp x264 1080p/720p film och tvserier. Spelar ingeting annat än sådan, och ska denna spelare inte ens klara av att synka ljud då är det ingen som helst tvekan att det tyvärr får bli att titta upp efter en ny spelare. Jag trodde faktiskt att denna spelare var "perfekt" efter att ha kört tvix 7000 i flera år, som tyvärr inte heller var bra, men den hade inga problem med bild eller ljud, dom 2 absolut viktigaste sakerna för att titta på film/tv. Den rebootade och hängde sig lit då och då, men de hör inte hit. Så tillbaka till tvix blir det då definitivt inte, får försöka hitta mig någonting annat. Tack för hjälpen iaf
Postad 08 mars 2012 - 11:47
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
398 inlägg
Ge inte upp Nordman! Synket behöver du ju bara fixa med 1 gång (i vilket fall behövde jag bara göra det).
Att den hänger sig känns lite främmande då det aldrig hänt för mig (har bara haft den ca 3 veckor)
Annars är det ju den klart bästa spelaren jag kört, just att den klarar HD ljuden utan problem är ju guld värt när man rippar sina blu-ray´s.
Kör på!
Postad 08 mars 2012 - 12:20
Nodman
-
Nodman
-
Rookie
-
7 inlägg
Nä inga problem att dunen hänger sig.
De var tvixen jag skrev om som gjorde det.
Men som sagt tvixen är ingenting jag vill ha igen.
Tyvärr verkar det inte spara inställning om jag ändrar synk,
så man måste göra det manuellt för varje ny fil som spelas upp.
Annars är spelaren helt fantastiskt.
Och nej vill inte alls ge upp, men att först måste ställa in synk på varje fil jag spelar upp det vet i tusan
om det är värt det, men vi får väl se får testa lite
Postad 08 mars 2012 - 17:56
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Kan man bara flytta/mixtra med med textremsan på MKV, verkar inte gå med ISO?
Postad 08 mars 2012 - 18:56
Rickard-76
-
Rickard-76
-
Användare
-
-
137 inlägg
En styck Dune HD Smart D1 beställd på webhallen  . Testat WD media Tv och boxee box, boxee på pc samt flex på pc. Nu vill jag ha en renodlad "film" mediabox som funkar utan strul o enkelt för familjen o hantera. Vad jag har förstått så ska man helst köra musik på något annat så min pc får hantera spotify samt mitt nätverk av musik filer. /Rickard
Postad 08 mars 2012 - 18:56
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Är det någon som haft problem med osynkat ljud med hdi dune smart d1?
Är det samma både om du skickar ut PCM eller bitstream? Stereo eller flerkanal?
Postad 08 mars 2012 - 19:18
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Någon som har tid att ghälpa mig med mina noob frågor  Vilken dune path och Dune Interface location ska jag välja när jag har en intern hårddisk i min D1?
Jag testade att se vad platsen hette i finder, då fanns det två alternativ:
"Plats" som startade på /volymes/namn på HDD "server" smb//xxx
Hur gör jag nu? 
Kan tillägga att alla filmer och serier såklart ligger på den interna HDD också
Postad 09 mars 2012 - 13:43
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Inte hunnit pilla med yadis något mer, men annars fungerar det otroligt smidigt.
Kopplade in sladden och vips fungerade internet.
MACen hittade enheten direkt, överföring fungerar smdigt
Samt allt har fungerat, och testat alla typer av filer som jag hade på datorn.
Skönt att den är så tyst också.
Grymt nöjd
Postad 09 mars 2012 - 19:46
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Hur gör jag för att bilden alltid blir helbild?
Jag har en 42 tums plasma, HD ready.
Oavsett vad jag väljer verkar det inte spela någon roll?
Ser nu ex gamla x-filesavsnitt. Då måste jag manuellt dra ut bilden för att få helbild.
Måste gå att få så att det alltid blir helbild, oavsett fil/upplösning på filen?
Postad 11 mars 2012 - 15:10
foggemannen
-
foggemannen
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
om jag har 2 externa hårdiskar så kan jag inte se på filmerna från den andra hårdisken genom yadis.
alltså jag ser front cover på alla filmer och själva film infon när man klickar på front covern. sen startar inte filmen iaf. jag måste gå in på extern hårdisk 2 och sen välja mappen där filmen är. då kan jag se filmen. men inte direkt från yadis. varför?
nu får jag d att funka. men inte alla filmer + att vissa i externa hårdisk 1 vill inte funka. d e lite buggit tror jag
Redigerat av foggemannen, 11 mars 2012 - 15:34.
Postad 11 mars 2012 - 16:11
foggemannen
-
foggemannen
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hur gör jag för att bilden alltid blir helbild?
Jag har en 42 tums plasma, HD ready.
Oavsett vad jag väljer verkar det inte spela någon roll?
Ser nu ex gamla x-filesavsnitt. Då måste jag manuellt dra ut bilden för att få helbild.
Måste gå att få så att det alltid blir helbild, oavsett fil/upplösning på filen?
finns ju bildinställninga i yadis. bara ändra där då. eller på tvn.
Postad 11 mars 2012 - 17:03
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 068 inlägg
om jag har 2 externa hårdiskar så kan jag inte se på filmerna från den andra hårdisken genom yadis.
alltså jag ser front cover på alla filmer och själva film infon när man klickar på front covern. sen startar inte filmen iaf. jag måste gå in på extern hårdisk 2 och sen välja mappen där filmen är. då kan jag se filmen. men inte direkt från yadis. varför?
nu får jag d att funka. men inte alla filmer + att vissa i externa hårdisk 1 vill inte funka. d e lite buggit tror jag
Du har förmodligen inte fått rätt på sökvägarna i Yadis. Någon bugg tror jag inte det är, snarare sbs.  MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 12 mars 2012 - 17:15
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
någon som hört något om när Dune släpper nya mediaspelare med Sigma 8910 chipet?
Postad 12 mars 2012 - 17:55
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Jag försöker se en film med IDX vobsub som subtitles, men jag kan inte välja det?
När filmen startar står det att subtitles är bortkopplat, och när jag försöker välja subtitles finns det inga att välja bland...
Någon som vet hur jag ska göra?
Redigerat av de_dave, 12 mars 2012 - 17:55.
Postad 12 mars 2012 - 18:34
foggemannen
-
foggemannen
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag försöker se en film med IDX vobsub som subtitles, men jag kan inte välja det?
När filmen startar står det att subtitles är bortkopplat, och när jag försöker välja subtitles finns det inga att välja bland...
Någon som vet hur jag ska göra?
testa med att döpa sub titeln till filmens namn. ska vara exakt lika. bara köra alt+c sen paste tex die_hard1bd1080p.mkv die_hard1bd1080p.sub Du har förmodligen inte fått rätt på sökvägarna i Yadis. Någon bugg tror jag inte det är, snarare sbs. 
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
jodå jag har rätt sökvägar. kanske är lite knas för jag kör 2 hårdiskar sen en usb minne sticka som yadis
Postad 12 mars 2012 - 19:17
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Den var "inbyggd" i filen tyvärr. FInns det något man kan göra då?
Postad 12 mars 2012 - 20:22
foggemannen
-
foggemannen
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Den var "inbyggd" i filen tyvärr. FInns det något man kan göra då?
då ska den d¨att läsa.. men d kan vara så att dune inte fixar just den filen med text. kolla om den funkar i vlc på datorn. gör det isf så är det ju inget fel på filen
Postad 14 mars 2012 - 10:41
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
då ska den d¨att läsa.. men d kan vara så att dune inte fixar just den filen med text. kolla om den funkar i vlc på datorn. gör det isf så är det ju inget fel på filen
Hittade på en annan sida en som hade samma problem. Svaret där var att dune ej kan ta inbyggda subbar av detta stuk om de är gjorda i högupplöst format. Detta är den första fil som jag haft på 5 år med inbyggd subpå just detta sätt, så släpper det och löser det på annat sätt.  Tack för hjälpen ändå
Postad 15 mars 2012 - 08:07
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
någon som hört något om när Dune släpper nya mediaspelare med Sigma 8910 chipet?
ingen som hört något?
Postad 15 mars 2012 - 08:45
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Skrapandet går så där, tex. så lyckas programmet inte hitta några bilder till Ice age 2, men resten hittar den.
Om man skulle vilja ha svensk titel/omslag/handlings beskrivning, då måste sitta och fixa rubbet manuellt?
Postad 15 mars 2012 - 08:46
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
ingen som hört något? 
jag har inget hört men jag väntar på den. kommer köpa direkt. har fixat till det trådade nätverket till sovrummet så där hamnar D1an så fort Dune kommer med ny.
Postad 15 mars 2012 - 10:43
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Vad kommer Sigma 8910 chipet göra som är så efterlängtat?
Postad 15 mars 2012 - 11:52
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Vad kommer Sigma 8910 chipet göra som är så efterlängtat?
har för mig att det blir 3D och 1Gbit ethernet om man jämför med 8642/43
Postad 15 mars 2012 - 12:25
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 068 inlägg
Skrapandet går så där, tex. så lyckas programmet inte hitta några bilder till Ice age 2, men resten hittar den.
Om man skulle vilja ha svensk titel/omslag/handlings beskrivning, då måste sitta och fixa rubbet manuellt?
I senaste versionen av Zappiti så kan man välja om den ska hämta info från IMDB eller TMDB. Tidigare fick man manuellt editera en av systemfilerna. Jag har haft bäst lycka med TMDB och hittar då i princip alla filmer som finns med på IMDB. Du måste skriva in namnet så som den heter och Ice Age 2 heter Ice Age: Continental Drift. Skriver du in det(utan ":" så bör det fungera.) Det finns tyvärr ingen databas på svenska som är bra så det är engelska som gäller för det mesta. Vissa omslag finns dock på svenska, men ibland får man lägga in manuellt när det saknas) Yadis är lite mer försvenskat, tror jag. Väljer du svenska där så får du nog titlarna på Svenska, men infon blir nog på Engelska ändå, skulle jag tro. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 15 mars 2012 - 12:31
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 068 inlägg
Ang de nya Promodellerna så är sista infon från tillverkaren, som jag fick i slutet januari, följande:Please note that the first available component will be a player module (Dune HD Pro Master). We expect its availability in March-April 2012. The other modules will follow.
Please note that the availability of the Dune HD Pro Extender module tightly depends on availability of Blu-ray stack from Sigma Designs for 8910 chip. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 15 mars 2012 - 13:44
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Det finns väl inget som hindrar mig från att ha både zappiti OCH tex. yadis + kanske ytterligare någon skrapa på Dunen, det är väl inget som krockar?
En annan sak ang. zappiti, kan man inte söka på skådespelare/regisörer?
Har oxå lagt märke till att de fälten är tomma efter skrapningen.
Ang. nya modeller så är ju det alltid kul, jag ska ha minst en Dune till så det får bli en av de nya modellerna.
Redigerat av Dr. Death, 15 mars 2012 - 13:47.
Postad 15 mars 2012 - 14:49
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 068 inlägg
Det finns väl inget som hindrar mig från att ha både zappiti OCH tex. yadis + kanske ytterligare någon skrapa på Dunen, det är väl inget som krockar?
Inga problem, du kan ha flera. Det kan ju vara praktiskt om man vill ha tex en viss typ av filmer för sig, exempelvis barnfilmer. Du lägger sen bara upp flera shortcuts i Dune och väljer den du vill ha. Tänk bara på att visa program skapar småfiler som de lägger på olika ställen och tar man sen bort programmet så får man rensa manuellt, om man inte vill ha dem kvar. En annan sak ang. zappiti, kan man inte söka på skådespelare/regisörer?
Det kan man i iPad/iphone appen, men inte i TV gränssnittet. Har oxå lagt märke till att de fälten är tomma efter skrapningen.
Då hämtas inte infon rätt, för det får jag med till alla mina filmer som nu snart är uppe i 500st. Ang. nya modeller så är ju det alltid kul, jag ska ha minst en Dune till så det får bli en av de nya modellerna.
De nya promodellerna blir dock i en helt annan prisklass, typ 15-20.000kr och uppåt. Det är dock möjligt att det nya chippet successivt fasas in i billigare modeller dock, men det blir nog i ett senare skede, gissar jag. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Redigerat av Marcus_TheRock, 15 mars 2012 - 14:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|