Spelbarhet: 10 Funkar perfekt
Ljud: 10 vilket härligt sound track ..när kommer skivan
Hållbarhet: 10 ja multi player finns ..rätt kul....
Story :10 Släng er i väggen Hollywood..
Årets PS3 Spel ..FANTASTISKT BRA !!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 15 October 2009 - 06:00
Grafik: 10 Oj oj
Spelbarhet: 10 Funkar perfekt Ljud: 10 vilket härligt sound track ..när kommer skivan Hållbarhet: 10 ja multi player finns ..rätt kul.... Story :10 Släng er i väggen Hollywood.. Årets PS3 Spel ..FANTASTISKT BRA !! Postad 15 October 2009 - 06:24
Jag spelade aldrig ettan av denna serie. Men efter alla fantastiska betyg av tvåan är jag extremt sugen på införskaffa just tvåan. Frågan är då om man måste lirat igenom ettan för att förstå handlingen osv? Om inte, är det ett givet köp.
Postad 15 October 2009 - 07:17
Varför, varför, varför beslutade man sig att bygga om hela biorummet,
just veckan innan ett av årets spel släpps (modern warfare 2 ej bortglömt) tidsschemat var pressat men jag borde insett att det inte fanns en suck att hinna med, dock skall jag införskaffa spelet direkt ändå bara för att teasa mig själv lite extra //najkks Postad 15 October 2009 - 07:28
morlock, Zolier och ni andra som spelat igenom spelet:
Hur många skatter fann ni på första genomspelningen? Det blir mycket letande, men få skatter tycker jag.... En ljudfråga: Vad är det för ljud som är "standard"? Man har ju flera val, bl.a.DD5.7, DD7.1 och DTS5.1 Jag kör på standard och det är kanon, det står PCM i stärkaren så jag vet inte vad det är som kommer ut. Postad 15 October 2009 - 07:50
Står DTS 5.1 på min förstärkare på standard. Ska precis börja på kapitel 6 och jag måste säga att hittills är spelet helt galet bra. Visserligen känns det inte som några gigantiska framsteg har gjorts sedan det första Uncharted utan snarare handlar det om små förbättringar som gjorts på alla områden. Men med tanke på hur bra det första spelet var har jag svårt att tänka mig hur man skulle kunna göra några större förbättringar. Postad 15 October 2009 - 08:08
Va har ni som har klarat Uncharted Drake`s Fortune fått för bonus i Uncharted 2 för det?
Jag som bara klarat Drake`s Fortune på Svårt fick 100.000$ Men ja tog knappt några skatter t ex. Min polare som fick trophie stöd mitt i första spelet o saknar massa trophies. Han har tex typ 25 Headshots o 100 headshots men inte 10 headshots. Han har 10-35 funna skatter trophies men inte Första skatten och 5 skatter funna trophien Men han fick trophie för att ha klarat de på medium. Men i hans Uncharted 2 så säger det att de inte hitta några trophies alls från första spelet. Postad 15 October 2009 - 08:25
Nä man behöver inte spelat det för att hänga med men jag tycker ändå du ska spela det. Ettan är ett väldigt underskattat spel om du frågar mig.
Jag satte det till PCM 5.1 bara för att vara säker. Man tycker ju spelet borde vara smart nog att välja PCM om det är det man satt PS3:an till att outputta men jag vill inte chansa.
Nä man kör PCM. Okomprimerat ska det vara. Postad 15 October 2009 - 08:28
Jag är på kapitel 17 och har hittat 30+ skatter, och då har jag ändå försökt leta så gott det går. Postad 15 October 2009 - 08:31
Ja det är ju det man frågar sig, om det är ett "HD-ljud"spår eller nåt.
Konstigt med alla valen, standard, DD, DTS och PCM. Andi_One: Jag har 100% från U1, alla troféer och crushing och fick också 100k. Om din kompis inte får nån belöning så starta U1 igen, ladda ner patchen om han inte har gjort det, spara och synka troféerna igen. Det är vad jag läser på Ps3trophies.org iaf. Redigerat av JockeJ, 15 October 2009 - 08:38. Postad 15 October 2009 - 08:43
Är på kapitel 11 och har hittat +20 skatter. Detta är ett spel jag allt skall samla trophies. Kör nu på Hard och låser upp en svårighetsgrad till efter denna kan jag tänka mig? Någon som vet om man behöver hitta alla skatter igen när man kör den svårare svårighetsgraden eller finns dem redan i sin "bag"'? Postad 15 October 2009 - 08:49
Iom man kan välja bland kapitel o skriva in svårighetsgrad och se hur många skatter man hittat på just de kapitlet så
lär man ju kunna gå tillbaka till ett redan klarat o spela om de på väldigt lätt tex bara för o leta skatterna o sen endå få trophien för o klarat hela spelet på Svårt så länge man klarat varje kapitel på Svårt. Så är de ju tex i Resident Evil. För o svara mer på din fråga så va de ju så i 1an iaf. Att om man plockat skatten en gång så är den borta oavsett om man spelar om på annan svårighetsgrad. Postad 15 October 2009 - 08:49
Tror inte det spelar nån roll hur många skatter man tog eller på vilken svårighetsnivå man klarade det på. Som jag fattat det så räcker det att man klarat det ( UC1 alltså ) och då får man $100.000. Redigerat av BrittBastard, 15 October 2009 - 08:52. Postad 15 October 2009 - 09:01
Jag är på kap.20 och har 35+ skatter.
Tveksamt om jag kommer hitta hälften, 50st, under första varvet Postad 15 October 2009 - 09:04
Anledningen till att jag frågar va att ja minns i typ mars lr något så snackades det om att de som hade Platinum i första spelet
skulle få en överaskning i 2an. Men då bidde de inget med det asså. Fan ja är bara på kapitel 6 jag. Men fick beskedet att ja är ledig imorgon så de blir o spela ifatt lite ikväll natto imorn Postad 15 October 2009 - 09:20
Fick svar på frågan ja. Spelade aldrig 1:an, eller snarare jag la ner spelandet när
Spoiler
.
Postad 15 October 2009 - 09:25
Vad förstörde de då?
Tycker de tillförde en hel del i storyn faktikst. Stängde du av Indiana Jones The raiders of the lost ark oxå eller? Postad 15 October 2009 - 09:30
Det måhända det tillförde storyn men har då aldrig gillat monster inblandade i fps spel.
Spoiler
Postad 15 October 2009 - 09:31
Hmmm, är det nån som fått sin "Multipler code" att fungera?
Jag bokade mitt ex från Webhallen och det står så här i mailet:
Det är nog så att man får $100.000 extra m h a den där koden, man levlar absolut inte snabbare. Kan det också vara så att den INTE går att kombinera med dom $100.000 man får för att ha klarat UC1? Med tanke på att den inte verkar funka för någon. Eller så börjar den inte gälla förrän fr o m imorgon. Jaja, skitsamma. Spelar ingen större roll, bara nyfiken. Redigerat av BrittBastard, 15 October 2009 - 09:40. Postad 15 October 2009 - 10:20 Kräver ju dock att man har en förstärkare som klarar ljud via HDMI, kör man optisk kabel måste man köra DD/DTS för att få fler än 2 kanaler (stereo). Postad 15 October 2009 - 11:36
Jag har inte fått min kod att fungera heller. Jag fick dessutom två koder skickade till mig från Webhallen av någon anledning och ingen av dem fungerar. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara för att man redan fått $100.000 för UC1 för det skulle vara en "currency multiplier" man skulle få. Nåt är ju fel. Postad 15 October 2009 - 11:56
Jahopp, då har man fått hem collectors edition från jättesnabba pccity idag. Men såklart ser jag inte, innan jag rycker bort plasten runt spelet, att förpackningen måste ha fått en rejäl smäll så att den blivit skev med en buckla i botten.
Aja, det är bara en förpackning och när man väl börjar spela är nog förpackningen bortglömd. Redigerat av Mr. A, 15 October 2009 - 11:57. Postad 15 October 2009 - 11:58
jag är på kapitel 17 och har hittat 8 skatter
Postad 15 October 2009 - 12:16
Får inte heller varken currency multiplier eller koden som följde med spelet att funka.
Redigerat av sulfhydryl, 15 October 2009 - 12:21. Postad 15 October 2009 - 12:36
Va?!? Att inte koden för "currency multiplier" inte fungerar blir jag inte förvånad över eftersom den inte verkar funka för någon men att koden som följde med "Collectors Edition" inte funkar??! Mycket märkligt... Vad får du för meddelande när du matar in den? Postad 15 October 2009 - 12:58
Riktigt skumt, jag matade in min kod fel igår men de va ju rent slarvfel på en 7a som blev 6a när ja skrev.
Men sen funka den kalas. (nu är ju koden man får med collectors edition sjukt oanvändbar men iaf) Postad 15 October 2009 - 13:12
Något i stil med "not valid". Satte mig och körde lite single player istället, och nu struntar jag blankt i de där koderna. ******** vilket spel! Visst, det är lite samma stuk som ettan fast bättre, men det är ju knappast negativt. Det enda riktigt negativa jag kommer på är att både Brütal Legend och Forza 3 konkurrerar om min uppmärksamhet... Postad 15 October 2009 - 13:18
Snacka om att ND jobbar snabbt!!
Spellistor är redan reviderade!
Sweeeeeet!! Postad 15 October 2009 - 13:21
Skatter, tror jag hittade 27 under hela spelet. Men jag tog inte ens såna jag såg ibland.
Postad 15 October 2009 - 13:24 Så man måste spela på hard för att låsa upp crushing? Tråkigt... Postad 15 October 2009 - 13:27
47 minuter stillastående innebär 1,8 minuters dreglande per kapitel. Det är för lite!
Postad 15 October 2009 - 13:28
Jag har svårt att ta mig tid till att läsa recensionen nu när spelet snurrar i blu-rayen.
Är på kapitel 9-10 och hoppar runt, klockrent spel. Det är verkligen svårt att slita sig från tvn. Har ni hittat några favoritvapen? Blir absolut att köra om det här spelet igen, kör normal nu. Passar mig utmärkt då jag inte lirat ettan och var ovan med kontrollerna i början. Postad 15 October 2009 - 13:32 Du får läsa den efteråt istället, då är det dessutom lättare att relatera eftersom du upplevt samma sak Det är rätt kul med vapnen, det finns så många bra att man inte tröttnar på något direkt. Den vanliga pistolen använde jag säkert mest, bra för headshots, skön känsla och liten rekyl. Pistole var rätt schysst också, enhandad shotgun Postad 15 October 2009 - 13:35
Jag tycker det är skillnad på favoritvapen i SP och MP. Sniperbössan är faktiskt riktigt användbar i MP, självklart beroende på bana. Men jag använde den nästan aldrig i SP ( är på kapitel 8 eller 9 tror jag ). FAL:en är nog annars en favorit i både SP och MP om jag måste välja. Dock så funkar AK:n betydligt bättre i SP än i MP. Postad 15 October 2009 - 14:16 Desert 5 och FAL är favoriterna, men hittar man en hammer eller RPG så kör man ju med dem första såklart. Även snipern som är guld. Postad 15 October 2009 - 14:26
Jag passade på att läsa igenom den när damen kollade något på tv, riktigt bra recension lite mer personlig än det stela ultra-kritiska man får läsa från tex Gayreactions.se, där det nästan verkar som att man letar efter saker att klaga på. Pistolen är som en ekonomisk Uzi, den sistnämnda är grym på lite kortare avstånd men jag har nog överlag kört mest med den vanliga pistolen, kul att pistoler inte är så orealistiskt dåliga som i många andra spel.
Snipern one-shotar allt på normal iaf, det är riktigt bra, men FALen känns mest pålitlig. Desert har jag inte stött på ännu. Förresten, vad gör man med pengarna som jag tjänar in? Nathan har ju inte direkt tid att gå in i butiker. Postad 15 October 2009 - 14:42 Haha, tack, jag letar också efter saker att klaga på men den här gången hittade jag inget Än så länge Postad 15 October 2009 - 14:50
Personligen tycker jag att Wes (revolvern) och FAL är den bästa kombinationen.
Det enda negativa med spelet är väl att det är lite låst och har några osynliga väggar. så för mig ligger nog betyget (även om jag hatar sifferbetyg) runt 97%. Det finns lite utrymme för förbättring! Postad 15 October 2009 - 14:57
Det största problemet med ett sådant här spel är att det lägger ribban lite väl högt för alla andra spel.
Man får kanske skaffa sig ett rebound-spel innan man sätter igång med ett spel man verkligen vill spela efter detta. Postad 15 October 2009 - 15:08 Var det inte han som klagade på långa laddningstider i sin text, som sedan togs bort också? Postad 15 October 2009 - 15:24
Det vet jag inte, men han klagade på att han dog 100 ggr av osynliga bazookakillar och 21 ggr på en viss fälla man måste klättra upp för innan den fäller in sig i ett tempel. Som att sätta en som inte kan spela managerspel att recensera FM 2010 fast i detta fallet är det då en som inte kan spela spel.
Postad 15 October 2009 - 15:32
Har också en buckla precis som du beskriver, fick min från gamestop och det hårda plastskalet är oskadat. Postad 15 October 2009 - 18:03
Funderade lite på Munk-Drake... Kan man spela spelet som tjockis-drake eller? No-gravity? Flyger tjockis-drake omkring då eller? Postad 15 October 2009 - 18:12
Jag mailade Webhallen och fick detta svar: "Hej! Beklagar att koden inte fungerar. För närvarande inväntar vi svar från leverantören ang. orsaken till felet i fråga. I första hand rekommenderar vi att man försöker igen vid ett senare tillfälle, Skulle inte det fungera kan man du alltid kontakta Spelsupporten. Om det inte skulle lösa sig kommer vi att återkomma så fort vi har fått besked." Postad 15 October 2009 - 18:28
Nä nu ska spelet in i konsolen, hämtade det igår men har inte hunnit spela föräns nu. Drake, here I come
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 15 October 2009 - 18:29. Postad 15 October 2009 - 19:51
En fundering...
Jag lägger den som spoiler så slipper ni som inte spelat det tidigare att få reda på något.
Spoiler
Postad 15 October 2009 - 20:02
damn vad jag älskar det här spelet.......man hänger i takkanten och får höra "there´s a guy above you".....man kastar ner honom och då hör man "there´s a guy below you"......humor på hög nivå....
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |