Dock finns det vissa som uppskattar plasma-brus, jag gör det
En fråga, har dina 5090H klarat sig utan att gå sönder efter det?
Ja inga problem

5 relaterade trådar
Postad 18 november 2016 - 13:37
Ja inga problem ![]() Postad 18 november 2016 - 13:46 Ska se om jag har kvar min tillbehörslåda - TVn är såld, men köparen tog kanske inte med sig alla tillbehören. Hoppas dock inte allt för mycket. Postad 18 november 2016 - 13:54
Tackar så hemskt mycket för att du ens tar dig din tid, uppskattar det! Hoppet finns alltid och nu är det bara en lååång väntan som gäller. Redigerat av Noobman, 18 november 2016 - 13:55. Postad 18 november 2016 - 15:13
Vad för typ av artefakter? Fick du djupare svärta? Postad 19 november 2016 - 01:38 Peterrrr: Sovande pixlar och sämre detaljer i mörka områden etc. De är ej gjorda för att nå 0 svärta. Artefakter = färgflimmer bland annat.
Tog den.
Noobman: Sälj din 600M till mig istället. Behöver reservdelar. Redigerat av Unregistered531959af, 19 november 2016 - 03:58. Postad 19 november 2016 - 05:46
Haha, en bättre idé är att du säljer kablarna till mig Redigerat av Noobman, 19 november 2016 - 05:56. Postad 19 november 2016 - 16:04
Hur bra svärta går det tweeka till på en 5090H? 0,0031 har de ju som nya. Postad 21 november 2016 - 18:47
Jag har pratat med ägaren av den 500An och tydligen så var den helt original och ej voltoptimerad eller tixad med. Det visar lite att även original Kuros kan skilja i svärta från modell till modell.
black lag eller black rain (ser ur som nån häller svart färg över skärmen) syns bara vid skiftande från letterbox till fullskärm på min 500M vid vanligt material så är pixlarna aktiva hela tiden och då räcker den lägre volten för att dom ska operera optimalt det är inaktiva pixlar som måste ha en voltboost för att vakna upp. problemet där är att antingen optimerar man så att dom inaktiva pixlarna varknar upp även från letterbox till fullskärm eller så går man för en lägre svärta och högre kontrast. det går bra att välja.
Sen är svärtan inte helt 0 men den uppfattas som 0 från normalt tittavstånd. 0 svärta går aldrig att få på en plasma men bra jäkla nära. Med lägsta svärtan som går att ställa in på en 500A eller 500M så får man exakt samma kontrast som en OLED med 0 i svärta.
500A och 500M går att ställa in till "non glowing blacks" alltså svärta som uppfattas som 0 eller helt avstängd utan artifekter i bilden. LX modellerna däremot visar upp misfires/IR och tappade detaljer nära svart vid samma låga svärta.
Även en original 500M har grading fel nära svart så det är inget som blir värre om man sänker svärtan till nära inpå 0 för att få bukt med posteriseringen nära svart så krävs det en 3D LUT kalibrering.
Peterrr: 500A duger men 500M är värre jag har ägt båda och har även testat dom sida vid sida och det är klara skillnader.
Sålde min voltmodifierade och nollställda 500A för ett halvår sen tänkte ha den som backup om 500Men skulle säcka ihopp men insåg att jag inte skulle vara nöjd att kolla på 500An inte nu när man sett vad 500M presterar.
Den enda backupen som skulle funka är en till 500M. Kollar blocket varje dag om en 500M dyker upp. Pris spelar ingen roll jag ska ha en till så är det bara
jag skrev ner skillnaderna mellan 500A och 500M när jag testade båda här kommer dom på engelska:
Redigerat av sune bejas, 21 november 2016 - 19:10. Postad 21 november 2016 - 21:06
Pioneer visade upp en plasma med totalsvärta under 2008 på en mässa Postad 22 november 2016 - 00:59 Har min 5090 ståendes på vinden i väntan på flytt. Den kommer nog väl till pass i mitt dedigerade spelrum framöver. Får hoppas att den håller fram till dess. Postad 22 november 2016 - 07:08
I ett speciellt rum som var så mörkt att besökarna bara såg ett svart hål där koncept-plasman stod. Jag tror också modellerna från året innan flackade den. Om jag inte minns fel så visade bilden en ros som sakta tonade in. Kan det ha varit från Pioneers egen visnings-dvd kanske? Gissa om jag ville lägga vantarna på den. Postad 22 november 2016 - 21:15 Tips för er med en Galaxy S4/S5 eller S6 eller annan mobil med IR blaster om hur man kommer in i servicemenyn på en 9G Kuro.
En knapptryckning sen är man där. Förut var man tvungen att köpa programmet controlcal och kablar och koppla upp men det behövs inte längre.
Ladda hem Remote appen Anymote Smart IR https://play.google....motefairy&hl=sv
kopiera sen över Pioneer Service menu.amsr filen till mobilen http://privat.bahnho...rvice menu.amsr
Starta Smart IR Remote appen och gå in under "Settings" och välj "Import Remote From File" och välj filen Servicemeny Fjärren kommer då att ha en knapp som ser ut så här
För att navigera i servicemenyn så använder man den vanliga fjärren. När servicemenyn kommer upp så tryck "Mute" två gånger tills ni kommer till "Panel Factory (+)" tryck sen "Enter" Där kan ni stega ner med "pil ner" knappen och kolla antal timmar/max temp och om det har varit några shutdowns och powerdowns under åren. Längre ner vid "PANEL -1 ADJ" så finns Volten som inte ska ändras nåt om man inte vet vad som gör vad.
Dom som ändå vill kika på om det finns möjlighet att sänka svärtan kan ju läsa vidare ni andra nöjer er med att kolla antal timmar och statusen vilket kanske är lugnast
För att kolla upp möjligheten att sänka svärtan från en ev förhöjd svärta som blir med åren så stega ner till "PANEL -1 ADJ" och tryck "Enter" Stega ner till "VOL RST P" och skriv upp vad som står. Ändra inget! Utan posta era rstp värden här så kan jag kika på dom. posta även Kuro modell och antalet driftstimmar. När ni läst av rstp så tryck en gång till på "Pioneer SM" knappen på mobilen för att stänga servicemenyn
Har ni en extremt förhöjd svärta med rödtintet (Svärtan glöder Rött) då räcker det inte att justera volten i servicemenyn. Då är det en nollställning som gäller men det är en helt annan femma som bara ska ska tas till i extremfall.
Notering: för 500M och Serviemenyn så ser den lite anorlunda ut 500M har en uppdaterad servicemeny Där trycker ni enbart "Enter" där det står "Go To Panel Factory" för att sen stega ner som vanligt med pil ner Redigerat av sune bejas, 22 november 2016 - 22:47. Postad 22 november 2016 - 22:55
Project Kuro inte nog med det dom hade även planer på att släppa en ny Kuro med över 1000cd/m2 i ljusstyrka. tydligen hade Pioneer hittat en väg för att få ner strömförbrukningen och få upp ljusstyrkan som aldrig blev av tyvärr. idag känns det som dom släppte allt på tok för tidigt. Med dom förbättringarna som kom år efter år med nya Kuro modeller vem vet hur dom hade ståt sig idag om dom hade fortsatt.
https://www.youtube.com/watch?v=W-D2n0Tze6s
Lite häftigt är det att Kuro intresset lever kvar än i Sverige det tycks som om vi tog åt oss Kuros på ett sätt som resten av världen inte gjorde (förutom möjligen UK) och vägrar släppa dom än idag
Med tanke på att dom ser ut som nåt Nasa har byggt så är det kanske inte så svårt att förstå att dom gick back överjobbad ingenjörskonst Baksidan på en 500M.
3 Olika typer av Fläktar Då jag har pillat på ABL och ökat den så tvn dimmar ner mindre så går fläktarna konstant på maxvarv. fullskärms vitt är ökat från standard 45cd/m2 till 80cd/m2 vilket också gör att maxförbrukningen for upp från ca 350W till 700W. lite mer värme i rummet nu Redigerat av sune bejas, 22 november 2016 - 23:37. Postad 04 januari 2017 - 21:00 Frågan är om det här går ihopp sig? Det skiljer över 8 år mellan tvn och blu ray spelaren.
500M och Samsung UBD-K8500 UHD Blu ray spelare i diskfacket sitter The Revenant UHD Blu Ray Skivan. och man får bild helt otroligt
aja man får se vad som händer.
Man kan inte få allt det hade jag inte räknat med men 10bit video och en skyhög bitrate får duga.
Första tipset är att stänga av Deep Color Redigerat av sune bejas, 04 januari 2017 - 21:17. Postad 05 januari 2017 - 00:36 Första intrycket efter att ha jämfört Deadpool Blu Ray med UHD Blu Ray versionen på en 500M med Samsung UBD-K8500 Blu Ray versionen ser helt utvattnad ut och saknar djup jämfört med UHD versionen. UHD versionen är även något mörkare. (Samma inställningar på tvn på båda versionerna)
frågan är om dom har använt samma kameror eller om dom bytte upp dom ett snäpp för UHD versionen? bara spekulationer men skillnaden i dynamik är slående mellan dom två och då utnytjar man ju inte HDR funktionen äns.
Några foton: Deadpool Blu Ray
Deadpool UHD Blu Ray Något kallare ton i bilden jämfört med Blu Ray
närbild: Redigerat av sune bejas, 05 januari 2017 - 00:39. Postad 05 januari 2017 - 04:29 Några fler foton från Deadpool Blu Ray och UHD Blu Ray Fler detaljer/högre dynamik och en renare bild med UHD blu ray 10bit jämfört med 8bit Blu Ray. Man trodde att blu ray versionen såg bra ut men kollar man närmare så är det jäkligt mycket brus i bilden som inte finns på UHD filmen. även i den här scenen så ser man att UHD versionen har högre dynamik och djup. Kuron drar verkligen nytta av 10bit här.
När jag jämför bilden mellan Blu Ray och UHD så påminner det lite om när man jämför foton från en crop sensor DSLR mot en fullformat. samma skillnad i dynamik här.
Deadpool 8bit Blu Ray
Deadpool 10bit UHD Blu Ray
inzoomat Redigerat av sune bejas, 05 januari 2017 - 04:42. Postad 10 mars 2017 - 00:41 KRP-500M Referens än idag
Gratulerar till er som fortfarande har dom kvar. mycket smart folk
Postad 11 mars 2017 - 05:18
Projektet hette inte Kuro. Det var något annat, liknande namn. Sorry. Du har rätt (var ute på nätet och kollade) och jag också. Projectet kallades Project Kuro, och den nya bildprocessorn för Fuga. Redigerat av Unregistered1fef72f3, 11 mars 2017 - 05:27. Postad 29 mars 2017 - 22:34 Bra att du korrigerade eller inte
Jag hjälpte en nybliven 500A ägare idag med att få tillbaka prestandan och resultatet vart riktigt bra Svartnivå efter 10K timmar på den uppmätt med en Klein K10A låg på 0.0055 cd/m2 En ökning från standard svärtan på 0.002 cd/m2
Efter nollställning och kompenstation av volten så gick det åt helv.. med K10an med att förska mäta svärtan LOL inget värde efter 10 försök. 0
Närmare OLED svärta kommer man nog inte där.
Redigerat av sune bejas, 29 mars 2017 - 22:45. Postad 25 september 2017 - 10:00 Undrar om det går att komma in i service menyn på 5090H om man har IR sensor i mobilen? Postad 25 september 2017 - 10:10 Ja jag behöver nog nollställa min med. Måste man gå via dator eller det finns enklare metoder? ...edit. fel tråd ser jag (5090) men jag misstänker att det är samma förfarande?
Redigerat av martiin82, 25 september 2017 - 10:12. Postad 25 september 2017 - 12:46 Mobil med IR blaster funkar Har man ingen så är det nästan värt att köpa en gammal Galaxy S4 på blocket för några hundra bara för att använda som fjärr. Factory remote finns på Ebay men dom går på runt 1000kr
Appen som ska användas https://play.google....otefairy4&hl=sv
Ladda ner och kopiera in amsr filen till mobilen http://privat.bahnho...rvice menu.amsr
starta appen och välj settings/ import remote from file och välj filen. Pioneer Service menu fjärr är tillagd öppna och stäng servicemenyn med Pioneer SM knappen
Tänk på att ni kan få misfires nära svart efter en nollställning på en 5090 beroende på hur ojämt slitna dom är. oftast så syns dom bara i lettterbox området upptill och nertill och runt 3% vitt
sen måste man knappa in nya volts efter en nollställning men det fixar ni eller Redigerat av sune bejas, 25 september 2017 - 13:00. Postad 26 september 2017 - 19:11 För att vara säker på att inte få misfires nära svart efter nollställning så är det 50" KRP och 2008 modeller som gäller. Finns ju några på blocket nu.
https://www.blocket....5.htm?ca=12&w=3 https://www.blocket....3.htm?ca=12&w=3 https://www.blocket....1.htm?ca=12&w=3
En annan fördel med KRPer idag är att få får rödtintet utan enbart en något förhöjd svärta. Den högsta svärtan jag har mätt upp på en KRP har legat på 0.004Y vilket iofs är en 100% ökning av svärtan och 50% mindre kontrast än org men bra jämfört med många 5090s. 5090 ej H modellen tror jag är värst. Den värsta svärtan på en sån jag har mätt upp låg på 0.03Y vilket är LCD glöd om man stänger av local dimmingen. ANSI kontrasten på den låg på 5000:1 nåt Den hade gått 20K timmar
ANSI kontrasten efter nollställning på den 5090n fick jag ett värde på och det var en bit över 100000:1 Lite skillnad mot innan
Den här ansi kontrasten är väl rätt normal på en 9G Kuro efter nollställning. 500Men ligger ännu högre och går inte att mäta upp inte äns med en Klein K10A mätare tippar på minst 500000:1 på den
Redigerat av sune bejas, 26 september 2017 - 19:19. Postad 27 september 2017 - 14:30
@Sune bejas
Får låna en galaxy om ett par veckor så har inte testat än. Kan detta med att "knappa in nya volts" förtydligas? (Det kanske är uppenbart när man är inne I service-menyn fast det betvivlar jag;)
Löser nollställningen även brummandet som med tiden tilltagit till en sådan niva att det blivit lite störande? (var nästan tyst när den var ny)
Känns som att man inte har något att förlora, bara testa Postad 27 september 2017 - 16:47 Buzzingen går garanterat ner efter en nollställning. Du kan lägga in nya volts som kommer att fungera ganska bra och låta det vara. För att få mer exakta volts för just den tvn så måste man justera in dom efter några testfiler. Postad 27 september 2017 - 16:54 Ser du att svärtan sjunker efter några sekunder när du just har startat upp tvn ? om inte då är det lcd glöd på den Kuron och nollställning är det enda valet. Ang Buzzingen Har det gått över till ett tjutande metalliskt ljud ? ungefär samma som blir när man kortsluter nåt . Då är det illa 😀 Redigerat av sune bejas, 27 september 2017 - 17:05. Postad 27 september 2017 - 17:21 Att köra flera tusen timmar med felaktiga volts till komponenterna borde göra att dom slits mer än normalt. Buzzing är ett tecken på att kondensatorerna får en felaktig volt. Voltmätare behövs inte det är bara att lyssna så hör man om det är rätt eller fel All buzzing går inte att få bort efter nollställning heller. tvn kan vara felinstalld från fabrik. Det går att ordna men är lite riskabelt då man måste ta bort bakstycket och justera en voltpot samtidigt som tvn är igång. Rör man nåt på PSUn då så är det nog kört. Redigerat av sune bejas, 27 september 2017 - 17:21. Postad 27 september 2017 - 18:09 Ja svärtan sänks på samma sätt som för... 10(!?) år sedan, inte till samma nivå dock. Den är också lite rödaktig i karaktären. Ljudet är väl mer av samma. Buzzandet har ökat till den grad att det är märkbart även vid normal ljudnivå. Vi har hantverkare på hela övre våningen (bygger badrum) så tvn är undangömd i en hörna för tillfället. Ska testa nollställa om ett par veckor. Sorry om jag upprepar mig men jag har fortf inte riktigt hajat om jag måste veta något om voltnivån efter nollställning? Ställer mjukvaran tillbaka volten till rimlig nivå efter nollställning eller måste jag veta något mer här? Jag är med på att man kan finjustera och så, det skulle isf bli ett ev framtida projekt. Postad 27 september 2017 - 18:44
Allt går tillbaka till samma nivå som när tvn var ny Men eftersom panelen och även komponenterna har slitits något (långt ifrån lika mycket som Pioneer trodde) så måste man kompensera volten manuellt för åldrandet. Den måste ökas efter en nollställning då.
Säg till när det är dags så kan jag posta volts som du kan lägga in. Dom funkar bra på nästan alla 9G Kuros som har gått runt 10K timmar eller mer.
Det låter ändå som du inte har en extrem rödtint och förhöjd svärta På vissa så ser man inte att svärtan går ner efter några sekunder utan den stannar på den nivån.
10 år föresten? 5090n är väl "bara" 9 år knappt inkörd.
jag hjälpte en för ett tag sen man att nollställa en 500A Den hade gått 32K timmar. ungefär nonstop från 2008 Redigerat av sune bejas, 27 september 2017 - 18:59. Postad 28 september 2017 - 03:48 Tog precis upp min 5090h som bara har stått å dammat de senaste åren. Den har gått cirka 3k timmar totalt. Funderar på att leka med volten, vad ska man tänka på? Rst p Vol 1,3,4,A... Vilka värden är berörad utav den andra och är det så att t.ex vol 1 måste vara högre än vol 3 (t.ex) etc etc Tack ![]() Postad 28 september 2017 - 09:14 Sänk RSTP till 001 och FSAD till runt 108 Ändra inget annat S1 S3 S4 ska ha org värderna och samma distans mellan dom. för skojs skull stega ner uner Panel -1 adj till Combimask setup Välj Combimask 4 och kolla så att den är helt ren. Håll inne Enter för att kommar ur Combimask setup Stäng ner service menyn och det är klart. Postad 28 september 2017 - 09:42 VOL YKNOFS1 D 30 VOL YKNOFS3 D 20 VOL YKNOFS4 D 190 VOL YKNOFSA D 35 Abl 254 Har också en svag inbränning nere i vänstra kanten. Tror du static noise eller pure white med högsta ljusstyrkan kan fräta bort inbränningen eller är det bara voodoo? Redigerat av Unregistered9dec5957, 28 september 2017 - 10:03. Postad 28 september 2017 - 11:42 Ser ut som du har lekt lite för mycket redan med volten Det är ingen av dom som stämmer och det är konstigt att du äns får en bild utan misifres i sig med dom värderna. Är du säker på att du inte har glömt "1" framför alla värden ? hehe alla är ju sänkta över 100 och det är helt galet.
Abl är satt till max ser jag Det går bara på 5090s men utan möjligheten att sätta på fläktarna så blir dom tokvarma. Jag körde med abl 230 på min förra 5090 210 kör jag med på 500Men men då är fläktarna på konstant och tempen går aldrig över 55 grader.
notering: runt 800W drar din 5090 som max nu med abl på 254 bara ett tips
har du kvar org värderna för volten du har ändrat? vad står max tempen på i servicemenyn?
kör video pattern då och då så försvinner nog inbränningen jag har kört den på 500Men för att få bort kanalloggor uppe till höger och det funkar men det tar ett tag innan dom går bort. Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 12:08. Postad 28 september 2017 - 11:48 Sen är frågan hur är svärtan egentligen? är den redan låg med org värderna så är det lika bra att låta det vara.
bygg på timmar och ev gör en nollställning när du kommer upp i minst 7K timmar Postad 28 september 2017 - 12:03 ändra till dom här värderna och utvärdera bilden. S1 S3 S4 är originalvärderna på 5090
VOL YKNOFS1 D 143 VOL YKNOFS3 D 128
och sätt rstp till 001 Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 12:04. Postad 28 september 2017 - 12:10 Temp2 34.2 c Kommer inte ihåg org värden Vad sks jag göra ![]() Postad 28 september 2017 - 12:14 Skall meka lite när det blir mörkt ![]() Har glömt vilket skit filter det sitter på plasman! Grön grå ![]() Samt plasma brus Nej rgb oled som gäller nu Postad 28 september 2017 - 12:15 När du ändrade till max abl såg du att bilden vart ljusare och dimmade ner mindre? tempen är för låg för att abl 254 ska vara aktiv.
alt att du kör med energispar på då spelar det ingen roll om du ökar abl bilden kommer dimma ner lika mycket ändå. stäng av energispar om du har det på.
problemet är att abl har olika värden för olika drive modes du måste ändra för den drive moden du använder. tippar på att du inte gjort det då har du fortfarande kvar org abl på runt 120
hur kommer du in i servicemenyn? är det med kablar eller fjärr?
skulle behöva en komplett txt fil med all information om tvn för att kolla så du inte har ändrat nåt mer Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 12:15. Postad 28 september 2017 - 12:19
lol det beror på direktljus tar kål på svärtan och kontrasten direkt på en Kuro. ex fönster vid sidan dagtid så länge du inte har ljuskällor riktade mot tvn så håller sig glaset och svärtan riktigt svart.
det krävs lite mer tänk med hur man placerar lampornna när man har en Kuro men gör man det rätt så är det inget problem 500Men har dock ett bättre AG filter som är lite mörkare.
Philips Hue är perfekt att använda sig av när man har en Kuro Gör en scen där du bara har lampor på sidan och bakom tända och stäng av lampor framför tvn. aktivera den scenen när du kollar på film Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 12:24. Postad 28 september 2017 - 12:22 Vill du att jag skriver upp alla inställningar? Såg att energisparläget 2 var på just nu men körde inte det igår! Och vid 100vit bild blir det klart ljusare med högre abl. Max temp kanske resetar sig varje gång man stänger av tvn? Postad 28 september 2017 - 12:30 ok då är abl254 aktiv
and brus i bilden med dom värderna du kör med så kommer det öka. bilden ser mer "skitig" ut med så låga värden tvn har inte tillräcklig volt för att orka driva pixlarna.
skriv gärna upp alla värden från volsus till volfsad
maxtempen är kvar hela tiden om du inte gör en nollställning eller nollar min/max temp under ETC Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 12:32. Postad 28 september 2017 - 12:36 Offset 140 Rstp 001 Xpofs1 085 Xpofs2 047 S1 143 S3 128 Fs4 172 Fsad 108 Sus freq mode 1 Resten 128 Vet inte om svärtan är bra just nu. Skit filter. Iaf så ser jag inga rosa prickar som dansar runt på vitt och inga artefakter som jag kan se Postad 28 september 2017 - 14:00 Ser bra ut!
Optimala inställningar för 5090H har du här https://www.minhembi...49#entry4406433
Se till så att du kör med Aktiveringsläge(Drive mode) 1 för Blu Ray För standard 50hz PAL tv så använd Aktiveringsläge 2 (100Hz)
Bättre flyt och mindre flimmer i bilden med Aktiveringsläge 2 och 50hz pal sändningar men man får något mer brus i bilden och tappar lite detaljer. (Gäller ej 500M som inte tappar bildkvalitet med olika drivemodes) Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 14:31. Postad 28 september 2017 - 14:52 Vad ska jag justera för djupare svärta? Och kan man sänka bruset något? ![]() Postad 28 september 2017 - 15:07 Du vet ju inte hur djup svärtan är än eller?
Annars så är det bara att bygga upp timmar Svärtan går att sänka lägre ju mer timmar tvn har och då med en nollställning
Du skulle kunna prova att göra en nollställning om du upplever svärtan som högre än vad den var ny risken finns att du ändå inte kan sänka den mer än vad som går max nu med ändringarna du har gjort för volten. Nya Kuros och Kuros med bara några tusen timmar har en MIN nivå som det går att sänka svärtan till sen är det stopp. Den MIN nivån minskar ju mer timmar tvn bygger upp.
Runt 7K timmar kan man klassa som att en Kuro är inkörd.
ang brus tyvärr då får du köpa en 500M lite info om varför 5090s har mer dithering brus i bilden här: https://www.minhembi...50#entry4407109 Kort förklarat 500M har högre native bits och kör med mindre dithering för att nå upp till 8bit Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 15:11. Postad 28 september 2017 - 15:15
det säger lite om hur bilden är ISF inställningarna är bara olika bildminnen. Det går att försämra bilden även med en ISF inställning om man vill Beroende på vilka inställningar kalibreraren använde sig av för ISF dag så kan det vara sämre än om du knappar in inställningarna jag postade för filmläget. Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 15:16. Postad 28 september 2017 - 15:38 Några knep för att få mindre brus i bilden Byt ut den tunna orginal nätkabeln som följer med Kuros till en Supra. Köper ni Supras nätutag så går det åt två av dessa störmkablar En till dosan och en från dosan till tvn 2600kr fattigare där Har ni pengar över DC Blocker som minskar transformator brum Redigerat av sune bejas, 28 september 2017 - 17:28. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |