Redigerat av Unregistered0b884712, 31 March 2009 - 19:08.
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 31 March 2009 - 19:07
Postad 01 April 2009 - 05:29
Postad 01 April 2009 - 13:28
Postad 01 April 2009 - 15:27
Klart
Postad 02 April 2009 - 07:31
Postad 02 April 2009 - 09:59
Ja det var faktiskt så enkelt, nu är det installerat och det verkar funka utmärkt. Nu undrar jag om någon kan guida mig med följande. Jag skulle gärna vilja kunna lägga in framförallt streamade radioprogram och om det går även streamade tv-program eller typ svt-play, men även om det finns podcasts. Nå som kan kan hjälpa mig med det, själv gick jag bet på det igår. Jag har VLC men vet inte om man behöver den eller om hur man isåfall lägger in den på pms:n. Vore tacksam för hjälp.
svtplay tror jag inte går...
men här har du lite att kolla på:
http://ps3mediaserve...ic.php?f=2&t=31
Postad 02 April 2009 - 10:48
I have some I could share, ready to just paste into web.conf: (you can find it in the the ps3 media server directory)...hur hittar man detta i PMS och hur gör man, snälla en enkel guide. Kan tyvärr inte kolla detta nu, då är jag på jobbet men lär sitta en stund med det hemma ikväll.
Postad 02 April 2009 - 12:09
Jo jag hittade den sidan och trodde den var för redan invigda, dvs de som redan kunde. Jag hänger inte riktigt med på hur jag får PMS att streama iväg den.
I have some I could share, ready to just paste into web.conf: (you can find it in the the ps3 media server directory)...hur hittar man detta i PMS och hur gör man, snälla en enkel guide. Kan tyvärr inte kolla detta nu, då är jag på jobbet men lär sitta en stund med det hemma ikväll.
jag översätter till svenska. De adresser som finns i tråden är bara att klistra in i filen "web.conf" som du hittar i mappen "Ps3 Media Server" (ligger förmodligen i c:/program/ )
Sen sparar man filen och startar om PMS. (har du vista så måste du spara filen någon annanstans först för att sen ersätta den gamla...någon skum bugg)
förstår du bättre nu?
Postad 02 April 2009 - 12:21
Är det samma ide med live stream tv, eller funkar inte sånt alls?
Postad 02 April 2009 - 12:23
Ok, jag tror verkligen det, ledsen för att jag är lite trög, men man kan ju inte vara bra på allt (varpå min hustru brukar säga "nej men nåt vore ju kul om du var bra på nåt").....
Är det samma ide med live stream tv, eller funkar inte sånt alls?
hehe, ja samma grej. Kruxet är bara att hitta bra stream-adresser.
Postad 06 April 2009 - 14:33
Datorn är det inget fel på alls, en E8400, 4gb minne och ett 9800GTX. Det borde ju fungera, eller hur?
Så jag funderar på om jag verkligen måste skaffa mig en gigabit-router för att det ska flyta?
Postad 06 April 2009 - 14:46
Måste bara fråga en grej. Tidigare kunde jag inte streama xvid utan att det hackade med mitt trådlösa, så jag bytta till kabel. Nu funkar xvid, men inte 720p. Långt ifrån! Det funkar i kanske 15 minuter, sedan börjar det att hacka med jämna mellanrum.
Datorn är det inget fel på alls, en E8400, 4gb minne och ett 9800GTX. Det borde ju fungera, eller hur?
Så jag funderar på om jag verkligen måste skaffa mig en gigabit-router för att det ska flyta?
Kolla vad du har för inställningar istället. Det är nog med all säkerhet där det ligger...eller i din routers inställningar. gigabit-router ska inte behövas.
Postad 06 April 2009 - 15:33
Jag har problem med media server! Alla skriver att det är så himla bra och enkelt men när jag försöker spela upp mkv eller img/iso-filer så får jag ett felmedelande. The data is corrupted. Har jag missat att ställa in något eller behövs det några codecs? Avi-filmer fungerar utan problem.
Mvh Martin
Postad 06 April 2009 - 19:23
Tjenare!!
Jag har problem med media server! Alla skriver att det är så himla bra och enkelt men när jag försöker spela upp mkv eller img/iso-filer så får jag ett felmedelande. The data is corrupted. Har jag missat att ställa in något eller behövs det några codecs? Avi-filmer fungerar utan problem.
Mvh Martin
Testa gå in i Transcoded mappen å starta filen där, så brukar jag göra när jag får corrupted data å det funkar oftast.
Postad 06 April 2009 - 22:04
Kolla vad du har för inställningar istället. Det är nog med all säkerhet där det ligger...eller i din routers inställningar. gigabit-router ska inte behövas.
Kan det verkligen vara så? Sist jag streamade 720p märkte jag att bitraten låg på 25000-65000 ungefär.
Postad 06 April 2009 - 22:43
Kan det verkligen vara så? Sist jag streamade 720p märkte jag att bitraten låg på 25000-65000 ungefär.
med kabel är ju det inga problem.
Postad 08 April 2009 - 22:27
Blev riktigt stor skillnad på min pioneer 5090h.
Postad 09 April 2009 - 18:49
Tycker redan bilden är väldigt bra.
Postad 09 April 2009 - 23:29
jag vet inte äns om de är möjligt men jag skulle villja komma åt minna filmer på datorn trådlöst från ps3an om de går har kommit så långt att jag trådlöst kan surfa på nätet med ps3an men hu kommer jag åt minna filmer, jag har en dator med windows vista. förklara gärna enkelt jag är inte så innsatt
har nu kommit en bit till får upp min dator men de står att ett DLNA protokollfel har uppståt vad nu de är de hår står på tven när jag trycker på ikonen vista under video i ps3an de var svårt de här hoppas att de finns någon smart person där ute
Redigerat av magi, 10 April 2009 - 22:19.
Postad 11 April 2009 - 20:54
Tyvärr, förstår inte ett ord av vad du menar.är de ingen som förstår sig på sånt här
Försök beskriv mer detaljerat/tydligt vad du menar och på bättre svenska så ska jag försöka hjälpa dig.
Just nu känns det inlägg mer som "hjälp mig, det funkar inte" utan möjlighet att förstå varför.
Postad 13 April 2009 - 13:06
/Jocce
Postad 13 April 2009 - 15:25
Ja med hjälp av ytterligare program så kan du koppla ihop sportify med PMS, men du kan inte styra spotify från PS3an. Googla på Spotify och Playstation media server så hittar du nog hur man gör.Går det att streama musik från Spotify till PS3:an via PS3 Mediaserver?
/Jocce
Postad 14 April 2009 - 16:00
Har just kopplat in min ps3:a och tankat hem PMS och allt funkar som det ska sånär som på att jag inte har något ljud?? Hur kan man lösa det?
Jag har kopplat en optisk kabel från min PS3:a till min förstärkare, men det kommer inget ljud? how come?
Postad 14 April 2009 - 20:51
Har dock en annan fråga. Jag får växla ingångar från vanlig video ingång när jag ska se på tv och hdmi ingång när jag ska använda PS3:an. Men jag kan inte ha PS3:an igång samtidigt som jag ska titta på tv, för då hörs det inget ljud på tvn. Hmm är det någon som är med på vad jag menar? Ljudet verkar användas till PS3 trots att jag använder videoingången för att titta på tv just då. Ljudet från förstärkaren och hemmabiosystemet verkar användas till PS3:an och inte till tvn.
Stänger jag av PS3 så kommer ljudet på på tvn.
Finns det någon inställning man kan göra så 5.1 ljudet är aktiverat hela tiden oavsett vilken ingång jag har på tvn?
Postad 14 April 2009 - 21:05
För det verkar som att du har kopplat din ps3a och din tv till ingångar som har samma namn, DVD,CD eller något liknande.
Jag har gjort på samma sätt ungefär, jag har kopplat in ps3an på förstärkarens HDMI ingång (DVD) och jag har kopplat xbox 360 på optiska ingången (DVD).
Det man gör på min förstärkare (yamaha) är att man trycker på audio select knappen på fjärren å väljer vilken ingång man vill lyssna på, HDMI, optiska eller coax. Normalt är den på automatiskt men man kan ändra det manuellt.
Postad 14 April 2009 - 21:38
Jag har kopplat en hdmi från min PS3 till min tv, och från PS3 till förstärkaren har jag kopplat en optisk kabel.
Säger detta dig nåt för att hjälpa mig eller behöver du flera uppgifter?
Postad 14 April 2009 - 21:57
Postad 14 April 2009 - 22:04
Det kommer inget ljud från hemmabiosystemets högtalare när jag har PS3 igång fast jag har tv-ingången (input video på min fjärr) på om man säger. Men när jag har PS3an på och hdmi ingången på som jag använder till PS3an så kommer det ljud ur hemmabiohögtalarna.
Dock när jag har PS3an på och tittar på tv (tv-ingången input video) så fungerar högtalarna på tvn om jag drar på ljudet där. Men jag vill ju kunna ha PS3an på, titta på tv och få ut tvljudet ur hemmabiohögtalarna. Är du med på vad jag menar?
Postad 15 April 2009 - 09:27
Pratade med netgear support igår och ändrade lite i router inställningarna, tyvärr har jag inte fått tillfälle att prova om det räckte, men frågan är, skall man öppna några portar i routern för ps3 / pms eller rent av även för xbox360 (samma problem där nämligen).
Postad 19 April 2009 - 19:08
Jag har inte riktigt koll på hur DNLA delar ut material i nätverket.
I och med att jag har rippat hela CD-samlingen och delar den i PMS så kan man ju i teorin olaglig om någon utomstålig kommer åt servern.
I TVersity så vet jag att man kunde kryssa i om det skulle delas lokalt eller globalt samt möjlighet till password. I PMS hittar jag inga sådanna inställningar.
I min setup där jag låter PCn och PS3 få en "riktig" IP direkt från mitt BBB-ADSL modem så funkade bara lokal delning i TVersity om bägge hamande på samma gateway från bredbandsbolaget.
Med PMS så funkar det alltid, men om de skulle hamna på olika gateways så går det slött vilket gör att man tror att trafiken går ut på internet och vänder. Eller åtminstone till telestationen och vänder (har 1Mbit upp).
Så frågan är hur långt delas servern egentligen?
1. Verkligen bara lokalt till enheterna som får IP från mitt modem (kör som sagt inte DHCP i modemet utan får riktig IP mot nätet)?
2. Eller delas på hela gatewayen? Alltså kan alla andra BBB-kunder så råkar hamna på samma gateway se materialet
3. Eller på hela internet?
Någon som har koll på detta?
På något magiskt sätt så hittar ju enheterna varandra och jag har aldrig sett någon annan PS3a dyka upp på PCn eller någon annan server dyka upp på PS3an.
Postad 25 April 2009 - 20:21
Postad 26 April 2009 - 10:17
Kanske tagits upp tidigare men funkar inte detta med 64bits Vista Ultimate? Funkade klockrent för mej tidigare med 32bit XP Pro.
Funkar fint för mig med 64bits Vista Ultimate.
Postad 26 April 2009 - 20:25
kör också mot en nätverksserver, men den medelar bara att det är fel i filerna när jag ska försöka köra.
Kör Imac G5. alltså PowerPC. kan det vara problemet då jag såg att mediaservern är för intel?
eller finns det någon uppgradering eller nåt jag kan slänga in i PS3:an så den kan ta fler filer?
har gjort systemuppdateringar.
//droopfy
Postad 27 April 2009 - 07:14
Men om jag har en FLAC-fil i datorn är det bara lägga över den på min PS3 så kan den spelas?
Jag vet inte om den måste konverteras?
Vad skall jag använda för program för att konvertera MKV för att spela på min PS3?
Tacksam för hjälp.
Postad 27 April 2009 - 18:47
PMS (som ju faktiskt är det den här tråden handlar om) stödjer både FLAC och MKV. Behövs inga andra program om du ska streama.Blir sugen på att testa FLAC
Men om jag har en FLAC-fil i datorn är det bara lägga över den på min PS3 så kan den spelas?
Vad skall jag använda för program för att konvertera MKV för att spela på min PS3?
Tacksam för hjälp.
Postad 27 April 2009 - 19:00
Blir sugen på att testa FLAC
Tacksam för hjälp.
Den transcodar filerna på "vägen". Funkar skit bra förut att det är lite segt att byta låt ibland men man vänjer sig
Postad 27 April 2009 - 20:19
Mvh
Matte
edit hade slarvat med mappindelningen, nu funkar det. Dock hackar ljudet ibland, kör med optisk kabel mellan ps3 och reciever, antar att jag kanske får fibla lite med konverteringsinställningarna...
Redigerat av rocky77, 27 April 2009 - 22:39.
Postad 04 May 2009 - 14:31
Jag har precis börjat använda PS3 Media Server och den har hittat PS3an och så. Min PS3a ligger på samma trådlösa nätverk som min dator. Men när jag ska kolla på en av filmerna så får jag upp meddelandet "PS3 har kopplats från mediaservern" och så har även datorn tappat kontakten med internet. Någon som kan hjälpa mig?
Jag har exakt samma problem. Någon som har en lösning?
Postad 04 May 2009 - 14:39
Postad 04 May 2009 - 14:42
är de ingen som förstår sig på sånt här
...har du ens installerat ps3 media server?
Jag har en Nas Netgear Readynas Duo. Går det att lägga in PMS på den och köra direkt mot PS3 :an utan dator?
nej, du får inte ut något utav det då PMS utnyttjar processorn för sina extrafunktioner. Du klarar dig bättre med den dlna-server som finns inbyggd. (en NAS är ju inget prestandamonster direkt)
Redigerat av endumen, 04 May 2009 - 14:43.
Postad 06 May 2009 - 18:51
Får upp följande fel meddelande:
Filen C:/Program Files\PS3 Media Server\Web.conf kunde inte skapas
Kontrollera att sökväg och filnamn är riktiga.
Jag har öppnat filen med wordpad.
Tack på förhand.
Postad 06 May 2009 - 18:55
Hej jag försöker streama radio till min PS3:a, jag lägger in adressen i WEB.conf filen, i PS3 media server katalogen, men jag kan inte spara i den vad gör jag för fel?
Får upp följande fel meddelande:
Filen C:/Program Files\PS3 Media Server\Web.conf kunde inte skapas
Kontrollera att sökväg och filnamn är riktiga.
Jag har öppnat filen med wordpad.
Tack på förhand.
Spara den på skrivbordet eller något och sen ersätt den gamla filen. Det är någon bugg i Vista...
Postad 06 May 2009 - 20:17
Spara den på skrivbordet eller något och sen ersätt den gamla filen. Det är någon bugg i Vista...
Tack ska du ha, nu funkar det kanon.
Postad 07 May 2009 - 13:44
Postad 07 May 2009 - 20:26
Jag har streamat via RedyNAS Duo i flera månader nästan helt problemfritt. Häromdagen fick jag ett meddelande på mediespelaren på PS3 att det fanns en ny version av programvaran. Jag installerade. Efter det har inte PS3 kunnat streama .AVI filer (serier). Det står bara att det inte klarar av det formatet. Har ju kiat på hundratals avsnitt tidigare.
Någon som känner till detta fel?
Postad 09 May 2009 - 10:11
Linksys WGA600N Wireless Gaming Adapter till exempel
eller
http://www.datormaga...ticle313117.ece
Redigerat av Unregisteredd0da5698, 09 May 2009 - 10:58.
Postad 10 May 2009 - 15:29
Har testat spela upp vanlig SD DVD (ISO) med alla möjliga kvalitets inställningar i PS3 media server, alla laggar.
MP3 funkar bra.
Börjar misstänka min accesspunkt.
Postad 10 May 2009 - 17:30
Nån som har tips på bra WLAN access punkt / router som funkar för trådlös streaming med ps3 media server?
Har testat spela upp vanlig SD DVD (ISO) med alla möjliga kvalitets inställningar i PS3 media server, alla laggar.
MP3 funkar bra.
Börjar misstänka min accesspunkt.
Netgear WGR 614 är rätt Ok tycker jag. Men laggar ibland med HD källor som har högre bitrate än 13 mbit/s.
Postad 12 May 2009 - 11:46
Kan jag få ut fullt ljudstöd från PS3ans blueray och/eller PS3Mediaserver om jag köper mig en ny blue-rayskiva som har stöd för de nyare ljudformaten?
Har just köpt mig en förstärkare (Pioneers LX-81) som stödjer dessa och uppgraderat till 7.2-ljud i hemmabion.
Vet att nya bluerayspelare utan problem kan leverera toppljud och bild till min förstärkare (som skickar vidare till fullHD-projektorn / högtalarna), men kan även PS3an göra det?
Om inte, vad förlorar jag på att köra med PS3?
Om det har skrivits tidigare i tråden så hänvisa mig gärna till sidan/inlägget
Tack på förhand.
Mvh Fredrik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
30 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna