Va? Går det att köpa iPhone från Tele2 också?
Frågor:
- Kan vemsomhelst köpa?
- Vad kostar telefonen?
- Vilket nummer ringde du när du beställde? Vanliga kundtjänsten?
- Sa du bara typ att du ville köpa en iPhone eller är det något speciellt man ska referera till för att få köpa?
- Är du säker på att telefonen inte är låst till Tele2?
- Säljs telefonen "officiellt" så det inte blir problem med garanti osv om det skulle hända nåt?
Har redan abonnemang hos Tele2 som jag hellre vill fortsätta använda än att teckna etthelt nytt hos en annan operatör så denna information är väldigt intressant.
Svar: Ja! men...
dem verkar vara lite diskreta när det gäller det...
- Kan vemsomhelst köpa?
troligen, men det första de sa var: Vart har du hört det ifrån? Svaret: Av en bekant som varit i kontakt med er tidigare under veckan som sa att ni ska ha 100st till försäljing under releasedagen. Och DÅ kopplade dem vidare mig till någon som kunde sälja mig en.
- Vad kostar telefonen?
400kr / 24mån = 9600 :- (totalt)
sen beställde jag med kompis student och surf mini
om jag inte mins fel så hade dem bara svarta färgen. (inte helt säker)
16Gb: 350kr /24mån = 8400:- (inte helt säker, men något åt det hållet)
- Vilket nummer ringde du när du beställde? Vanliga kundtjänsten?
Ja! för privatpersoner. Fick vänta ca 20min tills jag komfram sedan efter att dem frågat efter mitt mobilnr så fick jag vänta ytterligare 3-4min tills jag kom till en försäljare.
- Sa du bara typ att du ville köpa en iPhone eller är det något speciellt man ska referera till för att få köpa?
Sa att jag hört det från en bekant (se ovan)
- Är du säker på att telefonen inte är låst till Tele2?
Dubbelkollade med säljaren och han sa att det var hårdvaruupplåst.
- Säljs telefonen "officiellt" så det inte blir problem med garanti osv om det skulle hända nåt?
Frågade honom om garantiäranden och han svarade: Du får kontakta tele2 kundtjänst gällande garantier, då dem tar hand om det. (hur man tolkar det vet jag inte, kanske köper dem iphones från länder som säljer hårdvarupplåsta (italien,norge) inte vet jag. min tanke bara.
Edit: 2års garanti ger de ut
Som sagt, beställt en svart 32gb och kommer att få den om ca 2veckor.
Ville inte heller byta från tele2 så jag provade att ringa och det slutade med en beställning

Hoppas detta hjälper er som vill ha iphone 3gs hos tele2 ^^
Cheers!
Edit: pris för 16gb och garanti info
Redigerat av Da Mike, 01 August 2009 - 01:32.