Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 31 July 2009 - 18:36

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

VA!!! Här tror man att man är ensam i världen... Hände EXAKT samma sak för mig idag... Min bokning registrerades inte heller fören den 28 eller 29 trots att jag bokade i fredags! Och får därför vänta på min också... ringde i morse och då sa dom att den skulle gå iväg i dag och vara framme på måndag.. segt tänkte jag men ok då, ringde på eftermiddagen för kolli-nummer och fick då reda på att det blivit helt åt **** allt.

Om ni får någon uppdatering på läget så skulle det vara kul att veta vad som händer för er andra.

Har en kompis på jobbet som råkat ut för exakt samma som er. Han förhandsboka på torsdagen och vart lovad leverans nästkommande fredag (läs; idag)

Han skröt om det på jobbet och i tisdags vart jag så sugen att jag klicka in på 3s hemsida och köpte mig en. Gissa vem som fick sin idag??? Jo, såklart JAG.

Jag är såklart jättenöjd men USEL kundservice av 3. Han vi prata med på kundtjänst sa att de var "jättekonstigt" att hans beställning kommit bort och han skulle fixa så den skickades på måndag. Men men....

Verkligen surt för de som förhandsboka och inte fick sin mobil mot att beställa en 3 dagar innan...

Postad 31 July 2009 - 18:39

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

fick precis min Vita iphone 3gs.. kontakt telia norrlandsgatan sthlm..

men en liten fråga.. till höger o vänster om "laddningskontakten" finns två speakers/högtalare.. ska båda användas/fungera vid ljud uppspelning? eller är dom för olika saker? för spelar jag en låt eller något annat ljud.. så låter det bara i den vänstra.. så om jag håller för den vänstra med ett finger så blir det knäpptyst..

kan någon med en iphone 3gs spela upp något och prova hålla för dom två olika högtalarna var för sig o se om dom får ljud i båda?

jag har givetvis testat massa olika låtar/ljud så det är ingen left/right-channel fråga ;)

Den andra är en mikrofon :blink: Alltså ingen högtalare.

Postad 31 July 2009 - 18:58

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Vilka apps har ni installerat än???

Sökt runt på massa sidor o det finns ju oändligt med konstiga o roliga grejer..

Vilka har ni som nödvändigast?? Nämn inte mer än 5 helst

Postad 31 July 2009 - 19:02

Steffe666
  • Steffe666
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Jag beställde en vit 32GB varianten från Telia med iSurf abonnemanget som måste vara bland dom billigaste kombination som finns idag. Dvs 249kr/månaden i 12 månader = 2988kr och 4195kr för telefonen = 7183kr totalt vilket är perfekt för mig som inte ringer eller smsar så mycket alls.

I iSurfen ingår 1000MB i månaden och efter att ha kommit upp till dom 1000MB så kostar det 9kr/dygn extra.
Men visst. För dom som surfar mycket utanför hemmet så är det kanske inte det här det bästa kombinationen som finns.

Men jag antar att dom 1000MB räcker ganska gott för mig eftersom jag tänkte surfa det mesta hemma där jag har trådlöst nätverk.

Vilket är det bästa Skyddsfodral till Iphonen??? Jag har kikat lite på SwitchEasy Rebel fodralet, men då får jag nog beställa ett sånt från USA. Finns det andra bra fodral som ni rekomenderar?

Postad 31 July 2009 - 19:12

lobby
  • lobby
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Någon som beställt via Telias hemsida idag (31/7) och fått någon leveranstid? svart 32GB...
Jag beställde på morgonen, men gissar att alla telefoner i lager redan sålt slut.

Kan man på något sätt se information om sin order på telia.se? eller får man ringa kundtjänst lite då och då och fråga?

Postad 31 July 2009 - 19:39

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Nu har 3.0.1 släppts. Uppdatera via iTunes...

Den ska bla. rätta till SMS-buggen men den är på typ 280MB så nått mer borde det vara. :)

Postad 31 July 2009 - 20:05

xaxpop
  • xaxpop
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har en kompis på jobbet som råkat ut för exakt samma som er. Han förhandsboka på torsdagen och vart lovad leverans nästkommande fredag (läs; idag)

Han skröt om det på jobbet och i tisdags vart jag så sugen att jag klicka in på 3s hemsida och köpte mig en. Gissa vem som fick sin idag??? Jo, såklart JAG.

Jag är såklart jättenöjd men USEL kundservice av 3. Han vi prata med på kundtjänst sa att de var "jättekonstigt" att hans beställning kommit bort och han skulle fixa så den skickades på måndag. Men men....

Verkligen surt för de som förhandsboka och inte fick sin mobil mot att beställa en 3 dagar innan...

Konstigt att det är så många som drabbats av detta... Skickas på måndag? Fick svaret att alla dom hadde inne var slut och det inte fanns någon möjlighet att få en innan nästa leverans annars hade dom självklart fixat det.

Postad 31 July 2009 - 20:28

Paradiddle
  • Paradiddle
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ser att många verkar köpa en utan abb, men är det inte bättre med abbonemang? Och är det bara jag eller verkar 3 som det bästa alternativet om man nu väljer att köra abbonemang? Och slutligen, ngn som vet ifall 3 har en massa logger på mobilen?

Postad 31 July 2009 - 20:46

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Ser att många verkar köpa en utan abb, men är det inte bättre med abbonemang? Och är det bara jag eller verkar 3 som det bästa alternativet om man nu väljer att köra abbonemang? Och slutligen, ngn som vet ifall 3 har en massa logger på mobilen?

har 3 mobil o inte hittat en enda 3-logga på mobilen. Endast att Planet3 finns med som bokmärke, men de radera jag.

Postad 31 July 2009 - 20:55

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Vilket är det bästa Skyddsfodral till Iphonen??? Jag har kikat lite på SwitchEasy Rebel fodralet, men då får jag nog beställa ett sånt från USA. Finns det andra bra fodral som ni rekomenderar?

Själv har jag inte beställt en Iphone än då jag har fullt upp med att försöka bestämma mig för en operatör :)

Men jag vet att jag med all säkerhet kommer köpa ett SwitchEasy Rebel Arctic när jag väl beställt Iphonen och det ifrån Megastore.

Postad 31 July 2009 - 20:59

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

VA!!! Här tror man att man är ensam i världen... Hände EXAKT samma sak för mig idag... Min bokning registrerades inte heller fören den 28 eller 29 trots att jag bokade i fredags! Och får därför vänta på min också... ringde i morse och då sa dom att den skulle gå iväg i dag och vara framme på måndag.. segt tänkte jag men ok då, ringde på eftermiddagen för kolli-nummer och fick då reda på att det blivit helt åt **** allt.

Om ni får någon uppdatering på läget så skulle det vara kul att veta vad som händer för er andra.

Konstigt att det är så många som drabbats av detta... Skickas på måndag? Fick svaret att alla dom hadde inne var slut och det inte fanns någon möjlighet att få en innan nästa leverans annars hade dom självklart fixat det.

Kundtjänst sa att det är ca 180 kunder som drabbats av det ni beskriver. 180 personer gjorde alltså beställningar som aldrig reggades. Dessa kunder får sina telefoner om ca 2 veckor. Enligt kundtjänst alltså...

Har 3 "problem" med min svarta 32gb (än så länge):

1. Hörlurskontakten! Sjukt trångt hål att stoppa in 3,5mm kontakten i.. Ännu värre att försöka dra ut kontakten sen. Någon mer som upplever det så? På 2g och 3G var det aboslut inte så trångt.

2. Min vibrator vibrerar sjukt lite jämfört med 2G och 3G.

3. Kompassen är ju sisådär när man åker bil alltså.. allt för ofta vill den att man ska röra den i en "åtta" för att ställa in den. Irriterande.

EDIT: Upptäckte på en fjärde dålig sak: Högtalaren låter förjävligt rent ut sagt.. låter som om den vore sprängd. Känns mer och mer som att jag fått ett måndags-ex.

Redigerat av shapic, 31 July 2009 - 21:29.

Postad 31 July 2009 - 21:16

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tycker det är ruttet att dom inte kan skeppa ut iphone i tur och ordning. Och alla dessa olika bud om leveranstider hit och dit. Ibland undrar man vad det är för virrpannor som jobbar på mobiltelefonbolagen. Gör om gör rätt. Någon ordning tycker jag allt det borde vara. Kanske dags att se över informationsledet. Kanske ett fungerande intranät där alla anställda kan ta del av samma information så det inte blir missförstånd vad gäller abbonemangsform och leveranstid.
Dessutom tycker jag att Tre/Telia borde vårda en kundrelation med förmånliga erbjudande och inte skicka ut dom sist/ slarva bort beställningar för att man redan är kund. Man kan ju lätt byta operatör om man inte har bindingstid.

Postad 31 July 2009 - 21:52

Da Mike
  • Da Mike
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nu har även jag beställt en 32gigare med tele2 kompis student genom deras kundtjänst, fick dock vänta ca 20min i telefonkö men vad gör man inte för en olåst iphone ^^

Postad 31 July 2009 - 22:00

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Fråga ang datatrafik

Hur mkt data går det åt när man surfar, streamar osv.

Använder SR:s podradio mkt med att lyssna på P3 Dokumentärer på jobbet. Hur mkt datatrafik tar en sån upp på 75 minuter?? Kan man se det på något sätt?

Har 10Gb med 3s 499 abb. Hur mkt kan man lyssna innan man får betala för kalaset??
Bra att veta nu när Spotify kommer, (såg på en sida att 30 timmar streamad musik är ca 1 Gb datatrafik, stämmer det?)

Frågar främst för att veta hur mkt 10gb räcker...

Postad 31 July 2009 - 22:00

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Samma sak för mig angående tre, beställde förra vecka men när jag ringde till kundtjänst igår så hade jag ingen beställning alls på gång. Fick göra en ny :)
Nu skulle jag få en nästa vecka sa dem.

Postad 31 July 2009 - 22:03

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Fråga ang datatrafik

Använder SR:s podradio mkt med att lyssna på P3 Dokumentärer på jobbet. Hur mkt datatrafik tar en sån upp på 75 minuter?? Kan man se det på något sätt?

Har 10Gb med 3s 499 abb. Hur mkt kan man lyssna innan man får betala för kalaset??
Bra att veta nu när Spotify kommer, (såg på en sida att 30 timmar streamad musik är ca 1 Gb datatrafik, stämmer det?)

Just i SR's app står det klart och tydligt hur många mb varje avsnitt är på. Precis innan man väljer "Spela upp".

Postad 31 July 2009 - 22:04

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Teliapriserna är mycket enkla;

https://www.tewss.te...one_3gs.product

Inbillade mig att jag inte behövde uppgradera min iPhone 3G 8GB men efter att ha provat den nya modellen så inser jag att jag tyvärr måste byta upp mig. Det var väldigt stor skillnad på hastigheten, sen är det väldigt trevligt att kunna filma och sen gör Tap-focus väldigt mycket... Har tidigare inte kunnat fota text, nu är det lätt som en plätt.

Postad 31 July 2009 - 22:11

os72
  • os72
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En tanke om Tre's leveransproblem med lovade tider (om ingen redan tagit upp det):

Det var väl Tre som hela tiden envist hävdade att lanseringsdatum för nya iPhone i Sverige var den 9/7? Bara en tanke angående deras pålitlighet...

Postad 31 July 2009 - 22:31

[D J M I K E]
  • [D J M I K E]
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag är också i köptankar men har några frågetecken som jag hoppas få svar på...

Hur bra (eller dåligt) är stödet för bluetooth-stereo-headset? Finns det någon modell som fungerar helt dvs man kan lyssna på musik, byta låt, ändra volym, svara osv eller får man nöja sig med att köra trådat trots att stödet för A2DP finns?

En till fråga som berör mailen och det är om Iphone stöder push-mail? Av det jag hittat hittils så verkar det som om stödet finns men att det beror på vilken mail man har t.ex. BBB, comhem eller gmail, nån som vet om och vilka som stöder push mail till Iphone?

Postad 31 July 2009 - 23:18

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Nu har även jag beställt en 32gigare med tele2 kompis student genom deras kundtjänst, fick dock vänta ca 20min i telefonkö men vad gör man inte för en olåst iphone ^^

Va? Går det att köpa iPhone från Tele2 också?

Frågor:
- Kan vemsomhelst köpa?
- Vad kostar telefonen?
- Vilket nummer ringde du när du beställde? Vanliga kundtjänsten?
- Sa du bara typ att du ville köpa en iPhone eller är det något speciellt man ska referera till för att få köpa?
- Är du säker på att telefonen inte är låst till Tele2?
- Säljs telefonen "officiellt" så det inte blir problem med garanti osv om det skulle hända nåt?

Har redan abonnemang hos Tele2 som jag hellre vill fortsätta använda än att teckna etthelt nytt hos en annan operatör så denna information är väldigt intressant.

Redigerat av Rootkit, 31 July 2009 - 23:21.

Postad 31 July 2009 - 23:21

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Heh, jahopp där fick man för att man kaxade sig! Blev utlovad en styck iPhone i Telenorbutik i Tordags.
-"Bara att komma och plocka upp den när det passar på fredag".
Jojo, går dit idag och får ett -"Nej vi har ingen bokning på dig och... erm förresten fick vi in färre än vi trodde så du hade inte fått någon ändå". Efter lite grinande hamnade jag iaf längst upp på ngn slags kölista men med den organisationsförmågan skall man nog inte hoppas på för mycket. Va fan, hur svårt skall det vara?
Aja, nu fick jag iaf lite till betänketid på om jag verkligen vill ha en iPhone :)

Postad 31 July 2009 - 23:28

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

En tanke om Tre's leveransproblem med lovade tider (om ingen redan tagit upp det):

Det var väl Tre som hela tiden envist hävdade att lanseringsdatum för nya iPhone i Sverige var den 9/7? Bara en tanke angående deras pålitlighet...

Lite OT men det var väl Telenor som skrev 9/7?

Postad 31 July 2009 - 23:51

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Varför har Apple tillverkat så få enheter? Dom borde väl ha lite bättre koll på hur efterfrågan den är med tanke på alla förhandsbokningar eller? Så less på skiten att jag funderar på en annan lur nu. Något tips på en lur med liknande funktioner som senaste 3GS?

Redigerat av henryd, 31 July 2009 - 23:53.

Postad 01 August 2009 - 00:16

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Den har stöd för push-mail men då krävs det också att det finns stöd i servern.

Postad 01 August 2009 - 00:38

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0

Varför har Apple tillverkat så få enheter? Dom borde väl ha lite bättre koll på hur efterfrågan den är med tanke på alla förhandsbokningar eller? Så less på skiten att jag funderar på en annan lur nu. Något tips på en lur med liknande funktioner som senaste 3GS?

Du tror inte det är så att de inte hinner tillverka tillräckligt många enheter? Tror du att dom är så dumma så att dom inte skruvade upp tillverkningshastigeten lte om det var möjligt?

Postad 01 August 2009 - 00:48

malkavian800
  • malkavian800
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Själv har jag inte beställt en Iphone än då jag har fullt upp med att försöka bestämma mig för en operatör :)

Men jag vet att jag med all säkerhet kommer köpa ett SwitchEasy Rebel Arctic när jag väl beställt Iphonen och det ifrån Megastore.

Köpte ett Gear4 Hardman Pro idag.
http://megastore.se/...?itemid=2089058.
Hade köpt ett vanligt silicon fodral först som täckte baksidan, men det var helt värdelöst enlig min mening. Satt inte alls bra. Speciellt inte uppe och nere på telefonen och där det finns knappar.

Postad 01 August 2009 - 00:48

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nej antagligen inte mest bara sur på att jag inte fått en trots att jag var bland dom första med att boka både på telia och tre. Sen verkar man ju inte ensam om att råka ut för denna behandling. Så frustreraande när man läser om alla som fått den trots att dom beställt en precis nyligen. Min Iphone 3G har jag ju sålt och får nöja mig med en reservlur Sonyericsson telefon så länge. Tills telefonbolagen skickat ut min lur. Men vad säger att dom inte kommer strula till det med denna leverans också? Min tillit till 3 och telia just nu är lika med noll.

Redigerat av henryd, 01 August 2009 - 00:56.

Postad 01 August 2009 - 01:00

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Fråga ang datatrafik

Är du rädd om datatrafik kostnader så är det väl smartare om du laddar ned SR Podradio via Wifi eller via iTunes så de ligger sparade på din telefon.
Jag brukade (nu är det sommaruppehåll med nya avsnitt) kolla på SVT PLUS med Sverker och på Uppdrag Granskning samt Discovery och andra Videopodar som drar en hel del datatrafik. Samt lyssnat mycket på SR Kaliber.
Istället för att streama så laddade jag ner det jag ville ha så jag slapp vara beroende av mobilnätet.

När du är hemma: Ladda ner via wifi eller via iTunes och ha avsnitten på din telefon. Då kostar det inte ett enda öre och du kan njuta av dina podcast helt fritt, när du vill...var du vill.

Redigerat av crest, 01 August 2009 - 01:06.

Postad 01 August 2009 - 01:09

ztrafe
  • ztrafe
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
1. Är det enkelt att starta internatdelning med 3GS, måste man ange användarnamn i Itunes och sånt som man behöver med SE/Nokia (alla andra)?

2. Är ni säkra på att det är 20GB som ingår i 3 Surf turbo innan det stryps? Källa? Hittar nämligen inget om det på tre:s webbplats. Står att det är obegränsat med kan i princip innebära att det det stryps redan vid 2GB.

3. Någon som vet vad 3GS uplink är på? Ser att surf Turbo ligger på 6.0 ner/1.4 Mbit upp

4. Har haft 3 Bredband 199 förut till min n95, där tillkom 69 kr månad om man kopplade in den i en dator, samma med denna?

Mvh :)

Redigerat av ztrafe, 01 August 2009 - 01:32.

Postad 01 August 2009 - 01:09

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
1. Vilka format stödjs för videoklipp? Alltså för film eller tv-serier? Är det 3gp som gäller eller är jag helt ute o cyklar? Är det något mer format som stödjs?

2. Detta är första iphonen jag äger, vilka app är det jag måste ladda ner? :)

Postad 01 August 2009 - 01:15

Da Mike
  • Da Mike
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Va? Går det att köpa iPhone från Tele2 också?

Frågor:
- Kan vemsomhelst köpa?
- Vad kostar telefonen?
- Sa du bara typ att du ville köpa en iPhone eller är det något speciellt man ska referera till för att få köpa?
- Säljs telefonen "officiellt" så det inte blir problem med garanti osv om det skulle hända nåt?

Har redan abonnemang hos Tele2 som jag hellre vill fortsätta använda än att teckna etthelt nytt hos en annan operatör så denna information är väldigt intressant.

Svar: Ja! men...
dem verkar vara lite diskreta när det gäller det...

- Kan vemsomhelst köpa?
troligen, men det första de sa var: Vart har du hört det ifrån? Svaret: Av en bekant som varit i kontakt med er tidigare under veckan som sa att ni ska ha 100st till försäljing under releasedagen. Och DÅ kopplade dem vidare mig till någon som kunde sälja mig en.

- Vad kostar telefonen?
400kr / 24mån = 9600 :- (totalt)
sen beställde jag med kompis student och surf mini
om jag inte mins fel så hade dem bara svarta färgen. (inte helt säker)

16Gb: 350kr /24mån = 8400:- (inte helt säker, men något åt det hållet)

Ja! för privatpersoner. Fick vänta ca 20min tills jag komfram sedan efter att dem frågat efter mitt mobilnr så fick jag vänta ytterligare 3-4min tills jag kom till en försäljare.

Sa att jag hört det från en bekant (se ovan)

Dubbelkollade med säljaren och han sa att det var hårdvaruupplåst.

Frågade honom om garantiäranden och han svarade: Du får kontakta tele2 kundtjänst gällande garantier, då dem tar hand om det. (hur man tolkar det vet jag inte, kanske köper dem iphones från länder som säljer hårdvarupplåsta (italien,norge) inte vet jag. min tanke bara.
Edit: 2års garanti ger de ut

Som sagt, beställt en svart 32gb och kommer att få den om ca 2veckor.
Ville inte heller byta från tele2 så jag provade att ringa och det slutade med en beställning :)
Hoppas detta hjälper er som vill ha iphone 3gs hos tele2 ^^
Cheers!

Edit: pris för 16gb och garanti info

Redigerat av Da Mike, 01 August 2009 - 01:32.

Postad 01 August 2009 - 09:14

andyman
  • andyman
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Lyckas inte att få min 3GS att funka med iTunes. När jag skall synka den med min dator får jag meddelandet att den här datorn inte är auktoriseran med min telefon och att programmen jag laddat in via telefonen kommer att tas bort. När jag sedan väjer aktorisera så står det att datorn redan är aktorisead!?
Samma meddelande kommer upp när jag försöker få in apps via itunes.

Postad 01 August 2009 - 09:26

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Med risk för att åter igen idiot förklara mig själv :lol:

Jag har ett tjänste abonemang från telia men företaget jag jobbar åt är inte lika pryl nördiga som jag så dom erbjuder endast snik telefoner.

Funderar på att köpa en 32 GB med Telia mobil prata på. De torde väll vara det smartaste och billigaste eftersom jag kommer att nyttja mitt tjänste abonemang i telefonen?

:)

Postad 01 August 2009 - 09:40

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Köpte ett Gear4 Hardman Pro idag.
http://megastore.se/...?itemid=2089058.
Hade köpt ett vanligt silicon fodral först som täckte baksidan, men det var helt värdelöst enlig min mening. Satt inte alls bra. Speciellt inte uppe och nere på telefonen och där det finns knappar.

Ser ju trevlig ut! Hur är den?

Är det med ett skärmskydd oxå?

Mvh,
Kjell

Postad 01 August 2009 - 09:46

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Finns det någon bra GPS app till Iphone eller är det fortfarande google maps spm gäller? Hade vart trevligt med en gps app i iphonen som inte går på gprs.

Postad 01 August 2009 - 09:54

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Finns det någon bra GPS app till Iphone eller är det fortfarande google maps spm gäller? Hade vart trevligt med en gps app i iphonen som inte går på gprs.

Navigon har en som kostar 649 för nordic och 749 för europe.. Tomtom kommer snart med en som även har hållare till bilen. http://iphone.tomtom.com/

//Mackan

Postad 01 August 2009 - 09:57

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Telia har lurat sina kunder rejält.
Har varit till mitt postutdelningsställe och de hade inget paket till mig : ( kontaktade kundtjänst och de har iiiingen aning om vad som sker, hänvisar bara till leveransavdelningen som öppnar på måndag.
Nog borde Telia ha vett att fixa folk som kan svara på frågor via telefon efter detta gigantiska fiasko?

Med förbokning menas att man får varan när den släpps och Telia har tydligt visat att om man förbokar telefonen så får man den den 31 juli. Rejält dåligt av Telia att inte informera om att de inte kunde lyckas med detta utan de har bara fortsatt ta emot förbokningar fram tills den 31 Juli trots att de vetat om att de inte kunde leverera. Att de sen skickar ut iphones till butiker för direktköp visar ju hur ytters lite de bryr sig om att leverera en bra upplevelse till sina kunder. Sitter nu fast med en mobil som jag inte vet vart den är, en mobil som mitt ordinarie mobilnummer är kopplat till vilket leder till att 90% av de jag känner eller jobbar med inte kan kontakta mig.

Postad 01 August 2009 - 10:39

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Hej,

Har sååå svårt att bestämma mig om jag skall skaffa mig en 3GS eller inte. Tycker verkligen
om desigen och användargränssnittet. Har en iPod Touch 2g som jag tycker är hur bra som helst,
men det lockar ju givetivs att få telefon till och slippa vara hänvisad till wifi.
Förutom priset så är det storleken jag är tveksam till. Har en SE W890 idag, så 3GS blir ju lite
större...

Vad tycker ni? Är den klumpig att ha med sig?
Ge mig gärna argument så att jag kan bestämma mig :)

Postad 01 August 2009 - 10:44

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
För er som blivit lurade av Telia och förbokat via deras webbutik så tycker jag ni ska ge omdöme därefter

https://www.prisjakt....php?ftgid=7718

Postad 01 August 2009 - 10:58

Linkanman
  • Linkanman
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Det är inte så att de tillverkat för få. Det finns tillräckligt. Efterfrågan är stor men inte så stor. En klassiker är att släppa tillräckligt få så att folk inte blir less på att vänta men hypen ändå hålls igång. Är det nåt de är bra på så är det marknadsföring. Tidningar och tv får ju oss att tro att det bara säljs iPhone, men det är ju en marginallirare. de flesta tillverkare har ju modeller som säljer bättre. En polare sa att han det finns telefoner men de håller på dem, butikerna tar fram då och då. Men där jag frågat blånekar dem.

Men men, jag längtar till jag får lägga vantarna på en. Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge.

Postad 01 August 2009 - 11:01

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Nån som kan klargöra lite angående GPS funktionen?

1:Google maps ingår/medföljer. om man navigerar med dessa kartor är det då nåt tal(instruktioner)

2:Ligger den uppkoplad och laddar ner data hela tiden närman använder GPS via google. Eller bara när man söker en ny rutt.

3:Går GPS:n via satellit eller via mobilmasterna.

4:om man använder Navigons/tomtom kommande program ligger kartorna väl iaf lokalt på hdd och kräver väl ingen uppkoppling?

Postad 01 August 2009 - 11:11

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Köpte min igår och är än så länge grymt nöjd, men jag lyckas inte få till en blåtand-anslutning mellan min iphone och min macbook (har OS X 10.5.7), när jag väl parat ihop dem så går det inte att ansluta till den. Är det någon som har samma problem eller ännu bättre, en lösning? Vill framförallt para ihop dem för att använda iphone som internetuppkoppling för min macbook men också för att synka adresser och föra över filer.

Postad 01 August 2009 - 11:20

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Tror någon de är värt att åka in till frölunda för att se om Tre har en iphone, eller är de helt slut just nu?

Postad 01 August 2009 - 11:55

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Vill framförallt para ihop dem för att använda iphone som internetuppkoppling för min macbook men också för att synka adresser och föra över filer.

Du kan inte föra över filer via BT men du kan använda den som modem via BT.
Se till så internetdelning är påslagen i iPhonen, Inställningar(Allmänt/Internetdelning...
Sen är det bara att klicka på BT-ikonen uppe i menyn på Macen och välja din iPhone och Anslut så ska den hoppa igång.

1:Google maps ingår/medföljer. om man navigerar med dessa kartor är det då nåt tal(instruktioner)

Google maps stöder inte turn-by-turn så det är ingen navigator i den bemärkelsen. Du måste stega fram sjävl vid varje sväng så att säga.
Det finns inga röster eller något sånt...

2:Ligger den uppkoplad och laddar ner data hela tiden närman använder GPS via google. Eller bara när man söker en ny rutt.

Den laddar ner kartor hela tiden. Den laddar in kartor runt där du är men åer du runt så laddas nya in när du passerar gränsen för vad den redan läst in.

3:Går GPS:n via satellit eller via mobilmasterna.

GPS men hittar den ingen GPS-signal så triangulerar den via masterna. Men då blir det så klart inte så exakt som nör den kör GPS:en...

4:om man använder Navigons/tomtom kommande program ligger kartorna väl iaf lokalt på hdd och kräver väl ingen uppkoppling?

Japp, dom ligger lokalt och du behöver ingen uppkoppling.

Postad 01 August 2009 - 11:58

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det är inte så att de tillverkat för få. Det finns tillräckligt. Efterfrågan är stor men inte så stor. En klassiker är att släppa tillräckligt få så att folk inte blir less på att vänta men hypen ändå hålls igång. Är det nåt de är bra på så är det marknadsföring. Tidningar och tv får ju oss att tro att det bara säljs iPhone, men det är ju en marginallirare. de flesta tillverkare har ju modeller som säljer bättre. En polare sa att han det finns telefoner men de håller på dem, butikerna tar fram då och då. Men där jag frågat blånekar dem.

Men men, jag längtar till jag får lägga vantarna på en. Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge.

Totalt bs att butiker har telefon på lager och smyger ut någon lur då och då. En butik skulle väl istället kunna tjäna mer på att gå ut med att de har telefonen på hyllan.
Tillgången är begränsad och det är fler aktörer nu än vid förra släppet. Leveranser dyker in om nån vecka, men min gissning är att efterfrågan överstiger tillgång en hyfsad tid framöver.

Postad 01 August 2009 - 12:14

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
@Christopher_A: Du är inte ensam om detta. Själv satte jag precis en 1:a på telias fina webbutik och deras skämt till förhandserbjudande jag fick skickat till mig. Senast jag talade med dom sa dom att dom skickat ett kontrakt hem för att byta abbonemangsform från imini till deras prata på med surf. Och innan desss kunde dom inte skicka ut en telefon. Vilket skitsnack. Har inte fått något sådant hemskickat än. Trots att jag skrev upp mig samma dag som jag fick erbjudandet. Men dom är på väg att förlora en kund. Tyvärr måste jag ju stå ut med att det är 5 månaders bindningstid kvar. Men sen blir det aldrig mer Felia Snomera. Ger dom en sista chans på måndag att rätta sitt fel. Om inte säger jag upp abbonemanget jag har i god tid.

-Seb- Ring och fråga. Men dom fular sig säkert där med och säger att dom har den. Sen när du är i butiken så säger dom att oj den tog precis slut. Men skriv upp dig på abbonemang så får du de måndag eller onsdag. Vilket inte stämmer enligt deras kundtjäst som säger att det är upp till 3 veckors väntetid.

Postad 01 August 2009 - 12:26

ak3r
  • ak3r
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Om man köper en iphone med ett Telia Abonnemang, kan man använda iphonen med telia kontantkort då?

Postad 01 August 2009 - 12:27

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Det kan man.

Postad 01 August 2009 - 12:38

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Telia har lurat sina kunder rejält.
Har varit till mitt postutdelningsställe och de hade inget paket till mig : ( kontaktade kundtjänst och de har iiiingen aning om vad som sker, hänvisar bara till leveransavdelningen som öppnar på måndag.
Nog borde Telia ha vett att fixa folk som kan svara på frågor via telefon efter detta gigantiska fiasko?

Med förbokning menas att man får varan när den släpps och Telia har tydligt visat att om man förbokar telefonen så får man den den 31 juli. Rejält dåligt av Telia att inte informera om att de inte kunde lyckas med detta utan de har bara fortsatt ta emot förbokningar fram tills den 31 Juli trots att de vetat om att de inte kunde leverera. Att de sen skickar ut iphones till butiker för direktköp visar ju hur ytters lite de bryr sig om att leverera en bra upplevelse till sina kunder. Sitter nu fast med en mobil som jag inte vet vart den är, en mobil som mitt ordinarie mobilnummer är kopplat till vilket leder till att 90% av de jag känner eller jobbar med inte kan kontakta mig.

Så kontentan är att alla som hoppat på erbjudandet inte har fått sina telefoner? Låter tyvärr som att du har blivit en som fallit mellan stolarna, men att totalt döma ut HELA släppet som ett fiasko?
Att skicka ut telefoner till 80 butiker känns väl ganska självklart, hur hade upplevelsen sett ut då om inte telias butiker hade haft en enda telefon till försäljning?
Ring på måndag till de som kan svara på frågorna. Hoppas det reder ut sig för din del.

Postad 01 August 2009 - 12:52

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Du kan inte föra över filer via BT men du kan använda den som modem via BT.
Se till så internetdelning är påslagen i iPhonen, Inställningar(Allmänt/Internetdelning...
Sen är det bara att klicka på BT-ikonen uppe i menyn på Macen och välja din iPhone och Anslut så ska den hoppa igång.

Jag har försökt det där men när jag väl parat ihop macen och phonen så går det inte att ansluta - alltså när jag på bluetooth-ikonen uppe i högra hörnet på macen väljer "anslut till nätverk" så är den grå och går inte att klicka på. När jag går in under bluetooth-inställningar på macen så är det en röd plupp bredvid iphonen som säger att den inte är ansluten. När jag går in på iphonen och klickar på min macbook, för att ansluta, så står den och jobbar ett tag och sedan står det återigen "Ej ansluten". Klart frustrerande.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.