Ja den där informationen är lika irrelevant som att kolla releasedate på de svenska webbutikerna (det finns 10 olika bud angående när det ska komma i sverige)Källa?
Vad "retailers"/återförsäljare säger har jag inte mycket till övers för.
Har inte Sony gått ut med ett datum så kan dom omöjligt veta utan endast spekulera precis som vi gör.
Har en känsla av att det du citerar skrevs INNAN texten och bilden "Kazunori: "The [GT5] Discs Are Being Stamped As We Speak" publicerades.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 03 november 2010 - 20:29
Postad 03 november 2010 - 20:46
Joystiq.com är källan. Nov 2nd 2010 1:30PMKälla?
Vad "retailers"/återförsäljare säger har jag inte mycket till övers för.
Har inte Sony gått ut med ett datum så kan dom omöjligt veta utan endast spekulera precis som vi gör.
Har en känsla av att det du citerar skrevs INNAN texten och bilden "Kazunori: "The [GT5] Discs Are Being Stamped As We Speak" publicerades.
Postad 04 november 2010 - 01:40

Postad 04 november 2010 - 07:50
Attans, det kommer på 73st CD-R skivor

får sitta o köra samma bil & bana så man slipper byta så mycket

Postad 04 november 2010 - 07:56
Postad 04 november 2010 - 09:06
Postad 04 november 2010 - 09:18
vad anses som hyffsat pålitlig källa ??Senaste budet är 1:a Dec inom EU.(Hyfsat pålitlig källa) Kan mycket väl bli en regional fördelning.
Postad 04 november 2010 - 10:41
Game i Rumpelunda ?
Din granne mao eller?

Men som sagt. Jag VET inte! Därav formuleringen ovan. BUD! You know....not final and stuff.
Postad 04 november 2010 - 12:10
Din granne mao eller?
Förstår inte varför det alltid blir drama kring release datum. Jag sitter inte och påstår att jag VET att releasen är spikad. Jag säger bara att källan som har läckt datumet har prickat rätt jävligt många gånger tidigare. Bara för att vara övertydlig ånyo. Handlar alltså INTE om en svensk kontakt.
Men som sagt. Jag VET inte! Därav formuleringen ovan. BUD! You know....not final and stuff.
Säg vad/vem källan är istället. Har VÄLDIGT svårt att tro att det är du själv eller nån du känner som är källan så vad spelar det då för roll om du avslöjar den? Att bara häva ur sig ett datum utan en källa kan ju vem som helst göra.
Postad 04 november 2010 - 13:17
5/11 -10Säg vad/vem källan är istället. Har VÄLDIGT svårt att tro att det är du själv eller nån du känner som är källan så vad spelar det då för roll om du avslöjar den? Att bara häva ur sig ett datum utan en källa kan ju vem som helst göra.
Skulle bara kolla om jag kunde, och det kunde jag

Postad 04 november 2010 - 15:41
Available on or about 11/30/2010. We will email you when product ships.
Suck, kan dom inte bara skriva TBA eller ett exakt datum! Kom igen nu Sony!
Postad 04 november 2010 - 18:01
SonyStyle:
Men det där är väl ändå uppgifter direkt från Sony. Ett steg i rätt riktning... eller åtminstone en antydan till ett litet steg.
Om det ligger så nära i tiden så är det ganska imponerande att inget datum har läckt ut än.
Kan dom vara så luriga att dom inte annonserar något datum för att undvika en kraftig ökning av förhandsbokningar. Det finns säkert många som väntar med att boka tills det finns ett datum och dom vill väl ha ut några ex. i butikshyllorna också antar jag.
Bara en tanke som slog mig.
Postad 04 november 2010 - 18:07
SonyStyle:
Åh neeeejjj...kan det verkligen vara så att personen ifråga talade sanning??? Att det verkligen landar det datumet jag tidigare nämnde.....otroligt spännande.
Måste bara säga hur sjukt dryga ni är här angående ett datum. På ett spel. Varför exakt betvivlar du att jag känner personen ifråga? Baserar du det på att du inte har någon som helst kontakt med folk som möjligen har såna kontakter och därav är det heeelt omöjligt att någon annan gör det?
Seriöst. Slappna av lite!
Postad 04 november 2010 - 18:20
Åh neeeejjj...kan det verkligen vara så att personen ifråga talade sanning??? Att det verkligen landar det datumet jag tidigare nämnde.....otroligt spännande.
Måste bara säga hur sjukt dryga ni är här angående ett datum. På ett spel. Varför exakt betvivlar du att jag känner personen ifråga? Baserar du det på att du inte har någon som helst kontakt med folk som möjligen har såna kontakter och därav är det heeelt omöjligt att någon annan gör det?
Seriöst. Slappna av lite!
Seriöst så har jag inte sett att någon betvivlar datumet du gav.
Men däremot några som ville ha källan så de kan avgöra själv om det är någon man vill lita på.
Sen kan släppdatumet vara ganska avgörande för eventuella semesterdagar osv
Redigerat av kerren, 04 november 2010 - 18:21.
Postad 04 november 2010 - 19:25
Exakt, det kommer när det kommer.
Men det är ju exakt det jag menar.

@Kerren
Baserat på responserna jag fick så kan jag nog inte riktigt hålla med dig..

Postad 04 november 2010 - 22:31
Postad 04 november 2010 - 22:33
Skulle ju funnits i butik nu om det inte blivit försenat.Fick "HemmaKväll"-tidningen idag och där på en halvsida stor bild var det ett GT5 i bild men stor text, typ: Finns i butik nu! Tryckfel???
Postad 04 november 2010 - 22:38
Fick också den idag.Fick "HemmaKväll"-tidningen idag och där på en halvsida stor bild var det ett GT5 i bild men stor text, typ: Finns i butik nu! Tryckfel???
Måste ju vara tryckfel

Postad 04 november 2010 - 23:31
Samtidigt är GT6 på gång, och det kan man ju säga är på tiden...
http://www.gamereact...
GT6 släpps nog lagom till julen 2019. Men det är GT5 som gäller nu!
Redigerat av King D, 04 november 2010 - 23:32.
Postad 05 november 2010 - 09:48
Tror du?? Kan det inte vara så att HemmaKväll har exklusiv tillgång till spelet medans resten av världen inte ens vet när det släpps?Fick "HemmaKväll"-tidningen idag och där på en halvsida stor bild var det ett GT5 i bild men stor text, typ: Finns i butik nu! Tryckfel???

Nurburgring Night...

Obegriplig bildtext förövrigt...
Och varför sitter Kaz där och lirar? Han ska ju stampa skivor!!
edit: GT5 delarna ur Qore-videon:
http://www.youtube.c...player_embedded
Redigerat av pacman, 05 november 2010 - 10:06.
Postad 06 november 2010 - 15:19
Obegriplig bildtext förövrigt...
Tycker den är rätt begriplig jag. Dom testar GT5 på ett antal olika TV från olika tillverkare för att säkerställa att färgåtergivningen är ok och samma på alla. Ganska petigt men det är de ju kända för.
Postad 06 november 2010 - 15:35
Tycker den är rätt begriplig jag. Dom testar GT5 på ett antal olika TV från olika tillverkare för att säkerställa att färgåtergivningen är ok och samma på alla. Ganska petigt men det är de ju kända för.
Nu förstår jag inte dig? Färg är färg. Det är inte Polyphonys uppgift att kalibrera bildskärmar. Det enda de behöver göra är att se till så att färgerna stämmer i deras verklighet, det vill säga i spelet. Om det är sånt Polyphony håller på med, är jag inte förvånad över att det dragit ut på tiden.

Redigerat av Kimpost, 06 november 2010 - 15:35.
Postad 06 november 2010 - 16:24
Postad 06 november 2010 - 19:17
Nu förstår jag inte dig? Färg är färg. Det är inte Polyphonys uppgift att kalibrera bildskärmar. Det enda de behöver göra är att se till så att färgerna stämmer i deras verklighet, det vill säga i spelet. Om det är sånt Polyphony håller på med, är jag inte förvånad över att det dragit ut på tiden.
Det är tyvärr inte så att att olika bildskärmar återger färg på samma sätt. Det är inte speciellt många bildskärmar (monitorer eller TV-apparater) som är kalibrerade från fabrik (de som är det brukar vara dyrare och vända sig till grafisk produktion). Men jag håller helt med dig att är ganska så onödigt att de pillar med sånt.
Postad 06 november 2010 - 21:23

Redigerat av Lalikula, 06 november 2010 - 21:24.
Postad 06 november 2010 - 21:52

Postad 06 november 2010 - 23:37
Men ville ändå dela med mig av det, snäll som jag är

Postad 07 november 2010 - 10:51
Postad 07 november 2010 - 12:45

Den biten jag tydligast kommer ihåg ur drömmen är att jag sitter hemma framför TV:n med en PS3-dosa i handen och går igenom en lång lista av bilar. Jag väljer en fin sportbil (önskar att det var min Aston Martin DB9 som dök upp i bild, men inte den här gången

Under några förvirrade sekunder genomborras hela min kropp av värme och total lycka när jag inser att jag har GT5 ute i vardagsrummet och att jag måste upp och spela. Sedan kommer verkligheten tillbaka, ger mig en bitchslap rakt i fejan och drar sedan en tjock filt tillverkad av ångest över hela mig.
Jag hatar lyckliga drömmar som man måste vakna upp ur!

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 07 november 2010 - 12:47.
Postad 07 november 2010 - 13:05
Det kan bero på att den riggen hade en äldre Driving Force Pro och inte en DFGT, men jag hade lite svårare att svänga in i kurvor rätt. Å andra sidan kändes det lättare att avgöra avstånd till bilar framför mig, när man väl kom ikapp dem helt och hållet var 3D-effekten på baken av en Dodge Viper inte så väldigt hjälpsam dock.
Har svårt att avgöra skillnad i fysiken mot Prologue då jag spelade så korta stunder, men det kändes i vilket fall helt rätt.
Blev ju inte direkt mindre hypad på spelet av det här, om man säger så.

Postad 07 november 2010 - 18:22
Dom testar GT5 på ett antal olika TV från olika tillverkare för att säkerställa att färgåtergivningen är ok och samma på alla.
Du peka ut det obegripliga i texten genom att själv göra samma motsägelse.Det är tyvärr inte så att att olika bildskärmar återger färg på samma sätt.

Eftersom olika displayer återger färger på olika sätt så kan en viss färg inte återges samma på alla.
Rätt självklart, eller hur?
Det du och bildtexten föreslår är mao 100% omöjligt, därför är det obegripligt.
Det hade förövrigt varit rätt lätt för Polyphony att erbjuda rätt färger. Det finns regler för HUR färger ska återges (regeln heter nått så spektakulärt som "HDTV"). Hade Polyphony skött sin färgbalanseringen på monitorer med "HDTV-färger" så hade alla med HDTV-apparater sätt samma sak. De som har en tv med inte ger "HDTV-färger"(de flesta) hade sett nått annat men det är det omöjligt för Polyphony att göra nått åt.
Postad 07 november 2010 - 21:31

Postad 08 november 2010 - 07:06
Hur då? Får man med en gubbe i lådan med en kalibreringsskiva i näven?
Iom färg m.m. på olika skärmar så kollar de säkert kompenseringen isf mellan olika skärmar så spelet ser "ok" ut ur kartongen..
Mvh Jonas
Postad 08 november 2010 - 09:12
Det skulle ju gå om de bad användaren jacka in en mätare i PS3 och så gör spelet (mha mätaren) en analys av skärmen och sedan anpassar spelets palette därefter. Då skulle man kunna få nästan "perfect color matching" på alla skärmar. Kanske kommer i GT6......och vad skulle de göra åt saken? Göra en meny där de ber spelaren ange vilken skärm han eller hon använder?

Men det är onödigt omständigt som sagt... Däremot är det synd att färg-matchning mot HDTV-standarden inte är lika uttalad inom spelvärlden som den är inom t.ex. filmvärlden. Jag må va yrkesskadad men jag tycker det är självklart att man som konsument iaf ska kunna ha möjligenheten att verkligen uppskatta och ta del av alla dessa duktiga grafikers jobb.
Postad 08 november 2010 - 13:15
Du peka ut det obegripliga i texten genom att själv göra samma motsägelse.
Eftersom olika displayer återger färger på olika sätt så kan en viss färg inte återges samma på alla.
Rätt självklart, eller hur?
Det du och bildtexten föreslår är mao 100% omöjligt, därför är det obegripligt.
Det finns ju saker man kan göra för att kompensera. Om t.ex. en skärm generellt visar färger med varmare temperaturer kan man ju kompensera det genom att dra ner färgtemperaturen i bilden man matar den med.
Postad 08 november 2010 - 13:21
EDIT: Ser väldigt mycket "Photoshop" ut enligt mig.
Redigerat av BrittBastard, 08 november 2010 - 13:24.
Postad 08 november 2010 - 13:42
Officiell cover art (?)
EDIT: Ser väldigt mycket "Photoshop" ut enligt mig.
Ja, lite grand. Specellt första bilden. De andra bilderna ser dock ok ut.
Postad 08 november 2010 - 14:59
Absolut, men det är rätt långt ifrån "perfect color-matching".Det finns ju saker man kan göra för att kompensera. Om t.ex. en skärm generellt visar färger med varmare temperaturer kan man ju kompensera det genom att dra ner färgtemperaturen i bilden man matar den med.
Och jag hoppas (och tror inte, baserat på GT5P och GT:TT) verkligen inte de har kompenserat för "typisk out-of-the-box-tv", borde se förjäkligt ut på en HDTV.
Jajja, nog om det kanske, jisses vad mkt OT man hinner med när det är fattigt med riktiga nyheter.

Postad 08 november 2010 - 17:47
Nån har det redan...
http://www.youtube.c...h?v=_wm5ojKNR2M
WTF?! Är det där verkligen GT5 och inte Prologue eller nåt?
Postad 08 november 2010 - 17:49
Det är det riktiga, härstammar även den här från Tjeckien.WTF?! Är det där verkligen GT5 och inte Prologue eller nåt?
Postad 08 november 2010 - 17:51
Det är det riktiga, härstammar även den här från Tjeckien.
Då är det i alla fall goda nyheter vad gäller releasen. Dvs. inte långt kvar nu.
Postad 08 november 2010 - 17:51
Ja, den där banan är inte med i GT5P eller demot.WTF?! Är det där verkligen GT5 och inte Prologue eller nåt?
Postad 08 november 2010 - 18:00

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar