Den stora Kult/B-films tråden!
Postad 17 augusti 2010 - 09:15
Postad 18 augusti 2010 - 07:00

LJUSÅR bättre än nån av de usla DVD utgåvorna som kom för 12 år sen

Good news, everyone!!
Media-Blasters har INTE slagit igen portarna

Det var bara ett elakt rykte som spritt sig genom en person som fått sparken från företaget.
Beyond the Darkness och Zombie Holocaust är fortfarande aktuella för BD releaser som planerat under hösten

Postad 18 augusti 2010 - 21:59
Postad 19 augusti 2010 - 08:26
Kellys Hjältar ser ruskigt ###### bra ut!
Oj Oj, .. väntar på att den ska gå ner i pris
men jag håller nog inte ut länge till.
Postad 19 augusti 2010 - 08:57

Va de inte denna från Canada som hade svensk text på båda filmerna?
Frågar nu eftersom ni just nu diskuterade denna och att jag funderar på om man ska köpa dom då Kellys Heroes är en av dom bästa filmerna.
Även om man ska snacka kult, men lite nyare kult.
Såg på MM i Västerås att dom hade en Hellboy 1 med svensk text?
Hur länge har den funnits?
Postad 19 augusti 2010 - 08:59

Postad 19 augusti 2010 - 09:05
Hellboy släpptes för ungefär en månad sen, tillsammans med lite andra godbitar från SF
Ok kanske blir ett byte nån dag då om de är rätt pris och samma kvalisort

Men Kellys Heroes / Where Eagles Date lådan här ovanför då?
Är de samma Kellys som Kulan visade bilder på?
Och är de Canada eller USA som har svensk text på dom, eller kanske båda har svensk text?
Postad 19 augusti 2010 - 09:08

Var även prat på att den skulle komma på Blu-Ray, men finner tyvärr ingen info om det längre, så vi får se om den dyker upp i Oktober samtidigt med DVD:n eller ej.
http://dvddrive-in.c...rkstarpromo.htm
Får vi ingen Blu så får den duga på DVD, då jag är en sån där skum och lurig person som fortfarande köper och ser kultfilmer på DVD

Och är de Canada eller USA som har svensk text på dom, eller kanske båda har svensk text?
Jepp det är samma disc över hela världen, så det ska va svensk text vart du än köper den

Postad 19 augusti 2010 - 09:08
Ok kanske blir ett byte nån dag då om de är rätt pris och samma kvalisort
Det är antagligen samma transfer. Dock är den inte så dyr just nu på CDON. Kellys Hjältar och Örnnästet för 149kr/st exkl. frakt. Frifraktkoder finns överallt på internet...
Postad 19 augusti 2010 - 09:27
Det är antagligen samma transfer. Dock är den inte så dyr just nu på CDON. Kellys Hjältar och Örnnästet för 149kr/st exkl. frakt. Frifraktkoder finns överallt på internet...
Och på axel som jag länkade kostar dom i en combipack med båda 160:- + frakt på 20kr
Postad 19 augusti 2010 - 13:47
Schysst pris - fult fodral!
Ja det är verkligen hysteriskt fula omslag på både Örnästet och
Kellys Hjältar. Jag brukar inte bry mig så mycket om omslag men
dessa var riktigt illa, nästan i klass med "Big Trouble In Little China".
Postad 19 augusti 2010 - 13:52
Ger dom jobbet till halvblinda praktikanter som nyss lärt sig använda Photoshop tro?

Original affischerna till både Kellys Hjältar och Örnnästet är ju skitsnygga.
Samma sak med nyutgåvorna av Ett päron till farsa där dom skippat original affischerna

De handmålade verken kommer snart att vara förlorade för evigt....
nästan i klass med "Big Trouble In Little China".
Därför köpte jag US utgåvan istället

Postad 19 augusti 2010 - 14:50
Ja det är verkligen hysteriskt fula omslag på både Örnästet och
Kellys Hjältar. Jag brukar inte bry mig så mycket om omslag men
dessa var riktigt illa, nästan i klass med "Big Trouble In Little China".
Jag vet inte om du menade de svenska utgåvorna eller den amerikanska. Den amerikanska är ruskigt ful tycker jag, dom svenska däremot är riktigt nice!

Postad 19 augusti 2010 - 15:09
Jepp, den "Django" och "Mannaja" är den ultimata spaghetti trilogin, tillsammans med Dollar trilogin såklart
Fan, vi får nog fortsätta i kultråden nuhehe
Mannaja, fan det var länge sedan jag såg den! Ska faktiskt ha den liggandes här bland DVD-lådorna... Blir till att se om, jag kommer bara ihåg att jag tyckte den var okej. Jag kanske har ändrat uppfattning nu, hehe.

Keoma är fruktansvärt underskattad. 7/10 på IMDB med några få röster är en skam! Jag tror de flesta som inte gillar den tycker att soundtrack:et är dåligt. Kanske det bästa någonsin, i mitt tycke. Lite skrikig röst har jag inget emot för musiktexten är riktigt bra och det instrumentella är grymt bra. Såg den för första gången för ett par år sedan och den har legat på min topp-10-lista of all-time sedan dess!

Sen några andra man inte får glömma är ju Mitt Namn är Nobody, Mitt namn är fortfarande Trinity, De kallar mig Trinity och De hängdas revansch! Dom antar jag att du har sett?

Redigerat av Kalekulan, 19 augusti 2010 - 15:10.
Postad 19 augusti 2010 - 15:47

Så har ju också musiken i spaghetti filmerna alltid haft hög musikalisk klass, jämfört med standard USA filmerna.
Musiken i "Mitt Namn är Nobody" är LÖJLIGT bra och jag har även soundtracket till den

Jag har sett det mesta inom Spaghetti västern, fast det finns fortfarande några godbitar som förhoppningsvis kommer på DVD/BD snart.
Svag överhuvudtaget för Italiensk film från 60-80 talet inom Västern, Skräck, Sci-Fi och Action sedan man hyrde massvis av den typen på VHS på 80-talet.
Alltid så jäkla underhållande och hårda

Postad 20 augusti 2010 - 19:43
"Review copies are going out, and I just popped mine in for a quick glance. It looks great. Grain is heavy and accurate to the usual 16mm stock. It's well resolved, colors are quite saturated, and the blacks are deep and rich. I'll do a full review tonight, but just wanted to reassure everyone that this one does in fact look nothing like that YouTube video."
Låter lovande

Väntar ivrigt på recensionerna, samt att skivan ska trilla ner om ett par veckor

Postad 20 augusti 2010 - 23:45
Hittade inga recensioner eller liknande, men hittade en screenshot som verkar vara tagen från BD'n och sedan nerskalad till 720p.Såg att Axel hade kultklassikern Mortal Kombat för 95 spänn, någon som vet något om denna?
http://pic.phyrefile...21/05encode.png
Man ser lite DNR i ansiktet på Sonya verkar det som och den svarta kavajen som Johnny Cage har på sig ser inte så djup ut heller, men det verkar vara en ok utgåva.

Men den är låst till Region A, suck.
EDIT: Ljudet är bara 440 kbit/sek i Dolby Digital. Den hade kunnat sprängt högtalare om den haft ett saftigt HD-spår, vilken miss.
Redigerat av Movie_freaker_1, 20 augusti 2010 - 23:49.
Postad 21 augusti 2010 - 10:39
http://www.doblu.com...il-dead-review/
Enligt bilderna så har den fått tillbaka sin lite mörkare look, då de senaste DVD versionerna såg ut att va filmade i starkt solljus pga uppdragen brightness och contrast, vilket dödade stämningen hårt

Och filmgrainet är helt orört vad jag kan se

Väntan på att den ska trilla ner i brevlådan blev bara ännu jobbigare nu

Postad 21 augusti 2010 - 23:16
fast att utgå från en omkodad kopia när man avgör bildkvaliten är ju lite poänglöst. här är några screens från själva skivan:Hittade inga recensioner eller liknande, men hittade en screenshot som verkar vara tagen från BD'n och sedan nerskalad till 720p.
http://pic.phyrefile...21/05encode.png
Man ser lite DNR i ansiktet på Sonya verkar det som och den svarta kavajen som Johnny Cage har på sig ser inte så djup ut heller, men det verkar vara en ok utgåva.
Men den är låst till Region A, suck.
EDIT: Ljudet är bara 440 kbit/sek i Dolby Digital. Den hade kunnat sprängt högtalare om den haft ett saftigt HD-spår, vilken miss.

bilden är, som så ofta från våra kanadensiska vänner, i 1080i, ljudet som nämnts endast 448kb/s DD (otroligt tråkigt gjort) och endast fransk textning.
Postad 22 augusti 2010 - 17:23
Blu-Ray/Machine Gun McCain 21.46
Death Sport / Battle Truck (Roger Corman's Cult Classics) 13.57
Blu-Ray/Piranha 22.73
Blu-Ray/Humanoids From The Deep 21.51
Blu-Ray/Vampyres 21.91
Fulci Frenzy (Psychic / Perversion Story) 22.48
Bloody Moon 15.69
Postad 24 augusti 2010 - 18:49
Spaced Invaders
på bd? Skrattade väldigt mycket åt den filmen men är ytterst tveksam till om jag någonsin kommer få se den igen.
Postad 25 augusti 2010 - 15:48
Postad 25 augusti 2010 - 16:18
Gött att stödja kultbolagen så gott det går, så vi får fler fina releaser framöver

Fan vilken skön höst det kommer att bli med alla fina kult släpp!
September bjuder ju på en del göttigt:
Sept 14:
Star Crash
Invasion of the Body Snatchers
Return of the Living Dead
Sept 21:
Vigilante
Death Kappa
Beyond the Darkness
Sept 28
Zombie Holocaust
för att bara nämna några få

Postad 25 augusti 2010 - 16:35
Postad 25 augusti 2010 - 17:30

Stort plus då den är HELT ocensurerad jämfört med den amerikanska från Universal som är digitalt censurerad på ett ställe där en naken kvinnlig zombie stapplar förbi i början, även i sin s.k. Unrated version, då dom la på digitalt blod på rutan på bilen för att dölja det nakna. Jäkla känsliga amerikaner

Gillar den där remaken starkt, då den är som en remake SKA va, behålla original idén och göra nåt nytt med den.
Håller den remaken lika högt som nyinspelningarna av "The Blob", "The Fly" och "The Thing" från 80-talet

89:- är fanimej bra pris!
Om ändå Universal kunde fatta att dom ska lägga sig runt 100:- på katalogtitlarna.
229:- är alldeles för dyrt! Och dom är den enda studion som inte fattat detta än.
Nordisk Film släpper även nyinspelningen av Assault on Precinct 13 på samma datum och tll samma pris såg jag nu

Redigerat av Svante Skoog, 25 augusti 2010 - 17:33.
Postad 25 augusti 2010 - 17:39

Antar att det är Sony släppet som även släpps i England, då den utgåvan även har svensk text.
Ska innehålla samma master som Anchor Bay utgåvan och även en hel del av det extramaterialet, inklusive nytt som är exklusivt för EU utgåvan.
Tyvärr vet jag inte exakt om EU utgåvan kommer att innehålla 1.33:1 original versionen eller bara den mattade 1.85:1 varianten.
I vilket fall som helst så är det kul att filmen får sig ett fint släpp även här

Edit: Oops! Glömde länken

http://www.discshop....t.php...y&&ref=
PLUS, att ryktet säger att Anchor Bay versionen är regions A låst, så för er som inte kan spela upp region A så är detta Svenska släpp en fin räddning

Redigerat av Svante Skoog, 25 augusti 2010 - 17:41.
Postad 25 augusti 2010 - 20:37
Arrow Video have announced the UK DVD and Blu-ray Disc release of Inferno 30th Anniversary Edition on 13th September 2010. This release features a brand new, restored, uncut version of Dario Argento’s film and comes complete with a host of unique and exclusive extras, many of which were specially commissioned for this release. Also included are four sleeve art options, a double-sided poster, an exclusive collector’s booklet written by Alan Jones (author of ‘Profondo Argento’) and six original poster art postcards.
Priced at £15.99 RRP on DVD and £22.99 RRP on Blu-ray, features include:
* Introduction by star Daria Nicolodi
* ‘Dario’s Inferno’ featurette
* ‘Acting In Hot Water – An Interview With Daria Nicolodi’
* ‘The Other Mother: Making The Black Cat’ – director Luigi Cozzi discusses his rarely seen, totally unofficial 1989 ‘sequel’ to Inferno
* ‘X Marks The Spot – Argento Remembers Bava’ (Easter Egg)
* Dario Argento and Lamberto Bava discuss Inferno
* ‘Dario Argento: An Eye For Horror’ – documentary on Argento’s career narrated by Mark Kermode and including interviews with George A. Romero, John Carpenter and others
* The Complete Dario Argento Trailer Gallery
* Q&A with star Irene Miracle, composer Keith Emerson and author Tim Lucas filmed at LA’s New Beverly Cinema in 2009 (Blu-ray only)
* English 5.1 Dolby Digital and Stereo and Italian Mono audio options
* 5.1 DTS audio option (Blu-ray only)
* Optional English subtitles
* Four sleeve art options
* Double sided poster
* Exclusive collector’s booklet
* Six original poster art postcards

Postad 26 augusti 2010 - 05:12

Hyrfilmsomlagen på 80-talet gav mig som liten pöjk happy-feelings, svårt att förklara varför men det var väl kontrasten mot det tråkiga utbudet svt hade på 80-talet.
Postad 26 augusti 2010 - 10:54

Och Arrow har gått in hårt på att ha just den där klassiska VHS looken på alla sina utgåvor. T.o.m. deras intro logo på skivorna har VHS liknande störningar

Good news!
Enligt baksidan av Anchor Bay omslaget så verkar Evil Dead VARA regionsfri

A.B. har annars kört hårt med regionslåsning på senaste tiden.
Jag kan bekräfta om det är regionsfritt eller ej när den trillar ner i lådan.

Redigerat av Svante Skoog, 26 augusti 2010 - 10:55.
Postad 26 augusti 2010 - 16:56
Snacka om att det har läckra släpp med bra kvalitet

Postad 26 augusti 2010 - 18:53

Här närmast kommer "Demons" 1 och 2, tyvärr bara på DVD, men dom verkar också bli redigt fina.
Rekommenderar "Cult-Labs" forumet för er som missat det, där även folk från Arrow och Shameless (ännu en skön UK label med VHS liknande look på omslagen) håller till och ger oss info om kommande släpp och även frågar fansen om vad dom vill ha framöver

http://www.cult-labs.com/forums/
Framöver kommer även "Bay of Blood" och "The Beyond" på BD från just Arrow!
För tillfället är det "Arrow", "Shout Factory" och "Code Red" (sistnämnda släpper bara på DVD) som är mina favorit bolag och som på löpande band vräker ur sig den ena godingen efter den andra nu

Postad 26 augusti 2010 - 18:53
Dom sitter ju på riktiga guldkorn såsom Keoma, Mannaja, Four of the Apocalypse. Och Django-släppet är ju helt suveränt! Alla zombie-släpp de gjort borde ha mättat zombie-fansen för ett tag

Postad 26 augusti 2010 - 19:04
Har båda på dvd men skulle gärna vilja ha de på Blu-Ray också.
Låten Fast as a shark+Samurajsvärd.+crossare+biosalong+massor av demoner glömmer man inte i första taget

Postad 26 augusti 2010 - 19:37

Postad 26 augusti 2010 - 19:55
Kollade runt lite efter bilder och lade märke till detta! Någon som känner till varför det är så här?!
Det är vad?
Postad 26 augusti 2010 - 20:08
Postad 26 augusti 2010 - 20:25

Ganska typiskt av diverse europeiska B bolag att dom snor lite här och där till sina affischer

Finns bl.a. ett par italienska skräckfilmer där dom snott delar av "House By The Cemetery" affischen till omslaget m.m.
Jäkla tjyvar

Postad 27 augusti 2010 - 05:52
Haha! Ja ######r!
Ganska typiskt av diverse europeiska B bolag att dom snor lite här och där till sina affischer
Finns bl.a. ett par italienska skräckfilmer där dom snott delar av "House By The Cemetery" affischen till omslaget m.m.
Jäkla tjyvar
Fast det roliga med HBtC är att affischen inte har nåt med filmen att göra

Edit: Är inte den tagen från Beyond egentligen, inne på sjukhuset på slutet när zombien kommer genom glaset och tar tag i henne bakifrån sen har dom lagt till man med kniv efteråt?
Redigerat av Lactoferrin, 27 augusti 2010 - 05:54.
Postad 27 augusti 2010 - 16:14
Skivan är nämligen borta

Försvann i en flytt..
Börjar fundera på att öppna varje fodral och titta så de inte ligger 2 i nån men de känns övermäktigt.
Får hoppas på Blu-Ray släpp av Blue Underground

Redigerat av moparman, 27 augusti 2010 - 16:14.
Postad 27 augusti 2010 - 16:39
De om något är filmer man såg flera hundra gånger när man va yngre och dom va mytomspunna filmer i mina kvarter.
Kollade även lite på IT (Det) och den vore ju oxå någon kultfilm man vill se på BD.
Nån som hört några rykten om dom, svante kanske?

Postad 28 augusti 2010 - 10:23
Nån som hört några rykten om dom, svante kanske?
Inte hört nåt än, men Anchor Bay har ju rättigheterna till Bad Taste i USA, och jag ser gärna att dom släpper den på BD snart då DVD:n såg riktigt fin ut om jag inte minns fel

Minns när jag såg Bad Taste för första gången och skrattade så hårt, redan från öppningsscenen, att jag var tvungen att pausa videon med bara nån minuts mellanrum då jag låg på golvet dubbelvikt av skratt

Hade hellre sett att han släppte Bad Taste och Braindead på BD istället för Sagan om Ringet tramset

Peppad!
Beställde den från HDMS, och den skickades redan igår

Postad 28 augusti 2010 - 14:50
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar