WWE Smackdown vs. Raw 2009 Platinum Edition (Sony PS3)
World Championship Off Road Racing (Sony PS3)
Transformers: The Game (Sony PS3)
Eat Lead: The Return of Matt Hazard (Sony PS3)
G.I. Joe: The Rise of Cobra (Sony PS3)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Aktuella inbyteskampanjer
Startad av
Unregisteredddb310e6
, Oct 02 2009 14:04
1067 svar till detta ämne
Postad 01 March 2010 - 11:40
funkar dessa på gamestop ? har kollat exluderingslistan men vill dubbel kolla innan beställning
WWE Smackdown vs. Raw 2009 Platinum Edition (Sony PS3) World Championship Off Road Racing (Sony PS3) Transformers: The Game (Sony PS3) Eat Lead: The Return of Matt Hazard (Sony PS3) G.I. Joe: The Rise of Cobra (Sony PS3) Postad 01 March 2010 - 13:56
Det låter ju minst sagt väldigt märkligt!
Varför skulle inte platinum titlar funka nu helt plötsligt då? Postad 01 March 2010 - 14:00
Jag bytte in två platinumspel förra veckan men som vanligt är det väll lite olika regler från butik till butik.
Postad 01 March 2010 - 14:44 Be dem fråga på huvudkontoret för det ska inte vara några problem, står heller inget på exkluderingslistan så att hitta på såna regler kan de banne mig inte göra. Postad 04 March 2010 - 14:49
När jag hämtade mitt Bad Company 2 idag nämnde killen i kassan på Gamestop att de har ändrat rutinerna för exkluderingslistan. Den kommer fortsättningsvis uppdateras nästan dagligen. Listan som ligger på hemsidan kommer uppdateras hela tiden och skall vara den man går efter. Det finns inte längre någon papperslista i kassan, utan personalen kontrollerar i sitt system ifall spelet är exkluderat eller inte.
Ett effektivt sätt att få slut på inbyten från England helt klart. Postad 15 March 2010 - 10:50
Japp...och nu som utlovat i ny version http://www.gamestop....xclusion_SE.pdf Uppdaterad: 2010-03-11 Postad 15 March 2010 - 11:38
Oj ja den va ju kort o bra..
Ja nu är de ju bara o skita i GameStop då.. Postad 15 March 2010 - 12:07
Jag är inte förvånad. Vad beror detta på då? Jo, troligtvis på att folk har missbrukat inbyteskampanjer. Då blir det så här förr eller senare. Grattis. Postad 15 March 2010 - 19:24 Jaså, varför inte? Dom har rätt att neka vilken kund de vill på vilka premisser de vill, finns ingen som helst lag i Sverige som tvingar dem att sälja till dig. Postad 15 March 2010 - 19:41
Jag tror inte någon hänvisade till någon lag här. Gamestop ägs av en och samma ägare, därför kan man kanske anse att personalen inte har rätt att ge ut fel information till en enskilt kund... så jag tror att man skulle nog få huvudkontorets stöd i den här frågan. Sen är jag lite tveksam till den där lagen... om jag skulle bli nekad att köpa en bigmac på Mcdonalds medans killen bakom mig fick köpa... utan någon som helst anledning tror jag att jag kanske har någon form av lagligt stöd i den frågan... typ diskriminering? kanske.... men hur som helst, det är väl lite off-topic Redigerat av Unregistered1232, 15 March 2010 - 19:47. Postad 16 March 2010 - 10:06
Jag tror mer på att Gamestop/Game gjort inbyteskampanjer permanenta. Vill folk varje vecka köpa det där nya spelet och byta in två av sina gamla + 1 kr (eller 199), så är det väl klart som korvspad att inbyteskampanjerna förr eller senare leder till att det finns en uppsjö av begagnade spel. Är då inte efterfrågan lika stor på beggade spel, måste butikerna stävja inflödet av beggade spel, eller exkludera de spelen de har ett stort lager av. Lika enkelt som ett plus ett. Debet och kredit. Vinst eller förlust. Jo,. btw - "Uppdaterad: 2010-03-15" ....listan, uppdaterad igen, alltså. Redigerat av Vapo, 16 March 2010 - 10:08. Postad 16 March 2010 - 13:32
1: Poängen var att det finns så många här verkar tro att det är butikens skyldighet att leverera saker, vilket det faktiskt inte är. 2: Att skylla på diskriminering kräver faktiskt att det finns en orsak, oftast bottnande i en minoritet, finns inte det så är det ingen diskriminering, detta ord är missbrukas hela tiden i egensyfte. I övrigt är det väl bara att inse att den "gyllene tiden" är över och det är ju tack vara vissa giriga personer som missbrukat dett(kolla bara tradera) Postad 16 March 2010 - 14:37 Man kan alltid neka att ingå avtal med andra, så länge denna vägran inte är olaglig på annan grund. Det kallas avtalsfrihet och är inte lagfäst utan en grundläggande princip inom svensk rätt. Så länge du inte bli diskriminerad av någon anledning kan butiken vägra att ta emot dina spel. Postad 25 March 2010 - 02:52
2010 Fifa World Cup South Africa Byt in 2 spel + 1 kr
Skate 3 Byt in 2 spel + 1 kr Redigerat av Unregistered47dd50e5, 25 March 2010 - 02:53. Postad 15 April 2010 - 20:26
Tänkte väcka liv i denna tråd lite.
Såg att UFC 2010 finns på Gamestop for 1 kr + 2 spel. Vet ni vilka de billigaste spelen som är nu? Det jag har hittat är 2 st 199 kr spel på webhallen blir 400kr då. Någon annan som hittat billigare? Postad 16 April 2010 - 08:06
UFC 2010 är väl 99 kr + 2 spel? http://www.gamestop....df/00/12-SE.pdf Glöm inte bort att kolla Gamestops ständigt växande exkluderingslista... Postad 05 May 2010 - 11:15
Dags igen för lite inbytestips:
MediaMarkt i Norrköping säljer Tornado OutBreak och Lego Rockband som inte är med på Exkluderingslistan hos Gamestop. 99 kr st. Red Dead Redemption Limited Edition - 2spel + 99kr är ett klipp då! Gamestop sitter väl som klistrade på den här tråden så spelen är väl på listan tills imorgon,så skynda på! Postad 05 May 2010 - 12:12
Bra tips! Dock bojkottar jag gamestop av princip sak.
Redigerat av Andi_One, 05 May 2010 - 12:12. Postad 05 May 2010 - 15:10
Förstår dig,men när jag hittade 99kr-spelen och dom sänkte RedDead från 199 ->99kr så var de inget att tveka om.. Förmodligen blir det det sista jag har med Gamestop att göra med tanke på den lååånga exkluderingslistan. Postad 05 May 2010 - 16:41
någon som vet när gamestops exluderingslista uppdateras? eller har den precis gjort det?
Postad 05 May 2010 - 16:46 Den uppdateras numera "löpande". Spel <149:- brukar hamna där en/några dagar efter prissänkning. T ex Halo ODST hamnade på listan samma dag som reklambladet från ELgiganten kom ut med priset 99:- Extremt irriterande Postad 05 May 2010 - 16:55
men då är det ju totalt meningslöst att försöka hitta billiga spel på tradera eller beställa från någon affär, det blir ju en ren chansning då. blir väl att köpa spelet kontant istället dock INTE på gamestop Postad 06 May 2010 - 14:52
Så ni bojkottar en butik bara för att ni inte kan skamlöst utnyttja dem som ni gjorde förut?
LOL Tror inte dom blir så ledsna över att förlora er som kunder iallafall Postad 06 May 2010 - 14:57
Det blir ju att köpa spel från brittiska sidor istället.
http://www.dvdbargai...uk/compare/PS3/ Så hittar ni bästa priset. Nya spel går att få tag för runt 400kr ink frakt från GB, så vi borde väl ändå överleva. Nackdelen är ju frakttider på 1-2 veckor, men det får det vara värt. Postad 06 May 2010 - 15:07
delvis därför men mest för att dom tar 700kr för ett nytt spel Postad 06 May 2010 - 17:02 Ingen idé att dra upp diskussionen igen men, kortfattat: Går att få nya spel runt release för 4-500:- från t ex England. Många gånger kör även elgiganten, mediamarkt m.fl 399-499:- Så, för att det då EKONOMISKT ö.h.t. ska vara nån idé att nyttja Gamestops kampanj, så får ju 2 inbytesspel knappt överstiga ett varsitt värde på 150:-... Postad 06 May 2010 - 22:42
Bästa alternativet just nu tycker jag är att köpa från Elgiganten 499 kr inklusive frakt + att det är PEGI och man får det 1 dag innan release ibland.
Postad 07 May 2010 - 05:26
Men jag tror deras målgrupp är dom som har ett par spel liggandes hemma som dom inte orkar sälja på tex tradera och sedan leta upp ett billigt spel ifrån england, knappast dom som hänger på prisjakt för att byta in skitspel som ingen köper Postad 07 May 2010 - 13:45
jag tror dom skiter fullständigt i vart vi köper spelen ifrån, så länge dom får in spel som inte är med på listan tjänar dom pengar och det är allt dom bryr sig om. dom tjänar hysteriskt mycket pengar när det gäller begagnade spel. så så länge det finns billiga spel att byta in så kommer man ju utnytja det, för mig känns inte det sniket i alla fall, att spelen inte finns med på listan betyder ju på att dom fortfarande säljer, och så länge dom säljer så tjänar dom massa pengar, så båda parter tjänar på detta system Postad 07 May 2010 - 13:58
Det är ju lika "sniket" av dig att vilja få spelen väldigt billigt, precis som det är för dom att tjäna pengar. Hade det varit din butik hade du tänkt samma fast tvärtom, och det går inte att förneka till.
Själv tycker jag det är bra att det blivit som det blivit och det är tack vare alla "snikna" personer som måste tjäna 100:- per spel genom att boka massa och sedan sälja på blocket, tradera osv. Och nu som någon nämnde så är butiken rena skiten i deras ögon........... duh f*n väntar man sig? Postad 08 May 2010 - 20:27 Lego Rock band för 99 kr . OJ det vill jag ju köpa och behålla. Tror ni det finns på MM i Götborg också? Sist jag kollade låg det väl 549:r Postad 14 May 2010 - 18:23
Hur fan funkar de här listorna? Listan uppdaterades idag på deras hemsida (Gamestop) och jag plockade med migtvå spel som inte står med och drog till butiken. Men ändå blir jag nekad i butiken för att det ena spelet är exkluderat.
Postad 15 May 2010 - 07:53 Problemet som har blivit är ju att dom i affären inte verkarbry sig om att hålla listan i pappersform up to date med den på nätet. (jag har varit med om att listan dom haft varit säkert 4 veckor äldre än den på nätet). Det skumma nu är dock att du kollade på listan på nätet, och inte hittade spelen där, men att dom hade spelen på sin lista. Men vem vet, det kanske försvinner spel från listan vid vissa updates? Printa listan från nätet och ta med dig? Tyvärr så gör ju detta strulet + den gigantiska listan att det blir massa problem som detta :/ Postad 15 May 2010 - 20:21
Var inne på gamestop idag och skulle byta in lite spel på deras inbyteskampanjer, hade ett Just cause som inte hade PEGI märkningen så var osäker på om det gick, men dom har tagit bort det nu. Så det går fint igen att byta in icke PEGI.
dom har ju 2 spel + 199:- för Mafia 2. fick dock en trevlig överraskning när jag kom dit, då det var en skylt där det står most wanted (spel dom vill ha in) Just cause var med där och man fick då 380:- för det vilket enligt mig är väldigt bra värde. så 760 för 2 spel så självklart tog jag pengarna på mitt gamestop-kort istället för att byta in 2 och betala 199:- Vilket då innebär att jag köper spelet när det kommer och dessutom garanterat kommer ha kvar lite pengar på kortet. Spelen där på var Just cause, heavy rain, bad company 2, modern warfare 2 plus några andra men bara heavy rain och JC2 man fick 380:- för. Postad 20 May 2010 - 17:15
"Folklore" 99kr idag på elgiganten.se.
Redigerat av Unregistered1232, 20 May 2010 - 17:15. Postad 12 August 2010 - 18:02
Game har lite kampanjer:
Byt in 1 valfritt spel som inte finns med exkluderingslistan och få Skate 3. byta in sin gamla ps3 med orginal tillbehör och få 2000kr. Sedan har de byt in 2st spel och få Mafia 2 för 1kr. byt in 1 spel och få PS3 Move för halva priset. Så det är helt klart värt att spana in. Postad 12 August 2010 - 23:01 Finns det en exkluderingslista på nätet eller finns de bara i butik? Postad 13 August 2010 - 06:38
hmm ska ju sälja min ena Ps3 slim, kanske man ska gå dit ist... eller tror ni man kan få mer än 2000:- för en 250giggare?
Postad 13 August 2010 - 11:19
lite svårt att säga. 2000kr för en endast konsollen med tillbehör är rätt mycket.
Smidigare om inte annat att gå till Game. Jag funderar på att lämna in min 40gb och köpa en slim i stället. MVH//Richard Postad 13 August 2010 - 11:38
Jag tycker att 2000 kr för en begagnad konsol är för mycket. Speciellt slim som du inte kan hävda kan göra saker som de antika modellerna kan. Under något krig för ett par-tre-fyra månader sedan såg jag att jättarna (Elgiganten och MediaMarkt) sålde 120 gb slim för 1995 kr.
Redigerat av Kimpost, 13 August 2010 - 11:46. Postad 13 August 2010 - 11:54
Jo, själv skulle jag inte köpa endast konsol för 2000kr därför det kan vara smidigare att höra med dom på Game.
Själv skall jag nog ta mig en tur idag och höra lite med dom. Postad 15 August 2010 - 10:08
Såja, bytte in mitt Borderlands som låg och samlade damm mot Skate 3. Tack för tipset. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |