Testa att formatera om i FATJag missade din text......
Men min box läser inte stickan. Startar bara som vanligt

7 relaterade trådar
Postad 28 december 2010 - 21:32 Testa att formatera om i FAT ![]() ![]() ![]() Postad 28 december 2010 - 21:42 BILD!!!och ljud FANTASTISKT!!! Vet inte vad som hände tog ut kortet och satte dit det igen Varmt tack, har suttit ca 20 timmar och jäklats med denna tv dröm och glömt familjen i denna juletid. Jag är skyldig dej en.... Nu skall jag försöka sätta mej in i denna 876 kanalers och alla andra funktioners möjligheter TACK Hakon Postad 29 december 2010 - 11:44 Pröva ett annan USB minne. Postad 29 december 2010 - 11:55 Det funkar med ett annat USB minne ![]() Redigerat av AC3, 29 december 2010 - 12:03. Postad 30 december 2010 - 09:09 HDMI 1.3 (vad jag fick fram) 3D-TV funkar med rätt kringutrustning. BTW jag använde Google Redigerat av Hakon, 30 december 2010 - 09:12. Postad 30 december 2010 - 09:58 Postad 30 december 2010 - 10:04 Ok , och vilka kanaler sänder i 3D i 1080p ? Postad 30 december 2010 - 11:31 Redigerat av BGPv4, 30 december 2010 - 11:32. Postad 30 december 2010 - 12:17 Jodå Vu+Duo kan spela upp ex MKV filer i 1080p men den kan inte scala upp ex ett 1080i Tv program till 1080p MKV i 1080p funkar då jag själv har testat detta och det visas i 1080p på min Pioneer 5090H Och kör man med OpenPLi som Image klarar den även att lira DTS ljudfiler http://archive.vuplu...elease_note.txt Redigerat av Hakon, 30 december 2010 - 12:33. Postad 30 december 2010 - 12:50 Min box fastnar i läge starting sedan händer inget mera, vad göra? ![]() Postad 30 december 2010 - 16:45
Gjorde min också första gången jag startade boxen. Tryckte på meny knappen som en galning och till slut hostade den igång. Sedan drog jag in Open PLi med usb stick i fronten. Lekte lite med den Imagen fick igång mitt kort för att sedan gå över till BlackHole och fick massa hjälp här för att åter få igång mitt kort. Fördelen med BlackHole är att det går köra USB DVB-T (Marknätet) och att man är tvungen att lära sig lite smått och gott. Fördelen med Open Pli är att det bara fungerar bara man lär sig ladda ner softcam i plughin menyn. Postad 30 december 2010 - 16:54
Jag har ny bytt ut min Western Digital Caviar Green WD10EARS 64MB 1TB till en Seagate Barracuda 7200.10 ST3750640AS 16MB 750GB som funnits i butikerna runt 4 år nu. Tänkte att jag skuller testa gammal beprövad teknik och inga Samsungdiskar fanns i i Borås. Jag håller på att synka tillbaka inspelningarna från PC till disken men vilken tid det tar. Skrivning till WD Green, över WiFi, låg på 40 Mb/s (läsning 70 Mb/s)) och med Seagaten 9 Mb/s. Mycket underligt (Bägge diskarna formaterade i boxen direkt från förpackningen). Fast kanske mitt WiFi är trött idag. Hoppas dock att jag nu slipper mina problem i framtiden. Detta fick jag med WD Green Povade 2 HD inspelningar och 3 SD inspelningar samtidigt men när jag skulle sätta på den 3:e HD inspelningen låste sig boxen och hårdisken blev tyst. Jo den knastrar lite ibland vilket inte WD Green gjorde. Men den brummar inte. Återkommer med mer testande framöver. Det kan ju vara BlackHole VS Open PLi. ![]() Detta får jag med Seagate: ![]() Fortsättning: Disken knastrar rätt bra och är störande. Kan fortfarande inte kopiera från disken mer än i 9 Mb/s vilket gär att jag inte längre kan titta på HDTV streamat över nätverket. Ovanstående hastigheter är ju rätt lika så ska egentligen inte spela in även om WD är lite snabbare. Jag har nu provat 2 HD inspelningar + 2 SD Inspelningar samtidigt samt tittat på en inspelning och det fungerade utmärkt. Nästa test är att formatera min usb hårdisk i EXT3 och koppla och montera den till boxen. Formateringen tar ungefär 1,5 timmar ![]() Lösningen Vette skjutsningen varför ödet vill s å jag får lägga assa tid på onödiga saker. Något fel med mitt nätverkskort eller kabel till datorn dök upp precis efter jag bytt hårddisk. Bytte till trådlöst till routern och då fick jag upp farten. Var ju samma med mitt DVB-T kort då det osannolika inträffade att min antenn tappade 75% just när jag skulle installera. Löste sig med ny antenn. USB hårddisken fick jag aldrig ordning på. Skulle kopiera mina inspelningar i Linux men hade inte rättigheter att göra detta (vanligt Linuxproblem i ett nötskal). Fick heller inte boxen att spela in på usb-disken. Försökte formatera den i boxen men, hahah, den hade inga rättigheter att göra detta. Löst med trådlöst och får vara glad för hälften av 70 Mb/s ![]() Redigerat av ruva, 31 december 2010 - 14:01. Postad 30 december 2010 - 17:48
Gjorde den helt strömlös i en kvart sen gick den igång igen. Jag har testad dom flesta Img men går alltid tillbaka till pli på grund av textningen. Postad 31 december 2010 - 14:18 Inte relevant kanske då jag inte har HDD i mina boxar, men jag gjorde en överföringstest. Mina boxar är mountade mot en FreeNas server, trådat(Cat 5) giga, alla enheter bakom gigaswitchar. Testade att FTP(Filezilla) över en fil(1073149872 byte =0,9994 Gb) från server via Vu+Duo till min stationära PC, detta gav en hastghet på 89,43 Mbps. Testade samma fil via min andra VU+ Duo detta gav 78,76 Mbps, boxarna står på olika ställen i huset. Efter detta testa jag FTPa samma fil från FreeNas server till min PC vilket gav 477 Mbps Min server står ute i pannrummet och min PC på ovanvåningen i huset, så dom står inte vid sidan om varandra. HDD i både server och PC är inte av senaste och vassaste model. Kontentan är att där är rätt bra fjong i Vu+ NIC, eller ? Dessa hastigheter var jag inte i närheten av med mina Dm800. Postad 31 december 2010 - 14:53 Jag ligger på mellan 11-12mb/s från min DM8000 till mina maskiner så dom ligger nog ganska likvärdigt där. Redigerat av Leatherface, 31 december 2010 - 15:10. Postad 31 december 2010 - 15:54 Kör nu Vu+ - Accespunkt 5 GHz-bandet - Router och 2,4 Ghz - PC på samma våning + 2,4 Ghz till, Laptop eller Netbook på undervåningen vid behov (och så min Samsung Galaxy S Android mobil också men den kan inte spela upp inspelningarna). Postad 31 december 2010 - 16:09 Alltså när jag stängt av alla andra trådlösa datorer. ![]() Så tackar för till-lycklingen ![]() (69-79 Mb/s i början men det planade ut till 36-40 Mb/s efter ett tag men är nöjd ändå för att vara över WiFi) ![]() Och jo, Lädret, 79 Mb/s genom nätverkskabel som är hel är nog inga problem med Vu+. Redigerat av ruva, 31 december 2010 - 16:36. Postad 31 december 2010 - 16:20 69Mb/s = 552Mbit/s 79Mb/s = 632Mbit/s Hastigheter du inte ens skulle få med dubbla Wifi nätverk ihopkopplat. Redigerat av Leatherface, 31 december 2010 - 16:25. Postad 31 december 2010 - 16:25 Och visst mäter W7 i Mega byte (MB). 1 byte = 8 bits om jag har fått det rätt ![]() Redigerat av ruva, 31 december 2010 - 16:28. Postad 31 december 2010 - 16:28 Det är skillnad på Mb och Mbit. Redigerat av Leatherface, 31 december 2010 - 16:33. Postad 31 december 2010 - 16:33
Du skulle aldrig få arbete hos routerleverantörernas reklambyråer. Om jag råkade skriva 79 MB istället för 79 Mb tror jag du fattar att jag gjorde det - men du är skojig du. Rättning pågår från min sida, just nu. EDIT - Hittade inga felskrivningar, någon som kan hjälpa till? ![]() Med 20 meter skarvad nätverkskabel till Laptoppen. Över 70 Mbit/s är ju inte illa men likväl går det inte strömma från C+ HD i Windows. I Linux går det bra fast jag får kopiera länken och klistra in i VLC därför Firefox i Ubuntu bara vill öppna med Filmspelaren. Redigerat av ruva, 31 december 2010 - 22:41. Postad 31 december 2010 - 16:38 Att skriva Mb och MB förvirrar bara folk. Postad 31 december 2010 - 16:43
wikipedia om bit och byte: Byte förkortas ofta B, men det kan leda till förväxling med b för bit som är en annan enhet för informationsmängd. Inga officiellt standardiserade förkortningar finns, och Svenska datatermgruppen rekommenderar att hela ordet byte och bit skrivs ut. Redigerat av skaris, 31 december 2010 - 16:44. Postad 31 december 2010 - 16:48 Sen så har en folk en vana att förväxla dom 2 med så det blir automatiskt att man tror dom gör det. Men låter ju bra att du får bra hastigheter över Wifi. MB är ju nåt som använts ofta men jag ser inga som skriver officiellt Mb utan dom skriver Mbit precis som du säger att att dom rekomenderar. Officiellt vet jag inte men nog skulle jag vilja påstå att standarden är att man skriver Mbit. Redigerat av Leatherface, 31 december 2010 - 16:49. Postad 31 december 2010 - 16:57 Till min Pingvin-märkta M570TU Laptop fungerar det bra i Win7 men inte i Linux. Streama inspelat material är inga problem på någon dator med både Ubuntu samt Win7 och Xp. (Har läst på lite och på olika forum anser många att streama TV funkar felfritt med PLi och inte med BlackHole). Jag kan leva utan detta, Redigerat av ruva, 31 december 2010 - 17:04. Postad 31 december 2010 - 16:58 Men nu till min fråga. Vad vinner jag på att skaffa en Vu+ istället för CD's box eller är det bara roligare? Postad 31 december 2010 - 17:01 Nu vet jag inte just för det kortet men openSUSE som jag kör har mycket bättre hårdvarustöd än vad Ubuntu har som många kör. Dessutom gillar jag inte gnome heller. Men om man vet hur man kompilerar kernel och drivers så är det inget problem att fixa förutsatt att driver finns. Fast om inte driverna som opensource så lär det nog inte vara bättre där heller. Om alla bojkottade grejer som saknar Linux stöd kanske tillverkarna började tänka om. Redigerat av Leatherface, 31 december 2010 - 17:09. Postad 31 december 2010 - 17:03 Skall du bara se på Tv och Canaldigital .. vinner du inget speciellt mer än att vu+ är en långt bättre box på alla sätt Provade en CD box igår hos bekanta och blev helt övertygad om vilket skit det är när man väl är van vid VU+ Postad 31 december 2010 - 17:08 Postad 31 december 2010 - 17:11
Ja det finns det men den är inte opensource. Redigerat av Leatherface, 31 december 2010 - 17:13. Postad 31 december 2010 - 18:08 Kör fortfarande Open PLi 1.0 och funderar på att uppgradera, är programvaran ( 2.0 ) stabil ? Postad 31 december 2010 - 18:13 Det har jag gjort och det funkar precis lika bra Men som pli teamet säger, så är det svårt att märka skillnad De säger att skillnaden mellan OE 1.5 och OE 1.6 är mer till deras fördel än brukaren Maveric ![]() Postad 31 december 2010 - 18:15 Postad 31 december 2010 - 18:21 Nu pratade jag om nu .. inte sen .. Men jag skall vara tydligare så att även du förstår i framtiden ![]() Postad 31 december 2010 - 18:29 I ena boxen har jag 2.0 och den andra 1.0. Men kommer att snarast gå över helt till 2.0 i båda då det bla inte funkar med Shoutcast på 1.0 sedan ngn vecka tbx, funkar sedan 29/12 i 2.0. Open PLi 2.0 funkar i övrigt mkt bra nu. BTW en användbar sida http://www.convert-me.com/en/ Redigerat av Hakon, 31 december 2010 - 18:35. Postad 31 december 2010 - 19:46 Mediaspelaren ska visst fungera bättre, möjlighet att uppdatera till senaste drivrutiner, IPv6 support. Men det är en del plugins som inte fungerar/fungerade, så se till att ta backup innan något inslalleras. Jag fick själv återställa flera gånger när jag installerade olika plugins, en del resulterade tom i grönskärm. Det går otroligt snabbt att återställa från USB-sticka < 2 min - bättre än att fibbla med att avinstallera. Men nu funkar den bra för mig ![]() Postad 31 december 2010 - 20:29 Nej OE 1.6 innebär nyare versioner redan nu då det är en nyare dist så att säga. Jämför det med att köra en nyare Linux dist på datorn. Så att köra en OE 1.6 baserad image är att föredra. För själva Enigma2 innebär det inga större förändringar. Redigerat av Leatherface, 31 december 2010 - 20:32. Postad 31 december 2010 - 21:11 Men det är ingen större skillnad när bara ser på tv och att det skullle vara bättre bild på SD är bara inbillning. Snabbare kanalbyten kan jag inte heller hålla med om, då det var snabbt nog redan innan Som det är idag, så gör det ingen större skillnad, såvida man inte använder plugin som kräver 1.6 Åter till middagsbordet Postad 31 december 2010 - 22:45 Gäller BlackHole och kanske endast är så hemma hos mig. Varför jag häckar härinne när det är 40 minuter kvar till nyår? Inte vet jag men glömde vart festen var och på TV är det bara idiotprogram. Sätter mig nu framför ett gammalt favoritspel (Crysis) och skjuter in det nya året med FPS. Ha ett gott nytt år gubbs! Redigerat av ruva, 31 december 2010 - 23:21. Postad 01 januari 2011 - 10:31 Finns lite trix här, testa och se om det hjälper. http://www.howtogeek...ef-video-files/ Postad 01 januari 2011 - 10:37 Jo det funkar i Windows och är ganska bekymmersfritt från start men ju längre man har samma version (nu Windows 7) ju mer krånglar det. Gillar inte vara ute med Windows på nätet, som jag är nu, men har inte fixat ljudproblemet ännu så får ta chansen. Windows är farligt att vara ute på nätet med så skulle helst vilja undvika det. Men spyr man åt grafiken på konsol är Windows enda alternativet om man vill spela grafiktunga nyare spel. Jag ska testa WM versionen av Ubuntu och se om det ger en smärtfri stream från min Vu+. PS - Min sambo, hennes och mina föräldrar kör Ubuntu för de slipper virusprogram som segar deras datorer och att det finns mer små spel som Solitare till Linux som är gratis. Ett färdigkonfigurerat Linux är lika lätt att använda som Windows för en vanlig användare. Vackert väder ute idag vänner! ------------------------------------ Redigerat av ruva, 01 januari 2011 - 11:16. Postad 01 januari 2011 - 10:40 Postad 01 januari 2011 - 11:07 Citat från en av deras kodare: "we are using the bog standard Enigma2 subtitles, i had a look at PLi's subs and i got permission to use them but there are to heavily coded into their image and wont work in vix without me recoding alot of enigma2 i got upto a 8,000 lines patch file and gave up. so the best way to get better subs is to complain to the Enigma2 team. " Postad 01 januari 2011 - 13:26 Alla andra boxar och till och med vanlig skitboxar från operatörerna har ju detta val. Finns ju en hel del andra bakom flötet saker i E2 jag inte tänker gå in på som andra boxar fixar bättre. Postad 01 januari 2011 - 14:01 Detta är en del av att det finns skillnader emellan olika image, och lite av nöjet att testa olika . I det stora hela är prio på subtitles ganska låg då det nog är fler använadare som inte behöver detta än dom som vill ha det. Ex är ju mig veterligen PLi ett Holländskt team och där dubbas inte Tv-program utan dom använder subs, darav deras intresse av att få till en snygg textning. Tyska Tv-program behöver vi inte ens nämna, det vet väl alla att dom ännu inte kommit på att man kan använda subs ist för dubbning. Om tyskarna slutade att dubba hade gått fort att få till snyggs subs i E2,tror jag ? I slutändan finns det betydligt fler fördelar med dessa E2 boxar än de boxar som operatörerna erbjuder, eller ? Redigerat av Hakon, 01 januari 2011 - 14:11. Postad 01 januari 2011 - 14:26 Problemer: 1. Har 1 kabel til box som er connected til LNB 1 input. Er opsat med Single og DiSEqC A/B/C/D. Tuner A og tuner B er opsat på samme måde med alle 4 satelitter (Thor, Sirius, Astra og Hotbird). Ved optagelse til harddisk kan kun kanaler fra samme transponder ses eller optages som andet program på harddisken. Det virker som om der kun er en tuner aktiv (tuner A). Er opsætning forkert eller kan man ikke anvende begge tunere med kun 1 kabel til boxen? 2. Med min Vantage box gik det at få ind fra Via både SV1, SV2, NRK1, NRK2 og NRK1 HD. Det kan jeg ikke med denne box og cccam 214: Kan der gøres noget der? Vil være meget taknemlig for en løsning. Har installeret cccam 221 og ikke 214 Postad 01 januari 2011 - 14:38 Tuner B = Loop trough to..... 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |