Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 [PS3]

4523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 5 8.11111 (26) 199:-
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8.076922 (12) Inga priser
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 October 2011 - 15:06

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Ja K/D borde inte ens va me, bara poäng.

Redigerat av stabbe, 05 October 2011 - 10:56.

Postad 04 October 2011 - 16:12

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Hahaha, orka bry sig om K:D i BF... enda gången man är intresserad av det är ju i deatmatch i tex CS eller Cod eller nåt liknande... sett alltför många campare bara för dom tänker på det meningslösa K:D i bf! :)

Håller med fullständigt! Statswhore!!!

Teamplay, teamplay, teamplay är det som gäller...

Redigerat av Fjant, 04 October 2011 - 16:15.

Postad 04 October 2011 - 17:14

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Hahaha, orka bry sig om K:D i BF... enda gången man är intresserad av det är ju i deatmatch i tex CS eller Cod eller nåt liknande... sett alltför många campare bara för dom tänker på det meningslösa K:D i bf! :)

Välkommen till verkligheten. Det är resultat som räknas, om det sedan är w/l, k/d, spm eller vad det nu än är så är det resultat, resultat, resultat.. Skaffa er jobb så vet ni vad det handlar om, slicka uppåt och sparka nedåt så kommer man nånstans :P

Postad 04 October 2011 - 17:21

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Håller mig fortfarande till att dom som är så kåta på KD bör hålla sig till http://www.youtube.c...h?v=B7BQ-u3nuZM

;)

Jag har KD på ca 2.0 i bf2... men skitsamma, det berodde ju på att på vissa banor använde jag ju jet och röjde vägen för mina temamates, och hindra fi att ta flagg... men vissa banor dog man ju hur mycket som helst, när man va support o medic etc... men kunde komma först i resultatet när rundorna va slut, på kanske en ratio på 0.5... men viktigaste: Laget Som vinner ;)
Men nu för tiden ska man va glad om man hinner köra hela omgånga... oftast får jag lägga av mitt i rundorna, och hinner inte seom laget vinner... skiftjobb och ungar+träning... inte optimalt om man vill spela bf på kvällarna :unsure:

Redigerat av Garrett, 04 October 2011 - 17:39.

Postad 04 October 2011 - 21:53

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Idag när jag spelade så stod det helt plötsligt att BF3 kommer släppas den 25:e i nordamerika och den 28:e i europa...

Trodde liksom det skulle släppas den 27:e :-(

Postad 04 October 2011 - 22:50

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
släpps den 28 i UK men resten av europa släpps det 27. Så var det sist jag kollade, och om man ska sätta ett övergripande datum tar man ju det senare.

Postad 05 October 2011 - 00:18

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Hehe k/d visst är det viktigt, funkar ingen bra om alla i attacker laget struntar i sina tickets. Som defender bör k/d vara rätt positivt då ni ska vakta lådorna inte lalla på i terrängen. Sedan kan jag hålla med om det finns spelare som inte tillför laget något men bra k/d behöver ju inte betyda att folk campar i den bemärkelsen :)

Sedan är det ju extremt tröttsamt att få vänta på spawn om man dör hela tiden, kanske de tråkigaste sekunderna man spenderar i detta spel lite skön hissmusik vore ju inte så tokigt där...

Nu längar jag efter final release med riktig squadhantering, fasen har spenderat de senaste 3 kvällarna på egen hand och yrat runt, det får la vara nog nu med det :)

Postad 05 October 2011 - 00:53

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Viktigt för vem? Ens k/d har ju inget med utgången av matchen att göra.

Postad 05 October 2011 - 05:12

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Viktigt för vem? Ens k/d har ju inget med utgången av matchen att göra.

Klart att k/d har med matchens utgång att göra, särskilt i conquest. Gäller att döda mer än man blir dödad, annars kan man lika gärna inte spela.
Sedan att det generellt sett gäller att främja laget, men det är ju givet. Som mål på pappret handlar det om att göra mer skada för laget än vad man åstakommer sitt eget lag.

I rush vill man ju inte gärna spela med folk som "slösar ticket" om man är attacker. Att ha plus på k/d är ju ett sundhetstecken att personen i fråga iallafall dödar med än vad fienden dödar i genomsnittet. Sedan finns det undantag förstås på vilka sätt personen i fråga har fått sina kills.. även om jag personligen kan tycka att campande snipers är trist så tillför dom förhoppningsvis sin del av kakan i någon form av understöd.

Visst, om man anser att k/d inte spelar roll utan bara säger "se till att vinna", så fine.

Postad 05 October 2011 - 05:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Vet inte hur många ggr jag dött när jag varit medic, och inte dödat några för att hålla squaden vid liv, återuppliva heala, medans vi tar flaggor... men så lyckats man ta flaggorna=vinst ;) inte faen bölar man för att man har 0,25 iKD då

"Det går int´att förklara för den som int´begrip´!”

:P :wub:

Postad 05 October 2011 - 06:49

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

Sedan är det ju extremt tröttsamt att få vänta på spawn om man dör hela tiden, kanske de tråkigaste sekunderna man spenderar i detta spel lite skön hissmusik vore ju inte så tokigt där...

Fast mest irriterande i betan är ändå att man kan spawna, men spelet sparar - sedan spawnar du och direkt skall spelet spara igen (undrar vad som sparas då...) och då blir man givetvis dödad IGEN!
Hänt mig ett par gånger, så jag lite trevlig musik hade varit bra - eller en tuff marinkårssergant som skriker "get back in to the game you sorry..." etc.

Postad 05 October 2011 - 07:50

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Fast mest irriterande i betan är ändå att man kan spawna, men spelet sparar - sedan spawnar du och direkt skall spelet spara igen (undrar vad som sparas då...) och då blir man givetvis dödad IGEN!
Hänt mig ett par gånger, så jag lite trevlig musik hade varit bra - eller en tuff marinkårssergant som skriker "get back in to the game you sorry..." etc.

Haha, jo.. "Oj, du har blivit återupplivad mitt i en kraftig eldstrid av en soldat som offrade sitt lif för att få dig på fötterna igen. Bäst att vi sparar så inget dumt händer..." :P

Att över huvud taget spawna med någon annan är rent självmordsbenäget. Till och med stor chans att bli skjuten i hemma-spawn nu också.. not so fun :-(

Postad 05 October 2011 - 08:30

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Man borde ju kunna ställa in så att man blir "auto-återupplivad" jag vill ju så snabbt som möjligt komma tillbaka till striden inte få upp en fråga "vill du bli återupplivad?".

Postad 05 October 2011 - 09:04

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
kört betan lite och det visar hur dålig jag är på fps spel via konsol, ser knappt något och kontrollen förvirrar mig d: blir nog ett köp för att stödja iaf :D

Postad 05 October 2011 - 09:55

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

kört betan lite och det visar hur dålig jag är på fps spel via konsol, ser knappt något och kontrollen förvirrar mig d: blir nog ett köp för att stödja iaf :D

Jag vägrade att köra något som liknade FPS via konsoll till för knappt ett år sedan då jag körde igenom single player i BFBC2. Nu har jag nog svårt att spela FPS på PC så vida det inte är CS:S.

Practice makes perfect =)

Postad 05 October 2011 - 10:15

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Klart att k/d har med matchens utgång att göra, särskilt i conquest. Gäller att döda mer än man blir dödad, annars kan man lika gärna inte spela.
Sedan att det generellt sett gäller att främja laget, men det är ju givet. Som mål på pappret handlar det om att göra mer skada för laget än vad man åstakommer sitt eget lag.

I rush vill man ju inte gärna spela med folk som "slösar ticket" om man är attacker. Att ha plus på k/d är ju ett sundhetstecken att personen i fråga iallafall dödar med än vad fienden dödar i genomsnittet. Sedan finns det undantag förstås på vilka sätt personen i fråga har fått sina kills.. även om jag personligen kan tycka att campande snipers är trist så tillför dom förhoppningsvis sin del av kakan i någon form av understöd.

Visst, om man anser att k/d inte spelar roll utan bara säger "se till att vinna", så fine.

Tänk efter lite, visst underlättar det i tex conquest om man har positiv k/d men sitter laget med alla flaggor tagna spelar det ingen roll hur många gånger du dör du vinner ändå. Detta är battlefield det handlar om så mycket mer än k/d. I rush handlar det ju om att spränga baser så vem gör mest nytta, killen som står och skjuter folk och håller bra k/d men aldrig lyckas tränga igenom till mcomen eller killen som dör 10 gånger när han försöker smyga runt men som till sist armar.

Postad 05 October 2011 - 11:19

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
k/d är ett känsligt ämne, men jag tror att alla är rörande överrens om att det är roligare att döda än att bli dödad.

Sedan så är det ju så iaf som attacker (rush) eller conquest att det spelar rätt stor roll om man har dålig k/d det påverkar inte dig själv så mycket kanske men det påverkar laget rätt mycket. Man har ju inte 100 ticket var utan man får ju snällt dela med sig.

Postad 05 October 2011 - 11:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Om jag bara får flika in lite synpunkter i k/d debatten tror jag många (precis som jag själv) anser att man visst förstår att k/d har betydelse för den rena lagprestationen osv. Men problemet blir ju (enligt mig) när spelandet övergår från att vara något man gör för att det är roligt till att bli ett jobb med prestationskrav. Om ni nu förstår vart jag vill komma?

Jag har aldrig varit nån som har kunnat vifta med grym kd-ratio, men jag har alltid haft kul och gjort mesta möjliga för laget så långt min skill nu räcker.

Så för mig är k/d förvisso nåt man antingen är stolt över alt. gråter/skäms för, men i övrigt helt ointressant för spelet i stort och borde fokuseras klart mindre på. Detta då det verkligen inte säger allt om hur bra man är eller hur bra man bidrar till laget.

Eller vad jag ville säga är att jag tycker många är allt för kåta på dessa stats hela tiden och glömmer bort att ha roligt.

Postad 05 October 2011 - 11:34

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Om jag bara får flika in lite synpunkter i k/d debatten tror jag många (precis som jag själv) anser att man visst förstår att k/d har betydelse för den rena lagprestationen osv. Men problemet blir ju (enligt mig) när spelandet övergår från att vara något man gör för att det är roligt till att bli ett jobb med prestationskrav. Om ni nu förstår vart jag vill komma?

Jag har aldrig varit nån som har kunnat vifta med grym kd-ratio, men jag har alltid haft kul och gjort mesta möjliga för laget så långt min skill nu räcker.

Så för mig är k/d förvisso nåt man antingen är stolt över alt. gråter/skäms för, men i övrigt helt ointressant för spelet i stort och borde fokuseras klart mindre på. Detta då det verkligen inte säger allt om hur bra man är eller hur bra man bidrar till laget.

Eller vad jag ville säga är att jag tycker många är allt för kåta på dessa stats hela tiden och glömmer bort att ha roligt.

Detta stämmer mycket bra, men att säga att en bra k/d är att man är en spelare som inte tillför något till laget ser jag lite som ett skämt. Nu har jag ingen bra k/d men det finns ju ett par nissar i min klan som är sjukt duktiga och armar/defusar och gör allt man ska och ändå har en bra k/d och bra w/l.

Sedan väljer ju man på vad man vill fokusera på, jag tycker det är roligt med nemesis pins, men jag gråter ju inte om jag inte får några men när man väl får så vet man att någon är riktigt sur (jag hoppas på det i varje fall)

Gillar battlelog klanbitarna faktiskt

http://battlelog.bat...50451856561772/

Postad 05 October 2011 - 12:20

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Är väll ingen som sagt att man bara för att man har bra k/d inte gör någon nytta. Det hela handlar ju om att man inte kan sätta likhetstecken mellan bra k/d och bra battlefield spelare. Alla i ett lag kan ju ha negativ k/d men laget kan ju ändå vinna. Hur man än vänder och vrider så handlar rush om att spränga/försvara mcoms och conquest handlar om att hålla flaggor. Gör du laget bra är du bra, visst gillar man och skjuta folk och är bra på de gör man nytta där men folk som springer och återupplivar, slänger ammo o meds på bra ställen är minst lika viktiga även om dom springer runt med negativ k/d. Om du återupplivar någon så sparar du ju också en ticket lika mycket som du sparar en genom att inte dö.

EDIT: Och btw vi har ju en egen klan/pluton på battlelog http://battlelog.bat...50451850416401/

Redigerat av vvv, 05 October 2011 - 12:25.

Postad 05 October 2011 - 12:27

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Är väll ingen som sagt att man bara för att man har bra k/d inte gör någon nytta. Det hela handlar ju om att man inte kan sätta likhetstecken mellan bra k/d och bra battlefield spelare. Alla i ett lag kan ju ha negativ k/d men laget kan ju ändå vinna. Hur man än vänder och vrider så handlar rush om att spränga/försvara mcoms och conquest handlar om att hålla flaggor. Gör du laget bra är du bra, visst gillar man och skjuta folk och är bra på de gör man nytta där men folk som springer och återupplivar, slänger ammo o meds på bra ställen är minst lika viktiga även om dom springer runt med negativ k/d. Om du återupplivar någon så sparar du ju också en ticket lika mycket som du sparar en genom att inte dö.

EDIT: Och btw vi har ju en egen klan/pluton på battlelog http://battlelog.bat...50451850416401/

Säger inte emot det, har ni fått styr på högbergs försök till egen klan? :)

Postad 05 October 2011 - 12:34

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Nej vet inte vad killen sysslar med han verkar inte läsa detta forumet i alla fall.

Postad 05 October 2011 - 13:32

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Nu verkar det som att efter underhållet på battlelog lite tidigare idag så står det "Saving" väldigt mycket mindre och Battlelog ligger ca 5-15 minuter efter "live" så att säga. Förut så har ju den varit uppdaterad direkt vad jag kan minnas. Tänk på det ikväll, kan vara jag som är ute och cyklar men det känns bättre nu när man spelar också, mindre lagg trots fulla servrar.

Postad 05 October 2011 - 15:06

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Nej vet inte vad killen sysslar med han verkar inte läsa detta forumet i alla fall.

Jag och Högberg kommer ha en specifik MHB-klan för Hardcore-spelare. Känns bara onödigt att ha flera stycken på en lista som lirar soft när man själv inte gör det.

Postad 05 October 2011 - 16:49

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt grejen tror de flesta mig själv inräknad kommer spela både hardcore och vanligt ska man vara med i båda klanerna då eller. Och om vi ska dra ihop klan matcher och så vidare vore det inte smart att ha alla på ett ställe.

edit: Vet inte hur det är med er som spelar hardcore men jag skulle i alla fall kunna tänka mig att spela klanmatcher i båda spelsätten.

Redigerat av vvv, 05 October 2011 - 17:54.

Postad 05 October 2011 - 17:56

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Nja, de flesta av er håller er till Softcore allafall i BC2. Varför inte vara med i 2st om man då är sugen på båda spelsätten.

Skulle kännas oerhört dumt att invita folk från MHB-klanen för att de sedan lämnar (eller inte ens kommer) då det är Hardcore.

Jag är en människa som inte ger mycket för tävlingsinriktat längre, i form av klanmatcher. Jag håller mig till Soff-spelande.

Postad 05 October 2011 - 18:10

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Nja, de flesta av er håller er till Softcore allafall i BC2. Varför inte vara med i 2st om man då är sugen på båda spelsätten.

Skulle kännas oerhört dumt att invita folk från MHB-klanen för att de sedan lämnar (eller inte ens kommer) då det är Hardcore.

Jag är en människa som inte ger mycket för tävlingsinriktat längre, i form av klanmatcher. Jag håller mig till Soff-spelande.

Det är väl ändå smidigare att ha alla samlade i en och samma Pluton på battlelog? Det är ju inte spelsätten vi på MHB spelar för , utan spelet i sin helhet.

Postad 05 October 2011 - 18:23

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Och jag har inte testat hardcore i bf3 vet inte om någon annan gjort det heller. Men det kanske blir så att alla spelar hardcore till slut, vem vet.

Postad 05 October 2011 - 18:32

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
eller så "lajar" vi på med soft/hardcore klaner tills det blir skarpt läge,måste ju ändå göra om allt sen!.

Postad 05 October 2011 - 18:33

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Och om vi ska dra ihop klan matcher och så vidare vore det inte smart att ha alla på ett ställe.

Är det ett uppstyrt klansystem a la Killzone 2? har inte satt mig in i det så mycket ännu själv..

Postad 05 October 2011 - 18:37

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Vi har ju inte tillgång till alla funktioner fullt ut men det ser lovande ut än så länge.
Alla är välkomna att joina
http://battlelog.bat...50451850416401/

Postad 05 October 2011 - 19:08

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ang k/d debatten så måste ju jag vara precis värdelös att spela med då ja har en k/d på 0.79 i BFBC2
Win / Lose ration är ju dock på 2.46

Sen med mina 400 plus Postad bild
M-Com attacker pins så kan ja väl själv iaf tycka att jag gör viss nytta.

Postad 05 October 2011 - 19:15

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Ang k/d debatten så måste ju jag vara precis värdelös att spela med då ja har en k/d på 0.79 i BFBC2

Mm... förjäkligt att du tänker på laget istället för dig själv!

:P

Jag har nog rikigt kass Winratio... inte ofta jag spelar hela rundor, man får väl loss om man stänger ner innan rundan är slut har jag för mig, och spelar nästan aldrig en hel runda... småbarn, skiftjobb etc... får jag en halvtimmes spelpå kvällen är jag grymt nöjd! :unsure:

Postad 05 October 2011 - 20:00

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Va fan andi trodde du låg på minst 10 i kd hmmm de här e ju inte bra asså... Du måste tänka över din situation i spelet asså. Det som väger upp det e ju helt klart att du verkar gilla pilla på mcomsen så du e väl förlåten för den här gången...

Ne nu tillbaka till betan,någon som fått några favvovapen än då? Har ju sett att iaf 50 % av gångerna dyker den där förbannade umpen upp. Själv har ja knappt hunnit lirat något sorgligt nog men snart så...

Sen även verkar alla butiker ha olika förhandsbokningserbjudanden och där gamestop verkar ha de bästa som ja tycker... BATTLEFIELD 3™: PHYSICAL WARFARE PACK:
medan webhallen har SPECACT KIT: 8 unique multiplayer skins for the elite of the elite
• DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

Postad 05 October 2011 - 20:52

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Va fan andi trodde du låg på minst 10 i kd hmmm de här e ju inte bra asså... Du måste tänka över din situation i spelet asså. Det som väger upp det e ju helt klart att du verkar gilla pilla på mcomsen så du e väl förlåten för den här gången...

Ne nu tillbaka till betan,någon som fått några favvovapen än då? Har ju sett att iaf 50 % av gångerna dyker den där förbannade umpen upp. Själv har ja knappt hunnit lirat något sorgligt nog men snart så...

Sen även verkar alla butiker ha olika förhandsbokningserbjudanden och där gamestop verkar ha de bästa som ja tycker... BATTLEFIELD 3™: PHYSICAL WARFARE PACK:
medan webhallen har SPECACT KIT: 8 unique multiplayer skins for the elite of the elite
• DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

Jag har tagit det säkra före det osäkra och bokat en hos varje.. tjejen min ska ju ha en skiva också till sin konsoll. Sen när man har båda kontona på båda så får man båda upgrades.. eller nått sånt :P

edit: btw, är physical warfare back verkligen så intressant? DAO12 får man ju ändå vid rank 38, dvs efter typ 20 timmars spelande, vilket för vissa är första dygnet :P
Skulle va för ammon då eller om lmg88:an är nått att ha? Åandrasidan, dogtags vet jag inte om det är så kul heller.. specact kit.. kanske inte så kul heller.. nog roligare i bfbc2 där de innehöll lite vapen med "guld färg".. ok, kanske det inte spelar någon roll.. :P

Redigerat av novaland, 06 October 2011 - 05:16.

Postad 05 October 2011 - 22:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Har nu lirat ca 4 h av betan och börjar gilla detta mer och mer. Kommer definitivt bli roligare sen när man kan lira med folk härifrån och alla buggar är borta. Så just nu blir det ett köp för mig iaf :)

Postad 06 October 2011 - 06:15

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Har nu lirat ca 4 h av betan och börjar gilla detta mer och mer. Kommer definitivt bli roligare sen när man kan lira med folk härifrån och alla buggar är borta. Så just nu blir det ett köp för mig iaf :)

Började spela igår och hann med strax över 2h, vanebildande direkt ;)
Första gången jag spelar BF-serien... Har bara varit cod innan. Så det var lite klurigt.

Postad 06 October 2011 - 09:14

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande bara spelat 1 gång och hoppas hitta suget för att spendera nga timmar till med denna betabuggiga versionen. Så man kan lära sig lite mer om vapnen iaf. Blev som sagt lite ledsen på gfx och alla grova buggar men är säker på att mycket kommer bli bättre första kvällen man spelar retail BF3.

Postad 06 October 2011 - 09:36

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Har 6.07 i W/L men bara 50st av de där lådorna och 2.12 i k/d. Spelar ju ingen roll om 1 lyckas arma lådan om ingen defendar den när den är aktiv.

Sammansättningen av laget är det viktigaste i grund och botten, det måste ju alltid finnas våghalsar men den andra typen är lika viktig den med skulle jag vilja påstå. Men sedan kan jag tycka att om man bara ser till k/d och inte är en bra spelare som vågar gå in i frontlinjen så kommer laget att förlora eller chansen är större iaf.

Två typer av spelare om vi tar deras public attityd, de spelar dock lite annorlunda i CB

vvv_spartacus ser inte till laget som det viktigaste
http://battlelog.bat.../332726596/ps3/

SnMtshmsh som har en liten annan attityd, sätter lådor och går alltid frammåt
http://battlelog.bat.../174745909/ps3/

Kan ni inte döpa om plutonerna till Minhembio mjukisar och Minhembio hårdingar vore riktigt roligt! :)

Jag har fortfarande bara spelat 1 gång och hoppas hitta suget för att spendera nga timmar till med denna betabuggiga versionen. Så man kan lära sig lite mer om vapnen iaf. Blev som sagt lite ledsen på gfx och alla grova buggar men är säker på att mycket kommer bli bättre första kvällen man spelar retail BF3.

In och härja på!

Började spela igår och hann med strax över 2h, vanebildande direkt ;)
Första gången jag spelar BF-serien... Har bara varit cod innan. Så det var lite klurigt.

Välkommen till solsidan av FPS!

Postad 06 October 2011 - 16:08

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Vi som spelat mycket COD är ju vana vid den förbannade Umpen så det är naturligt för oss att klaga på den :lol:

(Umpen är det överlägset bästa vapnet i MW2... hmm...kanske taktiskt av DICE att göra den till bästa vapnet i BF3 för att göra det till en enkel övergång för oss coddare... :P )

/eapea, som inte tyckte så värst mycket om BC2 men har fattat tycke för BF3-betan :)

Redigerat av Unregistered5bb908bc, 06 October 2011 - 16:08.

Postad 06 October 2011 - 17:13

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Det är bra att Dice får över lite Cod spelare till ett riktigt spel. :)

Postad 06 October 2011 - 18:28

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Idag när jag spelade så var det något fån som hade headset och hade på några av de sämsta låtar jag någonsin har hört i mitt liv! på spanska eller nått..... Men jag hittade inte hur man mutade (såg inte heller vem det var). Kan man göra något åt saken?

Det slutade med att jag tog quit och hoppade in på ett annat spel.

Postad 06 October 2011 - 19:07

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Idag när jag spelade så var det något fån som hade headset och hade på några av de sämsta låtar jag någonsin har hört i mitt liv! på spanska eller nått..... Men jag hittade inte hur man mutade (såg inte heller vem det var). Kan man göra något åt saken?

Det slutade med att jag tog quit och hoppade in på ett annat spel.

Nä tyvärr, inte i betan iallafall. Problemet är att folk vet nog inte själva att de hörs och man ser ju inte heller vem det är man hör.
Nåja, det är garanterat fixat till release! :)

Postad 06 October 2011 - 19:26

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
Hmm har testat BF3 i 2 dagar nu och jag mår inte dåligt när jag spelar. Jag är förvånad eller har de dragit ner på skakigheten så mycket att min motionsickness inte slår på?

Annars är jag hyfsat övertygad om att jag kommer skaffa detta spel rätt snart efter release :)

Postad 06 October 2011 - 22:53

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Medan ni alla jagar rank 50i så kommer jag att fokusera på sånt här http://www.youtube.c...h?v=hxlIi5-kMWU

Fast i BF3 då.. :)

Postad 07 October 2011 - 06:16

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Sista två dagarna har jag fattat tycke för IR-siktet. Om siktet bara hade haft en monokrom skala (typ olika skalor av grönt) så hade det inte varit särskilt intressant, men nu när det fungerar som en "riktig" värmekamera med färg så är den ju totalt överlägsen! Man springer omkring som en kung.. Särskilt bra är att den har 1x (ingen) förstoring, så som fotsoldat (och inte sniper) så är den ju riktigt användbar! Det dessutom både utomhus och inomhus. Ni som har problem att se fienden kommer älska denna :P
Man kan t.om se fienden som gömmer sig bakom murar och sticker igenom med vissa kropsdelar på andra sidan.. för all del är det ju mer bug än feature, men iallafall =) Man ser fienden som gömmer sig i buskar, man ser fienden på långt avstånd, man ser fienden gömmer sig i mörka platser i tunnlar.. och det är inte så att man bara kan se dom, utan dom lyser upp som en sol i djupaste mörkret :)

http://www.youtube.c...h?v=Un1FYCgLkQU

Redigerat av novaland, 07 October 2011 - 06:20.

Postad 07 October 2011 - 07:06

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Medan ni alla jagar rank 50i så kommer jag att fokusera på sånt här Fast i BF3 då.. :)

Det blir nog svårt att utföra då helin är lika nerfad i styrningen som BC2 enligt de som provat den.

http://battlelog.bat...51518948464738/

Postad 07 October 2011 - 08:02

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Novaland: Kan nog garantera att de kommer att vara längre mellan rank`sen i spelet än i betan!
Tog mig ju runt 30 timmar att nå max rank i betan (45, är rank 45 + 1 nu ingame) o runt 500 timmar att nå rank 50 i BFBC2.
O hittills inför varje nytt spel har de ju höjt poängkravet för rank 50 avsevärt.

BFBC1 tar väl typ 50 timmar o nå rank 50 i.
BF1943 har ja lirat ~130 timmar o är rank 49 med typ 10.000p ifrån rank 50
BFBC2 som sagt tog väl runt 500 timmar o nå rank 50

O de har ju utlovat att de kommer ta längre tid att låsa upp allt i BF3.

Ola: Jo självklart är det ett lagarbete som krävs för vinst! Men de har vi ju sagt sedan beta tiden i BFBC2 ;)
Någon måste arma , något måste ta hand om tanks etc etc o vi får ju absolut inte glömma hur viktigt de är
att kasta Sensor bollarna rätt ;)

Postad 07 October 2011 - 08:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Gav det en chans igen igår men när man fan inte kommer i samma squad, jag kom inte ens in i matchen, och voicechat inte funkar så suger det totalt. Som ni säger så krävs ju teamwork och det blir ju fan så mycket svårare när voicechat inte fungerar. Nej...inte imponerad än så länge. Mycket buggar och mycket grafikbuggar/fel(?!).
Digital Foundry har också en del att säga om betan.

Redigerat av BrittBastard, 07 October 2011 - 08:15.

Postad 07 October 2011 - 08:58

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
hmm, jag vet inte hur mycket man ska spekulera då detta faktiskt är en BETA. Vilken version det är vet vi ju inte? Dice/EA kanske medvetet släppt BETA v.0.99 men egentligen finns det redan en v.1?
Har svårt att tro att Dice skulle släppa en riktigt dålig version, Dice har alltid haft en enorm spelbudget.
Självklart kommer det komma patchar, men det gör det ju alltid.

Rent grafiskt har jag svårt att se att det skulle bli bättre i en färdig version, vissa grafiska buggar kommer säkert hänga kvar till färdig version, men löses med patch i efterhand. De mest fatala buggarna, både vad gäller grafik och ljud, kommer vara borta i färdig version.
Men den risiga upplösningen på buskar, löv osv är inget som man kommer eller kan lösa, PS3 och Xbox maskinerna kommer få jobba för högtryck, hela tiden. Men alla andra små och stora buggar som finns nu kommer att lösas.

Det fina med spelserien är att grafiken inte har en överhängande betydelse, det gör inget att löven är lite pixliga, det är inget naturspel där man ska leta efter löv...
BF:BC2 är inte särskilt snyggt det heller? Men det är/var jäkligt roligt och det är något som gör att man "sugs in" i spelserien, detta kommer leva vidare i BF3, jag är helt övertygad.

Dice har liksom Apple skapat en hype. Det spelar ingen roll att det inte finns ett enda fordon i BETAn eller att det finns mängder med sjuka buggar. Vi kommer likförbannat stå där med minst ett ex av BF3 till våra spelstationer den 27:e, det vet EA/Dice och jag tror inte dem vågar svika.

Vill man ha en grafisk upplevelse så är det PC, modell monster, som gäller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.