Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 februari 2011 - 13:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Comhem svara på detta tack!!!
Har en Humax HDPVR-1000c i dagarna märkte jag det går inte spela in från Silver HD ?? Varför?
Det är inte fel på min box då det inte bara e jag som har detta fel även andra har det felet ???????????? har ni lagt in nån typ av spärr för inspelning???

Låter som HDCP-relaterat. Kanske efter en uppdatering av boxens programvara.
Det går alltså inte att spela in alls eller är det möjligt att spela in men inte att titta på inspelningen?
Är det bara Silver HD som strular eller också andra kanaler?

Kan kanske Comhem kommentera om det kommit in samtal ang detta till supporten?

Postad 09 februari 2011 - 13:58

Unregistered43d4371a
  • Unregistered43d4371a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Låter som HDCP-relaterat. Kanske efter en uppdatering av boxens programvara.
Det går alltså inte att spela in alls eller är det möjligt att spela in men inte att titta på inspelningen?
Är det bara Silver HD som strular eller också andra kanaler?

Kan kanske Comhem kommentera om det kommit in samtal ang detta till supporten?

Av de 5 HD-kanaler jag har är det bara Silver HD som strular. Alla standard kanaler är okej.
När man startar inspelningen så indikerar boxen att inspelning startar och pågår, men när man sedan stoppar inspelningen meddelar den att "Kortare inspelning än 30sek kanske inte sparas" och ingen fil finns sparad i medialistan. Detta sker även om man haft inspelning på i en timme.
När man trycker paus så blir bilden svart i ca en sek, sen återgår den till "live" sändning.

Postad 09 februari 2011 - 14:36

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
[quote name='Com Hem AB' date='Feb 7 2011, 13:14 ' post='3193112']
Hej,

Vi har förändrat HD-paketet utbudsmässigt, det kostar 129:-/mån för de kunder som tecknar detta efter 13 januari 2011. De kunder som fortfarande har bindningstid får välja om de vill stå kvar på nuvarande HD-paketering för 99:-/mån under bindningstiden eller uppgradera till nya utbudet.

HD-kanalerna fördelas enligt följande:

SVT1 HD ---- Alla grundpaket
SVT2 HD ---- Alla grundpaket
BBC HD ---- HD-paketet, XL/M8
Discovery Showcase HD ---- HD-paketet
Eurosport HD ---- HD-paketet, L, XL/M8
History HD ---- HD-paketet, XL/M8
National Geographic Channel HD ---- HD-paketet, XL/M8
Silver HD ---- HD-paketet
TV4 HD ---- HD-paketet, XL/M8
Animal Planet HD ---- HD-paketet/M8 (lanseras 1mars)
Nat Geo Wild HD ---- HD-paketet/M8 (lanseras 1mars)
ESPN America HD ---- HD-paketet, XL/M8 (lanseras 1mars)
Wild TV HD ---- HD-paketet/M8 (lanseras 1mars)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Hej Comhem

Nu var jag inne på hemsidan för att försöka hitta mer information om det nya HD Paketet du skriver om och hittar enbart det gamla med ett nytt pris på 129:-/mån. Vill också gärna veta ifall jag som inte har en bindningstid på mitt gamla HD-paket kan nu uppgradera till det nya med en måndaskostnad på 129:-/mån ?

Postad 09 februari 2011 - 15:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Comhem svara på detta tack!!!
Har en Humax HDPVR-1000c i dagarna märkte jag det går inte spela in från Silver HD ?? Varför?
Det är inte fel på min box då det inte bara e jag som har detta fel även andra har det felet ???????????? har ni lagt in nån typ av spärr för inspelning???

Hej,

Detta är ett känt fel som vi undersöker just nu, exakt felorsak är ännu okänd och vi har tyvärr inte mer information att ge i dagsläget.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 09 februari 2011 - 21:08

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Har i dag large paketet,Där de flesta kanaler ingår idag. Jag tror inte att mitt large abb kommer att växla automatiskt till xl när abbtiden går ut. Min fråga är vilka kanaler kommer jag mista om jag inte upgraderar till xl?

Postad 10 februari 2011 - 08:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Har i dag large paketet,Där de flesta kanaler ingår idag. Jag tror inte att mitt large abb kommer att växla automatiskt till xl när abbtiden går ut. Min fråga är vilka kanaler kommer jag mista om jag inte upgraderar till xl?

I väntan på en komplett lista här från Comhem B) skulle jag föreslå att du stegar igenom ditt Large-paket som det ser ut idag och jämför med det nya Large-paketet:
http://www.comhem.se...82/-/index.html
Jag kollade som hastigast och nuvarande Large-paket motsvarar i stort sett det nya XL-paketet. Det skiljer minst 20 kanaler mellan Large idag och Large efter 1 mars. Man får faktiskt ganska många extra kanaler för 120 kr/mån om man väljer XL istf Large. Sen får ju var och en avgöra om de extra kanalerna är av intresse eller inte men redan vid tillval av fyra-fem kanaler utöver utbudet i Large blir det ju billigare med XL. Du får dessutom åtta HD-kanaler i XL och bara tre i Large.

Postad 10 februari 2011 - 09:53

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Det kommer att bytas, det gör i alla fall mitt obundna Mediumpaket från 1/3. Citat från Com Hem-brevet jag fick för några veckor sedan:

"Nu fyller vi på ditt tv-paket med ännu mer sevärdheter. Från och med den 1 mars 2011 byter ditt nuvarande abonnemang namn till Digital-tv Large och utökas med fyra nya kanaler. Vi fyller dessutom på ditt programkort med en massa Play-innehåll som dina kanaler erbjuder."

En fråga till Com Hem:
Hur får jag in "Play-innehållet" i min box? Jag har en Humax HDPVR-1000C och vill ju inte betala en höjning på mitt abonnemang om jag inte kan se detta.

Redigerat av hakanh65, 10 februari 2011 - 09:54.

Postad 10 februari 2011 - 10:06

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Lite lustigt att du tog just TV4 Science Fiction som exempel. Det tog ganska exakt 13 månader från lansering till att ni tog in den i utbudet, så nu vet vi vad vi kan förvänta oss. Under tiden hävdade er kundtjänst att ni inte tyckte den tillförde något i ert utbud eftersom ni redan levererade Discovery Science(!). Vi som kunder borde kunna förvänta oss lite mer proaktiv planering av utbudet från er sida och det minsta man kan begära är väl att ni har koll på vad kanalerna sänder? Discovery Science...snälla nån. Innebär alltså er aktivitet att ni inte söker efter nya kanaler själva utan utgår från hur många kunder som önskar dem? Alla har väl också fått intrycket att programbolagen måste böna och be för att deras kanaler ska komma in i ert utbud.

Hej,

Just exemplet med TV4 Science Fiction var endast ett av många. Vi kommenterar inte enskilda förhandlingar då det är en fråga mellan oss och kanalbolaget/kanalbolagen.

När vi tar in kanaler så är det tillgång, pris och efterfrågan som styr. I vissa lägen kan vi agera på egen hand och förhandla om kanaler som vi tror skulle intressera en större skara kunder. Det kan handla om kanaler som inte redan finns i Sverige. I de flesta fallen är det efterfrågan och tillgängligheten som avgör vilka kanaler vi beslutar att inleda en förhandling med. Vissa kanaler har inte sändningsrättigheter i Sverige, men om de tekniska förutsättningarna är de rätta för en efterfrågad kanal så finns det stor chans att vi tar in kanalen i vårt utbud.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 10 februari 2011 - 10:28

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

En fråga till Com Hem:
Hur får jag in "Play-innehållet" i min box? Jag har en Humax HDPVR-1000C och vill ju inte betala en höjning på mitt abonnemang om jag inte kan se detta.

Svarar mig själv. Jag konstaterade just att om man vill se HD-kanaler, Play och kunna spela in program så behöver man 2 boxar och ett Sykonabonnemang. Med nya Large + HD-paketet kostar detta - förutom inköp av en extra box - alltså 229+129+49+99 = 506 kr/mån! Listigt av er!

Edit: Insåg just att när TV3 HD och Kanal 5 HD dyker upp i HD-paketet så blir plötsligt Small + HD-paketet väldigt intressant för mig. 49+129 = 178 kr/mån. Så får det bli. Listigt av mig!

Redigerat av hakanh65, 10 februari 2011 - 10:40.

Postad 10 februari 2011 - 11:24

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hej,

Just exemplet med TV4 Science Fiction var endast ett av många. Vi kommenterar inte enskilda förhandlingar då det är en fråga mellan oss och kanalbolaget/kanalbolagen.

När vi tar in kanaler så är det tillgång, pris och efterfrågan som styr. I vissa lägen kan vi agera på egen hand och förhandla om kanaler som vi tror skulle intressera en större skara kunder. Det kan handla om kanaler som inte redan finns i Sverige. I de flesta fallen är det efterfrågan och tillgängligheten som avgör vilka kanaler vi beslutar att inleda en förhandling med. Vissa kanaler har inte sändningsrättigheter i Sverige, men om de tekniska förutsättningarna är de rätta för en efterfrågad kanal så finns det stor chans att vi tar in kanalen i vårt utbud.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

jojo det där har man hört förr för 3år sen och sen ytterligare för 2år sen så kontaktade jag ComHem ang kanalen Boomerang då våra barn vill ha den ni sa gladeligen att de va fler som ville ha den och det skulle inte dröja länge innan den kom den har ännu i dag inte kommit in i utbudet jag tror inte ett dugg ens att ni förhandlar om den...

Postad 10 februari 2011 - 12:46

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tycker personligen ni skulle ta in HD versioner av alla kanaler som redan finns som SD då jagn antar alla vill ha bättre bild.Den enda HD kanalen ni någonsin varit först med är Wild HD kanalen från kanada med jakt/fiske som utbud,då kan man fråga sig hur den efterfrågan kan vara större än TV3 HD,Kanal 5 HD,Eurosport 2 HD etc.

Postad 10 februari 2011 - 13:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Edit: Insåg just att när TV3 HD och Kanal 5 HD dyker upp i HD-paketet så blir plötsligt Small + HD-paketet väldigt intressant för mig. 49+129 = 178 kr/mån. Så får det bli. Listigt av mig!

När dom HD kanalerna dyker upp i HD-paketet så kommer väl priset ytterliggare att skjuta i höjden.
Då får ju CH ytterliggare en anlednig till att dubblera priset. B)

Postad 10 februari 2011 - 13:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Tycker personligen ni skulle ta in HD versioner av alla kanaler som redan finns som SD då jagn antar alla vill ha bättre bild.Den enda HD kanalen ni någonsin varit först med är Wild HD kanalen från kanada med jakt/fiske som utbud,då kan man fråga sig hur den efterfrågan kan vara större än TV3 HD,Kanal 5 HD,Eurosport 2 HD etc.

Jag tycker också att HD-kanaler ska lanseras så snart det bara går. Men faktum är att Comhem redan har ett stort utbud av HD-kanaler i förhållande till vad som finns tillgängligt på den svenska marknaden. Det finns en hel del synpunkter i den särskilda tråden om nya HD-kanaler hos Comhem.
Jag misstänker att det inte var så svårt för Comhem att få rättigheterna till Wild TV HD - kanalen var nog tacksam för att komma in på den svenska marknaden. Om jag inte missat något är väl Comhem för tillfället ensam om att ha Wild TV HD i utbudet. Tror inte att det var stark efterfrågan på kanalen som dikterade lanseringen. Men vi kunder är alltid tacksamma för nya kanaler - särskilt i HD. B)
När det gäller TV3 HD och Kanal 5 HD är nog situationen annorlunda. Här är det förhandlingar om pengar och svårigheter för Comhem att kompensera sig gentemot de kunder som redan har dessa kanaler i SD-version.
Eurosport 2 HD vet jag inte varför den inte lanserats. Finns ganska stort intresse i Sverige pg av sändningarna från Bundesliga. Och sport i HD är en helt annan upplevelse än i SD. Men det är också en dublett eftersom den speglar SD-versionen och då blir det ju svårt att ta betalt en gång till...

Postad 10 februari 2011 - 13:29

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

jojo det där har man hört förr för 3år sen och sen ytterligare för 2år sen så kontaktade jag ComHem ang kanalen Boomerang då våra barn vill ha den ni sa gladeligen att de va fler som ville ha den och det skulle inte dröja länge innan den kom den har ännu i dag inte kommit in i utbudet jag tror inte ett dugg ens att ni förhandlar om den...

Boomerang lanserades i Sverige 2008 av Canal Digital och förra året hängde Viasat på. Möjligen tycker Comhem att systerkanalen Cartoon Network "räcker" - Comhem har sju barnkanaler för närvarande. Å andra sidan kan nog Boomerang inte vara så dyr om man redan har Cartoon Network i utbudet. Boomerang visar tydligen mest klassiskt tecknat material som inte är så dyrt att sända. Svårt att veta vilken efterfrågan som kan finnas i Sverige för just Boomerang.

Postad 10 februari 2011 - 17:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Boomerang lanserades i Sverige 2008 av Canal Digital och förra året hängde Viasat på. Möjligen tycker Comhem att systerkanalen Cartoon Network "räcker" - Comhem har sju barnkanaler för närvarande. Å andra sidan kan nog Boomerang inte vara så dyr om man redan har Cartoon Network i utbudet. Boomerang visar tydligen mest klassiskt tecknat material som inte är så dyrt att sända. Svårt att veta vilken efterfrågan som kan finnas i Sverige för just Boomerang.

Ok att en operatör inte tar in kanalen men det jag klagar på är att de säger att det är förhandlingar och att det är troligt att den kommer men så kommer det inte .. det ska liksom inte va så förbannat svårt att ta in en sån kanal som det när de redan har tex cartoon network ... det de skulle göra är att säga att de förhandlar om dessa kanaler och skriva vilka och vart de ligger i förhandlingarna i stället för att bara säga att de förhandlar

Postad 10 februari 2011 - 21:23

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
``Från tidigare inlägg ifrån Com hem..``( Vi förhandlar just nu om både TV3 HD och Kanal 5 HD då de är mycket intressanta kanaler, dock måste vi avvakta tills att vi tydligare vet vilket HD-innehåll kanalerna kommer att erbjuda innan vi kan besluta när en lansering kan ske) . Men snälla Com Hem!! TV3HD och Kanal 5HD kan väl knappast vara sämre än SVT och TV4s HD satsningar ett tydligt exempel är ju SVT sändning av första matchen i LG-Hockey Games som inte är HD.

Postad 10 februari 2011 - 21:39

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

``Från tidigare inlägg ifrån Com hem..``( Vi förhandlar just nu om både TV3 HD och Kanal 5 HD då de är mycket intressanta kanaler, dock måste vi avvakta tills att vi tydligare vet vilket HD-innehåll kanalerna kommer att erbjuda innan vi kan besluta när en lansering kan ske) . Men snälla Com Hem!! TV3HD och Kanal 5HD kan väl knappast vara sämre än SVT och TV4s HD satsningar ett tydligt exempel är ju SVT sändning av första matchen i LG-Hockey Games som inte är HD.

Det står 720p hos mig. Stämmer inte det? Bilden är då betydligt bättre på SVT1 Hd än på SVT som har 576i.

Postad 10 februari 2011 - 21:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Det står 720p hos mig. Stämmer inte det? Bilden är då betydligt bättre på SVT1 Hd än på SVT som har 576i.

upskalat till 720p hos SVT merparten av SVTs program är skalade till HD

Postad 10 februari 2011 - 21:49

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jo..jag gjorde nyss en kanalsökning och hittade ytterligare en okodad HD-kanal i rymden.

Och det var" Fashion One " som är belägen på " positionen 9 E "

Nyss visade kanalen en mängd bruttor ikädda baddräkter på en skaplig Jakt nånstans i söderhavet...vill dit NU.

Men va f..n när det finns Boomerang att titta på jö...vad ska man me lättlädda bruder till dåra.....:)

Fick för övrigt paket från kanalj Digitalj i dag...snabbt som faen..två dar.

Om foto från båten med badbrudarna önskas här för granskning...så säg bara till.

Postad 10 februari 2011 - 22:01

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

upskalat till 720p hos SVT merparten av SVTs program är skalade till HD

Hur vet man att det är uppskalad HD?

Postad 10 februari 2011 - 23:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

inget annat en att titta på kvaliteten på bilden

Postad 11 februari 2011 - 00:49

Unregisteredaae0ed5a
  • Unregisteredaae0ed5a
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
När det gäller SVT så ska man veta att de inte har någon HD-studio än i TV-huset i Sthlm. Således är i princip allt som produceras där i SD som sedan skalas upp vid utsändningen. Dock håller man på med ett stort projekt för att modernisera alla studios. :)

Redigerat av Unregisteredaae0ed5a, 11 februari 2011 - 00:50.

Postad 11 februari 2011 - 01:32

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det står i tablån på svt.se vet jag. "Sänds i HD" står det på program som är äkta HD. Fast det är ju rätt omständigt att behöva kolla där.
Förr ändrade de ju logga i högra hörnet så att det stod "svtHD", har de slutat med det?

Postad 11 februari 2011 - 07:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att SVT alltid sänder 5.1-ljud om det är "native HD" och inte uppskalad SD i SVT1 HD och SVT2 HD.
Och som sagt, bildkvaliteten brukar synas direkt - zappa mellan SD och HD av samma program så brukar det framgå om det är uppskalat eller "äkta" i HD-kanalen. Har själv sett tydlig skillnad i program som "Stjärnorna på slottet", Allsången och Melodifestivalen.
Tablåerna på svt.se ger information om kvalitet på bild och ljud om det skulle råda tvekan.
Om sen Rapport och Aktuellt inte är "native HD" spelar väl mindre roll eftersom mycket av materialet i sändningen ändå inte håller full HD-kvalitet.
Jag undrar hur mycket av innehållet i Kanal 5 och TV3 som finns tillgängligt i "native HD" och vilken upplösning som dessa två HD-kanaler kommer att använda. Förstår på sätt och vis Comhems fundering angående hur mycket äkta HD-material som TV3 och Kanal 5 kommer att distribuera. Tycker dock inte att detta ska förhindra eller försena en lansering av dessa två kanaler hos Comhem. Med många kunder kan Comhem sätta press på TV3 och Kanal 5 att ge oss abonnenter valuta för pengarna. Rom byggdes, som man säger, inte på en dag.

Postad 11 februari 2011 - 09:17

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

"Den panel du nämner består egentligen av samtliga kunder. Alla individuella kunder har möjligheten att anmäla intresse för kanaler som de önskar se i vårt utbud. När nog många anmält intresse för en specifik kanal så går vi vidare till förhandlingar och, beroende på hur förhandlingarna går, tar in kanalen i vårt utbud. TV4 Science Fiction är ett exempel på när kunder önskat och vi förhandlat och tagit in en enskild kanal. För att anmäla intresse för kanaler kontaktar du Kundservice via e-post eller telefon."

Hej Com hem och alla ni som är aktiva på detta forum.

Undrar om man kan starta en officiel tråd där alla ni som har förslag/önskemål på vilka kanaler de vill se i comhems utbud får gärna skriva det där med en kort beskrivning av innehållet och kanske ett par argumnet för varför man vill ha just denna kanal. Jag vet att önskemål kommer in till comhem via andra kanaler som telefon/mail etc , så tråden här skulle vara ytterliggare en röst som kanske får er att sätta sig till bords och börja förhandla och förhoppningsviss frukten av det blir en kanal som många vill se i ert utbud. Ni är ju trots allt närvarande på detta forum så det hade nog inte varit allt för komplicerad att kunna ta till sig den infomationen och ta det vidare till ansvarig som sitter och bestämmer om kanalutbud.

Postad 11 februari 2011 - 09:48

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Tycker det spelar föga roll att CH tar in mer HD-kanaler när jag som vill se HD-kanaler i min inbygga CI box vägras detta pga av tekniska tramsigheter.

Postad 11 februari 2011 - 09:55

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har nu också tag det vidare med de ansvariga för detta forum och skrivit följande :

Hej

Undrar lite om det finns möjlighet att kunna starta en omröstning , alltså en funktion där alla närvarande i tråden kan få rösta och genom det så får vi ett utfall med lite olika resultat? Vart jag vill komma är att Com hem har ett företagstråd där de själva är närvarande och nu har jag föreslagit att alla som följer tråden skulle kunna mer aktivt påverka comhems utbud genom att få ge förslag på vilka kanaler man vill se i deras kanalutbud. Det skulle nog underlätta ifall man hade kunnat sammanställa och ställa mot varandra tex 5-6 olika mest förekommande förslag och sen så får alla meddlemmar rösta. Med det som underlagg och med önskemål som samtidigt strömmar in genom mail/telefon etc så skulle man få mer kraft i sin argumentation. Får en känsla av att comhem har inte dirket koll på hur många potentiela intressenter av en specifik kanal de har när önskemål kommer in via olika kanaler som mail/telefon , ingen seriös sammanställning och uppföljning görs, och genom detta forum/omröstning så skulle vi få fram en siffra som återspeglar det verkliga intresset för en viss kanal och som i slutändan leder till att comhem börjar förhandla och ta in kanalen. Om kanske själva siffran från omröstningen är relativt låg, det har självklart att göra med hur många som följer tråden, och kanske inte direkt avgörande så kan det vara allafall en fingervissning för comhem på vilka kanaler som känns mer aktuella att börja förhandla om en andra.

Comhem :

Hur ser det egentligen ut när ni gör en bedömning om ifall det finns tillräckligt med intresse för att starta en förhandlingsprocess ? Har ni nån ansvarig som följer alla era kontaktkanaler(mail/telefon etc) kund -> kundtjänst och fångar upp alla önskemål ?

Mvh Sebastian

Postad 11 februari 2011 - 10:18

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kan bara meddela att jag nu har fått svar från ansvarig för detta forum och det ska tydligen inte vara några som helst problem. Kanske ingen direkt nyhet för de mer tekniskt insatta , men jag tycker att det är trevligt att vi kan få en omröstning kopplad till tråden. Frågan är bara , kommer det bli till nån nytta , kommer omröstningen att få den önskade effekten och att comhem använder informationen som de får via denna tråd?

Andylin tillåt mig att citerar dig :

Med många kunder kan Comhem sätta press på TV3 och Kanal 5 att ge oss abonnenter valuta för pengarna. Rom byggdes, som man säger, inte på en dag.

Med tillräckligt många röster så kan vi sätta press på Comhem ......
Så säg vad ni vill se

Mvh Sebastian

Postad 11 februari 2011 - 15:18

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Har nu också tag det vidare med de ansvariga för detta forum och skrivit följande :

Comhem :

Hur ser det egentligen ut när ni gör en bedömning om ifall det finns tillräckligt med intresse för att starta en förhandlingsprocess ? Har ni nån ansvarig som följer alla era kontaktkanaler(mail/telefon etc) kund -> kundtjänst och fångar upp alla önskemål ?

Mvh Sebastian

Kan bara meddela att jag nu har fått svar från ansvarig för detta forum och det ska tydligen inte vara några som helst problem. Kanske ingen direkt nyhet för de mer tekniskt insatta , men jag tycker att det är trevligt att vi kan få en omröstning kopplad till tråden. Frågan är bara , kommer det bli till nån nytta , kommer omröstningen att få den önskade effekten och att comhem använder informationen som de får via denna tråd?

Andylin tillåt mig att citerar dig :

Med tillräckligt många röster så kan vi sätta press på Comhem ......
Så säg vad ni vill se

Mvh Sebastian

Hej,

Vi tycker att det är ett fantastiskt bra initiativ att du lyfter detta!

Vi har diskuterat lite under dagen och kommit fram till att det vore bra om möjligheten att önska kanaler även skulle finnas publikt. Detta har diskuterats i mindre former tidigare, dock har vi sett vissa hinder i administrering av önskemålen. Låt oss återkomma om detta!

För att svara på din fråga kring bedömning om förhandlingar skall ske; I dagsläget tar vi in önskemål via telefon och e-post. Dessa önskemål registreras i våra interna system och följs sedan upp av ansvariga som kontrollerar vad som är mest attraktivt och kollar över möjligheter att ta vidare till förhandling. De saker som vi kollar på innan förhandling är först och främst efterfrågan, sändningsrättigheter, tekniska möjligheter och därefter tillgång och pris. Om alla delar går ihop så inleds förhandlingar, men med det sagt så säger vi inte att det finns garantier att kanalen tas in eftersom att förhandlingarna kan vara långa och i slutet kan de även läggas ned om vi inte kommer överens.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 11 februari 2011 - 16:12

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Till Comhem, Finns det några förhandlingar kring nya hd kanaler i dagens läge? Om det finns det så beöver ni bara svara ja eller nej, Förstår om ni inte kan gå ut med namn på kanalerna när förhandlignar pågår.

Postad 11 februari 2011 - 16:54

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

inget annat en att titta på kvaliteten på bilden

Isåfall tar jag hellre SVT HD för bilden är betydligt bättre än på vanliga SVT hur som helst.
Även om den då är uppskalad.

Räcker det inte med HD-Kamerautrustning för att spela in i HD, måste det vara en HD-Studio för det?

Postad 11 februari 2011 - 16:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att SVT alltid sänder 5.1-ljud om det är "native HD" och inte uppskalad SD i SVT1 HD och SVT2 HD.
Och som sagt, bildkvaliteten brukar synas direkt - zappa mellan SD och HD av samma program så brukar det framgå om det är uppskalat eller "äkta" i HD-kanalen. Har själv sett tydlig skillnad i program som "Stjärnorna på slottet", Allsången och Melodifestivalen.
Tablåerna på svt.se ger information om kvalitet på bild och ljud om det skulle råda tvekan.
Om sen Rapport och Aktuellt inte är "native HD" spelar väl mindre roll eftersom mycket av materialet i sändningen ändå inte håller full HD-kvalitet.
Jag undrar hur mycket av innehållet i Kanal 5 och TV3 som finns tillgängligt i "native HD" och vilken upplösning som dessa två HD-kanaler kommer att använda. Förstår på sätt och vis Comhems fundering angående hur mycket äkta HD-material som TV3 och Kanal 5 kommer att distribuera. Tycker dock inte att detta ska förhindra eller försena en lansering av dessa två kanaler hos Comhem. Med många kunder kan Comhem sätta press på TV3 och Kanal 5 att ge oss abonnenter valuta för pengarna. Rom byggdes, som man säger, inte på en dag.

Dom har i såfall inte lyckats med tv4... deras hd utbud är ju skrattretande.Att comhem skulle kunna sätta press på någon är rent önsketänkande.Boxer fixade ett avtal flera månder sedan men jag ska återkomma i ärendet i sommar nån gång då garanterar jag vi inte har 3+5hd :D

Postad 11 februari 2011 - 17:29

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Men det är inte producerat i HD och det är där SVT snålar in på.Och 720P står det alltid på displayen även när det är uppskallat .Och jag ser iallafall skillnad på en HD sändning och en uppskallad sändning.
Men det som stör mig mest är ju att SVT och TV4 slår sig på bröstet att de satsar på HD formatet medan sanningen är ju den att de visar mindre och mindre Högupplöst.

Postad 12 februari 2011 - 00:20

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Till Comhem, Finns det några förhandlingar kring nya hd kanaler i dagens läge? Om det finns det så beöver ni bara svara ja eller nej, Förstår om ni inte kan gå ut med namn på kanalerna när förhandlignar pågår.

Självklart ligger de i förhandling eller förstadie till förhandling med Kanal5HD och TV3HD. Något annat är väl otänkbart hoppas jag.

Postad 12 februari 2011 - 04:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Isåfall tar jag hellre SVT HD för bilden är betydligt bättre än på vanliga SVT hur som helst.
Även om den då är uppskalad.

Räcker det inte med HD-Kamerautrustning för att spela in i HD, måste det vara en HD-Studio för det?

självklart är bilden bättre på svt HD då det är upskalat men då kan man ju fråga sig så här varför inte skala upp alla kanaler i boxen direkt? en ett lätt knapptryck kan ju boxen skala upp bilden med handlar bara om frågan om SVT gör det eller du gör de hemma!!!... när du ser en riktig HD bild som ej är uppskalad så kommer du se skillnad en sk WOW effekt om du nu säger att svtHD är bra så kan du inte sett va HD kan ge!!!

Postad 12 februari 2011 - 04:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Inte bara uppskalningen som gör det bättre utan den effektivare komprimeringen i MPEG4 part 10 (h.264) jämfört med MPEG2 + att bitraten är betydligt högre och enbart det gör stor skillnad.
Hur bra än boxen själv är på uppskala så kan den aldrig återskapa nåt som blivit förlorat i komprimeringen på SD kanalerna.

Redigerat av Leatherface, 12 februari 2011 - 04:26.

Postad 12 februari 2011 - 07:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

självklart är bilden bättre på svt HD då det är upskalat men då kan man ju fråga sig så här varför inte skala upp alla kanaler i boxen direkt? en ett lätt knapptryck kan ju boxen skala upp bilden med handlar bara om frågan om SVT gör det eller du gör de hemma!!!... när du ser en riktig HD bild som ej är uppskalad så kommer du se skillnad en sk WOW effekt om du nu säger att svtHD är bra så kan du inte sett va HD kan ge!!!

"True HD" kan vara en riktig upplevelse, håller med där. Naturligtvis är det inte alla program som vinner på detta men vill man se själva bildkvaliteten rekommenderar jag Eurosport HD, Nat Geo HD och Discovery HD Showcase. "True HD" är i upplösningen 1080i men källan måste vara i full HD också eftersom bildkvaliteten inte kan förbättras i senare led.

Postad 12 februari 2011 - 08:42

Rubensko
  • Rubensko
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej Comhem.Jag undrar om ni kommer att göra de nya kanalerna valbara till 1 mars?

Postad 12 februari 2011 - 10:47

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej Comhem.Jag undrar om ni kommer att göra de nya kanalerna valbara till 1 mars?

De svarade så här tidigare i tråden:

Sedan så är alla kanaler utom valbara till ett styckpris mellan 29-till massor kronor

Postad 12 februari 2011 - 11:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

De svarade så här tidigare i tråden:

Sedan så är alla kanaler utom valbara till ett styckpris mellan 29-till massor kronor

Verkar korrekt - Comhem har 13 HD-kanaler exkl Canal+ och Viasat från 1 mars.
Är det någon som vet om ESPN America HD är en spegling av ESPN America SD eller om HD-kanalen har egna program (också)?
Om ESPN America är en och samma kanal i två upplösningar undrar jag varför inte SD-kanalen ingår i XL-paketet eftersom HD-kanalen finns där bland XL-paketets åtta HD-kanaler. Eurosport m fl finns ju både som SD och HD i XL. Besynnerligt...
OK med mig eftersom jag naturligtvis väljer HD framför SD men måste förvåna den som ännu inte skaffat HD-box (eller inte kan ta emot HD-kanaler pg av ej uppgraderat nät).

Postad 12 februari 2011 - 13:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja ESPN America HD är spegling av SD kanalen.

Postad 12 februari 2011 - 14:40

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ja ESPN America HD är spegling av SD kanalen.

Intressant. Undrar hur Comhem tänkter när kunderna alltså får betala 29 kr/månad för ESPN America SD som abonnent på XL-paketet medan ESPN America HD med samma innehåll men i bättre kvalitet ingår i månadsavgiften 349 kr/mån plus kortavgift.
Vill man kanske sälja HD-boxar?

Postad 12 februari 2011 - 15:57

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Zappade till Viasat Premier League kanalen för att se lite fotboll, Men bilden på den kanalen är urusel idag det är som en mosaikbild, Ligger säkerligen något fel i ch nätet skulle jag tro.

Postad 12 februari 2011 - 16:40

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Zappade till Viasat Premier League kanalen för att se lite fotboll, Men bilden på den kanalen är urusel idag det är som en mosaikbild, Ligger säkerligen något fel i ch nätet skulle jag tro.

Inga problem här med Premier League HD nu kl 16:40.
Styrka 76%, kvalitet 100% som vanligt.
Vet inte hur det var tidigare under dagen dock eftersom jag ej varit hemma.

Postad 13 februari 2011 - 03:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Va i kontakt med TV4 tidigare i dag ang kommande Big Brother kanalerna de nämnde att man kan ringa ComHem nu och köpa kanalen redan nu stämmer det?

vill kolla först så jag inte ringer er långa vänte kö i onödan

Postad 13 februari 2011 - 11:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Inga problem med Premier League HD igår, såg fint ut.
En undran här: sänds HD och SD-varianten av Viasat Premier League på samma kanalplats beroende på vilket paket man har? De verkar båda ligga på kanalplats 112 verkar det som.

Va i kontakt med TV4 tidigare i dag ang kommande Big Brother kanalerna de nämnde att man kan ringa ComHem nu och köpa kanalen redan nu stämmer det?

vill kolla först så jag inte ringer er långa vänte kö i onödan

BB ska väl sändas på TV11 tycker jag mig ha sett och den har varit igång i en månad så den är väl bara att köpa.

Postad 13 februari 2011 - 11:27

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

BB ska väl sändas på TV11 tycker jag mig ha sett och den har varit igång i en månad så den är väl bara att köpa.

Duckface menar nog 24-timmarskanalen. Den enda info jag hittat är att det står på bigbrother.se att Comhem kommer att ha en sån kanal, så det borde väl komma mer info väldigt snart.

Postad 13 februari 2011 - 11:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Duckface menar nog 24-timmarskanalen. Den enda info jag hittat är att det står på bigbrother.se att Comhem kommer att ha en sån kanal, så det borde väl komma mer info väldigt snart.

Ja, det är säkert den on demand-kanal som kallas "Big Brother 24-7" som avses:
http://play.bigbroth...e/om_bigbrother
Den går troligen att boka hos Comhem redan nu eftersom det bara är en vecka kvar till start. Det brukar inte vara så lång kö till Comhems kundtjänst om man säger "beställa kanal" eller "boka pay-per-view" till datorn när man ringer. ;)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 13 februari 2011 - 11:35.

Postad 13 februari 2011 - 12:08

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Ja, det är säkert den on demand-kanal som kallas "Big Brother 24-7" som avses:
http://play.bigbroth...e/om_bigbrother
Den går troligen att boka hos Comhem redan nu eftersom det bara är en vecka kvar till start. Det brukar inte vara så lång kö till Comhems kundtjänst om man säger "beställa kanal" eller "boka pay-per-view" till datorn när man ringer. ;)

Dom senaste månaderna har jag alltid hamnat i en kö med bara en före så det har bara tagit ett par minuter, annat var det förr.

Hoppas att det håller i sig! :P

Postad 13 februari 2011 - 17:33

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att byta kanaler när man har 8 Favoriter?

Det står att man kan byta varje månad.

Måste man ha kanalen i en månad för att byta?

30 dagar?

Eller får man bara byta vid månadsskifte?

Ser man vilka kanaler som man får byta?

Kan man byta via Comhems sida, Mina Sidor?

Eller måste man ringa in och byta?

Utförs bytet direkt?

Redigerat av Brel, 13 februari 2011 - 17:34.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.