Oppo BDP-93
1500 svar till detta ämne
Postad 11 januari 2012 - 13:37
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Jag har ju haft problem med .srt + .mkv även via usb, KAN kanske ha löst det. Fick ju tips om att korta ner filnamnet och detta gjorde jag med en film igår, vips så fungerade det! 
Kan inte svära på att det hjälper på alla filer, men det gjorde det på den igår iaf. Tack!
Låter som en bugg som de förhoppningsvis kan ordna. Haft mycket problem med mkv filer med inbyggda subbar som inte är i default utförande. Tex anime har ofta olika teckensnitt, färger osv. Då hoppar textningen över vissa meningar. Även märkt detta på asiatiska vanliga filmer. Vetesjutton vad det kan bero på men bör väl ha något med hur Oppon läser av subtitles fonter, storlek, snabbhet osv.
Postad 16 januari 2012 - 10:58
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
En sak som jag skall maila oppo om är att så fort man startar spelaren med en film i släden så rullar denna igång även om man har stängt av funktionen i setup. Man kan bli galen för mindre.
Postad 16 januari 2012 - 19:58
Unregisteredd0dd2579
-
Unregisteredd0dd2579
-
Användare
-
-
124 inlägg
Har ni märkt att Universals BD inte går att spela efter senaste firmware? Efter att gubben i högra nedre hörnet sagt tack så är det svart. Om man kopplar in BD live så går det att spela diskarna men ej BD iso. Vi får hoppas att Oppo är snabba med fixen..Jag vill inte ha BD live med en massa krafs i SD.
Ja har märk det, dock inte på alla Universals BD men på vissa, bla funkar inte svenska utgåvan av Scarface :-( Jäkligt störigt, hoppas som du att detta löses snart.
Postad 20 januari 2012 - 14:33
Unregisteredb822350c
-
Unregisteredb822350c
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Är det värt att köpa 93:an nu eller kommer det kanske en efterföljare till denna spelare snart? När släpptes 93:an till försäljning och hur lång tid var det mellan 83 & 93?
Postad 20 januari 2012 - 19:26
DB9
-
DB9
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Är det värt att köpa 93:an nu eller kommer det kanske en efterföljare till denna spelare snart? När släpptes 93:an till försäljning och hur lång tid var det mellan 83 & 93?
Klart det kommer en efterföljare, frågan är bara när. Det är väl ungefär ett år sedan 93:an kom. Kan tänka mej att 83:an fanns ute i ett och ett halvt till två år (magkänsla snarare än kunskap). Man kan väl tänka sej att drivkraften då var att få med 3D. Känns ju inte som det kommit så mycket nya saker att hänga på att de borde ha bråttom. Om de hade en på lut i närtid borde de visat upp den hemelektronikmässan CES, vilket de ej gjorde. Det man saknar är väl möjligtvis att den skulle kunna funka som en DAC åt andra apparater och möjligtvis lite kraftigare "dator" så att den skulle kunna köra Play.
Postad 20 januari 2012 - 19:37
Unregisteredeee306cc
-
Unregisteredeee306cc
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Säg inte så, jag köpte ju just en 93:a Beror kanske på vad man tror kommer vara bätte. 95:an är vad jag förstår bara bättre på den analoga sidan. Finns det några rykten vad en ev efterföljare kan ge? Just nu känner jag inte att jag saknar så mycket på 93.an iallafall. Isåfall är det bättre/fler appar och rs232 kommandon för alfabetet så man lättare kan göra sökningar på Youtube.
Postad 20 januari 2012 - 22:56
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Jag kan köra svt play på min 93:a, Mao behövs det inte kraftigare " dator "
Postad 21 januari 2012 - 09:04
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag kan köra svt play på min 93:a, Mao behövs det inte kraftigare " dator "
Hur får du det att funka att titta på svtplay ?
Postad 21 januari 2012 - 09:22
Unregisteredeee306cc
-
Unregisteredeee306cc
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hur får du det att funka att titta på svtplay ?
Jag funderade oxå över detta igår. Googlade och fann detta: http://www.component...showtopic=14524Serviio, en mediaserver som kan streama bl à Svt Play till Oppon.
Postad 21 januari 2012 - 10:36
Unregisteredeee306cc
-
Unregisteredeee306cc
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Klart det kommer en efterföljare, frågan är bara när. Det är väl ungefär ett år sedan 93:an kom. Kan tänka mej att 83:an fanns ute i ett och ett halvt till två år (magkänsla snarare än kunskap). Man kan väl tänka sej att drivkraften då var att få med 3D. Känns ju inte som det kommit så mycket nya saker att hänga på att de borde ha bråttom. Om de hade en på lut i närtid borde de visat upp den hemelektronikmässan CES, vilket de ej gjorde. Det man saknar är väl möjligtvis att den skulle kunna funka som en DAC åt andra apparater och möjligtvis lite kraftigare "dator" så att den skulle kunna köra Play.
Ett SDK så vem som helst kan utveckla appar till den vore inte dumt om jag får önska. "Datorn" tycker jag verkar rapp. Youtube i hög upplösning flyter på riktigt bra. Jag trodde att de flesta som lägger så mycket på en spelare har en reciever med en ännu bättre DAC, men jag kan mycket väl ha fel. Jag har en Onkyo TX-NR5009. Finns det anledning att tro att ljudet skulle bli bättre om jag använde 93:ans DAC istället? (Isåfall får jag gå ut och handla kablar och testa) OBS Jag har inte Nuforce varianten.
Redigerat av Unregisteredeee306cc, 21 januari 2012 - 10:38.
Postad 21 januari 2012 - 11:12
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Är jag den enda som hatar appar? Spelaren ska vara fläktlös och ha en tyst avläsningsanordning. Och en till sak som inte menyskaparna verkar fatta, men som de fattade på min dvd-spelare från -97;
Man ska kunna välja ljudpår på fjärren genom att trycka på knappen för ljud. Det behöver inte komma upp en meny som jag sedan ska välja från. Jag ser redan vilket ljud det är i förstärkarens display. Såna enkla grejer får alltid toppbetyg. Oppos version får 1 av 5 möjliga. Menykåta ingenjörer...suck.
Postad 21 januari 2012 - 13:00
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Jag funderade oxå över detta igår. Googlade och fann detta: http://www.component...showtopic=14524 Serviio, en mediaserver som kan streama bl à Svt Play till Oppon.
Precis därifrån jag har fått hjälpen med hur man satte upp det, serviio funkar klockrent.
Postad 21 januari 2012 - 13:15
fenix71
-
fenix71
-
Användare
-
-
179 inlägg
Så äntligen har jag fått tummen ur och lagt en beställning på en regfri oppo -93
Postad 22 januari 2012 - 13:35
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag funderade oxå över detta igår. Googlade och fann detta: http://www.component...showtopic=14524 Serviio, en mediaserver som kan streama bl à Svt Play till Oppon.
Ok tackar för hjälpen :-) /jaxon1
Postad 22 januari 2012 - 15:19
Unregisteredeee306cc
-
Unregisteredeee306cc
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Är jag den enda som hatar appar? Spelaren ska vara fläktlös och ha en tyst avläsningsanordning. Och en till sak som inte menyskaparna verkar fatta, men som de fattade på min dvd-spelare från -97;
Man ska kunna välja ljudpår på fjärren genom att trycka på knappen för ljud. Det behöver inte komma upp en meny som jag sedan ska välja från. Jag ser redan vilket ljud det är i förstärkarens display. Såna enkla grejer får alltid toppbetyg. Oppos version får 1 av 5 möjliga. Menykåta ingenjörer...suck. 
Beror nog på vad man är ute efter. Jag tycker ändå att den är lättmanövrerad. Jag ville ha en kombinerad BD spelare / mediaspelare som även klarade SACD och dylikt. Jag föredrar få men bra appar mot anda märken som kastar på en massa skräpappar. När jag får ork skall jag programmera upp min Pronto för att tex kunne välja ljudspår med en knapptryckning.
Postad 22 januari 2012 - 17:26
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Nu har jag ingen Oppo-spelare, men jag kan se ett syfte med en meny för att se vilket ljudspår man väljer. Om man låter spelaren avkoda ljudet för att skicka ut som LPCM så "ser" förstärkaren inte skillnad på "vanlig" DD eller DTS och HD-ljud, i min står det bara "Cinema" oavsett vilket det är. Annars är det ju bra om saker är enkelt!
Postad 22 januari 2012 - 19:30
Unregisteredeee306cc
-
Unregisteredeee306cc
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Nu har jag ingen Oppo-spelare, men jag kan se ett syfte med en meny för att se vilket ljudspår man väljer. Om man låter spelaren avkoda ljudet för att skicka ut som LPCM så "ser" förstärkaren inte skillnad på "vanlig" DD eller DTS och HD-ljud, i min står det bara "Cinema" oavsett vilket det är. Annars är det ju bra om saker är enkelt! 
Dessutom klarar min förstärkare inte av att visa om ljudspåret är på engelska eller serbokratiska.
Postad 23 januari 2012 - 12:41
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Regarding the issue with the latest firmware and several Universal Blu-ray discs not playing... I just received this e-mail from OPPO US:
If this film was released by Universal then this is a known issue with European and Asian releases from this distributor. We will be fixing these errors in the next Beta Firmware which should be released in the following days.
Skönt! Otroligt irriterande när inte Jurassic park funkade i helgen
Postad 24 januari 2012 - 09:11
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Per the request from the studios, the ISO file playback function has been removed in this firmware version. The previous firmware had the ability to play ISO files, but it was an undocumented function and was never officially announced or supported. Future firmware version will no longer support ISO playback.Va trist
Postad 24 januari 2012 - 09:17
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Vilken skit.
Jag förstår att Oppo inte har råd att gå emot filmbolagen, men när filmbolagen faktiskt har tillräckligt med kraft att kunna bestämma vad en elektroniktillverkare ska få använda för funktioner i deras produkter, då blir man nästan rädd. Vad är nästa steg?
Att kunna spela upp isofiler i en spelare för en barnfamilj är ett måste. I stort sett alla mina skivor har gått sönder då barnen tycker de är så roliga att repa. Då är backuper ett måste.
Får hoppas att detta inte håller i sig. Det var ju samma veva med divx i början vill jag minnas, och nu har ju alla maskiner tillgång att spela upp divx filer.
Tur att man inte måste uppdatera spelaren. Ska genast ställa in att den inte uppdaterar automatiskt (om jag nu har det inställt).
Redigerat av joakim123, 24 januari 2012 - 09:18.
Postad 24 januari 2012 - 09:21
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Per the request from the studios, the ISO file playback function has been removed in this firmware version. The previous firmware had the ability to play ISO files, but it was an undocumented function and was never officially announced or supported. Future firmware version will no longer support ISO playback.
Va trist 
Vilken tur att de flesta mediaspelare säljs från Asien I USA är de helt styrda av film och musikbolagen Mest pengar vinner alltid i USA
Redigerat av MalcomX, 24 januari 2012 - 09:22.
Postad 24 januari 2012 - 09:49
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Det där suger med .ISO filer! De kanskekan få till att om alla filer ligger i en Video_TS katalog så funkar det som en .ISO, ska fråga.
Jag kommer inte att uppdatera förrän det kommer en rikitgt bra funktion alt. att något strular och fixas i ny FW.
Redigerat av Melmac, 24 januari 2012 - 09:52.
Postad 24 januari 2012 - 11:28
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Var inte det väntat egentligen? OPPO har ju hela tiden legat förvånansvärt lågt med ISO-funktion som självklart sticker i ögonen på filmbolagen, som äger/säljer Blu-Ray-licensen. OPPO som är beroende av licenserna har naturligtvis begripit detta. Därav den låga profilen. Det är nog mest vi som skriver på diverse AV-forum som får skylla oss själva som pratat lite för mycket och ISO-fuktionen och spritt kännedom om den.
Sedan kan man ju tycka vad man vill om filmindustrins förfärande makt över sakers vara eller inte vara här i världen.
Som sagt, det blir till att rusa hem och stänga av den automatiska uppdateringen i spelaren.
Edti: Stavfel
Redigerat av 50plus, 24 januari 2012 - 11:42.
Postad 24 januari 2012 - 12:42
Unregisteredc3031afe
-
Unregisteredc3031afe
-
Användare
-
-
193 inlägg
Plötsligt har mitt bluraychip.dk pro kit slutat funka!?Oppo'n startar som den ska med att trycka 1, 2, eller 3 för A, B, eller C regionval. Men när jag puttar in en region A Blu-ray så kommer ett felmeddelande om att min spelare inte kan avkoda region A då den är en region B spelare? Om jag tittar i setup står det att den är region B och region 2? WTF!!! Jag har ett gäng nya Criterion Blu-ray som väntar!  Har testat att ta bort kitet, köra på Oppo firmware BDP9xEU-57-0917 igen, gjort "Reset Factory Default" och sätta tillbaka kitet. Inget hjälper! UGH! Sliter mitt hår... har mejlat Casper på bluraychip.dk men inte fått något svar, ännu. Vill inte köra på de nyare Oppo firmware som kommit efter BDP9xEU-57-0917. Speciellt inte den som kom häromdagen! Någon som har tips vad mer jag kan testa för att få igång pro kitet? Edit: Efter en trevlig mejlkontakt med Casper på bluraychip.dk så kom idag måndag 30/1 ett nytt kit som funkar perfekt! Riktigt bra support! Allt frid och fröjd... Criterion till kvällen... Jag gillar min OPPO93 igen!
Redigerat av Unregisteredc3031afe, 30 januari 2012 - 14:07.
Postad 24 januari 2012 - 18:23
Unregisteredeee306cc
-
Unregisteredeee306cc
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Per the request from the studios, the ISO file playback function has been removed in this firmware version. The previous firmware had the ability to play ISO files, but it was an undocumented function and was never officially announced or supported. Future firmware version will no longer support ISO playback.
Va trist 
Vilket skit!!! Det var ju i stort sätt bara därför jag köpte Oppon. För några år sedan tog jag och redigerade alla mina gamla hemvideos och brände ner dom på DVD med fina menyer och allt. Det var för att jag smidigt skulle kunna se dom som jag köpte Oppon och kopierade ner dom till en USB disk. F*n vad jag hatar filmbolagen som sabbar för mig när jag försöker göra något helt lagligt.
Postad 24 januari 2012 - 19:10
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
F*n vad jag hatar filmbolagen som sabbar för mig när jag försöker göra något helt lagligt.
Det är först och främst piraterna du ska hata. Hade inte Piraterna utnyttjat alla dessa format, så hade inte filmbolagen behövt bry sig om att sätta stopp för ISO support, använda sig av diverse skydd m.m.
Postad 24 januari 2012 - 19:19
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Varför förbjuds inte dom rena mediaspelarna istället kan man ju undra, Oppo är ju ändå spelare som oss som söker kvalitet inte nödvändigtvis mp3/avi eller komprimerad MKV.
Finns mao MÅNGA andra märken/spelare att ge sig på innan kan man tycka.
BTW, har aldrig köpt så mycket film som efter jag skaffade Oppo. Senast i veckan så är det blev det köpt nio stycken på bluray.
Redigerat av Evil Homer, 24 januari 2012 - 19:21.
Postad 24 januari 2012 - 19:27
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Ja lite lurigt att mediaspelarna kommer undan, antar att dom går filmbolagen lite under radarn pga att det mest är "osynliga" kina märken m.m., Oppo däremot har blivit rejält kända just nu tack vare deras ypperliga BD spelare, så dom kommer nog inte undan på samma sätt.
EN teori iallafall
Postad 24 januari 2012 - 19:41
perpro
-
perpro
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Ja lite lurigt att mediaspelarna kommer undan, antar att dom går filmbolagen lite under radarn pga att det mest är "osynliga" kina märken m.m., Oppo däremot har blivit rejält kända just nu tack vare deras ypperliga BD spelare, så dom kommer nog inte undan på samma sätt. EN teori iallafall 
Kinamärken? Ja, men också D-Link, Western Digital, LG, etc.
Postad 24 januari 2012 - 19:56
o z o n e
-
o z o n e
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Plötsligt har mitt bluraychip.dk pro kit slutat funka!?
Oppo'n startar som den ska med att trycka 1, 2, eller 3 för A, B, eller C regionval. Men när jag puttar in en region A Blu-ray så kommer ett felmeddelande om att min spelare inte kan avkoda region A då den är en region B spelare?
Om jag tittar i setup står det att den är region B och region 2? WTF!!!
Jag har ett gäng nya Criterion Blu-ray som väntar! 
Har testat att ta bort kitet, köra på Oppo firmware BDP9xEU-57-0917 igen, gjort "Reset Factory Default" och sätta tillbaka kitet. Inget hjälper! UGH!
Sliter mitt hår... har mejlat Casper på bluraychip.dk men inte fått något svar, ännu.
Vill inte köra på de nyare Oppo firmware som kommit efter BDP9xEU-57-0917. Speciellt inte den som kom häromdagen!
Någon som har tips vad mer jag kan testa för att få igång pro kitet?
Har du uppdaterat firmware på själva chippet? När jag felsökte min spelare som mest (Criterions BBS-box som krånglade) gjorde jag också de steg du nu har gjort. Dessa tar inte bort regionen då den ligger "utanför" spelarens firmware. Min var Region A även utan chip, självklart kunde jag via menyn återställa den till Region B. Testa att uppdatera chippets firmware om du redan inte har gjort det (instruktioner finns i bifogade): http://www.bluraychi...update 1.0g.zip
Postad 24 januari 2012 - 20:53
DB9
-
DB9
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Varför förbjuds inte dom rena mediaspelarna istället kan man ju undra, Oppo är ju ändå spelare som oss som söker kvalitet inte nödvändigtvis mp3/avi eller komprimerad MKV.
Finns mao MÅNGA andra märken/spelare att ge sig på innan kan man tycka.
BTW, har aldrig köpt så mycket film som efter jag skaffade Oppo. Senast i veckan så är det blev det köpt nio stycken på bluray.
Kan ju ha att göra med att OPPO är en blu-ray spelare och därmed måste ha licens för detta. Därmed finns ju något för filmbolagen att förhandla med, vilket de inte kan göra på samma sätt med D-Link.
Postad 24 januari 2012 - 23:01
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Nu säger jag tack & adjö till gamla Pioneer spelaren här hemma  Beställde en Oppo 93 i helgen och ska hämta ut den imorrn. Ser verkligen fram emot att få testa denna maskin
Postad 25 januari 2012 - 12:58
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Köpte gladiator, glad i hågen så skall jag kika på den men det blir bara svart via 93an.
Polaren har precis samma fel, men den lirar via hans Ps3.
Inte vill man köra någon update på Oppon nu när iso stödet försvann heller, skapligt frustrerad just nu!
Postad 25 januari 2012 - 13:11
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Nästa update så kommer mkv stödet försvinna, samt mp3.
Kunde ju likväl köpt en philips för 699kr på ica maxi, ****s vad förbannad jag blir när jag har betalt en heldel pengar för funktioner som tas bort i en firmware!
Postad 25 januari 2012 - 13:14
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Är det sant? Ska de ta bort mkv stödet helt???
Och mp3? Nu använder jag inte mp3 men f*n vad besviken jag blir! Mkv är ju en standard, inte bara för piratfiler utan även för andra filer....
Suck. Och detta gäller även EU versionen? inte bara US?
Så det enda man kan göra nu är att inte uppdatera den?
Postad 25 januari 2012 - 13:29
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Alltså. ISO försvinner, MKV försvinner samt MP3 som alldeles nyss vart klart. För att spelaren skall problemfritt spela upp alla BD skivor så måste man ju uppdatera. Samtidigt förlorar man då viktiga funktioner. Detta är lite sjukt då man kanske köpte Oppon för just att den var så komplett.
Fråga: Vad finns det för andra BD spelare som klarar ISO och MKV ? Man får kanske dubbelköra.
Postad 25 januari 2012 - 13:33
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Det är ju värt att hoppa de filmer som inte funkar om man inte uppdaterar spelaren.
För mig är det anledningen att jag köpte spelaren, att den klarar alla format, kunde då slänga ut alla andra spelare här hemma.
Jag kör WDtv, funkar klockrent att köra nätverk + extern usb disk. Den spelar allt. Kostar under tusingen. Jag har 2
Postad 25 januari 2012 - 13:41
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jo till en början kan man ju hoppa dom du säger dom filmerna. Men det håller ju inte i längden.
Får väl kanske börja fundera i dina banor ock kolla in mediaspelare. Synd. Jag va ju nöjd med hur jag hade det med Oppon
och ett antal externa diskar.
Postad 25 januari 2012 - 13:42
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Jag som var förbannad och otydlig, vad är det som säger att inte MKV eller mp3 stödet försvinner nästa gång.
Vi har ju köpt en spelare med funktioner som sen försvinner med en FW, det är ta mig fan skandal!
Jag ville ha en mångsidig spelare inte bara en BR maskin, skall vi göra en tråd där vi gör en namninsamling och har vi tur så kanske någon på Oppo lyssnar på oss?
Postad 25 januari 2012 - 13:44
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Såhär skriver de på facebook: " OPPO Mr. Mathew, MKV playback is still fully supported. ISO is a "disk image", and in most cases it's basically a digital version of the entire physical disc, including movie, menus, extras, BD-Live, high-quality audio, etc. (versus MKV which is usually compressed, without any menus or extras, nor high-quality qudio like DTS-HD Master) för 19 timmar sedan · Gilla" Det är ju positivt. Men Iso support är ju något man vill ha... Har knappt en repfri barn-skiva här hemma.... :/ Niklas> De lyssnar nog bara på stämningsbreven från filmbolagen....
Postad 25 januari 2012 - 14:02
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Nja ! Dom lyssna nog även på besvikna kunder och försäljningssiffror också 
Tog kontakt med HBB och frågade lite. Dom vart lite nyfikna och skulle kontakta Oppo
och fråga runt lite. Ska bli intressant att höra vad dom svarar. He!
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 25 januari 2012 - 14:05.
Postad 25 januari 2012 - 14:04
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Det verkar inte så. Läs på Facebook, under Oppo.
Postad 25 januari 2012 - 14:20
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
FB är oåtkomligt för mej  Har det inte!
Postad 25 januari 2012 - 14:25
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Du kommer inte undan så lätt, du kan följa olika bolag ändå:
http://www.facebook.com/OPPODigital
Där har du mycket info direkt från tillverkaren.
Postad 25 januari 2012 - 14:33
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Hade haft mer förståelse om dom just tagit bort "pirat" mkv och mp3 stödet, men just br.iso är väl så galet det kan bli!
Postad 25 januari 2012 - 14:34
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Tackar för länken! Sparar som bokmärke så jag kan läsa vidare sen efter krubbet!
Postad 25 januari 2012 - 14:35
dajo
-
dajo
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
Var står det att MP3 stödet ska bort?
Postad 25 januari 2012 - 14:36
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Jag som var förbannad och otydlig, vad är det som säger att inte MKV eller mp3 stödet försvinner nästa gång. Vi har ju köpt en spelare med funktioner som sen försvinner med en FW, det är ta mig fan skandal! Jag ville ha en mångsidig spelare inte bara en BR maskin, skall vi göra en tråd där vi gör en namninsamling och har vi tur så kanske någon på Oppo lyssnar på oss?
Postad 25 januari 2012 - 15:09
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Känns på sätt och vis som att iso faktiskt används mer av "vanligt folk", medan mkv är "the pirates choice". Sen är det extremt tråkigt att de ska tvingas bakåt i sin utveckling av filmbolagen.
Postad 25 januari 2012 - 15:16
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Får se när aggro versionen av mig har lugnat sig lite, om inte så kanske det ligger en säljes annons på en 93:a i ren protest, sen skaffa en Dune som tar rubbet och det via nätverk.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|