Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2857 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 May 2015 - 08:44

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Det visades inget av CL på Viasat Fotboll igår. :( Så för mig som inte har TV6 HD så är det riktigt störande när man inte kan se den på Viasat Fotboll HD.

Postad 06 May 2015 - 16:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det visades inget av CL på Viasat Fotboll igår. :( Så för mig som inte har TV6 HD så är det riktigt störande när man inte kan se den på Viasat Fotboll HD.

Det ingår ju med viaplay :)

Postad 06 May 2015 - 18:07

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Det ingår ju med viaplay :)

Inte nödvändigtvis. Om man som jag får Viaplay för att jag har film+sportpaketet genom min kabelleverantör så ingår inte de vanliga TV-kanalerna i playutbudet.

Postad 06 May 2015 - 19:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

Någon här som får igång bayern vs barca matchen? Jag får meddelande om att viaplay har problem så jag antar ingen får igång det?

Postad 06 May 2015 - 19:59

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1918 inlägg
  • 0
Hade problem när matchen började. Startade om chromecast sedan har jag haft högsta kvalitet.

Såg att det var en blänkare på viaplay om problem. Själv har jag haft problem hela veckan med dålig bild trots att mitt internet varit bra. Har aldrig haft några större bekymmer förut

Redigerat av budwhite, 06 May 2015 - 20:00.

Postad 06 May 2015 - 20:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Inte nödvändigtvis. Om man som jag får Viaplay för att jag har film+sportpaketet genom min kabelleverantör så ingår inte de vanliga TV-kanalerna i playutbudet.

Så om man har sportpaketet ingår inte alla sända matcher då?

Postad 06 May 2015 - 20:19

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

kan fortfarande inte se matchen vare sig på mobil platta, tv eller dator lol

Redigerat av oqvist, 06 May 2015 - 20:20.

Postad 06 May 2015 - 20:22

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

hmm undrar om inte mitt paket gick ut precis den här sekunden. Kunde se film för 1 minut sedan nu vill de ha pengar :P

Postad 06 May 2015 - 20:23

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Dom spelar igen nästa år

Postad 06 May 2015 - 20:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Fast du hann med tre inlägg ;)

hmm undrar om inte mitt paket gick ut precis den här sekunden. Kunde se film för 1 minut sedan nu vill de ha pengar :P

Har själv inte haft några bekymmer med veckans matcher :)

Postad 06 May 2015 - 20:36

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

Fast du hann med tre inlägg ;)

Har själv inte haft några bekymmer med veckans matcher :)

Nä bara två tror jag. Fick igång det nu. Undrar om inte Viaplay gjorde en fuling höll kvar min viaplay tills de höjt priserna :D

Postad 06 May 2015 - 22:04

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Så där då var Viaplay uppsagt efter många år.  Eftersom dom tappat hockeyallsvenskan, Dom lär tappa en hel del kunder på detta. 

Postad 07 May 2015 - 08:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Nu har jag testat två matcher med Viaplay. Summeringen är att bilden blir riktigt bra när jag drar den med HDMI från datorn. Inte lika bra när jag kör apparna som finns i PS3 och PS4. Men eftersom min dator står två meter från min tv kan jag leva med det. 

Postad 07 May 2015 - 11:33

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Jag har problem med kvalité på bilden när jag kör Viaplay upp på tvn, Mest fotbollsmatcher, visst det ser HD likt ut emellanåt, men gräset skiftar från skarpt till en grön massa och närbilder blir skarpa, rörelser är lite såsådär.

Inget hackande som om det skulle vara dålig uppkoppling, men ändå inte helt oryckigt. serier brukar se bättre ut. Kvaliten på sportsändningarna verkar alltid vara rätt dålig skärpa på speciellt på nya tvn som har inbyggd app-

*edit* började luska lite i inställningarna på appen i nya tvn, för att jag tyckte att bilden var sämre än på gamla tvn som jag körde upp bild via airplay. Täntke på det när vi såg serier, det brukade se bra mycket bättre ut innan 

Visade sig att appen som är precis som den som finns i telefoner på Android (har en android tv), så var standardinställningen inte på HD på bildkvalitén :). Bytte till HD och det blev en markant förbättring. Ska se nu hur det blir i helgen med sport, F1 och gräs

Redigerat av Bulldog76, 08 May 2015 - 07:23.

Postad 09 May 2015 - 12:29

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

Du har inte något 100hz skräp igång på tvn?

Postad 09 May 2015 - 12:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

när det är så komprimerade sändningar som det är på tv, så är kvaliten i snabbt rörliga bilder mycket sämmre än när kameran står stilla, inget man kan komma ifrån då du är begränsad till den bitraten dom erbjuder. Men är det någon efterbearbetning i tv:en som stör så har du möjlighet att förbättra rörelseskärpan genom att isf inaktivera vad det nu kan vara som stör. Pröva Game Mode om du har det, där brukar det mesta hoxus pokuset vara avstängt för att minimera inputlag, ser du en bättre bild med game mode så är det säkert en inställning, eller så får du använda dig av game mode vid snabb sport.

Redigerat av SKIBBE, 09 May 2015 - 12:37.

Postad 11 May 2015 - 21:00

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

"Riktig" sänd TV brukar se bra mycket bättre ut än de sport-strömmar jag sett....

Postad 11 May 2015 - 21:58

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Har testat massvis med olika enheter/inställningar och det är bara att inse att det är omöjligt att få en kvalitetsbild som flyter som vid tv/satellit sändning vid sport sändningar!
Cromecast/apple tv/viaplay app i min panasonic plasma etc och inget blir godkänt!
Det småhackar och det blir strängt för ögonen att se på hockey/fotboll och även F1! Bäst bild får jag via appen i tvn men den är inte bra. Allt annat som matas på tvn så som HTPC, parabol etc funkar klockrent! Har gett upp playtjänster tillsvidare. Iaf sport.

Postad 12 May 2015 - 08:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Har testat massvis med olika enheter/inställningar och det är bara att inse att det är omöjligt att få en kvalitetsbild som flyter som vid tv/satellit sändning vid sport sändningar!
Cromecast/apple tv/viaplay app i min panasonic plasma etc och inget blir godkänt!
Det småhackar och det blir strängt för ögonen att se på hockey/fotboll och även F1! Bäst bild får jag via appen i tvn men den är inte bra. Allt annat som matas på tvn så som HTPC, parabol etc funkar klockrent! Har gett upp playtjänster tillsvidare. Iaf sport.

Får samma resultat som dig,så du är inte ensam.Gäller även cmore förövrigt.NFL Gamepass funkar mycket bättre för mig,verkar vara inkompetens och kanske snålhet från svenska play tjänster som gör att dom förlorar många potentiella kunder.

Postad 12 May 2015 - 08:41

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1918 inlägg
  • 0
Det hackar inte för mig men i övrigt så håller jag med

Postad 12 May 2015 - 08:43

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

hackar kanske är fel ord. Men bilden är småryckig/blir oskärpa vid panoreringar som är skitjobbigt för ögonen efter en stund.

Postad 12 May 2015 - 08:48

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Får samma resultat som dig,så du är inte ensam.Gäller även cmore förövrigt.NFL Gamepass funkar mycket bättre för mig,verkar vara inkompetens och kanske snålhet från svenska play tjänster som gör att dom förlorar många potentiella kunder.

Jag tror du har rätt. Jag menar varför är det så svårt för till exempel Viaplay att erbjuda bra bitrate? kollar man på Netflix är det ju milsvidd skillnad i kvalité.

Tv4 play premium provade jag för något år sedan, men det var så dåligt att jag sa upp det direkt igen. Gick inte att se på en fotbollsmatch utan sockerbitar stora som hus på en stor tv.

Supporten beklagade sig och sa att det har med rättigheter att göra. ok, så de har rätt att sända sprot, men i kass kvalité?

Samma här, blir bättre på serier, men inte mycket. F1 i helgen var inte särskilt roligt att titta på med ryckigheten.

när det är så komprimerade sändningar som det är på tv, så är kvaliten i snabbt rörliga bilder mycket sämmre än när kameran står stilla, inget man kan komma ifrån då du är begränsad till den bitraten dom erbjuder. Men är det någon efterbearbetning i tv:en som stör så har du möjlighet att förbättra rörelseskärpan genom att isf inaktivera vad det nu kan vara som stör. Pröva Game Mode om du har det, där brukar det mesta hoxus pokuset vara avstängt för att minimera inputlag, ser du en bättre bild med game mode så är det säkert en inställning, eller så får du använda dig av game mode vid snabb sport.

ska testa detta, testade att stänga av allt i hegen vad hette förbättringar, men utan någon skillnad, game mode har jag ännu inte testat dock.

Postad 12 May 2015 - 08:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Testade även jag att stänga av/sätta på alla möjliga tweaks på tvn  i helgen då vi satt ett gäng och såg F1 loppet.

Smetar jag ut bilden med IFC på min panna så blir det bättre... men långt ifrån bra. Stänger jag av allt så blir det inte bra det heller.

Chromecasten är ju låst till 60hz vilket inte rimmar bra med 50hz sändningar. Apple tv klarar 50hz men det blir som sagt inte bra.

Bara att inse tjänsten är kass på sport!  Netflix HD på min 65" blir bra. Viaplay HD är snäppet bättre än viasat SD via parabol enligt mig. men att kalla det för HD...nä, inte på min tv iaf.  Vi la ner tittandet på F1 via viaplay efter en kvart och nöjde oss med ryckfri SD :(

Den dagen (kommer väl aldrig) då jag kan abbonera på viasat HD och Canal Digital och ha dessa i samma box då ska jag överväga ett abonemang.

Postad 12 May 2015 - 09:18

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Såja. Nu har jag sagt upp Viaplay pga ryckighet och pixling. Tack och hej och aldrig mer igen.

Postad 12 May 2015 - 11:07

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Det är bara så jäkla dyrt att gå över till att plocka bort Viaplay och köra via Telia. Ligger på 199 per månad. på hela paketet på viaplay så det tar emot, men snart står jag inte ut mer....

Postad 12 May 2015 - 13:27

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Blir lite bättre med ryckigheten på sportsändningar om man kör från dator/htpc till Tv om man ändrar från 60hz till 50hz... men kommer ju inte från pixligheten som dyker upp ibland, och den mediokra kvaliten överlag...

Postad 12 May 2015 - 19:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Ligger på 199 per månad. på hela paketet på viaplay så det tar emot, men snart står jag inte ut mer....

Blev ju inte sämre med en viaplay app nu atv:n :) Man får logga in via datorn genom viaplay.se/activate där man aktiverar..kod får man när man klickar på appen i atv:n..

Redigerat av mcmike, 12 May 2015 - 19:21.

Postad 12 May 2015 - 19:34

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Ska testa detta! Är dock mycket skeptisk till att det löser något av det jag skrivit om.

Postad 12 May 2015 - 19:35

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Blev ju inte sämre med en viaplay app nu atv:n :) Man får logga in via datorn genom viaplay.se/activate där man aktiverar..kod får man när man klickar på appen i atv:n..

Ska bli kul o jämföra bilden på fotbolls matchen nu mot tv sändningen I TV6 HD som jag har på ena tv'n,har några dagar kvar på mitt abb B)

Neh samma som på övriga enheter,nån slags suddighetseffekt på boll o spelare när det rör sig...blir sjösjuk.Ställt in 720p/50Hz på atv'n o prövat allt på tv'n...uppsägningen står  kvar .

Redigerat av Unregistered40562de1, 12 May 2015 - 20:04.

Postad 13 May 2015 - 07:45

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Hur är bilden?

Blev det bättre att lira direkt via Apple tv än, ex från Tv, chromecast/airplay?

Just nu kör jag app direkt i min tv. (köpte en ny tv för någon vecka sedan, innand ess körde jag airplay via atv eller chromecast, beroende på vilken tv jag satt vid)

Postad 13 May 2015 - 07:56

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Nej det blev ingen skillnad att köra direkt på atv.

För er som inte har sport i ert viaplay kan testa att titta på sportdokumänterer under filmer.

Där finns flera MFF matcher från Champions league. Där ser man tydligt hur illa det är.

Blir inget mer Viaplay för mig förrens kvalitén på strömmen höjs betydligt.

Postad 13 May 2015 - 09:23

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Nej det blev ingen skillnad att köra direkt på atv.

För er som inte har sport i ert viaplay kan testa att titta på sportdokumänterer under filmer.

Där finns flera MFF matcher från Champions league. Där ser man tydligt hur illa det är.

Blir inget mer Viaplay för mig förrens kvalitén på strömmen höjs betydligt.

Nä, samma här börjar tröttna nu faktiskt.

Har mailat kundtjänst och frågat om de planerar att höja kvalitén, men förväntar mig nog inget annat svar än ett "goddag yxskaft svar"

Postad 13 May 2015 - 15:45

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Vi som har haft Viaplay-Boxen är riktigt bortskämda med bildkvalitén. Jag har ingen sport längre, bilden är för dålig på övriga plattformar

De har lovat att höja streamings kvalitén på sändningarna men fick inget datum.

Någon som kan testa nya Apple TV Appen och jämföra kvalitén 

Så här uttalar sig VD:

Rikard Steiber fortsätter: ”Många vill uppleva framförallt sportevent tillsammans med kompisar eller familj och samlas då gärna kring storbildsskärmen. Med sin skarpa bildkvalitet, erbjuder Viaplay den bästa livesportupplevelsen på marknaden, och nu i HD på storbildskärm via Apple TV. ”

Redigerat av lindo, 13 May 2015 - 15:46.

Postad 13 May 2015 - 15:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Vi som har haft Viaplay-Boxen är riktigt bortskämda med bildkvalitén. 

Den bildkvalitén lär vi nog inte få igen, la in en video i mitt galleri. Något hack finns ej, men håller inte med uttalandet du skrev/länkade..

Redigerat av mcmike, 13 May 2015 - 15:57.

Postad 13 May 2015 - 17:21

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått textning att fungera via någon av apparna? Jag kör xbox one-appen och får ingen textning på de svenska program jag har testat (lyxfällan, kniven mot strupen t.ex). Det fungerar ju perfekt nät man kör vanlig boxer-tv.

Med småbarn och en hörselskadad fru är textning av svenska tv-program ett måste för oss. Antog dumt nog att sånt här "bara fungerade" när vi avslutade boxer-abonnemanget...

/S

Postad 14 May 2015 - 19:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Hej då ViaPlay. Hej Netflix. Blir intressant att jämföra.

Postad 14 May 2015 - 21:40

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Mycket bättre bildkvalité och även 5.1 ljud!

Rikard Steiber har nog inte tittat på sport framför en stor tv via viaplay... eller så är han gravt synskadad.

Postad 15 May 2015 - 17:47

Lagger
  • Lagger
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har även enorma problem med att titta på sådant som mikrolaggar. Jag vet dock att viaplay har en beta av en html5 baserad tjänst.  Den fungerar otroligt mycket bättre,  dock känns den inte 100 procent stabil ännu.  Det är som natt och dag och så nära viaplayboxen man kan komma. 

Den fungerar bara om du kollar på viaplay via nyaste versionen av Chrome på en PC eller Mac.  Återkom gärna med hur ni upplever att det fungerar om ni provar. 

Postad 15 May 2015 - 17:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

en stor tv 

Och vad räknas som stor?

.  Det är som natt och dag och så nära viaplayboxen man kan komma. 

Tittar på golfen via apple tv och skillnaden är väldans liten mot boxen.. :)

Postad 16 May 2015 - 11:27

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Jag har en 50" och en 65" i hemmet. Viaplay sport är underkänt på båda.

Postad 16 May 2015 - 13:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag har en 50" och en 65" i hemmet. Viaplay sport är underkänt på båda.

Ja det var inte stort, då är det illa :unsure:

Postad 17 May 2015 - 10:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Nu höjer vi priserna med 20 kr  men bind upp dig ett år till så är vi så snälla och låter dig behålla det gamla priset om du kommer tillbaks till oss :P

Taktik som även Netflix kör med ;)

Postad 17 May 2015 - 13:07

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Taktik som även Netflix kör med ;)

Vore väl lättare och acceptera om Viasat sade nu höjer vi priserna och satsar samtidigt på bättre stream kvalite...men nej och dessutom tappade man väl I samma veva hockeyallsvenskan...Netflix satsar hela tiden på bättre kvalite som 4K och HDR och fler egenproducerade serier mm.Att höja bara för att man kan, utan motivera varför är aldrig en bra ide.

Postad 17 May 2015 - 13:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Vore väl lättare och acceptera om Viasat sade nu höjer vi priserna och satsar samtidigt på bättre stream kvalite...men nej och dessutom tappade man väl I samma veva hockeyallsvenskan..

Mitt inlägg om höjning handlade inte om sporten, blir liksom inte rättvist med tanke på förutsättningarna :)

Netflix satsar hela tiden på bättre kvalite som 4K 

Och då får man betala ännu mera :)

Redigerat av mcmike, 17 May 2015 - 13:29.

Postad 17 May 2015 - 20:58

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 1

Jag tror du har rätt. Jag menar varför är det så svårt för till exempel Viaplay att erbjuda bra bitrate? kollar man på Netflix är det ju milsvidd skillnad i kvalité.

Det är knepigare att strömma "live" eftersom du har kortare tid att komprimera video-strömmen. Så du behöver mer bit-rate för samma kvalitet. Vidare är sport mycket mer bandbreddskrävande än vanlig film, bland annat pga av högre fps (50/60 mot 24), men också pga större ändringar i själva bildrutorna.

Sen är ju viasat skit (titta bara på deras icke-sport program), men de har ett ganska svårt problem att lösa när det gäller sport.

Postad 18 May 2015 - 12:45

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Grattis! Du verkar vara en av få som kan se livesändningar utan ryckighet/pixling/buffring. Surfar man runt på olika forum så vimlar det av personer med samma problem som jag...

Kör själva med HTPC och det fungerar överlag bra med Viaplay, förutom vissa prestandaproblem som leder till "buffringar" vid större sändningar, typ CL och PL. Hackanden och annat av den typ som du beskriver brukar ofta vara inställningsrelaterat är min erfarenhet (uppspelaren och/eller TV:n), även om det kan vara ett jäkla bök att få till det. Om det inte sagts senare i tråden så kan jag tipsa om att ViaPlay kör en ny HTML5 player i Chrome numera, som ger bättre FPS vilket gör stor skillnad i t.ex. fotboll.

Postad 18 May 2015 - 12:55

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Jag föll till föga och testade en månad nu i helgen. Igår hade jag bildmässigt riktigt bra bild under matchen. Däremot fick jag köra allting via min dator då både PS3 och PS4 visade Scrubs istället för matchen. Sedan kändes det lite märkligt att de körde TV6 sändning och inte Viasat Fotboll så man inte fick något mellansnack utan massa reklam. Men det kanske var Lasse "tre dagar kvar på jobbet så jag bryr mig inte" som satt bakom spakarna. 

Noterade att ena playerna inte fungerade och istället visade Scrubbs, HTML5 playern närmare bestämt. Silverlightplayern visade som tur var rätt match dock.

Postad 18 May 2015 - 12:56

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Kör själva med HTPC och det fungerar överlag bra med Viaplay, förutom vissa prestandaproblem som leder till "buffringar" vid större sändningar, typ CL och PL. Hackanden och annat av den typ som du beskriver brukar ofta vara inställningsrelaterat är min erfarenhet (uppspelaren och/eller TV:n), även om det kan vara ett jäkla bök att få till det. Om det inte sagts senare i tråden så kan jag tipsa om att ViaPlay kör en ny HTML5 player i Chrome numera, som ger bättre FPS vilket gör stor skillnad i t.ex. fotboll.

Hej.

Jag har börjat kolla med supporten och haft mailkonversation fram och tillbaka. Jag ska testa att koppla datorn till tvn och köra via Chrome då sprotsändningarna har högre FPS där än ifrån de andra apparna. Om det blir någon skillnad så är det FPS som är boven i dramat. Enligt supporten ska de öka FPS på övriga plattformar också. Får se hur det går. Hade ingen laptop hemma i helgen att prova med.

Bildförbättringar  har jag både provat att slå av allt och maxa allt. Det blir ingen som helst skillnad i ryckigheten.

Men som sagt, sak bli kul att prova och se om denna lösning blir bättre.

Postad 18 May 2015 - 12:59

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Jag har ViaPlay direkt och kan inte påminna mig att jag sett att jag kan välja några kanaler utan bara program. Däremot tror jag dom som har ViaPlay box kan göra det.

Hej.

Jag har börjat kolla med supporten och haft mailkonversation fram och tillbaka. Jag ska testa att koppla datorn till tvn och köra via Chrome då sprotsändningarna har högre FPS där än ifrån de andra apparna. Om det blir någon skillnad så är det FPS som är boven i dramat. Enligt supporten ska de öka FPS på övriga plattformar också. Får se hur det går. Hade ingen laptop hemma i helgen att prova med.

Bildförbättringar  har jag både provat att slå av allt och maxa allt. Det blir ingen som helst skillnad i ryckigheten.

Men som sagt, sak bli kul att prova och se om denna lösning blir bättre.

Ja, det är högre FPS men den är nog rätt ok även i övrigt så om du har den typ av problem som du beskriver så är det nog något inställningsmässigt i kedjan som bråkar (förutsatt att du har en bra TV). Kan vara ett h-e att hitta dock, har själv varit där ett par gånger. En bra början kan vara att ställa om TV:n i rent "monitor-läge" så den bara visar vad den får från datorn utan att ladda på själv med egen processing.

Postad 18 May 2015 - 13:03

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Bulldog och Improwise: Har ni testat ändra till 50hz från grafikkortet också? Då blir ryckigheten mindre... hjälper dock inte kvaliten, pixlar sig ibland och inte lika bra som när man kollar på TV... men ryckfritt blir det nästan... kör chrome med...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.