Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3
WD TV HD Live Media Player Gen 3
(Mediaspelare)
|
7
|
(87)
|
Inga priser |
Media Extender med Spotify? (6 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 14 August 2013 - 22:12
Postad 16 August 2013 - 08:26
Jag har en disc ansluten till spelaren via usb som jag lägger över material på via nätverket.
Nu har den dock varje gång man slår på spelaren "tappat bort" usb discen.
"lokal lagring" har jag för mig att det heter.
Man får helt sonika drar ur discen och sätta i den igen så hittar den igen den och börjar "kompilera mediabibliotek"
vad beror detta på?
Postad 16 August 2013 - 09:42
Har du uppdaterat firmware nyligen så ligger det nära till hands att tro att det är det som är orsaken.Min WD som fungerat bra i ett år har plötsligt fått för sig något väldigt irriterande.
Jag har en disc ansluten till spelaren via usb som jag lägger över material på via nätverket.
Nu har den dock varje gång man slår på spelaren "tappat bort" usb discen.
"lokal lagring" har jag för mig att det heter.
Man får helt sonika drar ur discen och sätta i den igen så hittar den igen den och börjar "kompilera mediabibliotek"
vad beror detta på?
Förr gick det nästan alltid bra för mig att bara uppdatera rakt upp och ner, men det senaste halvåret blir mina WDTV lite ostabila efter varje uppdatering, vilket gör att jag måste utföra en hård factory reset efter varje uppdatering och ställa in alla inställningar på nytt varje gång. Lite segt.
Postad 16 August 2013 - 10:32
Om ni som jag irriterar er på menyalternativ som exempelvis "Live TV" (som inte fungerar utan speciell hårdvara eller abonnemang) eller "Games" (varför köra dessa kassa spel när det står ett PS3, PS2 och en Wii brevid?) så kan ni lätt ta bort dem. Zippa upp temat i en katalog. Öppna filen "inc_rv_home_menu_node.xml" och radera de rader som motsvarar de menyalternativ ni vill ta bort (jag tog bort raderna med RV_HOME_MENU_LIVE_TV och RV_HOME_MENU_GAMES). Zippa sedan ihop innehållet katalogen igen (se till att ni inte får katalogen på rootnivån utan bara själva innehållet). Ladda sedan upp temat till er WD TV Live via webgränssnittet. Om temat ser ut som skit efter uppladdning så gå in under "Settings" och välj temat i listan över tillgångliga teman så uppdateras det och allt ser förvånansvärt bra ut.
Äntligen är jag ganska nöjd med min WD TV Live (om de bara kunde fixa så att YouTube appen inte bootar om min WD TV Live hela tiden så skulle jag vara riktigt nöjd med tanke på priset)...
Redigerat av EmuMannen, 16 August 2013 - 10:40.
Postad 16 August 2013 - 10:54
Intressant! Jag håller med om att animationer och onödiga menyalternativ är irriterande. Sedan skiter jag lite i hur gränssnittet ser ut, jag vill bara så fort som möjligt komma till mina filmer/tv-serier. Men snyggare gränssnitt är aldrig fel.Jag sa tidigare att användargränssnittet suger jämfört med XBMC. Inte nog med att det som följer med default ser ganska dated ut, det innehåller en massa onödiga animeringar och annat tjaft. Som tur är går det att byta theme men det var inte helt lätt att hitta något som ser bra ut. Till slut fastnade jag för Kudos, med det installerat så ser WD TV Live riktigt trevlig ut! Mer om Kudos hittar ni här och detta är en direktlänk till Kudos non-movie-sheet-theme. Att det är non-movie-sheet passar mig utmärkt eftersom jag inte tänker generera en massa sheets utan behöver ett theme som ser bra ut med det som laddas hem med de inbyggda metadata-källorna.
Om ni som jag irriterar er på menyalternativ som exempelvis "Live TV" (som inte fungerar utan speciell hårdvara eller abonnemang) eller "Games" (varför köra dessa kassa spel när det står ett PS3, PS2 och en Wii brevid?) så kan ni lätt ta bort dem. Zippa upp temat i en katalog. Öppna filen "inc_rv_home_menu_node.xml" och radera de rader som motsvarar de menyalternativ ni vill ta bort (jag tog bort raderna med RV_HOME_MENU_LIVE_TV och RV_HOME_MENU_GAMES). Zippa sedan ihop innehållet katalogen igen (se till att ni inte får katalogen på rootnivån utan bara själva innehållet). Ladda sedan upp temat till er WD TV Live via webgränssnittet. Om temat ser ut som skit efter uppladdning så gå in under "Settings" och välj temat i listan över tillgångliga teman så uppdateras det och allt ser förvånansvärt bra ut.
Äntligen är jag ganska nöjd med min WD TV Live (om de bara kunde fixa så att YouTube appen inte bootar om min WD TV Live hela tiden så skulle jag vara riktigt nöjd med tanke på priset)...
Vad menar du med att ladda över temat via webgränssnittet? Visste inte att det fanns ett sånt ens, hur kommer man åt det?
Postad 16 August 2013 - 12:02
Om din WD TV Live har adressen 192.168.1.10 så surfar du bara in på den adressen (själv har jag gett min en statisk adress via DHCP). Via webb-gränssnittet så kan du bland annat ladda upp ett nytt tema. Passordet är default "admin" men kan bytas via webb-gränssnittet.Intressant! Jag håller med om att animationer och onödiga menyalternativ är irriterande. Sedan skiter jag lite i hur gränssnittet ser ut, jag vill bara så fort som möjligt komma till mina filmer/tv-serier. Men snyggare gränssnitt är aldrig fel.
Vad menar du med att ladda över temat via webgränssnittet? Visste inte att det fanns ett sånt ens, hur kommer man åt det?
Ett annat trevligt och ganska rappt tema är: ALASKA RESURFACE *REMIX* (LIGHT / DARK)
Redigerat av EmuMannen, 16 August 2013 - 12:12.
Postad 16 August 2013 - 12:16
Hade jag helt missat. Och jag tror inte att det stått i den här tråden heller.Om din WD TV Live har adressen 192.168.1.10 så surfar du bara in på den adressen (själv har jag gett min en statisk adress via DHCP). Via webb-gränssnittet så kan du bland annat ladda upp ett nytt tema. Passordet är default "admin" men kan bytas via webb-gränssnittet.
Postad 16 August 2013 - 17:44
Robban
Postad 16 August 2013 - 19:54
Postad 18 August 2013 - 12:24
Samt att den ibland kan köra upp filmer perfekt via trådlösa nätverket, men ibland vill den buffra hela tiden?
Börjar tröttna lite på WDTV just pga detta...
Någon som har liknande?
Postad 18 August 2013 - 13:00
Håller med om att Netflix-appen är seg att starta, men inte resten av spelaren. Har dock hänt att min blivit seg/ostabil, en factory reset har funkat varje gång då. Tyvärr får man ju ställa in nätverk/shares efter det igen.Är det någon mer som har problem med att enheten ibland blir otroligt slö? Starta netflix kan ta 3 minuter och när man trycker "back" eller liknande så sker ingen ändring förens efter typ 3-4 minuter?
Samt att den ibland kan köra upp filmer perfekt via trådlösa nätverket, men ibland vill den buffra hela tiden?
Börjar tröttna lite på WDTV just pga detta...
Postad 18 August 2013 - 18:12
Trött på att göra factory reset en gång i veckan...
Postad 18 August 2013 - 22:24
Kabel. Oj, en factory reset efter uppdatering av fw brukar räcka för mig.Jo precis... men kör du wifi eller kabel?
Trött på att göra factory reset en gång i veckan...
Postad 19 August 2013 - 14:17
Har kikat lite på WD tv live men vet inte riktigt om det är den bästa som passar mig...
Har datorn i sovrummet med alla filmer uppdelade i olika interna diskar och skulle vilja se dom på TVn i vardagsrummet trådlöst, och sen hade jag tänkt att se lite netflix också!
Är det simpelt att hitta nätverk/hårdiskarna i datorn med en WD tv live eller finns det nå bättre för samma pengar?
Måste man packa upp filmen innan den kan spelas? Eller är det som xbmc?
Postad 19 August 2013 - 14:41
Det är en prisvärd spelare tycker jag, man får en del för 750 kr. Det finns säkert bättre spelare, typ Dune, för 2000+ kr.Funderat på en mediaspelare länge nu men har aldrig haft någon aning vilken man ska köpa:
Har kikat lite på WD tv live men vet inte riktigt om det är den bästa som passar mig...
Har datorn i sovrummet med alla filmer uppdelade i olika interna diskar och skulle vilja se dom på TVn i vardagsrummet trådlöst, och sen hade jag tänkt att se lite netflix också!
Är det simpelt att hitta nätverk/hårdiskarna i datorn med en WD tv live eller finns det nå bättre för samma pengar?
Måste man packa upp filmen innan den kan spelas? Eller är det som xbmc?
Det är lätt att hitta nätverk/hårddiskar. Har du flera utdelade hårddiskar/mappar kommer du att få den i en lista, spelaren klarar inte av att slå ihop alla mappar till en share, typ MOVIES.
Spelaren klarar inte av packade filmer utan du måste packa upp först.
Netflix-appen är helt okej, även om den tar ett litet tag att starta.
Postad 19 August 2013 - 20:36
har haft min wd i två veckor nu och är nöjd. tyvärr har jag inte lyckats att spela ex. swefilmer via wd. eller det kanske inte går.
Robban
ingen som har någon idé?
Robban
Postad 20 August 2013 - 00:02
Det är en prisvärd spelare tycker jag, man får en del för 750 kr. Det finns säkert bättre spelare, typ Dune, för 2000+ kr.
Det är lätt att hitta nätverk/hårddiskar. Har du flera utdelade hårddiskar/mappar kommer du att få den i en lista, spelaren klarar inte av att slå ihop alla mappar till en share, typ MOVIES.
Spelaren klarar inte av packade filmer utan du måste packa upp först.
Netflix-appen är helt okej, även om den tar ett litet tag att starta.
Tack för hjälpen!
Eller jag som har iPhone/iPad ska jag välja apple tv? Den kan väll inte ens hitta datorn? Eller man kanske måste jailbreaka.
Så man måste alltså packa upp dom på datorn innan man kan titta på filmen i spelaren?
Postad 20 August 2013 - 16:42
Tror inte det går? Du streamer väl från en hemsida då? Finns ingen webbläsare på WDTV vad jag vet...ingen som har någon idé?
Robban
Postad 20 August 2013 - 17:39
Det går att använda programvara typ serviio för att streama från datorn till WD TV Live, men det är rätt meckigt. Jag har fått Play-kanaler att fungera på WD TV Live så, och jag rekommenderar det inte. I övrigt kan inte WD TV Live spela upp strömmad video från en websida utan app.ingen som har någon idé?
Postad 20 August 2013 - 19:06
Är det någon som har lyckats få igång detta? har kollat igenom denna tråd, men hittar inget.Tänkte tipsa om det går att få Svt play, Tv4 och Tv3, men då krävs att man stremar från en dator...
Guide på svenska... http://www.component...showtopic=14524
Tyvärr så kan se mer än 15-20 program som är listade....
Robban
Postad 20 August 2013 - 19:10
vilken app? har kollat runt på play, men hittar ingen. RobbanDet går att använda programvara typ serviio för att streama från datorn till WD TV Live, men det är rätt meckigt. Jag har fått Play-kanaler att fungera på WD TV Live så, och jag rekommenderar det inte. I övrigt kan inte WD TV Live spela upp strömmad video från en websida utan app.
Postad 20 August 2013 - 20:50
Ja, jag har fått igång detta, men det är ingen smidig lösning tycker jag.Är det någon som har lyckats få igång detta? har kollat igenom denna tråd, men hittar inget.
Sorry, det jag menade var att de enda strömmande tjänsterna som fungerar utan nödlösningar som serviio är de som har en inbyggd app i WD TV Live, dvs Youtube, Netflix och någon till. Swefilmer har ingen app, därför finns det ingen bra lösning. Det var så jag menade.vilken app? har kollat runt på play, men hittar ingen. Robban
Postad 24 August 2013 - 21:03
Postad 25 August 2013 - 10:16
Har du följt denna guide? http://www.component...showtopic=14524hur får man igång serviio? har följt guiden men får det inte att funka. serviio hittar min wd men hur hittar jag seviio i wd:n Robban
Kan du se de RSS-flöden du lagt till i serviio? I så fall ska du hitta dem under RSS i WD:n också.
Postad 25 August 2013 - 18:04
Robban
Postad 29 August 2013 - 17:03
Är det någon som har koll på varför?
Postad 29 August 2013 - 17:22
Postad 31 August 2013 - 07:31
Postad 31 August 2013 - 08:51
jag har installerat senaste mjukvaran....hur gör jag för att få in apparna netflix å spotify...å var finns de?
Finns under fliken "tjänster".
Postad 31 August 2013 - 13:53
Postad 31 August 2013 - 14:04
hur gör man för att installera alaska dark på sin wd?kan nån förklara steg för steg tack....har lagt den uppackad på en sticka,men lyckasJag sa tidigare att användargränssnittet suger jämfört med XBMC. Inte nog med att det som följer med default ser ganska dated ut, det innehåller en massa onödiga animeringar och annat tjaft. Som tur är går det att byta theme men det var inte helt lätt att hitta något som ser bra ut. Till slut fastnade jag för Kudos, med det installerat så ser WD TV Live riktigt trevlig ut! Mer om Kudos hittar ni här och detta är en direktlänk till Kudos non-movie-sheet-theme. Att det är non-movie-sheet passar mig utmärkt eftersom jag inte tänker generera en massa sheets utan behöver ett theme som ser bra ut med det som laddas hem med de inbyggda metadata-källorna.
inte installera den.=(
Postad 02 September 2013 - 18:22
1: Då jag har WD TV Live kopplad till projektorn skulle jag vilja kunna sköta den (Primärt spela Spotify, byta låtar etc) med min Ipad utan att starta projektorn varje gång jag vill lyssna på musik på min stereo. Det vill säga, jag skulle vilja slå på förstärkaren och WD TV och sen kunna starta spotyfi genom min Ipad. Är det möjligt?
2: Går det spela Spotyfi samtidigt som man har på en video? Jag skulle ex. vilja ha på en film med ex. en brasa samtidigt som jag har på lite soft musik.
Postad 02 September 2013 - 22:13
Hittar du fortfarande inte Spotify eller Netflix?har letet över allt på min mediaspelare.....hittar ingen flik "tjänster".....
Postad 02 September 2013 - 22:18
1. Har du ens provat att söka på WD TV Live i iStore? Finns ju massor av appar som gör det du vill.Jag har två frågor.
1: Då jag har WD TV Live kopplad till projektorn skulle jag vilja kunna sköta den (Primärt spela Spotify, byta låtar etc) med min Ipad utan att starta projektorn varje gång jag vill lyssna på musik på min stereo. Det vill säga, jag skulle vilja slå på förstärkaren och WD TV och sen kunna starta spotyfi genom min Ipad. Är det möjligt?
2: Går det spela Spotyfi samtidigt som man har på en video? Jag skulle ex. vilja ha på en film med ex. en brasa samtidigt som jag har på lite soft musik.
2. Nej, en tjänst i taget får du nöja dig med via WDTV:n. Men om du har en iPad kan du väl spela upp Spotify på den via AirPlay?
Postad 03 September 2013 - 09:32
1. Har du ens provat att söka på WD TV Live i iStore? Finns ju massor av appar som gör det du vill.
2. Nej, en tjänst i taget får du nöja dig med via WDTV:n. Men om du har en iPad kan du väl spela upp Spotify på den via AirPlay?
Hej Distortion2!
Tack för att du svarade. Jag laddade ner Zappo.tv igår och det funkade bra med att streama film och youtube etc. till projektorn vilket var bra. Dock går det inte att göra samma sak med Spotyfi. Jag Sökte på WD TV Live på App store men får bara 3 träffar varav en är Zappo, en är en fjärrkontroll och sita verkar inte heller fungera med spotyfi. Har tittat lite på forum där dessa frågor kommit upp men ingen verkar ha något svar på hur man kan styra spotify från Ipad genom WD TV.
Gällande den andra punkten är jag rädd för att du verkar ha helt rätt. Trixade med detta i någon timme igår. Jag har en NAD t747 och jag misstänker att det inte går att streama direkt till den. Får jag fråga vad du skulle rekommendera om jag vill spela upp spotify utan att behöva gå genom projektorn/TV och om jag vill kunna köra ex. youtube samtidigt som jag har på spotify. Tanke i det senare fallet är ju att jag vill kunna ha på en stor brasa i HD (genom Youtube) på projektorn samtidigt som jag spelar lite soft musik på stereon.
Tack på förhand!
Postad 03 September 2013 - 12:29
Tack för att du svarade. Jag laddade ner Zappo.tv igår och det funkade bra med att streama film och youtube etc. till projektorn vilket var bra. Dock går det inte att göra samma sak med Spotyfi. Jag Sökte på WD TV Live på App store men får bara 3 träffar varav en är Zappo, en är en fjärrkontroll och sita verkar inte heller fungera med spotyfi. Har tittat lite på forum där dessa frågor kommit upp men ingen verkar ha något svar på hur man kan styra spotify från Ipad genom WD TV.
Gällande den andra punkten är jag rädd för att du verkar ha helt rätt. Trixade med detta i någon timme igår. Jag har en NAD t747 och jag misstänker att det inte går att streama direkt till den. Får jag fråga vad du skulle rekommendera om jag vill spela upp spotify utan att behöva gå genom projektorn/TV och om jag vill kunna köra ex. youtube samtidigt som jag har på spotify. Tanke i det senare fallet är ju att jag vill kunna ha på en stor brasa i HD (genom Youtube) på projektorn samtidigt som jag spelar lite soft musik på stereon.
Hej igen. Jag har ingen iPad själv, men på screenshotsen ser det ut som att det går att styra Spotify i WDTV:n med denna app:
https://itunes.apple...d488301648?mt=8
Jag har nog ingen bra lösning på ditt andra problem tyärr. Kan vara så att du behöver en liten låda till för Spotify då. Dator/Squeezebox/WD TV/Apple TV eller liknande.
Postad 12 September 2013 - 01:32
Planerar att införskaffa en sådan här till mor och far så att de kan få uppleva film samt tv-serier i 1080p.
Median kommer ligga på en extern hdd som kopplas in via USB-porten.
Postad 12 September 2013 - 09:25
Jag tycker nog att den lämpar sig väl. Det som kan vara svårt med den är att sätta upp utdelning av nätverksresurser, med behörigheter och så. Eftersom du inte ska ha några nätverksresurser blir det enkelt. De kommer bara att behöva starta spelaren, ändra hdmi-utgång på tv:n och sedan välja film. Typ.Hur väl lämpar sig denna mediaspelare för 2st relativt otekniska personer?
Planerar att införskaffa en sådan här till mor och far så att de kan få uppleva film samt tv-serier i 1080p.
Median kommer ligga på en extern hdd som kopplas in via USB-porten.
Om du inte kopplar in nätverk heller så kommer föräldrarna inte heller få förvirrande meddelanden om nya firmwareuppdateringar.
Postad 12 September 2013 - 09:47
Köpte wd tv live gen 3 igår, allt gick bra fram till att jag skulle adda min mapp med filmer på min nas (dns 325 d-link)
Wd hittar endast 3 mappar, nas_prog och 2 mappar till, det ligger en mapp som heter bio med film en som heter foto med bilder och som heter musik med musik.i
Har försökt nu i flera timmar med får inte fram dem.
Flyttade ut en film i roten och då syns den.
Flyttade ut en mapp med en serie i 12 delar ut i rooten, den syns inte.
Det kan väl inte vara så att allt ska ligga i rooten huller om buller.
Då kan jag inte heller lägga upp dem som barn film action osv...
Nån som kan hjälpa till?
Postad 16 September 2013 - 15:05
Vet inte om det har med Serviio att göra, eller om det är WD som strular, någon som har koll?
Kanske finns det någon som har tips på en annan server man skulle kunna använda som har stöd för både DTS och iso-filer?
Funkar Plex tillsammans med WD?
Redigerat av Unregistered917f33bb, 17 September 2013 - 12:55.
Postad 18 September 2013 - 10:46
Jag fick hem min gen 3 häromdan och pillar för fullt, jag håller på att läsa igenom tråden men nu orkar jag inte hålla mig längre; finns det ingen stretch funktion eller liknande för att fylla skärmen när man tittar på t.ex en dvd i 4:3?
Postad 18 September 2013 - 11:39
Har du ställt in i inställningarna att du har en 16:9-tv så borde det bli rätt automatiskt.Hallåj!
Jag fick hem min gen 3 häromdan och pillar för fullt, jag håller på att läsa igenom tråden men nu orkar jag inte hålla mig längre; finns det ingen stretch funktion eller liknande för att fylla skärmen när man tittar på t.ex en dvd i 4:3?
edit: eller vänta, med "fylla ut skärmen", menar du att du vill "dra ut" filmen så att den blir bredare än vad den är? Det är ju en styggelse
Redigerat av distortion2, 18 September 2013 - 11:41.
Postad 18 September 2013 - 11:55
Har du ställt in i inställningarna att du har en 16:9-tv så borde det bli rätt automatiskt.
edit: eller vänta, med "fylla ut skärmen", menar du att du vill "dra ut" filmen så att den blir bredare än vad den är? Det är ju en styggelse. Om du ändå vill göra det ska du använda zoom-funktionen på tv:n
Det handlar oftast om äldre musikvideor och själva grejen är ju att jag vill ha möjligheten att välja i vilket fall.
Edit: Kan den streama iso´s från en dlna nas?
Redigerat av hellfire666, 18 September 2013 - 11:58.
Postad 18 September 2013 - 12:08
Då tror jag att du väljer uppvisningsformat på tv:n i så fall.Det handlar oftast om äldre musikvideor och själva grejen är ju att jag vill ha möjligheten att välja i vilket fall.
Att gå från en ps3 till den här kändes rätt fattigt från början men det börjar ta sig.Har jag läst att den kan streama iso´s eller har jag förväxlat det med nån annan enhet?
Edit: Kan den streama iso´s från en dlna nas?
Det är inga problem att spela upp en iso från utdelad mapp/nas. Däremot tror jag inte att DLNA-protokollet stöder ISO (kan ha fel, bara googlade lite snabbt). Om ISO funkar med DLNA så borde det inte vara några problem.
Postad 18 September 2013 - 12:40
Då tror jag att du väljer uppvisningsformat på tv:n i så fall.
Det är inga problem att spela upp en iso från utdelad mapp/nas. Däremot tror jag inte att DLNA-protokollet stöder ISO (kan ha fel, bara googlade lite snabbt). Om ISO funkar med DLNA så borde det inte vara några problem.
Det får jag nog släppa fast jag tycker det är en rätt basic funktion.
Det här är jag helt borta på, jag streamar via kabel så vad har dlna med det att göra? När jag försöker säger den "Det gick inte att spela den valda filen. Se bruksanvisningen för en lista över filformat som stöds".
Postad 18 September 2013 - 12:46
DLNA är ett protokoll för mediadelning: http://en.wikipedia....etwork_AllianceDet får jag nog släppa fast jag tycker det är en rätt basic funktion.
Det här är jag helt borta på, jag streamar via kabel så vad har dlna med det att göra? När jag försöker säger den "Det gick inte att spela den valda filen. Se bruksanvisningen för en lista över filformat som stöds".
Det har alltså inget att göra med vilken typ av anslutning du har. Det brukar oftast vara smidigast att helt enkelt dela ut sakerna på NASen istället för att använda DLNA. DLNA stödjer inte alla format.
Postad 18 September 2013 - 12:53
DLNA är ett protokoll för mediadelning: http://en.wikipedia....etwork_Alliance
Det har alltså inget att göra med vilken typ av anslutning du har. Det brukar oftast vara smidigast att helt enkelt dela ut sakerna på NASen istället för att använda DLNA. DLNA stödjer inte alla format.
Alla mappar är utdelade, jag har en netgear stora och har delat ut familjens bibliotek där jag har rubbet men ändå så är det stopp.
Edit: Det är förmodligen Storan som sätter stopp, man kan bara välja att dela en mapp med DMA eller inte.
Redigerat av hellfire666, 18 September 2013 - 13:14.
Postad 18 September 2013 - 14:26
Redigerat av hellfire666, 18 September 2013 - 14:36.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Media Extender med Spotify?
24 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?