Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 December 2012 - 22:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hittade en länk som förklarar lite om 24hz utöver wikipedias http://jordanbortz.w...hz-or-240hz-tv/

Postad 14 December 2012 - 22:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hittade en länk som förklarar lite om 24hz utöver wikipedias http://jordanbortz.w...hz-or-240hz-tv/

Jo men det där vet vi redan ( det är ju en text om hur det fungerar rent allmänt )

Det som är intressant att veta, är vad du verkligen får från Netflix

Trodde att du satt i chatten och att det var därför du var borta ;)

Vad jag kan se så får vi inte 24hz då min tv inte slår över till 24hz
men om det är 50 eller 60 hz talar den inte om

Redigerat av MalcomX, 14 December 2012 - 23:37.

Postad 15 December 2012 - 01:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jo men det där vet vi redan ( det är ju en text om hur det fungerar rent allmänt )

OK. Jag har för dålig infofunktion i min tv, den säger bara att det är 1080p och att det är hdmiingången som används. Sen har jag kopplat via avr och den har jag inställd på att mata ut 1080p och "via". På LG BD har jag stållt in 1080/24 och det är vad den matar ut, jag har ingen dator inkopplad till hemmabion men tv och ps3 och BD har netflixappen och jag har inte en tillstymmelse till judder. (jag har movieläget på 1 eller av, movieläge 2 får BD att rycka lite men bara BD, ingen av de andra gör det i det läget. Men jag tycker att det skulle vara konstigt ifall de har 60Hz i europa där alla länder kör med PAL 50 Hz,men men , man kan aldrig veta.

Postad 15 December 2012 - 01:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
60 Hz.Onkyon har bra infofunktion så jag tryckte igång ps3 och kollade, Netflix är på 60 Hz åtminstånde i ps3

Postad 15 December 2012 - 01:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Nu kan man inte alltid lita till vad som kommer ut ur en box om inte boxen garanterat skickar ut exakt det som den får in.
Har man tex ställt den på auto, så kan den mycket väl känna av vad teven vill ha eller är ställd på och skicka ut det.

ATV tex gör så och vet man inte exakt vad man får in så kan det bli lite krångel med bilden

Jag har Netflix som app i min samsung tv och genom att den inte aktiverar inställningarna cinema smooth som är detsamma som 24hz då den tex får signal från min BD spelare, så är det inte 24hz

Det är inte alls konstigt att vi får det som 60 hz då man använder det formatet i USA även om det är BD
precis som att vissa svenska filmer är 50hz Pal trots att den är i BD format.
Men om de svenska filmerna är i 60hz vet i tusan. De borde vara 50 hz om de inte konverterat om dem.

Om man använder en app i teven, så spelar det ingen roll vilket då den spelar upp det den får
men det kan bli problem med tex ATV då den gör om det till 60hz om du inte ställer om den för det format som
du spelar upp eller har ställt in din tv på att bara ta emot PAL

Postad 15 December 2012 - 06:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Men filmer på blurays är inte i 50/60 utan 24p.

Postad 15 December 2012 - 12:40

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Blev bättre flyt på ps3an än HTPCn, märker knappt av juddret där... sen sänds det mer i HD där... tex Breaking Bad sänds i HD på ps3an men inte HTPCn... bilden är lite mörkare på ps3 bara... sen inte lika lättnavigerat. :)
Sedan bättre ljud på ps3... men inte så konstigt kanske... det där silverlight eller vad det heter på webläsaren kan väl bara köras i stereo...

Redigerat av Garrett, 15 December 2012 - 12:42.

Postad 15 December 2012 - 14:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Nu kan man inte alltid lita till vad som kommer ut ur en box om inte boxen garanterat skickar ut exakt det som den får in.
Har man tex ställt den på auto, så kan den mycket väl känna av vad teven vill ha eller är ställd på och skicka ut det.

ATV tex gör så och vet man inte exakt vad man får in så kan det bli lite krångel med bilden

Jag har Netflix som app i min samsung tv och genom att den inte aktiverar inställningarna cinema smooth som är detsamma som 24hz då den tex får signal från min BD spelare, så är det inte 24hz

Det är inte alls konstigt att vi får det som 60 hz då man använder det formatet i USA även om det är BD
precis som att vissa svenska filmer är 50hz Pal trots att den är i BD format.
Men om de svenska filmerna är i 60hz vet i tusan. De borde vara 50 hz om de inte konverterat om dem.

Om man använder en app i teven, så spelar det ingen roll vilket då den spelar upp det den får
men det kan bli problem med tex ATV då den gör om det till 60hz om du inte ställer om den för det format som
du spelar upp eller har ställt in din tv på att bara ta emot PAL

onkyon talar om både in och utsignal

Postad 15 December 2012 - 16:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 1

Men filmer på blurays är inte i 50/60 utan 24p.

Ja, men det är inte bluray som streamas från Netflix

Bluray är namnet på ett lagringsmedium ( precis som att det heter DVD och CD )

Netflix streamar sina filmer mycket komprimerade och i ett format som passar den plattform
som du sitter på. De har olika bibliotek för tex ATV och Dator och använder inte samma filer

Därför använder de sig av det som passar de flesta bäst och det är 60hz, då USA är deras stora marknad.
Hade de streamat i 24hz hade det varit många som fått problem med det

onkyon talar om både in och utsignal

DIn Onkyo kan inte tala om vad du har för insignal till din ATV, Dator eller annan plattform

Postad 15 December 2012 - 19:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Ja, men det är inte bluray som streamas från Netflix

Bluray är namnet på ett lagringsmedium ( precis som att det heter DVD och CD )

Netflix streamar sina filmer mycket komprimerade och i ett format som passar den plattform
som du sitter på. De har olika bibliotek för tex ATV och Dator och använder inte samma filer

Därför använder de sig av det som passar de flesta bäst och det är 60hz, då USA är deras stora marknad.
Hade de streamat i 24hz hade det varit många som fått problem med det

DIn Onkyo kan inte tala om vad du har för insignal till din ATV, Dator eller annan plattform

Nä, det har du rätt i, den säger bara vad jag får för insignal från ps3 men den känner väl av vad den får för insignal då den automatiskt känner av 24 , 50 eller 60? Men för mig personligen spelar det ingen roll då jag är förskonad från judder. :)

Postad 16 December 2012 - 09:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Aftonbladet Plus har publicerat denna "test" gjord av "ljud&bild"

En del som inte stämmer och artikelförfattaren Åsa Wärme Hallén har nog googlat fram uppgifterna

Oftast ser jag inte mig själv som speciellt gammal, men när jag börjar fundera på dagens tv-utbud i förhållande till hur det var när jag var i yngre tonåren är det bara att inse att det hänt saker.

Tidningen Ljud & Bild guidar dig rätt bland de nya on demand-tjänsterna
Netflix
Filmnet
Viaplay
HBO Nordic

Postad bild Åsa Wärme Hallén, Ljud & Bild.

Jag minns mycket väl hur kvällen när Dallas sändes var väldigt speciell för mamma, pappa och mig. Mamma lagade lite extra god mat som dukades upp framför tv:n. Stunden var helig, gick inte i repris och vhs-spelaren hade inte flyttat in i vårt hem ännu.
Att samla familjen framför ett och samma program vid samma tid på dygnet idag är mer eller mindre en omöjlighet. Utbudet av tv-program är gigantiskt och att titta på tv enligt en kanals bestämda tablå, det som man brukar kalla linjär tv, känns hopplöst. Inte sällan krockar favoritprogrammen med varandra vilket gör att familjen sitter utspridda i hemmet för att inte missa just sitt. Varken speciellt socialt eller trevligt.

Lösningen

Tack vare tv-kanalernas intåg på internet i form av en mängd vod-tjänster, ”video on demand” eller ”video på begäran” på svenska, har vi inte bara fått ett rikt utbud av program, vi är inte ens begränsade till våra soffor och tv-apparater utan kan använda oss av datorer, mobiler och surfplattor för att se det vi vill på i stort sätt vilken plats som helst.

Två giganter från väster

Nu är det inte så att play- eller on demand-tjänster är något nytt, det finns redan en uppsjö av tjänster som fungerar på olika sätt, mer eller mindre bra och med olika upplägg. En aktör är Filmnet (namnet på tjänsten har dammats av från den gamla kabel-tv-kanalen med samma namn som startade sina kabel-tv-sändningar 1984), som är en svensk tjänst men som även lanseras i Norge och Finland. Filmnet erbjuder ingen sport men däremot filmer, serier och barnprogram.
Viaplay räknas dock som Skandinaviens ledande online-tjänst för tv-program, filmer och framförallt live-sport-sändningar. Bekymret är bara att om du är en riktigt inbiten serie-följare kan det i värsta fall dröja upp till ett par månader innan du får tillgång till just din favoritserie om ursprungslandet är ett annat än där du bor.
Nu har vi dock fått två nya starka spelare på vod-marknaden i form av Netflix och HBO, båda från USA, och i och med detta hoppas branschen på att laglig nedladdning och film och tv-serier äntligen ska få sitt stora genombrott. Till skillnad från många andra tjänster (till exempel SVT Play och SF Anytime) där man ofta hyr en film i taget fungerar både Netflix och HBO så att du prenumererar per månad på innehållet, mer som musiktjänsten Spotify.

Netflix

Netflix, som säger sig vara världens största prenumerationsbaserade tjänst för internetbaserad visning för film och tv-serier, såg dagens ljus i USA 1997 och finns även i Kanada, Latinamerika, Storbritannien, Irland och sedan den15 oktober 2012 även i Norden. Fram tills alldeles nyligen producerade inte Netflix något eget material men i början av 2013 kommer bland annat den egna dramaserien House of Cards att finnas i utbudet och man var även med och finansierade den populära norska serien Lilyhammer.
I Sverige utlovar Netflix 20-25 % lokalt innehåll samt tillgång till internationella tv-program och filmer, många i hd-kvalitet. I dagsläget hittar vi bland annat Irene Huss och Playa del Sol men något strålande utbud av svenska serier är det inte. Även filmsidan har mer att önska och att vi skulle få samma stora utbud som i USA (ca 60 000 titlar) är väl föga troligt. I Storbritannien är utbudet till exempel ca 10 000 titlar.

HBO Nordic

Den andra amerikanska aktören som ger sig in i slaget om den nordiska tv-marknaden är HBO (Home Box Office), ett kommersiellt tv-bolag som startade på 1970-talet och som nu även omfattar Nordamerika, Latinamerika, Asien och stora delar av Europa.
I Sverige är HBO mest känt för att ha producerat välkända och kritikerrosade serier som ofta lyfter fram verkligheten på ett rätt ocensurerat sätt. Välkända serier som HBO ligger bakom är bland annat dramaserien Six feet under, Game of Thrones och vampyrserien True Blood där den svenska skådespelaren Alexander Skarsgård har en roll.
Med enprenumeration på HBO Nordic får du enligt uppgift tillgång till både deras linjära tv-kanal samt hela deras bibliotek av nya och gamla serier som du kan strömma. I de flesta fall kommer nya serieavsnitt att finnas tillgängliga med undertext i Sverige inom 24 timmar efter premiär i ursprungslandet. I USA kan du även se sportsändningar via HBO, det kommer du däremot inte kunna göra via HBO Nordic.

Framtiden

Hur framtidens tv-tittande kommer att se ut är självklart inte helt enkelt att sia om. Att fritt få välja vad man ska titta på, när man ska göra det och på vilken enhet är fantastiskt och valfrihet är naturligtvis en mänsklig rättighet. Men man ska för den sakens skull inte underskatta den trygghet det innebär för vissa att vara bunden till en viss sändningstid. I dagens läge där vi står inför så otroligt många val, alltifrån mjölkproducent till mobiltelefonoperatör via pensionsförsäkringar, finns det förmodligen de som tycker det är rätt skönt och avslappnande att slippa stressen med att välja vilket program man ska se och när. Att slö-zappa i soffan är avkoppling för många. Det finns ju de människor som fortfarande anpassar träning, middagar och socialt umgänge efter tv-tablån och trivs fantastiskt bra med det, det blir liksom en fast punkt i tillvaron.
Sedan finns det ju program som är intressantare live, sådant som sker här och nu och som du i vissa fall själv kan påverka tack vare röstning eller där du själv påverkas av resultatet såsom V75, oddset eller stryktipset.
Tv-tablåerna så som de är idag kommer förmodligen att försvinna inom sinom tid men troligtvis kommer det dröja ett bra tag trots allt. Netflix, HBO, Viaplay, Filmnet och alla de andra kommer med största sannolikhet få ännu fler konkurrenter och vi konsumenter får förmodligen minst lika många strömningstjänster som det finns tv-kanaler idag.
Men vilken tjänst du ska välja beror på intresse och behov. Är du filmintresserad är det kanske viktigt att utbudet är nytt och fräscht. Är det tv-serier du suktar efter är det guld värt att få tillgång till de senaste avsnitten bara 24 timmar efter de har visats i ursprungslandet, men är du mest intresserad av gamla godingar spelar dessa saker mindre roll. Om det är live-sport som är din melodi gäller det att du kollar upp så att tjänsten tillhandahåller det.

Rätt tjänst för rätt sak med andra ord!

Postad 16 December 2012 - 17:39

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Ni som har Unblock

Fungerar det bra med HD och på alla tider på dygnet

Jag har en annan VPN tjänst och den klarar inte av att streama HD

Postad 16 December 2012 - 17:54

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Ni som har Unblock

Fungerar det bra med HD och på alla tider på dygnet

Jag har en annan VPN tjänst och den klarar inte av att streama HD

Unblock är ingen VPN tjänst.
Inte upplevt någon degradering med att använda Unblock-us samma hastighet som utan.

//Mike

Postad 16 December 2012 - 17:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Unblock är ingen VPN tjänst.
Inte upplevt någon degradering med att använda Unblock-us samma hastighet som utan.

//Mike

Perfekt då satsar vi på Unblock istället

Postad 16 December 2012 - 22:31

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Har nu provat Unblock på Mac och Ipad och det fungerar perfekt
får ca 70 mbit ner

Är det någon som hittat någon bra lösning för att köra det på router så att man enkelt kan sätta av och på ?

På min Ipad kan jag lägga in olika DNS för 2.4 och 5 ghz med det fungerar tyvärr inte för Tv och Mac

Postad 16 December 2012 - 23:46

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Har nu provat Unblock på Mac och Ipad och det fungerar perfekt
får ca 70 mbit ner

Är det någon som hittat någon bra lösning för att köra det på router så att man enkelt kan sätta av och på ?

På min Ipad kan jag lägga in olika DNS för 2.4 och 5 ghz med det fungerar tyvärr inte för Tv och Mac

Jag kör med två routrar, en med lokal DNS och en med unblock-us DNS. Den förstnämnda är huvudrouter och sköter det kablade nätet plus ett 5 GHz-nät, den sistnämnda har bara ett trådlöst nät. Då väljer jag bara WiFi-uppkoppling baserat på vilken DNS jag vill använda. Routrarna sitter på varsin port på min fiberbox.

PS3 kör jag mestadels trådlöst dvs med unblock-us, vill jag köra svenska Netflix på den ställer jag om till tråd.

Postad 17 December 2012 - 08:38

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Jag kör med två routrar, en med lokal DNS och en med unblock-us DNS. Den förstnämnda är huvudrouter och sköter det kablade nätet plus ett 5 GHz-nät, den sistnämnda har bara ett trådlöst nät. Då väljer jag bara WiFi-uppkoppling baserat på vilken DNS jag vill använda. Routrarna sitter på varsin port på min fiberbox.

PS3 kör jag mestadels trådlöst dvs med unblock-us, vill jag köra svenska Netflix på den ställer jag om till tråd.

Tack för tipset

Jag har också möjligheten att köra två portar och därmed två IP på min Fiberbox då jag har Tele3com

Skall koppla in min gamla router på den andra porten

Postad 17 December 2012 - 11:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Det svar jag tidigare fick av deras support är att 1080p-filmerna sänds som 24fps. Det är upp till din mediespelare att hantera signalen. ATV tex konverterar till 50 eller 60, beroende på val. Filmerna lagras därtill i ett flertal format så det är inte så att 1080p-filmerna konverteras när man tittar via en mobil enhet eller tex wii.

Postad 17 December 2012 - 12:03

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
det känns lite som att netflix support inte riktigt vet vad dem levererar till sina kunder :)

Postad 17 December 2012 - 12:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

det känns lite som att netflix support inte riktigt vet vad dem levererar till sina kunder :)

Supporten verkar inte vara 100% hemma på tekniken, tyvärr. Dock en eloge till att de faktiskt svarar snabbt och vill hålla uppe en dialog. Det knepiga är att de verkar sitta utomlands och använder någon sorts translater då svenska ser väldigt skum ut. Vore bättre om de skrev på engelska i så fall.

Postad 17 December 2012 - 13:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det svar jag tidigare fick av deras support är att 1080p-filmerna sänds som 24fps. Det är upp till din mediespelare att hantera signalen. ATV tex konverterar till 50 eller 60, beroende på val. Filmerna lagras därtill i ett flertal format så det är inte så att 1080p-filmerna konverteras när man tittar via en mobil enhet eller tex wii.

PS3 har ju automatisk avkänning av material om man väljer de inställningarna,men jag kollar just nu på Fringe HD och då säger Onkyon att det är 60Hz som matas ut från ps3. Trycker jag i en BR så säger Onkyon 24Hz, en DVD säger den 50 HZ, kan kanske bero på att Fringe är en TV-serie. Ska kolla in en film i HD när jag kommer hem så får jag se vad den säger.

Postad 17 December 2012 - 14:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

PS3 har ju automatisk avkänning av material om man väljer de inställningarna,men jag kollar just nu på Fringe HD och då säger Onkyon att det är 60Hz som matas ut från ps3. Trycker jag i en BR så säger Onkyon 24Hz, en DVD säger den 50 HZ, kan kanske bero på att Fringe är en TV-serie. Ska kolla in en film i HD när jag kommer hem så får jag se vad den säger.

TV-serier är 60 fps. Det är bara filmer som är 24 fps.

Postad 17 December 2012 - 15:04

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Det verkar inte som om Netflix levererar 24p från PS3. Jag får alltid 60fps.

Postad 17 December 2012 - 17:43

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Det svar jag tidigare fick av deras support är att 1080p-filmerna sänds som 24fps.

Som jag skrev tidigare för ett par dagar sedan, så är det 60hz som gäller och det svaret kommer
inte från supporten utan deras tekniska avdelning

Supporten har inte full koll på sådan "viktiga saker" ;)

Men hos mig fungerar det bra och jag är jättenöjd med Netflix
( vilket man tyvärr inte kan säga om HBO )

Postad 18 December 2012 - 07:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare för ett par dagar sedan, så är det 60hz som gäller och det svaret kommer
inte från supporten utan deras tekniska avdelning

Supporten har inte full koll på sådan "viktiga saker" ;)

Men hos mig fungerar det bra och jag är jättenöjd med Netflix
( vilket man tyvärr inte kan säga om HBO )

Som jag skrev så verkar inte supporten ha full koll och då jag själv kör ATV som inte kan hantera 24 fps så kan jag inte kolla det heller. Skulle gissa att det handlar om att spara lagringsutrymme och inte behöva ha ytterligare en version per film.

Men googlar man samt läser på techbloggen, http://techblog.netflix.com/, så verkar det som om HD-filmer kodas i 24 fps. Eller snarare inte kodas alls utan lagra såsom källan är. :)

Redigerat av agpath, 18 December 2012 - 08:17.

Postad 18 December 2012 - 08:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
På den nordiska techbloggen finns det nu nedladdningsstatistik för resp land. Sverige längst ned. :)
http://nordicsblog.netflix.com/

Postad 18 December 2012 - 13:06

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Det verkar inte som om Netflix levererar 24p från PS3. Jag får alltid 60fps.

Verkar stämma med mina iakttagelser då det definitivt finns judder även i filmer, som ju påstås sändas i 24fps. Kollar genom en PS3 då alltså.

Postad 18 December 2012 - 18:20

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Har ni haft någon erfarenhet av supporten.
Jag skulle se TV-serien Selma, men den visades i 4:3 fast den skulle vara 16:9. Försökta att
via formuläret rapportera felet. Men det fanns bara ett fåtal felalternativ och detta fanns ej
med. Någon fritext fanns inte.
Har nu testat chatten ett par gånger men inget händer.

Postad 18 December 2012 - 19:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
pryzze:

Verkar ju väldigt konstigt att dom skulle visa 16:9 material croppat till 4:3, finns ju liksom ingen anledning till det..
Har även märkt att dom croppar vissa 21:9 filmer till 16:9 vilket är synd, hade varit bättre om man själv kunde få välja vilken AR man vill se.

Postad 18 December 2012 - 19:29

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Skulle förvåna mig om de själva gått in och beskurit bilden. Förmodligen har det att göra med versionen de har fått tillgång till. Underligt i alla fall.

Postad 18 December 2012 - 19:38

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Vad är det för ljudkvalitet på filmerna?

Postad 18 December 2012 - 21:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

av dem få filmer jag sett har det tyvärr bara varit 2.0 och dålig kvalité och det trots att jag valt HD. har Telias Fiberlina 100/10 så jag har inge problem med hastigheten.

Postad 18 December 2012 - 21:09

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Jag har tagit upp det. kolla

https://www.minhembi...dpost&p=3684112

och

https://www.minhembi...dpost&p=3684848

Redigerat av fristil, 18 December 2012 - 21:14.

Postad 18 December 2012 - 21:16

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Jag har tagit upp det. kolla

https://www.minhembi...dpost&p=3684112

och

https://www.minhembi...dpost&p=3684848

Tackar, det blir att prova lite när min bd spelare kommer

Postad 18 December 2012 - 21:24

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 1

Tackar, det blir att prova lite när min bd spelare kommer

summa summarum är väll att det är lite si och så, både med ljud och aspekt. Hur som haver, värt varenda krona, kör man med unblock-us eller (nu kommer jag inte ihåg vad FF plug-in'et heter) så är det här bästa tjänsten som finns om man inte har krav att de nyaste filmerna eller de senaste avsnitten av serier finns.

Postad 18 December 2012 - 22:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

summa summarum är väll att det är lite si och så, både med ljud och aspekt. Hur som haver, värt varenda krona, kör man med unblock-us eller (nu kommer jag inte ihåg vad FF plug-in'et heter) så är det här bästa tjänsten som finns om man inte har krav att de nyaste filmerna eller de senaste avsnitten av serier finns.

Plugin till ff och chrome heter mediahint och är helt suverän

Postad 18 December 2012 - 22:28

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Plugin till ff och chrome heter mediahint och är helt suverän

så hette den :-)

Postad 19 December 2012 - 07:04

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Funktionen "Lägg till spellista" är väl ny ? Eller har jag varit blind.
Låter som om att man skall kunna skapa en lista med filmer man vill se.
Tyvärr får man ett felmeddelande "Tyvärr uppstod ett fel medan vi behandlade din begäran."

Kanske att den fungerar inom kort.

Postad 19 December 2012 - 07:07

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Tyvärr får man ett felmeddelande "Tyvärr uppstod ett fel medan vi behandlade din begäran."

Det har jag inte hunnit se, men det är nytt i så fall och kanske inte helt färdigt ännu. Det är en efterfrågad funktion som de har sagt att de jobbar på, så det låter ju mycket bra!

Postad 19 December 2012 - 07:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Finns det till ps3an med?

Postad 19 December 2012 - 07:47

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Nej inte ännu.

//Pryzze

Postad 19 December 2012 - 07:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Nu på morgonen dök funktionen "Spelkö" upp!

Men funkar inte: "Tyvärr uppstod ett fel medan vi behandlade din begäran."

Redigerat av agpath, 19 December 2012 - 07:57.

Postad 19 December 2012 - 11:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Om de varit smarta kan du skapa en lista på datorn och sedan se den via andra spelare. Måste undersökas när jag kommer hem.

Postad 19 December 2012 - 11:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
de måste nog uppdatera apparna på konsolerna och ios/android för att kunna implementera det.
Det är lättast och snabbast att göra det på webbsida så därför har de börjat där.

Postad 19 December 2012 - 13:35

Unregistered2206
  • Unregistered2206
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Äntligen tänkte jag när jag läste detta men väl hemma ser jag att det inte finns, åtminstone inte för mig som kör via datorn (Mac). :(

Edit: Använder UnblockUS och man får ju inte den "riktiga" amerikanska Netflix-hemsidan utan man får den svenska versionen fast med det amerikanska utbudet. På den "riktiga" Netflix-hemsidan finns denna funktionen som där heter "instant queue".

Redigerat av Unregistered2206, 19 December 2012 - 13:47.

Postad 19 December 2012 - 13:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Äntligen tänkte jag när jag läste detta men väl hemma ser jag att det inte finns, åtminstone inte för mig som kör via datorn (Mac). :(

Edit: Använder UnblockUS och man får ju inte den "riktiga" amerikanska Netflix-hemsidan utan man får den svenska versionen fast med det amerikanska utbudet. På den "riktiga" Netflix-hemsidan finns denna funktionen som där heter "instant queue".

"+ Spelkö" är en ny röd knapp som visas när man klickar på titeln på en film, dvs info-sidan i web-gränsnittet. Men som sagt så fungerar den inte.

Jag granskade koden till knappen och körde den strängen direkt, men får då något som liknar detta. Det är alltså inte ens helt översatt och implementerat. Måste vara en miss att knappen har kommit med nu.

The Nightmare Before Christmas

kunde inte läggas till i din spelkö

Click here to go to your instant Queue and choose this movie to watch instantly.
  • Move to position #1

Redigerat av agpath, 19 December 2012 - 13:59.

Postad 19 December 2012 - 14:52

Unregistered2206
  • Unregistered2206
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hittade den nu... och samma här, den fungerar inte. Hoppas man löser detta snart för denna funktion är efterlängtad.

Postad 19 December 2012 - 15:41

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Värdelösa tips.

Under kategorin Topp 10 för [användanamn] har jag 9 barnfilmer.
Under kategorin populärt på Netflix är det 35 barnfilmer och 5 filmer för vuxna.

Helt värdelöst eftersom jag har fyllt i att jag inte alls är intresserad av barnflmer.
Den tittarprofil man fyller i verkar vara helt meningslös.

Redigerat av pryzze, 19 December 2012 - 15:42.

Postad 19 December 2012 - 15:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Värdelösa tips.

Under kategorin Topp 10 för [användanamn] har jag 9 barnfilmer.
Under kategorin populärt på Netflix är det 35 barnfilmer och 5 filmer för vuxna.

Helt värdelöst eftersom jag har fyllt i att jag inte alls är intresserad av barnflmer.
Den tittarprofil man fyller i verkar vara helt meningslös.

Jag har också bara barnfilmer på Top 10, men det är barnen som tittar mest så det är inte så konstigt.
Att populärt på Netflix också nästan bara är barnfilmer tyder ju på att det totalt är mest barn som tittar.
Vänners favoriter och Sett av dina vänner skulle man kunna skippa då det mest tar plats.

Postad 19 December 2012 - 19:28

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Har provat nu en liten stund med min LG bluray spelare och jag är riktigt imponerad, har ej provat ljudkvaliten än bara bilden

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.