Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 mars 2013 - 07:34

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Skaffade HBO igår för Vikings och kommande säsong av GoT. Velade lite, men tog till slut obundet. Och så här i efterhand är jag glad för det!

Tänkte att det kan ju inte vara så dåligt som ni säger här, men det var det verkligen. Ryckig bild, alldeles för stor text. HD går inte på automatiskt utan måste klickas i manuellt? Även för undertexter?

Jämfört med Netflix så är det ett stort skämt. Synd att man inte har nåt val om man vill se HBO serierna.

Postad 08 mars 2013 - 07:56

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

DEn här nyheten förbryllar mig:

http://www.idg.se/2....populara-serier

Trodde hela idén med HBO nordic var att just avsnitten skulle dyka upp dagen efter sändningen i USA. Nu snackas det om en väntan på 1 vecka. Kommer ju inte att vinna många pirater om man säger så.

Det rör inte HBO Nordic - där kommer som sagt avsnitten snabbare än 1 dag och kommer göra så även i fortsättningen.

Det rör sig om alla andra 175 länder och streamingtjänster som köper in HBO:s serier som t ex Canal + Play osv.

Det som stör mig nu är att Real Talk with Bill Maher fortfarande inte dykt upp på HBO via Telia trots att det nu finns på den fristående tjänsten.

Ska de skippa att ta med den serien bara för att det är en "talkshow", dvs censurerar de medvetet vissa serier?

Saker som fattas på HBO via Telia:

Funny or Die Presents
Onion News Network
Real Time With Bill Maher
The L Word
Möjligen The Office också.

Alla andra nya serier dyker upp snabbt så det kan inte vara att de inte hunnit,.

Postad 08 mars 2013 - 08:16

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det rör inte HBO Nordic - där kommer som sagt avsnitten snabbare än 1 dag och kommer göra så även i fortsättningen.

Det rör sig om alla andra 175 länder och streamingtjänster som köper in HBO:s serier som t ex Canal + Play osv.

Det som stör mig nu är att Real Talk with Bill Maher fortfarande inte dykt upp på HBO via Telia trots att det nu finns på den fristående tjänsten.

Ska de skippa att ta med den serien bara för att det är en "talkshow", dvs censurerar de medvetet vissa serier?

Saker som fattas på HBO via Telia:

Funny or Die Presents
Onion News Network
Real Time With Bill Maher
The L Word
Möjligen The Office också.

Alla andra nya serier dyker upp snabbt så det kan inte vara att de inte hunnit,.

The L Word och The Office (UK) finns på svenska Netflix, så de kommer förmodligen inte att dyka upp på HBO Nordic, oavsett om det är via Telia eller inte.

Postad 08 mars 2013 - 08:31

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

The L Word och The Office (UK) finns på svenska Netflix, så de kommer förmodligen inte att dyka upp på HBO Nordic, oavsett om det är via Telia eller inte.

Det är amerikanska The Office.

The L word finns redan på HBO Nordic men inte inte HBO Nordic via Telia.

På Netflix finns dessutom bara Säsong 1-4 av The L Word men på HBO Nordic finns säsong 1-6 (alla säsonger)

http://hbonordic.com.../-/-/the-l-word

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 08 mars 2013 - 08:31.

Postad 08 mars 2013 - 08:33

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
The Office (UK) finns på netflix i sverige, USA-versionen på Netflix USA, Hulu.
HBO har de första två säsongerna.

Redigerat av dhanjel, 08 mars 2013 - 08:34.

Postad 08 mars 2013 - 11:23

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det är amerikanska The Office.

The L word finns redan på HBO Nordic men inte inte HBO Nordic via Telia.

På Netflix finns dessutom bara Säsong 1-4 av The L Word men på HBO Nordic finns säsong 1-6 (alla säsonger)

http://hbonordic.com.../-/-/the-l-word

Jag förstår, uppenbarligen är det inte exklusiva avtal när det kommer till L Word. Men som Dhanjel skriver finns The Office (US) på Netflix om man har Unblock-Us eller motsvarande. Men i vilket fall är det ju störtfånigt att HBO Nordic via Telia inte har samma utbud som på andra håll.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 08 mars 2013 - 11:25.

Postad 08 mars 2013 - 12:26

Jankee
  • Jankee
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Skaffade HBO igår för Vikings och kommande säsong av GoT. Velade lite, men tog till slut obundet. Och så här i efterhand är jag glad för det!

Tänkte att det kan ju inte vara så dåligt som ni säger här, men det var det verkligen. Ryckig bild, alldeles för stor text. HD går inte på automatiskt utan måste klickas i manuellt? Även för undertexter?

Jämfört med Netflix så är det ett stort skämt. Synd att man inte har nåt val om man vill se HBO serierna.

Jag tecknade mig också för en månad på samma grunder som dig. Men hos mig flyter det på hur bra som helst, men den kan ju ha att göra med att jag inte kör HD då, även om jag tycker bilden är helt ok, dock ej som t.ex. Canal Digitals hd-kanaler. Texten tycker jag också var helt ok, men vad menar du med att man måste klicka i manuellt ifall man vill se HD-bild. Jag kollar på HBO via app i en Samsung.

DD 5.1 får jag dock inte, jag ringde igår till HBO för att kolla om bild och ljud och fick till svar att både HD-bild och 5.1 ljud skulle finnas, och då till flertal olika enheter.

Postad 08 mars 2013 - 12:54

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Jag förstår, uppenbarligen är det inte exklusiva avtal när det kommer till L Word. Men som Dhanjel skriver finns The Office (US) på Netflix om man har Unblock-Us eller motsvarande. Men i vilket fall är det ju störtfånigt att HBO Nordic via Telia inte har samma utbud som på andra håll.

Nu är det inte The Office (US) som jag saknar mest, jag bara tog upp den som ett exempel på en grej som saknades. Det är Real Time som jag saknar mest (och det enda jag saknar).

Jag har Netflix och Mediahint så jag kan kolla på The Office (US) men säsong 9 saknas på Netflix US och på Hulu så är bara de senaste 4 eller 5 avsnitten i säsong 9 med i gratis versionen.

Det skulle vara intressant att få klarhet i exakt varför vissa saker inte kommer till Telias tjänst.

Är det Telia som inte vill ha det? Är det Telia som inte har rättigheter för just den serien? Är det HBO som inte vill ge Telia just den serien?

Postad 08 mars 2013 - 14:04

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Mystiken tätnar.

Hittade ett svar från Telia om just Real Time och vissa saker som skiljer mellan Telia och HBO:

"Hej! Det är HBO som bestämmer hur deras utbud ser ut i vårat programbibliotek. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med HBO i detta fallet. Ha en bra dag! /Marcus"

Det verkat alltså som att det är HBO som inte fixat Real Time till tjänsten på Telia.

Tidigare i tråden har det lutat åt att Telia ansvarar för sitt egna bibliotek:

Skitsnack. De enda av ovanstående som inte finns är The L Word och Onion News. HBO har frånsagt sig allt ansvar för Telias tjänst eftersom de bara betalar för innehållet och kör sin egen plattform. På det "äkta" HBO Nordic finns som sagt ovanstående.

Postad 08 mars 2013 - 15:04

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Texten tycker jag också var helt ok, men vad menar du med att man måste klicka i manuellt ifall man vill se HD-bild. Jag kollar på HBO via app i en Samsung.

DD 5.1 får jag dock inte, jag ringde igår till HBO för att kolla om bild och ljud och fick till svar att både HD-bild och 5.1 ljud skulle finnas, och då till flertal olika enheter.

jag tittar via min htpc, en mac mini. och då måste jag klicka i ikonerna för hd och textning varje gång jag startar ett program.
det verkar inte finnas några inställningar för hur man vill ha det.

Postad 08 mars 2013 - 15:35

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Någon vet hur planerna ser ut på telias IP-tv ang HD och 5.1 för deras HBO on-demand? Bilden är ju helt ok på deras linjära kanal.. men då den digitala tv-tablån är värdelös (står ju inte vilka avsnitt som sänds) och någon annan tablå inte tycks finnas är kanalen oanvändbar.

Postad 18 mars 2013 - 17:07

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Ordentligt med stiltje i den här tråden nu. Efter de brister de uppvisat initialt är intresset väsentligt mer måttligt nu men går ändå och småväntar på appen till 360. Noterade dock att de i det senaste utskicket inte verkade ha någon prova-på period. Kommer ju innebära att man vill se rätt positiva utlåtanden om HD före man signar upp...

Postad 18 mars 2013 - 17:18

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Ordentligt med stiltje i den här tråden nu. Efter de brister de uppvisat initialt är intresset väsentligt mer måttligt nu men går ändå och småväntar på appen till 360. Noterade dock att de i det senaste utskicket inte verkade ha någon prova-på period. Kommer ju innebära att man vill se rätt positiva utlåtanden om HD före man signar upp...

Vi får nog räkna med att HBO-appen kommer att kräva guldmedlemskap. Själv hoppas jag på en bra app till PS4 och att de får igång Airplay-funktionen (och att den fungerar bra). I så fall skaffar jag nog ett abonnemang vad det lider. Annars är jag helnöjd med Netflix, det enda som saknas där är just HBO-serierna.

Postad 18 mars 2013 - 18:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Guld krävs säkerligen men det har man ju redan ;) På sikt så blir det onekligen intressant appar till nästa generation men det känns ändå lite långt borta just nu (även om jag räknar med att handla på releasedagen eller däromkring).

Postad 18 mars 2013 - 19:53

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Du kan ju alltid prova en måned när den kommer, visserligen lite dyrare men nog enda sättet att ta reda på hur den funkar. Ang. AirPlay så verkar det som om de skaffat hjälp utifrån, i alla fall om man ska tro Twitter. Sist jag frågade fanns ingen ETA men jag klarar mig fortfarande fint med Rowmote, löser alla mina problem.

Postad 19 mars 2013 - 14:25

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

det är nog så att många, inklusive mig, väntar tills tjänsten blir mer tillgänglig på fler plattformar (och med bättre kvalitet). Fram tills dess så känns det som att det inte är värt kostnaden (129kr/mån för att testa) med begränsad tillgång (bara pc och ios för mig) och dålig kvalitet (inget 5.1, ej HD)

Postad 20 mars 2013 - 06:10

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag har ett skumt problem. Att logga in i hbo-appen i iPaden går bra, men försöker jag logga in i nån av mina PC så får jag svaret:

Your request failed to complete.

Misslyckad autentisering. Försök igen.

Jag trodde först att jag glömt bort lösenordet och bytte det och vips var jag inloggad. Testade då att logga ut och sedan in igen, då blev det återigen som ovan. Kan det vara iPaden som spökar? Har inga problem att växla mellan iPad, PC eller PS3 när det gäller Netflix, vore synd om man måste hålla på att logga ut hela tiden för att få HBO att funka.

Nån annan med samma problem?

Postad 20 mars 2013 - 06:26

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Ett annat problem är att bilden hackar för mig i datorerna. I iPaden flyter det på perfekt.

Postad 20 mars 2013 - 08:52

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Mystiken tätnar.

Hittade ett svar från Telia om just Real Time och vissa saker som skiljer mellan Telia och HBO:

"Hej! Det är HBO som bestämmer hur deras utbud ser ut i vårat programbibliotek. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med HBO i detta fallet. Ha en bra dag! /Marcus"

Det verkat alltså som att det är HBO som inte fixat Real Time till tjänsten på Telia.

Tidigare i tråden har det lutat åt att Telia ansvarar för sitt egna bibliotek:

Sedan någon vecka tillbaka finns allt utom The Office på HBO via Telia.

Frågorna kvarstår -

Varför dyker vissa serier upp väldigt snabbt på HBO Telia medan vissa andra serier tar så lång tid?
Vem har hand om utbudet på HBO Telia?
Kan det vara en teknisk begränsning i Telias programbibliotek? (Har inte sett ett så välfyllt programbibliotek på Telia innan)
Är det rättigheter inblandat? (ex HBO har fått tillstånd att ha The Office på sin tjänst men det får inte ligga på Telias programbibliotek då det är för närma "vanlig TV)

Postad 20 mars 2013 - 11:36

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Tycker jag läst någonstans att HBO appen skall stödja airplay nu men får ingen symbol på iPaden hemma :mellow:

Postad 20 mars 2013 - 12:05

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Tycker jag läst någonstans att HBO appen skall stödja airplay nu men får ingen symbol på iPaden hemma :mellow:

Samma för mig, Värdelöst.

Postad 20 mars 2013 - 12:11

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Samma för mig, Värdelöst.

Det enda jag har läst är att de stöder Airplay Mirroring, alltså inte den Airplay alla vill ha. Förhoppningsvis får de till det snart, även om det nog inte räcker för att få ombord mig. En sak är i alla fall säker med HBO Nordic, och det är att allt tar superlång tid. Förutom att lägga upp nya avsnitt av serier, det löftet verkar de hålla.

Edit: Såg för övrigt det här intressanta svaret på Facebook angående att vissa av HBO:s egna serier inte finns på HBO Nordic:

"Hur internationella rättigheter till TV-serier ser ut är väldigt olika och ibland väldigt komplicerat.
HBO har internationella rättigheter till de allra flesta av sina serier, och de serierna hittar du också på vår tjänst. I några fall ligger de internationella rättigheterna inte hos HBO utan hos någon annan, exempel på det är OZ och DEADWOOD.
Mvh, Daniel, HBO Nordic"

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 20 mars 2013 - 12:16.

Postad 20 mars 2013 - 12:19

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Problemet med rigtig Airpay är möjligtvis att de använder Widevine för DRM som, såvitt jag förstått, inte stöder Apple TV i nuläget. Eftersom riktig AirPlay kräver att ATV själv hämtar strömmen antar jag att detta kan skapa problem. Å andra sidan verkar det inte stödjas på Xbox heller och den appen verkar ju komma snart så helt centralt kan det väl inte vara...

De säger att de arbetar på det och förhoppningsvis är det sant.

Postad 20 mars 2013 - 13:04

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Kanske minns fel nu, men kör inte Magine också Widevine? Där fungerar airplay.

Postad 20 mars 2013 - 13:53

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Kanske minns fel nu, men kör inte Magine också Widevine? Där fungerar airplay.

Mycket möjligt, det är bara något jag läst någonstans och det verkade relativt logiskt. Om det fungerar för Magine så finns det inga ursäkter längre.

Postad 23 mars 2013 - 09:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen på min 2011-Samsung BD-spelare så dök HBO Nordic-appen upp. Kan någon bekräfta att det funkar med HD och 5.1 på Samsung 2011?
Nu blev man ju lite sugen med tanke på Game of Thrones-premiären i april. Men det suger att man inte kan testa gratis när man inte kan testa kvaliteten utan att satsa minst 129 kr på detta...

Redigerat av agpath, 23 mars 2013 - 09:26.

Postad 23 mars 2013 - 23:01

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag testade HBO o sa upp det direkt pga jävligt dålig kvalitet på bild o ljud, fick svar att dom tagit bort mitt konto. Gjorde detta 25 Januari, tror du inte att dom nu börjat dra pengar på mitt konto iallafall trots att jag inte längre är kund hos dem.

När man sedan snackar med kundtjänst, så vill dom ha en screenshot på mitt bankkonto att det verkligen dragits pengar, när jag säger att dom kan få transaktionsnummer osv, så duger inte det utan bara en screenshot på ditt konto.

Dom kan heller inte koppla till ekonomiavdelningen och dom själva kan inte ta några ekonomiska beslut what so ever. Så för mig återstår bara att spärra kontot om dom nu envisas med att fortsätta dra pengar, samt göra en polisanmälan.

Jag rekomenderar er att inte börja ett abbonemang innan dom fixat alla dessa problem och sitt bedrägliga beteende.

Postad 24 mars 2013 - 07:27

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Jag testade HBO o sa upp det direkt pga jävligt dålig kvalitet på bild o ljud, fick svar att dom tagit bort mitt konto. Gjorde detta 25 Januari, tror du inte att dom nu börjat dra pengar på mitt konto iallafall trots att jag inte längre är kund hos dem.

När man sedan snackar med kundtjänst, så vill dom ha en screenshot på mitt bankkonto att det verkligen dragits pengar, när jag säger att dom kan få transaktionsnummer osv, så duger inte det utan bara en screenshot på ditt konto.

Dom kan heller inte koppla till ekonomiavdelningen och dom själva kan inte ta några ekonomiska beslut what so ever. Så för mig återstår bara att spärra kontot om dom nu envisas med att fortsätta dra pengar, samt göra en polisanmälan.

Jag rekomenderar er att inte börja ett abbonemang innan dom fixat alla dessa problem och sitt bedrägliga beteende.

Du skriver dra från kontot, är det ett autogiro eller är det på ditt VISA/Mastercard?

Om det är på ett kort de drar så kan du i värsta fall spärra kortet och beställa ett nytt.

Om autogiro: Jag har Handelsbanken och i deras internettjänst finns det möjlighet att avsluta autogiro. Kanske har även din bank (utifall att du inte har samma) den möjligheten? Annars kan du kontakta banken och be dem avsluta autogirot.

Oavsett så låter det helt skallskadat att de kräver en screen shot, har aldrig hört talas om något liknande!

Undrar om det har att göra med att HBO är ett amerikanskt bolag? Banker och banktjänster där ligger långt vad vi har i Sverige, over there så får många fortfarande fysiska lönecheckar och man betalar räkningar genom att skicka checkar till mottagaren.

Postad 24 mars 2013 - 12:30

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

De har dragit pengar från mig med fast jag sagt upp mitt abonnemang och fått flera svarsmail att allt ska vara ok och att de inte ska dra några pengar från mig... De har verkligen misslyckats med alla delar av denna lansering om man jämför med netflix vilka inte gett mig några problem på några fronter än så länge..

Postad 24 mars 2013 - 12:40

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Undrar om det har att göra med att HBO är ett amerikanskt bolag? Banker och banktjänster där ligger långt vad vi har i Sverige, over there så får många fortfarande fysiska lönecheckar och man betalar räkningar genom att skicka checkar till mottagaren.

HBO Nordic är inte ett amerikanskt bolag

Postad 24 mars 2013 - 12:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Samma här, HBO har dragit månadsavgift trots uppsägning. Då blir jag aldrig kund igen hos detta bolag även om det skulle komma någon vettig app

Postad 24 mars 2013 - 13:39

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Vad som är ännu värre, är att man under kontoinformation inte kan ta bort sitt visa kort
Man kan inte ens ändra till något annat, om man skulle vilja det.

HBO Nordic är amatörer ur alla perspektiv och det är för trist att detta bolag
skulle förstöra HBO för oss skandinaver

Postad 24 mars 2013 - 14:06

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Ni som råkat ut för att de dragit månadsavgift trots uppsägning. Hur har ni sagt upp kontot? Ser att de numera lagt upp en "avsluta-knapp" på sin hemsida. Tidigare var man tvungen att mejla dem.

Postad 24 mars 2013 - 14:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
ser ut som man får se till att använda e-kort med en månads giltighetstid när man väl vill testa HBO (när de släpper app till PS3 som klarar HD och 5.1)

Postad 24 mars 2013 - 14:50

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

ser ut som man får se till att använda e-kort med en månads giltighetstid när man väl vill testa HBO (när de släpper app till PS3 som klarar HD och 5.1)

De har inte sagt något om en app till PS3, så det är oklart om det kommer någon. Inte ens den länge utlovade Xbox-appen har ännu sett dagens ljus. Tyvärr. Förhoppningsvis finns de med redan från början nu när nästa generations konsoler kommer.

Postad 24 mars 2013 - 15:37

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ni som råkat ut för att de dragit månadsavgift trots uppsägning. Hur har ni sagt upp kontot? Ser att de numera lagt upp en "avsluta-knapp" på sin hemsida. Tidigare var man tvungen att mejla dem.

Det fanns inte när jag avanmälde, det var i Januari i år, dom är riktigt riktigt förbannat bedrägliga i sitt beteende. Jag skickade ett mail att jag sa upp abbonemanget och fick svar att allt var klart, trots det drar dom pengar från mitt visakort.

Postad 24 mars 2013 - 16:10

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Samma här

Postad 24 mars 2013 - 18:54

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Exakt samma sak har hänt mig!!!!!!!

Postad 24 mars 2013 - 19:02

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
HBO Nordic går från klarhet till klarhet verkar det som...

Postad 25 mars 2013 - 07:32

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
jag gjorde misstaget att testa en månad, sa upp det nu innan nästa betalning ska ske och månaden är slut, då står det att det ska avslutas den 25:e, dvs de ska fakturera en månad till men jag får inte ens tillgång till tjänstne under hela?

Postad bild

Postad 25 mars 2013 - 09:43

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Intressant att "ingen bindningstid" enligt HBO Nordic uppenbarligen betyder att man får betala för minst två månader även om man säget upp abonnemanget innan den första är slut. Verkligen proffsigt.

Postad 25 mars 2013 - 20:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag testade HBO o sa upp det direkt pga jävligt dålig kvalitet på bild o ljud...

Vilken plattform? HBO har väl bara bekräftat att de har HD/5.1 på Samsung SmartTV/Hub?

Postad 26 mars 2013 - 20:06

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Vilken plattform? HBO har väl bara bekräftat att de har HD/5.1 på Samsung SmartTV/Hub?

Jo jag märkte det när jag testade, så därför sa jag upp det direkt, kan ju inte ha VHS kvalite år 2013.

Postad 26 mars 2013 - 20:09

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Intressant att "ingen bindningstid" enligt HBO Nordic uppenbarligen betyder att man får betala för minst två månader även om man säget upp abonnemanget innan den första är slut. Verkligen proffsigt.

Nu har jag inte läst HBO:s avtal men de kan ev. ha uppsägningstid. Bindningstid och uppsägningstid är två vitt skilda saker.

Postad 26 mars 2013 - 20:42

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Nu har jag inte läst HBO:s avtal men de kan ev. ha uppsägningstid. Bindningstid och uppsägningstid är två vitt skilda saker.

Det är sant, men det skulle vara en märklig praxis när poängen med 129-kronorsvarianten är att du ska kunna pröva tjänsten och avsluta den när som helst. Det är den möjligheten du betalar extra för. Det andra abonnemanget har en uppsägningstid på 3 månader (och 12 månaders bindningstid) om jag inte minns fel. Men visst, det kan röra sig om att de har lagt in en uppsägningstid i det finstilta. Lika oproffsigt det.

Postad 26 mars 2013 - 21:17

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

HBO Nordic är inte ett amerikanskt bolag

Men förlåt då, delvis amerikanskägt. Nu tillförde du verkligen mervärde till tråden.

Postad 30 mars 2013 - 10:14

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Idag fick jag ett mail att dom avslutat mitt konto, men ändå behåller inloggningsmöjligheten för mig, dvs alla mina uppgifter som visa kort osv sparas i deras databas, jag skrev naturligtvis till dem att jag vill att kontot tas bort fullständigt, eftersom man via kontot har möjligheten att förnya abonemanget. Skulle inte förvåna mig om de helt plötsligt börjar dra pengar igen med hänvisningen att jag loggat in och klickat på förnya.

Dom är så bedrägliga så de inte finns ord för det.

Postad 30 mars 2013 - 10:31

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Men förlåt då, delvis amerikanskägt. Nu tillförde du verkligen mervärde till tråden.

Ja det gjorde jag, då det var ett påpekande av vikt då man pratade om vad som gällde i USA
och att man påstod att företaget var amerikanskt.

Men du tillförde dock ingenting

Postad 30 mars 2013 - 10:50

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 1

Idag fick jag ett mail att dom avslutat mitt konto, men ändå behåller inloggningsmöjligheten för mig, dvs alla mina uppgifter som visa kort osv sparas i deras databas, jag skrev naturligtvis till dem att jag vill att kontot tas bort fullständigt, eftersom man via kontot har möjligheten att förnya abonemanget. Skulle inte förvåna mig om de helt plötsligt börjar dra pengar igen med hänvisningen att jag loggat in och klickat på förnya.

Dom är så bedrägliga så de inte finns ord för det.

Det är väl ändå standard för sådana tjänster att uppgifterna finns kvar om kunderna vill återuppta prenumerationen. Dvs inget speciellt som HBO kör med för att "lura folk". Känns som att en del går lite väl långt i sina uppfattningar kring hur HBO beter sig. Även om de inte har skött det bra så tycker jag inte att just detta var något speciellt ondskefullt.

Postad 30 mars 2013 - 11:09

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Det är väl ändå standard för sådana tjänster att uppgifterna finns kvar om kunderna vill återuppta prenumerationen. Dvs inget speciellt som HBO kör med för att "lura folk". Känns som att en del går lite väl långt i sina uppfattningar kring hur HBO beter sig. Även om de inte har skött det bra så tycker jag inte att just detta var något speciellt ondskefullt.

Det beror ju på, om man inte kan ta bort kontot på egen begäran så är det något riktigt lurt. Dom har ju redan dragit pengar för mig efter jag avslutat tjänsten, jag har inte fått tillbaka pengarna.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.