Går väl att välja "none" som betalningsmedel och sen lägga till giftcard credit till kontot?
Tur att det finns så snälla och snabbsvarande personer på detta forum.
Tack till er båda, det fungerade utmärkt.
4 relaterade trådar
Postad 09 januari 2016 - 22:28
Tur att det finns så snälla och snabbsvarande personer på detta forum. Tack till er båda, det fungerade utmärkt. Postad 09 januari 2016 - 22:35 Hur tar jag bort appar som jag inte längre vill ha? Tacksam för hjälp Redigerat av tony97, 09 januari 2016 - 22:45. Postad 09 januari 2016 - 22:52 Nu har jag inte kopplat in min ATV4 än men på 3:an håller man inne mittknappen och sen väljer att dölja appen. Postad 09 januari 2016 - 23:22
https://unlocator.com och det fungerar ju hur bra som helst.
jag testade
Detta är en gratis test på 7 dagar Sedan ca 38 dollar för 12 månader Är det någon här som använder Unlocator? Redigerat av tony97, 10 januari 2016 - 00:38. Postad 10 januari 2016 - 00:56
Men om jag vill köpa något och då måste kunna betala med ett kreditkort hur gör jag då? Eller måste jag köpa ett giftcard? Hur gör jag det? Postad 10 januari 2016 - 01:25
Giftcards (US) finns att köpa på tex. Ebay eller andra platser, är bara koden du behöver så inte det fysisk kortet.
Postad 10 januari 2016 - 09:27
Ta bort appar. Markera appen och tryck in glidknappen(?) till appikonen "blinkar" sedan kommer det en popup som ber dig trycka play/pause för att radera.... Postad 10 januari 2016 - 09:31
Behöver inte förklara, inlägget kom i fel forum helt enkelt. Sedan går det ju inte radera inlägg heller i detta gamla forum. Men jag redigerade det inom några minuter, du hann dock citera. Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 10 januari 2016 - 09:32. Postad 10 januari 2016 - 09:36
Behöver ingen glädjemätare, har redan fått ut maxad speed på allt, så du behöver inte oroa dig Postad 10 januari 2016 - 09:48
Har inget med att forumet är "gammalt" utan det är inte meningen att någon förutom moderatorer ska kunna ta bort inlägg. Postad 10 januari 2016 - 10:57
Märkligt att användaren inte kan radera sina egna inlägg. Går att göra på många av de forum jag är på... Postad 10 januari 2016 - 12:00
Är det verkligen så märkligt? Tycker du det är helt ok att ha möjligheten att skriva vad som helst och sen direkt kunna ta bort det. Redigerat av lappen71, 10 januari 2016 - 12:00. Postad 10 januari 2016 - 12:10
Trådarna skulle ju kunna bli väldigt obegripliga om inlägg kunde tas bort hur som helst. Postad 10 januari 2016 - 15:18 https://tv.ipwnstore.me/home.html Kodi,Provenance,Livebox,tvOSBrowser,StreamCentre,Aerial och mer apps på gång. Postad 10 januari 2016 - 15:55
Jaha? Fungerade fint och fungerar fortfarande på bl.a. Zatzy (numera uppköpt av Egmont och heter bilsnack) med över Postad 10 januari 2016 - 16:46
Borttaget inlägg. Tror du att dom som inte följer tråden vet vad mitt ursprungsinlägg var? Är svaret nej så vet du hur fel du har. Redigerat av lappen71, 10 januari 2016 - 16:48. Postad 10 januari 2016 - 19:05 Att köra Kodi på Apple skulle vara den killerapp som krävs för att jag ska uppgradera min ATV till version 4! Postad 10 januari 2016 - 19:23
Efter senaste uppdateringen av MrMc fungerar den riktigt bra. Men inte så bra att jag är beredd att överge Plex. Postad 10 januari 2016 - 20:19
För mig vore det smidigt att kunna ersätta min gamla Asrock ION 330. Då kan jag ju ersätta två burkar med en!
Du får gärna skriva om du har märkt av några problem. Det viktigaste för mig är att HD ljud, bildkvaliteten samt SMB fungerar bra... Postad 10 januari 2016 - 20:42
Det handlar mer om tycke och smak för mig. MrMc´gränssnitt är alldeles för ålderstiget för mig. Passar helt enkelt in i resten av gränssnittet på ATV4.
Angående HD-ljud har jag ingen aning för som småbarnsförälder prioriteras inte bombastiskt ljud längre SMB fungerar bra redan från start tycker jag så det är inga problem. Postad 12 januari 2016 - 08:32 Dolt ett antal inlägg som inte har något med Apple TV4 att göra, tänk även på tonen som ni har i era inlägg så slipper vi dålig stämning och tråkiga attityder mot varandra.
Tack för visad hänsyn! Postad 12 januari 2016 - 15:58 Håll ut kommer en update snart, har redan tagit ner den och installerat.
Vad som är nytt i TV OS
Bluetooth Keyboard Support Folders
MapKit Siri (dock ej för svenska ännu) Podcasts Håll ut kommer en update snart, har redan tagit ner den och installerat.
Vad som är nytt i TV OS
Bluetooth Keyboard Support Folders
MapKit Siri (dock ej för svenska ännu) Podcasts Postad 13 januari 2016 - 22:59
Tillför inte mycket tyvärr jämfört dom redan existerande spelarna. Postad 14 januari 2016 - 06:21
Tillför väl ett gränssnitt som många är vana vid. Postad 14 januari 2016 - 07:01
Har ingen aning men funktionsmässigt är det inget den tillför. Finns redan fler spelare som gör ett mycket bättre jobb. Postad 14 januari 2016 - 08:17 VLC spelar TS filer vilket tex plex inte gör. Inte ofta jag ser en DVD-film men om det sker så funkar det fint via vlc. Ska testa och se ifall den kan spela .rar filer vid tillfälle. Postad 14 januari 2016 - 08:24
Det är säkert bra men skulle man ha spelare som tog alla filer innebär det att man måste ha flera. Något jag personligen inte vill ha och klottra ner hemskärmen. Enklare enligt mig att ha filer eller konvertera dom så att det räcker med en eller två spelare. Postad 14 januari 2016 - 08:32 Egentligen inte... VLC sväljer i regel alla "vanligt använda" format utan problem. Det vlc inte spelar är det nog inte mycket annat som spelar heller. Den är hur som inte ett alternativ för mig då jag önskar en mer "HTPC" lösning och därför väljer KODI.
Själv så har jag plockat bort MrMC och Infuse. Plex och Kodi samsas på hemskärmen. Denna skärm som numera kan få mappar Postad 14 januari 2016 - 09:02
Jag har inget utvecklarkonto så jag har inte lagt in Kodi än
Men är det stor skillnad på Kodi och MrMc egentligen? För senaste uppdateringen av MrMc så fanns det några skin och uppspelningen var mycket bättre. Postad 14 januari 2016 - 09:08 Antar att someone2 lagt in kodi genom en appsigning tjänst,då kan man om jag förstått rätt lägga till addons etc precis som en fullt fungerande kodi.
Red : ok ser han snackar om mappar Redigerat av Unregistered40562de1, 14 januari 2016 - 09:11. Postad 14 januari 2016 - 09:17
Jo jag misstänkte att han har det. Synd att det inte är öppen beta testning på tvOS som iOS och OS X har. Postad 14 januari 2016 - 13:41
Det går numera att få in Kodi utan ett utvecklarkonto: http://forum.kodi.tv....php?tid=245978 Har ingen ATV4 men ni får gärna skriva era erfarenheter vad gäller Kodi på den... Postad 14 januari 2016 - 16:16 Jag har utvecklarkonto och två Apple TV 4 men orkar inte lägga ner den energin just nu. Kört med Plex och Infuse för att testa streama 1080p med hög bitrate, fungerar sådär tyvärr. Ser inte att kodi skulle göra det bättre. Shield har inga problem alls, nätverkskortet 10/100 är ju pinsamt men borde ändå inte vara problemet då mina andra enheter streamar 4k utan problem. Är väl processorn som är klen Postad 14 januari 2016 - 17:11
Då måste jag ha missat något för vad är det som inte fungerar när man spelar upp 1080p? Postad 14 januari 2016 - 17:33
Bra fråga det fungerar inte hos mig i alla fall! Kör från min Nas har filmer som är 30-40gb de hackar från och till! Kört både med Ethernet och Wifi. har som sagt inga problem att köra samma filer alt. tyngre filer till varken Dune eller Shield. Shield har dock Gigabit och Dune kör väl 10/100. Har även en Apple TV i stora rummet som körs Wifi till ett AC nät har inte testat där dock. Via Plex fungerar det klockren att sitta i sovrummet och streama till datorn också via 802.11ac på 5Ghz bandet så wifi är inte problemet. Man kan bara ställa SMB på Apple Tv, hade varit bra om man kunde komma åt filmer via NFS, har inte undersökt det närmare dock Postad 14 januari 2016 - 17:47
Låter ytterst konstigt tycker jag. Har testa Plex,MrMc,InFuse och inga problem att spela upp 25-35GB stora filer. Och då kör jag PMS på en MacMini som ibland måste transcoda om några av filerna men det går utan problem. Men jag får inte ha några program igång förutom PMS för att minimera risken att den inte ska hinna med. Enda filer som kan ställa till det är gamla DivX och Avi-filer. Redigerat av lappen71, 14 januari 2016 - 17:48. Postad 14 januari 2016 - 17:52 VLC verkar fungera bättre, körde samma scen som inte hängde med i Plex eller Infuse. After Earth med en bitrate på 35 Mbps filstorlek 28Gb DTS-HD Postad 14 januari 2016 - 17:54
Där har du felet. En sådan skitfilm ska inte gå att spela!!! Postad 14 januari 2016 - 17:56
Ja jag vet inte varför det inte fungerar, VLC verkar ju fungera dock kommer man inte åt att ändra varken undertexter eller annat, verkar vara en bugg i nuvarande release. Skall testa lägga in Kodi Plex känns lite sådär, kör PMS servern på min Synology DS 1815+ och den skall kunna transcoda 1080+ har testat detta och det fungerar till som sagt både dator, iPad mm. Men inte Apple TV. Hade ngt i mitt nätverk varit struligt borde inte Shielden eller Dune leverera 90GB 4k filmer heller
Haha tog ett exempel nu då jag haft denna i 3 år utan att sett den. Vi låg och kollade på den i förrgår och då märkte jag av hackandet. Därför var det lätt att köra denna fil nu i VLC där jag vet vart det hackade
Håller med, den var kanske inte topp 10 Postad 14 januari 2016 - 18:02 Vad har du för inställningar i Plex på ATV Jag har följande:
Local Video Quality: Unlimited 1080p Remote: Unlimited 1080p Allow Direct Streaming ON Allow Direct Play ON
Kan man inte välja att Plex PMS endast kör direktstream inte ngt transcoding? Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 14 januari 2016 - 18:02. Postad 14 januari 2016 - 18:09 Känns som min server får transcoda och att man inte kan stänga av detta på något sätt. Nu blir det nog Kodi istället Postad 14 januari 2016 - 18:18
Jag har nästan samma inställningar. Det enda som jag har lägre på är Remote.
I Plex går det inte att tvinga till Direct Stream men i SimpleX kan man göra det. Men är filen inte kompatibel spelas den inte upp utan man får ett felmeddelande. Är filen däremot kompatibel kommer den att Direct Streamas utan att man behöver göra något. Nu vet jag inte om den senaste versionen av PMS har kommit till Synology där undertext behandlingen har förbättrats. Tidigare var filerna tvungen att transcodas fast dom är kompatibel när man aktiverade undertexter i srt-format. Redigerat av lappen71, 14 januari 2016 - 18:20. Postad 14 januari 2016 - 18:27
Kan vara det som spökar då, fast Infuse borde ju funkat också kan jag tycka. Håller på med Kodi nu enda fördelen att man har en MB 12" med USB-C liggandes så det går väl snabbt att lösa. Postad 14 januari 2016 - 18:37
Nu vet inte jag vad du definierar som att det hackar. Har kanske större toleransnivå än andra när det gäller att spela upp en film och det kanske kommer ifrån att man är uppväxt med VHS InFuse enligt mig spelar inte upp filmen helt perfekt som Plex gör. Samma sak var det med MrMC men efter senaste uppdateringen ser jag ingenting. Det är värre när en film buffrar men det har jag inte upplevt på någon som tur är. Postad 14 januari 2016 - 18:47
Min buffrar Postad 14 januari 2016 - 19:21 Hur gör jag för att kunna strömma filer till VLC? Som det är nu när jag startar vlc så hittar den några mappar på datorn. De där 4 som windows tycker man ska dela. Allt annat kräver inloggning... Postad 14 januari 2016 - 19:44
Infuse och Plex, VLC funkar men är inget jag vill köra. Har nu installerat Kodi, dock kollar kärringen på Farmens får vänta lite Postad 14 januari 2016 - 19:54
Eftersom InFuse inte transcodar låter det alla fall som nätverksproblem. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |