Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8.79508 (121) 4 097:-
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7.949998 (19) 3 232:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7.65909 (43) 3 499:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 8.043478 (22) 3 504:-
3 relaterade trådar

Postad 17 January 2017 - 23:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Man ska ju bara köpa fysiskt när det är kassetter ändå för att få korta laddningstider. Så 32GB kommer räcka jättelänge.

Så funkar det väl inte? Att kort är snabbare än CD-skivor är ju klart, men snabbare än interna minnet också som när man kör digitalt?

Postad 17 January 2017 - 23:13

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tror ni det skulle vara värt vänta med Switch utifall Nintendo skulle bestämma sig för att släppa ut en Special version av konsolen bundle med ett spel och/eller ett unikt utseénde som till exempel Wind Waker edition av Wii U släpptes ut nästan ett år efter Wii U release? Det vore så himla kul med ett zelda baserad tema på konsolen, någon diskret guldtext runt kanterna och ett sheikah öga, om inte guldfärgade joycons med triforce symbol. Något i den stilen, eftersom jag vill inte köpa mig ett exemplar och sedan får höra att de släpper en unik limiterad version med ett visst spel. Vad tror ni?

Postad 17 January 2017 - 23:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Om det är detta som medföljer, saknas det inte en strömkabel då?

För visst behöver dockstationen ström och jag vill kunna ladda plattan vid sidan av ibland.

Och sedan behöver jag en procontroller ifall jag aldrig vill ta av joycons från plattan.

Plus ett större minne på det och Zelda day 1. Blir ganska dyrt ändå

sorry, var tvungen :P

b1fafe30cd37b1a85082d014a5501ff3.png

du får givetvis koppla ur den ur dockan om du vill ladda konsolen på annat håll, eller skaffa en till sladd. usb-c så är ju inte så svårt att få fatt i.

Postad 17 January 2017 - 23:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Jag kommer ge dem ett oändligt antal chanser till och köpa all deras hårdvara, för det finns inget annat sätt att spela deras spel. Om man vill spela Zelda så har man liksom inget val :)

Ja, jag lär nog få äta upp mina ord, om ca 5-6 år ;) :P :D

Postad 17 January 2017 - 23:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tror ni det skulle vara värt vänta med Switch utifall Nintendo skulle bestämma sig för att släppa ut en Special version av konsolen bundle med ett spel och/eller ett unikt utseénde som till exempel Wind Waker edition av Wii U släpptes ut nästan ett år efter Wii U release? Det vore så himla kul med ett zelda baserad tema på konsolen, någon diskret guldtext runt kanterna och ett sheikah öga, om inte guldfärgade joycons med triforce symbol. Något i den stilen, eftersom jag vill inte köpa mig ett exemplar och sedan får höra att de släpper en unik limiterad version med ett visst spel. Vad tror ni?

Det är bara du som kan svara på det, hur mycket vill du ha en designad konsol? Hur intresserad är du av spelen som släpps nu?

Det är omöjligt att veta om eller när det kommer och i så fall hur den ser ut ju.

Postad 18 January 2017 - 00:50

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3215 inlägg
  • 0
Rykte om L.A. Noire

http://www.express.c...Online-LA-Noire

Nintendo Switch games: Next big announcement coming from Rockstar?

THE NINTENDO Switch games list has been expanded greatly since the console’s big presentation last week and it seems Rockstar might be among the next developers to confirm a project for it.

By GARY JONES

19:07, Tue, Jan 17, 2017 | UPDATED: 19:19, Tue, Jan 17, 2017

Postad 18 January 2017 - 06:21

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Om det är detta som medföljer, saknas det inte en strömkabel då?
För visst behöver dockstationen ström och jag vill kunna ladda plattan vid sidan av ibland.
Och sedan behöver jag en procontroller ifall jag aldrig vill ta av joycons från plattan.
Plus ett större minne på det och Zelda day 1. Blir ganska dyrt ändå
_1976453b.jpg

Duger inte Nintendo Switch AC adapter? 😁

Postad 18 January 2017 - 08:29

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Duger inte Nintendo Switch AC adapter? 😁

Den duger gott :D, men jag kan inte vara ensam här i världen med att vilja plugga in dockstationen i tv/vägguttag, dölja kablar och sedan får den stå där.

Var är det switchiga med om man hela tiden behöver koppla ur och i en massa saker innan man fått bild på tv eller handhållet.

Postad 18 January 2017 - 08:50

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Den duger gott :D, men jag kan inte vara ensam här i världen med att vilja plugga in dockstationen i tv/vägguttag, dölja kablar och sedan får den stå där.

Var är det switchiga med om man hela tiden behöver koppla ur och i en massa saker innan man fått bild på tv eller handhållet.

Men du har väl en mobiltelefon av nyare modell (<5år) och USB-C kabel är något som finnns/borde eller kommer finnas i var mans hem inom snar framtid så då löser du laddningen enkelt :)

Hittills har jag aldrig varit med om att få med mer än max en "laddsladd" med diverse elektronik, tom 2i1 plattan som köptes i höstas hade USB-C så fick jag bara med en microUSB för laddning.

Köpte nyligen en sån här då jag har en salig blandning av miniUSB, microUSB och USB-C kommer mer och mer.

s-l1600.jpg

Postad 18 January 2017 - 08:51

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

sorry, var tvungen :P

du får givetvis koppla ur den ur dockan om du vill ladda konsolen på annat håll, eller skaffa en till sladd. usb-c så är ju inte så svårt att få fatt i.

Du är förlåten ;)
Ok, så en st konsol, extrakabel, extra handkontroll och Zelda blev det.
Valde en grå jag med, hoppas bara man får den till release nu.

Postad 18 January 2017 - 09:54

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Det vorre en lögn att säga att jag inte är sugen på ett köp, men priset gör det omöjligt. Dessutom har jag så mycket kvar att spela på Wii U, PS4 osv. Lite oroväckande att många utannonserade spel är gamla 360/PS3 spel dessutom, LA Noire t.ex. wtf. 

Å andra sidan pendlar jag, och maskinen är portabel. Det är ett dilemma. :D

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 18 January 2017 - 10:10.

Postad 18 January 2017 - 10:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Man försöker iaf INTE att locka till sig nya köpare med Switch, som Nintendo säger så hoppas man mycket på gamla Wii ägare ska köpa konsolen. Vi som spelat Wii Us bästa spel lär nog bara känna att Switch är en uppgradering och många känner nog inte ens att den är nödvändig i dagsläget.

Både Mario Kart 8 Deluxe och Splatoon 2 känns lite väl lika orginalet. Sedan skulle ett spel som Bomber man kosta max 199kr anser jag, känns inte som ett fullpris spel, inte heller 1-2. Med Switch verkar ju Nintendo mjölka sina bästa Wii U spel vilket iofs är förståligt, men skulle MS eller Sony göra samma sak så skulle det bli ramaskri. Enligt mig så verkar Switch just bli vad Wii U skulle ha varit, men frågan är om inte Nintendo är minst 4 år sena med Switch för att det ska bli en succé.

Känns som Switch är gammal redan före releasen och att spelutbudet framförallt är väldigt magert med många gamla spel som redan finns, likväl har jag beställt den till releasen med Zelda. Men sen blir det en lång väntan på Mario.

Splatoon var väldigt nyskapande på Wii U men känns lite som det kommer vara samma spel igen.

Postad 18 January 2017 - 11:04

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Vi ska åka till USA i mars, kanske detta något?

https://www.walmart....d:6845&cat_id=0

Postad 18 January 2017 - 11:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Edit: Jag fick reda på att jag troligtvis får min konsol till launch idag. Gäller bara att få det till det "normala" priset annars får jag avboka.

Nu kom mailet med fixat pris! :)

3695:- 

Postad 18 January 2017 - 12:41

Unregistered2e6c7ec0
  • Unregistered2e6c7ec0
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Webhallen har ännu inte fått sin allokering klar för sig. Bokade för nästan ett år sedan, man tycker ju att det borde vara ok med tid för att hamna hyggligt bra i kön :)

Postad 18 January 2017 - 13:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Tror inte det är någon fara med bokningen just nu, men bokar man bara någon vecka före release så kanske det är sämre chans att hinna få den. Däremot verkar Zelda CE vara fullbokad på Webhallen så jag bokade den på CDON. Men nej känns som det inte kommer vara någon större hype faktiskt för releasen.

Postad 18 January 2017 - 13:40

Unregistered2e6c7ec0
  • Unregistered2e6c7ec0
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Du har nog rätt, det är mars, den är dyr, inte så många spel. Iofs finns ju Zelda, men det finns även till WiiU.

Bara att kolla på prisjakts "Hett just nu" och "Populäraste produkter" och där är ju inte Switchen med.

Postad 18 January 2017 - 13:42

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

"Mjö

Man försöker iaf INTE att locka till sig nya köpare med Switch, som Nintendo säger så hoppas man mycket på gamla Wii ägare ska köpa konsolen. Vi som spelat Wii Us bästa spel lär nog bara känna att Switch är en uppgradering och många känner nog inte ens att den är nödvändig i dagsläget.

Både Mario Kart 8 Deluxe och Splatoon 2 känns lite väl lika orginalet. Sedan skulle ett spel som Bomber man kosta max 199kr anser jag, känns inte som ett fullpris spel, inte heller 1-2. Med Switch verkar ju Nintendo mjölka sina bästa Wii U spel vilket iofs är förståligt, men skulle MS eller Sony göra samma sak så skulle det bli ramaskri. Enligt mig så verkar Switch just bli vad Wii U skulle ha varit, men frågan är om inte Nintendo är minst 4 år sena med Switch för att det ska bli en succé.

Känns som Switch är gammal redan före releasen och att spelutbudet framförallt är väldigt magert med många gamla spel som redan finns, likväl har jag beställt den till releasen med Zelda. Men sen blir det en lång väntan på Mario.

Splatoon var väldigt nyskapande på Wii U men känns lite som det kommer vara samma spel igen.

"Mjölka" var ordet ;) 

Zelda är det största IP:t 2017 imho. Spelet borde ju räcka mellan 30-70 timmar (löst baserat på det jag sett/hört angående spelet) och i kombination med Bomberman så är launchen helt ok. 

PS4 släpptes med Killzone, Knack, Resogun (det senare var en PS+ titel) +3:e partspel som BF4 (som var helt trasigt i månader efter release), AC Black Flag. Xbox hade Forza, Ryse och något mer. 

Inga tungviktsspel där inte. 

Varför får Nintendo skit, när konkurrenterna inte hade speciellt mycket mer? 

Switch erbjuder ju dessutom möjligheten att spela handhållet. Ett open world Zelda på flyget till Kanarieholmarna? Ja tack. 

Men dosor för 79.99 USD etc är helt galet. Och de ser små ut. Donald Trump små. 

Digitala triggers är också på minuslistan. 

Zoiler: Vad anser du om Switch chanser på marknaden? Jag ser det som en kompletterande konsol till nuvarande PS4/Pro-Xbox ägare. 

Postad 18 January 2017 - 14:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Nintendo har inte varit mitt första val som konsol sedan Super Nes, men även där kände jag ett behov av att ha Mega Drive som backup konsol i väntan på Nintendos bästa spel. Ser Nintendos konsoler mer som en familje-konsol och inte en konsol som ensamma tonåringar kommer skaffa. Dagens ungdomar har inte vuxit upp med Mario och Zelda som vi gamla rävar på 90 talet gjorde, då fanns det inga alternativ och på fps fronten fanns bara Doom.  

Frågan är hur många som kommer köpa en kompletterande konsol, troligen bara vi nördar och nostalgiker, kanske en och annan förälder också.

Postad 18 January 2017 - 15:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Nu kom mailet med fixat pris! :)

3695:- 

Ja samma här. Det var väntat av inet men ändå :)

Med Switch verkar ju Nintendo mjölka sina bästa Wii U spel vilket iofs är förståligt, men skulle MS eller Sony göra samma sak så skulle det bli ramaskri

Nu skojar du väl ändå? The Last of Us remaster? Uncharted collection? Ratchet remake av ettan? Crash Bandicoot remake? Wipeout collection? Parappa the Rapper? Halo collection? Gears collection? Finns det något spel de inte har släppt igen?

Tror inte det är någon fara med bokningen just nu, men bokar man bara någon vecka före release så kanske det är sämre chans att hinna få den.

Nintendo Switch är redan slutsåld - över hela världen

De har två miljoner konsoler för hela världen till första månaden, det är inte så mycket. Jag skulle inte vänta om jag vill ha den till launch.

Känns som Switch är gammal redan före releasen

Det är ju dock världens mest kraftfulla bärbara spelkonsol så jag tycker inte den känns gammal. HD rumble är nytt vad jag vet. Skärmen verkar ha nya funktioner. Kontrollerna känns nya. Det som är gammalt är grafiken (stationärt) däremot.

Varför får Nintendo skit, när konkurrenterna inte hade speciellt mycket mer?

Säkert för att de andra har tredjepartsspel som täcker upp. Plus att det inte finns något riktigt AAA-spel gjort enbart för Switch, man kan ju köpa Zelda på Wii U.

Zoiler: Vad anser du om Switch chanser på marknaden? Jag ser det som en kompletterande konsol till nuvarande PS4/Pro-Xbox ägare.

Något annat än en kompletterande konsol blir det inte eftersom den ännu en gång inte kommer få några tredjepartsspel. Dvs, ingen som vill spela GTA, CoD eller FIFA kommer ju köpa Switch för det ändamålet. Jag tror inte den kommer sälja bra, men det beror också helt på hur bärbarheten tas emot. Som bärbar ÄR den ju kraftfullast. Jag vet inte hur det kommer gå hem, men jag är iaf lite mer positivt inställd nu än direkt efter konferensen. Var ju många som skippade Wii U som kanske fått upp ett Nintendosug.

Postad 18 January 2017 - 18:22

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3215 inlägg
  • 0
https://youtu.be/mLAu113idcs

Postad 18 January 2017 - 18:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

ps4vsnintendoswitch.gif

:D

Postad 18 January 2017 - 18:48

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Det vorre en lögn att säga att jag inte är sugen på ett köp, men priset gör det omöjligt.

Samma här, inte en chans jag betalar 3700kr för en Switch, OM det blir en är det när den kostar lite mindre MED ex Zelda eller Mario bundlat.

Postad 18 January 2017 - 18:54

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3215 inlägg
  • 0
https://mobile.twitt...314849963581440

K United Kingdom ✔@2K_UK
#NBA2K18 - Nintendo Switch lands in the UK on March 3rd! We're excited to be bringing NBA 2K18 to Nintendo's latest console this September!
12:14 PM - 17 Jan 2017
128 128 Retweets

Postad 18 January 2017 - 22:28

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3215 inlägg
  • 0
https://youtu.be/G_OgxrwWZU8

Postad 18 January 2017 - 23:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

"Fire Emblem" Direct'n blev en besvikelse, då vi knappt fick se nånting nytt av Warriors spelet, och dom mest fokuserade på mobil spelet, och ett nytt 3DS spel. Trodde det skulle bli tvärtom :(

De få sekunder av gameplay, vi fick se från Warriors spelet, såg rätt så snyggt ut iaf.

Men vi fick iaf reda på att Nintendo jobbar på ett helt nytt Fire Emblem spel, till Switch, som släpps 2018 :)

http://www.nintendol..._switch_in_2018

Ska bli riktigt nice att få spela ett äkta Fire Emblem på TV:n!

Hoppas vi får se nåt av Warriors innan E3.

Btw, fann denna reklamfilm som ska visas på TV i England.

Gött att dom fortsätter på mer moget tema, istället för barnfamilj som tramsar i soffan.

https://www.youtube.com/watch?v=j3XmVt27RI4

Redigerat av Svante Skoog, 18 January 2017 - 23:32.

Postad 18 January 2017 - 23:42

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3215 inlägg
  • 0
https://youtu.be/Eq1Xzycyp2E

Postad 18 January 2017 - 23:56

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3215 inlägg
  • 0
http://nintendoevery...p-announcement/

Fire Emblem meets KOEI TECMO GAMES’ Warriors series: Fire Emblem Warriors is coming to both the Nintendo Switch and New Nintendo 3DS systems, which includes New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL. It’s being developed by the team that created Hyrule Warriors, and is scheduled to launch this fall.

Fire Emblem is coming to Nintendo Switch: For the first time since Fire Emblem: Radiant Dawn on the Wii console in 2007, a new mainline game in the series is being developed for a Nintendo home system, with the ability to also be played on the go! The new game is scheduled to launch in 2018. Nintendo Switch goes on sale March 3 at a suggested retail price of $299.99, and lets players take their home games with them wherever they go (games sold separately).

Postad 19 January 2017 - 01:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

"Fire Emblem" Direct'n blev en besvikelse, då vi knappt fick se nånting nytt av Warriors spelet, och dom mest fokuserade på mobil spelet, och ett nytt 3DS spel. Trodde det skulle bli tvärtom :(

Men vi fick iaf reda på att Nintendo jobbar på ett helt nytt Fire Emblem spel, till Switch, som släpps 2018 :)

Det var överraskande att de hade ett nytt FE som ska släppas i maj, så det var positivt. Att det inte kom till Switch däremot, gör att de ännu inte tänker köra på den strategin jag trodde. Verkar som att de inte vill dumpa 3DS som fortfarande säljer bra. Det är snarare tvärtom, Warriors kommer till 3DS, så det är bakvänt.

Nytt riktigt FE till Switch - bra men väntat att det skulle komma någon gång och ingen annan info var meh. Då blir det väl Mario och Zelda i år och Pokemon och Fire Emblem nästa år som de stora spelen (och Metroid =P).

De få sekunder av gameplay, vi fick se från Warriors spelet, såg rätt så snyggt ut iaf.

De använder väl samma motor som i Hyrule Warriors. Även om jag tyckte Hyrule Warriors var okej pga coop så är FE Warriors inte mitt mest framemotsedda spel nu om man säger så. Det är ju mest i Japan det kommer sälja.

FE Heroes - perfekt rent affärsmässigt, precis så jag hade hoppats att de skulle utnyttja mikrotransaktioner på. De kommer säkert tjäna storkovan på det och kommande Animal Crossing.

Postad 19 January 2017 - 02:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
The smart phone app that we’re creating, that will be part of our online service, we believe is going to be a very compelling part of the overall proposition because that’s how you’ll voice chat, that’s how you’ll do your matchmaking, and create your lobby. We also think it’s a very elegant solution because if you’ve taken your switch on the go, you’ve put yourself in a hotspot, you’re looking at get a quick match of Mario Kart in, to whip out some sort of bulky, gamer headset is a bit of a challenge.

So we think we’ve got an elegant solution. That’s a very specific answer to your question.

Från en intervju med Reggie. Detta kan väl ändå inte stämma? De kan väl inte mena att man ska behöva använda telefonen för att hitta matcher online?

Postad 19 January 2017 - 05:49

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Från en intervju med Reggie. Detta kan väl ändå inte stämma? De kan väl inte mena att man ska behöva använda telefonen för att hitta matcher online?

Eh va, ska man chatta med kompisar via mobilen o inte via konsolen?
Låg o funderade på detta igår kväll, jag har inte sett någon port för lurar o dylikt, har jag missat det?

Postad 19 January 2017 - 12:49

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Party chat
Hitta vänner/matcher

Är lite av vad man måste ha mobilen till. Och online kommer dom ta betalt för...

Sämre versioner av spel, avsaknad av spel osv

Dom sabbar det redan innan den är ute och den ser ut att möta WiiU ganska snart.

Hade jag inte vart säker på att avvakta med switch så hade jag garanterat varit det nu.

Redigerat av mBr, 19 January 2017 - 12:50.

Postad 19 January 2017 - 12:56

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Party chat
Hitta vänner/matcher

Är lite av vad man måste ha mobilen till. Och online kommer dom ta betalt för...

Dom sabbar det redan innan den är ute och den ser ut att möta WiiU ganska snart.

Hade jag inte vart säker på att avvakta med switch så hade jag garanterat varit det nu.

Letar man efter argument för att avvakta så kan ju även detta vara intressant ;)

https://www.gamereac...intendo Switch/

Jag undrar om det kommer finnas en webbläsare? 

Redigerat av jaQoB, 19 January 2017 - 12:59.

Postad 19 January 2017 - 14:03

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Party chat
Hitta vänner/matcher

Får man då med sig en y-splitter kabel så man kan köra spelljud o chatljud samtidigt i sina spellurar, är den stora frågan :lol: :lol: :lol:

Nej nej, funderar starkt på att avboka....

Postad 19 January 2017 - 14:32

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Ja samma här. Det var väntat av inet men ändå :)

Nu skojar du väl ändå? The Last of Us remaster? Uncharted collection? Ratchet remake av ettan? Crash Bandicoot remake? Wipeout collection? Parappa the Rapper? Halo collection? Gears collection? Finns det något spel de inte har släppt igen?

Nintendo Switch är redan slutsåld - över hela världen

De har två miljoner konsoler för hela världen till första månaden, det är inte så mycket. Jag skulle inte vänta om jag vill ha den till launch.

Det är ju dock världens mest kraftfulla bärbara spelkonsol så jag tycker inte den känns gammal. HD rumble är nytt vad jag vet. Skärmen verkar ha nya funktioner. Kontrollerna känns nya. Det som är gammalt är grafiken (stationärt) däremot.

Säkert för att de andra har tredjepartsspel som täcker upp. Plus att det inte finns något riktigt AAA-spel gjort enbart för Switch, man kan ju köpa Zelda på Wii U.

Något annat än en kompletterande konsol blir det inte eftersom den ännu en gång inte kommer få några tredjepartsspel. Dvs, ingen som vill spela GTA, CoD eller FIFA kommer ju köpa Switch för det ändamålet. Jag tror inte den kommer sälja bra, men det beror också helt på hur bärbarheten tas emot. Som bärbar ÄR den ju kraftfullast. Jag vet inte hur det kommer gå hem, men jag är iaf lite mer positivt inställd nu än direkt efter konferensen. Var ju många som skippade Wii U som kanske fått upp ett Nintendosug.

Exakt, ingen femtonåring kommer överge PS4 Pro för att spela COD Ultra Galaxy War Chief på Switch ;) 

Men, med tanke på att Nintendo nu kör en fusion mellan sina studios (Wii U+3DS utvecklarna) så kommer förmodligen deras torka vara otroligt mycket mer sällan denna generation. Och att vi får tillgång till de spelen på en hemkonsol. 

Som bärbar, absolut. Och det är så Nintendo skulle ha marknadsfört den. Den bästa bärbara i världen, med möjligheten att koppla den till TV:n (otroligt smidigt dessutom, och snabbt). 

Jag har ett Wii U med kanske 15-20 retailspel, jag hoppas iom denna generation i alla fall fyrdubbla den siffran. 

2TB micro sdxc kort, det är vad Switch kan stödja. Vad kan ett sådant kosta? Måste jag byta in vår nya bil? 

Och så läste jag nånstans att, onlinedelen måste kopplas ihop med en app? Va? Varför? 

Postad 19 January 2017 - 14:43

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Exakt, ingen femtonåring kommer överge PS4 Pro för att spela COD Ultra Galaxy War Chief på Switch ;)

Men, med tanke på att Nintendo nu kör en fusion mellan sina studios (Wii U+3DS utvecklarna) så kommer förmodligen deras torka vara otroligt mycket mer sällan denna generation. Och att vi får tillgång till de spelen på en hemkonsol. 

Som bärbar, absolut. Och det är så Nintendo skulle ha marknadsfört den. Den bästa bärbara i världen, med möjligheten att koppla den till TV:n (otroligt smidigt dessutom, och snabbt). 

Jag har ett Wii U med kanske 15-20 retailspel, jag hoppas iom denna generation i alla fall fyrdubbla den siffran. 

2TB micro sdxc kort, det är vad Switch kan stödja. Vad kan ett sådant kosta? Måste jag byta in vår nya bil? 

Och så läste jag nånstans att, onlinedelen måste kopplas ihop med en app? Va? Varför? 

Du kan köpa ett 256GB kort dvs. nästan en tiondel stort, för ca 1500:- (detta är den billigaste på Prisjakt.) sen finns det för över 2000:- också. Tror inte någon tillverkare har börjat masstillverka dessa kort än. Därför dessa kort används i första hand i smartphones, och ingen behöver den lagringsmängden ännu.

Postad 19 January 2017 - 15:02

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Jag vill gärna lira nya Zelda men det blir ingen Switch förrän priset halverats och det finns en massa bra spel till konsolen. Kanske aldrig alltså. :P

Postad 19 January 2017 - 15:21

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Ja många spel till  Wii U var bra. 

Känner att tid är ett större hinder än pengar för mig när det kommer till spel, det är min största motivation att till sist köpa switch. Då kan jag plocka russinen ur alla plattformarnas kakor.

Switch kan jag dessutom spela på tåget till jobbet osv. 

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 19 January 2017 - 15:21.

Postad 19 January 2017 - 15:53

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Den senaste konsolen jag inte köpte var första Xbox och innan dess Saturn. Så det är bara kasta upp slantarna så den listan inte blir längre. Tur jag inte spelar online med den där mongo lösningen med mobilapp.

Redigerat av New Player, 19 January 2017 - 15:53.

Postad 19 January 2017 - 17:04

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Först och främst är det alldeles för mycket klagomål på Nintendo, dessa krav människor ställer på dem är vansinniga. Jag personligen tycker priset är hur rimligt som helst, särskilt när man får så mycket för pengarna, detta är ingenting som du kan jämföra med andra konsoler överhuvudtaget eftersom Nintendo fokuserar mest på upplevelsen och spelen i sig, medan konkurrenterna försöker sikta på förbättrad grafik utan någon vidare fokus på nya former av mekanik i deras spel samt multimedia då det är sånt som tydligen säljer. Men vi vet att Nintendo strikt följer sin egen vision, oavsett vad folket kräver och jag respekterar detta, utan den skulle Nintendo inte vara Nintendo, det sista som behövs är ett till företag som försöker härma sina konkurrenter.

Den nya tekniken vi känner till som HD Rumble är faktiskt ett intressant koncept, vi har sett en del löjliga mini games under presentationen men det är väl för att visa i grunden av den är kapabel till. Jag kan verkligen se framför mig HD Rumble konkurrera mot VR, särskilt om de väljer att utveckla detta till något större och du behöver inte ens spendera din förmögenhet på den extremt dyra VR tillbehören.

Vad gäller spelen är jag faktiskt nöjd med upplägget, de har massor av bra spel på gång och man kan inte direkt jämföra med Sony och Microsoft eftersom det fanns inte många spel till deras konsoler vid deras release heller vilket är jättevanligt i början av en ny konsol, man avvaktar alltid först och sedan tror jag Nintendo håller igen lite för att ha något inför E3.

Jag tycker bara att klagomålen är lite överdrivna, ingen blir någonsin nöjd längre, det finns alltid något negativt att säga. Precis som vi läste ovan, det är den starkaste handhållna konsolen i världen och som klarar av tre hela timmars speltid med ett krävande spel så som Breath of the Wild, vilket måste betyda att mindre krävande spel kan räcka upp till 6 timmar. Folk går omkring och klagar på att priset 3599 är för dyrt bara för att konsolen inte besitter prestandan som kan konkurrera styrkemässigt mot de andra konsolerna och är bittra över att deras online service kommer kosta när alla andra tar betalt också? Löjligt. Vi vet fortfarande inte allt då det säkert finns massor kvar som de inte har visat oss än, men jag är hur exalterad som helst inför Switch, den har tonvis av potential och om multimedia, grafik eller mainstream spel är i fokus för er som klagar, då måste jag tyvärr säga att Nintendo kanske inte är något för er?

Redigerat av AbductedTurtle, 19 January 2017 - 17:07.

Postad 19 January 2017 - 17:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 2

Först och främst är det alldeles för mycket klagomål på Nintendo, dessa krav människor ställer på dem är vansinniga. Jag personligen tycker priset är hur rimligt som helst, särskilt när man får så mycket för pengarna, detta är ingenting som du kan jämföra med andra konsoler överhuvudtaget eftersom Nintendo fokuserar mest på upplevelsen och spelen i sig, medan konkurrenterna försöker sikta på förbättrad grafik utan någon vidare fokus på nya former av mekanik i deras spel...

Vad har Nintendo för "ny mekanik" i Switch?

Det är en Nvidia-surfplatta med två små handkontroller.

Sony och Microsoft lyssnar på vad spelarna vill ha. Nintendo gör tvärtom och hoppas på det bästa. Det gick inte så bra med Wii U, och det lär inte gå så bra denna gången heller...

Postad 19 January 2017 - 18:26

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Vi ska åka till USA i mars, kanske detta något?

https://www.walmart....d:6845&cat_id=0

Är ju synd att dollarn är skyhög. För några år sedan låg den på 6.30 och allt man köpte i USA var fynd:)

Angående Switchen så tvekar jag inte på att den kommer ge spelglädje. Däremot är jag väldigt förstående att folk vill ha mer prestanda så deras OLED-Apparater får motioneras lite.

Blir med största sannolikhet inget köp för mig. Men jag hoppas ni som köper får de titlar ni vill ha utan att behöva vänta ihjäl er och att ni blir nöjda

Postad 19 January 2017 - 18:46

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Vad har Nintendo för "ny mekanik" i Switch?

Det är en Nvidia-surfplatta med två små handkontroller.

Jag antar att det är vad en trångsynt person skulle säga, särskilt om man går efter rykten. Det är uppenbart att du inte har följt presentationen eller ens har läst ordentligt av det jag har skrivit, en sådan person skulle inte övertygas även om jag tog upp fakta som förstärker mina argument och därför vill jag inte ens försöka.

Nintendo strävar efter nya sätt att spela och är i ständigt fokus att ta spelupplevelsen till en annan nivå, de kommer alltid med nya ideér till sina spel. Ibland misslyckas man och ibland lyckas man, men de tar risker jämfört med Sony och Microsoft som använder sig av samma koncept som konsolindustrin har gjort sedan länge. Glöm inte att ingen trodde på Wii när den kom ut heller, men den lyckades ändå ta världen med storm. Bara för Wii U inte blev en succé innebär det inte att det var en dålig konsol, finns säkert bra orsaker till varför det blev som det blev. Men många var ändå nöjda med sitt exemplar trots sina små brister.

Det gick inte så bra med Wii U, och det lär inte gå så bra denna gången heller...

Innan konsolen ens har släppts ut och trots de positiva reaktionerna människor har visat från sina upplevelser med demo exemplaren? Vad baserar du detta på? Din "expertis"?

Det här är också anledningen till varför Nintendo inte ville avslöja tidigt om sitt nya projekt i rädsla av "copycats". Om Nintendo hade så dåliga ideér, varför sker detta må tro?

-Innovation-MEME.jpg

Postad 19 January 2017 - 18:46

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Är ju synd att dollarn är skyhög. För några år sedan låg den på 6.30 och allt man köpte i USA var fynd:)

Angående Switchen så tvekar jag inte på att den kommer ge spelglädje. Däremot är jag väldigt förstående att folk vill ha mer prestanda så deras OLED-Apparater får motioneras lite.

Blir med största sannolikhet inget köp för mig. Men jag hoppas ni som köper får de titlar ni vill ha utan att behöva vänta ihjäl er och att ni blir nöjda

Lugn, var bara lugn. Kom ihåg att Trump ska installeras på fredag, och då kan det väl finnas en risk att han ska kunna sänka dollarn tills Mars 😂😂😂

Postad 19 January 2017 - 18:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

jag har inte sett någon port för lurar o dylikt, har jag missat det?

Jag tror jag läste något inlägg om att det inte har någon :D

Postad 19 January 2017 - 19:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jag antar att det är vad en trångsynt person skulle säga, särskilt om man går efter rykten. Det är uppenbart att du inte har följt presentationen eller ens har läst ordentligt av det jag har skrivit, en sådan person skulle inte övertygas även om jag tog upp fakta som förstärker mina argument och därför vill jag inte ens försöka.

Jag ser iaf här att det fortfarande finns trogna Nintendo-fans, så några Switch säljer de nog ;)

Postad 19 January 2017 - 19:10

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Jag tror jag läste något inlägg om att det inte har någon :D

Enda 3.5mm finns är på paden. Så detta kommer nog bli ett "i"landsproblem. Kan även bli intressant som sagt med spelljud o chatljud 😁

Kom och tänka på en lösning. Det kan mkt väl vara så att appen kan streama ljudet från konsolen om man vill det och samköra med chatljudet och att man även i appen kan ställa volymen för dom båda ljuden. Det handlar isåfall om en ström på inte alls farlig storlek och iom att det är inbyggt 5ghz teknik i wifi:t så klarar man det ganska så enkelt.
Jag kör med Spotify connect här hemma på 4 olika wi-fi högtalare utan problem o dom jobbar i synk. Så jag tror inte att någon inputlag kommer vara märkbar.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 19 January 2017 - 19:24.

Postad 19 January 2017 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2
Ibland misslyckas man och ibland lyckas man, men de tar risker jämfört med Sony och Microsoft som använder sig av samma koncept som konsolindustrin har gjort sedan länge

Det är faktiskt inte bara Nintendo som tar risker och innoverar. PSVR är en risk och en innovation. Hela Microsofts koncept med Xbox One var en risk som fick dem att förlora generationen (TV, digital konsol etc). Uppgraderad hårdvara mitt i generationen är en risk. Och det finns mycket annat.

Men nu tycker jag du går in i fullt försvarsläge. Jag ser dig bara skriva i Nintendotrådarna så jag förstår att du är exalterad över konsolen, men du måste ju förstå att det finns de som är besvikna och inte bara klagar för klagandets skull?

När du skriver så här:

om multimedia, grafik eller mainstream spel är i fokus för er som klagar, då måste jag tyvärr säga att Nintendo kanske inte är något för er?

Om du med "mainstreamspel" menar vanliga spel som spelas med handkontroll så har Nintendo många sådana. Jag växte upp med "mainstreamspel" från Nintendo på NES och SNES. Zelda och Mario är några mainstreamspel jag ser fram emot - tänk vad kul det hade varit om de dessutom såg ut som dagens spel rent grafiskt, det hade varit en trevlig bonus. Inget jag nödvändigtvis behöver men det hade varit häftigt. Inte sedan Majoras Mask har Nintendo släppt ett Zelda som ligger i topp grafiskt jämfört med de andra spelen (om man inte räknar Wind Waker, men celshading gav ju spelet en annan stil). Med tanke på hur grymma Nintendo är på att göra grafik hade det vart spännande att se hur ett Zelda i teknisk framkant hade sett ut.

Sen, tycker du verkligen att det är "vansinniga krav" att vilja kunna sköta matchmaking och chatt på själva konsolen utan telefon, eller att man får behålla de gratisroms de erbjuder i mer än en månad? Eller en ethernetport eller hörlursuttag på konsolen? Priset kunde vart lägre oavsett vad du tycker om prisvärdet. Ju högre pris, desto större risk att konsolens livslängd blir förkortad för oss som köper den. Hittar du ingenting att klaga på själv?

Det är klart att HD Rumble är intressant och något jag ser fram emot att testa, men det har ju ingenting med VR att göra öht. Du återkommer till att man inte direkt kan jämföra med konkurrenterna, men jo, det kan man faktiskt. Det är bara frågan om man vill.

Det är inte så att folk angriper Nintendo på måfå, innan de visade upp konsolen så var det jättemånga som var positiva och hajpade, då hade Nintendo folket med sig. De blir besvikna av en anledning.

Det finns inget som heter för mycket klagande, utan låt folk klaga om de vill och så är du nöjd om du vill. Folk uttrycker bara vad de tycker. I slutändan kommer vi ändå vara en grupp handfull personer som pratar om spelen här.

Postad 19 January 2017 - 19:34

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Lugn, var bara lugn. Kom ihåg att Trump ska installeras på fredag, och då kan det väl finnas en risk att han ska kunna sänka dollarn tills Mars 😂😂😂

Tyvärr har dollarn bara stigit sen Trump börja kandidera. Säga vad man vill om Trump men är det något han kan är det ekonomi och affärer. Så att vi får se några festpriser kan vi glömma, tyvärr.

Postad 19 January 2017 - 20:25

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Skratt, det är knappast bra affärer Trump gjort för USA. Han har ju konkat flera ggr vilket betyder att borgenärer fått kliva in och rädda hans skinn.

Personligen tror jag faktiskt på satsningar för lägre dollarkurs pga att det skulle få fart på exportindustrin. Vilket genererar import av valuta. Ska till USA den 5e mars, troligen switch på köplista. Samt annat roligt och nyttigt.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.