LG OLED55B6V / 65B6V
6349 svar till detta ämne
Postad 30 September 2016 - 08:40
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Grattis! 
Ja visst är det vansinnigt härlig bild på mycket 4K-material via YouTube! Glasklart, superskarpt och med strålande färger! Något bättre än 4K på Netflix många gånger kan jag tycka, även om de också kan vara bra! (Marco Polo i Dolby Vison till exempel).
Intressant feedback angående film. Har du testat Blu-ray? Jag ser fortfarande rörelsehanteringsproblem med De-judder på 0 och De-blur på 0... jag måste höja dem till 3 respetive 6 för att minimera problematiken. Blir dock inte någon anmärkningsvärd SOE, tack o lov, men TruMotion har ju vissa andra problem i sig. Vilken källa man använder spelar tydligen roll då rörelsehanteringen inte är flexibel och kapabel nog från LG, enligt mitt tycke.
Tack!😃
Blir nog till att skaffa Netflix också nu.
Med lite 4K material, finns väl inte så mycket än?
Har inte testat Blu-ray än...
Äger bara en X-Box one men den är väl inte att jämföra med en mer avancerad?
Angående judder är det något helt nytt för mig men tror nog att jag kan acceptera det för vad jag får med denna tv.
Så nöjd att jag aldrig köpte en led tv som jag har varit nära några gånger😳
Postad 30 September 2016 - 09:12
Unregisteredeb564170
-
Unregisteredeb564170
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Noterade en sak på min tv imorse , att ramen är rätt sne när man tittar från sidan, märks inget framifrån eller något som påverkar bilden, är det någon mer som har det så här och bör man göra något åt det ?
BILD
Postad 30 September 2016 - 09:40
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Tack!😃
Blir nog till att skaffa Netflix också nu.
Med lite 4K material, finns väl inte så mycket än?
Har inte testat Blu-ray än...
Äger bara en X-Box one men den är väl inte att jämföra med en mer avancerad?
Angående judder är det något helt nytt för mig men tror nog att jag kan acceptera det för vad jag får med denna tv.
Så nöjd att jag aldrig köpte en led tv som jag har varit nära några gånger😳
Härligt!
Netflix skaffade jag Dag 2, då B6 var min första SmartTV och när upptäckte hur bra 4K streaming kan vara via YouTube. Något jag inte riktigt trodde på till en början. Netflix kommer hela tiden med nytt 4K material så du kan vara säker på att du kommer se mer av den varan. Finns redan en hel del, mestadels serier (som är tipp-topp i övrigt dessutom!).
Blu-ray skivor får nytt liv med en OLED, och har du dessutom en bra spelare (inget fel med XBox One!) så lär du bli imponerad. Rörelsehanteringsproblematiken är vida diskuterad men varierar skarpt beroende på olika faktorer. Vissa störs inte alls, några säger att de inget problem ser överhuvudtaget. Störande elementen har blivit mindre för mig med TruMotion User inställningar men visss problematik förekommer. Känner som du dock - jag kan acceptera det för vad jag får i övrigt med denna tv. OLED-tekniken är ju helt makalös! Jag är glad att slippa clouding, t ex - bara det gör att det är värt priset!
Postad 30 September 2016 - 09:45
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
@RickyDeg dags att börja titta utan TrueMotion nu 
Postad 30 September 2016 - 09:46
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Noterade en sak på min tv imorse , att ramen är rätt sne när man tittar från sidan, märks inget framifrån eller något som påverkar bilden, är det någon mer som har det så här och bör man göra något åt det ?
BILD
Ser ju förjävligt ut
Postad 30 September 2016 - 09:47
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
@RickyDeg dags att börja titta utan TrueMotion nu 
Urk...! NEEEJ...!!! 
Jag vågar inte för migränens skull... 
Postad 30 September 2016 - 09:53
Unregisteredeb564170
-
Unregisteredeb564170
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ja det ser helt klart konstigt ut, var inne och kollade på lite amerikanska sidor och det verkade vara fler som hade problem med 65" modellen, dock var detta E6 det rörde sig om. Var inne och kollade LG´s hemsida efter epostadress till support men gick inte att hitta och formuläret som man skulle använda var ej igång. Nån som sitter på en mailadress till LG support ?
Postad 30 September 2016 - 09:53
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Urk...! NEEEJ...!!! 
Jag vågar inte för migränens skull... 
Ja, vad som gjorde att jag gick satte TrueMotion off var bara lathet. Amazon Prime har en hell del tv-serier endast med HDR. Om man kör HDR-standard då kan man inte spara inställningar. Utan man måste ändra varje gång man startar tv:n. Detta gjorde att jag gav upp och efter några avsnitt märkte jag att jag inte blir störd av judder längre 
Postad 30 September 2016 - 10:06
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
BILD
Det där hade jag reklamerat/utbytt! Ser inte kul ut även om du inte märkt av det på bilden framifrån. Så där ska det helt enkelt inte vara!
Postad 30 September 2016 - 10:08
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1638 inlägg
Härligt!
Netflix skaffade jag Dag 2, då B6 var min första SmartTV och när upptäckte hur bra 4K streaming kan vara via YouTube. Något jag inte riktigt trodde på till en början. Netflix kommer hela tiden med nytt 4K material så du kan vara säker på att du kommer se mer av den varan. Finns redan en hel del, mestadels serier (som är tipp-topp i övrigt dessutom!).
Redan idag kan vi avnjuta lite nytt på Netflix När Marvels Luke Cage släpps i 4K
Postad 30 September 2016 - 10:17
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Ja, vad som gjorde att jag gick satte TrueMotion off var bara lathet. Amazon Prime har en hell del tv-serier endast med HDR. Om man kör HDR-standard då kan man inte spara inställningar. Utan man måste ändra varje gång man startar tv:n. Detta gjorde att jag gav upp och efter några avsnitt märkte jag att jag inte blir störd av judder längre 
Haha! Där ser man...!
Jag har försökt vid flera tillfällen men får ont i ögonen av all rörelseoskärpa utan TruMotion User aktiverat. Har testat nån serie på Netflix då och då samt några timmars film på Blu-ray men det ser inte alls roligt ut. Och har jag gäster så frågar dem alltid vad det är för störningar i bilden. Så länge allt håller sig stilla - nemas problemas - men så fort något rör sig eller kameran panorerar så fladdrar konturer plus att saker och ting rycker till här och var. Inte nåt vidare njutbart.
Är ju kanon att du inte längre störs (!!!) men jag har förmodligen inte samma "förmåga" som dig... 
Postad 30 September 2016 - 10:23
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Redan idag kan vi avnjuta lite nytt på Netflix När Marvels Luke Cage släpps i 4K 
YES!!! Tack för påminnelsen! Denna serie har man ju längtat efter!
Netflix + Marvel brukar leverera gött! 
Postad 30 September 2016 - 10:26
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Avslutade precis säsong ett av Jessica Jones, riktigt sevärd serie faktiskt 
Postad 30 September 2016 - 10:46
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Avslutade precis säsong ett av Jessica Jones, riktigt sevärd serie faktiskt 
Håller jag med om! Blir nästan alltid positivt överraskad över kvalitén hos många Netflix serier. Månadskostnaden värd varenda krona!
Visst kan man ha åsikter om bildkvalitén i nåt enstaka fall (hårda komprimeringen...?) men jag har inga större klagomål där.
Postad 30 September 2016 - 10:54
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Lite B6-kalibrering.
https://www.youtube.com/watch?v=Gu6ffG1u2H8
Postad 30 September 2016 - 11:23
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1638 inlägg
YES!!! Tack för påminnelsen! Denna serie har man ju längtat efter!
Netflix + Marvel brukar leverera gött! 
Håller med fullständigt!! Och väldigt förvånad och imponerad av Bild kvaliten på dessa serier på Netflix 
Postad 30 September 2016 - 11:32
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Håller jag med om! Blir nästan alltid positivt överraskad över kvalitén hos många Netflix serier. Månadskostnaden värd varenda krona!
Visst kan man ha åsikter om bildkvalitén i nåt enstaka fall (hårda komprimeringen...?) men jag har inga större klagomål där.
Yes, dom flesta nya serier har helt ok komprimering, lite sisådär med de äldre men det blir nog bättre när vi får mer nytt material 
Lite B6-kalibrering.
haha kollade igenom när dom två kalibrerade förra årets modell, sköna snubbar, rekommenderas 
testa att räkna hur många gånger killen till vänster säger ordet totally, ni kommer bli förvånade 
Redigerat av mrchisholm, 30 September 2016 - 11:33.
Postad 30 September 2016 - 11:35
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Håller med fullständigt!! Och väldigt förvånad och imponerad av Bild kvaliten på dessa serier på Netflix 
Ja, vissa är riktigt bra!
En del klagar mycket på brus i vissa serier (typ Daredevil) men jag misstänker att det är ett medvetet val av skaparna? Komprimeringseffekter i viss mån får man ju lov att räka med vid streaming. Sen vet jag inte om Netflix komprimerar på annat sätt än ex.vis YouTube, Amazon etc? Hursom, bortsett från bildkvalitén (och hur schysst det kan se ut på OLED!) är det smått fantastisk vilken hög nivå många Netflix serier lägger sig på. De kan göra så mycket mer än traditionella tv-serier ofta kan (i fråga om grafiskt våld, språkval, etc). Samma sak gäller iofs HBO, till exempel.
Postad 30 September 2016 - 11:55
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Ja, vissa är riktigt bra!
......Sen vet jag inte om Netflix komprimerar på annat sätt än ex.vis YouTube, Amazon etc? ...
Det verkar Amazon komprimerar på mycket snällare sätt. Ser inte så mycket problem med "near black" problemaktien (1080p) i dem serier som jag har kollat tvärtom Netflix som bara 4k hade inga problem.
Postad 30 September 2016 - 13:52
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Det verkar Amazon komprimerar på mycket snällare sätt. Ser inte så mycket problem med "near black" problemaktien (1080p) i dem serier som jag har kollat tvärtom Netflix som bara 4k hade inga problem.
OK! Blir till att testa Amazon på B6 snart! Erbjuder de fritt första 30 dgr tro...?
Slutar väl med att man snart har hur många prenumerationskonton som helst... 
Postad 30 September 2016 - 14:05
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
kan man se amazons utbud på något smidigt sätt?
Redigerat av mrchisholm, 30 September 2016 - 14:05.
Postad 30 September 2016 - 14:46
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
OK! Blir till att testa Amazon på B6 snart! Erbjuder de fritt första 30 dgr tro...?
Slutar väl med att man snart har hur många prenumerationskonton som helst... 
Ja det har dem men det finns flera regioner att välja på UK, US och Germany.
Har givit upp Netflix eftersom kan inte se USA längre. Men skall tillbaka till Netflix endast en månad om året för att se deras egna serier.
kan man se amazons utbud på något smidigt sätt?
Yes det finns. Byt tv:ns-region till UK och installera appen.
Skapa ett konto där i USA
Abonnera Getflix.
Amazon har mycket större utbud än Netflix anser jag 
Postad 30 September 2016 - 21:06
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Precis, det ser verkligen inte roligt ut...! Känner man behov att ängra till 'High' måste felet ligga nån annanstans.
Väljer jag rgb full på min ps3 och black level high tycker jag det ser korrekt ut med mer bild djup och detaljer. Kan se aningen grått ut på vissa scener dock.
Jag tycker youtube streamning har mindre judder än netflix förövrigt. Youtube använder väll nåt som heter vp9 och netflix hevc, olika komprimerings/streaming standarder.
Jag rekomenderar också att kolla allt i hd format på netflix och youtube på nån annan källa än tv apparna. Det är mycket bättre hd bild med mindre pixlar och mer detaljer på min ps3. Det kanske kommer eller redan finns nån streaming maskin som kan visa 4k bild bättre än vad tv netflix appen kan(ps4 pro, xbox one s, uhd blue ray spelare, kommande 4k chromecast.
Stranger things på netflix måste ni se 😃
Mer dv material vill jag se på bra serier.
Redigerat av axion84, 30 September 2016 - 23:42.
Postad 30 September 2016 - 21:46
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
BILD
Tja min är också lite skev dock inte lika mycket, jag kan tänka mig att det kan bli så. Den är väldigt tunn och det räcker med att man trycker lite lätt så fjädrar skärmen. Hör gärna av dig ifall du kontaktar LG supporten. Har haft en Samsung 75" LCD den var också lite skev.
Har nu testat min tv ett antal timmar och så här långt så har jag inget att klaga på.
Postad 30 September 2016 - 21:50
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Ser ni ryckighet i rörelserna med tru motion på, ni som köpt ny tv nyligen? Och vilken tillverknings månad har dom.
Jag ser mer judder i ljusa scener än mörka med tru motion av.
Redigerat av axion84, 30 September 2016 - 22:50.
Postad 30 September 2016 - 22:12
Unregisteredeb564170
-
Unregisteredeb564170
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag kan uppleva judder när jag kör 24P material över en 60hz källa, t.ex. youtube på min htpc, inget super störande men det finns där helt klart. Dock så har jag inga problem what so ever så fort jag ser en film eller serie då Madvr ändrar hz på skärmen för att matcha källan! Dom 2160p bluray filmerna jag har sett har varit helt fantastiska! En liten nackdel är att dom serierna man nu ser i 720p ser lite tråkigare ut ibland men det beror ju på källan 
Jag har mailat Siba om min "Skeva" skärm, får se vad dom säger.
Grymt nöjd med tvn än så länge! 
Postad 01 October 2016 - 06:40
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag kan uppleva judder när jag kör 24P material över en 60hz källa, t.ex. youtube på min htpc, inget super störande men det finns där helt klart. Dock så har jag inga problem what so ever så fort jag ser en film eller serie då Madvr ändrar hz på skärmen för att matcha källan! Dom 2160p bluray filmerna jag har sett har varit helt fantastiska! En liten nackdel är att dom serierna man nu ser i 720p ser lite tråkigare ut ibland men det beror ju på källan 
Jag har mailat Siba om min "Skeva" skärm, får se vad dom säger.
Grymt nöjd med tvn än så länge! 
Nu blev jag intresserad, vad är Madvr?
Postad 01 October 2016 - 08:04
Unregisterede11dd107
-
Unregisterede11dd107
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu blev jag intresserad, vad är Madvr?
"madVR is a high quality DirectShow video renderer. Designed as a no- compromise approach, madVR tries to achieve the best possible video playback quality."
Postad 01 October 2016 - 08:48
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Ser ni ryckighet i rörelserna med tru motion på, ni som köpt ny tv nyligen? Och vilken tillverknings månad har dom.
Jag ser mer judder i ljusa scener än mörka med tru motion av.
Jag har en 65B6 tillverkad september.
Min Mac mini var inställd på 60hz då gick det inte att titta utan truemotion på 1080p.
Ställde om den till 24hz och trumotion av.
Nu ser det riktigt bra ut när jag kollar på GOT i ljusa scener under panoreringar,vilket var stora beskymmer innan.
Får dock titta på mer film/serier innan man kan vara säker
Postad 01 October 2016 - 18:32
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Jag har en 65B6 tillverkad september.
Min Mac mini var inställd på 60hz då gick det inte att titta utan truemotion på 1080p.
Ställde om den till 24hz och trumotion av.
Nu ser det riktigt bra ut när jag kollar på GOT i ljusa scener under panoreringar,vilket var stora beskymmer innan.
Får dock titta på mer film/serier innan man kan vara säker
Trevligt.
Mac mini jo det kan nog vara en bra streaming källa, apple brukar ju göra stabila grejer. Har hört bra om apple tv till exempel.
Har du macen kopplad via hdmi kabel då ? Inget airplay eller nåt sånt?
Mad vr nytt för mig med. Hade inte ens hört talas om htpc innan jag läste denna tråd.
Redigerat av axion84, 01 October 2016 - 18:35.
Postad 01 October 2016 - 19:37
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
38000:- gick 65" B6 för idag på Mediamarkt i Jönköping, det närmar sig rätt pris för mig.
Postad 01 October 2016 - 20:00
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Trevligt.
Mac mini jo det kan nog vara en bra streaming källa, apple brukar ju göra stabila grejer. Har hört bra om apple tv till exempel.
Har du macen kopplad via hdmi kabel då ? Inget airplay eller nåt sånt?
Mad vr nytt för mig med. Hade inte ens hört talas om htpc innan jag läste denna tråd.
Ja kör med hdmi.
Kör med kodi och plex på Mac mini.
Så har jag tillgång till alla mina filmer och foto från nas:en till tv/ ipads.
Så slipper jag lämna över tv:n till resten av familjen.
Men det tillhör kanske inte tråden
Postad 02 October 2016 - 09:33
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
kollade på Pacific Rim från blu-ray igår, wow vilken bild 
Postad 02 October 2016 - 09:49
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
kollade på Pacific Rim från blu-ray igår, wow vilken bild 
Den filmen känns gjord för att ses på OLED 
Postad 02 October 2016 - 11:44
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Den filmen känns gjord för att ses på OLED 
Ärligt talat så suger Pacific Rim så mycket att den borde förbjudas!  Dock förstår jag poängen med att se den på oled...
Redigerat av peppelito, 02 October 2016 - 11:45.
Postad 02 October 2016 - 11:52
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Skall detta vara en värdig tv att kunna ersätta min Pioneer LX5090?
Jag var och tittade när LG visade upp denna tv sida vid sida med en av deras LCD/LED apparater. Vilken grym skillnad det var. Det svarta var svart! I och med att man har en 50" idag så är jag sugen på en 65" men den ligger lite väl högt i pris för tillfället.
Postad 02 October 2016 - 13:42
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Skall detta vara en värdig tv att kunna ersätta min Pioneer LX5090?
Jag var och tittade när LG visade upp denna tv sida vid sida med en av deras LCD/LED apparater. Vilken grym skillnad det var. Det svarta var svart! I och med att man har en 50" idag så är jag sugen på en 65" men den ligger lite väl högt i pris för tillfället.
Svar:JA!!
Jag gick från en LX5090 till 65B6 i torsdags.
Jag trodde inte det skulle vara så här stor skillnad.
Svartan var bra på pioneer men detta var så mycket bättre.
Helt underbar tv och webos 3 är riktigt bra.
Såg den nya Ghostbusters(1080p) precis i ett ljust rum, men vilka färger och svarta det är.
Sen blir det ännu bättre på kvällen!
Redigerat av Mrhenrik, 02 October 2016 - 13:44.
Postad 02 October 2016 - 14:05
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Men visst är detta en "film" tv. Jag letar själv ny tv. Har tv genom bredbandsbolaget, är lite rädd att deras kavlité inte är värdig denna tvn. Och att vid sport inte blir så snyggt... Eller är jag helt fel ute??
Postad 02 October 2016 - 14:06
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Ärligt talat så suger Pacific Rim så mycket att den borde förbjudas! Dock förstår jag poängen med att se den på oled...
helt ok actionfilm tycker jag men smaken är som baken 
Postad 02 October 2016 - 15:04
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Men visst är detta en "film" tv.
Jag letar själv ny tv. Har tv genom bredbandsbolaget, är lite rädd att deras kavlité inte är värdig denna tvn.
Och att vid sport inte blir så snyggt...
Eller är jag helt fel ute??
This ^^
Postad 02 October 2016 - 18:38
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Men visst är detta en "film" tv.
Jag letar själv ny tv. Har tv genom bredbandsbolaget, är lite rädd att deras kavlité inte är värdig denna tvn.
Och att vid sport inte blir så snyggt...
Eller är jag helt fel ute??
Enligt Rtings så är B6:an THE filmtv.
http://uk.rtings.com...age/movies/best
Postad 02 October 2016 - 19:27
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Enligt Rtings så är B6:an THE filmtv. http://uk.rtings.com...age/movies/best
Ja det va lite så jag tänkte.
Postad 02 October 2016 - 20:05
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Men visst är detta en "film" tv.Jag letar själv ny tv. Har tv genom bredbandsbolaget, är lite rädd att deras kavlité inte är värdig denna tvn.Och att vid sport inte blir så snyggt...Eller är jag helt fel ute??
Jag filmade med min Ipad från Viaplay appen.
Tittar själv mycket på fotboll.
65B6
Redigerat av Mrhenrik, 02 October 2016 - 20:09.
Postad 02 October 2016 - 20:31
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag filmade med min Ipad från Viaplay appen.
Tittar själv mycket på fotboll.
65B6
Gick inte så bra med den videon.
Jag såg på Europa league i torsdags på kanal 9 HD och det såg mycket bra ut.
Lite sämre med streamat från viaplay och cmore.
Ljusstyrkan i tv:n är inte ett problem för se en match i ett ljust rum mitt på dagen.
Postad 02 October 2016 - 21:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Postad 02 October 2016 - 21:15
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Samma datum som för 55 tummaren.
Intressant, nu verkar 55B6V ha etablera sig på 18000 danska kronor i grannlandet. Motsvarar lite drygt 23 papp. Kommer sänkningen hör också???
edit: källa pricerunner http://www.pricerunn...mmenlign-Priser
Någon som har koll på hur skatterna på elektronik är i danmark jämfört med sverige ?
Postad 02 October 2016 - 21:15
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Har inte sett judder med sport, os, fotbols em, vm kval i fotboll eller worldcup hockey. Med tru motion av. Dom filmar väll med highframe rate i sport sändningar oftast.
Redigerat av axion84, 02 October 2016 - 21:17.
Postad 02 October 2016 - 21:21
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Någon som har koll på hur skatterna på elektronik är i danmark jämfört med sverige ?
Inom EU, ingen extra skatt eller något om man beställer. De har precis som sverige 25% moms.
Postad 02 October 2016 - 21:28
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Inom EU, ingen extra skatt eller något om man beställer. De har precis som sverige 25% moms.
Ok ,Tänkte om det var något med skatt som gjorde att dom var billigare där. Bara hoppas på att
priset rör sig lite nedåt här också då =)
Postad 02 October 2016 - 21:46
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
http://www.mediamark...rt-1286595.html
Bara gå ihop med någon och handla 2 apparater :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|