Ja det var enkelt fixat! Är inte så mycket för instruktionsböker 😂Jag har liknande problem, men boxen hittar fjärren själv efter några sekunder. Sen har väl menyerna ändrats, hittar inte inställningar via Google knappen längre. Finns bara i översta menyn via Canal Digitalknappen?
Man måste synka tv'n med boxens fjärrkontroll, då funkade det att stänga av tv'n med boxens fjärr efter att man valt tv läge med modeknappen. Går att reglera ljudet också. Förprogrammerad för Samsung men funkade med min gamla Sony. https://www.canaldig...emote-controll/
Står under "Programmera fjärkontrollen med mode"
Canal Digital 4K One Place satellitbox
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 november 2018 - 17:06
Postad 08 november 2018 - 20:08
Efter två veckors användning kommer här ett par reflektioner och några förslag på framtida förbättringar.- Många knapptryckningar blir det.....Jo, det är ju så när fjärren ska vara slimmad och lättanvänd och det är väl egentligen inga problem i sig men det kräver ett blixtsnabbt gränssnitt om man ska ha överseende med många knapptryckningar. Oneplace är inte blixtsnabb! (även om senaste uppdateringen gjorde den lite kvickare)- Favoriter som inte är favoriterEnligt killen som hjälpte mig med installationen skulle mina favoriter dyka upp vid tryck på upp- eller ner-pil. Detta är ju en sanning med modifikation då detta egentligen är senast sedda kanaler som dyker upp (egentligen alla kanaler om man scrollar tillräckligt frenetiskt). Om man tittar mest på "sina favoriter" är det naturligtvis dessa som dyker upp i listan men det blir snabbt rörigt i denna lista om man har använt en kanal som inte används så ofta.För att verkligen komma till "favoriter" krävs ganska många knapptryckningar.Ett par förslag.- Möjlighet att konfigurera förvald ikon i menynNär man trycker på Meny-knappen (den blåa) ska man kunna välja vilken ikon som blir aktiv först, t ex "Mina favoriter" eller "TV". Som det är nu hamnar den alltid på "TV" och man måste sidscrolla för att nå andra ikoner.- Favoriter som snabbval vid upp- eller ner-pil.Idag dyker senast sedda kanaler upp oavsett om man trycker upp- eller ner-pil. Skilj på det! Låt upp-pil vara senaste program och ner-pil vara favoriter.- Begränsning av favoriterIdag är det bara kanaler eller "program" som kan läggas i favoriter. Hade varit smutt att kunna lägga till appar, t ex Netflix och SVT-Play i favoritlistanReserverar mig för att jag inte hittat alla finesser ännu, har, som sagt, bara använt boxen i två veckor.
Hej
Favoriter är något som vi håller på att se över. Bra tips med fjärrkontrollen och knapparna, ska framföra alla dina synpunkter.
Mvh
Niklas
Postad 08 november 2018 - 20:12
Kände att jag måste komma med lite positiv feedback. Jag har varit riktigt nöjd med min box sedan dag 1. Skall dock tillägga att jag inte använder hårddisken. Det positiva är hur lätt man kommer åt alla titlar från Cmore, vilket jag tyckte tog lite lång tid med tidigare boxar. Netflix appen var verkligen en positiv överraskning. Mycket bra bild och ljud. Kör Netflix Premium och här får man ju faktiskt nytta av att boxen kan hantera 4K och HDR format.
Det som jag dock finner negativt,
När man tittar på streamat material från playtjänsten så är det inte ljud i Dolby Digital. Detta gäller ju dock inte bara OnePlace, utan generellt. Kanske Niklas kan svara på om man tittar på detta.
Inbyggda Chromecasten fungerar inte helt klockrent. Fungerar bra om man tittar på film och serier. Men livesport hackar.
Men på det stora hela en väldigt smidig box. som i alla fall för mig var ett lyft mot den jag hade tidigare. (Inspelningsbar HD Box 250 GB)
Hej
Jag har tagit din fråga om dolby vidare för att se om det finns någon ny status. Vilken playtjänst streamar du ifrån när sporten hackar?
Mvh
Niklas
Postad 08 november 2018 - 20:21
Har du fått något datum?
Kommer även säsong/serieinspelningarna hamna i mappar under serie/säsong-kategorin och inte som enskilda avsnitt?
//Johan
Hej
Nej tyvärr ingen ny status.
Mvh
Niklas
En sak till, fjärren tappas bort efter en stund. Lägger till den med hjälp av Harmonyn och den funkar en liten stund sen slutar den funka och jag måste lägga till den igen... suck...
Hej
När började det problemet för dig? Efter uppdateringen?
Mvh
Niklas
Tror att Niklas svarat på detta tidigare i tråden. Det är ett medvetet val. Du kan starta upp tv:n via boxen men inte stänga av. Detta för att man kanske vill använda annan hdmi utgång för att exempelvis spela Xbox. Då är det inte så smidigt att tv:n stängs av när man stänger av boxen.
Hej
Det stämmer, det är ett medvetet val från vår sida.
Mvh
Niklas
Postad 08 november 2018 - 20:25
Jag använder Cmore. Har testat med vanlig Chromecast och då är det inga problem, utan endast när jag kör via den inbyggda Chromecast i Oneplace.Hej
Jag har tagit din fråga om dolby vidare för att se om det finns någon ny status. Vilken playtjänst streamar du ifrån när sporten hackar
Mvh
Niklas
På sista tiden har jag även problem med appen Viaplay. Går inte att spela upp titlar. Får även ett medd om att enheten inte är certifierad för Viaplay. Så det kan ju säkert vara en förklaring.
Postad 08 november 2018 - 20:44
Jag använder Cmore. Har testat med vanlig Chromecast och då är det inga problem, utan endast när jag kör via den inbyggda Chromecast i Oneplace.
På sista tiden har jag även problem med appen Viaplay. Går inte att spela upp titlar. Får även ett medd om att enheten inte är certifierad för Viaplay. Så det kan ju säkert vara en förklaring.
Hej
Tack för info, ska undersöka saken.
Viaplay slutade tyvärr att fungera efter uppdateringen, vi jobbar på att lösa problemet.
Mvh
Niklas
Postad 08 november 2018 - 20:49
Att sporten hackar när man se genom boxen/Android TV beror på att det inte går att ändra från 60 HZ
I den vanliga Chromecast kan man välja 50 HZ
Postad 09 november 2018 - 08:40
Hej
Har inte hunnit testa allt ännu, är tillbaka på kontoret på onsdag så ska fortsätta testerna i veckan.
Mvh
NIklasHej
Tack för information, ska testa själv och se hur det ser ut.
MvhNIklas
Hur har det gått med serieinspelningen som följer på varandra?
Har du något datum för EPG:n?
Trevlig helg!
//Johan
Postad 09 november 2018 - 18:44
Postad 10 november 2018 - 15:31
de som vill ha netflix de kan funka för er med detta de funkar för mig i alla fall! man får sideloada! det är 2 filer ena är netflix appen andra skapar en länk på hemskärmen
https://drive.google...F53?usp=sharing
Redigerat av Duckface21, 10 november 2018 - 15:36.
Postad 12 november 2018 - 11:10
Jag har sedan något år valt att inte använda någon 8nspelningsbar box till vardagsrumstvn för att slippa använda flera fjärrkontroller. Iom detta kan vi inte se på ett programchef samtidigt spela in ett annat. Detta tillkortakommande har inte kommit att störa oss över huvud taget.
Vad är er bild, är det smidigt att använda denna boxs fjärrkontroll som universalkontroll?
Utöver inspelningen, tillför den något gentemot den välfungerande Philipstv vi har med android tv och chromecast i byggt?
Postad 12 november 2018 - 13:36
En säljare från Canal digital ringde just och tyckte att jag skulle uppgradera till denna box.
Jag har sedan något år valt att inte använda någon 8nspelningsbar box till vardagsrumstvn för att slippa använda flera fjärrkontroller. Iom detta kan vi inte se på ett programchef samtidigt spela in ett annat. Detta tillkortakommande har inte kommit att störa oss över huvud taget.
Vad är er bild, är det smidigt att använda denna boxs fjärrkontroll som universalkontroll?
Utöver inspelningen, tillför den något gentemot den välfungerande Philipstv vi har med android tv och chromecast i byggt?
du behöver inte fler fjärrkontroller du kan använda tv fjärren med cec ..
va e det för modell på tv? har den inbyggd sat mottagare? har själv en philips android tv och kör skålen direkt i tv och en ca modul i tv... android i tv är bättre då bl får du netflix på playstore osv
Redigerat av Duckface21, 12 november 2018 - 13:39.
Postad 12 november 2018 - 15:47
de som vill ha netflix de kan funka för er med detta de funkar för mig i alla fall! man får sideloada! det är 2 filer ena är netflix appen andra skapar en länk på hemskärmen
Från och med senaste uppdateringen av OnePlace finns Netflix, finns inget behov av att sideloada o trixa längre!
Postad 12 november 2018 - 20:06
du behöver inte fler fjärrkontroller du kan använda tv fjärren med cec ..
va e det för modell på tv? har den inbyggd sat mottagare? har själv en philips android tv och kör skålen direkt i tv och en ca modul i tv... android i tv är bättre då bl får du netflix på playstore osv
55PUS6566_12
Kör precis som du. Himla nöjd med TVn för övrigt.
Postad 13 november 2018 - 13:51
Hej Canal Digital!
Statusen på EPG-fixen och den stora uppdateringen?
Postad 13 november 2018 - 14:01
Hej Canal Digital!
Statusen på EPG-fixen och den stora uppdateringen?
Hej
Väntar fortfarande på information om när problemet kommer att vara löst. Uppdateringen med fokus på inspelningen är på gång, jag kommer höra av mig när jag har ett preliminärt datum.
Mvh
Niklas
Postad 14 november 2018 - 07:11
Ingen lösning på Lip-sync på youtube, svtplay och när man castar från exempelvis HBO Nordic?
Postad 14 november 2018 - 21:12
Postad 15 november 2018 - 11:56
Tänkte bara kolla om ni arbetar med följande buggar och problem:
* Boxen hänger sig med texten "Laddar..." när man byter kanal i guiden samt även när man går in/ur vissa mappar under inspelningar. Endast mjuk omstart av boxen löser problemet.
* Boxen startar om med ljudet från vald kanal eller aktuell uppspelning av inspelat program fortfarande i högtalarna.
* Svart skärm/ingen bild på vald kanal fast menyerna fungerar. Mjuk omstart krävs.
* Inget digitalt ljud på vissa HD-kanaler, bl a Kanal 5.
* Serie-/säsongsinspelningar hamnar under kategorin enskilda inspelningar. Ibland hamnar dem rätt för att senare hamna fel.
* Inspelningar finns inte kvar under inspelningar. Hård omstart av boxen löser detta ett tag för att sedan försvinna igen.
* Flera versioner av samma mappar under serie-/säsongskategorin av samma programmering finns under kategorin. Gäller även säsongsinspelningar, så det är inte så att det skapas en mapp per säsong.
* Hack/frysning av bild/mosaik på uppspelning av inspelade program. Det har inget att göra med dålig mottagning då livesändningar aldrig har dessa problem.
* När man pausat en uppspelning av inspelade program och skärmsläckaren gått igång och återigen tar upp programmet så avslutas titt som tätt uppspelningen och återgår till vanlig TV.
* Många inspelningar misslyckas.
* Serieinspelningar som följer direkt på varandra tappar någon minut i andra avsnittet fast 3 min innan och efter inspelning är aktiverat och det finns tid mellan programmen i form av reklam. Ibland fungerar 3 minuter efter första avsnittet, men det är sällan och istället avslutas inspelningen redan under eftertexterna varpå nedräkning för nästa avsnitt startar och man missar första delen av nästa det.
* Chromecasting från Dplay har ibland läppsynksproblem.
* Ibland när man byter kanal i guiden så är den tidigare kanalen fortfarande i bild men trycker man OK så syns info om programmet på den kanal man bytte till. Det går inte att byta kanal annat än att mjukstarta om boxen.
Sen en annan sak. Varför är det så urusel bild på SVTs lokala SD-sändningar när t ex TV4 Fakta som också sänds i SD är så pass bra?
Rensning av Canal Digital-appen hjälper inte.
Vänligen
Johan
Redigerat av skwlkr76, 15 november 2018 - 17:54.
Postad 15 november 2018 - 13:01
Tror du burde ta en "Slett data" Johan, kan kanskje fikse på noen av sakene.
I Innstillinger velg Apper - Canal Digital - Slett data
Postad 15 november 2018 - 13:37
Hej Canal Digital!
* Boxen hänger sig med texten "Laddar..." när man byter kanal i guiden samt även när man går in/ur vissa mappar under inspelningar. Endast mjuk omstart av boxen löser problemet.
* Boxen startar om med ljudet från vald kanal eller aktuell uppspelning av inspelat program fortfarande i högtalarna.
* Svart skärm/ingen bild på vald kanal fast menyerna fungerar. Mjuk omstart krävs.
* Serie-/säsongsinspelningar hamnar under kategorin enskilda inspelningar. Ibland hamnar dem rätt för att senare hamna fel.
* Inspelningar finns inte kvar under inspelningar. Hård omstart av boxen löser detta ett tag för att sedan försvinna igen.
* Flera versioner av samma mappar under serie-/säsongskategorin av samma programmering finns under kategorin. Gäller även säsongsinspelningar, så det är inte så att det skapas en mapp per säsong.
* Hack/frysning av bild/mosaik på uppspelning av inspelade program. Det har inget att göra med dålig mottagning då livesändningar aldrig har dessa problem.
* När man pausat en uppspelning av inspelade program och skärmsläckaren gått igång och återigen tar upp programmet så avslutas titt som tätt uppspelningen och återgår till vanlig TV.
* Serieinspelningar som följer direkt på varandra tappar någon minut i andra avsnittet fast 3 min innan och efter inspelning är aktiverat och det finns tid mellan programmen i form av reklam. Ibland fungerar 3 minuter efter första avsnittet, men det är sällan och istället avslutas inspelningen redan under eftertexterna varpå nedräkning för nästa avsnitt startar och man missar första delen av nästa det.
Sen en annan sak. Varför är det så urusel bild på SVTs lokala SD-sändningar när t ex TV4 Fakta som också sänds i SD är så pass bra?
Vänligen
Johan
Bra genomgång, finns lite mer fel att ta upp men detta är en början.
Över skriver DennisTV att det hjälper att ta bort data i CD-appen, det gör det! MEN det kommer tillbaka efter ett par månader igen med samma sega box som buggar något hutlöst. Och det är jobb med att ställa in massa inspelningar och liknande igen efter man rensar den appen.
Postad 15 november 2018 - 13:46
Tror du burde ta en "Slett data" Johan, kan kanskje fikse på noen av sakene.
I Innstillinger velg Apper - Canal Digital - Slett data
Det hjälper tyvärr inte.
Postad 15 november 2018 - 17:50
Hej Canal Digital!
Vänligen
Johan
Kanal 5, 9 och 11 sänds inte i DD ljud. Så det blir inte lätt att fixa med mjukvara
Postad 16 november 2018 - 00:36
Nu är det svart...Bara ljud ingen bild på någon kanal.bara en ljud av symbol
Redigerat av Unregisteredce523c55, 16 november 2018 - 00:40.
Postad 16 november 2018 - 07:27
Jag har tidigare försökt lösa problem med att rensa appen men som du säger kommer problemen tillbaka, fast direkt efter omstart eller nån dag senare. Ska försöka i helgen igen. Dock blir det till att lägga till inspelningarna igen...Bra genomgång, finns lite mer fel att ta upp men detta är en början.
Över skriver DennisTV att det hjälper att ta bort data i CD-appen, det gör det! MEN det kommer tillbaka efter ett par månader igen med samma sega box som buggar något hutlöst. Och det är jobb med att ställa in massa inspelningar och liknande igen efter man rensar den appen.
Det är ju inte ok att man ska behöva göra såna lösningar för att lösa problem...!
Redigerat av skwlkr76, 16 november 2018 - 07:28.
Postad 16 november 2018 - 09:22
Som många andra har jag haft problem med att bilden försvinner och här hemma har det alltid varit förknippat med att man byter kanal, klickar fram menyn eller gör något annat som påverkar bilden. Bilden kommer alltid tillbaka men det kan dröja ett par sekunder.
Det verkar som HDMI-"handskakningen" är känslig och på något sätt påverkas vid dessa manövrar.
Med CEC aktivt renderar detta i rena kalabaliken och ett totalt oförutsägbart beteende hos de andra prylarna.
En "glitch" från boxen kan mycket väl rendera i att TVn hoppar igång bakom projektorduken och samtidigt ändras källan på förstärkaren (till TV).
Plötsligt sitter man där i ett kolmörkt rum med ljud från en annan kanal och det enda man gjort är att trycka på boxens menyknapp.........kul!
Mina funderingar angående "HDMI-problematiken" gjorde att jag igår testade att stänga av CEC helt och hållet på ALLA prylar.
Resultatet:
Inga glitchar längre! Boxen var helt stabil under de timmar jag testade igårkväll och bilden blev inte svart en enda gång, detta trots att jag ändrade kanal och gick in och ur menyn ganska frenetiskt i ett försök att provocera fram en glitch.
Postad 17 november 2018 - 18:10
Postad 19 november 2018 - 07:08
Hej! Ifall man nu skaffa inspelningsbar box med Canal Digital, vad säger ni - finns det "hopp" om OnePlace boxen eller kommer man bara att bli irriterad???
Har den gamla, gamla inspelningsboxen (500 GB boxen som vi haft i typ 3,5 år nu) och har en längre tid funderat på att "byta upp" till OnePlace, men hela tiden tvekat när man läst allt strul. :-(
Så vad tror ni, finns det "hopp" om uppdateringar för OnePlace boxen så man ska bli nöjd ändå, eller ska man helt enkelt byta tv-leverantör helt från Canal Digital?
En annan sak, det som är viktigt för oss är inspelning (vilket iofs även idag funkar kasst på den gamla boxen när nu EPG'n är knas även där med serie-inspelningar) - men OnePlace kommer väl default utan hårddisk. Så antingen får man ju köpa en jättedyr hårddisk genom CanalDigital - eller har ni fått det att funka bra utan krångel med att själva köpa en hårddisk och monterat i den? Och isåfall vad för hårddisk har ni monterat i OnePlace?
Postad 19 november 2018 - 08:11
Makusi, jag var i samma läge som du, var sugen på att byta upp mig pga dom fantastiska inspelnings möjligheterna som skulle finnas i OnePlace. Detta var precis när dom släppte boxen. Niklas sa till mig att denna nya box var kanon, väldigt enkel för CD att uppdatera så jag köpte en box. Fick hem boxen men läste om alla problem så jag la boxen i byrålådan och den ligger tyvärr kvar där. Så gå ej på denna tabbe utan vänta tills boxen är som den skall vara. Nu gäller detta med HDD, dom som kör utan HDD verkar mer nöjda med den. Nej, detta är skandal tycker jag. Boxen har dom t.o.m gjort sämre än när den kom ut pga EPG som dom också misslyckats med. Frågan är OM dom kan fixa till boxen, tror knappast det själv längre. För nog f-n hade dom gjort det redan vid detta laget ? Niklas på CD är väldigt trevlig, men det är ju fler än han som jobbar med boxen. Vi får nya datum hela tiden på när uppdateringarna kommer, men sen händer det ej så mycket. Vill så gärna börja använda boxen, frågan är bara när eller om den någonsin blir så bra som CD säger till sina kunder.
Postad 19 november 2018 - 08:35
Makusi, jag var i samma läge som du, var sugen på att byta upp mig pga dom fantastiska inspelnings möjligheterna som skulle finnas i OnePlace. Detta var precis när dom släppte boxen. Niklas sa till mig att denna nya box var kanon, väldigt enkel för CD att uppdatera så jag köpte en box. Fick hem boxen men läste om alla problem så jag la boxen i byrålådan och den ligger tyvärr kvar där. Så gå ej på denna tabbe utan vänta tills boxen är som den skall vara. Nu gäller detta med HDD, dom som kör utan HDD verkar mer nöjda med den. Nej, detta är skandal tycker jag. Boxen har dom t.o.m gjort sämre än när den kom ut pga EPG som dom också misslyckats med. Frågan är OM dom kan fixa till boxen, tror knappast det själv längre. För nog f-n hade dom gjort det redan vid detta laget ? Niklas på CD är väldigt trevlig, men det är ju fler än han som jobbar med boxen. Vi får nya datum hela tiden på när uppdateringarna kommer, men sen händer det ej så mycket. Vill så gärna börja använda boxen, frågan är bara när eller om den någonsin blir så bra som CD säger till sina kunder.
Tack, jag valde Canal Digital för 3,5 år sedan pga att då kändes deras teknik bäst!
Dock är jag ju nu då mycket skeptiskt ifall jag ska fortsatt binda mig - kanske bättre att gå till en annan TV-distributör?
Jag har ända sedans boxen skulle lanserats varit sugen på att skaffa OnePlace, för tekniken kändes tilltalande - men jag blir ju helt klart orolig när man läser om alla problem som man aldrig tycks bli av med och få ordning på.
(och nu har ju även under lång tid även EPG-problemen smittat av sig och förpestat även den gamla HD-boxen som vi idag har) :-o
Har ju ändå en strimma hopp att CD borde ju få ordning på OnePlace boxen.
För någon ny hårdvara (ny ersättare till OnePlace) har väl ingen hört talas om heller?
Som tur är är jag inte bunden längre till Canal Digital, så det är väl bara att försöka leta efter andra alternativ isåfall.
Postad 19 november 2018 - 11:13
Tack, jag valde Canal Digital för 3,5 år sedan pga att då kändes deras teknik bäst!
Dock är jag ju nu då mycket skeptiskt ifall jag ska fortsatt binda mig - kanske bättre att gå till en annan TV-distributör?
Jag har ända sedans boxen skulle lanserats varit sugen på att skaffa OnePlace, för tekniken kändes tilltalande - men jag blir ju helt klart orolig när man läser om alla problem som man aldrig tycks bli av med och få ordning på.
(och nu har ju även under lång tid även EPG-problemen smittat av sig och förpestat även den gamla HD-boxen som vi idag har) :-o
Har ju ändå en strimma hopp att CD borde ju få ordning på OnePlace boxen.
För någon ny hårdvara (ny ersättare till OnePlace) har väl ingen hört talas om heller?
Som tur är är jag inte bunden längre till Canal Digital, så det är väl bara att försöka leta efter andra alternativ isåfall.
Bästa boxen till CD för tillfället är Kaon smart boxen. Samma mjukvara som ADB-boxen fast lite rappare i menyer mm. + svt play. Går att byta hårddisk i den som man vill eller koppla på usb-hårdisk upp till 3gb om jag inte minns fel.
Den är mycket stabil och helt felfri bortsett från inspelningsbuggarna som nyligen tillförts men det gäller ju alla boxar.
Postad 19 november 2018 - 11:18
OnePlace buggar, i helgen gav full volym en mutesymbol, och inget ljud. Samma symbol man får om man sänker ljudet fullt. Sedan kan kanalerna hänga sig, bytte från 4an till 1an, 4an visas fortfarande, men 1an är vald i kanalguiden. Botemedlet är att byta till en helt annan kanal för att sedan byta tillbaka.
Detta spelade jag in till Niklas om han vill se det. Jag orkar dock inte spela in alla buggar, då vill jag ha betalt av CD...
Boxen är full av buggar, den går aldrig lita på, och var ute i god tid om ni vill se någon viktig sport, det kan ta 2 minuter att byta kanal ibland.
Postad 19 november 2018 - 11:33
Hej
Om allt går som det ska (dvs att inga nya problem uppstår under testningen) så kommer vi lansera uppdateringen för inspelningsfunktionen i OnePlace under 2018. Mer information kommer senare.
Mvh
Niklas
Postad 19 november 2018 - 11:38
OnePlace buggar, i helgen gav full volym en mutesymbol, och inget ljud. Samma symbol man får om man sänker ljudet fullt. Sedan kan kanalerna hänga sig, bytte från 4an till 1an, 4an visas fortfarande, men 1an är vald i kanalguiden. Botemedlet är att byta till en helt annan kanal för att sedan byta tillbaka.
Detta spelade jag in till Niklas om han vill se det. Jag orkar dock inte spela in alla buggar, då vill jag ha betalt av CD...
Boxen är full av buggar, den går aldrig lita på, och var ute i god tid om ni vill se någon viktig sport, det kan ta 2 minuter att byta kanal ibland.
Hej
Att ikonen för mute kommer upp (och att många kanaler saknar ljud) är en bugg som har uppstått. Lösningen är att göra boxen strömlös eller gå in på Inställningar / Om / Starta om box. Det kommer en fix för det problemet.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 19 november 2018 - 11:39.
Postad 19 november 2018 - 13:09
Postad 19 november 2018 - 14:33
Hej
Att ikonen för mute kommer upp (och att många kanaler saknar ljud) är en bugg som har uppstått. Lösningen är att göra boxen strömlös eller gå in på Inställningar / Om / Starta om box. Det kommer en fix för det problemet.
MvhNiklas
Flickvännen min skakar ibland på huvudet när hon ska använda boxen, den ger så många märkliga konstiga buggar. Vi har liksom båda givit upp med att notera alla fel som huxflux bara uppstår.
Snart vill vi ha betalt för att titta på TV med den boxen. Kompisar som rider på gratisvågen och har fuskTV via SmartIPTV har ju bättre boxar och appar än ni har...
Postad 19 november 2018 - 14:50
Hej Canal Digital!
Varför svarar ni inte på mitt meddelande!?
Hej Canal Digital!
* Ibland när man byter kanal i guiden så är den tidigare kanalen fortfarande i bild men trycker man OK så syns info om programmet på den kanal man bytte till. Det går inte att byta kanal annat än att mjukstarta om boxen.
Rensning av Canal Digital-appen hjälper inte.
Vänligen
Johan
Postad 19 november 2018 - 15:10
Ringde kundtjänst och frågade om status för problem med serie-inspelningar. De var mycket väl medvetna om problemet och påstod att "enligt tekniker så har man nu lokaliserat problemet och en fix/uppdatering ska vara ute inom 4 dagar som ska lösa serie-inspelningsproblemet. :-o
Niklas på Canal Digital säger "inom 2018", kundtjänst på Canal Digital säger "inom 4 dagar"... - tror jag på detta? :-o
Enligt Kundtjänst på Canal Digital så finns det inga andra problem med OnePlace, "-visst något litet strul kanske, men med nya tekniska prylar får man räkna med det" säger då Canal Digitals kundtjänst! :-o
Hmmm.... ifall jag nu skulle gå och köpa en ny bil och så startar den ibland, får motorstopp mitt på motorvägen.... skulle jag vara nöjd med det?
Nä, skulle inte tro det! ;-)
Canal Digitals kundtjänst såg dock inga andra problem med OnePlace boxen, mer än serie-inspelningarna som inte funkar (...som de påstår att deras tekniker har sagt ska vara fixat inom typ 4 dagar... hmmm......)
Jag är nog "försiktgt skeptiskt" ;-)
Postad 19 november 2018 - 15:24
Ringde kundtjänst och frågade om status för problem med serie-inspelningar. De var mycket väl medvetna om problemet och påstod att "enligt tekniker så har man nu lokaliserat problemet och en fix/uppdatering ska vara ute inom 4 dagar som ska lösa serie-inspelningsproblemet. :-o
Niklas på Canal Digital säger "inom 2018", kundtjänst på Canal Digital säger "inom 4 dagar"... - tror jag på detta? :-o
Enligt Kundtjänst på Canal Digital så finns det inga andra problem med OnePlace, "-visst något litet strul kanske, men med nya tekniska prylar får man räkna med det" säger då Canal Digitals kundtjänst! :-o
Hmmm.... ifall jag nu skulle gå och köpa en ny bil och så startar den ibland, får motorstopp mitt på motorvägen.... skulle jag vara nöjd med det?
Nä, skulle inte tro det! ;-)
Canal Digitals kundtjänst såg dock inga andra problem med OnePlace boxen, mer än serie-inspelningarna som inte funkar (...som de påstår att deras tekniker har sagt ska vara fixat inom typ 4 dagar... hmmm......)
Jag är nog "försiktgt skeptiskt" ;-)
Hej
Serieinspelningarna och mjukvaran som ska lösa problemen på OnePlace är två helt olika saker. För att lösa problemen som finns med inspelningarna på OnePlace krävs det en ny mjukvara som troligtvis kommer under 2018. Mer information om den mjukvaran kommer senare.
Det kommer inte krävas en ny mjukvara för att lösa problemet vi har med att boxarna spelar in repriser, och det finns inget spikat datum just nu för när detta är löst, jag hoppas verkligen att det är något vi kan lösa väldigt snart.
Mvh
Niklas
Postad 19 november 2018 - 19:05
Postad 19 november 2018 - 21:23
Det kommer inte krävas en ny mjukvara för att lösa problemet vi har med att boxarna spelar in repriser, och det finns inget spikat datum just nu för när detta är löst, jag hoppas verkligen att det är något vi kan lösa väldigt snart.
Det som är mest förvånande med det du skriver, och som verkligen sätter frågetecken för företagets kompetens, är att det inte är något nytt och okänt som skall introduceras. Det är en tjänst ni levererade i åratal, tills ni en dag tog bort den. Om det tar månader att återskapa en sådan funktion så inger det sannerligen inte något förtroende. Så vad i hela friden är det egentligen som hindrar er?
Postad 19 november 2018 - 21:40
One Place i Norge mangler undertekster, det blir sikkert ikke regnet som feil i Sverige. Fint att dere har en så oppegående tråd om One Place i Sverige. Får håpe One Place blir slik den var lovet etterhvert. Bruker kun One Place som opptakstuner og har den gamle Hdtuneren som tuner ved tv bruk, hadde håpet det skulle være omvent.
Hej
Om du kör OnePlace utan satellitsignal så kan vi inte erbjuda textning på följande kanaler.
- Nat Geo Wild HD
- Nat Geo HD
- History Channel HD
- H2 HD
- Animal Planet HD
- BBC Earth HD
- BBC Brit HD
- Discovery Science
- Discovery World
Sen är du självklart välkommen att skriva här =)
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 19 november 2018 - 21:41.
Postad 19 november 2018 - 22:02
Det som är mest förvånande med det du skriver, och som verkligen sätter frågetecken för företagets kompetens, är att det inte är något nytt och okänt som skall introduceras. Det är en tjänst ni levererade i åratal, tills ni en dag tog bort den. Om det tar månader att återskapa en sådan funktion så inger det sannerligen inte något förtroende. Så vad i hela friden är det egentligen som hindrar er?
Hej
Jag kommer att återkomma med information så fort vi har löst alla problem.
Mvh
Niklas
Postad 20 november 2018 - 15:48
Hej,
en liten issue till Canal Digital, jag märkte igår när jag titta på cmore first filmen The Greatest Showman att textningen var mitt i bilden. Nåt fel i filmen eller var det når annat?
Men det skulle vara bra om det fanns en funktion där man kunde flytta undertexten precis som på en oppo så kan man flytta den upp och ner. En liten nice to have.
Postad 20 november 2018 - 15:59
vi teckna nytt abb i dag och kommer få denna box men man blir ju mörkrädd när man läser denna tråd hoppas att uppdateringar löser problemen
Postad 21 november 2018 - 07:40
vi teckna nytt abb i dag och kommer få denna box men man blir ju mörkrädd när man läser denna tråd hoppas att uppdateringar löser problemen
Jag har haft boxen i ungefär en månad och jag upplever inte alls att det är några enorma problem. Jag har visserligen inget behov av serieinspelningar som verkar vara det folk har mest problem med.
Det enda problemet jag har med min box är att ljud och bild inte är i synk när jag tittar på någonting via den inbyggda chromecasten samt SVT Play-appen.
Postad 21 november 2018 - 19:29
Hej, jag har beställt en oneplace och har idag kortet i tvn. Jag blir lite orolig när jag läser här på forumet hur boxen kommer att fungera, jag undrar hur och när den nya boxen blir aktiverad och mitt gamla tv-kort slutar fungera? Är det när jag kopplar upp Oneplace eller sker det per automatik? Niklas kanske även vet om jag kan återaktivera mitt gamla kort om jag vill återgå till det och vänta tills Oneplace är stabilare?
Mvh Jocke
Postad 21 november 2018 - 19:37
Hej
Om du kör OnePlace utan satellitsignal så kan vi inte erbjuda textning på följande kanaler.
- Nat Geo Wild HD
- Nat Geo HD- History Channel HD - H2 HD - Animal Planet HD - BBC Earth HD
- BBC Brit HD- Discovery Science - Discovery World
Sen är du självklart välkommen att skriva här =)
Mvh
Niklas
Hvem har sagt att jeg ikke er koblet til sattelitt? Syns det er greit med Norsk teksting på Dagsrevyen siden jeg hører dårlig, dette fungerer ikke på one place tuneren, fungerer heldigvis på min gamle tuner.
Postad 21 november 2018 - 20:24
Är det bättre att boxen skalar upp bilden eller tv:n?
Har bara 2 ingångar som stödjer UHD och dessa ar upptagna av ATV4k samt Xbox One X.
Är det värt att koppla in One boxen i dessa ingångar eller inte?
Som på smart boxen upplever jag skillnad i menyer i storlek mellan 720p och 1080p.
Hur kör ni och vad tycker ni är bäst?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar