Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1001

Postad 19 augusti 2020 - 18:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

New Xbox Series S specs: GPU is 61% weaker than Series X with 20CUs
https://www.tweaktow...0cus/index.html

 

New reports say Microsoft's cheaper next-gen Xbox Series S console will feature a 61% reduction in compute units to power a ~4TFLOP GPU.



#1002

Postad 19 augusti 2020 - 19:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

New Xbox Series S specs: GPU is 61% weaker than Series X with 20CUs
https://www.tweaktow...0cus/index.html

New reports say Microsoft's cheaper next-gen Xbox Series S console will feature a 61% reduction in compute units to power a ~4TFLOP GPU.


Som väntat då.

#1003

Postad 19 augusti 2020 - 19:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Det jag sagt hela tiden, allt under $599 är egentligen ologiskt (med tanke på att One X startade på $499). Men som sagt, inom konsol världen finns ju utrymme för "ologiska" priser så den som lever får se.


Det finns en liten del av mig som också misstänker att dom nya konsolerna är dyra, eller rättare sagt att Sony och MS vil sälja dom som premium. Men att prisa den under 599 ser jag ändå inte som ologiskt då vi vet sånn sirka BOM. Dessutom är konsolen nyckeln til fast inkomst per månad och således en lockvara, där MS verkligen måste satsa om dom vill rycka upp. Ett högt pris ger då inte mening sånn summa sumarum enligt mig.

#1004

Postad 19 augusti 2020 - 21:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Dessutom är konsolen nyckeln til fast inkomst per månad och således en lockvara, där MS verkligen måste satsa om dom vill rycka upp. Ett högt pris ger då inte mening sånn summa sumarum enligt mig.

Ja, va precis det jag menade med att det fanns utrymme. :)

Vet sån cirka BOM?

Redigerat av pacman, 19 augusti 2020 - 21:20.


#1005

Postad 19 augusti 2020 - 21:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 1

Som väntat då.

Japp, 20% för lite av allt. :)

#1006

Postad 19 augusti 2020 - 22:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Japp, 20% för lite av allt. :)


Tänkte mer på 4TF. Borde den bli ytterligare billigare om det krävs klenare komponentee.

Redigerat av SKIBBE, 19 augusti 2020 - 22:17.


#1007

Postad 19 augusti 2020 - 23:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 008 inlägg
  • 1

https://www.youtube....eature=emb_logo

 

Massiv skillnad mellan originalet (2017) och nextgenversionen.

 

Det är därför man bör vänta på nextgenversioner av alla spel (Cyberpunk etc) egentligen.



#1008

Postad 20 augusti 2020 - 02:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Tänkte mer på 4TF. Borde den bli ytterligare billigare om det krävs klenare komponentee.

Ja det var bla 4 TF som var 20% för lite... (syftar på min egen påhitt spec tidigare i tråden :))

Blir förstås lite billigare ja. Och kylningen borde nästan vara obefintlig.

#1009

Postad 20 augusti 2020 - 06:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ja det var bla 4 TF som var 20% för lite... (syftar på min egen påhitt spec tidigare i tråden :))

Blir förstås lite billigare ja. Och kylningen borde nästan vara obefintlig.


Ja, jag som iaf för tillfället spelar på 1080p (ändras om vi får ett barn till, då ryker mitt gemingrum) så en konsol som siktar på 1440p borde räcka för mig.

Men man vill ju ha den fullfjädrade såklart. Men är nog flera tusen att spara om man inte gör det.

#1010

Postad 20 augusti 2020 - 06:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

https://www.youtube....eature=emb_logo

 

Massiv skillnad mellan originalet (2017) och nextgenversionen.

 

Det är därför man bör vänta på nextgenversioner av alla spel (Cyberpunk etc) egentligen.

Så har jag tänkt hela tiden. Har sparat TLUS2 och Red Ded till next gen.



#1011

Postad 20 augusti 2020 - 06:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Ja, va precis det jag menade med att det fanns utrymme. :)

Vet sån cirka BOM?


Bill of materials. Dvs kostnad för hårdvaran. Bloomberg leak innan vi visste specs osv.

#1012

Postad 20 augusti 2020 - 10:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Bill of materials. Dvs kostnad för hårdvaran. Bloomberg leak innan vi visste specs osv.

Aha, du menade Bloomberg uppgifterna. La lite salt på den så jag hade förträngt den.

Redigerat av pacman, 20 augusti 2020 - 10:27.


#1013

Postad 20 augusti 2020 - 12:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Oavsett så bör ju kosten ligga mellan $400-500 på själva hårdvaran. Men det är ju tydligt nu att både Sony och MS vil få fram att det ligger mycket mer bakom detta än rena produkter som är smackat ihop, som utveckligskostnader, testing, utarbetning av manualer, packetering osv. så det är ju intressant att se om dom vill tjäna tillbaka något av detta med en gång eller om dom vill få in flest möjliga i ekosystemet och få in pengarna på sikt, jag menar att dom inte kan göra båda sakerna sammtidigt.


Redigerat av Demon Slayer, 20 augusti 2020 - 12:37.


#1014

Postad 20 augusti 2020 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 008 inlägg
  • 0

Inte DS till launch

Kanske ändå?



#1015

Postad 20 augusti 2020 - 17:41

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Kanske ändå?

Ajdå, inte bra. Jag har fru och två, hur ska jag ha tid med dem.

Skämtosido så vore det riktigt häftigt och ett bra lanseringsspel. Iaf till nördarna,alltså oss, som har förbokat.

Redigerat av anders_avantasia, 20 augusti 2020 - 17:41.


#1016

Postad 20 augusti 2020 - 18:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Kanske ändå?


Men vafan. Jag hade insider info om att det skulle bli launch/holiday, du sa "nä", och då tror jag DU har färskare insider info, men så gör du en 360 och nu fattar jag ingenting. Blev jag "dubbelspion" ninjad eller vad hände :D hänger inte med längre

#1017

Postad 20 augusti 2020 - 19:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 008 inlägg
  • 0

Men vafan. Jag hade insider info om att det skulle bli launch/holiday, du sa "nä", och då tror jag DU har färskare insider info, men så gör du en 360 och nu fattar jag ingenting. Blev jag "dubbelspion" ninjad eller vad hände :D hänger inte med längre

 

Tja, fortfarande inte säkert det kommer. Jag sa ju från första början att det skulle komma till launch (eller jag och jag, ryktena sa det). Sen sa rykten att det absolut inte kommer. Sen hände detta, vilket inte heller är något bevis men...

 

Ja såna här saker är flytande. Många spel där de till och med gått ut med datum/år försenas ju också.



#1018

Postad 20 augusti 2020 - 20:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Personligen klarar jag inte skilja på vad jag vill ska ske och vad som är troligt när det gäller detta spel. Orginalet är ett av mina absoluta top-5 ever.



#1019

Postad 21 augusti 2020 - 07:08

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Tja, fortfarande inte säkert det kommer. Jag sa ju från första början att det skulle komma till launch (eller jag och jag, ryktena sa det). Sen sa rykten att det absolut inte kommer. Sen hände detta, vilket inte heller är något bevis men...

 

Ja såna här saker är flytande. Många spel där de till och med gått ut med datum/år försenas ju också.

 

 

Personligen klarar jag inte skilja på vad jag vill ska ske och vad som är troligt när det gäller detta spel. Orginalet är ett av mina absoluta top-5 ever.

 

 

Borde inte hela DS-konversationen vara i PS5-tråden eller har jag missat något?



#1020

Postad 21 augusti 2020 - 08:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 0

Borde inte hela DS-konversationen vara i PS5-tråden eller har jag missat något?

Ja, det är ju Playstation exklusivt :D



#1021

Postad 21 augusti 2020 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 008 inlägg
  • 0
Men verkar inte släppas med några riktiga nextgenspel. Gears Tactics liksom, det känns inte som att de har någon riktig systemseller. Frågan är om Sony har något, inte mycket i så fall

 

 

Sony kommer droppa några spel snart. Glöm aldrig Demon Souls också.

 

 

Inte DS till launch. Miles Morales ser ut att ha högst chans att komma till launch. Och det är gjort på samma motor som förra Spider-Man, bör bli ett uppdaterat crossgenspel.

 

 

 

Vore lite konstigt att följa upp konversationen i PS5-tråden.



#1022

Postad 22 augusti 2020 - 08:22

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
DF - Xbox Series X Silicon Breakdown: Hot Chips 2020 Analysis

https://www.youtube....h?v=Qsu0J-yw0CI



#1023

Postad 24 augusti 2020 - 11:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 472 inlägg
  • 1

Ryktas om att dom skippar Xbox One versionen av Halo Infinite:

 

"

According to Sponger, who has reportedly leaked accurate details on first-party Xbox games in the past (thanks VGC), Halo Infinite is having considerable issues running on the base Xbox One hardware:

“[The] current version of Halo Infinite on Xbox One S is nowhere near 1080p (even lower than 900p) and is having serious asset loading issues (much worse that you have seen on PC demo).

Idea is to change at the engine level how assets load, make RT as default (improve/”unlock” some assets), improve geometry, post-processing and add more CPU bound interactivity.”

Sponger also goes on to say that even the idea of postponing the game to early 2022 is on the table, explaining that developer 343 is "convinced that they need to make the best Halo game ever."

 

https://www.purexbox...ould_be_dropped



#1024

Postad 24 augusti 2020 - 11:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 4
Är inte det lite sent att märka att det är ospelbart på One...

#1025

Postad 24 augusti 2020 - 12:26

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 1

Vore lite konstigt att följa upp konversationen i PS5-tråden.

Konstigare än att diskutera ett spel som inte är relevant för plattformen och där man måste skrolla tillbaka en vecka i inläggen för att överhuvudtaget få sammanhanget att det är ett exklusivt PS5-spel som diskuteras? Kanske :P



#1026

Postad 24 augusti 2020 - 14:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 008 inlägg
  • 0

Konstigare än att diskutera ett spel som inte är relevant för plattformen och där man måste skrolla tillbaka en vecka i inläggen för att överhuvudtaget få sammanhanget att det är ett exklusivt PS5-spel som diskuteras? Kanske :P

 

Det kanske bara är jag då som tycker det är väldigt enkelt att kolla en sida bakåt för att få sammanhang om jag är osäker på vad det pratas om. Jag brukar kunna gå mycket längre bak än så.



#1027

Postad 24 augusti 2020 - 14:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Det måste gå att kors-posta lite då 2 nya feta konsoler släpps sammtidigt så kommer det vara många saker som påverkar den ena eller andra. F.eks det att det kommer massa bra exklusiva spel til PS5 men verkar vara lite tunnt til Series-X är imho absolut en sak som man bör vara klar över, oavsett om man köper bara en eller bägge. Kan inte se en enda positiv sak med att läsa tråden med skygglappar. Dessutom har vi säkert redan postat flera inlägg om att vi postade inlägg än det postades om själva spelet så...



#1028

Postad 24 augusti 2020 - 14:49

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Det måste gå att kors-posta lite då 2 nya feta konsoler släpps sammtidigt så kommer det vara många saker som påverkar den ena eller andra. F.eks det att det kommer massa bra exklusiva spel til PS5 men verkar vara lite tunnt til Series-X är imho absolut en sak som man bör vara klar över, oavsett om man köper bara en eller bägge. Kan inte se en enda positiv sak med att läsa tråden med skygglappar. Dessutom har vi säkert redan postat flera inlägg om att vi postade inlägg än det postades om själva spelet så...

 

En massa bra kan ju diskuteras. Tittar man på vid launch så ser det inte direkt roligt ut på någon platform om man tittar på exclusives. Sen beror det väldigt mycket på vad man gillar och som tur är så gillar inte alla samma. :)

 

https://www.eurogame...-6300#section-1

https://www.eurogame...-6400#section-4

 

För min del så är jag intresserad av Forza, Fable, Halo och Avowed bland de Xbox exklusiva spelen. Bland timed exclusive id@xbox spel så ser Tunic, 12 Minutes och The Ascent roliga ut. 

 

På Playstation så är det väl kanske Horizon Forbidden West även om jag inte tycker att HZD är fullt så bra som jag hoppades nu när jag fått tillfälle att spela det (på PC), Miles Morales, Sackboy och Ratchet & Clank. 



#1029

Postad 24 augusti 2020 - 15:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Halo blir inte launch tyvärr. Forza och Fable hade vart tunga men är inte heller bekräftade launch. Avowed är inte heller bekräftat launch. Så då är det ju lite tunnt för dig också.


Redigerat av Demon Slayer, 24 augusti 2020 - 15:17.


#1030

Postad 24 augusti 2020 - 16:56

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Halo blir inte launch tyvärr. Forza och Fable hade vart tunga men är inte heller bekräftade launch. Avowed är inte heller bekräftat launch. Så då är det ju lite tunnt för dig också.


Ja, det jag försökte förmedla men kan hålla med om att det blev otydligt.

Spelen jag listade var sånt som är annonserat som jag är intresserad av. Nästan inget av det kommer till launch.

Redigerat av appel_, 24 augusti 2020 - 17:01.


#1031

Postad 24 augusti 2020 - 17:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 720 inlägg
  • 0

Sålänge det kommer något som är intressant til launch, och man vet det kommer mera intressant inom 6mån cirka så är det jo imho värt att köpa dag1. Ja man kan spela gamla spel, men jag tror jag skulle vilja ha minst ett ok nextgen-spel om jag nu la ut 6lök.


Redigerat av Demon Slayer, 24 augusti 2020 - 17:05.


#1032

Postad 24 augusti 2020 - 17:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 008 inlägg
  • 0

Sålänge det kommer något som är intressant til launch, och man vet det kommer mera intressant inom 6mån cirka så är det jo imho värt att köpa dag1. Ja man kan spela gamla spel, men jag tror jag skulle vilja ha minst ett ok nextgen-spel om jag nu la ut 6lök.

Problemet är att vi har fått väldigt få datum. Vi vet knappt när något kommer ut och det är några månader kvar.

 

Jag funderar själv på hur värt det är att köpa en konsol vid launch just nu. Jag behöver fler släppdatum annars kan jag lika gärna spela spelen på PC och låta andra testa hur väl konsolerna fungerar vid launch.



#1033

Postad 24 augusti 2020 - 17:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0

Problemet är att vi har fått väldigt få datum. Vi vet knappt när något kommer ut och det är några månader kvar.

 

Jag funderar själv på hur värt det är att köpa en konsol vid launch just nu. Jag behöver fler släppdatum annars kan jag lika gärna spela spelen på PC och låta andra testa hur väl konsolerna fungerar vid launch.

Har man en One X klarar man sig nog rätt bra året ut, tycker Series X är bra rent hårdvarumässigt men spelmässigt så ser det tunt ut vid releasen. Dock har man en stor backtracking katalog med spel så hoppas jag man får en tillräcklig uppgradering på dom gamla spelen med fler fps och fler titlar i 4k, kanske även funktioner som ray tracing på vissa spel.  Så det kan ju ändå löna sig om dom gamla spelen blir finare att titta på, iaf om man inte spelat igenom dom :D

Jag har iaf väntat ut Red Dead Redemption 2, även GTA5 ska ju få en rejäl putsning av grafiken.

Men samtidigt kan man redan nu spela många av spelen på PC, så har man en fet PC kommer next inte känna så next gen, bara som en current gen uppdatering. Dessutom kommer Nvidias och AMDs nya kort i höst, frågan är om det inte är mer värt att skaffa ett fett grafikkort till PCn då många av Xbox spelen kommer gå att spela där.

Känner mig kluven till nästa Xbox faktiskt, PS5 känns bättre om jag ändå kan spela nästa Halo på PC.

MS skjuter sig själva i foten när man kan spela deras bästa spel på PC, varför ska man då köpa en Xbox konsol för 6000kr.



#1034

Postad 24 augusti 2020 - 17:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 008 inlägg
  • 0

MS skjuter sig själva i foten när man kan spela deras bästa spel på PC, varför ska man då köpa en Xbox konsol för 6000kr.

 

Enligt dem själva är deras strategi inte att sälja flest konsoler. De är mer ute efter att bli Netflix för spel verkar det som.

 

Men sen kostar det ändå mycket mindre att köpa en konsol än en PC, särskilt om de har en Series S. Många kunder är priskänsliga nu, särskilt i USA.



#1035

Postad 24 augusti 2020 - 18:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0

Enligt dem själva är deras strategi inte att sälja flest konsoler. De är mer ute efter att bli Netflix för spel verkar det som.

Men sen kostar det ändå mycket mindre att köpa en konsol än en PC, särskilt om de har en Series S. Många kunder är priskänsliga nu, särskilt i USA.


Tror även många som köpte 10 serien av Nvidia korten vill uppgradera nu i vinter, man kommer få så mycket mer Tflops på PC, Ampere serien kommer bli grym.
Själv är jag fundersam om det blir ett 3080 eller Series X först.

#1036

Postad 24 augusti 2020 - 19:40

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Blir en Series X för mig om inte annat för bättre prestanda och kortare laddtider. Star Wars Squadrons och Cyberpunk 2077 kommer nog bli riktigt bra på den. Och även en del spel som finns redan nu som Sea of Thieves.

Sen har jag en PC också men hela konsol upplevelsen lockar mer för mig. Även om jag rätt ofta det senaste hamnar framför PCn för spel för Xboxen är upptagen. 🤔

#1037

Postad 24 augusti 2020 - 20:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0

Blir en Series X för mig om inte annat för bättre prestanda och kortare laddtider. Star Wars Squadrons och Cyberpunk 2077 kommer nog bli riktigt bra på den. Och även en del spel som finns redan nu som Sea of Thieves.

Sen har jag en PC också men hela konsol upplevelsen lockar mer för mig. Även om jag rätt ofta det senaste hamnar framför PCn för spel för Xboxen är upptagen.

 

Ja det är mer PC för mig också just nu, men tycker dagens konsoler är för svaga så det ska bli skoj att få ungefär samma prestanda på konsolerna och dessutom sitta bekvämare i soffan.

Väntar på min flightstick till MS flight simulator 2020 :D
 



#1038

Postad 25 augusti 2020 - 07:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

MS skjuter sig själva i foten när man kan spela deras bästa spel på PC, varför ska man då köpa en Xbox konsol för 6000kr.


Om målet är att sälja mest konsoler är det ju givetvis fel väg att gå. Nu verkar ju det iofs som om MS under ganska lång tid kört med en annan strategi. Jag tänker lite att hardcore PC-spelare är inte speciellt intresserade av en konsol vare sig PS5 eller Series X/S. Som det är nu så får ju MS in sin skjutna fot även hos de som bara kör PC med Gamepass och sina egna spel.
Jag själv har varken råd eller intresse att peta ihop en bra PC och sitta med, då är en konsol ett enkelt val att gå.

#1039

Postad 25 augusti 2020 - 09:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 034 inlägg
  • 0
MS har ju samma vinst på spel som säljs till PC och Xbox, så för de MS-store exklusiva spelen kvittar det. Det är inte hårdvaran de tjänar pengar på.

#1040

Postad 27 augusti 2020 - 20:09

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Kanske är som att svära i kyrkan men har idag en one x och hade tänkt att köpa en series x när den kommer men jag vacklar mer och mer åt att köpa en ps5 och ha kvar min one x så länge till det som Microsoft erbjuder i spelväg.

#1041

Postad 28 augusti 2020 - 05:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Kanske är som att svära i kyrkan men har idag en one x och hade tänkt att köpa en series x när den kommer men jag vacklar mer och mer åt att köpa en ps5 och ha kvar min one x så länge till det som Microsoft erbjuder i spelväg.

Verkligen inte, mem varför lockar ps5 mer?

#1042

Postad 28 augusti 2020 - 07:18

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Kanske är som att svära i kyrkan men har idag en one x och hade tänkt att köpa en series x när den kommer men jag vacklar mer och mer åt att köpa en ps5 och ha kvar min one x så länge till det som Microsoft erbjuder i spelväg.

 

Det är ju helt upp till dig. :)

 

Jag tror inte PS4/One X kommer locka så mycket för mig iaf när jag väl vant mig vid den högre prestandan och kortare laddtiderna på Series X, eller PS5 i ditt fall då. Kommer nog bli att jag har kvar One X som bluray spelare till vår andra tv typ. 



#1043

Postad 28 augusti 2020 - 07:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1
Samma för mig, X kommer kännas som en OG One gör idag jämförelse med SX. X får bli BD spelare, eller om syrran får den och jag tar hem min S som spelare ist.

#1044

Postad 01 september 2020 - 13:56

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Ja det är mer PC för mig också just nu, men tycker dagens konsoler är för svaga så det ska bli skoj att få ungefär samma prestanda på konsolerna och dessutom sitta bekvämare i soffan.

Väntar på min flightstick till MS flight simulator 2020 :D
 

 

Vad ska du köpa för flight stick? Jag hoppas på att sx är kompatibel med pc jojjarna. Annars kommer det väl en speciell till sx får man hoppas.

Vill inte köra msfs med handkontroll.



#1045

Postad 02 september 2020 - 00:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 947 inlägg
  • 0

Vad ska du köpa för flight stick? Jag hoppas på att sx är kompatibel med pc jojjarna. Annars kommer det väl en speciell till sx får man hoppas.
Vill inte köra msfs med handkontroll.


Ms har en tråkig tradition att lägga in chip för att få sälja licenser. Sony har betett sig lite bättre på den fronten.

Men får se skulle inte chansa...

#1046

Postad 04 september 2020 - 12:17

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Hörde att Honeycomb skulle stödja SX. Dm gör ju iaf bra grejjer.



#1047

Postad 04 september 2020 - 12:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Så hur många PC-användare som tänkte ge upp master-race och gå till SX ändrade sig nu när Nvidia presenterade 3000-serien? och hårt prisspressad lapp på 499$?

 

Killgissning: Ingen? är det verkligen något Nvidia är rädda för, eller behöver ta hänsyn till?



#1048

Postad 04 september 2020 - 13:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 956 inlägg
  • 0

Så hur många PC-användare som tänkte ge upp master-race och gå till SX ändrade sig nu när Nvidia presenterade 3000-serien? och hårt prisspressad lapp på 499$?

 

Killgissning: Ingen? är det verkligen något Nvidia är rädda för, eller behöver ta hänsyn till?

 

Va inne på en ny konsol av nya generationen, som antagligen stått mest att samla damm, igen... men efter presentationen av nya nvidiakorten blir det nog att byta ut graffekortet i speldatorn istället... får ju ett 3070 för vad en konsol kommer kosta på ett ungefär..? och det kommer ha 20 teraflopps, vad kommer konsolerna ha, runt 10? 3080 rtx kommer ha dubbelt så många som 2080Ti

Riktigt bra priser, undrar om AMD kommer kontra med nåt inom snarast? :)

 

Men... kommer kanske köpa en ps5 ändå, om nåt år ändå... orkar inte släpa/ koppla datorn till projjen(4k) vid spel i soffan...   :ph34r:  :mellow:  :P


Redigerat av Garrett, 04 september 2020 - 13:09.


#1049

Postad 04 september 2020 - 14:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 2

 får ju ett 3070 för vad en konsol kommer kosta på ett ungefär..? och det kommer ha 20 teraflopps, vad kommer konsolerna ha, runt 10? 3080 rtx kommer ha dubbelt så många som 2080Ti

haha, not this shit again



#1050

Postad 04 september 2020 - 14:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 956 inlägg
  • 0

haha, not this shit again


Ok, ta bort tfl snacket då så länge, men samma pris på ett ungefär..? :P köper inte ny konsol, och graffekort samtidigt
Hade jag inte haft resten av datorn just nu nu, så hade det nog blivit en ps5a tror jag, då merparten av dom jag känner som har konsol kör stenhårt på just ps... och nu verkar ju kontrollen bli större, förhoppningsvis bättre... för alltid gillat xbox kontrollen bättre annars.

Redigerat av Garrett, 04 september 2020 - 14:55.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.