* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *
1881 svar till detta ämne
Postad 12 November 2004 - 08:12
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Spanjoren, det låter troligare att det är en damm-partikel.
Prova att ratta fokuseringen, kan du få skärpa på gröna pricken när bilden har oskärpa så har du damm på panelen.
Då är renblåsning ett alternativ, men då projen är ny så skulle jag lämna in den.
MVH Andreas
Edit: jäkla Mozez du var kvickare  Tack för hjälpen!!! Jag ska prova men vart ska jag lämna in den? Fyndbörsen tar inte emot den.
Varför tar de inte emot den?? /Kribban
Redigerat av kribban, 12 November 2004 - 08:12.
Postad 12 November 2004 - 08:15
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
kribban: Fyndbörsen har väl "fire-and-forget"!?
Postad 12 November 2004 - 08:15
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Prova att ratta fokuseringen, kan du få skärpa på gröna pricken när bilden har oskärpa så har du damm på panelen.
Då är renblåsning ett alternativ, men då projen är ny så skulle jag lämna in den.
MVH Andreas
Edit: jäkla Mozez du var kvickare  Tack för hjälpen!!! Jag ska prova men vart ska jag lämna in den? Fyndbörsen tar inte emot den. Varför tar de inte emot den??
/Kribban
det måste vara fler prickar. en grön prick räckte inte.
Postad 12 November 2004 - 08:22
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Jag anser definitivt att det är värt de 1.500:- extra att köpa från t.ex. Cinema Concept eller HBB med deras pixelgaranti... För får du inget pixelfel så har du "tappat" 1.500:-, men får du fel och har inte garanti har du tappat 16.500:-... Jag lägger hellre en insats på 1.500:- än på 16.500:-... Och om man dessutom utövar lite konsumentmakt och inte beställer från billiga butiker utan garantier, så ska ni se att marknaden kan bara bli bättre! spanjoren: jag lider med dig om det visar sig vara en pixel och du inte får den fixad!
Postad 12 November 2004 - 08:40
Unregisteredf53f552e
-
Unregisteredf53f552e
-
Rookie
-
5 inlägg
Det normala vad det gäller pixelfel (dvs vad jag har läst om olika projektorer) är att man inte får byta ut en projektor som har ett par trasiga pixlar i yttre delen av bilden. Ligger däremot en trasig pixel i mitten av bilden (säg i en 25% zon kring centrum), så brukar det vara tillräckligt störande för att man skall få byta projektorn.
Jag vet dock inte vad Panasonic säger
Postad 12 November 2004 - 08:48
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
MVH Andreas
Edit: jäkla Mozez du var kvickare  Tack för hjälpen!!! Jag ska prova men vart ska jag lämna in den? Fyndbörsen tar inte emot den. Varför tar de inte emot den??
/Kribban det måste vara fler prickar. en grön prick räckte inte.
Jaha och detta innebär att jag inte kommer att köpa något från Fyndbörsen!!! De kan nog inte räkna med att jag rekommenderar dem till någon av mina polare heller. Tacka vet jag hemmabiobutiken. Trevliga och bra service. /Kribban
Postad 12 November 2004 - 09:40
nborve
-
nborve
-
Forumräv
-
-
964 inlägg
Spanjoren.
Oki svar på spanjoren under.
Tog bort mitt hårda uttal mot Börsen.......
Men tycker fortfarande att de skall ta tillbaka projjen om pixeln ligger i mitten.
Och har de pixelgaranti så borde de ta emot den.
Jag kan väl också säga att jag har pixelgaranti och gå på Panasonics linje........
Däremot så har ju Hembiobutiken och Pipro och några till pixelgaranti och då 0 döda pixlar......det kallar jag pixelgaranti
Redigerat av nborve, 12 November 2004 - 10:42.
Postad 12 November 2004 - 10:29
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Det normala vad det gäller pixelfel (dvs vad jag har läst om olika projektorer) är att man inte får byta ut en projektor som har ett par trasiga pixlar i yttre delen av bilden. Ligger däremot en trasig pixel i mitten av bilden (säg i en 25% zon kring centrum), så brukar det vara tillräckligt störande för att man skall få byta projektorn.
Jag vet dock inte vad Panasonic säger 
Hoppas verkligen att Panasonic har samma garanti. Jag tycker samtidigt att man inte ska skylla så mycket på Fyndbörsen. Dom har faktiskt bra garantier, lampgaranti på 1 år eller 700 timmar och en pixelgaranti på 6 månader. Det visar sig att det är Panasonic som sagt att det måste vara fler pixlar för att dom ska byta ut den. Jag har inte frågat om garantin gäller när pixeln är i mitten av bilden. Ska ringa senare idag.
Postad 12 November 2004 - 10:44
nborve
-
nborve
-
Forumräv
-
-
964 inlägg
svar ovan spanjoren.
I mitt tidigare inlägg.
Redigerat av nborve, 12 November 2004 - 10:46.
Postad 12 November 2004 - 10:57
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Spanjoren: Har verkligen Fyndbörsen pixelgaranti? Jag hittar inget sånt på deras hemsida.
Och ett förtydligande, det är inte enskilda butiker, så som Fyndbörsen, som ger lampgarantin på 1år/750h. Den garantin lämnar leverantören AVD. Fyndbörsen etc säljer ju bara det som levereras till dom...
Pixelgaranti däremot, så som Hembiobutiken och Cinema Concept har, ger butiken själv garantin. DET ska dessa butiker ha credit för!!
Och som sagt, utöva er konsumetmakt och köp bara på dessa ställen!
Postad 12 November 2004 - 11:16
edla
-
edla
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Kul med så många nöjda nyblivna ägare. Ska själv beställa en i dagarna från Pipro. Tänkte samtidigt beställa videokabel men undrar om ni som fått den gjort något test på HDMI (DVI) och komponent progr. och vilket som ger bästa/lugnaste bilden? (Annars är det någon med de rätta förutsättningarna som kan tänka sig att göra testet?)
Har sett att vissa, med andra projjar, föredragit komponent över hdmi då det förstnämnda gett en mer vilsam bild och inte så superdetaljerad bild vilket i längden kan bli tröttsamt för ögonen.
Som sagt det vore hejsan om någon kunde ge ett utlåtande om komponent vs hdmi på 700:an (förståss)?
Redigerat av edla, 12 November 2004 - 12:10.
Postad 12 November 2004 - 11:24
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Spanjoren.
Oki svar på spanjoren under. Tog bort mitt hårda uttal mot Börsen.......
Men tycker fortfarande att de skall ta tillbaka projjen om pixeln ligger i mitten.
Och har de pixelgaranti så borde de ta emot den.
Jag kan väl också säga att jag har pixelgaranti och gå på Panasonics linje........ Däremot så har ju Hembiobutiken och Pipro och några till pixelgaranti och då 0 döda pixlar......det kallar jag pixelgaranti
Jag håller med om att en pixelgaranti på 0 döda är väldigt bra garanti. Men det är tydligen Panasonic som bestämmer om den ska bytas ut eller inte. Är det någon som köpt från ett annat företag och fått den utbytt för en trasig pixel? Jag har frågat Fyndbörsen och dom HAR pixelgaranti. Dom ringde upp Panasonic som inte byter ut den för EN trasig pixel.
Postad 12 November 2004 - 11:27
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Jag håller med om att en pixelgaranti på 0 döda är väldigt bra garanti. Men det är tydligen Panasonic som bestämmer om den ska bytas ut eller inte.
Är det någon som köpt från ett annat företag och fått den utbytt för en trasig pixel?
Jag har frågat Fyndbörsen och dom HAR pixelgaranti. Dom ringde upp Panasonic som inte byter ut den för EN trasig pixel.
spanjoren: Precis... Fyndbörsen har inte pixelgaranti, och Panasonics pixelgaranti är inte 0 pixlar, tror det är 3 pixlar, på ett visst avstånd från varandra (mycket tro, men 0 pixlar är det inte!) Hembiobutiken och Cinema Concept har 0 pixlar garanti! Trasig pixel = skicka tillbaka!
Redigerat av Mozez, 12 November 2004 - 11:27.
Postad 12 November 2004 - 11:28
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Som sagt det vore hejsan om någon kunde ge ett utlåtande om komponent vs hdmi?
Tyvärr edla... jag har inte testat HDMI.
Postad 12 November 2004 - 11:36
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag håller med om att en pixelgaranti på 0 döda är väldigt bra garanti. Men det är tydligen Panasonic som bestämmer om den ska bytas ut eller inte.
Är det någon som köpt från ett annat företag och fått den utbytt för en trasig pixel?
Jag har frågat Fyndbörsen och dom HAR pixelgaranti. Dom ringde upp Panasonic som inte byter ut den för EN trasig pixel. spanjoren: Precis... Fyndbörsen har inte pixelgaranti, och Panasonics pixelgaranti är inte 0 pixlar, tror det är 3 pixlar, på ett visst avstånd från varandra (mycket tro, men 0 pixlar är det inte!)
Hembiobutiken och Cinema Concept har 0 pixlar garanti! Trasig pixel = skicka tillbaka!
Det verkar som om dom lurat mig. Varför kan inte vissa företag vara ärliga och säga som det är. "Vi har ingen pixelgaranti men vi ska kolla med Panasonic" Känner mig riktigt dum nu Är det någon som vet om Panasonic byter ut projektorer om pixeln ligger i mitten utav bilden?
Postad 12 November 2004 - 11:53
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Okej jag får väl ta tillbaka mitt tidigare uttalande om Fyndbörsen då det inte verkar vara deras problem utan Panasonic´s.
Däremot så skulle jag nog inte köpa projektor från dem utan Hembiobutiken eller Cinema Concept med tanke på deras mer generösa garantier.
All heder åt dem.
/Kribban
Postad 12 November 2004 - 11:57
soulis
-
soulis
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Häv köpet! Du har ju dina rättigheter enligt distanslagen (eller vad den nu heter för Internetköp), säg till dem att du vill häva köpet, kontakta konsumentombudsmannen och fråga vad de anser. Informera även Fyndbörsen om att du kommer att kontakta konsumentombudet...
Fy på er Fyndbörsen!
Redigerat av soulis, 12 November 2004 - 11:58.
Postad 12 November 2004 - 11:59
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
spanjoren: jag har försökt söka efter information om deras garanti, men har inte hittat något. Ring till dom och ta reda på exakt hur garantin ser ut. Glöm inte att meddela oss sen! KONTAKTINFORMATION Postadress Besöksadress Panasonic Nordic AB Panasonic Nordic AB Box 6060 Ellipsvägen 12 SE-141 06 Kungens Kurva SE-141 06 Kungens Kurva SWEDEN SWEDEN Organisationsnummer SE556071203501 Kundsupport / order Telefon Fax Växel +46 8 680 26 00 +46 8 680 26 26
Postad 12 November 2004 - 12:04
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Häv köpet! Du har ju dina rättigheter enligt distanslagen (eller vad den nu heter för Internetköp), säg till dem att du vill häva köpet, kontakta konsumentombudsmannen och fråga vad de anser. Informera även Fyndbörsen om att du kommer att kontakta konsumentombudet...
Fy på er Fyndbörsen!
Dessa frågor diskuteras här: Två veckors öppet köp på projektor?Konsumentvägledaren om lampgaranti!Kärnfrågan verkar vara huruvida projektorn är en förbrukningsvara eller ej...
Postad 12 November 2004 - 12:25
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
spanjoren: jag har försökt söka efter information om deras garanti, men har inte hittat något.
Ring till dom och ta reda på exakt hur garantin ser ut. Glöm inte att meddela oss sen!
KONTAKTINFORMATION Postadress Besöksadress Panasonic Nordic AB Panasonic Nordic AB Box 6060 Ellipsvägen 12 SE-141 06 Kungens Kurva SE-141 06 Kungens Kurva SWEDEN SWEDEN Organisationsnummer SE556071203501 Kundsupport / order Telefon Fax Växel +46 8 680 26 00 +46 8 680 26 26
Håller verkligen med om att man borde välja andra återförsäljare med en bra pixelgaranti. Men man tror inte att det kan hända en själv. Jag har ringt men skulle återkomma mellan 2 och 3 för att han som svarar på sådana frågor var upptagen. Återkommer senare...
Postad 12 November 2004 - 12:50
nborve
-
nborve
-
Forumräv
-
-
964 inlägg
Nej nu är jag arg igen....
Skriver de att de har pixelgaranti eller säger det till dig så får de allt stå för det eller beskriva vad som ingår i denna garanti.
Går de på pannas direktiv får de inte använda ordet pixelgaranti, för då är det ju ren lögn.
Se till att få en ny projje av dom eller öppna en tråd där du skriver hur missnöjd du är med behandlingen från fyndbörsen. Så behöver ingen köpa något från dem mer.
En pixel mitt i synfältet måste de ju byta ut annars är det faktiskt skandal.
Och som Mozez sa om lampgarantin så är det Perra från Hembiobutiken och någon mer som fått AVD till denna garanti.
Jag har beställt från Pipro när Perra inte hade Pixelgaranti.
Hade det som nu stått imellan Pipro och Hemmabiobutiken så hade det varit en hård match.
Här skall sågas.........
Redigerat av nborve, 12 November 2004 - 12:52.
Postad 12 November 2004 - 13:58
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Lugn och fin nu nborve! Vi vet ju inte vad som sagts... Pixelgaranti är det fortfarande, om än det gäller 3 pixlar... Så någon form av garanti finns ju, dock inte 0-pixlar som tidigare nämnda butiker har...
Postad 12 November 2004 - 14:02
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Vad har du för radeon och vad är det för extra utgång? Mitt kort ser att projektorn klarar 1280*720 60Hz, men när ja väljer det ärdet nåra rader uppe o nere som försvinner från bilden helt.. Man kan inte scrolla upp eller nåt. Man ser att 1/4 av starmenyn är bort och 1/4 av bakgrunden ungefär.
Jag har ett Radeon 9800 med två vga-utgångar, så jag kör både bildskärm och projektor samtidigt. Jag ska kolla vid tillfälle om jag kanske tappar lite uppe och nere med, inget jag tänkt på i så fall.
Postad 12 November 2004 - 14:24
SasMan
-
SasMan
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Komponenet vs HDMI: Kan säga att HDMI är en hel del bättre. Komponent gav för mycket känsla av analog signal när jag testade det från xboxen. Men hade då inte ställt in 720p eller nåt. HDMI ger klockren bild. Har nu en DVI-HDMI kabel mellan dator o 700 på 8 meter, fungerar galant.
Postad 12 November 2004 - 14:27
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Nu har jag äntligen fått tag på pesonal på Panasonic.
Panasonic säger att om det är en blå pixel är det bara att glömma
garantin. sedan måste den vara i mitten utav bilden och vara synlig i sittavstånd.
är det fler döda pixlar kan dom också byta ut den.
som tur är hade jag en grön pixel nästan i mitten av bilden som syns hela tiden på 3,5 meters avstånd. Jag kommer alltså att få den utbytt eller reparerad.
Fyndbörsen kan man bara glömma i fortsättningen, dom ljuger
och lurar sina kunder.
Tack för all eran hjälp!!!!
Postad 12 November 2004 - 14:58
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
MVH Andreas
Edit: jäkla Mozez du var kvickare 
nu har jag även rattat på focusringen och visst får jag skärpa på den gröna pricken. jaha det är alltså damm. Renblåsning?????
Postad 12 November 2004 - 15:09
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Om du inte har använt den mer än 50h så gör dom det på garantin tror jag. Så var det med min AE300 iaf!
Postad 12 November 2004 - 15:23
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
jaha det är alltså damm. Renblåsning?????
PUH!!! Otroligt glad för din skull!!! Sa dom uttryckligen på Fyndbörsen att det var pixelgaranti??
Postad 12 November 2004 - 16:13
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Men stopp och belägg här - ett dammkorn som bara har en pixels storlek? Omöjligt. Ett dammkorn blir åtskilliga centimeter stor vid normal filmtittning och upptäcks oftast enbart mot mörk bakgrund, då de ser ut som diffusa cirkelstora fält som ofta lyser lite grönt (i ljusare sekvenser syns de inte alls).
Postad 12 November 2004 - 16:14
demoniak
-
demoniak
-
Användare
-
-
178 inlägg
Eftersom jag inte fått min DVI => HDMI kabel än så var det enda jag kunde testa i går när jag fått min projektor att köra scart från digitalboxen.
Bra bild men lite väl brusigt och suddigt, det är ju ändå digital-TV tänkte jag..... ända till jag lyckades lista ut att bara den ena av de två scart-kontakterna på boxen har RGB-ut. Bytte och genast, oj, vilken skillnad.
Synd att man inte kan se vad det är för signal (komposit/s-video/rgb) man tar in via scarten. Eller kan man?
Jag får köra med en billig DVD-spelare med scart nu i helgen så skall jag väl förhoppnings vis få den nya kabeln nästa vecka.
Edit: Oh, yeah  100 inlägg, jag är inte Amatör längre!
Redigerat av demoniak, 12 November 2004 - 16:16.
Postad 12 November 2004 - 20:49
packe
-
packe
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Nej nu är jag arg igen.... Skriver de att de har pixelgaranti eller säger det till dig så får de allt stå för det eller beskriva vad som ingår i denna garanti.
Går de på pannas direktiv får de inte använda ordet pixelgaranti, för då är det ju ren lögn. Se till att få en ny projje av dom eller öppna en tråd där du skriver hur missnöjd du är med behandlingen från fyndbörsen. Så behöver ingen köpa något från dem mer.
En pixel mitt i synfältet måste de ju byta ut annars är det faktiskt skandal.
Och som Mozez sa om lampgarantin så är det Perra från Hembiobutiken och någon mer som fått AVD till denna garanti.
Jag har beställt från Pipro när Perra inte hade Pixelgaranti. Hade det som nu stått imellan Pipro och Hemmabiobutiken så hade det varit en hård match.
Här skall sågas......... 
Word mannen. Pixelgaranti är pixelgaranti enligt mig i alla fall. Angående damm på panelerna så har jag läst om en kille i forumet som använder en nylonstrumpa som extra filter. Vad tros?
Postad 12 November 2004 - 23:52
nizze
-
nizze
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Eskapisten!
Kör du ditt 9800 så att du har startmenyer på båda skärmarna samtidig? i så fall får väl monitorn oxo 60 Hz??
Postad 12 November 2004 - 23:54
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Kör du ditt 9800 så att du har startmenyer på båda skärmarna samtidig? i så fall får väl monitorn oxo 60 Hz??
Jupp, och samma upplösning så det ser inget vidare ut på skärmen (fel proportioner) men jag glor ju inte på bägge samtidigt så mycket. Jag har inte två vga-utgångar kom jag på utan har en dvi>vga-adapter på andra utgången. Jag kan tala om för datorn att andra utgången ska gå på 60 hz och max 1280x720 och då kan jag ha min normala upplösning och hz på bildskärmen men projektorn blir autoscrollad då med 720 pixlar synliga samtidigt och resten rullar fram när jag kör pilen upp eller ner. Funkar ju bra för bredare filmer. Men jag använder inte pc:n med projektorn annat än i testsyfte så jag har inte forskat så mycket i vilka inställningar som går att göra. Jag blir ju tvungen att skaffa en dvi-hdmi-sladd så jag kan testa skillnaden i alla fall.
Redigerat av Eskapisten, 13 November 2004 - 12:44.
Postad 13 November 2004 - 01:09
Jpo
-
Jpo
-
Användare
-
-
217 inlägg
Ni som beställde från Pipro. Fick ni betala nån frakt när paketet levererades?
Postad 13 November 2004 - 11:34
Unregistered94f939c2
-
Unregistered94f939c2
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag beställde från Pipro och betalade allting i förskott. Ingen fraktkostnad vid dörren.
Postad 13 November 2004 - 22:34
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Ingen som har testat en otunnad 700 mot en tunnad??
Skulle vara mycket intressant att veta faktiskt.
Fundarar på att inhandla mig en panna eller hitachi någon gång under denna månad.
Troligen blir det en tunnad panna från pipro men det kommer bli svårt att behöva vänta så länge på leverans.
Postad 14 November 2004 - 08:55
Unregistered0bc846ae
-
Unregistered0bc846ae
-
Användare
-
-
180 inlägg
Ingen som har testat en otunnad 700 mot en tunnad?? Skulle vara mycket intressant att veta faktiskt.
Fundarar på att inhandla mig en panna eller hitachi någon gång under denna månad. Troligen blir det en tunnad panna från pipro men det kommer bli svårt att behöva vänta så länge på leverans. 
Ja men beställ nu på en gång då.
Postad 14 November 2004 - 09:56
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Hitachin kan du ju köpa om du vill vara utan projektor någon månad efter du köpt den...
Läs den officiella Hitachi TX100-tråden, mååånga har fått problem med fläkten, och servicestället verkar tydligen ha mååånga projektorer i kö på att bli lagade...
Postad 14 November 2004 - 14:06
packe
-
packe
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Men å andra sidan så lär han få vänta på projektorn från pipro i nästan en månad om han vill ha en tunad.
Jag beställde min för 1½ vecka sedan och ETA på den är 2-3 veckor. Då vet jag inte om det var till butiken eller om tiden var tunad och klar, vid min dörr.
Men den som väntar på något gott...
Verkligen ingen som har någon åsikt angående nylonstrumpa som extra dammskydd? Kommer den hindra luftflödet märkbart eller inte? Fasar för övrigt inför ögonblicket då man måste stå framför kassan på Lindex...
Redigerat av packe, 14 November 2004 - 14:08.
Postad 14 November 2004 - 15:21
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Vore intressant om du kan rapportera om deras teorier, sen. Krypström på vissa exemplar? Informationen är nu vidarebefodrad av vår leverantör till Svenska Panasonic så vi får vänta och se vad de svarar.
Testade min nyss efter att ha haft den utan ström i ett dygn och det vart ingen skillnad när det gäller FPN, lika lite som förut.
Har du hört nåt från AVD eller Panasonic än? Eftersom "standby-VB" inte verkar uppträda på alla projektor (du verkar ju ha klarat dig) så verkar det ju ändå som nåt är galet med vissa exemplar. Man får ju förstå Panasonic om de vill låtsas som det regnar och försöka undvika en storm av returex...
Redigerat av Eskapisten, 14 November 2004 - 15:21.
Postad 15 November 2004 - 07:43
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hej igen!
Kan man utföra en "Renblåsning" själv
eller tycker ni att jag ska skicka in den?
Tacksam för svar!
Postad 15 November 2004 - 07:47
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
jaha det är alltså damm. Renblåsning????? PUH!!! Otroligt glad för din skull!!!
Sa dom uttryckligen på Fyndbörsen att det var pixelgaranti??
Jag frågade Fyndbörsen om dom hade pixelgaranti och fick svaret JA.
Postad 15 November 2004 - 07:52
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Men stopp och belägg här - ett dammkorn som bara har en pixels storlek? Omöjligt. Ett dammkorn blir åtskilliga centimeter stor vid normal filmtittning och upptäcks oftast enbart mot mörk bakgrund, då de ser ut som diffusa cirkelstora fält som ofta lyser lite grönt (i ljusare sekvenser syns de inte alls).
Jag vet inte alls hur stor en pixel eller ett dammkorn är. Jag vet bara att jag har en väldigt synlig grön prick som syns hela tiden när jag tittar på film. Och rattar jag på focusringen så kan jag få skärpa på pricken.
Postad 15 November 2004 - 08:15
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Hur damm ser ut på en projektor beror helt på hur dammet som finns på panelerna ser ut. Om jag har damm som är 5x5cm så lovar jag dig att det ser förjävligt ut, om det istället är en partikel som är mkt liten så är det inte omöjligt attt det ser ut som en pixel. Vad jag har förstått så är det damm om du kan få fokus på den.
Ta en bild på den så får vi se hur den ser ut!
Redigerat av sonyman, 15 November 2004 - 08:20.
Postad 15 November 2004 - 08:37
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Detta citat är taget från Infocares hemsida, dit jag skulle ha skickat den.
Damm som kommit in i projektorn under drift, omfattas inte av garanti från produktleverantören. (Damm uppfattas som diffusa bollar i bilden).
Postad 15 November 2004 - 09:03
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Alla borde läsa detta!!! Tagit ifrån Pricerunners hemsida. http://se.pricerunne.../225732/reviews
Postad 15 November 2004 - 09:09
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
När jag hade fått damm i min AE300:a så gick det på garantin enligt Panasonic, dock hade min gått 60h o tiden för damm var max 50h, snäll som dom var så fixade Panna det ändå!
Postad 15 November 2004 - 09:11
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Alla borde läsa detta!!! Tagit ifrån Pricerunners hemsida.
http://se.pricerunne.../225732/reviews
Den recensionen har "helturflippad" här på forumet skrivit! Tyvärr har ju inte recensionen någonting alls med AE700 att göra... I mina ögon har inte den recensionen ett dugg på Pricerunner att göra, särskilt inte då den rör en gammal AE300 och ett garantiärende med Expert.
Postad 15 November 2004 - 09:16
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Alla borde läsa detta!!! Tagit ifrån Pricerunners hemsida.
http://se.pricerunne.../225732/reviews Den recensionen har "helturflippad" här på forumet skrivit! Tyvärr har ju inte recensionen någonting alls med AE700 att göra...
I mina ögon har inte den recensionen ett dugg på Pricerunner att göra, särskilt inte då den rör en gammal AE300 och ett garantiärende med Expert.
Nej du har rätt i att den inte har med AE700 att göra men man får reda på hur panasonic behandlar sina kunder.
Postad 15 November 2004 - 09:18
Spanjoren
-
Spanjoren
-
Amatör
-
-
69 inlägg
När jag hade fått damm i min AE300:a så gick det på garantin enligt Panasonic, dock hade min gått 60h o tiden för damm var max 50h, snäll som dom var så fixade Panna det ändå!
Hur gjorde du för att få den fixad? Min projje har gått ca 30 timmar och jag kan ju inte skicka den till infocare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|