Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 augusti 2005 - 10:18

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
wesslan: sweet...

Postad 26 augusti 2005 - 10:21

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

OT:

Nån som vet vart man kan köpa hd-filmer på nätet, börjar tröttna på mina 35 klipp och 3 filmer.

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns lite HD-filmer:
http://www.dvdempire...at_ref_id=36772
En sökning efter HD-DVD på Amazon.de ger dessa träffar:
http://www.amazon.de...5020034-5145635

Redigerat av Karl-Johan, 26 augusti 2005 - 10:24.

Postad 26 augusti 2005 - 11:01

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Sorry glömde svara ang upplösnig, jag körde 1024*768 när jag testade sist

Postad 26 augusti 2005 - 11:02

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Ush, hur lång tid ska man acceptera gällande servicen. Börjar bli urtråkad på kvällarna.

Sen har även yamaha skjutit på leveransen. 10/9... :) Det ända jag har är datorn och hurlurar. Rummet står tomt. Blä!!!

OT: Ser att dessa är HD filmer är region 1, kan jag köra dom på min pc ändå eller? Den är inställd på reg 2.

Finns det nån lösning på det, nån som vet? Annars tar jag det i htpc tråden.

//L

Postad 26 augusti 2005 - 16:17

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

OT: Ser att dessa är HD filmer är region 1, kan jag köra dom på min pc ändå eller?  Den är inställd på reg 2.

Finns det nån lösning på det, nån som vet? Annars tar jag det i htpc tråden.

//L

<{POST_SNAPBACK}>

Edit: AnyDvd heter det ju :)

Du kan testa DvdAny, ett litet progg som gör massa småsaker, bla det.

Redigerat av Leven, 26 augusti 2005 - 16:28.

Postad 26 augusti 2005 - 21:42

nehc
  • nehc
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
någon som vet vad usercolormax gör på servicemenyn. den som finns på svp fliken > gain adjust. tror ja

Postad 28 augusti 2005 - 21:34

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

någon som vet vad usercolormax gör på servicemenyn. den som finns på svp fliken > gain adjust. tror ja

Har inte min hemma just nu men jag tror att du ändrar på färginställningarna på din personliga färg.

//L

Postad 31 augusti 2005 - 07:20

Stoffe9
  • Stoffe9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tragiskt, nu skall dom hämta min S5´a. Meddelade expert att jag tyckte att det fanns ett oerhört störande ljud i skärmen när den växlade mellan ljusa och mörka scener. Under tiden dom kollade detta så har den tappat boxer signalen 2 ggr och den blå ringen har börjat blinka.
Nu skall dom hämta skärmen på torsdag. Tur att man köpt på expert, dom kommer upp med en låneskärm under tiden.

Ingen annan som haft samma problem?

Postad 31 augusti 2005 - 08:39

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Ska ringa Samsung till veckan, och ta upp följaden problem:

Hänger sig när man slår på text-tv.
Klarar inte av mörka scener, inte ens på dvd. allt flyter ihop. (som om den tappar 95% av färgerna)
Den blå ringen börjar ibland blinka, trots att man inte använder fjärren.

Vars ringer ni? Direkt till Samsung?

/Stefan

Postad 31 augusti 2005 - 08:49

Stoffe9
  • Stoffe9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag kontaktade Expert där jag köpt den. Det är ju garanti.

Postad 31 augusti 2005 - 13:12

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Grabbar!

Jag har haft delvis samma problem som ni. Jag ringde då supporten som kom med en tekniker som konstaterade att den ska till service.

Förra veckan kördes den in(på inhuman sätt, läs övre i tråden)till örebro.

Senast igår fick jag reda på att den ska till paris för undersökning och jag ska få en ny. Men eftersom denna tv lider av så många barnsjukdmmar, har aldrig varit med om nåt liknande, så ska jag, "Mr Samsung" byta till LG x5r. Dealar medfyndbörsen as we speak.

Tyvärr så har jag insett att tv har för många brister, ni som har läst hela tråden vet vilka, så många att de gör den tvn irritarande i mitt tycke.

Visst, den otroliga bildkvaliten finns där, i de ljusa scenerna men vad händer sen, när dag blir till natt? Jo, tvn grötar ihop grått och svart, det fick vi ett bra ex på via DanneH:s skärm. Därför faller skärmen.

//Lorryquai

Postad 31 augusti 2005 - 14:03

Stoffe9
  • Stoffe9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Lorryquai:
Tack för din input, möjligen skall jag också deala med Expert för att få den utbytt.
Är sugen på Panasonic PV500 istället, får väl se hur det går....

Postad 31 augusti 2005 - 14:09

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Stoffe9:

Varför inte ta en titt på Lgs nya plasma. efterträdaren till "Världens bästa plasma" lg rz-42py10.

Billigare, kanske bättre, än panasonicen.

//L

Postad 31 augusti 2005 - 14:18

Stoffe9
  • Stoffe9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hmmm, nu sätter du griller i huvudet på mig...
Får kika runt!

Tror tyvärr inte Expert saluför LG...

Stort tack!

Postad 31 augusti 2005 - 14:21

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Häv köpet och köp Lgn för 25995:- på fyndbörsen. Det det jag sysslar med nu förtiden.

//L

Postad 31 augusti 2005 - 14:22

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Fan jag får ju min TV idag ju, suck får hoppas att jag slipper dessa "barnsjukdomar"

Postad 31 augusti 2005 - 14:27

Stoffe9
  • Stoffe9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hmm, jobbigt det där.
Jag tyckte TV´n var grym i början, men det är ju lite nyhetens behag också med en 42 tums plasma.....
Nu irriterar jag mig på lite småsaker, surret, lite grynighet som inte borde vara på en tv som jag gav 29 lök för etc....

Postad 31 augusti 2005 - 15:09

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Danhill:

Hittar du minsta lilla fel, reklamera. Chansen är nog rätt så liten men man vet aldrig. Tro mig, jag vet.

//L

Postad 31 augusti 2005 - 15:28

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Men är det så att alla är skitdåliga eller är det att dom första har barnsjukdommar/måndagsex?? För vad jag tycker så är bilden bra (ok att den kunde ha haft lite bättre svärta).
Om man vill ha den utbytt vad är det som krävs?

//Stefan

Postad 31 augusti 2005 - 19:42

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Danhill:

Hittar du minsta lilla fel, reklamera. Chansen är nog rätt så liten men man vet aldrig. Tro mig, jag vet.

//L

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick den idag och jag är ****** upprörd, Inwarehouse har lurat ****** ur mig!!!

Såg att bordsstället redan var monterad, jaha tänkte jag det kanske ska vara så, sedan så kopplade jag in kablarna och upptäkte repor, va *** så ska det väl inte vara och heller var det inte någon skyddsplast på tv;n sist men inte minst så var instruktionboken smutsig och sidorna var redan böjda och skrynkliga.

Och till min stora förvånig kunde jag inte hitta någon fjärrkontroll heller.

Blir man upprörd eller vad????

Ska ringa till Inwarehouse och fråga vad dem sysslar med imorrn!!!!

/En sur Danhill

Postad 31 augusti 2005 - 20:05

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
Fy fan va ruttet !! låter som du fått en begagnad plasma :ph34r:

Postad 31 augusti 2005 - 20:11

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Bordstativet ska vara på, det var det för mig iaf. Det låter som om du har fått ett retur ex.

Nu sjunker Inwarehouse i mina ögon.

Jag tycker att du ska KLAGA!

//L

Postad 31 augusti 2005 - 20:14

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
DET var fan lägre än glocalnet :ph34r:

Stå på dig å ,nämn att folk via prisjakt får höra sånt här,det e ganska många det .

Postad 31 augusti 2005 - 20:21

rogggan
  • rogggan
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Köper man en TV för 24 000 så är ju det minsta man kan begära att den är ny och aldrig använd tidigare!

Postad 31 augusti 2005 - 20:25

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

DET var fan lägre än glocalnet

Haha... :ph34r: jovisst, lite ironi får man ha. Du kommer att få en ny, tro mig.

Om inte: kontakta tomas_d700 via ett pm, han e prisjakts rådgivare.

//Lorryquai

Postad 31 augusti 2005 - 20:41

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Tack Grabbar, känns bättre i alla fall att i håller med mig, just nu känns det så jäkla ruttet, har gått och väntat och väntat och när man äntligen lägger upp 24 papp så fick man ingen fjärrkontroll, men jag ska verkligen stå på mig för jag betalar INTE 24 papp för en begagnad plasma.

Lorryquai,

I boken står det att man ska montera ihopa bordstativet, men det kanske är färdigmonterat från fabriken, boken är för övrigt ej på Svenska.

Känns lite bättre nu i alla fall när man har prisjakt på sin sida.

P.S Bilden är jättebra tycker jag, har kört lite snabbt lite dvd filmer samt lite vanlig analog tv och det är kanon, synd bara att man inte kan pilla på inställningar.

Redigerat av Danhill, 31 augusti 2005 - 20:42.

Postad 31 augusti 2005 - 20:54

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Jag fick iallafall mitt stativ monterat från fabrik så det ska nog vara så...

Postad 31 augusti 2005 - 21:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
man kan väll annars kolla i sevicemenyn hur många timmar den har körts.På det sättet kan man ju se om den är begagnad.

Postad 31 augusti 2005 - 21:36

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Du måste ha fått en returtv. Finner det mycket lustigt.
Inte så konstigt att jag väljer Lg efter alla omständigheter.

//Lorryquai

Postad 31 augusti 2005 - 21:51

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Ok det med bordstativet ska väl vara så, det är surt verkligen surt jag, hoppas Inwarehouse skickar ut en tv imorrn så att jag kan ha denna på fredag. Men jag vet inte om det är deras fel, Inwarehouse får väl en pall eller två med tv apparater från Samsung??? sedan sätter de väl bara adressen dit den ska skickas??

Raynilsson,

Jag har ingen fjärrkontroll så jag kan inte gå in någonstans utan just nu kör jag kanalerna via videon och volymen via det gamla hederliga sättet (går upp och ställer in det)

Postad 31 augusti 2005 - 22:01

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
En annan grej som jag tänkte på.

Många här i denna tråden har klagat på svärtan, nu är jag ingen expert långt ifrån, men jag har sett lite på tv;n mest på analogt tv och jag tycker inte det är några problem bildmässigt, svart är svart och vit är vit osv. Tycker det är minst lika bra bild som på min gamla Sony Wega 32 WS CRT tv om inte bättre, vissa tv kanaler är ju i för sig helt värdelösa som filmen som gick nu precis på TV3 American Pie, den var rätt "pixlig" så kallat, men övriga kanaler var över förväntan.

Testade snabbt lite dvd filmer oxå, The Matrix, Ronin mfl och bilden var grymt bra inga konstigheter alls, dock så var det lite för mycket färg men utan fjärrkontroll kan det ta sin lilla tid att fixa till det.

Postad 31 augusti 2005 - 23:27

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
Det ska finnas med svensk brux!!!

tungt med mygel från InWarehouse sida, du ska kräva svensk brux och inge PDF.

Postad 01 september 2005 - 00:50

lando
  • lando
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Jag har varit supernöjd med min skärm tills för ett par veckor sedan, då jag upptäckte att det är någon form av störning i längst ned i mitten av skärmen.
Störningen rör sig på något underligt sätt en bit uppåt & syns enbart i vissa färger, dessutom har min tv börjat stänga av sig själv nu & den hänger sig samt börjat blinka med on/off knappen.

Jag ringde supporten för några veckor (kanske 1½-2mån sedan) och dom skulle återkomma inom 48timmar, döm om min förvåning när dom ringde i förra veckan, var det 48dagar eller timmar? :P Pixeln fixade sig själv så jag har inte hört av mig till dom igen, men nu jäklar ska jag klaga för tv jä*eln rasar ju i bitar.

Frågan är om jag vill behålla denna!? Först LG och nu Samsung :ph34r:

Redigerat av lando, 01 september 2005 - 00:52.

Postad 01 september 2005 - 07:59

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Har pratat med Inwarehouse nu och de bad så hemskt mycket om ursäkt, fördomdligen så har de packat fel på fabriken enligt säljchefen.

De ska skicka ut en returlapp och när Inwarehouse fått tv:n så skickar dem en ny till mig, får bara hoppas på att den är ny??

Sicken soppa!!!!!!

Överlag så är jag jäkligt nöjd med bilden, definitivt över min förväntan speciellt på vanlig analog tv sänding. ska prova DVD;n med komponent kabel senare idag, prövade med vanlig scart igår och jag blev imponerad big time, med komponent bör det bli ännu bättre bild vad jag har hört i alla fall.

Postad 01 september 2005 - 09:26

baffert
  • baffert
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Efter ett par dagas läsning i detta forum blir man snurrig efter vilken plasma man skall ha... :ph34r:

men lutar nu åt en LG RZ-42PX4RV, i de forumet verkar alla hel nöjda, och bilr väll ändå en ny tv när HDTV körts ett tag, så man vet vam skall skall ha då.

men Samsugen är lite snyggare.

Lorryquai: vilken LG blir de för dig?

Postad 01 september 2005 - 11:19

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Lika förvirrad jag, skönt att veta att man INTE ska köpa en Samsung, har inte hört maken till märkliga problem under så kort tid...

Redigerat av marnil, 01 september 2005 - 11:20.

Postad 01 september 2005 - 11:55

mangle
  • mangle
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
:ph34r: Är grymt besviken på Samsungs 42S5HX. Redan vid då jag skulle göra inställningarna tyckte jag att den surrade ganska mycket. När jag testade "white screen" surrade den riktigt högt. Samma fenomen oavsett bildkälla (PC, DVD, analogTV). Samsung tyckte att det lät som ett fabriksfel och kallade tillbaka den via Inwarehouse(!). Inwarehouse tyckte att den lät precis som deras andra ex och vill inte skicka någon ny.

Har någon annan lagt märke till detta surrande?

Postad 01 september 2005 - 12:04

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

:ph34r:  Är grymt besviken på Samsungs 42S5HX. Redan vid då jag skulle göra inställningarna tyckte jag att den surrade ganska mycket. När jag testade "white screen" surrade den riktigt högt. Samma fenomen oavsett bildkälla (PC, DVD, analogTV). Samsung tyckte att det lät som ett fabriksfel och kallade tillbaka den via Inwarehouse(!). Inwarehouse tyckte att den lät precis som deras andra ex och vill inte skicka någon ny.

Har någon annan lagt märke till detta surrande?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej inget surrande hos mig i alla fall.

Postad 01 september 2005 - 12:16

Stoffe9
  • Stoffe9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Min surrade kraftigt, desto ljusare bild på tv´n, desto mer surr.
Dom hämtade den igår, servicekillen trodde det var normalt ljud från spänningsaggregatet.
Men jag fick ju en låne TV, en 27 tums DUX från 1986 utan fjärrkontroll......:ph34r:

Postad 01 september 2005 - 12:36

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Dom hämtade den igår, servicekillen trodde det var normalt ljud från spänningsaggregatet.
Men jag fick ju en låne TV, en 27 tums DUX från 1986 utan fjärrkontroll......:ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Aja du fick lånat något i alla fall, jag har även min begagande plasma utan fjärris lol.

Ringde Inwarehouse nu igen och dem bad om ursäkt en än gång och jag fick bättre leverans villkor nu, dem skulle skicka ut en ny nu till mig som jag hoppas kommer i alla fall på måndag!!

Postad 01 september 2005 - 12:44

Unregistered576654e9
  • Unregistered576654e9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är det inte så att maskinen kommer från ett annat Europeiskt land och det därför inte är med någon svensk brux, eller ?

Men det kan ju vara värt med tanke på att man får det lägre priset.

S

Postad 01 september 2005 - 12:49

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är det inte så att maskinen kommer från ett annat Europeiskt land och det därför inte är med någon svensk brux, eller ?

Men det kan ju vara värt med tanke på att man får det lägre priset.

S

<{POST_SNAPBACK}>

Du har rätt och jag fick det bekräftat idag också från försäljnings chefen, men har för mig att jag läst annorlunda i denna tråden.

Postad 01 september 2005 - 13:52

mangle
  • mangle
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ska bli spännade att höra hur/om de åtgärdar felet. Inwarehouse ska man i alla fall undvika. Jag var inne på Power och testade deras 42S5HX. Den var knäpptyst.

Samsung surrar och LGs brinner. Vilken ska man prova nästa gång?

Postad 01 september 2005 - 13:59

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ska bli spännade att höra hur/om de åtgärdar felet. Inwarehouse ska man i alla fall undvika. Jag var inne på Power och testade deras 42S5HX. Den var knäpptyst.

Samsung surrar och LGs brinner. Vilken ska man prova nästa gång?

<{POST_SNAPBACK}>

Brinner??? Herregud har verkligen en LG tv brunnit???

Postad 01 september 2005 - 14:44

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Min surrar oxså, hör den iofs mest på natten när jag kollar på tv medans tjejen sover (inget ljud på)..
Skulle tro att det är nån spole.. dom brukar låta så.

Postad 01 september 2005 - 14:45

mangle
  • mangle
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Det var i LG-bloggen jag läste det. Men det var i alla fall bra bild medan den brann.

Ringde precis Samsung och de verkar skita i hur leverantörerna gör. De tyckte jag skulle ta tillbaka den surrande TVn så de kunde skicka en serviceperson (vilket de vägrade göra tidigare). Ta tillbaka den... har jag inte haft nog problem. Det kanske får bli en LG 42PY10 eller en billig skit-tv från en vanlig affär.

Postad 01 september 2005 - 15:10

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Jag har siktat in mig på nya lg 42px5r. Får ett hyffsat pris på den från fyndbörsen då jag beställer ett rejält paket.

För övrigt så kan jag tillägga att min surrade likaså som Stoffe9:s. Det gör de flesta burkarna i denna branch.

//Lorryquai

Postad 01 september 2005 - 16:15

mangle
  • mangle
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har siktat in mig på nya lg 42px5r. Får ett hyffsat pris på den från fyndbörsen då jag beställer ett rejält paket.

För övrigt så kan jag tillägga att min surrade likaså som Stoffe9:s. Det gör de flesta burkarna i denna branch.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Man får alltså lära sig att leva med surrandet. Tror dock att det var en aning mer än vanligt på mitt ex.
Hur mycket får du betala för en 42px5r?

Postad 01 september 2005 - 16:55

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
25995:- på fyndbörsen för en 42px5r

Tänkte bara säga att jag har startat en omröstning som berör alla samsung ps42s5h/hx ägare.

Rösta gärna om ditt ex.

//Lorryquai

Postad 01 september 2005 - 18:38

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Vad menas med dynamisk bild?? Finns standard, movie och någon till att välja bland, vilken är den bästa???

Jag har ingen fjärr så jag kan inte pilla för mycket.

Och jag undrar också om det har någon betydelse om man köper en bättre anten kabel, får man lite bättre bild då???? Har rätt kass bild på 3:an och ibland femman.

JAg kopplar antennkabeln till videon sedan till tv:n, kan det också ha någon roll att man tappar i kvalité???

Redigerat av Danhill, 01 september 2005 - 19:00.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.