Senaste filmen jag såg...
15633 svar till detta ämne
Postad 09 August 2015 - 13:41
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Är det en film som denna?
Ingen aning, har inte sett den.
Troll 2 (1990, Claudio Fragasso)

Inte så dålig som alla säger men dålig är den.
Det är förresten inga troll i filmen utan goblins. Monstret på postern ovan är inte heller med i filmen.
Netflix US
1,5/5
Hot Pursuit (2015)

Småroligt med Reese Witherspoon. Dock ofta jobbig och överdriven. Inget som vi inte har sett förut.
2/5
Redigerat av Anniggo, 09 August 2015 - 13:43.
Postad 09 August 2015 - 14:02
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
The Fourth Protocol
John Mackenzie (The Long Good Friday) regisserar Pierce Brosnan och Michael Caine. Kul att se Brosnan som KGB-agent, han passar som iskall mördare, borde ha gjort fler roller som bad guy. Michael Caine är okej, detta var samma år som han gjorde lågvattenmärket Jaws: The Revenge. Historien är rätt okej, typisk kalla kriget spionfilm med dubbelspel och män som smyger runt och spanar på män. Väldigt lite action, vilket gör trailern till filmen underhållande då den visar i princip all action i hela filmen. Gillar du spionfilmer så ge den en chans. 6/10
Postad 09 August 2015 - 22:22
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Askungen
En förnyad version av en riktig klassiker. Inte min favorit kategori av film men jag gillar ändå filmer ifrån Disney och även den här. Tycker dom lyckas bra med att berätta historien om Askungen på ett hyfsat förtrollande sätt. Gillar man den här typen av film (Disney ala Tim Burton) även ifall inte Tim Burton varit med och gjort den här, så tror jag ni kommer gilla den.
Postad 11 August 2015 - 00:09
Unregistered3e3e8684
-
Unregistered3e3e8684
-
Användare
-
-
112 inlägg
Edge of Tomorrow. Ganska ordinär men dock väldigt välgjord actionfilm. Sen är det svårt att trötta på Tom Cruise. 4/5
Postad 11 August 2015 - 02:11
Unregistered6dec62d4
-
Unregistered6dec62d4
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Animerade action-filmer, typ Pixars BIG Hero 6 eller Dreamworks Minions, har tagit över ögonglimtandet på senare år. Förmodligen därför den typen av animerade filmer drar storpublik och drar in mer pengar än både Bond och MI. 
Tyvärr så är det väl antagligen så 
Postad 11 August 2015 - 08:09
Unregisteredd6957fbe
-
Unregisteredd6957fbe
-
Veteran
-
-
1625 inlägg
Whiplash. Ganska basic rent storymässigt men skådespelarna lyfter denna film. Lätt 4 av 5 i betyg.
Postad 13 August 2015 - 07:50
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Terminator: Genisys
Efter att ha läst hur mycket sågningar som helst av denna så såg jag den med väldigt låga förhoppningar.
Men...jag gillade den. Härligt popcorn-action. Det enda jag störde mig på var att Arnie kallas för "Pops" av Sarah Connor.
3,5/5
Postad 13 August 2015 - 14:07
Unregisterede98d451d
-
Unregisterede98d451d
-
Amatör
-
-
93 inlägg

Stagecoach (1939)
Av John Ford
Med de senare åren i rollen som filmentusiast, när intresset börjat växa sig utöver att kolla på vad som går på bio just nu och ifall jag tyckte om den eller inte, har en dragning till de gamla klassikerna uppstått. Ni vet, de riktigt stora filmerna som för en riktig filmälskare ska fungera som referens till allt annat som görs ända fram till nu. Men jag har ett eget sätt att se dem som bottnar i en fråga: Hur håller den här filmen som en hel vanlig filmupplevelse, med den ”respekt” som en klassiker förtjänar helt och hållet ur ekvationen? Är filmen något jag reagerar på? Skrattar jag med filmen och fasas över den på samma sätt som jag gör på bio? Det är på det sättet som filmers ”odödlighet” verkligen sätts på prov.
Den odödliga klassikern heter idag Stagecoach. Det är en Western från 1939 som på egen hand introducerade moraliska frågor och en rejäl dos mognad till hela Western, en b-genre som innan ägnats mest åt unga pojkar som ville se action. Alltså lite som dagens Transformers. Som regissör har vi den store, genomamerikanska John Ford som har tillsammans med filmens stjärna John Wayne gjort filmhistoria med bland annat The Searchers och The Man Who Shot Liberty Valance. Det här var John Waynes första riktiga roll och skulle markera början på en karriär som en av Amerikas allra största ikoner någonsin.
Stagecoach är en produkt av ett riktigt intelligent manus. Herregud vilken struktur. För att likna den vid något nutida så för den tankarna till det moderna mästerverket Mad Max Fury Road. Det är en liten film som skalar bort det som inte behövs. En film om en liten grupp i en liten diligens. Stagecoach är arketypen för ekonomiskt strukturerade filmer som skapar den största möjliga spänningen och dramat på det enklast möjliga sättet. Själva premissen går att beskriva i en mening. En brokig skara människor som av olika, väl presenterade anledningar lämnar staden med samma diligens. Där finns en sheriff, en läkare som tagit till flaskan, en ung, rik, gravid kvinna med en man i det militära som bara kanske är vid liv, en neurotisk whiskeyförsäljare, en förtjusande ung dam med en mörk hemlighet, en bankchef som flyr lagen och en mystisk gambler. På vägen får de veta att de befinner sig på apacheindianernas mark, vilket bara ökar den friktion som redan finns i vagnen mellan personligheter, klass och kön. Det är sannerligen en spännande kemi mellan personerna i vagnen.
Sen hoppar John Wayne på. Han är en brottsling, men vi förstår tidigt att det inte är hans rätta väsen. Han har blivit tvingad till en våldsam hämnd av omständigheterna, vilket också är hans syfte med resan och skapar anledning till ett mäktigt klimax. John Wayne är bra i den här filmen. Han är väldigt bra och det trodde jag aldrig skulle komma från mig. För mig har han alltid varit den grovt överskattade, alldeles för gamla och rent ut sagt töntiga gubben som saboterar varje film han är med i genom att ta på tok för mycket plats. I Stagecoach är hans närvaro också mycket stark, men den här gången klarade han av det galant.
Men visst är den åldrad. En modern publik kanske hade haft svårt för hur humorn faller pladask, eller hur dialogerna och vissa av tagningarna känns som något hämtat från stumfilmseran. Stagecoach är en teatralisk film, något vi heller inte är vana vid, men det är ju något som inte gick att undkomma från på 30-talet.
Stagecoach är verkligen ”One of the Greats” men var först inte lika intressant att se ur ett underhållningsvärde. Den kändes från början väldigt standard, och det kanske just är så eftersom den influerat så många efterkommande filmer och byggt en viss grund för Western-genren att stå på. Och det blir så orättvist att se Stagecoach som något klyschigt när den i själva verket är nyskapande och ett offer för senare inspiration och i många fall plagiat. Men halvvägs in i filmen bryr jag mig inte längre om att från en slags akademiskt vinkel ”analysera” och ”respektera” det briljanta manuset, Fords regi och de tekniska aspekterna. Jag blev helt och hållet investerad i de här människornas öde, jag var fast och min sakliga respekt förvandlades till en genuin uppskattning. Det är helt enkelt en j*vla spännande och bra film, och all världens år på nacken kommer nog aldrig att ändra på den saken.
Särskilt inte eftersom Stagecoach är oförglömlig. Ta bara John Waynes ikoniska första scen när kameran zoomar in på hans ansikte, den första pilen som slår ner i diligensen från ingenstans, gamblern Hatfields, spelad av John Carradine, och hans minst sagt unika ansikte, den fenomenala slutscenen där hämnden ska ta plats där saloonen blir knäpp tyst förutom ljudet av bartendern som långsamt plockar ner sin finsprit från hyllorna. John Waynes och den unga kvinnans intensiva blickar är en stark kontrast till Western-genrens annars stela kärleksintressen. Det här är faktiskt magnetiskt. Stagecoach är en odödlig film eftersom den fortfarande får en människa att känna extas och en uppskattning till film i allmänhet. Jag kan Mycket Starkt Rekommendera den.
Postad 13 August 2015 - 14:22
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1918 inlägg
Topp fem från 30-talet, av de 25 jag har sett kanske. Spännande, storslagen och ikonisk. Alla som har varit vid monument valley vet hur magiskt det är
Postad 13 August 2015 - 16:19
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Taken 3 totalt onödig rulle. Har du inte sett övriga rullar 2/5 annars 1/5.
Postad 14 August 2015 - 18:34
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Mad Max Fury Road
Usch.. vilken skit!!
Stängde av efter 40 min..
Postad 15 August 2015 - 07:41
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Warrior, Netflix.
Man lyckas få med alla fightingfilmklichéer i en rulle. Småtrevlig underhållning trots allt.
image.jpg 165.89K
0 Antal nerladdningar
Postad 15 August 2015 - 13:35
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Mad Max: Fury Road
Vansinnigt finessrik och underhållande.
9/10
Postad 15 August 2015 - 15:14
Unregistered3e3e8684
-
Unregistered3e3e8684
-
Användare
-
-
112 inlägg
Under The Skin.
under-the-skin-1.jpg 82.93K
0 Antal nerladdningar
Olik det mesta jag sett. Den är väldigt surrealistisk till stämningen och nästan som något som David Lynch skulle kunna regisserat. Inte en film för alla, men för oss kufar som älskar "lynchigt" surrealistiska filmer så finns det en hel del att njuta av här. Betyg 4/5.
Redigerat av Unregistered3e3e8684, 15 August 2015 - 15:17.
Postad 15 August 2015 - 17:06
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
No One Lives
Extremt blodig, våldsam och underhållande. Bra premiss och okej utförande. Jag gillar hela grejen med att kidnappa fel person och sedan se hur de jägarna blir jagade. Som skräckfilm fyller den sin funktion men inte så mycket mer. Bra val av Luke Evans i huvudrollen. 6/10
Postad 15 August 2015 - 18:11
emiltinebo
-
emiltinebo
-
Användare
-
-
152 inlägg
Ex Machina.
Välgjord, välspelad och riktigt riktigt bra.
Postad 15 August 2015 - 22:41
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Dark Country
En mix mellan sin city och David Lynch.

Postad 15 August 2015 - 23:11
Unregistered3e3e8684
-
Unregistered3e3e8684
-
Användare
-
-
112 inlägg
Dark Country
En mix mellan sin city och David Lynch.

Var den bra?
Postad 15 August 2015 - 23:17
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Jag såg November Man med Pierce Brosnan Jättebrah den 7p.

Postad 17 August 2015 - 13:49
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4154 inlägg
Rööperi, såg den igen. En lika vacker som rå skildring av att växa upp i en liten stadsdel i Helsingfors med skrupelfri omgivning.
Postad 18 August 2015 - 06:57
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Oblivion
Skulle testa den nya förstärkaren så drog igång denna. Slutade med att jag såg hela filmen igen.
Bra underhållning.
Postad 18 August 2015 - 14:34
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Big Eyes - 7/10
The Gunman - 6/10
Mad Max Fury Road - 7/10
Postad 18 August 2015 - 20:48
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Mad Max Fury Road.
Tja….. tror jag kan sammanfatta den så här.
Ta ett styck uttjänat tema och format, tryck in mer action an sex i en porrfilm, lägg till en handling som inte ens skulle kvalificerat i den nämnda porrfilmen. Ta bort den charm som en gång fanns i filmerna och lägg till lite tonårsfånerier för att vara riktigt säker. Lägg detta i en snyggt paket med bra bildkvalitet och bra ljud och du får…..
Ja, jag läste i en bok en gång att ”you can put a turd in Milky Way wrapper but it wont make it a chocolate bar”.
Visst, det är en snygg förpackning men sk*t i ett snyggt paket är fortfarande sk*t.
Den får 3 dystopiska framtidsvisioner av 10, och enbart på grund av att ljudet var bra.
Postad 19 August 2015 - 07:45
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Mad Max Fury Road.
Tja….. tror jag kan sammanfatta den så här.
Ta ett styck uttjänat tema och format, tryck in mer action an sex i en porrfilm, lägg till en handling som inte ens skulle kvalificerat i den nämnda porrfilmen. Ta bort den charm som en gång fanns i filmerna och lägg till lite tonårsfånerier för att vara riktigt säker. Lägg detta i en snyggt paket med bra bildkvalitet och bra ljud och du får…..
Ja, jag läste i en bok en gång att ”you can put a turd in Milky Way wrapper but it wont make it a chocolate bar”.
Visst, det är en snygg förpackning men sk*t i ett snyggt paket är fortfarande sk*t.
Den får 3 dystopiska framtidsvisioner av 10, och enbart på grund av att ljudet var bra.
Den beskrivningen stämmer in på dom flesta av dagens actionfilmer. Filmer är inriktade till för dom från 11år (PG13) och då är inte kraven så höga.
Postad 19 August 2015 - 16:26
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Home
Sockersöt och oinspirerande. Till och med ljudet var gulligt.
Postad 19 August 2015 - 16:55
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Memories of Murder
Vass sydkoreansk thriller baserad på sanna händelser.
8/10
Postad 19 August 2015 - 18:35
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
The Gunman.
Inget nytt med storyn. Går att jämföra med t ex Bourne, eller Mission Impossible (filmerna, inte TV-serien) eller varför inte 3 days to kill. Samma grundidé i storyn, jagad av alla och "förrådd" av sina egna. Så min första känsla var att "ja den här har jag ju sett förrut".
Men, den var ganska välgjord och jag måste erkänna att jag gillade Sean Penn i huvudrollen. Den kvinnliga huvudrollen var väl så menlös och meninglös som de ofta brukar vara i den här typen av filmer, synd, det borde gå att ha med kvinnliga karaktärer med lite innehåll. Eller skulle det skrämma bort alla grabbar som filmen vänder sig till?
Som rätt så välgjord typaction kan jag nog ändå ge den 6/10, men det är inte en film som ligger kvar i minnet någon längre stund.
Eller det kanske bara är jag som blivit gammal och börjar säga allt oftare "när jag var ung, hahrmmm.. host-host, då var filmerna minsann bra....".
Postad 19 August 2015 - 18:40
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
En lågmäld film om AI i kvinnlig form, Ex Machina. Gick att se en sån här het kväll med luftkonditionering på
Postad 20 August 2015 - 13:11
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1462 inlägg
Southpaw,
Lysande Gyllenhaal i skön fighter-film. Som en bakvänd Rocky. 
5 av 5
Postad 20 August 2015 - 14:06
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
The Gunman.
Inget nytt med storyn. Går att jämföra med t ex Bourne, eller Mission Impossible (filmerna, inte TV-serien) eller varför inte 3 days to kill. Samma grundidé i storyn, jagad av alla och "förrådd" av sina egna. Så min första känsla var att "ja den här har jag ju sett förrut".
Men, den var ganska välgjord och jag måste erkänna att jag gillade Sean Penn i huvudrollen. Den kvinnliga huvudrollen var väl så menlös och meninglös som de ofta brukar vara i den här typen av filmer, synd, det borde gå att ha med kvinnliga karaktärer med lite innehåll. Eller skulle det skrämma bort alla grabbar som filmen vänder sig till?
Som rätt så välgjord typaction kan jag nog ändå ge den 6/10, men det är inte en film som ligger kvar i minnet någon längre stund.
Eller det kanske bara är jag som blivit gammal och börjar säga allt oftare "när jag var ung, hahrmmm.. host-host, då var filmerna minsann bra....".
Håller med och gav samma betyg som du några poster längre upp.
Postad 20 August 2015 - 19:50
Unregisterede05c8911
-
Unregisterede05c8911
-
Användare
-
-
118 inlägg
ex machina
en riktig superfilm!
mycket dialog och man blir som fastklistrad, bra skådisar också.
film 9/10
bild 8/10
ljud 7/10
Postad 20 August 2015 - 23:13
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Unforgiven, BD
Eastwoods bästa film. Hackman och Freeman briljerar. Lysande.
image.jpg 112.43K
0 Antal nerladdningar
image.jpg 223.9K
0 Antal nerladdningar
image.jpg 307.35K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 August 2015 - 07:20
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1918 inlägg
Riktigt bra film.
Såg meatballs igår med Bill Murray. Jag vet inte, upplägget var väl intressant men dom gjorde inget med det.
Postad 21 August 2015 - 07:27
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Riktigt bra är den! Helst slutet, brutalt! 
Den får en 8-9 av mig... men tycker dock hans spagettiwesternfilmer är bättre, helst The good, the... dock är han inte regissör där, kanske va det du menade? 
Redigerat av Garrett, 21 August 2015 - 07:28.
Postad 21 August 2015 - 07:39
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
"De skoningslösa"! Jag blir alltid förvirrad när det refereras till engelska titlar när det för äldre filmer nästan undantagslöst sattes svenska titlar. Numera är det väl mest barnfilmer som får titlarna översatta?
Postad 22 August 2015 - 19:00
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Jupiter Ascending
En film som hämtar från nästan alla sci-fi jag sett. Jämför man med Matrix så har denna film ingen chans. Det verkar mest vara ett verk av Lana för att komma till rätta med sitt jag. Det var intrycket jag fick efter jag kollade extramaterialet i alla fall. Ljudmässigt så var det ingen katastrof men jag saknade tung bas. Det fanns ingen dynamik när basen var borta. En rolig detalj var när pickadollerna lät som små hundar som skällde. Speciellt roligt när målet för pistolerna var en hund-hybrid.
Postad 23 August 2015 - 11:25
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
The Heat
För tio år sedan har jag nog skrattat massor till den här filmen. Visst finns det scener som är roliga men herregud vad filmen var ojämn. Och den var fruktansvärt förutsägbar vilket inte hjälpte den heller. Hade förväntat mig lite mer ifrån Paul Feig faktiskt. 5/10
Postad 23 August 2015 - 11:45
robi
-
robi
-
Användare
-
-
193 inlägg
The Usual suspects
http://m.imdb.com/title/tt0114814/
En på min topp 5lista all time! Den här rullen har allt och det var minst 10årsen jag såg den sist men lika bra fortfarande, den kommar aldrig att ramla ur topp 5! På 90talet var det mesta fullt av skit, musik, film etc, men en lyckad rulle fick dom ut i alla fall
Postad 23 August 2015 - 12:18
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Beast of war AKA Beast (1988).
5/5 magnifik hittar inget att gnälla på mer än att ryssarna pratar engelska.
Postad 23 August 2015 - 12:33
Unregistered1893
-
Unregistered1893
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Fast & Furious 7, duktigt med action och verkligen bra ljud. En film jag nog kommer att se flera gånger, det är jag säker på. Slutet kändes sorgligt, med verkligheten i åtanke.
Postad 23 August 2015 - 15:48
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Kollade igenom matrixtrillogin. Jag märkte att det var mycket jag inte kom ihåg, men lika underhållande, om inte mer, som förra gången. Antagligen. Jag kommer inte riktigt ihåg.
Postad 23 August 2015 - 21:31
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Beast of war AKA Beast (1988).
5/5 magnifik hittar inget att gnälla på mer än att ryssarna pratar engelska.
Jupp, en av de bästa "tank"-filmerna 
Bra film i övrigt också.
----------------
Tipsar om La Isla Minima a.k.a. Marshland
http://www.imdb.com/title/tt3253930
Snygg och bra kriminalfilm som utspelar sig i 80-talets Spanien.
Redigerat av Trasan, 23 August 2015 - 21:32.
Postad 23 August 2015 - 23:00
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Kanske ska se den när jag betat av True Detective? Liknande tema?
Postad 24 August 2015 - 00:17
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1314 inlägg
Jupiter Ascending
En film som hämtar från nästan alla sci-fi jag sett. Jämför man med Matrix så har denna film ingen chans. Det verkar mest vara ett verk av Lana för att komma till rätta med sitt jag. Det var intrycket jag fick efter jag kollade extramaterialet i alla fall. Ljudmässigt så var det ingen katastrof men jag saknade tung bas. Det fanns ingen dynamik när basen var borta. En rolig detalj var när pickadollerna lät som små hundar som skällde. Speciellt roligt när målet för pistolerna var en hund-hybrid.
saknade tung bas???
Ikväll använde jag denna filmen för att testa inställningarna till min subba som precis har fått nytt 500 watts slutsteg och jag förstår inte alls vad du menar med att filmen saknar tung bas. Jag fick t.o.m. aktivera basfiltrering för mina golvare vars element höll på att slå igenom av basen. Med delning på 40 Hz för golvarna så gick det bättre och jag fick nöjet att ett antal gånger uppleva hur hela möblemanget i rummet började hoppa runt till de ohörbara infratonerna i jordbävningsklass.
Visserligen gissar jag på att topparna låg på omkring 18-22Hz men det var rejäla toppar så nog har filmen tung bas alltid...
Framförallt när rymdskeppen gick igenom portalerna...
Redigerat av GuessWho, 24 August 2015 - 00:17.
Postad 24 August 2015 - 08:55
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1918 inlägg
Forrest Gump
Blow.
Fortfarande underhållande
Postad 24 August 2015 - 14:17
Unregisterede05c8911
-
Unregisterede05c8911
-
Användare
-
-
118 inlägg
Wild
med Reese Witherspoon. Kan bara hålla med alla tidigare omdöme; det är en riktigt bra film.

https://www.moviezine.se/movies/wild
Postad 24 August 2015 - 14:39
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1918 inlägg
Open Range. Top 10 Western. Episk, vacker och bra berättad. Fina skådespelare och den stpra skjutscenen i slutet är en av dom allra bästa. Stort plus för mäktigt ljudbild - åska, blixtar och hagelskurar dundrar på ordentligt
Postad 24 August 2015 - 19:21
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1314 inlägg
Open Range. Top 10 Western. Episk, vacker och bra berättad. Fina skådespelare och den stpra skjutscenen i slutet är en av dom allra bästa. Stort plus för mäktigt ljudbild - åska, blixtar och hagelskurar dundrar på ordentligt
Någon som vet var man kan få tag på den i Bluray-version?
Med svensk text?
Postad 24 August 2015 - 19:30
Robert_K
-
Robert_K
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Såg sista filmen i Johan Falk serien Slutet. Grymt bra film och avslut på Sveriges bästa actionfilmer genom tiderna.
Postad 24 August 2015 - 20:30
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Child 44 - Följde boken bra om jag inte minns helt fel. Inte lika spännande som boken dock och endel jobbigt kameraarbete samt tvivelaktiga skådisar gjorde den sämre än vad den borde vara. Boken är sjukt bra 
Betyg: 7/10
10 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|