Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 October 2011 - 00:08

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
a-vägt vet jag inte om jag konkurerar, har inte hört de andras anläggningar, ska lyssna på bakermans någon gång! mäter ju säker över 140dB c-vägt men har provat a-vägt med clas ohlsson mätare men litar inte på den, kan inte någon komma och mätta?

Postad 15 October 2011 - 07:39

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Bara för att förtydliga så är det jag mätt inte på något vis där jag känner att anläggningen sätter stopp...
Utan där JAG tycker det6 är högt nog helt enkelt :)
Så jag kan nog lire betydligt högre om man ska hålla på och PSL-"rejsa"... :P

dock så är det ju basen som sätter stopp till Dubstep, men med 2st moduler till skulle det blir smutt !

Postad 15 October 2011 - 10:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Såhär skriver jag i tråden om Bi21 på Faktiskt.se: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=45905&start=30

Jahhh, jag har nu lyssnat en del på dessa högtalare och kan inget annat än att säga att dom är suveräna på så många punkter !

Men dom har en svaghet som jag uppmärksammat, alltså en kvantitativ parameter som dom "brister" på.
Denna är dock, väldigt liten och sitter i diskanten och hur mycket man kommer att "störa sig" på den är upp till var och en.

Men, vi börjar med de positiva omdömena Postad bild

piPs vs Bi21

Jag har slutat att köra dom mot piPs för det är liksom helt andra djur på många sätt...
piPs känns lite mer "äkta" i vissa detaljerna på något vis, svårt att beskriva... Men piPs låter nog i vissa avseenden något med "live" än Bi21.
Som att artisten verkligen står där framför dig, trots att ljudbilden är BÄTTRE på Bi21 båda i djup, höjd och bredd med utplaceringar som sitter så sjukstabilt och noga utmejslade.

Men med det sagt, det är sällan som jag upplever denna fördel till piPs...
Oftast slutar det med att Bi21 sopar mattan genom att låta så naturligt och oansträngt på ALLA ljudnivåer från lågt, till gränsen till vad dom klarar av.
piPs hårdnar och blir otrevliga, medan Bi21 låter mysigare än aldrig förr ! Postad bild
Och när piPs bottnar så fortsätter Bi21 att leverera.

Bi21 är alltså en klart mycket mer kompetent högtalare i fråga om ljudtryck och med upplevs lägre disst än piPs, och påminner i "stilen" mer om i6 än piPs.
Det har nog även med spridningsegenskaper att göra och jag föredrar personligen Bi21 framför piPs ur det avseendet.

Bi21 går även subjektivt något djupare i basen. Det är ju inga astronomiska skillnader vi pratar om, men jag är övertygad om att dom går djupare, vore spännande att mäta ! Postad bild
Det finns liksom "något där nere" som jag känner igen som 25-30Hz tryck. och det får jag inte med piPs i mitt rum !

Upplösningan i samtliga register (med reservation för det jag skriver om i nästa stycke) är nog ganska jämnvärdig på ca 70-75dBA i mitt rum jag kan inte uppfatta att den ena skulle vara bättre eller sämre på något.
Oavsett vad jag försöker att lyssna efter så kan jag inte påstå att den ena gör något bättre än den andra.
Men ju mer volymen åker upp ju med tappar piPs i upplösning och börjar "bete sig", men fortfarande håller Bi21 ihopp och låter lika högupplöst på betydligt högre ljudnivåer.

En sak dock, som jag ibland upplever Bi21 vara vassare än piPs och ibland än till och med i6 på, det är att plocka fram en sådan otrolig tydlighet i röster !
På Deathmetal med intensiva partier och mycket som händer, så lyckas dom ändå separera allting så otroligt bra och plocka fram varenda nyans i rösterna.
Man hör helt enkelt tydligare texterna med Bi21 än med piPs och ibland även i6!

Men jag återkommer med jämförelsen Bi21 vs i6, där har jag inte lyssnat klart än känner jag Postad bild

Så, nu va det avklarat, piPs vs Bi21 slutade alltså med att Bi21 tog hem vinsten på dom flesta parametrar förutom att piPs, ibland kunde uppfattas som mer "live".
Men skillnaden är i samtliga fall så pass små att jag anser dom försumbara.
Den lilla fördelen piPs kan anses ha mot Bi21 i fråga om just "live känslan" tar Bi21 igen genom att låta mer avslappnade vid samma ljudnivå och jag tycker dom verkar klara av att leverera Dynamiska förlopp bättre.
I övrigt drar dom jämt på många parametrar och dom orkar jag inte ens räkna upp...

Men nu till det viktigaste, och det som för MIG betyder mest:
"Dom låter inte högtalare"

Ne, dom levererar musik och med besked, det gillar jag ! Postad bild

Nu till "svagheten".

Bi21 har "något för sig" i diskanten, jag har svårt att sätta fingret på det oftast... Men ibland framträder det och om jag lyssnar på det ett tag till så ska jag nog snart kunna peka ordentligt på vart felet sitter !

Men det är, när det är ljud som redan är väldigt "skira" så blir det liksom en upplevelse av att Bi21 "lägger till" på något vis.
Inte så att det låter illa, fel eller på något vis störande.
Bara så att man lägger märket till det OM man nu har piPs och i6 som referens. Framförallt i6 som inte visar några tendenser till att "lägga till" något alls...

piPs visar lite liknande tendenser som Bi21, men inte lika mycket om ljudnivån är kontrollerad (ca70-75dB A)

Så, egentligen är detta inget "fel" på Bi21 utan något som dom helt enkelt gör lite sämre än båda i6 och piPs.
Meeen detta är för mig helt obetydligt....
Alltså, det är ju en färgning, men en "snäll" sådan oftast som inte skadar mig och min njutning av musiken så den kan i alla fall JAG leva med.
För dessa burkar är något av det bästa som spelat för mig, dom låter jätte bra och konstruktörerna kan vara nöjda ! Postad bild

Snart kommer en kompis över, han är renodlad döds/svart metallera och vi ska lira skiten ur Bi21 och i6 för att se vad vi båda tycker om dom mot varandra.
Får se när mitt omdöme Bi21 va i6 kommer.
Men nog inte idag Postad bild

Hoppas omdömet var till nöje för er som läser det och har ni några frågor så ställ dom så ska jag försöka svara.
Och/eller tips på vad jag ska testa osv...

Edit: Jag har inte bottnat dom ÄN, helt enkelt för att jag vill lyssna färdigt på dom först... Postad bild
Ja menar, jag vill ju inte att dom ska gå sönder... Dom e ju så trevliga, konstruktörerna säger dock att dom ska tåla en del stryk, och jag litar på dom.
Och konstruktörerna har nog vid det här laget förstått hur jag gillar att spela (och jag har fått uppfattningen att det är en av orsakerna till att jag har dom hemma hos mig nu också Postad bild ) och tro mig när jag säger att jag ska testa dom grundligt... Postad bild

Klarar dom mitt slutgiltiga test så får dom "Testat och godkänt av David" stämpeln... Postad bild
Och det är det inte många högtalare som har !

Postad 15 October 2011 - 10:28

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Coolt Karlsson. :o Är det där före du började sälja av samlingen?

Det är inte ens alla med på bild. Ja, nu är det mindre men det är nog fortfarande iaf en hylla.

Och?

Bara för att man köpt musik, betyder väl inte det att man kan strunta i att betala för viss musik?

Ja, för artisterna lever ju gott på ditt icke-köpande samvete medan jag, till skillnad mot dom flesta här, köpt enorma mängder musik.

Redigerat av MKarlsson74, 15 October 2011 - 10:28.

Postad 15 October 2011 - 11:22

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Kul läsning David!

Postad 15 October 2011 - 11:28

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja, dom är jätte roliga :)

sitter här och dricker öl och har de gött ! :P
jordnötter och baskagge i bröstkorgen är ett bra sätt att avnjuta lördagar på ;)

Postad 15 October 2011 - 11:42

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

dock så är det ju basen som sätter stopp till Dubstep, men med 2st moduler till skulle det blir smutt !

Du brukar väl dessutom föredra lite basboost till sådan musik? Så ett par basar till blir nog inte fel för dig. :)

Postad 15 October 2011 - 11:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Njaa, hemma har jag "flat" för det mesta :)

men ibland vill jag ha +4dB, (kalibrerar filtret så att det är "flat" vid +6dB så har jag till +10dB att boosta :)) men det går ju inte så bra idag då bara bottnar det o jäklas... :(
nu är det precis så att modulerna klarar av att hänga på till dubsteg när jag kör flat, och INTE kör dom tyngsta låtarna.

Postad 15 October 2011 - 12:01

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Njaa, hemma har jag "flat" för det mesta :)

+6dB vippan var på för att det är så jag, hälst, vill lyssna på sådan musik, med basboost ;)

Nu får farbror bestämma sig. ;) :D

Postad 15 October 2011 - 12:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja, men ni hade ju inte +4dB läget ju... 6dB e liiite för mycket :)

och flat har jag som sagt för att jag inte KAN boosta mer utan att det bottnar :(

men ser nu att det inte framgår jätte tydligt efter som jag skrev "ibland", men då menar jag ju när jag lyssnar på dubstep vilket får reprecentera "ibland"... xD

Postad 15 October 2011 - 12:04

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Nejdå, jävlas lite med dig bara David. :) Du lyssnar förövrigt väldans starkt. Passa hörseln! Speciellt om du lyssnar sådär starkt i långa perioder.

Postad 15 October 2011 - 12:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Njoo, det e just det som e saken, jag gör ju det...

insett det själv nu, får passa mig!

Postad 15 October 2011 - 12:08

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ja, men ni hade ju inte +4dB läget ju... 6dB e liiite för mycket :)

och flat har jag som sagt för att jag inte KAN boosta mer utan att det bottnar :(

men ser nu att det inte framgår jätte tydligt efter som jag skrev "ibland", men då menar jag ju när jag lyssnar på dubstep vilket får reprecentera "ibland"... xD

Då stämmer ju det jag sa först, alltså att du föredrar lite basboost till dubstep. Och att din själ skulle få lite mer ro med ett par moduler till. :D

Postad 15 October 2011 - 12:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja, stämmer bra det, till dubstep ja, men jag vet inte vad jag läste... :wacko:

Postad 15 October 2011 - 12:12

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Är fan dags att jag kommer förbi hemma hos dig snart också. Är nyfiken både på i6 och Bi21. Något läskande för strupen och det goda sällskapet lär inte göra ett sådant besök sämre. :)

Postad 15 October 2011 - 13:48

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Ja, för artisterna lever ju gott på ditt icke-köpande samvete medan jag, till skillnad mot dom flesta här, köpt enorma mängder musik.

Ja dom lever ju lika gott på mig som inte konsumerar brutala mängder musik som på dig som inte betalar för dig...

Jag har genom åren prenumererat på olika tidningar och plöjt ner åtskilliga tusenlappar på det, men det ger mig inte rätten att gå in i tidningsbutiken och plocka på mig dom tidningar jag vill utan att betala för dom ;)

Postad 15 October 2011 - 15:03

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det stämmer! Men då var det slutna lådor och placeringen var rent åt ****. Så nu ska jag försöka trycka in allihopa i fronten, tillsammans med allt mitt andra bröte. Blir trångt för benen under skrivbordet, hehe.

Hoppas att du får till placeringen. Ditt rum hade väl inte enorma ytor att jobba med va?

Var du inte nöjd med slutna lådor förresten?

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 15 October 2011 - 15:04.

Postad 15 October 2011 - 17:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Vad vill burkarna ha för effekt, märkte på mina B&W cdm1 att dom vaknade till på ett helt annat sätt med mitt NAD

Postad 15 October 2011 - 19:33

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Spelar Ni Massive Attack och Leftfield? Gaymusik som Infected Muchrooms å annat slikt
är bara för småpojkar med bakåtbänd keps och plasttrimmad 240. Boom, boom fy fan vad kul;
där lossnade Biltema spoilern,

Tackar för tipset av Leftfield. Verkar väldigt lovande. Dock så tycker jag att gaynivån på alla tre alternativen verkar vara identisk. ;)

Nä, tacka vet jag Lars Gullin som snurrar här hemma just nu. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 15 October 2011 - 21:08.

Postad 15 October 2011 - 20:48

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Ber härmed om offentlig ursäkt. Bara för att jag vart på skithumör hela veckan och snedtände
på lådvin, så ska Ni inte behöva drabbas av det.

Dock störs jag av blöjraggar jargongen i tråden. Man då får man fanemig hålla sig borta.
My mistake - och jag kommert låta Er vara i fred!

Postad 15 October 2011 - 20:54

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Ta en titt på detta anlegg, och fundera på hur det spelar bas 10x15" i öppen baffel, en kamrat till mej i Oslo har detta anlegget. Stadigt under utveckling, hållt på med detta i 40år mest DIY.
Ett vaket öga kanske ser att det står ett par Avantgarde Trio och slenger i högra hörnet, i snart 10år utan att
blitt brukt

tyvärr fick jag inte in bilden...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  index.php   148.33K   12 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered85f16d8f, 15 October 2011 - 21:05.

Postad 15 October 2011 - 21:15

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ber härmed om offentlig ursäkt. Bara för att jag vart på skithumör hela veckan och snedtände

Dock störs jag av blöjraggar jargongen i tråden. Man då får man fanemig hålla sig borta.

Om du menar att du ska hålla dig borta från tråden överhuvudtaget så tycker jag att du verkligen bör tänka om!

Jag gillar den här tråden för här kan man snacka allt från fyllesnack till att hålla riktigt intressanta diskussioner. Dina synpunkter och kommentarer i den här tråden uppskattas iaf utav mig, trots att jag inte alltid håller med dig. :)

Postad 15 October 2011 - 21:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Vilken mastodont tråd

Är det killsnack som gäller här :)

Postad 15 October 2011 - 21:42

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Inte ska du hålla dig borta ;) Alla har vi en snedfylla ibland :lol:

Vilken mastodont tråd

Är det killsnack som gäller här :)

Näää, hela tråden är en en enda stor kukmätartävling som Bakerman förnärvarande leder :lol:

Postad 15 October 2011 - 21:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Okey
Då har ni min här, som jag tog bild på när jag satt och solade i eftermiddags

Bifogad fil  Fallos.jpg   49.91K   1 Antal nerladdningar

Postad 15 October 2011 - 22:02

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Simma lungt grabbar ;)

Det är min hopfällda parasoll

Bifogad fil  Fallos2.jpg   409.04K   0 Antal nerladdningar

Postad 15 October 2011 - 22:24

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Näää, hela tråden är en en enda stor kukmätartävling som Bakerman förnärvarande leder :lol:

Iaf i kategorin "roligast inlägg som är skrivet på fyllan". :P

Postad 15 October 2011 - 22:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Iaf i kategorin "roligast inlägg som är skrivet på fyllan". :P

:blink: :unsure:

Postad 15 October 2011 - 22:52

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

:blink: :unsure:

Hmm, i kategorin "RIKTIG kukmätartävling" så är det väl bara jag som bokstavligen har droppat brallorna? Så din vinst är ju rätt blygsam i sammanhanget? :P

Förövrigt är jag lite besviken över VISSA lagkamrater som inte ens står fast vid ett hederligt vad. ;)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 15 October 2011 - 22:53.

Postad 15 October 2011 - 22:52

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja jag spelat ju tydligen högst, Brallson och Palle är lagligast och backerman är bara kåt på bas.
Mattiaskarlsson vill inte betala, matsE är sugen på riktig musik och vill ha besök av oss andra ....!

Ja, jag vet ej, men nog fan e tråden störd alltid....

Postad 15 October 2011 - 23:00

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

matsE är sugen på riktig musik

Äntligen så fick vi dig att erkänna att jazzen är den Riktiga musiken! :D

Postad 15 October 2011 - 23:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Ja jag spelat ju tydligen högst, Brallson och Palle är lagligast och backerman är bara kåt på bas.
Mattiaskarlsson vill inte betala, matsE är sugen på riktig musik och vill ha besök av oss andra ....!

Ja, jag vet ej, men nog fan e tråden störd alltid....

Hahaha, spot on David :lol: :lol:

Postad 15 October 2011 - 23:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Hmm, i kategorin "RIKTIG kukmätartävling" så är det väl bara jag som bokstavligen har droppat brallorna? Så din vinst är ju rätt blygsam i sammanhanget? :P

Förövrigt är jag lite besviken över VISSA lagkamrater som inte ens står fast vid ett hederligt vad. ;)

Haha, Men vafan....
Jag var inte med på något sådant + att jag höll på och fixade med backermans steg just då så hade ibte jätte stor lust att hänga med på dina äventyr.
Jag minns inget av att jag skulle ha gått med på att springa naken runta halva Uppsala för att DU fuckat upp en match med biljard... :P

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 15 October 2011 - 23:20.

Postad 15 October 2011 - 23:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Äntligen så fick vi dig att erkänna att jazzen är den Riktiga musiken! :D

Ja, den är okey och mycket mer :)
Men han suktar efter något mer, något med Dub inblandat, han vill känna doften av brunna spolare !!!

Postad 15 October 2011 - 23:24

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Haha, Men vafan....
Jag var inte med på något sådant + att jag höll på och fixade med backermans steg just då så hade ibte jätte stor lust att hänga med på dina äventyr.
Jag minns inget av att jag skulle ha gått med på att springa naken runta halva Uppsala för att DU fuckat upp en match med bokjard... :P

Vi slog ju vad innan vi spelade. Varför du höll på att fixa med Bakermans steg just då var ju p.g.a att du sprang iväg mitt under pågående match. Förövrigt så gick det ju jävligt bra för mig under just den matchen, jag satte ju betydligt mer bollar än vad du gjorde. Jag är värdelös på biljard, men du kan inte skylla på mig i just den matchen iaf. ;) :D Jag stod bara mitt kast helt enkelt. Du fegade ur. :)

Detta kan ju både Bagarn och Palle understryka. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 15 October 2011 - 23:27.

Postad 15 October 2011 - 23:36

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Ja all cred till Brallsson, tycker att det kom väldigt lägligt med det där slutstegsmeckandet.... ;)

Brallsson tog förlusten som en man, och tvekade inte en sekund på att lufta sina privata delar ( Man kan tom tycka att han var lite väl ivrig att få ut och springa :lol:). Men jag tycker gott att du skulle ställt upp för laget David :D

Postad 15 October 2011 - 23:45

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Ähh, vafan. Man får väl stå för sitt ord. :)

Som jag sa efter att vi hade varit hos Bagarn. "Det märks att man inte bor in Norrland längre" ;)

Postad 16 October 2011 - 02:24

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Som jag sa efter att vi hade varit hos Bagarn. "Det märks att man inte bor in Norrland längre" ;)

fantastiskt, det kanske var tur att vi inte var två bröder på plats

Postad 16 October 2011 - 03:06

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Ähh, Kramfors tillhör inte Norrland. ;)

Postad 16 October 2011 - 08:42

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Vi slog ju vad innan vi spelade. Varför du höll på att fixa med Bakermans steg just då var ju p.g.a att du sprang iväg mitt under pågående match. Förövrigt så gick det ju jävligt bra för mig under just den matchen, jag satte ju betydligt mer bollar än vad du gjorde. Jag är värdelös på biljard, men du kan inte skylla på mig i just den matchen iaf. ;) :D Jag stod bara mitt kast helt enkelt. Du fegade ur. :)

Detta kan ju både Bagarn och Palle understryka. :)

Ja all cred till Brallsson, tycker att det kom väldigt lägligt med det där slutstegsmeckandet.... ;)

Brallsson tog förlusten som en man, och tvekade inte en sekund på att lufta sina privata delar ( Man kan tom tycka att han var lite väl ivrig att få ut och springa :lol:). Men jag tycker gott att du skulle ställt upp för laget David :D

Haha, Neee, jag har som sagt inget minne va att jag skulle gått med på att springa naken runt parken....
det sas bara att man skulle få ett straff om man förlorar, vi skulle slå vad sedan sas inget mer vad jag minns... :unsure:
men en allvarligt, utan att försöka något, jag har faktiskt inte ett minne av det :lol:

+ att jag som sagt inte kände mig riktigt "med i matchen" just då, utan jag va i ett annat rum och höll på med ett steg.

Nästa gång Brallan, då e det jag som springer så får du stå kvar, mitt ord !

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 16 October 2011 - 08:44.

Postad 16 October 2011 - 10:12

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Ähh, Kramfors tillhör inte Norrland. ;)

Ne de e ju nästan fjollträst de me...

Postad 16 October 2011 - 14:14

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Ja, den är okey och mycket mer :)
Men han suktar efter något mer, något med Dub inblandat, han vill känna doften av brunna spolare !!!

:unsure: :lol:

Postad 16 October 2011 - 15:15

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Ja dom lever ju lika gott på mig som inte konsumerar brutala mängder musik som på dig som inte betalar för dig...

Jag har genom åren prenumererat på olika tidningar och plöjt ner åtskilliga tusenlappar på det, men det ger mig inte rätten att gå in i tidningsbutiken och plocka på mig dom tidningar jag vill utan att betala för dom ;)

Vad har du för grund att jag inte betalar för mig? Jag är tämligen säker att dom har fått mycket mer pengar via mig än via dig iaf. Btw, håller du alltid hastighetsbestämmelserna?

Extremt dålig jämförelse. Trodde faktiskt att folk inte fortfarande använde den ologiska jämförelsen. Stor skillnad mellan att ta en matriel pryl och att kopiera en icke-matriel pryl.

Postad 16 October 2011 - 19:21

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Nu ska jag gå ner och titta på en film som jag har.....köpt....
Kapten Usa. :)
Förväntar mej lite härligt bastryck ur den. :D

Postad 16 October 2011 - 20:09

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Hoppas att du får till placeringen. Ditt rum hade väl inte enorma ytor att jobba med va?

Var du inte nöjd med slutna lådor förresten?

Nej, jag har 9m2 att jobba med. Då ska jag få plats med min säng, skrivbord och apparaterna :P
Nja, slutet har jag aldrig gillat. Men jag får kanske inse mina begränsningar i detta rummet att antingen bygga sluta lådor eller hålla mig till 2st BR lådor. Men visst jag kan få in 4st BR, men det blir trångt. Bifogar en bild på hur jag har skissat lite på det. Benen på skrivbordet får jag flytta och modda lite. Men det går :D

Postad bild

Postad 16 October 2011 - 20:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Nu ska jag gå ner och titta på en film som jag har.....köpt....
Kapten Usa. :)
Förväntar mej lite härligt bastryck ur den. :D

Om inte annat kan du förvänta dig att bli bored to death!

Postad 16 October 2011 - 22:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Nej, jag har 9m2 att jobba med. Då ska jag få plats med min säng, skrivbord och apparaterna :P
Nja, slutet har jag aldrig gillat. Men jag får kanske inse mina begränsningar i detta rummet att antingen bygga sluta lådor eller hålla mig till 2st BR lådor. Men visst jag kan få in 4st BR, men det blir trångt. Bifogar en bild på hur jag har skissat lite på det. Benen på skrivbordet får jag flytta och modda lite. Men det går :D

Postad bild

Varför siktar du inte på något mer vettigt och realistiskt istället ?
Du har skissat på massor av megalådor i ett allt för litet rum hur länge som helst nu.
Du får ursäkta, men det på bilden ser bara fånigt ut.
Två st SLS 10 i 42 liter slutet skulle spela som FAN i ditt rum. Där har du ett basystem som knappt tar någon plats, kostar nästan gratis, och spelar som fan på 9 kvadrat.
Om du sen ska flytta till något större behöver du ju inte gråta floder för att du har två element för 1500 som du inte har någon använding för...

Om inte annat kan du förvänta dig att bli bored to death!

Ja.. Den var inte någon höjdare direkt.. Klart sämst av alla "superhjältefilmer" dom senaste åren.
Förutom Watchmen då.. Den sög ju röv som ingen annan.
Kapten USA hade dock ett hyfsat ljudspår.. :)

Postad 17 October 2011 - 07:25

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Varför siktar du inte på något mer vettigt och realistiskt istället ?
Du har skissat på massor av megalådor i ett allt för litet rum hur länge som helst nu.
Du får ursäkta, men det på bilden ser bara fånigt ut.

Komorok sa precis likadant, att det såg skit ut rent ut sagt :P
Jo, jag får väl inse mina begränsningar i rummet och bygga lite normalt dimensionerat. Tanken var ju mest att bygga överdimensionerat för att ha det färdigt att bara smacka in i nästa rum :)
Men kommer nog ändå köra 2st av XXLS 12" elementen, just för att då är det bara att skaffa mig fler när jag flyttar. Lådorna blir ju inte jättestora ändå, ca 60l slutet skulle jag kunna köra.

En film som ni med baskapabel rigg och helst lite infra skulle testa är ju filmen "9". Ska vara riktigt jävlig bas i den :)

Postad 17 October 2011 - 07:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Postad bild

Kommer att låta SKIT !

helt enkelt... så dåligt att du kommer nog inte tycka det är speciellt kul att lyssna... :(
jag vet, har själv haft det problemet, så tro mig...

JAG tycker att du ska satsa på Ino i6 i ditt rum, det är perfekt !!!!
dom fungerar bara så otroligt bra på även korta lyssningsavstond, det gör ABSOLUT INTE i14/i16s och upp...

Om jag vore dig skulle jag satsa på i6 och om jag inte vill spendera för mycket pengar på moduler så är ju 4st xxls i slutet nära till hands.
det får du plats med i rummet utan problem och om du bygger dom smart så kan du även placera dom någorlunda optimalt.

Det kommer att ge dig så otroligt mycket mer...

tro mig när jag säger att i6 räcker till i rum av denna storleken, det räcker för att spela grishögt !

Allternativt vänta med att köpa något för en du har ett större rum, om du inte vill gå några mellansteg, det ÄR dumt att köra i14 i ditt lilla rum.
jag har testat så du behöver inte !
Mina i16s har hittat en ny ägare...

Postad 17 October 2011 - 10:00

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Vad har du för grund att jag inte betalar för mig?

Följande:

Men man kan ju inte strunta i att lyssna på musik bara för att musiken man gillar inte håller tillräckligt hög kvalite, det är ju helt befängt!

Vart har jag sagt det? Jag har sagt jag inte köper skivan.

Hur får du musiken då?

Överallt ifrån.

Herr. Karlsson får ladda ner bäst han vill vad det mig anbelangar, men om det duger att lyssna på när det är ''gratis'' så kanske man inte gnälla över att det är för dålig kvalite för att köpa... ;)

Om man inte förstår så frågar man istället för hittar på massa saker. Jag tycker iaf det är bättre.

Det var ju EXAKT det jag gjorde, jag frågade vart ifrån du fick din musik om du inte köper den. Till svar får man ett kryptiskt ''överallt ifrån'', eftersom du svarar som du gör så förutsätter jag att det involverar att skaffa den på olagligt sätt, rätta mig gärna här om jag har fel?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.