PALLE! lägg ner spaden och, Nej mattias, inte kasta sand...
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 17 October 2011 - 11:25
PALLE! lägg ner spaden och, Nej mattias, inte kasta sand...
Postad 17 October 2011 - 12:24
Förstår verkligen inte hur man orkar lägga ner tid och ork på sånt här skit!
Starta en ny tråd om ni vill älta mera, börjar bli rätt tjötigt att läsa erat dravel om detta.
Postad 17 October 2011 - 13:25
Kommer att låta SKIT !
helt enkelt... så dåligt att du kommer nog inte tycka det är speciellt kul att lyssna...
jag vet, har själv haft det problemet, så tro mig...
JAG tycker att du ska satsa på Ino i6 i ditt rum, det är perfekt !!!!
dom fungerar bara så otroligt bra på även korta lyssningsavstond, det gör ABSOLUT INTE i14/i16s och upp...
Om jag vore dig skulle jag satsa på i6 och om jag inte vill spendera för mycket pengar på moduler så är ju 4st xxls i slutet nära till hands.
det får du plats med i rummet utan problem och om du bygger dom smart så kan du även placera dom någorlunda optimalt.
Det kommer att ge dig så otroligt mycket mer...
tro mig när jag säger att i6 räcker till i rum av denna storleken, det räcker för att spela grishögt !
Allternativt vänta med att köpa något för en du har ett större rum, om du inte vill gå några mellansteg, det ÄR dumt att köra i14 i ditt lilla rum.
jag har testat så du behöver inte !
Mina i16s har hittat en ny ägare...
Jo, man kanske helt enkelt blir tvungen att ta ett litet mellansteg med mitt lilla rum. i6 tror jag också hade passat perfekt i detta rummet. Efter dina omdömen om dem så tror jag att det hade varit riktigt smutt! Får väl skissa på lite mindre system och helt enkelt ställa in mig på att jag MÅSTE uppgradera när jag skaffar större rum.
Tänkte att jag skulle avvakta lite och se vad Decisive audio kommer med, gissar att toppar inte ligger långt iväg
Postad 17 October 2011 - 13:31
omdömmen om bi21 vs i6 kommer i veckan, det är ju intressant för dig också ju
Postad 17 October 2011 - 14:01
Ja, det gör dom
omdömmen om bi21 vs i6 kommer i veckan, det är ju intressant för dig också ju
Gissa om jag sitter och väntar spänt
Men som sagt, toppar ifrån decisive audio borde inte ligga långt borta. Då kan jag ju vänta tills de kommer
Redigerat av Svenn3SaataN, 17 October 2011 - 14:03.
Postad 17 October 2011 - 18:20
och ja...den ska spelas högt..kanske inte så bra att testa om ni bor i lägenhus
Redigerat av Ljungby, 17 October 2011 - 18:22.
Postad 17 October 2011 - 20:41
Dom specar lite konstigt där tycker jag, eller hur menar dom med.
* Effekt:
180 Watt 8ohm
290 Watt 4ohm
400 Watt 2ohm
10-400 Hz -1dB
Postad 17 October 2011 - 21:03
Postad 17 October 2011 - 21:09
https://www.minhembio...0
Dom specar lite konstigt där tycker jag, eller hur menar dom med.
* Effekt:
180 Watt 8ohm
290 Watt 4ohm
400 Watt 2ohm
10-400 Hz -1dB
Om du läser lite noggrannare så är det specen på stärkaren.
Reckhorn är ett märke jag skulle hålla mig borta ifrån. Många som inte är nöjda med prudukterna. Bagarns subsonicfilter gjorde ju nåt väldigt knepigt med ljudet t.ex.
Ja.. Sen när jag köper nya element så hoppas jag att jag kommer slippa ett högpass...
Postad 17 October 2011 - 21:19
Ja.. Sen när jag köper nya element så hoppas jag att jag kommer slippa ett högpass...
Vad blir det, Fi?
Och utbyggnad eller kanske tom flytt?
Postad 17 October 2011 - 22:28
Om dom blir klara någon gång...
Postad 18 October 2011 - 05:52
Det e ju mesbasar ju...
Postad 18 October 2011 - 07:40
Vet inte.. Inte flytt än i alla fall. SDX 15 MKII skulle ju vara något...
Om dom blir klara någon gång...
Du kör ju redan F1-bil på Gocartbana, tror du det går så mycket snabbare för att du byter till ett par
Bättre däck, eller skall du försöka komma ut på dom riktiga banorna.
Vore riktigt skoj att se någon som kan akustik förklara varför du inte har någon bas där nere.
Postad 18 October 2011 - 14:37
hehe den var tillochmed kul med mina högtalare, som inte är några basmonsterhttp://open.spotify....H5DWyoXJovgOZl8 BAS elle va säger ni ??
och ja...den ska spelas högt..kanske inte så bra att testa om ni bor i lägenhus
Postad 18 October 2011 - 17:29
Vore riktigt skoj att se någon som kan akustik förklara varför du inte har någon bas där nere.
Tätt rum, uppreglade väggar med luftspalt, och bara dubbelgips..
Det behöver man inte kunna akustik för att förstå att det är dom som flexar med...
Postad 18 October 2011 - 17:40
Kan det vara att dina subbar tar ut varandra på något konstigt sätt?!
Om du tagit ner XTZ pro så kan du se om sakerna spelar i fas eller inte, jag skall själv testa detta snart.
Postad 18 October 2011 - 17:48
Det går inte att jämföra med ett rum som har stumma väggar, fast med dörröppningar.
Postad 18 October 2011 - 17:49
Postad 18 October 2011 - 18:39
https://www.minhembio.com/bakerman22/Aha, trodde det bara var den ut mot hallen. Och att dom andra var i betong/lekablock.
Postad 18 October 2011 - 19:02
Postad 18 October 2011 - 19:06
Innerväggarna som skall käka upp allt där menar du?
Något är skumt i ditt rum!
Postad 18 October 2011 - 19:41
Ser ju ut som det är betong hela skiten, vad är det som skall flexa?
Innerväggarna som skall käka upp allt där menar du?
Något är skumt i ditt rum!
Öhh...?
Har du kollat på bilderna eller...?
Med reglade innerväggar med en luftspalt på tre centimeter kan allså väggarna flexa just tre centimeter.
Tror du att 50 kvadrat väggyta som kan flexa tre centimeter inte är tillräckligt för att äta bas från fyra femtontummare...?
Bifogad fil(er)
Redigerat av Bakerman, 18 October 2011 - 19:50.
Postad 18 October 2011 - 19:53
"rätt" som i, typ förjävla irriterande...
Postad 18 October 2011 - 19:55
Det är absolut tillräckligt, om massa andra omständigheter är "rätt" och det verkar dom ju vara i ditt fall...
"rätt" som i, typ förjävla irriterande...
Ja.. Det är typ KUUKEN, men vad gör man då ?
Jag bygger inte om hela huset för det.
Får se om det blir något bättre om jag får tag på några nya element framöver.
Postad 18 October 2011 - 20:04
Aja du är nog med på hur jag menar
Postad 18 October 2011 - 20:23
Men det blev ganska bra iaf, gick spik rakt från 30 till 17hz sen föll det som en sten efter 16 hz.
Postad 18 October 2011 - 20:38
Absolut inte så mycket baskäkande som du verkar ha, visst basar det. men med sakerna du har så hade man ju velat vara nära att tuppa av.
Aja du är nog med på hur jag menar
Jag är med på hur du menar..
Grejen är ju att frireglade väggar oftast skapar bättre ljud. Väggarna ger med sej, så det blir inte så resonant.
Dac83 här precis ovan har ju liknande konstruktioner som jag. Tror han kör kvartspipor, och jag BR, men stora kaviteter med låg avstämning.
Han kör i en betongbunker.
Jag är helt övertygad att mina rör skulle spela SAAAAATAN i hans rum, eftersom hans två gör det.
Däremot har jag betydligt bättre bas än vad han hade när jag var där.
Pest eller kolera..
Ett betongrum med rejäla åtgärder är givetvis det bästa av allt, men ibland får man tänka steget längre.
Ett sånt rum blir ju totalrenovering för en eventuell husköpare som har nada intresse av hembio...
Min bas som den är nu räcker nog till dom allra flesta. Även att jag själv skulle vilja ha lite mer...
Postad 18 October 2011 - 20:43
Postad 18 October 2011 - 20:46
( Mäter dessutom lågt på dessa )
Resonansen
visar resonans.bmp 3.03MB
9 Antal nerladdningarInte så farlig peak men stygg resonans, gäller att man mäter så man ser båda dessa.
visar resonans2.bmp 3.03MB
4 Antal nerladdningar
Redigerat av Evil Homer, 18 October 2011 - 20:53.
Postad 18 October 2011 - 20:54
Du får tyvärr klicka på länkarna denna gången, orkar inte göra om
Postad 18 October 2011 - 21:20
Ny leksak på ingång då
http://www.adventure...0/03/g01-nb.png
Mumms !
Ser nice ut, fastän jag inte vet vad den ska vara bra för
Se nu till att skriva lite om Bi21 vs i6 istället, hehe.
Postad 19 October 2011 - 04:53
Dac83, har du mätning som även visar resonanserna?
( Mäter dessutom lågt på dessa )
tyvärr inte, jag måste skaffa riktig mätutrustning, funderar på room analyzer. men tycker inte att jag borde ha extremt mycket resonans eftersom att det låter faktiskt riktigt tight & bra!
Postad 19 October 2011 - 05:17
Ser nice ut, fastän jag inte vet vad den ska vara bra för
Se nu till att skriva lite om Bi21 vs i6 istället, hehe.
Jag är ju ren 2kanal njutare, Surround är ju trevligt, för dom som vill ha sjuundratusen högtalare i rummet!
Det vill inte jag för det är fult och hemskt och i slutänden dyrt om det ska vara klass på prylarna.
Så jag köper 2kanal prylar i stället rakt av, jag njuter lika mycket av film med 2kanal som med surround, om inte mer !
Så, jag TÄNKER INTE ha en stor, ful och hemsk surroundreciver som försteg...
Jag är väldigt petig med hur elektroniken ser ut, detta för att jag vet att den kommer att synnas och då måste den vara som jag vill.
Det är värt mycket, att ha elektreonik som för mig är estetiskt tilltalande och som jag vet passar in. Helt enkelt kommer att göra sig sjukt bra i den möblering och stil som jag vill ha i ett kommande boende också
Det du ser på bilden är ett Meridian g02 Försteg, mumsigt som s*tan!
Snyggt, rätt stil och har det jag behöver och vill ha!
Eftersom jag har datorn som DVD/Blue-Ray/CD/radio + typ allt annat så får D/A omvandlingen ske i denna också med mitt riktigt bra ljudkort Asus essence ST.
Så jag behöver "bara" ett snyggt, stilrent försteg med "rätt" stil på som dessutom har bra tekniska data och har sjukt bra kvalitet.
Tada!!!
Nu har jag det jag behöver
Försteg: Check!
Nästa =2st moduler till: Arbete pågår !
Efter det = Ingenting mer att göra i stort sätt för en jag har ett annat boende och vid detta laget så är förhoppningen/planen att det ska vara verklighet också
Postad 19 October 2011 - 07:59
Jag är ju ren 2kanal njutare, Surround är ju trevligt, för dom som vill ha sjuundratusen högtalare i rummet!
Det vill inte jag för det är fult och hemskt och i slutänden dyrt om det ska vara klass på prylarna.
Så jag köper 2kanal prylar i stället rakt av, jag njuter lika mycket av film med 2kanal som med surround, om inte mer !
Så, jag TÄNKER INTE ha en stor, ful och hemsk surroundreciver som försteg...
Jag är väldigt petig med hur elektroniken ser ut, detta för att jag vet att den kommer att synnas och då måste den vara som jag vill.
Det är värt mycket, att ha elektreonik som för mig är estetiskt tilltalande och som jag vet passar in. Helt enkelt kommer att göra sig sjukt bra i den möblering och stil som jag vill ha i ett kommande boende också
Det du ser på bilden är ett Meridian g02 Försteg, mumsigt som s*tan!
Snyggt, rätt stil och har det jag behöver och vill ha!
Eftersom jag har datorn som DVD/Blue-Ray/CD/radio + typ allt annat så får D/A omvandlingen ske i denna också med mitt riktigt bra ljudkort Asus essence ST.
Så jag behöver "bara" ett snyggt, stilrent försteg med "rätt" stil på som dessutom har bra tekniska data och har sjukt bra kvalitet.
Tada!!!
Nu har jag det jag behöver
Försteg: Check!
Nästa =2st moduler till: Arbete pågår !
Efter det = Ingenting mer att göra i stort sätt för en jag har ett annat boende och vid detta laget så är förhoppningen/planen att det ska vara verklighet också
Jaha.. Vad synd.. Jag skulle fråga dej om du ville ha mina åtta a2, men då ger jag bort dom till någon annan.
Postad 19 October 2011 - 08:36
Snygg volympot!
haha, Jahhh !
Jag gillar designen på hela apparaten.
Lite "lull lull" är att man kan döpa ingångarna och konfigurera dom exakt som man vill och ställa individuell kännslighet på dom vilket är värt mycket !
Sedan har den en glasskiva som "lock" som man kan stå och spegla sig i, eller varför inte slicka längst med den massiva aluminiumfronten med utfrästa stycken som knappar ? ^^
Sjukt snyggt att ha en bänk med modulerna undangömda i, och stegen undangömda i och samma sak med datorn.
sedan bara denna snygga pjäs i mitten ovanpå bänken och vara stilig
och mina i6 på var sida längre ut på bänken.
DET är vad jag ser framför mig, och denna är perfekt !
Alltså, jag lägger ca 4000kr mer än "nödvändigt" för dom fungtionerna, enbart för att jag vill ha JUST EXAKT denna designen och jag älskar deras fjärkontroller !
Sedan så är Meridian jävligt bra, bättre blir det inte tekniskt och kvaliten är typ löjligt bra... så, jag anser den vara värd sitt pris/ det jag betalar för den.
Edit: typ billigt med tanke på att det är Hi-end med nypris på 40k
Jaha.. Vad synd.. Jag skulle fråga dej om du ville ha mina åtta a2, men då ger jag bort dom till någon annan.
Haha, ja de lika bra att dom hamnar hos någon som vill ha dom och behöver dom...
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 19 October 2011 - 08:52.
Postad 19 October 2011 - 09:24
Jag menade hela apparaten. Du använder ju den som en volympot.haha, Jahhh !
Jag gillar designen på hela apparaten.
Postad 19 October 2011 - 10:18
Jo, och jag medJag menade hela apparaten. Du använder ju den som en volympot.
En väldigt snygg en som sagt.
Och i svart finns det inte ens ord att baskriva hur sjukt snygg den är...
oppsss, försa jag mig nu ?!
Postad 19 October 2011 - 10:36
Det är svårt att hänga med ibland när det blir mycket smileysar.Jo, och jag med
Postad 19 October 2011 - 11:37
Hög kvalitet rakt igenom och Meridian har ju lite filosofin att dom INTE vill ha ett "sound" utan verka oförstörande/ oförändrande på signalen
Och jag tycker att dom brukar göra detta med bravur, tror inte denna fina pjäs kommer att brista på någon punkt, e ju ett av deras finaste analoga enhet någonsin så...
Denna och sedan kanske man senare får tag i en G08 CD-spelare till för rimliga pengar, "bara för att", OM den är svart !
jag vill ha Svart, det ska vara Svart, den är snygg som få i silver, men helt utan konkurrens i svart !
edit: bilderna gör den inte på något sätt rättvis...
edit2: någon som min svarta G55'an som jag hade förr, 5 kanal steget ?!
har ångrat att jag sålde den sedan jag första början typ... men just då kändes det som en bra ide...
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 19 October 2011 - 11:49.
Postad 19 October 2011 - 12:48
2st/kanal på 4kanaler och "1 kanal över"
Njaa, snarare bryggad till topparna
2x300w 8ohm
Postad 19 October 2011 - 14:28
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 19 October 2011 - 14:31.
Postad 19 October 2011 - 14:47
Postad 19 October 2011 - 15:02
Nu skall det nog gå att skicka igen, kör på.Niklas din härk! Du har fullt i din inkorg.
Antagligen framlyssnad under samma förutsättningar som blindtesten här i trådenAnnars kan du ju köpa en gammal Denon 2105 - den är ju så lovordad
(dock ful som stryk)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
25 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?