Annars kan du ju köpa en gammal Denon 2105 - den är ju så lovordad
(dock ful som stryk)
Läser du inte vad man skriver, Vaahh?!
Ingen stor och ful hembioreciver kommer nära mitt hemm...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 19 October 2011 - 15:19
Läser du inte vad man skriver, Vaahh?! Ingen stor och ful hembioreciver kommer nära mitt hemm... Postad 19 October 2011 - 15:38
Haha, jo jag drygar mig bara lite
Den låten var helt sinnessjuk...dålig låt, men FEEEET bas! Redigerat av Unregistered95265801, 19 October 2011 - 15:54. Postad 19 October 2011 - 15:42 ' Hur kopplar du en sub till den nya tvåkanalaren (om du nu gör det?) Har den en pre-out? Redigerat av Unregisteredcc128e50, 19 October 2011 - 15:42. Postad 19 October 2011 - 16:41
Det är ett rent försteg, från den kopplar jag mitt aktiva delningsfilter som delar upp signalen till mina toppar/stativare och till basmodulerna. Postad 19 October 2011 - 16:43 Ja, för Emotiva är ju sjukt snygga Postad 19 October 2011 - 16:47 Där fick du till det Men iofs skulle väl allt annat än försteget vara gömt, så då spelar det kvitta om det låter ok. Postad 19 October 2011 - 17:51
Tar man bort dom fula "listerna" så blir som svarta och rena till utsendet Och med en tejpbit över den hemska lysande blå on/off knappen så blir det helt ok. Men som sagt, dom kommer inte alltid stå så att som synns... Du e bara avis för att du har en sådan dära stor och ful och hemsk och ond och, sa jag ful... ?! surround reciver.... Postad 19 October 2011 - 19:16
Du får ge ett utlåtande efter du testkört Emotivan...jag är självsugen på att testa ett AB steg istället för mitt klass D....
Postad 19 October 2011 - 19:40 haha, näääduu, knappast avis. Förhoppningsvis så slipper jag se några apparater inom en snar framtid (förutom CD spelaren + skivspelare). Postad 19 October 2011 - 19:57 http://www.imdb.com/title/tt0195714/ En gammal goding, men jag tog en annan rulle i sista stund. From Paris with love http://www.imdb.com/title/tt1179034/ Postad 19 October 2011 - 20:45 Släpp kartongen och lägg upp lyssningsupplevelsen Bi21 vs i6 istället Postad 20 October 2011 - 05:15
Blev inte mycket annat gjort igår än att, när jag va hemma kl 2000 och hade ätit middag och klockan hunnit bli 2100. Då så ansöts g02'an i setuppen.
Sedan lyssnades det på musik samtidigt som jag beundrade den Placebon var hög, det lär vansinnigt bra, helt klart värda placebopengar Men mest feelgood pengar faktiskt, då jag nu känner att försteget är var jag vill ha Men jag är tämligen säker på en sak, en sak som jag tidigare reflekterat över. Och det är att mitt ljudkort antagligen jobbar bättre med ett aktivt försteg som last än en passiv pott. För som det är nu så tycker jag att jag hör samma skillnad som när jag testat köra andra försteg som är aktiva. Det blir liksom lite mera "själ" i musiken på något vis.... Det är helt klart något som händer mellan en akriv last (lätt last) och en passiv last (svår last) Och jag tror det hänger på lastimpedansen men kanske något mer ?! Jag ska gräva mig in i databladen till ljudkortet och mätningarna för att se vad man kan göra för att underlätta ytterligare Edit: Neeeej jag påstår inte att jag skulle kunna pricka det i ett blindtest, Utan bara att jag tycker mig höra en trend ! Blindtest hade kanske gjort det hela än tydligare då inte placebon kan förvanska upplevelsen, eller tvärt om. Spela roll, jag tror på subjektiva upplevelser och att alla upplevda förbättringar är av värde. Men är själv kritisk och selektiv med vad jag tror på och inte, detta är dock rent tekniskt något som kan påverka signalen fullt hörbart. Nu va den biten avklarad, Punkt! Postad 20 October 2011 - 07:07
Ljudkortet i datan
Redigerat av Unregistered95265801, 20 October 2011 - 07:07. Postad 20 October 2011 - 07:52
Kör med dator som signalkälla med ett Asus Essence ST, analog RCA ut direkt till förstget.
Dacen i det ljudkortet är super bra och analogdelen lika så, men kanske att utgångsteget kunde ha varit laststabilare... Men i övrigt låter det super ! Postad 20 October 2011 - 09:37
Jag sätter på mig lösskägget och gratulerar till ett ubersnyggt och erkänt bra försteg!
Meridian vet vad dom sysslar med. Postad 20 October 2011 - 09:59
tackar, tackar !
ja, det är sannerligen ett stadigt och bra bygge ! stridsvagnskännsla ! Som på G55'an jag hade, riktigt hög kvalitetskännsla på all reglage och knappar och lådorna är ju i massiv och bärande, tjock sluminium. Får se, OM det dyker upp en G08 CD-spelare någon gång så kanske jag blir tvungen att köpa den... Bara om den är svart såklart ! så det lät nog aldrig inträffa, det är inte vanligt med svarta Meridianprylar så gissa om jag blev helt till mig när jag hittade försteget jag suktat efter så många gånger, och dessutom i just svart !! Och till ett pris som inte var "så blodigt" 4000kr mer än vad det "behöver kosta" för fungtionen helt enkelt, men jag anser det vara värt 4000kr för den feelgood kännsla det ger att ha den snygga och välbyggda lådan, "stilen" och vetskapen om att den tekniska biten även den är på absolut topp Edit: Jag satt igår och lekte lite med inprogrameringen och namnsättnignen av olika ingångar. sedan va klockan helt plötsligt 22:30... Postad 20 October 2011 - 13:19
Damn jäkla telefon kan inte säkerhetskopiera den, tänkte uppdatera till ios5
Postad 20 October 2011 - 14:38
Pratade just lite med grannen, han är ägare till stadens biograf. Berättade att dom just gav bort två stycken av deras gamla projektorer. Hade allt vart rätt häftigt att ha i ett biorum.
Postad 21 October 2011 - 08:57
Nej, du har fel, högst 0,5 / 5 men på endast tack vare att det finns lite roliga effekter i, egentligen e det en 0p.... Inte alls min typ av film ! Postad 21 October 2011 - 13:27
När vi ändå är inne på B-segmentet och rotar runt,
"Tretton" är en amerikanst kvalitet's film i sammanhanget.... Postad 21 October 2011 - 14:42
Nej, äkliga j*vlar heter det!
bra filmer är. : K-pax : master and comander : Bourne filmerna : tunna röda linjen : lilja4ever : green zone : blow : the boat that rocked : will hunting : Matrix 1 och många fler, men detta är ju RIKTIGA filmer med konstnärliga och fina/ bra och betydande inslag. Ska man bra slötitta på film så duger det dock med Bfilmer, men ger ingen vidare upplevelse och inte blir det någon givande filmstund heller. Postad 21 October 2011 - 14:54
Sedan har jag sett en massa franska, spanska och italienska filmer som jag tycker är vansinnigt bra.
Men minns inte vad någon heter tyvärr... En del av dom hade varit kul att se igen, juhhh! Postad 21 October 2011 - 16:04
Ungefär när börjar fredagsdubsteptips med David?
PS. Watchmen äger. PPS. Hårt. Redigerat av spuj, 21 October 2011 - 16:06. Postad 21 October 2011 - 18:24
.....en kedja butiker som säljer latexdressar, skinnkostymer, buttplugs, jättedildos och dylikt, som endast besöks av män... Postad 21 October 2011 - 18:27 Vi måste ta tillbaka den där +1 eller gilla-knappen Postad 21 October 2011 - 18:29
Postad 21 October 2011 - 18:37
Imorgon så skall det justeras in ett par SVS PB13U DSP, skall bli intressant att lyssna/känna när det ligger ett par hundra watt till på elementet.
Måste ju nästan se den där watchmen Postad 21 October 2011 - 18:42
Jag skulle kanske kunna sponsra med en inplastad på BD... Har köpt ett par megapaket med BD, och tror att jag har dublett av den... Kanske... Behöver ju visserligen inte ens en eftersom den suger lurvig åsnepung... Postad 21 October 2011 - 18:55 Du kan ha den som underlägg till ölen dagar du känner dig extra gay Postad 21 October 2011 - 19:23
Problemet är att du saknar förmågan att se djupet i Watchmen (extended). Du är lite som en bonde som kollar på Maja Desnuda. Du ser bara en fempoängare som fläker ut sig, när kultureliten (dvs jag
Postad 21 October 2011 - 19:49 Det börjar direkt efter rapporten om Bi21 vs i6 battlen 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |