Det var mycket tråkigt att höra! Ska absolut skicka honom ett PM!Här kommer en till bild från helgen.
Ang Mayro så kan jag meddela att jag frågade honom vart han tagit vägen senast igår och då meddelade han att hans fru nu sorgligt nog gått bort. Han sa att det var OK att jag berättade om det var nån som frågade. Detta hände i Söndags och finns omskrivet av honom i nån tråd på fotosidan. De som vill kan ju skicka ett privat meddelande till honom, det tror jag han skulle uppskatta.
Postad 22 September 2010 - 17:57
Postad 22 September 2010 - 18:27
Usch, var det jag misstänkteAng Mayro så kan jag meddela att jag frågade honom vart han tagit vägen senast igår och då meddelade han att hans fru nu sorgligt nog gått bort. Han sa att det var OK att jag berättade om det var nån som frågade. Detta hände i Söndags och finns omskrivet av honom i nån tråd på fotosidan. De som vill kan ju skicka ett privat meddelande till honom, det tror jag han skulle uppskatta.
Postad 22 September 2010 - 20:45
En annan bild på La Sagrada
_IGP8793_Edit.jpg 395.72K
0 Antal nerladdningarPentax K200D +DA40
Postad 23 September 2010 - 05:41
DSC_4013.jpg 501.17K
0 Antal nerladdningarEDIT: Såg nu att det var ett magentastick i bilden så jag har fixat till det lite.
Redigerat av overhard, 23 September 2010 - 07:32.
Postad 23 September 2010 - 17:19
Halv nio i Söndags morse avled min livskamrat och fru samt barnens mor i våra armar.. Slutet var utan smärtor. Och utan ångest..
Hon kämpade ända in i det sista . Och vi hann berätta att vi älskar henne..Och Lena hann säga detsamma till oss...
Personalen som många utav dom har varit med under Lenas långa långa hårda kamp grät med oss.. Dom frågade även om dom fick ta en stund med Lena och göra henne fin samt ta avsked.
Efter dom fått tagit avsked så gick jag och barnen in igen en sista gång fast vi tagit sista avskedet redan.. Då hade dom kammat henne. Tagit bort alla slangar mm. Bytt kläder till en söt blus och lagt vackra blommor mellan hennes händer och tänt ljus bredvid en bibel och lagt på henne ett vackert täcke. Lena var så vacker så vacker.
Lena var en mycket speciell människa som många utav dom som känner henne vet. . Hon fångade allas hjärtan med sin totala mjukhet . Samt sin stil att aldrig aldrig någonsin ens höja rösten eller säga för många ord.. Aldrig tänka egoistiskt. Samt alltid vara ödmjuk...
Men nu är Lenas smärtsamma hårda kamp över.. Och jag vet att hon är väl omhändertagen där hon nu finns..
Tobbe Med familj.
Postad 23 September 2010 - 17:39
Bifogad fil(er)
Postad 23 September 2010 - 18:52
Hudfärgerna känns svaga tycker jag och bilden ser lite konstgjord ut. Vad har du gjort?Bebisen
EDIT: Såg nu att det var ett magentastick i bilden så jag har fixat till det lite.
Annars sitter ju skärpan och ljuset ser ut att ha varit bra, men vart bilden för mörk ur kameran?
Mycket trevlig bilden stilla bild från igår
Postad 23 September 2010 - 18:57
m.m. m.m.
Orginal med standardinställningar i LR:
DSC_4013_3.jpg 91.99K
0 Antal nerladdningarHar komprimerat den rätt hårt men säg till om jag ändå ska ta bort den.
Redigerat av overhard, 23 September 2010 - 19:01.
Postad 23 September 2010 - 19:21
Den här bilden följde ljuset endast mot ögonen, lite annorlunda men jag tycker om mystiken som blir i bilden.
Postad 23 September 2010 - 19:22
Aha..det förklarar en hel delDen är rätt hårt bearbetad. Har gjort en mini-fusk-hdr kan man säga. Började med att ändra tonkurvan till linjär och ljusa upp mörka partier men mörka ner skuggpartierna. Har även gått på med fyllnadsljus, återhämtning och massa klarhet. Har även tagit bort en massa "hormonplitor" Även ljusat upp röd och orange och lagt en svag vanilj / sepiaton.
m.m. m.m.
Postad 23 September 2010 - 20:15
Alla dina senaste bilder från resan är mycket bra GroKKen! Jag ser en tydlig skillnad mellan bilderna före och de från resan. Har du fått inspiritationen från själva resan? Din kreativitet har definitivt varit på topp känns det som, och redigeringen har följt en tydlig linje tycker jag.Pentax K200D +DA40
Det märks att du tagit vara på varenda vy och komponeringarna är alla perfekta tycker jag.
Hur har det känts att bara använda DA 40? Kände du dig inte begränsad av dess brännvidd? Eller hjälpte den snarare till att öka din kreativitet?
Vore intressant att höra dina tankar angående detta
Postad 24 September 2010 - 10:11
Ett dåligt försök att göra något vackert fint
054.jpg 50.84K
0 Antal nerladdningar
Postad 24 September 2010 - 12:00
1002210104.jpg 744.51K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Velodynamic, 24 September 2010 - 12:02.
Postad 24 September 2010 - 19:42
Tack så mycket Mikael, det var jättekul att höra att du tycker detAlla dina senaste bilder från resan är mycket bra GroKKen! Jag ser en tydlig skillnad mellan bilderna före och de från resan. Har du fått inspiritationen från själva resan? Din kreativitet har definitivt varit på topp känns det som, och redigeringen har följt en tydlig linje tycker jag.
Det märks att du tagit vara på varenda vy och komponeringarna är alla perfekta tycker jag.
Hur har det känts att bara använda DA 40? Kände du dig inte begränsad av dess brännvidd? Eller hjälpte den snarare till att öka din kreativitet?
Vore intressant att höra dina tankar angående detta
I några lägen kunde jag känna mig lite begränsad men då bytte jag till 18-55 för att få mer vidvinkel. Jag hade nog kunnat använda vidvinkel lite oftare jag hade haft något vidvinkligare med samma bildkvalite som DA40, svårt att byta ner sig frivilligt
Det optimala hade nog varit att haft ett DA15 också och kunna växla mellan när man vill ha lite mer vidvinkel men det kanske kommer till nästa resa kan man ju alltid hoppas
The Couple
_IGP8662_Edit.jpg 346.92K
Postad 24 September 2010 - 23:22
TackGrym!
En vindsnurra, modell mindre
_IGP9056_Edit.jpg 316.17K
0 Antal nerladdningarPentax K200D +DA40 Limited
Postad 25 September 2010 - 07:41
Snygg bild Wiped! Vad är det??
Gillar den här bilden.När vi ändå är inne på balkonger..
Postad 25 September 2010 - 07:45
Ja, det är nog nått visst med primes allt. Jag har aldrig gett det nån riktig chans än, den fasta 50 jag har är ganska begränsad och på nåt vis använder jag den bara som ett närbilds objektiv. Kanske för bokehn. Men ja...DA 15 är nått som lockar, helt klart.Tack så mycket Mikael...........
......Det optimala hade nog varit att haft ett DA15 också och kunna växla mellan när man vill ha lite mer vidvinkel men det kanske kommer till nästa resa kan man ju alltid hoppas
Snygga bilder som vanligt, får jag säga nu då
Postad 25 September 2010 - 09:14
Ang förra bilden så tror jag det vara en gammal vävmaskin.
Sliten dyna
Redigerat av wiped, 25 September 2010 - 09:16.
Postad 26 September 2010 - 08:03
Krispiga men inte så salta!
018.jpg 41.8K
1 Antal nerladdningar
Postad 26 September 2010 - 09:23
Gillar verkligen svart/vit konverteringen på the couple bilden Grokken!!!
Tack, kul att ni gillar denMycket snyggt!
Agbar Tower
_IGP8869.jpg 680.93K
Postad 26 September 2010 - 09:31
Själv ägnar jag mig åt att vara social med en kompis vid namn Periodiska systemet i nuläget. ^^
Bifogad fil(er)
Redigerat av Smurvelmurvelsmurfen, 26 September 2010 - 09:35.
Postad 26 September 2010 - 14:41
London igen
Större
SNyggt! Var är det nånstans? SKa ju till London i Dec, nått foto place man inte bör missa? Helst lite underground/trash
Postad 26 September 2010 - 16:58
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered124686ac, 26 September 2010 - 17:01.
Postad 26 September 2010 - 21:13
Postad 26 September 2010 - 21:20
Häftig 3D-känsla i bilden. Känns nästan som att granen växer ut ur skärmen.Tog en fotopromenad för att fota gula löv, blev mest gula löv i bakgrunden på granbilderna
Postad 26 September 2010 - 21:22
Underbart rolig bild, förstår att "objektet" han ser är du overhardEDIT: Såg nu att det var ett magentastick i bilden så jag har fixat till det lite.
Jag gillar också den ljussättningen, mycket snyggt!Gillar den här ljussättningen när vi höll på att experimentera.
Den här bilden följde ljuset endast mot ögonen, lite annorlunda men jag tycker om mystiken som blir i bilden.
Me like alot. Ursnyggt!
Denna gillar jag, underligt eftersom det är en balkong men vafanNär vi ändå är inne på balkonger...
Ytterligare en superbra bild av dig. Gillar så gott som alla bilder du postar ... så hädanefter tänker jag inte skriva något mer om dina bilderAgbar Tower
Gillar perspektivet på den. Mycket bra!...
Redigerat av Tec, 26 September 2010 - 21:23.
Postad 26 September 2010 - 21:33
Ang perspektivet så tog jag först en bild ur den vanliga tråkiga stående positionen vilket gav en ganska trist bild. Tänkte jag skulle skoja till det lite och satte kameran så högt över huvudet jag nådde men det såg bara konstigt ut. Så jag lade mig ner på grusvägen och komponerade bilden så att jag fick med lite väg i förgrunden. Tyckte det blev en lite roligare bild så, speciellt med tanke på hur hon satt också.
Tack igen för kommentarerna.
Postad 26 September 2010 - 21:57
Tack, det var kul att höraSnyggt GroKKen
Gillar din redigeringsstil ^^
Själv ägnar jag mig åt att vara social med en kompis vid namn Periodiska systemet i nuläget. ^^
Bra bildLondon igen
+1Overhard: Trevligt perspektiv på den!
Cool 3d-känsla och fina färger i den där bilden, precis som med den andra i naturtråden.Tog en fotopromenad för att fota gula löv, blev mest gula löv i bakgrunden på granbilderna
Tack så mycketYtterligare en superbra bild av dig. Gillar så gott som alla bilder du postar ... så hädanefter tänker jag inte skriva något mer om dina bilder
Postad 26 September 2010 - 22:32
Kul! Jag känner honom rätt väl. Han är logisk och förutsägbar.Själv ägnar jag mig åt att vara social med en kompis vid namn Periodiska systemet i nuläget. ^^
Postad 27 September 2010 - 08:28
London igen och hakar på med lite mat :-)
jäkligt gott och slutade med att jag gjorde paella hemma för första gången, enkelt och gott!
Redigerat av wiped, 27 September 2010 - 08:31.
Postad 27 September 2010 - 19:29
Riktigt fint!En skogsödla
Själv har det varit en dålig månad med väldigt få sparade bilder av dom jag tagit. Idag blev det dock några bra. Här är en:
_small_IMG_6108.jpg 249.51K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 September 2010 - 19:38
Fint redigerad bildEn blomme
Var så länge sedan jag såg sådana moln men så idag så fanns det sådana gråa på himmelen också. Jag reagerade mest på att jag inte tyckte det såg så naturligt ut men jag hade felGrokken: Mjo, hmm det ser värre ut här en i aperture.. faktum är att molnen ser ut så i orginalet..
Fin bildEn skogsödla
Snygga porträtt drey, gillar den sista bäst.
Torvaldur: Bra bild, efterbehandling och snygg skärpa i den också
Lite löv
_IGP0076.jpg 377.72K
0 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler