Ant-man, helt ok bara nördsquaden som irriterade lite
Postad 08 December 2015 - 22:36
Ant man (2D)
Charmig Marvel som givetvis inte kommer få dig att tappa hakan av den originella storyn. Däremot underhåller den bra från början till slut. Bra bild, men tyvärr 1.85:1. Ljudet är inget demomaterial men det är en stabil och välgjord mix utan problem. Det finns ett par scener som sticker ut. Ingen extrem LFE dock.
Film: 3/5 Ljud: 4/5 (Klarhet: 5/5, Dynamik: 4/5, Lågbas: 2/5) Bild: 4/5
Lucy
En scifi helt i min smak! Den gör verkligen inte allt rätt och som nörd stör man sig på vissa delar av storyn. Spänningen är dock hög, den är inte särskilt förutsägbar och skådespelet passerar utan anmärkning. Det tekniska är riktigt riktigt bra. Ljudmixen är helt fenomenal med grym dynamik och klarhet. LFE går inte extremt djupt men det finns ett par scener med härligt tryck. Den första halvminuten räcker för att förstå att detta kommer bli en tung ljudupplevelse
Bilden är detaljrik, brusfri och har en svärta som får duken att se ut som en AMOLED-panel. Topp!
Film: 4/5 Ljud: 4.5/5 (Klarhet: 5/5, Dynamik: 5/5, Lågbas: 3/5) Bild: 5/5
Postad 10 December 2015 - 00:13
Bättre än dom två första även om dom oxå var bra. Ljudet har fått sig ett bra lyft. Den var även rätt mycket läskigare för barnen. Nu minns jag inte hur 4:an och 5:an är men dom tre sista lär det bara vara vi vuxna som kommer kolla iaf
Bifogad fil(er)
Redigerat av MikeVKR, 10 December 2015 - 00:14.
Postad 10 December 2015 - 08:26
Lejonkungen. Första gången jag sett den på bluray, massor av feelings, riktigt bra bild, inte lika bra ljud tyckte jag dock. Det saknas lite i filmen för att jag ska kunna ge den full pott men fortfarande värd 9/10
Postad 10 December 2015 - 08:54
Såg om THE DARK KNIGHT.
Älskar Heath Ledger som Jokern mer och mer för varje gång jag ser filmen.
Magisk skådespelarprestation.
Postad 10 December 2015 - 08:57
Såg två filmer med padre igår,
Sahara
5/10 Inget speciellt riktigt, känns som en sämre version av något som liknande Indiana Jones
Rescue Dawn
På nått sätt har denna gått förbi mig, riktigt bra film
8/10
Postad 10 December 2015 - 19:02
Förutom öppnings och slutscenen som var ganska läskigt för barnen så var den spännande även för dom små, tycker den håller ungefär samma klass som förra filmen.
Bifogad fil(er)
Postad 10 December 2015 - 20:32
Bad Boys
(20th Anniversary Edition)
Jag har aldrig sett denna rulle från 1995, tjugo år senare var det dags!
4 av 5 popcorn
En klassisk Simpson/Bruckheimer produktion med en brakskjuts tillbaka till 90-talet ![]()
Skön action, bra musik, bra ljud, bra (mastered in 4K - vad det nu innebär när jag bara har Full HD) bild.
Det tekniska får 5 av 5
Postad 11 December 2015 - 11:22
Såg på Ex-machina igår kväll.
Hade varken läst på något eller sett någon trailer för filmen så visste inte alls vad jag gav mej in på, mer än att jag hört bra saker om den. Men jag hade ändå byggt upp rätt höga förväntningar och filmen levde verkligen upp till dom
Riktigt spännande med intressanta karaktärer och snygga effekter. Riktigt bra bild och imponerande ljud på Blu-rayen.
En av de bästa filmerna i år.
Postad 11 December 2015 - 11:36
ant-man_-_steelbook_blu-ray_nordic-34321489-frntl.jpg 67.52K
0 Antal nerladdningar
Då har jag äntligen sett Ant-Man! Missade när den gick på bion. Detta var en av dom bättre filmerna från Marvel på länge tycker jag! Denna föll mig riktigt i smaken! Bra bild och ljud!
4/5
Postad 11 December 2015 - 19:48
Såg på Ex-machina igår kväll.
Hade varken läst på något eller sett någon trailer för filmen så visste inte alls vad jag gav mej in på, mer än att jag hört bra saker om den. Men jag hade ändå byggt upp rätt höga förväntningar och filmen levde verkligen upp till domRiktigt spännande med intressanta karaktärer och snygga effekter. Riktigt bra bild och imponerande ljud på Blu-rayen.
En av de bästa filmerna i år.
Varför en av de bästa? Själv tyckte jag det var en av de mest förutsägbara filmer jag sett.
Smaken är som baken
Postad 11 December 2015 - 20:30
Den svagaste filmen i serien hittils trots det en helt ok film. Bilden har blivit väldigt bra nu iaf
Bifogad fil(er)
Postad 11 December 2015 - 22:54
Det blev en till film här under kvällen som gillades väldigt mycket av hela familjen. Kortfattad beskrivning..charmig,känslosam och rolig
Bifogad fil(er)
Postad 12 December 2015 - 00:14
Blev Terror på elm street del 2 ikväll med frugan gillar BD boxen med hela serien ![]()
Filmen klassiker som är perfekt vid slötittande när man inte orkar annat.
3/5 man vet vad man får så att säga ![]()
Postad 12 December 2015 - 15:42
American Sniper.
Hade förväntat mej en super amerikans patriotisk film om hur tuffa de är på alla sett men det visade sej vara mycket mer än så ![]()
Bifogad fil(er)
Postad 12 December 2015 - 19:23
Micke & Veronica
Ännu ett lamt försök till en svensk komedi, tänkte jag...
Jag blev positivt överraskad - den var ju helt okej ![]()
3 av 5
En eftermiddag i hemmabion.
Suzanne Reuter var bäst!
Redigerat av FEA, 12 February 2016 - 02:19.
Postad 12 December 2015 - 22:35
The Voices
Dagens andra överraskning!
4 av 5
The Voices var ju en riktigt skön rulle som bjöd på mängder av skratt ![]()
Skratt och skräck i en härlig blandning...
Postad 13 December 2015 - 01:05
Var länge sedan jag såg en riktigt bra film med Sandler och denna tillförde inte heller speciellt mycket. Visst hade den några småskoj scener, men jag fipplade mer med luren än titta på filmen.
Betyg 3/10
Postad 13 December 2015 - 17:59
Såg norskt på Netflix, Hodejegerne. Har just hört ljudboken och som vanligt känns filmen något stressad, men bara något
Postad 13 December 2015 - 18:42
Den här ryckte upp sig igen mot förra filmen och gav mersmak på avslutningsfilmerna i serien
Bifogad fil(er)
Postad 13 December 2015 - 19:04
Star Wars (originalversionen utan dålig CGI). Filmen som fick mig att bli ett Star Wars-fan någon gång runt mitten av 80-talet och den Star Wars-film som ligger mig närmast om hjärtat även om The Empire Strikes Back är en bättre film rent objektivt. Star Wars har sina skavanker men är större än summan av sin delar och jag älskar den. 5 av 5 möjliga och det kom faktiskt en tår när eftertexterna rullade.
Postad 13 December 2015 - 23:26
Blev en slötittar film med frun. Har sett den tidigare och detta var definitivt sista gången. Har man inte sett den innan så kan jag varmt rekommendera den.
Bifogad fil(er)
Postad 13 December 2015 - 23:38
Gillar koreanska filmer och denna gillar jag skarpt. Steven Seagal och Jason Statham, släng er i väggen
Betyg 9/10
Efter det var jag tvungen att plocka fram en favorit, Baramui Paiteo (Fighter in the wind).
Betyg 9/10
Redigerat av Unregistereda299ec85, 14 December 2015 - 00:42.
Postad 14 December 2015 - 17:23
Layer cake, har undvikit denna pga av namnet. Skulle fortsatt med det men hittade inget annat på Netflix
Postad 14 December 2015 - 19:23
Nja, den funkar möjligtvis nu vid jultider och barnen uppskattar den här hemma iaf
Bifogad fil(er)
Postad 14 December 2015 - 22:45
Vacation (Ett päron till farsa: Nästa generation)
En ojämn komedi som bjöd på några rejäla skratt trots allt, och jag satt med ett leende genom eftertexterna ![]()
3 av 5
Postad 14 December 2015 - 23:28
Tyckte den här var riktigt bra, mycket bättre än jag mindes den. Hade mer än gärna sett en uppföljare
Bifogad fil(er)
Postad 14 December 2015 - 23:55
Postad 15 December 2015 - 21:21
Kingsman
5 av 5
Heh! Vilken överraskning!
Jag visste inte vad det var jag skulle se. Den satt som en smäck i hemmabion!
Riktigt bra action/humorrulle!
Bond på speed med skön musik!
Se den!
!
Postad 16 December 2015 - 17:31
Dum och töntig julfilm som förvisso är bra rent visuellt.
4/10
Redigerat av Voldo, 16 December 2015 - 17:32.
Postad 16 December 2015 - 20:00
Star Wars Episode VII: The Force Awakens (2D 7.1)
5 av 5
Fantastic Four (2015)
2½ av 5
Redigerat av FEA, 19 December 2015 - 21:55.
Postad 16 December 2015 - 22:33
Inslagen av det lite lekfulla är i princip helt borta nu men jag tycker den här var bättre än dom två senaste i filmserien.
Bifogad fil(er)
Postad 17 December 2015 - 21:35
En bra avslutning på en mycket bra filmserie
Filmseriens betyg: 7/7 Horrokrux
Bifogad fil(er)
Postad 18 December 2015 - 08:20
Ståj Våjs 7
Gillade den som sjutton.
5 småfulla stormtroopers av 5 möjliga
Postad 18 December 2015 - 12:17
Star Wars: The force awakens
Betyg 9,5/10
Grabbens betyg, 10/10
Oj, lika bra eller bättre än org.trilogin alltså?
Själv såg jag A very Harold & Kumar Christmas
Tyckte den var bra, lite over the top och gick för långt ibland men man får ta den men en nypa salt och bara go a long. Tydligen var detta en uppföljare vilket jag inte hade koll på. Är osäker på om man behöver se dom första två för att få full koll på denna.

Postad 18 December 2015 - 12:25
Star Wars Episode VII: The Force Awakens, igen, denna gång i 3D
5 av 5
Ljudet var dessutom Dolby ATMOS® vilket faktiskt var en positiv skillnad.
Postad 18 December 2015 - 15:10
Själv såg jag A very Harold & Kumar Christmas
Tyckte den var bra, lite over the top och gick för långt ibland men man får ta den men en nypa salt och bara go a long. Tydligen var detta en uppföljare vilket jag inte hade koll på. Är osäker på om man behöver se dom första två för att få full koll på denna.
Det är en del referenser till de tidigare filmerna som eventuellt kan göra vissa scener och repliker roligare. ![]()
Postad 18 December 2015 - 16:17
Har hunnit ta mig igenom lite filmer den sista tiden. Många av dom var tyvärr inte särskilt bra den här gången:
San andreas
Som 2012 / the Day After Tomorrow, fast nu med the Rock! Även om han lyfter filmen en aning är det fortfarande en direkt usel film. Litet plus i kanten för snygga scener på ett nedgånget San Francisco som hade gjort sig bra i en post-apokalyptisk rulle.
Betyg: 2/10
Jurassic World
Hade ändå lite förväntningar på denna, men den var tyvärr riktigt usel den med. Effekterna kändes inte alltför imponerande och handlingen och karaktärerna var under all kritik. Hela handlingen gick ut på att alla var idioter så att Ninja-stealth-megasaurus kunde rymma och äta folk.
Betyg: 2/10
Jupiter Ascending
En film som har allt - Rymdäventyr, rymdskridskor, rymdstorföretag, rymdadministration, rymdbyrokrati och rymdbröllop.
Några ok scener bland mycket tramsande. Det som räddade filmen en aning var mina mycket låga förväntningar som inte underträffades.
Betyg: 3/10
Maze Runner: the Scorch Trials
Aningen bättre än ettan. Fortfarande inte en särskilt bra film, men visst underhållningsvärde i de delar som inte var zombie-b-rulle-aktiga. Dras ner av ganska dåligt skådespeleri från huvudpersoner och ointressanta karaktärer.
Betyg: 4/10
Ant Man
Äntligen en lite bättre film. Helt ok effekter och ok handling med lite komiska kopplingar till övriga Marvelvärlden. En av de lite svagare Marvelfilmerna men ändå väl värd att lägga en kväll på.
Betyg: 6/10
Pixels
Ganska rolig för att vara en Adam Sandler-film. Temat höll för en hel film och Peter Dinklages roll lyfter filmen.
Betyg: 6/10
Redigerat av mudde, 18 December 2015 - 16:17.
Postad 18 December 2015 - 21:07
Den har blivit en tradition hemma hos oss vid juletider. Mysig att se med familjen och ger lite julkänsla.
Bifogad fil(er)
Postad 19 December 2015 - 00:10
Aliens. Minns första gången jag såg den, runt 12 år gammal. Fortfarande en fantastisk film som trots runt 100 genomtittningar fortfarande trollbinder mig. 9.5/10
Alien 3. Inte så dålig som vissa vill påstår, såg dessutom Finchers version som är bättre. 6.5/10
Alien Resurrection. Helt ok, men svag jämfört med 1 och 2. 5/10
AvP. Tja, skulle kunnat vara bra om man inte fullständigt sket i vem som lever och dör. 4/10
Postad 19 December 2015 - 13:39
Ingen film som brukar gå varm här hemma men det blev ändå en del skratt och bildmässigt ser den bra ut men filmen känns ganska trött.
Bifogad fil(er)
Postad 19 December 2015 - 20:35
Mulan
disney mulan, från typ 98 eller något sånt. en egen tolkning på den klassiska sagan om dottern som spelade man och drog ut i krig istället för sin far som var för skröplig för det.
jag måste säga att jag gillade filmen. jag hade väldigt svårt för den tecknade stilen, men eddie murphy gjorde ett lysande arbete som den lilla småtokiga draken mushu.
som alla disneyfilmer så följer även denna exakt samma linje. det är förvirrat, sen går det bra, sen blir det bakslag, sen ska dagen räddas och slutet... ja, finns det någon disneyfilm som slutat dåligt? ett extra stort plus till att dom verkligen lyckades med soundtracket, bland dom bästa i en disneyfilm någonsin. värdig musikalstatus!
Bild: 3/5 inget märkvärdigt, tyckte inte om stilen riktigt
Ljud: 6/5 väldigt bra, genomarbetat och bra komposition
Film: 4/5 rekommenderar den varmt, väldigt kul. se den på engelska bara =)
Postad 19 December 2015 - 21:56
Star Wars Episode VII: The Force Awakens (3D 7.1)
5 av 5
Trist med märkligt dålig bild. Ljudet OK, inte mer.
IMAX, here I come...
Postad 19 December 2015 - 22:12
Stjärnornas Krig: Kraften vaknar, svag 3 av 5
star-wars-force-awakens-official-poster.jpg 74.28K
0 Antal nerladdningar
(Detta är spoilerfritt)
Svårt att ge ett bra omdöme efter bara en visning men tyckte filmen var väldigt bra på vissa punkter och riktigt dåligt på andra.
Storyn var riktigt usel, t o m George Lucas hade mer att komma med i episode 1. Torftig dialog som inte kändes naturlig. Skådisarna hade funkat enligt min uppfattning om inte debattklimatet hade varit så ruttet för det känns som att dom kvoterat in en svart man och en kvinna i huvudrollerna vilket egentligen är helt ok men med dagens tvång och hat på dom som inte kvoterar så får jag en dålig känsla.
Tänkte försöka jämföra filmen med en bil, tänk er att man har en riktigt schyst bil från 80-talet, Lucas gör en efterföljare på den som på avstånd ser precis ut som originalet men när man kommer nära så ser man att det är fuskbygge och den inte håller måttet för fem öre, plastigt och skramligt, inga funktioner i bilen fungerar etc.
Nu har Abrahams gjort ett försök, här är kvalitén på bilen riktigt bra, ser ut som original, rätt material, låter som den ska, ser nästan perfekt ut men den går inte som den ska, växlar trögt, accelererar dåligt, väghållningen är inte vad man förväntar sig. Bilen ser fin ut men är sjukt tråkig att köra.
Annars var bioupplevelsen över förväntan, medelåldern var nog 40, inga applåder och tjafs.
Postad 19 December 2015 - 22:54
Interstellar. Själv hemma, dottern sovandes men skaplig volym. **** vilket ljud det är i filmen.
Och handlingen blir bättre (lättare att förstå) för varje gång man ser den (var väl min tredje nu). Rätt återkommande tema med herr Nolans filmer (tänker då närmast på Inception).
Och musiken gör ju sitt, förstår inte hur mycket känslor man kan gömma i musik...
För mig en solklar 5/5, på alla fronter.
Postad 20 December 2015 - 00:36
En känslomässigt efterbliven kille med stenhårda regler kring sexualitet och förhållanden möter en outvecklad tjej.
Filmen är i sig hyffsat intressant, dock haltar personkemin och jag förstår inte varför dessa människor påverkar varandra så mycket, särskilt inte den förändring det innebär för Grey. Kanske kommer framtida förklaring, men oavsett tror jag den skulle bli svårköpt för mig.
Bättre film än väntat trots allt.
4/10
11 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
121 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?