Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 October 2011 - 19:49

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

.....en kedja butiker som säljer latexdressar, skinnkostymer, buttplugs, jättedildos och dylikt, som endast besöks av män...

En synnerligen utförlig analys av affärens sortiment och dess klientel, baker! Förvånansvärt utförlig rent ut sagt.

;P

Postad 21 October 2011 - 19:52

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Det börjar direkt efter rapporten om Bi21 vs i6 battlen ;)

Lysande! :D

Postad 21 October 2011 - 20:04

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

En synnerligen utförlig analys av affärens sortiment och dess klientel, baker! Förvånansvärt utförlig rent ut sagt.

;P

Väntade på den kommentaren ! :D

Postad 21 October 2011 - 20:10

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Det är väl en oskriven regel på forum att gå på person när man har slut på argument?

;)

Postad 22 October 2011 - 02:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
ghonatt,.

Postad 22 October 2011 - 04:13

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Du verkar ju väldigt intresserad utav Decisive audio. Vad är det som gör att du är så intresserad av det märket? i6 verkar ju vara en lysande högtalare för dig för tillfället?

i6 kommer att funka extremt bra i ett mindre rum och kommer att funka helt dugligt i ett lite större rum.

Du verkar ju överleva med det du har nu i dagsläget, om du skaffar i14/i16s nu så kan du nästan räkna med att det inte kommer att fungera bra i ditt rum. Dina alternativ är alltså att skaffa en högtalare som kommer att fungera dåligt i ditt nuvarande rum och KANSKE fungera bra i ditt nästa rum, beroende på storlek på rummet (i14/i16s). Eller att att skaffa en högtalare som du vet kommer att fungera bra i ditt nuvarande rum och förmodligen fungera helt OK i ett mycket större rum också (i6). Dessutom så är det ju bara att sälja i6 vidare om du inte är nöjd i ett större rum. Du får ju i princip 100% av det du lagt ut, tack vare det makalösa andrahandsvärdet på Ino. :)

Så min fråga är vad är det för sorts högtalare du väntar på från Decisive Audio som slår dom alternativ du har från Ino? För som jag fattat det på dig så finns det inga alternativ än just Decisive och Ino?

Postad 22 October 2011 - 09:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Problemet är att du saknar förmågan att se djupet i Watchmen (extended). Du är lite som en bonde som kollar på Maja Desnuda. Du ser bara en fempoängare som fläker ut sig, när kultureliten (dvs jag ;) ) ser ett mästerverk.

Postad bild

HAaaa!
jag skrattar åt dina ord, å för ovetandes människor ska man icke lägga tyngd. ;)

Den blev inte av igår heller...
Vet inte riktigt vad jag ska skriva riktigt, det blev typ oavgjort på sätt och vis men i6 spelar "mer musik" och något högre i och med 6,5" vs 5,1/4 tum innan dom bottnar.
Diskanten i Bi21 är dock strået vassare i fråga om att leverera med upplevt sjukligt låg disst även när basarna bottnar delade !
i6 låter vid dessa ljudnivåer "lite smuttsigare" i diskanten, men subtila skillnader i och för sig... men samtidigt mer musik så jag e lite kluven här i fråga om vad som är att föredra... ?!
Jag får ut mer av musiken med i6 än med Bi21 är dock en sak som e säker, fast Bi21 har nog lite bättre diskant ur vissa avsenden, men jag byter inte det mot i6 förmåga att verkligen plocka fram själen ur musiken.

Men detta sakt så ger Bi21 mig "mer musik" än det mest jag någonsin hört, dom är nog det bästa jag hört förutom Ino på den punkten och det är INTE ILLA PINKAT !!
Och på grund av att mitt omdöme är så "kluvet" så ska jag genomföra mer testar för jag vill verkligen testa allt ! ;)

Men nu vet du i alla fall vart jag står idag.

Som det e nu så, skulle jag köpa en fullrange stativare så blir det nog Bi21 framför piPs då Bi21 ger mig mer och ligger inte så långt efter piPs i "att bara spela musik" men vinner så pass i upplevs naturlighet att piPs inte riktigt har något att komma med så fort volymen går lite över "normalt".

Men till delat så blir det i6 framför Bi21 som det ser ut nu.

Jag ska lyssna på i6 ett tag nu igen och sedan slänga på Bi21 igen och testa igen.

Jag tror inte att jag lyssnar som så många andra, jag lyssnar efter musik och närhet i återgivnignar, aldrig efter detaljer...
Och jag tycker också att det är här som olika högtalare skiljer sig åt mest, just i förmågan att lägga fram musiken i första rummet och att musiken ska vara levande.
Närvaro i röster, det finns liksom olika nivåer, det kan upplevas som att någon skulle kunna stå framför en och sjunga, sedan kan det vara någon som står framför en och sjunger. förstår ni ?
Detta är lite Bi21 vs i6 och varför jag föredrar i6 för tillfället, det är den där riktiga holografiska återgivningen som saknas, TROTTS att Bi21 ta me fan nog är lika bra på att plocka ut och bygga upp en sjukligt komplett ljudbild !

Det är liksom bara en öppen scen :)

Lysande! :D

Tjoho !

Du verkar ju väldigt intresserad utav Decisive audio. Vad är det som gör att du är så intresserad av det märket? i6 verkar ju vara en lysande högtalare för dig för tillfället?

i6 kommer att funka extremt bra i ett mindre rum och kommer att funka helt dugligt i ett lite större rum.

Du verkar ju överleva med det du har nu i dagsläget, om du skaffar i14/i16s nu så kan du nästan räkna med att det inte kommer att fungera bra i ditt rum. Dina alternativ är alltså att skaffa en högtalare som kommer att fungera dåligt i ditt nuvarande rum och KANSKE fungera bra i ditt nästa rum, beroende på storlek på rummet (i14/i16s). Eller att att skaffa en högtalare som du vet kommer att fungera bra i ditt nuvarande rum och förmodligen fungera helt OK i ett mycket större rum också (i6). Dessutom så är det ju bara att sälja i6 vidare om du inte är nöjd i ett större rum. Du får ju i princip 100% av det du lagt ut, tack vare det makalösa andrahandsvärdet på Ino. :)

Så min fråga är vad är det för sorts högtalare du väntar på från Decisive Audio som slår dom alternativ du har från Ino? För som jag fattat det på dig så finns det inga alternativ än just Decisive och Ino?

Jag tycker själv att decisive (eller hur fan det uttalas...?! :angry: ) verkar vara riktigt, riktigt, RIKTIGT bra grejer, eller snarare ÄR !

Bi21 går ut hårt och starkt, med stor säkerhet kan jag säga att dessa för mig är något av det bästa som antagligen finns att lyssna på oavsett prisklass.
Otroligt välbalanserade och kompetenta högtalare, dom "brister" dom har är inte närmelsevis i närheten av det mesta andra på marknaden.
Dom levererar så mycket musik och glädje, och själ/ närvaron i musiken i otrolig :)

Så, jag tycker det finns all anledning för Svenn3satan att vara intresserad av dom, men som jag skrev, i6 håller jag för tillfället högre, men är det dåligt av Bi21 att gå en tämligen jämn kamp med i6 i ett ganska väldämpat och "hobbyreglerat" rum ?
Jag tycker Decisive Audio har gjort en bra prestation med Bi21 !

Edit: Vad det nu än är som gör denna själ i musiken så kanske det är den där "stereosystemsfel kompencationen" som Ingvar pratar om ?!
Restan är bara låg disst och rusktigt genomtänka konstruktioner och där drar väll tydligen Ino och Bi21 ganska jämt, är det den där "kompensationen" som gör det där sista i "liv" till musiken ?!

Dessa frågor vill jag ha besvarat, och samtidigt ska det ju testas mer för att försöka få en tydligare uppfattning om hur det ligger till.

Postad 22 October 2011 - 16:12

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Varför jag är intresserad av Decisive Audio är helt enkelt för att det är intressant med en ny konkurrent till Ino's toppar :) De är mer lättillgängliga, lägre pris och kommer dessutom levererade till mitt närmsta postombud lackerade och färdiga till en vettig peng.
Så det är mest intressant bara för att få ett till alternativ.
Och ja, som du säger så lutar det nog lite mer till i6 just nu då mitt nuvarande boende och att jag pluggar får styra lite. Men tror jag väntar med att skaffa ett par i6 tills jag fått lyssna på dem hemma hos en faktiskt.se bekant i Malmö. Han har ett rum som är lite större än mitt men tror ändå jag kan få rätt bra hum om hur det kan bli i mitt rum senare :)

Tack David för ditt utlåtande! Riktigit intressant och informativt skrivit. Hoppas att de kan få fram en liten smutt topp snart så du kan göra ett test och de kan piska i6 ;)

Redigerat av Svenn3SaataN, 22 October 2011 - 16:17.

Postad 22 October 2011 - 16:18

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
skål

Postad 22 October 2011 - 16:23

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

skål

skål :)

Postad 22 October 2011 - 16:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Kål

Postad 22 October 2011 - 19:59

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Nu blir det Super 8. :)

Postad 22 October 2011 - 20:08

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Sitter och tittar lite på stugan morsan och farsan håller på att bygga. Vad tycker ni att man ska förbereda och göra ang tv och bild i huset? Hade tänkt att jag ska dra VP-rör i väggarna och sen sätta såna anslutningspaneler som bagaren har gjort i väggen framme vid frontarna. Sen drar vi kablar till bastu och badrum i taket och sätter 2st Sb acustic högtalare i både badrum och bastu. Sen är det ju frågan, man kanske ska dra tv-antenn till alla sovrum? Ja, ni som har byggt lite vilka förslag har ni? Vi snackar om lite basic hemmabio och tv apparater :)

Postad 22 October 2011 - 21:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Skall någon av er sälja er sub så hör av er till mig, polaren letar efter roliga saker.
Gärna svs pc varianten, Max 5K.

Postad 22 October 2011 - 21:23

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Hade jag byggt så hade jag även dragit tp-kabel till alla rummen.
Lägg även extra rör som är tomma för framtida behov.

Postad 22 October 2011 - 22:20

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
ja skål då, snart bär det ner på stan... :D

Postad 22 October 2011 - 22:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Super 8 sög.
Inte lika hårt som Watchmen, men ändå FRUUUUUUUUUUUKTANSVÄRT dålig.

Postad 23 October 2011 - 00:15

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Super 8 sög.
Inte lika hårt som Watchmen, men ändå FRUUUUUUUUUUUKTANSVÄRT dålig.

Hittar du bara dåliga filmer? :-)

Postad 23 October 2011 - 00:20

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja de verkar så... :P

Postad 23 October 2011 - 05:21

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
nu börja fylkan att ta ut sinn rät... :lol:

Postad 23 October 2011 - 09:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tittade på en film som var allt annat än Hollywood-action.
Kändes i magen och det var det ett tag sen en film gjorde, extra plus i kanten var riktigt snyggt foto och realismen.
8/10 stjärnor får den av mig.

Filmen heter Sin Nombre

Postad bild

Postad 23 October 2011 - 09:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Någon som har koll på ca kostnader för att ta ner en bärande vägg och sätta upp en H balk istället? ca 5m handlar det väl om.

Postad 23 October 2011 - 10:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Någon som har koll på ca kostnader för att ta ner en bärande vägg och sätta upp en H balk istället? ca 5m handlar det väl om.

Limträ är billigt.
H-balk är ingen som kör med i en villa när det bara är fem meters spännvidd.
Bör inte kosta många tusen. :)

Postad 23 October 2011 - 10:58

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Skojar du med mig, kostar det inte mer än så??

Har ju polare som är snickare/byggare så nu börjar faktiskt huset vi hyrar bli än mer intressant att kanske köpa loss! :D

Postad 23 October 2011 - 11:05

r-l
  • r-l
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Limträ är billigt.
H-balk är ingen som kör med i en villa när det bara är fem meters spännvidd.
Bör inte kosta många tusen. :)

Även Kerto fungerar,kan med fördel skruva ihop två för att vinna höjd istället,vilket kan vara H-balkens fördel.

Postad 23 October 2011 - 11:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
450x620 och drygt 220 i takhöjd skulle det kunna gå att göra något vettigt utav?

Hur stort var ditt rum Tommy?

Redigerat av Evil Homer, 23 October 2011 - 11:08.

Postad 23 October 2011 - 17:52

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Sådär då har jag vart iväg och hämtat en 8" som räcker mer än väl till :D

Postad 23 October 2011 - 18:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Tittade idag på filmen The big blue

va länge sedan, men den är verkligen härlig ! :)

Postad 23 October 2011 - 21:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

450x620 och drygt 220 i takhöjd skulle det kunna gå att göra något vettigt utav?

Hur stort var ditt rum Tommy?

Mitt är ca 7x3,5.
Det rummet verkar vara ganska idealiskt för att skapa en triangel med 1,18. :)

Sådär då har jag vart iväg och hämtat en 8" som räcker mer än väl till :D

Vadå "en 8" ?

Kollade på "Hanna" nu.
Ganska bra rulle. Spännande.
3,5 / 5. :)

Postad 23 October 2011 - 21:47

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Kanske kan funka då, skall höra med min gamle gode Adhoc vad han tror om det.

Jepps en liten 8" som kan rocka på rätt så bra, skall knäppa en bild framöver så får du se.

Postad 24 October 2011 - 05:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Mitt är ca 7x3,5.
Det rummet verkar vara ganska idealiskt för att skapa en triangel med 1,18. :)

Kollade på "Hanna" nu.

OM du kunde dämpa än mer i hörnen så, ja ! :)
Men inte otimalt, 1m bredare ändå hade nog varit till godo ;)

Edit: speciell film, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den...
Spännande helt klart men vet inte riktigt om jag gillade den, 3/5 om jag är snäll och tittar lite mer på det positiva :)

Postad 24 October 2011 - 06:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

OM du kunde dämpa än mer i hörnen så, ja ! :)
Men inte otimalt, 1m bredare ändå hade nog varit till godo ;)

Edit: speciell film, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den...
Spännande helt klart men vet inte riktigt om jag gillade den, 3/5 om jag är snäll och tittar lite mer på det positiva :)

Syftade nå Niklas rum på 4,5 x 6,2.

Postad 24 October 2011 - 07:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ahhh, aja... :D

Postad 24 October 2011 - 10:23

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Svenne är en jävel på att rita i sånt däringa datatjofräsgrafikprogram, kanske att ma skulle ge han måtten på sakerna man önskar i rummet och så får han leka loss lite ;)

Postad 24 October 2011 - 10:26

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Svenne är en jävel på att rita i sånt däringa datatjofräsgrafikprogram, kanske att ma skulle ge han måtten på sakerna man önskar i rummet och så får han leka loss lite ;)

Just bring it on ;)

Postad 24 October 2011 - 10:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Du kan börja med att designa V4 och V6 sen gå på Golden Horn plus vingarna i den mindre varianten.
Där har du fanimig att göra ett tag!! :D

Postad 24 October 2011 - 10:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Noooo, dont feed the junky.... !!!

Postad 24 October 2011 - 10:40

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Självklart allt i mörkgrått/svart.

Do it... Come on... Do it... Do it ( läses som repliken i zoolander ) :D

Postad 24 October 2011 - 10:40

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Vi har ju lite projjeägare här, vad ska man köpa om man har en budget på typ 30kkr? (Duk+proj)

Ljusa väggar och ljust tak, fönstren borde man kunna mörklägga hyffsat bra.

Postad 24 October 2011 - 10:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Sony hw20 och en stewart, beg då.

Postad 24 October 2011 - 11:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ne men vafan... duger de inte me diabilder mot en vit strukturtapet.. ?! :wacko:

Postad 24 October 2011 - 11:43

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Du kan börja med att designa V4 och V6 sen gå på Golden Horn plus vingarna i den mindre varianten.
Där har du fanimig att göra ett tag!! :D

Tyvärr så får du nog vänta tills helgen innan jag kan börja rita på ditt rum. Har nämligen tentavecka nu så har rätt mycket att stå i nu :/
Men du kan ju skriva upp en lista på all info jag behöver för att börja rita :) Finns det bara mått på allting så ska det inte vara några större problem. Sen väljer man ju själv hur detaljerat och avancerat man ritar, hehe.

Redigerat av Svenn3SaataN, 24 October 2011 - 11:44.

Postad 24 October 2011 - 12:46

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Skall kolla av så att det inte redan finns bara, tråkigt om du skall göra helt onödigt jobb.

Postad 24 October 2011 - 14:11

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Skall kolla av så att det inte redan finns bara, tråkigt om du skall göra helt onödigt jobb.

Gör så!
Det du kan börja med sen är att mäta ut exakta måtten på rummet och var fönster, dörrar etc sitter så jag kan rita in detta :) Sen kan du maila mig de måtten.

Redigerat av Svenn3SaataN, 24 October 2011 - 14:12.

Postad 24 October 2011 - 16:07

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Finns inget rum än, skall inte vara fönster i det alls och dörren blir på vänster långsida.

Fantasirum helt och hållet än sålänge.

6,2x4,5x2,2m

Postad 24 October 2011 - 17:12

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
BxHxD. .... :D

Postad 24 October 2011 - 17:18

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Passa dig gubbe! :) jag skriver över mobilen så då blir det som det blir :P

Postad 24 October 2011 - 17:48

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Sony hw20 och en stewart, beg då.

Vad är lagom på typ 3-4m 120'' ? Skulle behöva en rullduk...

Postad 24 October 2011 - 18:38

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Tur man inte är helt tappad bakom flötet och kunde förstå vilket mått som var vilket ;)

Nu är rummet, V-4 och golden horn uppritade i alla fall :)

Postad 24 October 2011 - 18:58

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Stewart i tabtension vill du inte ens tänka på vad det kostar, kalledussin har gjort en lösning med en ramspänd duk och vajrar.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.