Vid kontroll av signalstyrkan, som var OK, visade det sig att antenn 2 plötsligt fått en sexsiffrigt frekvens alltså heltokig. Supporten började kolla och fick då veta att man hade börjat misstänka en bugg just om detta. Nu är felet rapporterat och nu ska en uppdatering vara på gång. Förhoppningsvis snart.
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 28 juli 2011 - 11:19
Vid kontroll av signalstyrkan, som var OK, visade det sig att antenn 2 plötsligt fått en sexsiffrigt frekvens alltså heltokig. Supporten började kolla och fick då veta att man hade börjat misstänka en bugg just om detta. Nu är felet rapporterat och nu ska en uppdatering vara på gång. Förhoppningsvis snart.
Postad 28 juli 2011 - 18:54
Har just pratat med supporten på cd. Jag lyckades återskapa problemet genom att starta kanal 47 (national geografic HD) ich sedan frösöka titta på en anan kanal och fick "problem med att ta emot signalen"
Fantastiskt bra om det är så. Dock tar det väl 1år för CD att få ut rättningen till oss.
Skandal att inte CD själva kan återskapa buggar och få dom rättade, tänk den firma som kunde använda sina kunder på detta förnedrande sätt.
Så dom när vi kan ha rättningen alt CD kan ni ge oss ett estimat på när denna rättning är tillgänglig för oss (och därmed få en dräglig TV upplevelse igen)?
/S7 - hoppfull.
Postad 28 juli 2011 - 21:31
Har just pratat med supporten på cd. Jag lyckades återskapa problemet genom att starta kanal 47 (national geografic HD) ich sedan frösöka titta på en anan kanal och fick "problem med att ta emot signalen"
När jag hade kontakt med supporten om samma problem (kan ha varit nån på tekniksidan också, har haft endel samtal med dom så jag vet inte så noga) så sa dom samma sak. Tror jag skrev om det här. Detta var någon gång under våren, så vissa av dom på cd har vetat det ett tag, men nu kanske det har börjat sprida sig i leden...
Har varit på resande fot ett par dagar och har haft endel på inspelning såklart. Misstänker att allt inte är inspelat, men det har jag ingen aning om än. (sambon skulle kolla på The Middle - Svart bild... Bådar ju gott!)
Däremot så var boxen EXTREMT seg när jag startade den. Vid första start så var bilden bara svart och "nute" på displayen. Av/på med fjärren hjälpte inte så fick hålla in powerknappen på fronten. Då kom den igång men har aldrig varit med om en segare box. Tog nog säkert 5 min innan jag kunde byta kanal, att få upp listan över inspelade program eller epgn var lönlöst... Hade två inspelningar som skulle pågå, men ingen av dom hade startat. Dom gjorde dock det när jag startade om boxen. När jag växlade mellan kanalerna så var bilden svart. Ingen "problem med att ta emot signal". Bara svart... Stängde av dom och då kom bilden. Dock var den fortfarande extremt seg så fick bli en omstart igen. Då blev den så normal i hastighet.
Man slutar aldrig att bli förvånad... Är ju bannlyst hos CD så det är väl ingen ide att skicka nåt till dom...
Redigerat av Berns, 28 juli 2011 - 21:50.
Postad 29 juli 2011 - 14:49
Köpte mottagaren i mars i år. Har upprepade gånger fått meddelandet med problem att ta emot signalen. Senaste gången kollade jag antennstyrkan och då visade det sig att antenn 1 inte alls var med. Det var den lite senare. Vädret var bra. Har haft tevefirman som monterade parabolen att kolla denna och allt är OK.
de senaste dagarna har boxen hängt sig varje dag och idag rök en en inspelning fjärrkontrollen är död är död man får starta om genom att dra ut kontakten.
Har funderat på att göra en fabriksåterställning men vad händer då med det man har inspelat. Alternativ är att begära en ny box på garantin. Och förlåt en dum fråga hur lång är den?
Har hört glunkas om att CD och Sagem känner till den förstnämnda buggen och att den skulle uppdateras med en ny programvara.
Har försökt leta svar i forumet efter idogt tröskande.
Hej banjoatte,
Vi skulle vilja du skickar oss ett PM med dina kontaktuppgifter, kundnummer eller personnummer så vi kan kontakta dig för en lösning med problemet med din box.
Med vänlig hälsning
Mikael
Postad 31 juli 2011 - 00:25
Jag kan inte lite på att den spelar in det jag sagt till den.
Jag kan inte alltid se på en annan kanal om jag samtidigt spelar in på en. Lösningen är vänta till inspelningen är klar eller avbryta inspelningen och start den igen.
Det är ju helt grundläggande saker för en inspelningsbar box med två mottagare (tom 3 st).
Kan CD inte återskapa felen, det finns ju hur många som helst här som har samma problem, det kan inte vara svårt.
Felen har funnits i fler månader och händer mycket ofta. Jag jobbar själv med liknande utveckling, inte av digitalboxar dock, och förstår inte hur CD kan undvika att fixa felen.
Finns det någon plan för när boxen går att använda igen eller bara "Vi jobbar på det", "Våra tekniker undersöker saken"
Jag fortsätter att rekommendera Viasat till fok som frågar mig om råd pga att CD inte har en fungerande box. Har fått några att avstå CD pga det. Viasat boxen är inte perfekt, men klart bättre.
Fungerar inte boxen när bindningstiden går ut kommer jag själv också att byta.
Postad 31 juli 2011 - 08:14
Jag fortsätter att rekommendera Viasat till fok som frågar mig om råd pga att CD inte har en fungerande box. Har fått några att avstå CD pga det. Viasat boxen är inte perfekt, men klart bättre.
Jag med. Farsan har precis bundit sig till Viasat istället pga mitt avrådande att välja CD.
Fungerar inte boxen när bindningstiden går ut kommer jag själv också att byta.
Det är nog många här som kommer att göra det. Vi kommer dessutom byta ifall det inte blir kraftigt reducerat pris på kommande box. Det kommer vi ju garanterat inte få så om ett år är det farväl till Canal Digital. Det är redan bestämt.
Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 31 juli 2011 - 08:18.
Postad 31 juli 2011 - 08:30
Själv kopplade jag in en VU+ före jul och den har inte hängt sig en enda gång.

Postad 31 juli 2011 - 08:50
Det handlar om principer och pengar. Köper man en box för 2.995:- vill man att den skall fungera så att man slipper få lägga ut ytterliggare 3.500:- för en fungerande box. För 3.500:- kan jag ju köpa en ny TV eller något annat roligt.Hopplöst läge.... samma frågor och problem dag ut och dag in. Varför ger ni inte bara upp och köper en annan box?
Postad 31 juli 2011 - 10:45
Hopplöst läge.... samma frågor och problem dag ut och dag in. Varför ger ni inte bara upp och köper en annan box?
Om man har betalt 3 000 kr på för box och sedan fler hundra i månaden vill man att det skall fungera att se på TV och spela in TV program, som boxen enligt CD hemsida skall kunna göra. Man skall inte behöva lägga ut några tusenlappar till för få en annan box som fungerar.
Postad 31 juli 2011 - 11:34
Hej Nizz_e,
Ja, specifikationen är densamma på HDPVR:en. Det som kan ändras är att vissa komponenter som har bristvara, kan bytas i fabriksledet mot en annan med samma prestanda/specifikation.
Med vänliga hälsningar
Mikael
Samma specifikation, alltså aningens för dålig för att orka med VOD... eller hur? Är inte det grunden för hela problemet? En tjänst så gott som ingen använder, men som låter bra i reklamen. Kan tänka mig att de tekniker som sitter och försöker fixa buggar sliter sitt hår över att någon idiot (ja, idiot) högre upp vägrar lyssna på att boxen inte klarar av detta, och att inga buggfixar i världen kan lösa det. Även ni i kundtjänst vet att det är så, men är förbjudna att medge detta. Nicka om du håller med Mikael. Japp, tänkte väl det.
Postad 31 juli 2011 - 11:38
Okej tänkte jag, här är en box som verkligen fungerar. När han sedan sade att det ska även gå att spela in på den, så fick jag förklaringen - han hade aldrig spelat in på den inte ens använt timeshiften

Mao, de som använder boxen aktivt är de som har störst problem.
Postad 31 juli 2011 - 11:54
Det gör den väl fortfarande, ibland tar det extra länge innan den reagerar på fjärren ( då kommer alla tryckningar på en gång). Spelar in ganska ofta men i stort sett aldrig två program på samma gång. Spelade in V75 direkt igår från klockan 14-17 och det fungerade bra.
Ibland i mytv så hänger boxen inte med, den hinner helt enkelt inte med om man trycker för snabbt. Någon gång i månaden får jag hålla in knappen på fronten för en omstart.
Även fast den funkar ok för mig så ser man ju fram emot en ny bättre box med bättre prestanda i höst?
Stör mig mest på att det inte händer ett smack på HD kanal fronten just nu, men det finns ju en annan tråd om CD för det.
/Fredrik
Postad 31 juli 2011 - 12:42
Köpte mottagaren i mars i år. Har upprepade gånger fått meddelandet med problem att ta emot signalen. Senaste gången kollade jag antennstyrkan och då visade det sig att antenn 1 inte alls var med. Det var den lite senare. Vädret var bra. Har haft tevefirman som monterade parabolen att kolla denna och allt är OK.
de senaste dagarna har boxen hängt sig varje dag och idag rök en en inspelning fjärrkontrollen är död är död man får starta om genom att dra ut kontakten.
Har funderat på att göra en fabriksåterställning men vad händer då med det man har inspelat. Alternativ är att begära en ny box på garantin. Och förlåt en dum fråga hur lång är den?
Har hört glunkas om att CD och Sagem känner till den förstnämnda buggen och att den skulle uppdateras med en ny programvara.
Har försökt leta svar i forumet efter idogt tröskande.
Hej, har helt plötsligt också börjat få "problem med att ta emot signalen". Kollade signalstyrkan och antenn 1 har inget värde alls?! Vädret är bra, ingen åska eller något. Beror detta på en bugg i boxen eller kan det vara något annat fel? Har inte haft några problem med denna box sedan senaste uppdateringen tills detta hände (idag sön 31/7 kl 13:15). Vanligtvis brukar signalstyrkan ligga på ca 68% för antenn 1 och ca 70% för antenn 2.
Har alltså för tillfället inte tillgång till någon kanal...

/Micke
Postad 31 juli 2011 - 12:55
Klart att det är surt om man har betalat 3000:- för en usel produkt. Men hur många gånger har man inte köpt skit? Tillslut måste man ändå bita i det sura och erkänna att man är blåst, så det är bara att köpa nåt annat. Jag har haft dåliga satellitmottagare, paraboler, LNB, mobiler, kameror, bilar mm. En dag blir det nog och då slänger/säljer jag skiten och köper nytt.Om man har betalt 3 000 kr på för box och sedan fler hundra i månaden vill man att det skall fungera att se på TV och spela in TV program, som boxen enligt CD hemsida skall kunna göra. Man skall inte behöva lägga ut några tusenlappar till för få en annan box som fungerar.
Redigerat av AC3, 31 juli 2011 - 12:56.
Postad 31 juli 2011 - 23:04
Om man har betalt 3 000 kr på för box och sedan fler hundra i månaden vill man att det skall fungera att se på TV och spela in TV program, som boxen enligt CD hemsida skall kunna göra. Man skall inte behöva lägga ut några tusenlappar till för få en annan box som fungerar.
Ring och fråga CD vad det är du betalar för. Det är väl en rätt relevant fråga i sammanhanget.
Eller om du vill höra andrahandsuppgifter från mig så kan jag berätta, då jag ställt frågan MÅNGA gånger till idioterna på CD.
Det är så att du betalar inte någonting för att kunna spela in program, eller jo, när du köpte boxen. Då betalade du en summa för att kunna göra det. Sen månadsavgiften du betalar för ditt paket, det är bara en avgift för att CD ska skicka signalen från sin satellit. Sen har dom inget mer ansvar. (Källa: Miriam Franzen - Reklamationsansvarig på CD, hon har skrivit ett par ggr här i tråden så hon kan säkert bekräfta, om hon får. Verkar ju vara ett känsligt ämne)
Jag hävdar snarare (ARN får väl säga vem som har rätt eller fel), att vi betalar X kronor i månaden för att kunna se två kanaler samtidigt hela dygnet. Oavsett om vi spelar in det eller kollar live. När vi då ibland bara kan titta på en kanal, för att den ibland får för sig att bara ta emot ena signalen, då har CD gjort ett fel. Eller när man kanske vill titta på ett program man spelat in, och bilden är svart. Då har CD också gjort ett fel. Men dom hävdar då motsatsen, för dom har iaf sänt iväg sin signal.............

Postad 31 juli 2011 - 23:26
Ring och fråga CD vad det är du betalar för. Det är väl en rätt relevant fråga i sammanhanget.
Jag har ringt några gånger och gjort felanmälan på boxen. Men får svaret att de vet att där finns problem och att de jobbar med att lösa dem. De kan inte svara på när de har fixat problemen, men det sker troligen snart.
Man får samma svar nu som för ett halvår sedan.
Jag vill inte betala något förrän de fixar problemen, men det vill de inte gå med på.
Postad 01 augusti 2011 - 10:25
Har jag inte fått en fungerande programvara innan månadens slut så byter jag till annan leverantör. Nu har CD inte ens utbudet som konkurrensfördel, så vad finns kvar?

Postad 01 augusti 2011 - 10:49
Jag vägrar då ge mer än inköpspris för boxen då drar jag till viasat!
/Stefan
Postad 01 augusti 2011 - 10:56
Helst skulle jag vilja bo i ett Com Hem hus ,då man kan få både Viasats och Canal Digitals HD kanaler.
/Fredrik
Postad 01 augusti 2011 - 12:02
Skulle vara intressant att veta. Är själv bunden till september. Svårt val, saknar Premier L lite men samtidigt vill jag ju se Elitserien. HD kanalerna är ju bättre hos CD än så länge.
Helst skulle jag vilja bo i ett Com Hem hus ,då man kan få både Viasats och Canal Digitals HD kanaler.
/Fredrik
Telia har också bägge.
Postad 01 augusti 2011 - 12:23
Telia har också bägge.
Vissa kanaler ja. Fast har inte fiberlan, så är skeptisk till att det fungerar för mig. Även fast dom säger att det ska fungera om jag fyller i mitt telefonnummer i rutan.
Men det finns en annan tråd för det.
/Fredrik
Postad 01 augusti 2011 - 19:58
Telia har ju tyvärr knappt några HD kanaler.
13 HD kanaler är väl inte så dåligt av telia

Postad 02 augusti 2011 - 06:28
Boxen spelar in något program ("REC" på front displayen) och då går inte att se på någon annan kanal. ALLA kanaler visar "Problem med att ta emot signalen". Avbryter inspelningen och kanalerna går att se igen. Frugan missar ett inspelat program.
Men vad är det här för skräp ...
Postad 02 augusti 2011 - 10:07
Den här buggen var ny (för mig):
Boxen spelar in något program ("REC" på front displayen) och då går inte att se på någon annan kanal. ALLA kanaler visar "Problem med att ta emot signalen". Avbryter inspelningen och kanalerna går att se igen. Frugan missar ett inspelat program.
Men vad är det här för skräp ...
Händer ofta, garanterat om man spelar in HD-kanal. Men inspelningen klarar sig ofta om den får gå klart.
En ny bugg: Timad inspelning med avstängd box, den stoppade inte när den skulle, fortsatte med rec i displayen. Satte på boxen och bilden var svart. Fick göra flera omstarter innan boxen fungerade normalt.
Nu får jag hålla mig till följande:
Slå på boxen i god tid innan användning.
Inte spela in HD-kanaler, går inte att se på för att det hackar.
Se på HD går bra, om man inte samtidigt ska spela in och undviker att trycka på menyer eller annat.
Timade inspelningar bör ske med påslagen box, inställd på rätt kanal. Vid 2 samtidiga insp. på den kanal som startar senare.
Postad 02 augusti 2011 - 10:48
Vi väntar på ett beslut om lansering av en ny mjukvara som bland annat
skall lösa problemet med att ta emot signalen vid framför allt inspelningar.
Vi får besked i slutet på denna veckan och kommer då informera er direkt!
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 02 augusti 2011 - 10:50
Hej
Med vänliga hälsningar
Pauline
Oooohh, gör vågen !
"Även en död katt rör på sig om man släpper den från tillräckligt hög höjd"
Postad 02 augusti 2011 - 23:17
Hej
Med vänliga hälsningar
Pauline
Pauline, när kommer mjukvaran som gör att boxen kommer att fungera som alla andra inspelningsbara boxar på marknaden, dvs:
- Man kan redigera (klippa) sina inspelade filer.
- Man kan skapa kataloger och lägga de inspelningar man vill där i.
- Man kan DÖPA OM (!!!) sina filer. (För det är ju inte alltid så att filen får rätt namn från EGP'n)
Detta kunde man göra med den gamla mjukvaran och jag anser att ni har ingått ett kontraktsbrott genom att göra boxen så mycket sämre än förut. Det är inte längre samma produkt man har hemma helt enkelt. Den är helt enkelt så pinsamt dålig och ni gör inte ett skit för att göra saken bättre. Det har snart gått ett helt ÅR!
Och... Läs ditt eget inlägg en gång till: "ny mjukvara som bland annat skall lösa problemet med att ta emot signalen vid framför allt inspelningar". Alltså, förstår ni själva hur pinsamt detta är? Är inte detta en grundläggande funktion i en box med två mottagare? Inget förvånar en längre när det gäller Canal Digital.
Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 02 augusti 2011 - 23:22.
Postad 03 augusti 2011 - 06:06
Visst finns det boxar som klarar detta, men som inte är godkända av ovannämnda operatörer och därmed inte framtidssäkra. Så kära operatörer, det är väl bättre att konkurera med program samt programpaket i stället blockera möjligheter med en kastrerad box.
Postad 03 augusti 2011 - 06:19
Tyvärr är inte CD ensamma om detta. Helt plötsligt har min viasatbox börjat hängt sig å det grövsta från att ha varit felfri i flera månader. Märkligt...

Postad 03 augusti 2011 - 14:06
Exakt. CD m fl, se till vad som faktiskt berättigar er existens på mediemarknaden, att vara leverantör av ett bra utbud, och släpp alla de verksamheter där ni inte ens når över skamgränsen.Visst finns det boxar som klarar detta, men som inte är godkända av ovannämnda operatörer och därmed inte framtidssäkra. Så kära operatörer, det är väl bättre att konkurera med program samt programpaket i stället blockera möjligheter med en kastrerad box.
Postad 04 augusti 2011 - 08:29
Pauline, när kommer mjukvaran som gör att boxen kommer att fungera som alla andra inspelningsbara boxar på marknaden, dvs:
- Man kan redigera (klippa) sina inspelade filer.
- Man kan skapa kataloger och lägga de inspelningar man vill där i.
- Man kan DÖPA OM (!!!) sina filer. (För det är ju inte alltid så att filen får rätt namn från EGP'n)
Detta kunde man göra med den gamla mjukvaran och jag anser att ni har ingått ett kontraktsbrott genom att göra boxen så mycket sämre än förut. Det är inte längre samma produkt man har hemma helt enkelt. Den är helt enkelt så pinsamt dålig och ni gör inte ett skit för att göra saken bättre. Det har snart gått ett helt ÅR!
Och... Läs ditt eget inlägg en gång till: "ny mjukvara som bland annat skall lösa problemet med att ta emot signalen vid framför allt inspelningar". Alltså, förstår ni själva hur pinsamt detta är? Är inte detta en grundläggande funktion i en box med två mottagare? Inget förvånar en längre när det gäller Canal Digital.
Hej bonkeman
Att den nya mjukvaran bland annat korrigerar problemet med att ta emot signalen vid framför allt inspelningar
känner jag är en bra information att få ut till dem av er som upplever detta då det framkommit just i detta forumet.
Faktum kvarstår att det är långt ifrån alla som upplever dessa bekymmer.
Att du anser att vi försämrat boxen är jättetråkigt! Dock var det nödvändigt att ge utrymme i boxen när vi skulle
komplettera med den önskade VOD tjänsten och då plockades en del funktioner bort.
Vi har i efterhand förstått att de funktionerna saknas enormt av er och vi har därför lagt in önskemål om att
få tillbaka de funktionerna i kommande uppdateringar. VIlket vi också informerat om i tidigare inlägg.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Redigerat av Allente Sverige, 04 augusti 2011 - 08:29.
Postad 04 augusti 2011 - 08:38
Dock var det nödvändigt att ge utrymme i boxen när vi skulle
komplettera med den önskade VOD tjänsten och då plockades en del funktioner bort.
Ja vad ska ni säga på CD kundtjänst? "Den önskade VOD tjänsten" Skulle vara väldigt intressant att få se statistik på hur många som använt, eller hur mycket folk köpt via VOD.
Jag har i alla fall ALDRIG ens tänkt tanken att göra detta. Nej detta var förstås ett påhitt av någon på CD som såg en chans att tjäna pengar.
Tror personligen detta med VOD har blivit ett totalt fiasko.
/Fredrik
Postad 04 augusti 2011 - 09:42
Hej bonkeman
Med vänliga hälsningar
Pauline
Har ni ringt runt till folk med denna boxen om dom har problemet? För det är ju extremt osannolikt att det bara är vi här som har problemet. Jag tror (med hänvisning till flera inlägg här, bla det 2 ovanför ditt) att folk inte använder funktionen. Eller kanske tom är så naiva att dom tror att signalen faktiskt försvunnit och inte förstår att det är ett inbyggt påtvingat fel från er till oss.
Men jag förstår er också, skulle ni ringa runt till era kunder och fråga hur dom upplever boxen, då skulle ni inte få mycket annat gjort

Postad 04 augusti 2011 - 10:21
Postad 04 augusti 2011 - 10:34
Vi har i efterhand förstått att de funktionerna saknas enormt av er och vi har därför lagt in önskemål om att
få tillbaka de funktionerna i kommande uppdateringar. VIlket vi också informerat om i tidigare inlägg.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Det är nog en fundamental missuppfattning från CD's sida av hela den här tråden i så fall. Vi saknar inte några bortplockade funktioner, vi saknar att boxen inte har några buggar och inte hänger sig, inte visar felmeddelande, inte går att spela in, inte missar inspelningar etc. Att beskriva det som "saknade funktioner" tycker jag är minst sagt fel.
Redigerat av swede1, 04 augusti 2011 - 11:15.
Postad 04 augusti 2011 - 12:24
.....när vi skulle komplettera med den önskade VOD tjänsten..........
Med vänliga hälsningar
Pauline
Vem har önskat den tjänsten? Ni har ju testat tidigare med något som hette KIOSK, som inte blev någon succé.
Postad 04 augusti 2011 - 15:32
Dock var det nödvändigt att ge utrymme i boxen när vi skulle
Med vänliga hälsningar
Pauline
Nej, nej, nej... stopp nu! Boxen går på knäna trots att ni tagit bort en del funktioner för att den skulle orka med VOD. Om ni nu händelsevis skulle råka få till nuvarande funktioner så se då till att inte göra samma misstag igen och direkt släppa ytterligare en version med ännu mer funktioner.
... om det nu kommer en hyggligt stabil version... tvinga oss då åtminstone inte att ladda ner nya experimentversioner
Postad 04 augusti 2011 - 16:27
Men jag skulle aldrig våga använda den här boxen till det. När boxen inte ens klarar av att spela in hur skulle det då funka om jag hyrde en film med den, ser framför mig hur jag sitter timmar i telefonkö för att få nån film krediterad som jag ej lyckats se på... Nää CanalDigital dags att göra lite rätt för sig snart och förstå att det är kunderna som betalar eran lön.
Postad 04 augusti 2011 - 16:53
Postad 04 augusti 2011 - 21:00
Redigerat av Unregisteredd0da5698, 04 augusti 2011 - 21:13.
Postad 05 augusti 2011 - 08:36
Jag hoppas ni bestämmer er om nya mjukvaran som ska lösa problemet med ingen signal när man spelar in. Men jag gar inga större förhoppningar. Er testansvarige Martin berättade för två månader sen när jag anmälde buggen att en ny mjukvara som skulle lösa det fanns tillgänglig men att den skulle verifieras innan släpp. Så blev det aldrig så jag kan inte påstå att jag har några större förhoppningar denna gång heller.
Var till mina föräldrar igår och förutom att de tappat TV6 från favoritlista B (klassisk bugg som ni dragits med även innan VOD-mjukvaran släpptes) så var andra kanaler även borta. Kollade nu min favoritlista B och jag hade tappat Nat Geo Wild HD, Animal Planet HD, MTVN HD, BBC Worldwide News, Bloomberg, Al Jazeera English.
Och nej, tappet av dem gjorde inte att TV4 HD blev flyttad - så det var inte det som gjorde att gårdagens inspelning av The Killing inte fungerade.
Nä, kryp till korset och byt ut alla Sagemboxar mot den kommande, och förhoppningsvis stabila och väl fungerande, box från ADB - utan kostnad så klart.
Postad 05 augusti 2011 - 12:51
Om man låter boxen stå på "my TV" för länge efter man har tittat färdigt på ett inspelat program så finns det inget ljud på bl.a SVT- kanalerna när man skiftar till TV, omstart krävs.
Postad 05 augusti 2011 - 14:35
Är det någon som vet vad det är för fel som har uppstått och om man kan göra något åt det?
Jag har också fått kraftiga ljudstörningar i form av högt brus som ersätter det riktiga ljudet på Canal Plus Film HD. Det verkar vara relaterat till programmet för när ett nytt börjar är ljudet normalt igen. Jag fick det t ex på Wrong turn 3 igår.
För övrigt har jag gett upp och har sagt upp mitt abonnemang. Om CD hade lagt lika mycket energi på att lösa problemen som de gör på att försöka övertala en att stanna kvar hos dem så hade vi haft en perfekt box och det hade inte funnits någon anledning att avsluta abonnemanget.
/Anders
Postad 05 augusti 2011 - 14:49
Redigerat av vilse, 05 augusti 2011 - 14:50.
Postad 05 augusti 2011 - 14:51
Detta brus ligger på utsändningen. Jag har bruset både från CD-boxen och min TV som har DVB-S2 nu på "Big Love"Jag har också fått kraftiga ljudstörningar i form av högt brus som ersätter det riktiga ljudet på Canal Plus Film HD. Det verkar vara relaterat till programmet för när ett nytt börjar är ljudet normalt igen. Jag fick det t ex på Wrong turn 3 igår.
/Anders
Redigerat av Huddingebo, 05 augusti 2011 - 14:53.
Postad 05 augusti 2011 - 19:58
Hej bonkeman
Att den nya mjukvaran bland annat korrigerar problemet med att ta emot signalen vid framför allt inspelningar
känner jag är en bra information att få ut till dem av er som upplever detta då det framkommit just i detta forumet.
...
Med vänliga hälsningar
Pauline
Det är väl snarare så att alla som upplever detta inte ids ringa in till kundtjänst. Man får ju bara svaret "gör en fabriksåterställning" eller "formatera hårddisken". Man ringer kanske in två, tre gånger sedan ger man upp och lär sig leva med alla möjliga buggar som finns i denna box.
/Gunnar
Postad 05 augusti 2011 - 20:23
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar