Om man får till mörkläggningen hyffsat så kanske man klarar sig utan en högkontrastduk?
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 24 October 2011 - 19:03
Om man får till mörkläggningen hyffsat så kanske man klarar sig utan en högkontrastduk?
Postad 24 October 2011 - 19:11
Tur man inte är helt tappad bakom flötet och kunde förstå vilket mått som var vilket
Nu är rummet, V-4 och golden horn uppritade i alla fall
Det var s*tan vad du ligger i
Hur ända in i €@@€)&"*% kunde du rita Golden Horn såpass fort, massor av detaljer ju!
Tror det är solidpix som hyllas med, själv har jag svårt för högkontrastdukarna då det gärna blir shine/glitter i dessa.Jadu, vad göra?
Postad 24 October 2011 - 19:37
Det var s*tan vad du ligger i
Hur ända in i €@@€)&"*% kunde du rita Golden Horn såpass fort, massor av detaljer ju!
Jag gav fan i att göra de där 9x9 hålen i varje "upphöjning". Det blir så tungt att läsa när man börja stoppa in många detaljer i en stor sammanställnig.
Ang projektorduk så har jag hört mycket gott om seymour AV. Vet dock inte vad frakten kostar till Sverige. Vet att några snubbar i Stockholm ordnade ett gruppköp därifrån för ett tag sedan, men som sagt har ingen aning om vad frakten ligger på.
Komorok ska ju bygga en egen Tab-tension duk av Seymour AV material som är aukustiskt genomsläpplig, släng iväg ett PM till han på faktiskt.se
Länk till Seymour: http://seymourav.com/
Redigerat av Svenn3SaataN, 24 October 2011 - 19:39.
Postad 24 October 2011 - 21:10
Posta bilder vetja!
Mer avancerat än såhär gjorde jag det inte. Man ska ju ändå bara se proportionerna och inte kolla så mycket på dem i närbild
Golden horn

Varitune V-4
Redigerat av Svenn3SaataN, 24 October 2011 - 21:14.
Postad 24 October 2011 - 23:35
Postad 25 October 2011 - 07:13
Jadu, vad göra?
Jag gav 1700 för min motordrivna duk helt ny.
Fast min bild är ju å andra sidan SKIT !!
Postad 25 October 2011 - 07:41
Är det mycket jobb med att fixa till fördjupningarna eller är det kanske att det blir för tungt för datorn att hantera när man skall placera ut dom i "rummet" sen?
Postad 25 October 2011 - 07:47
Har ändå för mig att du har en hyfsad projektor, och du har bra rum för ändamålet så det är skandal att du inte har ställt in sakerna!
Har en DVE Bluray som du skulle kunna få låna och justera in grunden på om du vill.
Postad 25 October 2011 - 08:39
Jag säljer en tabtension motordriven stewart 100" G2 (extremt nära G3 i prestanda), se min annons.
En sån vore ju smut, men jag är orolig för att 100" ska bli för litet...
Exakt
Postad 25 October 2011 - 08:59
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=122070
Postad 25 October 2011 - 09:24
En sån vore ju smut, men jag är orolig för att 100" ska bli för litet...
Jag sitter på ungefär samma avstånd 3-4m och min duk är 110", du har ju varit här så får du en ungefärlig känsla av hur stort det blir.
Personligen skulle jag nog hellre ha 100" än 120" på det avståndet, iaf på 3m.
Postad 25 October 2011 - 11:09
I bagarens fall tror jag mera på SBS
Jepp
Kanske kolla in en ramspänd och se om du inte kan lösa det med en vika upp lösning?
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=122070
Fast då blire inte mycke flis kvar till prolle...
Jag sitter på ungefär samma avstånd 3-4m och min duk är 110", du har ju varit här så får du en ungefärlig känsla av hur stort det blir.
Personligen skulle jag nog hellre ha 100" än 120" på det avståndet, iaf på 3m.
Ja det var synd att vi inte hann med (prioriterade
Postad 25 October 2011 - 11:18
Sluta vela nu, sony och en stewart ramspänd. Kitat och klart
Hw20 såg löjligt bra ut, Hw30 som kom precis skall vara riktigt vass och jag skulle bli ganska paff om du inte gillade vad du såg. ( inte sett hw30 själv än )
Postad 25 October 2011 - 11:46
Palle gubbe lille, du vet MYCKET VÄL om att om du sätter ett max tak på 30K så kommer notan sluta på runt 40K iaf osv osv.
Sluta vela nu, sony och en stewart ramspänd. Kitat och klart
Hw20 såg löjligt bra ut, Hw30 som kom precis skall vara riktigt vass och jag skulle bli ganska paff om du inte gillade vad du såg. ( inte sett hw30 själv än )
Hahaha, jo jag är rädd för det...
Ska försöka hitta någon vettig butik i Uppsala som har HW20 uppe för demo bara. Är helt rudis på det här med projje
Postad 25 October 2011 - 11:49
Själv kör jag med en tw3200 och det funkar väl men ser ut som en leksak om man jämför bilden med en 20.
Postad 25 October 2011 - 11:54
Postad 25 October 2011 - 11:57
Kolla upp dessa noga, du vill ha en med svenska garantier och du vill absolut handla utav en BRA handlare.Men det verkar finnas ett gäng HW20 kvar iute i handeln, fyndläge då mao nu när HW30 är på intågande
Ingen tyskimport som flera butiker kör med alltså!
Postad 25 October 2011 - 13:19
Postad 25 October 2011 - 13:28
där har du palle http://www.component...showtopic=12717
Fyfasen vilket jobb!
Känns lite väl avancerat, då betalar jag hellre en slant för en köpelösning. Har dessutom 2,7m i takhöjd samt betongtak...
Postad 25 October 2011 - 13:42
Tabtension som gäller om du skall ha en slät duk, och dessa är tyvärr inte helt gratis i den storleken du vill ha.
Postad 25 October 2011 - 17:02
I bagarens fall tror jag mera på SBS
Absolut..
Men du känner ju mej ? Jag är väl inte direkt en pillgubbe som sitter och pillar med skiten i flera dagar ?
Är en sån där kalibrerings-BD enkel och smidig...?
Postad 25 October 2011 - 17:08
Tycker man kommer ganska långt med en del enklare kalibreringsprogram som ligger med på en del BDs. typ det som ligger med på Nine inch nails live beside you in time, då får man in kontrast och ljus bra.
Absolut..
Men du känner ju mej ? Jag är väl inte direkt en pillgubbe som sitter och pillar med skiten i flera dagar ?
Postad 25 October 2011 - 17:11
Absolut..
DVE är skitbra, men det är inte på öskötska dock...
Postad 25 October 2011 - 17:13
Börja med att kika av vad din BR spelare skickar ut för signal och vad din projektor vill ha för något.
Postad 25 October 2011 - 17:22
Postad 25 October 2011 - 17:25
Åker du över och hjälper bagaren? Alla reglage skall stå i max det vet du juNej själva knappandet får man ju göra själv, ibland får man göra om vissa steg några gånger innan man förstår vad dom vill. Men är man normalhändig med knappandet och inte helt lost på engelska så klarar man det utmärkt.
Postad 25 October 2011 - 17:34
Det finns ju en del projektorer som ligger riktigt nära referensen i förprogramerade standardlägen.
Absolut..
Postad 25 October 2011 - 17:39
sedan ska man vänta på dom nya också
Men sen
Postad 25 October 2011 - 18:05
Tommys ser ut som någon urvattnad LCD för 5000kr, inte en DLP som skall imponera med sin svärta.Det finns ju en del projektorer som ligger riktigt nära referensen i förprogramerade standardlägen.
Alltså något som är inställt galet och käpprätt uppåt väggarna.
Postad 25 October 2011 - 18:19
Postad 25 October 2011 - 18:41
S*tan nu händer det grejer hemma hos mig
2 dagar kvar med mina Guarneri sen blir dom inbytta, blir lite nervös att det inte ska bli bra när man gör sådanna här affärer
sedan ska man vänta på dom nya också
Men sen![]()
Men tala ut! Vad har du gjort?
Postad 25 October 2011 - 18:50
Postad 25 October 2011 - 19:13
Tommys ser ut som någon urvattnad LCD för 5000kr, inte en DLP som skall imponera med sin svärta.
Alltså något som är inställt galet och käpprätt uppåt väggarna.
Jag har läst om min projje att den ska vara kanon out of the box.
Men jag köpte ju dock ett demoex som suttit uppe i 80 timmar, och jag vet ju inte vad dom har fingrat med...
Postad 25 October 2011 - 19:17
Ja, men nollställa skiten må väl för fan till och med Du klara av?
Jag har läst om min projje att den ska vara kanon out of the box.
Men jag köpte ju dock ett demoex som suttit uppe i 80 timmar, och jag vet ju inte vad dom har fingrat med...
Postad 25 October 2011 - 19:23
Ja, men nollställa skiten må väl för fan till och med Du klara av?
![]()
Har aldrig testat...
Postad 25 October 2011 - 19:25
Där beskriver dom en schysst grundinställning bagarn.
Redigerat av Unregistered89a7be48, 25 October 2011 - 19:31.
Postad 25 October 2011 - 20:04
Den kan du styra via din dator, den är antagligen redan uppkopplad.
Har aldrig testat...
Du testar det genom att trycka Ctrl+alt+del och så upprepar du det snabbt igen
Postad 25 October 2011 - 20:10
Vi har ju lite projjeägare här, vad ska man köpa om man har en budget på typ 30kkr? (Duk+proj)
Ljusa väggar och ljust tak, fönstren borde man kunna mörklägga hyffsat bra.
Med den budgeten och ett ogynnsamt rum behöver du något riktigt ljusstarkt samt en högkontrastduk. Satsa på en DLP eller nya Epson EH-TW6000 samt en Euroscreen React.
https://www.prisjakt...kt.php?p=967218
Postad 25 October 2011 - 20:33
http://www.bigscreen...ikel=233&atyp=1
Där beskriver dom en schysst grundinställning bagarn.
Burro !
Det ska jag kolla upp.
Postad 25 October 2011 - 20:54
Med den budgeten och ett ogynnsamt rum behöver du något riktigt ljusstarkt samt en högkontrastduk. Satsa på en DLP eller nya Epson EH-TW6000 samt en Euroscreen React.
https://www.prisjakt...kt.php?p=967218
Ja det verkar ju vara lite som att kasta pengarna i sjön utan en bra duk i ett vanligt vardagsrum. Ska ge mig ut och kolla vilka maskiner som finnas att beskåda i Uppsala
Hursom så vill jag kolla upp ordentligt vilket avstånd som blir aktuellt, sen får man välja storlek på duken efter det helt enkelt.
Inte omöjligt att spuj får sin duk såld om den finns kvar då...
Postad 25 October 2011 - 21:07
"Projje" kan jag förstå, men det finns inte speciellt många L i ordet projektor...
Postad 25 October 2011 - 21:17
Postad 25 October 2011 - 21:25
Postad 25 October 2011 - 21:32
Proiie funkar ju faktiskt !!
Prolle är slang för processor( en såndäringa pryl i datorn ), tror någon( palle ) har haft lite brått på tagentbordet om man skriver prolle om en projektor.
Hur kan processor bli prolle då...?
Vilken Albert har tänkt ut det...?
Postad 26 October 2011 - 00:44
Jag gissar att MatsE har slagit till på ett Sonus Faber Amati Futura (guarneri evolution som gardering), grymt snygga! Låter säkerligen ubermysigt också
Redigerat av spuj, 26 October 2011 - 00:47.
Postad 26 October 2011 - 07:38
Jag är ärligt talat förvånad att intresset inte varit större för min duk då den är väldigt nära G3 i kvalitet och klart bättre än react enligt duktiga snubbar som tex colamannen, react ligger väl på ungefär samma pris i samma storlek?
Jag gissar att MatsE har slagit till på ett Sonus Faber Amati Futura (guarneri evolution som gardering), grymt snygga! Låter säkerligen ubermysigt också
Ja, din Firehawk skulle vara ett bra köp för Palle. Om den är i bra skick vill säga (du har väl inte ritat på den?).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?