Anchorman 2 3/5
Postad 29 December 2015 - 09:43
6/10
Helt ok, lever inte riktigt upp till hyllningarna
En underbar j*vla jul
6/10
Stundtals rolig
The Revenant
7/10
Riktigt bra!
En man som heter Ove
7/10
Bättre än förväntat
Star Wars- The Force Awakens
9/10
En av de bästa i serien, kanske den bästa???
Såg den på Mall Of Scandinavia (IMAX), vilken inlevelse. IMAX lyfte verkligen upplevelsen 👍🏻
Postad 29 December 2015 - 11:32
Blev förvånad. Typ 7.5 på Imdb vilket brukar innebära att filmen antingen är bra, eller väldigt speciell alternativt typ Avengers.
Filmen skildrar en hemsk stad där i princip alla är svin. Handlingen är bitvis lite rörig och ologisk och försöken att göra en "smart film" typ som Usual Suspect är tydliga. Tyvärr är inte filmen så smart som den vill vara och lyckas långt från 100% med det som försöks. Ingen dålig film, men inte så bra heller.
5/10
Postad 29 December 2015 - 15:22
Tyckte den var mycket bra. Loke känns dock som en tunn "badguy".
image.jpeg 270.19K
0 Antal nerladdningar Avengers- Age of Ultron
Bättre "badguy" i den här men storyn känns tunn. Mycket action bjuds det på iaf.
Tyckte den var sämre än förra filmen.
image.jpeg 127.63K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 December 2015 - 17:46
The Martian
10/10
Kan bara hålla med ![]()
Jurassic World 1/10
En riktig pissfilm.
Postad 29 December 2015 - 22:57
Första titten på BD. Kollade utan nostalgisk blick och ställer mig frågan om den är så bra?
Bitvis haltande dialog och stelt skådespeleri och hela andra akten(dödsstjärnan) tappar lite tempo.
Fortfarande en väldigt bra film.
7.5/10
Postad 29 December 2015 - 23:01
John Wick
3 av 5
5 av 5 för dig som gillar pang-pang action, med betoning på 'pang-pang' ![]()
Redigerat av FEA, 12 February 2016 - 02:26.
Postad 29 December 2015 - 23:11
Nasse Nalle Puh och hans vänner. Lika underhållande varje gång. Började undra när den skulle ta slut. Seg film. Ger den en sexa.
Bilden är lånad.

Redigerat av Unregistered2294, 29 December 2015 - 23:13.
Postad 30 December 2015 - 00:06
Detta kändes som ett halvhjärtat försök till att bli något bra. En hel del maskhål med långsökta förklaringar till händelserna i filmen.
Humorn och vissa action scener tillsammans med bra bild och ljud håller ändå upp filmen ifrån att bli en piss film.
Tycker filmen är helt ok men inte mer.
Bifogad fil(er)
Postad 30 December 2015 - 01:02
The Visit (2015)
![]()
Hygglig skräck.
3/5
Waxworks (Das Wachsfigurenkabinett) 1924

Tre berättelser om figurer i ett vaxmuseum bla Ivan den förskräcklige. Helt klart inspirerad av Das Cabinet des Dr. Caligari (1920) och har även några av skådespelarna från den filmen bla. Conrad Veidt (Ivan).
3,5/5
Miss Pettigrew lives for one day (2008)

Romantik! Bra sådan och rolig också. Frances McDormand är lika suverän som hon var i Fargo. De andra är det inget fel på heller.
4/5
Postad 30 December 2015 - 01:20
Chappie i 4K
(70gb.. lol)
En referensfilm av sällan skådat slag ![]()
Såg den förvisso på 1080p projje, men klart krispigare bild än vad jag är van vid!
Bild: 10/10
Ljud 10/10
cgi: 12/10
Film 10/10
Årets film för mig.
http://www.imdb.com/...2/?ref_=nv_sr_1
Bifogad fil(er)
Postad 30 December 2015 - 11:26
Star wars VII
Såg den på den lokala biografen igår. Skulle se den i 2D.
Men ägaren för biografen hade ingen koll vilken version som skulle visas, så hon frågade publiken innan start och alla röstade för 3D versionen.
För min del kvittar det då jag inte kan se 3D.
Så upplevelsen blev istället en ton av mörkare bild, glasögon som skavde på näsan och mina stackars ögon som fick jobba ihjäl sig,
Filmen överlag vart bra iaf.
Ljudet var sådär, men kan bero på biografens anläggning.
8,5 / 10 Lasersvärd
Postad 30 December 2015 - 13:28
Sicario
Kändes mycket verklighetstrogen och därav en "lugnare" spänning än vad jag hade trott. Gillade filmen endå. Stabila skådespelarinsatser.
7/10
The Martian
Kändes något för lång. Men fortfarande en bra film.
Bra insats från Damon.
7/10
Postad 30 December 2015 - 16:22
Jag såg en western med musik av Ennio Morricone; nej inte The Hateful Eight utan The Good, The Bad & The Ugly.
Clint Eastwood i en verklig klassiker.
4 av 5
Sen såg jag en annan film som också delvis utspelar sig i en öken.
Den heter Star Wars Episode IV: A New Hope
5 av 5
Mannen som har fått en skiftnyckel uppkallad efter sig.
Redigerat av FEA, 12 February 2016 - 02:26.
Postad 30 December 2015 - 19:29
Byt nu. Smäller den så kan du förstöra projektorn.
Den ska väl varna innan? Meddelande på duken och blinkande röd lampa?
Postad 30 December 2015 - 20:02
Var och såg The Force Awakens idag på MoS IMAX 3D visning.
Goddamn vad bra den var, bortsett från haksläppet när man såg den första vid 8 års ålder så är är den lätt bäst av samtliga filmer.
Den får 5 Jar-Jars av 5 möjliga.
Nu ska man bara gå och se om den i 2D då jag tyckte 3D sabbade en hel del som vanligt.
Postad 30 December 2015 - 22:55
Frost (3D)
4 av 5
Den var ju riktigt rolig och med en bra berättelse.
Den bästa film i 3D jag någonsin sett, effekterna var mycket fina. All animering var mycket välgjord. Toppklass!
Synd att det inte gick att fota rörliga motiv (alltså 99% av filmen) för när jag pausade för att fota så dök det upp en stor paus/meny-blaffa som inte försvann efter en stund, som är vanligast.
Redigerat av FEA, 12 February 2016 - 02:22.
Postad 30 December 2015 - 23:32
Var och såg The Force Awakens idag på MoS IMAX 3D visning.
Goddamn vad bra den var, bortsett från haksläppet när man såg den första vid 8 års ålder så är är den lätt bäst av samtliga filmer.
Den får 5 Jar-Jars av 5 möjliga.
Nu ska man bara gå och se om den i 2D då jag tyckte 3D sabbade en hel del som vanligt.
Håller med dig! Men ge inte betyg i Jar-Jar! ![]()
Såg den på bio förra veckan, och ger den 9,/10.... funderar på att se den på bio igen, trots att jag hellre ser film hemma! ![]()
Tyckte bilden va ur skärpa ibland, kan det va 3Dn som sabbar det? Och kändes ansträngt... Ville helst se den i 2D, men polarna ville ju promt se den i 3D... ![]()
Redigerat av Garrett, 30 December 2015 - 23:34.
Postad 31 December 2015 - 13:26
Bästa filmen från 2015 tillsammans med Mad Max: Fury Road. En av Pixars allra bästa, väldigt känslostark.
9/10
Postad 31 December 2015 - 14:56
Resident Evil Retribution 3D
Stått orörd alldeles för länge i hyllan upptäckte jag. Denna gillade jag med en massa fart och "akrobatiska" scener. Sköna brudar och 3d var riktigt bra för att inte vara animerat. Gott Nytt Film År ![]()
Både Film och 3D effekterna får 4/5 Färjestadare
Bifogad fil(er)
Postad 31 December 2015 - 21:35
I morgon ska jag börja det nya året på bästa sätt.
Jag ska se en film på bio i formatet Ultra Panavision.
Så ikväll såg jag en film i Shaw Scope för att peppa.
Michael Madsen är en gemensam nämnare (här dock fröken Thurman), liksom Ennio Morricone.
En annan sak filmerna har gemensamt är regissören Quentin Tarantino ![]()
Filmerna jag talar om är The Hateful Eight och Kill Bill Vol.1.
Den sistnämnda blev en av filmerna i hemmabion ikväll.
5 av 5
Bra bild på blu-rayn och framförallt suveränt ljud! Missa inte dts-ljudet som ligger gömd som spår 2 av någon anledning. Spår 1 är vanlig DD 5.1
Redigerat av FEA, 12 February 2016 - 02:25.
Postad 01 January 2016 - 03:22
Animerad film som fokuserar på hur emotioner och minnen hos människor fungerar och varför människor reagerar på vissa sätt.
Det här kommer låta märkligt, men ta det från en framtida psykolog. Jag anser att dom som gjort filmen faktiskt har lyckats med något så märkligt som att grafiskt presentera hur människors emotioner fungerar (på ett sätt) och gjort det till en film. Även minnesdelen är av ett sådant slag så att den kan formas in i en teori som faktiskt existerar. Jag undrar om dom faktiskt använt sakkunniga när dom gjorde filmen?
Ja, kul att se, helt klart. Och lärorikt!
Bild: 3/5 hade lite svårt för den ska jag erkänna
Ljud: 2/5 godkänt, men absolut inte mer
Film: 4/5 väldigt bra, och sevärd. Kul vinkling på känslor och känsloliv. Se den med barnen
The martian
En kille blir strandsatt. På mars. Feck.
Matt Damon spelar en astronaut som blir strandsatt på mars, där han måste kämpa för att överleva och ta kontakt med jorden, åtminstone för att berätta att han fortfarande lever.
Mycket bra, välarbetad film. Bra bild, bra ljud, bra tempo. Det mesta var bra och filmen kändes både intressant och spännande takt igenom. Sen så måste jag nämna hur ser mixats in ett basspår som är mycket djup infrabas. Basen har använts för att skapa en känsla, när det blåser på mars så blåser det i rummet också, på samma sätt som om en storm hade blåst utomhus. Det är nog rätt få som kan märka av det, så ännu större beröm för att dom ändå gjort det. Bra jobbat!
Bild: 4/5 väldigt väldigt bra bild, skarpt och med bra vinklar!
Ljud: 4/5 Bra ljud överlag, nära femma.
Film: 4/5 ännu en bra film
Postad 01 January 2016 - 03:48
Jag såg en film som hette Trollkarlen från OZ från 1950 talet eller nåt i den stilen, minns ej riktigt när den var gjord.
Var ingen bra film. 1p. Tur att jag var snäll denna gången! Annars hade den garanterat fått Botten-napps poäng första dagen på året och det vill jag egentligen inte ge nån film! ![]()
Redigerat av Unregistered2294, 01 January 2016 - 04:38.
Postad 01 January 2016 - 08:22
Helt obegriplig, somna ifrån skräpet...
1/5 pillerknaprare.
Så ock på jorden.
Svärmor var på besök och då blir det svenskt... Sämsta jag sett iår. Slutade titta efter 10 minuter. Övriga gav upp inom 30 min (tom svärmor som ser allt skit).
0/5 pillerknaprare
Redigerat av pacman, 01 January 2016 - 08:26.
Postad 01 January 2016 - 11:37
Postad 01 January 2016 - 14:40
Mission Impossible: Rogue Nation. Filmen är en halvstark 3/5 i min bok, får se om den nykter men häftig action var det iallafall.
Men ljudet fy ****. Årets mix? Det lät stort, rent med enorm dynamik och det klippte aldrig. Dialogen satt som en smäck och LFEn var bland det bästa jag hört. I vattenturbinen fick SVSen jobba.... kul!
Postad 01 January 2016 - 22:27
American sniper såg jag nyss. grymt bra. 5/5
längesen jag såg en bättre krigsfilm.
hur gör man sån där spoilertext eller vad det heter? vill fråga en grej som händer i filmen ![]()
Redigerat av andreassofus, 01 January 2016 - 22:35.
Postad 01 January 2016 - 22:45
3 knapp.JPG 20.9K
0 Antal nerladdningar
tryck på knapp 3
bbb.JPG 21.85K
0 Antal nerladdningar
välj spoiler och skriv texten i rutan
Alternativt skriv (spoiler)Din text(/spoiler) men med de fyrkantiga parenteserna [ ]
American sniper såg jag nyss. grymt bra. 5/5
längesen jag såg en bättre krigsfilm.
hur gör man sån där spoilertext eller vad det heter? vill fråga en grej som händer i filmen
Postad 02 January 2016 - 00:41
Är ju extremt fascinerad av tidsresor och just möjligheterna och paradoxerna med det.
Denna film är väldigt bra, höll mitt intresse uppe hela tiden trots att jag förutsåg det mesta innan det hände.
7.5/10
Redigerat av Unregistered7444adce, 02 January 2016 - 00:42.
Postad 02 January 2016 - 07:47
Mycket som Cage medverkat i har varit bra, men även ett gäng bottennapp. Denna hade fått ~3 i betyg på IMDB men va fan...
Den var helt enkelt så usel!!!
Postad 02 January 2016 - 16:30
Så mycket genvägar får man inte ta
Postad 02 January 2016 - 16:45
Mycket bra. Inledningen på Hoth är grym, även mellanakten håller hög klass och slutet är spännande.
Skådisarna är bättre än i fyran, dialogen vassare och naturligare.
8.5/10
Postad 02 January 2016 - 17:38
Idag har jag sett två filmer som i mångt och mycket handlar om samma sak men de är så olika de kan bli. Jag gillar ändå båda.
2001: A Space Odyssey
5 av 5
2010
3½ av 5
Redigerat av FEA, 12 February 2016 - 02:23.
Postad 02 January 2016 - 17:49
Enligt mig bäst av dom alla. Älskar början i Jabbas palats och ute i öknen. Mellanakten är mycket bra och slutet med Endor, fantastiska rymdstrider med småskepp som jagar varandra mellan kryssarna och Lukes möte med Sidious och Vader samt seriens mäktigaste musik får mig totalt på fall.
9/10
Postad 02 January 2016 - 18:19
Årets första film för min del. Jag gillade den. Helt ok underhållning
Bifogad fil(er)
Postad 02 January 2016 - 18:30
Jag ska väl börja med att erkänna att jag gillar svensk film, även Beck. Kvaliten på story och skådespelet har ju varierat över de dryga 30 filmerna, konstigt annars. Nu till denna filmen som jag fick lite problem med i början, en skurk från Johan Falk filmerna och Wallanders dotter dyker upp. Några minuter senare så har man vant sig, jag tycker faktiskt de spelar historian riktigt bra. Jag tycker även storyn var bra och höll hela vägen. En av de bättre Beck filmerna .
Såg den på cmore och tycker de levererade bra bild och ljud, som vana trogen kommer de hamna i filmhyllan och då även med framförallt bättre ljud.
Filmen får 4 av 5
Postad 02 January 2016 - 21:23
Kan inte annat än hålla med MikaelJ i vad han skriver, både vad gäller karaktärer liksom story.
Det var med sorg man läste eftertexterna.
Betyg 8,5/10
Postad 02 January 2016 - 22:46
Helt ok skräck. Då jag betygsätter efter upplevelsen och genren snarare än i absoluta siffror så får den en 7.
Jag som är lite klastrufobiker fick ångest ibland, så som skräckfilm funkade den bra.
Höll dock inte riktigt hela vägen.
7/10
Postad 02 January 2016 - 23:30
Föll mig inte alls i smaken. Då var Short circuit från 1986 bra mycket bättre...
Betyg: 4/10
Postad 02 January 2016 - 23:31
Riktigt bra film.
Som den Miami Vice älskare jag är så är det kul att se Don Johnson göra en skön roll.
Bra skådisar och gillar storyn.
Enda minuset är väl dom sekunderna det är hiphop liknande musik. Annars är det bra musik i filmen också.
Postad 02 January 2016 - 23:38
En riktig pärla, mycket uppskattad av hela familjen.
8/10
Postad 03 January 2016 - 00:24
3 filmer ikväll varav de två sista som jag inte sett tidigare! Det gäller att passa på när fru och barn inte är hemma ![]()
X-men Days of Future Past
Fantastisk film på alla sätt! Det känns som om de lyckades ta det bästa delarna från First Class (som hade en del brister) och kombinera med lite från de första 2 filmerna, tillsammans med en härlig handling med mycket snygga scener. Rår inte riktigt på den ännu bättre X-men 2, men bra nära den klassen, och är mycket bättre film än övriga i serien!
Betyg: 9/10
The Martian
Ganska skönt tempo och härligt med en bra rymd-överlevnadsfilm utan monster och liknande som ofta dyker upp i dessa filmer.Matt Damon är som vanligt lite tråkig, men mycket bättre än Sandra Bullock i den tokigt överskattade filmen året innan. Några riktigt härliga subwoofertest-scener som skakade om rummet rejält också. Saknar dock det där lilla sista för att bli en ihågkommen film, men ett helt ok tidsfördriv är det ändå.
Betyg: 6/10
Chappie
Hade ganska låga förväntningar då jag inte var särskilt förtjust i District 9. Denna höll en liknande nivå men börjar ganska svagt. Inget som imponerar men en ok film om man gillar robotar eller A.I.
Betyg: 5/10
Redigerat av mudde, 03 January 2016 - 00:26.
Postad 03 January 2016 - 00:38
Fortfarande episk film och nu andra gången la man märke till fler detaljer än tidigare.
5/5
Postad 03 January 2016 - 00:49
Betyg: 4.5 av 5.
Postad 03 January 2016 - 01:19
Delvis helt ok men för det mesta seg och långtråkig. Ingen film jag vill rekommendera.
Bifogad fil(er)
Postad 03 January 2016 - 02:02
Brutalt och oväntat ärligt om kriget mot knark.
Denna film övertygade mig bara mer om att en legalisering troligtvis skulle spara samhället mycket lidande.
8/10
Postad 03 January 2016 - 11:20
The Revenant, 4/10.
Rätt så bra men sjukt utdragen så den blev riktigt tråkig att bara sitta o kolla på 5 minutersscener där Leo krälar i snön utan dialog.
10 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
60 bilder
107 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?