Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 26 October 2011 - 09:28
Svs PC 20-39+
Svs PB12-nsd
Postad 26 October 2011 - 10:00
Postad 26 October 2011 - 10:44
Att göra en för varje topp blir ett sjujävla jobb!
Postad 26 October 2011 - 11:05
Jo, det skulle jag kunna göra. Att jag gör 3st olika klackar och sen sätter ihop demOk, trodde du gjorde en sådan klack och sedan kopierade denna för att sen lägga i olika vridningar.
Att göra en för varje topp blir ett sjujävla jobb!
Postad 26 October 2011 - 11:54
Postad 26 October 2011 - 14:18
Postad 26 October 2011 - 16:47
Helt rätt
Jag gissar att MatsE har slagit till på ett Sonus Faber Amati Futura (guarneri evolution som gardering), grymt snygga! Låter säkerligen ubermysigt också
Var in och betala handpenning idag.
Postad 26 October 2011 - 17:33
Helt rätt
Var in och betala handpenning idag.
Trevligt värre Mats!, blev det rå MDF eller mattsvart knotterlack kanske?
Postad 26 October 2011 - 18:46
Postad 26 October 2011 - 20:55
Ja just ja...
här kommer dom
Många är remixer, får du fel version så kan det vara något HELT annat och antagligen betydligt mycket sämre...
låt 1 va den vi äldade upp dina basar med...
låt 2 är rititgt gött att kräma på med.
låt 3 Är intressantast i början, sedan aningens vass...
låt 4 har en del väldigt intressant "dropps" igenom låten, kan vara MYCKET mäktigt om prylarna kan leverera
Låt 5 och 7 är två av mina absoluta favorit "spela så högt att öronen blöder och saker ramlar ner från alla hyllor och grannarna vill avrätta mig, Live konsert deluxe, jätte roligt!" dessa KAN jag spela exakt hur högt som helst utan att jag tycker det blir jobbigt, den e bara underbar ! (speciellt låt 5 vid 3:40 in i låten!)
låt 8 så jävla HARDCORE, blandat med skön dub, grym !
låt 9 gillar verkligen "rivet" i denna låten, och låt 8 för den delen. JOGO äger !
Låt 10, så sjukt mysig ! den har så mycket roligheter för sig i basen och droppen är verkligen fysiska på ett helt underbart sätt.
1: [Rottun Oblivion & Bong Remixes #01] Subsonic (BONG Remix)
2: Cyberoptics - [Tie Fighter #01] Pimpin
3: Borgore - [squittybubbler.com] Ice Cream (J. Rabbit Remix)
4: Excision, Datsik - [Lemothership.com CD1] Calypso - Original Mix
5: Twist - [Hotline EP #03] Subject One
6: Excision & Noiz - Do It Now
7: Apex - Nowhere To Run (Datsik & Excision Remix)
8: JOGO - [FFFUUU EP #03] Badman
9: Jogo - Whipped Up
10: Downlink - [Ignition EP #02] Gamma Ray
Detta är musik för endast personer med stor uppskattning till musik med MÖÖRCHH!
Allt annat är mesigt i paritet
Detta och Death/Black Metal är så tungt/ hårt det blir och det säger väll en del.
Har nu fått tag på dom flesta, och tänker nu bege mej ner med en liten hurring och massera både element och kropp.
Postad 26 October 2011 - 21:02
Ni som har lite bättre koll på DIY och lackning av lådor, vad tycker ni är ett rimligt pris för arbetet exl. färg av ett par i6? En polare som lackerar lite så tänkte höra vad det kan kosta att lackera ett par toppar
Redigerat av Svenn3SaataN, 26 October 2011 - 21:06.
Postad 26 October 2011 - 21:21
Då måste jag nog vara full. Blev trött i huvet direkt..
Hittade dock ett par spår som hade riktigt mysig bas. Får kolla imorrn vilka det var.
Postad 26 October 2011 - 21:26
Känns bra att man är på gång iaf, i morgon ska jag lämna mina Guarneri. sen är det bara den tråkiga väntan kvar.
Grattis Mats! De är så sjukt snygga! Och det lilla jag lyssnat på dem så låter de riktigt bra, betydlig mkt mer botten än jag upplevt i de andra Sonus jag lyssnat på. Kul! Hur länge får du vänta?
Postad 27 October 2011 - 07:09
Flickvännen tackar och bockar för de fräcka kommentarerna
Ni som har lite bättre koll på DIY och lackning av lådor, vad tycker ni är ett rimligt pris för arbetet exl. färg av ett par i6? En polare som lackerar lite så tänkte höra vad det kan kosta att lackera ett par toppar
Dom bjuder vi på, helt kostnadsfritt...
Undrar hur man orkar lyssna på sån där musik längre stunder...?
Då måste jag nog vara full. Blev trött i huvet direkt..
Hittade dock ett par spår som hade riktigt mysig bas. Får kolla imorrn vilka det var.
haha, man måste ha ett tränat sinne...
Vilka låtar va det som hade mysig bas då ?
vilka fick du INTE tag på ?
Postad 27 October 2011 - 08:33
Han letar även efter en subb så tänkte att han skulle få lyssna vad SVS går för.
-3 på förstärkaren och Råttatouille när tanten går loss med hagelgeväret så borde saken vara biff va?
Redigerat av Evil Homer, 27 October 2011 - 08:34.
Postad 27 October 2011 - 13:52
Jag och polaren betalade 500kr var för mattsvart lack. Jag har stativare och mina behövdes spacklas och slipas en gång. Polaren har golvare som bara lackades rätt på.
Postad 27 October 2011 - 14:23
Har jag en j*kla tur så får jag dom på måndagkväll.
Grattis Mats! De är så sjukt snygga! Och det lilla jag lyssnat på dem så låter de riktigt bra, betydlig mkt mer botten än jag upplevt i de andra Sonus jag lyssnat på. Kul! Hur länge får du vänta?
Var in och betalade + lämnade mina Guarneri i dag.
Postad 27 October 2011 - 15:54
Vi får ta dom där bikinikorten över msnFlickvännen tackar och bockar för de fräcka kommentarerna
Just ja, var inga problem att sälja in SVS förut, ta mig s*tan så att jag nästan skall be om andel på varje enhet som säljs snart!
Postad 27 October 2011 - 15:57
Vi får ta dom där bikinikorten över msn
Just ja, var inga problem att sälja in SVS förut, ta mig s*tan så att jag nästan skall be om andel på varje enhet som säljs snart!
LSound har nog skrattat hela vägen till banken, för det har mig veterligen gjort ingen eller väldigt lite marknadsförning i Sverige. Numer är det väl HBB som skördar..
Redigerat av Unregisteredcc128e50, 27 October 2011 - 15:58.
Postad 27 October 2011 - 16:23
Postad 27 October 2011 - 16:32
LOL!!! inga problem alls att få till det här, får jag blommorna i fönstret att flaxa så skall nog tanten din skaka loss lite medSanna gav mig nyss ett VÄLDIGT farligt löfte. Hon sa att om jag lyckas få hennes "läppar" att fladdra av bas med nya baslådor så får jag lov att filma detta och lägga ut det på forumet
Tror dock inte det är godkänt att lägga ut på detta forum...
Mao skit i DIY denna gången och kör på ett par PC-PB13U så får vi lite underhållning
Redigerat av Evil Homer, 27 October 2011 - 16:36.
Postad 28 October 2011 - 07:24
Postad 28 October 2011 - 09:33
Där ser man vad olika byggnader reagerar olika. Här spelar jag 125-126db kan inte du med göra detDe där e ju typ som hemma hos mig, fast närmaste blomma som beter sig sådär e i vardagsrummet intill...
Postad 28 October 2011 - 10:26
Lyssna nu på farbror Niklas. Han och hans SVS har fått många kvinnliga "blommor" att vibrera i sina dar.LOL!!! inga problem alls att få till det här, får jag blommorna i fönstret att flaxa så skall nog tanten din skaka loss lite med
Mao skit i DIY denna gången och kör på ett par PC-PB13U så får vi lite underhållning
Postad 28 October 2011 - 10:40
Mest jag spelat har varit 117-118dB dB C slow med dubstep, fast inte med så mycket info under 30Hz för då bottnar det friskt... jag har ju EQ'at mina pX-2 moduler med ca7dB vid 25Hz! stigande under ca 35Hz... så det påverkar ju något enormt, i mitt rum är det typ dött under 35hz annars.. så det måste jag göra i mitt rum
Men 118dB C Slow vid lyssningsplatsen räcker för att sätta växterna i gungning
även väggar, möbler, ja allt vibrerar och svajar i intilliggande rum.
Mätt på lite andra ställen i rummet, ca 1m till höger och 1m till vänster om lyssningsplats kan jag få mätaren att gå över 120dB, men där sitter jag ju inte och lyssna ändå så det e fusk...
edit: Längtar efter 2 moduler till !!
Då borde jag kunna spela 120dB vid lyssningsplats och ha gott om marginal kvar, och utav tidigare erfarenheter i just detta rum så med 4st rätt placerade så behöver jag inte EQ'a lika mycket heller...
Så, då kommer det med marginal gå att spela 120dB utan ansträngning...
Lyssna nu på farbror Niklas. Han och hans SVS har fått många kvinnliga "blommor" att vibrera i sina dar.
Jag brukar bara få dom att pullsera, kanske gör jag något fel...
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 28 October 2011 - 10:41.
Postad 28 October 2011 - 12:03
Höjde man så gav det inget mer, men kanske är förstärkaren som gör det *kliar mig i skallen*
Har ju massor att höja i bak på subbarna men vet inte om det ger något, står på kl 10 nu om jag inte missminner mig.
Sen spelar det säkerligen högre på andra ställen i rummet, detta är mätt där jag sitter och lyssnar.
Postad 28 October 2011 - 12:59
http://www.component...l=&fromsearch=1
Postad 28 October 2011 - 17:10
Vad var det för låt du spelade Niklas ?
Postad 28 October 2011 - 17:57
Drumz and rythm.
Opus dei tror jag inte det var iom att den går så ******** djupt( 4-5 hz tror jag )
Kommer inte ihåg vad den sista heter
Mät med XTZ så får vi rättvisa resultat, våra vanliga dbmätare kan visa rejält fel när det mäts såpass lågt.
Postad 28 October 2011 - 18:13
Någon av dina låtar, kommer inte ihåg vilken av dom.
Drumz and rythm.
Opus dei tror jag inte det var iom att den går så ******** djupt( 4-5 hz tror jag )
Kommer inte ihåg vad den sista heter
Mät med XTZ så får vi rättvisa resultat, våra vanliga dbmätare kan visa rejält fel när det mäts såpass lågt.
Tror det är så..
Nu drog jag på så mycket som jag bara vågade.
Rösten blev likadan som när vi spelade i sovrummet hemma hos mej. Spelade då just Drums and rythm, men ändå visade bara mätaren 120 dB. Det kan inte stämma. Det var direkt obehagligt.
Jag bara väntade på att elementen skulle tacka för sej..
EDIT: Den ena i56 gav upp. Ingen trasig säkring. Vill inte gräva i den nu när jag inte är helt nykter..
Mina gamla trotjänare Kappa 200 fick agera standin, och hängde utan klagomål med mina rör upp till 120 dBC på Drums and rythm.
Mer välljud för 3500 får man fan leta efter...
Redigerat av Bakerman, 28 October 2011 - 18:16.
Postad 28 October 2011 - 19:06
120db med handmätaren eller med XTZ?
Tror ni denna blir bra till dottern? hämtade den för ett par dagar sedan ihop med den där 8" som jag sa rockade rätt bra. En VOX DA15 blev det, var mer ös i den lille skiten än vad jag hade trott.
bild.JPG 1.3MB
0 Antal nerladdningar
Postad 28 October 2011 - 19:30
Stäng av frontarna när du dönar på så förbannat, dom tillför ändå inget i dbc och du sular på såpass med subbarna som du gör.
120db med handmätaren eller med XTZ?
Tror ni denna blir bra till dottern? hämtade den för ett par dagar sedan ihop med den där 8" som jag sa rockade rätt bra. En VOX DA15 blev det, var mer ös i den lille skiten än vad jag hade trott.bild.JPG 1.3MB 0 Antal nerladdningar
Jag vill ju ändå höra "melodin"...
Väntar fortfarande på bilder på den där "fläskiga" åttatummaren...
Postad 28 October 2011 - 19:39
Skall se om det blev någon tittbar.
Postad 28 October 2011 - 20:00
Postad 28 October 2011 - 20:08
Jag hjälper dig gärna!Om jag får högtalarna på måndag så skulle jag behöva lite uppacknings hjälp vad sägs Palle och Brallis
Jag bor 2 mil norr om Karlstad. Jag bjur på en kopp om du kommer över med dem. Jag är ledig mån så mig passar det bra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?