Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-XW5000ES, VPL-XW7000ES

1121 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony VPL-XW5000ES 4K (Projektorer) 1 (0) 59 477:-
Sony VPL-XW7000ES 4K (Projektorer) 1 (0) 129 900:-
1 relaterade trådar

#1051

Postad 26 januari 2024 - 18:11

lädderlappen
  • lädderlappen
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Plundvik, hur stor duk har du?

#1052

Postad 26 januari 2024 - 20:22

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 260 inlägg
  • 0

Behovet är ju inte heller lika stort nuförtiden när maskinerna kan leverera så pass mycket ljus. En XW7000ES klarar ju leverera ljus till en 4-4,5m. bred AT-duk i sig självt.


Du verkar glömma HDR :)

#1053

Postad 26 januari 2024 - 21:49

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 045 inlägg
  • 0
Jo, HDR på så stora dukar är helt klart en utmaning. Lite mer ljus hjälper förstås men i princip så krävs det egentligen en riktigt bra aktiv tonemapping. Sen är det så klart inte fel med både och, men tappet i skärpa med en extern optik är något man måste väga in.

/Marcus

#1054

Postad 26 januari 2024 - 22:16

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 260 inlägg
  • 0

Jo, HDR på så stora dukar är helt klart en utmaning. Lite mer ljus hjälper förstås men i princip så krävs det egentligen en riktigt bra aktiv tonemapping. Sen är det så klart inte fel med både och, men tappet i skärpa med en extern optik är något man måste väga in.

/Marcus


Jag håller så klart med helt om allt du skriver nu. Men HDR var tvunget att nämnas :)

Jag använder själv MadVR just för att det helt enkelt inte blir bra annars.

#1055

Postad 26 januari 2024 - 22:31

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

Hur pass känslig är en sony laser proj för ev föroreningar typ rök eller mat-oz som kylfläkten kan suga in , passerar den luften endast "lampan/lasern för kylning eller även nån form av bildpanel som kan påverkas av "icke optimal " ren luft , borde det då inte finnas filter som var vanligt på äldre projar ? 



#1056

Postad 26 januari 2024 - 23:33

tsullivanm2
  • tsullivanm2
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

En fråga kring modellnamn.

Jag har en sån här projektor som verkar heta "VPL-XW5000" alltså utan "ES".

Kan det stämma? Vad är skillnaden i så fall?



#1057

Postad 27 januari 2024 - 00:24

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0
Dom har väl es på slutet. Finns bara en typ 5000 sony laser. Samt 7000 och 6000 som dock ej säljs i sverige

#1058

Postad 27 januari 2024 - 00:29

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0
Dom har väl es på slutet. Finns bara en typ 5000 sony laser. Samt 7000 och 6000 som dock ej säljs i sverige

#1059

Postad 27 januari 2024 - 09:15

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Ah, hur nära är linsen, dikt an mot projektorns lins eller med mellanrum? Ser din bild (är den upp och ned?) men lite svårt att se det.


Dikt an. Tog ny bild, nu ska det vara rätt.

#1060

Postad 27 januari 2024 - 09:19

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Hur upplever du tappet i skärpa?
 
Vi gjorde några installationer med externa linser "back in the days" men jag upplevde då att man tappade för mycket i skärpa så därför gör vi inte längre denna typen av lösningar. Behovet är ju inte heller lika stort nuförtiden när maskinerna kan leverera så pass mycket ljus. En XW7000ES klarar ju leverera ljus till en 4-4,5m. bred AT-duk i sig självt.
 
Men jag har inte sett några av dagens modeller med extern lins, så därför är jag ändå lite nyfiken :)
 
/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Jag kan inte se att jag tappar något i skärpa, testat mot bl.a. Sonys focus_bild. Den stora fördelen med anamorfisk lins som jag ser det är att jag inte behöver zooma bilden om 2.35:1. Utan lins måste jag zooma till maxläget för att fylla skärmen.

#1061

Postad 27 januari 2024 - 09:28

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Plundvik, hur stor duk har du?


2.35:1 cinemascope som är 290 cm bred.

#1062

Postad 27 januari 2024 - 11:13

tsullivanm2
  • tsullivanm2
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Dom har väl es på slutet. Finns bara en typ 5000 sony laser. Samt 7000 och 6000 som dock ej säljs i sverige

 

Här är en bild på min manual:

https://i.imgur.com/MOBdJsX.jpeg

Det står inte "ES" på den, därför jag blir fundersam, det står inte ES på kartongen eller i menyerna heller.
Hur är det för er andra?



#1063

Postad 27 januari 2024 - 12:12

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 264 inlägg
  • 1

Ständigt fråga detta om modellbeteckningar och svaret är att det är samma apparat. Skillnaden är att olika instanser skriver ut olika längder av den kompletta modellbeteckningen.

 

Globalt kan samma apparat skilja sig exempelvis på detaljer runt exakt medföljande strömkontakter och språket i handböckerna för olika regioner och liknande skillnader vilket ibland, men inte alltid, leder till olika artikelnummer, vilket typiskt då är de extra bokstäverna efter den globala beteckningen.

 

Butiker(na), kartongen, handboken, etiketten på sidan, info-menyn i apparaten ned till metadata i EDID kan alla ha olika varianter av hur mycket de skriver ut av beteckningen. Modellen heter i sin essens VPL-XW7000 där olika försäljningsområden adderar ES och andra inget extra alls. Sony japan säljer den som enbart VPL-XW7000. Europa och Nordamerika har man lagt till ES men det är inte alltid etiketterna med mera speglar denna skillnad.

 

Nu finns ingen riktigt konsekvens i hur beteckningarna hanteras av alla instanser, vilket förstås leder till förvirring och trigga akut FOMO om "Hjälp! Har jag köp en sämre variant?" eller bara så tankefröet att man saknar något-man-borde-få.

 

Det enda man brukar sakna är egentligen bara bokstäverna i beteckningen. Hårdvara och prestanda är densamma. :)

 

Vilket inte förstås inte hindrar miljoner användare från att reagera, dyka ned i kaninhål av googling och jaga ihop rykten och kanske "upptäcka" faktiska skillnader som mer handlar om det förväntade förändringen över tiden i tillverkningen från batch till batch.

 

Detta fenomen är kanske som tydligast i TV-världen där man utöver regionala skillnader placerar olika beteckningar på kosmetiska skillnader likt färgen på stativ men också skillnader som inte ens existerar annat än som ett medel för att butiker ska kunna ducka prisjämförelser. Projektorer är däremot inte alls samma volymmarknad och heller inte lika spretigt med ingående  komponenter så den här situationen är enklare att greppa.



#1064

Postad 27 januari 2024 - 13:58

tsullivanm2
  • tsullivanm2
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Ständigt fråga detta om modellbeteckningar och svaret är att det är samma apparat. Skillnaden är att olika instanser skriver ut olika längder av den kompletta modellbeteckningen.

 

Globalt kan samma apparat skilja sig exempelvis på detaljer runt exakt medföljande strömkontakter och språket i handböckerna för olika regioner och liknande skillnader vilket ibland, men inte alltid, leder till olika artikelnummer, vilket typiskt då är de extra bokstäverna efter den globala beteckningen.

 

Butiker(na), kartongen, handboken, etiketten på sidan, info-menyn i apparaten ned till metadata i EDID kan alla ha olika varianter av hur mycket de skriver ut av beteckningen. Modellen heter i sin essens VPL-XW7000 där olika försäljningsområden adderar ES och andra inget extra alls. Sony japan säljer den som enbart VPL-XW7000. Europa och Nordamerika har man lagt till ES men det är inte alltid etiketterna med mera speglar denna skillnad.

 

Nu finns ingen riktigt konsekvens i hur beteckningarna hanteras av alla instanser, vilket förstås leder till förvirring och trigga akut FOMO om "Hjälp! Har jag köp en sämre variant?" eller bara så tankefröet att man saknar något-man-borde-få.

 

Det enda man brukar sakna är egentligen bara bokstäverna i beteckningen. Hårdvara och prestanda är densamma. :)

 

Vilket inte förstås inte hindrar miljoner användare från att reagera, dyka ned i kaninhål av googling och jaga ihop rykten och kanske "upptäcka" faktiska skillnader som mer handlar om det förväntade förändringen över tiden i tillverkningen från batch till batch.

 

Detta fenomen är kanske som tydligast i TV-världen där man utöver regionala skillnader placerar olika beteckningar på kosmetiska skillnader likt färgen på stativ men också skillnader som inte ens existerar annat än som ett medel för att butiker ska kunna ducka prisjämförelser. Projektorer är däremot inte alls samma volymmarknad och heller inte lika spretigt med ingående  komponenter så den här situationen är enklare att greppa.

 

 

Jag förstår, tack för ett utförligt svar.



#1065

Postad 18 juli 2024 - 21:31

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Vilken firmware är den senaste för Sony xw7000es?

#1066

Postad 21 juli 2024 - 13:07

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0
När man ska justera in bilden p0 sony 5000 tar fram pattern mönster. Ska de inte markera med streck på alla 4 sidor,? Min vönstra sida på bilden saknar detta

#1067

Postad 22 juli 2024 - 00:38

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 260 inlägg
  • 0

När man ska justera in bilden p0 sony 5000 tar fram pattern mönster. Ska de inte markera med streck på alla 4 sidor,? Min vönstra sida på bilden saknar detta


Om du menar panel alignment (oklart) så ja, då ska det vara en linje längst ut till vänster.

#1068

Postad 22 juli 2024 - 10:30

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

Om du menar panel alignment (oklart) så ja, då ska det vara en linje längst ut till vänster.

Nej när jag kör panel alignment så är det ok dvs ett korrekt rutmönster , det är när jag tar fram pattern för att justera bildläget upp o ner med rattarna , då har jag ett rutmönster samt röda streck som, markerar yttre gräns men inte på vänster sida, inget problem egentligen var mest nyfiken på varför 



#1069

Postad 06 augusti 2024 - 16:09

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Vad tror ni om att komplettera min Sony xw7000 projektor med nya Madvr Envy Core? Är det en bra combo?

#1070

Postad 06 augusti 2024 - 16:15

DPC
  • DPC
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 1
De jag talat med som antingen kör ngn fast madvr eller pc-versionen är mkt nöjda.

Känner fler som funderar på just den kombinationen!

#1071

Postad 06 augusti 2024 - 18:30

beatelund
  • beatelund
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

fantastisk combo!

 

Jag har själv en xw7000 och kör madvr på PC. 

 

Har man en gång provat madvr är det svårt att var utan, speciellt med en Sony proj.

Du är välkommen att kolla om du har vägarna förbi Lkpg.



#1072

Postad 06 augusti 2024 - 22:22

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Tack för uppmuntrande svar. Funderar på denna combo om inte Sony kommer med ny projektor i höst som överträffar den.

#1073

Postad 07 augusti 2024 - 08:20

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Tack för uppmuntrande svar. Funderar på denna combo om inte Sony kommer med ny projektor i höst som överträffar den.

Jag har ju Lumagen, men den nya MadVR verkar väldigt lovande. Jag hade def gått vägen med videoprocessor ändå, även om jag skulle haft en JVC faktiskt. Tänk dig all aspecty ratio och allt in och utzoomande som du slipper. Bildkvalitet och dess mjukvara slår MadVR och Lumagen en inbyggd i en projektor. Samt t ex om du sitter och kollar en film eller serie i scope och subtitles hamnar under dukkanten, då kan du pusha upp bilden så subtiltes hamna innanör duk. 

 

Jag personligen kommer aldrig mer ha en setup utan videorocessor, kul att de verkar komma ner i vettiga proser också!



#1074

Postad 07 augusti 2024 - 13:03

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Jag har ju Lumagen, men den nya MadVR verkar väldigt lovande. Jag hade def gått vägen med videoprocessor ändå, även om jag skulle haft en JVC faktiskt. Tänk dig all aspecty ratio och allt in och utzoomande som du slipper. Bildkvalitet och dess mjukvara slår MadVR och Lumagen en inbyggd i en projektor. Samt t ex om du sitter och kollar en film eller serie i scope och subtitles hamnar under dukkanten, då kan du pusha upp bilden så subtiltes hamna innanör duk. 
 
Jag personligen kommer aldrig mer ha en setup utan videorocessor, kul att de verkar komma ner i vettiga proser också!


Tack, kan bli en spännande höst. Det där med att flytta subtitles klarar i och för sig min Magnetar 800 men det finns ju andra fördelar med Core .

#1075

Postad 07 augusti 2024 - 13:16

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Tack, kan bli en spännande höst. Det där med att flytta subtitles klarar i och för sig min Magnetar 800 men det finns ju andra fördelar med Core .

Ja,

 

Inget att än en videoprocessor kan köra auto aspect, dvs inbyggt DTM i en proj kommer aldig lösa att du får växla mellan format. 

 

Mende inte att flytta subtitles, det kan jag med. Men när du ser en serie på t ex ATV så kan du inte flytta subtitles, enda du akn göra är att pusha upp bild så subtitles hamnar innaför duk. Det kan du inte heller få utan Lumagen/MadVR.

 

Sony har jag dåligt hopp för när det gäller DTM. de har ju valt sin väg. Har jämfört side-by-side XW700 med eller utan Lumagen, Sony har tyvärr valt en en väg som är märkbar. JVC är betydligt närmare. Men DTM är en sak av många du får med en videporcessor. 



#1076

Postad 07 augusti 2024 - 13:25

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Ja,
 
Inget att än en videoprocessor kan köra auto aspect, dvs inbyggt DTM i en proj kommer aldig lösa att du får växla mellan format. 
 
Mende inte att flytta subtitles, det kan jag med. Men när du ser en serie på t ex ATV så kan du inte flytta subtitles, enda du akn göra är att pusha upp bild så subtitles hamnar innaför duk. Det kan du inte heller få utan Lumagen/MadVR.
 
Sony har jag dåligt hopp för när det gäller DTM. de har ju valt sin väg. Har jämfört side-by-side XW700 med eller utan Lumagen, Sony har tyvärr valt en en väg som är märkbar. JVC är betydligt närmare. Men DTM är en sak av många du får med en videporcessor.

Okidoki, tack Lirsa.

#1077

Postad 07 augusti 2024 - 15:03

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Okidoki, tack Lirsa.

 

Hehe det är lugnt :). Brinner som du vet rätt svårt för en extren videporcessor, mest för att jag inte kunna förstå det innan jag köpre för snart fyra år sedan. Självklart har jag full förståelse för att man kan prioritera olika och inte tycka vissa saker är så viktiga. 

 

Hoppas du hittar din lösning på bästa sätt, du kör väl LLDV nu?



#1078

Postad 07 augusti 2024 - 15:53

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Hehe det är lugnt :). Brinner som du vet rätt svårt för en extren videporcessor, mest för att jag inte kunna förstå det innan jag köpre för snart fyra år sedan. Självklart har jag full förståelse för att man kan prioritera olika och inte tycka vissa saker är så viktiga.

Hoppas du hittar din lösning på bästa sätt, du kör väl LLDV nu?

Japp, kör LLDV. Men det är ju bara DV FILMER, kan inte forcera DV på min Magneter för HDR filmer.

Redigerat av plundvik, 07 augusti 2024 - 15:54.


#1079

Postad 08 augusti 2024 - 16:49

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Jaha, nu blev det en förhandsbeställning av Envy Core! Spännande.

#1080

Postad 08 augusti 2024 - 17:46

DPC
  • DPC
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 1
Kul! Det kommer bli bra.

#1081

Postad 12 augusti 2024 - 14:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 540 inlägg
  • 0

Hoppas Sony visar upp nya modellerna på CEDIA i september.

Känns som att det är dags, att dom lägger till dynamisk tonemapping nu.



#1082

Postad 15 augusti 2024 - 13:15

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Hehe det är lugnt :). Brinner som du vet rätt svårt för en extren videporcessor, mest för att jag inte kunna förstå det innan jag köpre för snart fyra år sedan. Självklart har jag full förståelse för att man kan prioritera olika och inte tycka vissa saker är så viktiga. 
 
Hoppas du hittar din lösning på bästa sätt, du kör väl LLDV nu?

Som du kanske sett så har jag fallit för trycket att använda en videoprocessor så jag har förhandsbokat en Envy Core. Hur är det med svärtan när du använder en videoprocessor? Påverkas den negativt av att mörka scener blir ljusare?

#1083

Postad 27 augusti 2024 - 19:58

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Någon som vet om Sony ska presentera några nya projektorer på CEDIA?



#1084

Postad 28 augusti 2024 - 06:51

DPC
  • DPC
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Det spekuleras om det. Har dock inte sett ngt officiellt från Sony rörande just cedia. Däremot om nya modeller som ex 8010, dock inga data. Vi får hoppas det klarnar i nästa vecka.

#1085

Postad 28 augusti 2024 - 17:27

beatelund
  • beatelund
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Nytt från Sony lär komma
Hoppas på nästa vecka

Redigerat av beatelund, 28 augusti 2024 - 19:52.


#1086

Postad 28 augusti 2024 - 17:58

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Spännande, får man ha is i magen och vänta.



#1087

Postad 02 september 2024 - 08:34

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

någon som upplever degrading på sin 5000 ?



#1088

Postad 02 september 2024 - 15:55

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

någon som upplever degrading på sin 5000 ?

Jag märker inget på storebrorsan i alla fall. Den har rullat på felfritt i 2500 timmar nu.

Sedan behöver man nog mäta med utrustning för att "se det".



#1089

Postad 05 september 2024 - 22:05

mass
  • mass
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Såg att dom nya Sony slopar 3d helt vilket jag tycker är märkligt då Jvc fortfarande erbjuder.

Vad finns för alternativ kvar? Funderar på Sony 7000 som verkar mest intressant. Kör på 120 tum 16:9. Såg att Grobi Tv i tyskland erbjuder 5års garanti för 9999 euro. Ni som har 7000 är ni nöjda?

mvh Ola


Redigerat av mass, 05 september 2024 - 22:07.


#1090

Postad 05 september 2024 - 22:43

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Svinnöjd med min i alla fall.



#1091

Postad 05 september 2024 - 22:51

mass
  • mass
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Svinnöjd med min i alla fall.

Härligt!


Redigerat av mass, 05 september 2024 - 22:52.


#1092

Postad 06 september 2024 - 15:52

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Såg att dom nya Sony slopar 3d helt vilket jag tycker är märkligt då Jvc fortfarande erbjuder.
Vad finns för alternativ kvar? Funderar på Sony 7000 som verkar mest intressant. Kör på 120 tum 16:9. Såg att Grobi Tv i tyskland erbjuder 5års garanti för 9999 euro. Ni som har 7000 är ni nöjda?
mvh Ola


Jag är också supernöjd.

#1093

Postad 06 september 2024 - 16:18

mass
  • mass
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

grymt! Finns ju knappt några alternativ kvar om man vill ha laser samt 3d. Är det lite overkill på 120 tum. Kör ni alla större dukar med 7000?



#1094

Postad 06 september 2024 - 16:54

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
3d brukar väl bli hypat med typ tio års mellanrum, så är väl snart dags igen, så bara vänta 1-2 generationer till 🤣

#1095

Postad 06 september 2024 - 17:46

DPC
  • DPC
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Nu säljs också 7000 till riktigt bra pris!

#1096

Postad 06 september 2024 - 19:01

mass
  • mass
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

3d brukar väl bli hypat med typ tio års mellanrum, så är väl snart dags igen, så bara vänta 1-2 generationer till 🤣

Sant😁! Men dom stora projektor tillverkarna har ju behållt när tv la ner. Så lite orolig blir man. Blir ju extra intressant om projen är ljusstark👍

#1097

Postad 06 september 2024 - 19:13

Bioboden
  • Bioboden
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har en 7000 och en duk som är drygt 4m bred. Är nöjd på det stora hela, dock är inte rörelsehanteringen på samma nivå som tidigare modeller och linsminnet lyckas aldrig träffa rätt. Har beställt en Envy Core för att lyfta bilden ett snäpp eller två.

#1098

Postad 06 september 2024 - 19:20

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Min duk är ynka 2.7m bred, men älskar ljuset och kör uteslutande på 80% och madVR (Pcversionen).

Skulle varit kul med en ny kalibrering efter 2 år. Men svårt att hitta någon i mitt område.



#1099

Postad 06 september 2024 - 20:32

mass
  • mass
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Har en 7000 och en duk som är drygt 4m bred. Är nöjd på det stora hela, dock är inte rörelsehanteringen på samma nivå som tidigare modeller och linsminnet lyckas aldrig träffa rätt. Har beställt en Envy Core för att lyfta bilden ett snäpp eller två.

Grymt med stor duk👌! Ja en Envy hade varit trevligt😀! Kommer bli ett lyft👌! Tack för svar

#1100

Postad 06 september 2024 - 20:36

mass
  • mass
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Min duk är ynka 2.7m bred, men älskar ljuset och kör uteslutande på 80% och madVR (Pcversionen).
Skulle varit kul med en ny kalibrering efter 2 år. Men svårt att hitta någon i mitt område.


Ja mer ljus är beroendeframkallande😀! Grym kombo! 🙏



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.