* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z3 *
1876 svar till detta ämne
Postad 13 mars 2005 - 12:25
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Jag får nog se till att försöka få min ganska nära väggen, så länge inte projektorn tar någon skada utav det.
men som jag förstått det så sitter fläkten på sidan utav projjen , så att det är väl ingen fara kanske att den skall bli för varm!
men men det lär vi ju märka i så fall!
//MyZkO
Postad 13 mars 2005 - 14:36
Unregistered0455b57b
-
Unregistered0455b57b
-
Användare
-
-
214 inlägg
Jag fattar ingenting... igår kväll kopplade jag in HDMI-kabeln igen, bara för att jämföra igen efter att ha kört med komponent ett tag, och nu är bilden mycket bättre! I början när jag kopplade in den med HDMI så var bilden pixlig och grådassig. Inte längre... märkligt! Jag kommer nog köra såhär ett tag nu.
Jag har förvisso micklat lite med inställningarna, men inte sååå mycket?
Postad 13 mars 2005 - 15:15
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Hdmi behöver väl inte alltid vara bättre än komponent , men oftast så är den väl det!
kul för dig att det verkar funka med Hdmi nu!
nu får du inte pilla på inställningarna mer
//MyZkO
Postad 14 mars 2005 - 00:40
Camilla-25
-
Camilla-25
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
Om man lensshiftar projektorn, måste man göra det varje gång man sätter på den eller är den kvar i det läget man hade när man stängde av den senast?
Postad 14 mars 2005 - 08:53
robbah99
-
robbah99
-
Användare
-
-
156 inlägg
Om man lensshiftar projektorn, måste man göra det varje gång man sätter på den eller är den kvar i det läget man hade när man stängde av den senast?
<{POST_SNAPBACK}>
Den stannar kvar. Det är ju en mekanisk funktion.
Postad 14 mars 2005 - 22:46
PrivateRyan
-
PrivateRyan
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Nu har jag min projektor hemma. Jag är jättenöjd, men...det är ju alltid ett men.
Jag tycker att det mörka i filmerna flyter ihop. Under mörka scener så ser man inga konturer utan allt flyter liksom ihop.
Vilka inställningar ska jag pilla på för att få bort detta?
Postad 14 mars 2005 - 23:02
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
Jag har fått min z3 ifrån Japan .. Tyvärr så passar inte AC/ström sladden och jag behöver en stickpropp som gör att jag kan använda sladden .. Är det någon som vet var jag kan köpa en japan-sverige stickpropp, eller var jag kan köpa en powersladd som passar direkt?
Postad 14 mars 2005 - 23:40
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
Jag får nog se till att försöka få min ganska nära väggen, så länge inte projektorn tar någon skada utav det. men som jag förstått det så sitter fläkten på sidan utav projjen , så att det är väl ingen fara kanske att den skall bli för varm!
men men det lär vi ju märka i så fall!
//MyZkO 
<{POST_SNAPBACK}>
det är sant att utblåset sitter vid sidan av projjen men luftintaget är där bak så det bör vara ett litet avstånd i alla fall typ 10 cm
Redigerat av ZoomAir, 14 mars 2005 - 23:40.
Postad 15 mars 2005 - 09:41
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1 907 inlägg
Nu har jag min projektor hemma. Jag är jättenöjd, men...det är ju alltid ett men.
Jag tycker att det mörka i filmerna flyter ihop. Under mörka scener så ser man inga konturer utan allt flyter liksom ihop.
Vilka inställningar ska jag pilla på för att få bort detta?
<{POST_SNAPBACK}>
Köp en kalibrerinsskiva tyå DVE och kalibrera projektorn. Förutom att du får en mycket bra bild som den är tänkt att vara, så lär du dej väldigt mycket på all extrainformation som ges. Jag upplevde inte det som något jobbigt, snarare kul Sen är det ju så att det finns en gräns för varje projektor hur mycket upplösning det finns i svärtan. Du har en mycket bra projektor, så efter kalibrering så får du väl fundera på en ny grå duk(+ny kaliberering) och jag antar att du inte har ströljus utan så svart det bara går att få. Jag överväger själv att skaffa tex fönsterlucka. I valvet som är den andra öpnningen i hembion har jag satt tjock biosammet i två lager med 1 dec mellanrum för att få mörkt. Jag tror ljuset är ett problem för många.
Postad 15 mars 2005 - 15:42
holmen80
-
holmen80
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Evert... hittade nån nån bra beskrivning?? /m Kika först i S97 tråden så att din S97 är rätt inställd. Om du vaskar igenom från slutet så hittar du hur du sparar ner en användare på nr 3 med en nollställd Userinställning. Det man gör är att nollställa och inte använda förinställda värden. Lek gärna själv med S97ans kapacitet och se om du kan hitta någon inställning som du tycker är bra. Jag skall kika om det fanns någon bra beskrivning på S97. Det är viktigt för att du skall få med dej BTB O WTW för att sen ställa in projen på ett bra sätt. <{POST_SNAPBACK}> [/quote]
Postad 15 mars 2005 - 21:23
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Jag har fått min z3 ifrån Japan .. Tyvärr så passar inte AC/ström sladden och jag behöver en stickpropp som gör att jag kan använda sladden .. Är det någon som vet var jag kan köpa en japan-sverige stickpropp, eller var jag kan köpa en powersladd som passar direkt? 
<{POST_SNAPBACK}>
Kollat runt på vanliga el-affärer? Kan tänka mig att clas ohlson kanske har
Postad 15 mars 2005 - 22:47
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
Det fixade sig .. Jag köpte en ny sladd på kjell och company som jag kör med så länge .. Pratade med sanyo i Tyskland och dom erbjöd sig på studs att skicka en europeisk kabel, GRATIS! Det var shysst som fan måste jag säga.
Postad 16 mars 2005 - 01:04
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Så, då har man läst alla inläg i denna tråden. *suck* Tog ett par dagar, men man har blivit lite klokare angående Z3:an.
Var och kollad på LG & Infocus, men det visade sig att man var regnbågssjuk, så det blev till att titta på Z3:an, vilket är den projje jag egentligen ville köpa innan jag blev lite snål
Nu har jag fått ett erbjudande att köpa en PLV-Z3 Crown Edition med ett SMS takstatv för 18.495, men tycker det känns lite dyrt då jag även måste köpa en ny DVD-spelare (lutar mot en Pioneer 575A) och en 10m komponent-kabel.
Jag vill ju helst landa på under 20.000 för hela kalaset.
Någon som har sett ett bättre pris än 18.495 för en Z3 Crown? Vart isf? Får gärna vara med takstativ, men kan säkert bygga ett eget
Postad 16 mars 2005 - 06:59
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Så, då har man läst alla inläg i denna tråden. *suck* Tog ett par dagar, men man har blivit lite klokare angående Z3:an. Var och kollad på LG & Infocus, men det visade sig att man var regnbågssjuk, så det blev till att titta på Z3:an, vilket är den projje jag egentligen ville köpa innan jag blev lite snål Nu har jag fått ett erbjudande att köpa en PLV-Z3 Crown Edition med ett SMS takstatv för 18.495, men tycker det känns lite dyrt då jag även måste köpa en ny DVD-spelare (lutar mot en Pioneer 575A) och en 10m komponent-kabel. Jag vill ju helst landa på under 20.000 för hela kalaset. Någon som har sett ett bättre pris än 18.495 för en Z3 Crown? Vart isf? Får gärna vara med takstativ, men kan säkert bygga ett eget 
<{POST_SNAPBACK}>
Tror inte du hittar mycket bättre pris än så för en crown + stativ.. Stativet går ju på 1500-2000 spänn
Postad 16 mars 2005 - 07:24
Foffe
-
Foffe
-
Användare
-
-
229 inlägg
På lumascreen finns det takstativ för 600kr. http://www.lumascreen.se/tillbehor.htm
Postad 16 mars 2005 - 10:50
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
Så, då har man läst alla inläg i denna tråden. *suck* Tog ett par dagar, men man har blivit lite klokare angående Z3:an. Var och kollad på LG & Infocus, men det visade sig att man var regnbågssjuk, så det blev till att titta på Z3:an, vilket är den projje jag egentligen ville köpa innan jag blev lite snål Nu har jag fått ett erbjudande att köpa en PLV-Z3 Crown Edition med ett SMS takstatv för 18.495, men tycker det känns lite dyrt då jag även måste köpa en ny DVD-spelare (lutar mot en Pioneer 575A) och en 10m komponent-kabel. Jag vill ju helst landa på under 20.000 för hela kalaset. Någon som har sett ett bättre pris än 18.495 för en Z3 Crown? Vart isf? Får gärna vara med takstativ, men kan säkert bygga ett eget 
<{POST_SNAPBACK}>
finns ju på hembiobutiken för 15200 den vanliga svarta altså fast du får ju 1 års lampa och 6 mån pixel från dom så extra garantierna med crown modellen är ju lite onödiga då. om du nu inte gärna vill ha en silver altså. sedan kostar sms stativet 1500 så har du kvar lite över 3000 till en dvd och då är s97:an det givna valet. lycka till med köpet
Postad 16 mars 2005 - 14:09
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Crown Edition har 15månader/1000tim på lampan, 12 månaders pixelgaranti samt fria uddateringar av firmware/mjukvara så nog är den värd lite extra
Spiken: Instämmer i Pungis inlägg om att du nog inte hittar ett bättre pris än 18495kr med SMS-stativ.
Postad 16 mars 2005 - 14:19
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Pipro.se säljer Z3 i silver till samma pris som den svarta runt 15,000:-
Postad 16 mars 2005 - 15:03
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
tror jag har fått damm i projjen men det går ju att blåsa rent
Redigerat av ZoomAir, 10 maj 2005 - 13:02.
Postad 16 mars 2005 - 22:39
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Korvis & Pungis: Tackar för svaret. Även om jag hoppats på ett annat svar så jag kunde prutat lite och fått den biliggare
Vill verkligen ha Crown, då den är silver + garantierna gör att det känns tryggt, speciellt firmware + utbytsprojje mm
Jag får väl ta och punga upp 21.500 för hela kalaset då. Vill ju ha en projje nu
Postad 16 mars 2005 - 22:52
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
Korvis & Pungis: Tackar för svaret. Även om jag hoppats på ett annat svar så jag kunde prutat lite och fått den biliggare Vill verkligen ha Crown, då den är silver + garantierna gör att det känns tryggt, speciellt firmware + utbytsprojje mm Jag får väl ta och punga upp 21.500 för hela kalaset då. Vill ju ha en projje nu 
<{POST_SNAPBACK}>
hela kalaset vilken dvd blev det
Postad 17 mars 2005 - 00:50
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
hela kalaset vilken dvd blev det 
<{POST_SNAPBACK}>
Har inte köpt ännu. Måste vänta till slutet av månaden, då pengarna kommer. Men det lutar mot en Z3, Pioneer 575A och 10m supra component. Känns tyvärr lite osäkert om man kommer ha råd. Men får väl leva på nudlar någon månad
Postad 17 mars 2005 - 01:19
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
någon som har nån aning om det är damm eller en lysande pixel, det är en liten grön prick, ser smutsig ut d.v.s. först trodde jag det var smuts på duken. syns nästan endast i ljusa scener som en lysande prick ungefär som "glitter".
Redigerat av ZoomAir, 10 maj 2005 - 13:03.
Postad 17 mars 2005 - 22:37
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 693 inlägg
Själv har jag lite problem att få till jämna kanter på min Z3, de blir liksom böjda och passar inte in i duken. Har hållit på några timmar ikväll för att försöka få till det, men det slutar med att jag får reseta inställningarna. Måste jag flytta projektorn närmare duken ? Tycker kanterna borde vara raka iaf
Jag kör med svag lens shift men ingen keystone förtillfället. Löser det sig om projen är rakt mot duken ?
Skulle ha tagit en bild om jag hade haft en kamera här.
Postad 17 mars 2005 - 23:08
Unregisteredfb4a45a9
-
Unregisteredfb4a45a9
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Ja du berra det är inte så lätt att få till. Något är inte i lod kanske
Postad 17 mars 2005 - 23:09
Unregisteredfb4a45a9
-
Unregisteredfb4a45a9
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
någon som har nån aning om det är damm eller en lysande pixel, det är en liten grön prick, ser smutsig ut d.v.s. först trodde jag det var smuts på duken. syns nästan endast i ljusa scener som en lysande prick ungefär som "glitter".
när jag ändrar fokus (ur fokus) blir den mycket större och försvinner nästan helt och den syns bäst när bilden är helt fokuserad (skall väl vara tvärtom för damm)
den ser ut att vara lite större än en pixel i alla fall.
nån som vet, inte skoj med en lysande pixel efter 50h 
<{POST_SNAPBACK}>
Damm kan du nog utesluta. Måste nog va pixelfel tyvärr
Postad 17 mars 2005 - 23:14
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
Redigerat av ZoomAir, 10 maj 2005 - 13:03.
Postad 17 mars 2005 - 23:16
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
ZoomAir , du får inte säga så jag har ju ens satt upp min projj ännu.
beklagar om det är en pixel som gått sönder, borde ju som sagt inte pajja efter ca 50h
hoppas det löser sig för det ZoomAir
//MyZkO
Postad 18 mars 2005 - 00:13
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
när jag ändrar fokus (ur fokus) blir den mycket större och försvinner nästan helt och den syns bäst när bilden är helt fokuserad (skall väl vara tvärtom för damm)
<{POST_SNAPBACK}>
Har du provat rengöra linsen med linsrengöringspapper? Jag har råkat fingra på min så jag kommer att behöva göra det ..
Postad 18 mars 2005 - 00:41
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har du provat rengöra linsen med linsrengöringspapper? Jag har råkat fingra på min så jag kommer att behöva göra det ..
<{POST_SNAPBACK}>
Redigerat av ZoomAir, 10 maj 2005 - 13:04.
Postad 18 mars 2005 - 01:47
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
Ok, då var det värre .. Jag har lite fläckar, men det är enbart för att jag är klåfingrig .. Det blir lätt så när man skall zooma och ställa in focusen
Postad 18 mars 2005 - 08:22
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 693 inlägg
Verkar nästan vara så, ska sätta upp en hyllkonsol och se om det rättar till problemen, tror golvet lutar lite i lägenheten Ja du berra det är inte så lätt att få till. Något är inte i lod kanske 
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 18 mars 2005 - 23:40
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
har lagt in en riktig bild på reflektionen på min Z3:a det är väldigt svårt att se den på bilden då kameran suger men om ni höjer ljusstyrkan på era skärmar lite så ser nu nog lite av den under själva meny raden.
Redigerat av ZoomAir, 10 maj 2005 - 13:02.
Postad 19 mars 2005 - 17:30
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
Vad använder ni när ni rengör linsen på er z3a? Jag testade med antistatisk våtservett som man använder till glasögon, och det funkade väl hyffsat .. Skulle nog behöva använda någon typ av torr trasa direkt efter kanske .. Dela gärna med er av era erfarenheter av lins rengöring
Postad 19 mars 2005 - 17:34
Unregistered29693
-
Unregistered29693
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Jag kör med en tft-/lcd rengöringsduk som jag köpte på Expert. Kostade en femtiolapp, och funkar helt ok.
Postad 19 mars 2005 - 19:11
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
Ok, kanske får bli en sådan också .. Några fler bud?
Postad 19 mars 2005 - 23:44
Haribo
-
Haribo
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Toapapper med varmvatten på.
Postad 20 mars 2005 - 01:42
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
Toapapper med varmt vatten ... Hmm  Känns inte riktigt rätt, är det fler som kör den varianten?
Postad 20 mars 2005 - 10:25
Pmc
-
Pmc
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag har en tunad från Pipro med det röda plastfiltret och där undrar jag också vad man kan tänkas använda om man nu skulle lyckas trycka dit en tumme. Rent spontant skulle jag kanske inte använda någon rengöringsduk för skärmrengöring med alkohol i, men det kanske fungerar alldeles utmärkt?
Jag har använt en duk som man anväder för att putsa glasögon för att damma av linsen (filtret) med.
Det klassiska rådet med en fuktig trasa och lite diskmedel, är det något som är att rekomendera?
Postad 20 mars 2005 - 19:27
Unregistered9dabb6f4
-
Unregistered9dabb6f4
-
Forumräv
-
-
597 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hade ett liknande problem och provade rengöra panelerna enligt manualen (med luftblåsaren) .. Det fungerade utmärkt och prickarna (som visade sig vara damm) försvann helt
Postad 21 mars 2005 - 11:33
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Har äntligen fått min projektor nu , min kära z3:a
dock så står den i garderoben just nu.
skall köpa mig en hylla idag så jag kan montera upp den .
får duken i morgon.
återkommer med lite bilder, samt kommer säkert ha lite frågor angående intställningar med mera. finns kanske svar på det här i denna tråden iofs.
//MyZkO
Postad 21 mars 2005 - 12:02
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
läste att det blev en home-screen ändå mycket bra val och det skall bli spännande att höra vad du tycker, GRATTIS till din hembio i alla fall som börjar ta form  såg själv spiderman 2 nyligen på Z3:an och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med bilden nu och det som skall jobbas på nu är att mörklägga rummet bättre samt byta ut själva duken. kollade föresten på dom här länkoch jag måste säga att det skulle inte vara fel med ett par sånna till sin bio. men jag väntar tills jag får ett bättre rum  från att i början varit lite missnöjd med bilden är jag nu kanon nöjd efter att ha bytt ut duken och slapp den dåliga aview duken som inte alls passade i mitt rum. bara dessa reflektioner som jag skall åtgärda för jag tycker inte det är acceptabelt att ha sånna reflektioner i en bild och jag använder inte ens speciellt mycket lensshift
Redigerat av ZoomAir, 21 mars 2005 - 12:04.
Postad 22 mars 2005 - 20:56
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Hmmm jaha då måste jag väl bli lite ledsen nu!  har ju haft min z3:a nerpackad i ca 4 dagar nu medans jag målat om i lägenheten, så nu äntligen när polarn kom över
så skulle vi starta och dra i gång projektorn.
Kopplar in allt med största försiktighet och slänger på hitta nemo och startar projektorn.
Till min stora förvåning när jag tar av linsskyddet och startar projektorn så ser jag att det ser ut som 2 repor på linsen tänker att det kanske bara är damm .
men icke som icke , det är 2 repor på linsen , dessa syns bara när man har projektorn i gång. man ser dom inte om man stänger av projektorn och kollar i dagsljus på linsen.
Mycket tråkigt måste jag säga , har köpt den på hembiobutiken får väl ringa och prata med dom i morgon.
skall jag vänta med att gå in på deras sida och returera den till jag pratat med dom tycker ni ? jag som hade stora planer inför helgen. Tjejen vet inte ens om att köpt projektor och det skulle bli en liten överasskning i helgen. Men dom planerna ser ju att spricka ganska fett!
Nu är jag ledsen
//MyZkO
Redigerat av Unregisterede5a31c06, 22 mars 2005 - 21:12.
Postad 22 mars 2005 - 22:01
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
det är synd MyZKO det verkade ju bli en fin helg med duk och allt. syns reporna på något sätt i själva bilden.
jag skall själv försöka på skuggfelen på min Z3:a fixade har inte fått svar från pipro eller sanyo tyskland ännu och jag har mycket att göra i skolan denna vecka så jag får se hur det blir med det.
men tycker ni att man skall acceptera sådana skugg bilder det är alltså väldigt tydligt såpass tydligt att man lätt kan läsa vad står i skuggbilden om det t.ex. är en skugga på en menybild som i mitt galleri. d.v.s. om man har brightness menyn uppe så kan man lätt läsa att det står brightness även på skuggbilden och jag tänker även på när jag skall sälja den det är ju inte skoj om någon blir missnöjd för det är ju väldigt tydligt.
hur som helst får se vad sanyo och pipro tycker.
lycka till med projjen och duken nu MyZKO det är surt när man har allt och det är små fel på produkten även om reporna inte syns i filmen så kanske någon senare när du skall sälja den klagar på det och jag tycker att en ny projj definitivt inte skall ha en repig lins.
annars vad tyckte du om bilden var det som du förvantat dig eller.
Redigerat av ZoomAir, 22 mars 2005 - 22:15.
Postad 22 mars 2005 - 22:32
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Jo som sagt det var lite synd detta! hoppas det löser sig för dig med dina skuggbilder så vad du menade, såg det när jag höjde ljuset på min skärm.
hoppas att pipro löser det på ett smidigt sett!
Jag testade ju och projecera mot min röda vägg via s-video då jag inte fått min monster kabel , och då såg jag inga , men det blir ju inte så bra att köra mot en röd vägg.
men det spelar ju ingen roll har ju inte betalat 15000 för 2 repor på min projektor.
själv så är jag faktiskt lite besviken , vet ju att sådant kan hända men detta måste ju ha skett på fabriken eftersom linskyddet på projjen är ganska rejält!
Men vi får se vad dom säger på hbb i morgon å hoppas på det bästa.
Lycka till Zoomair med dina problem , så skall jag reda ut mina
//MyZkO
Redigerat av Unregisterede5a31c06, 22 mars 2005 - 22:34.
Postad 23 mars 2005 - 10:12
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Pratade med marcus på Hbb nu på morgonen och förklarade läget , han sa att om du inte ser reporna när du projecerar mot väggen så är det väl inga problem!
Det tycker jag visst att det är har jag köpt en grej för 15000 :- så förväntar jag mig att den inte skall levereras med 2 st repor på linsen.
så han skulle maila sanyo och höra hur dom ställde sig till detta.
Enl mig så tycker jag att dom bara skall säga att returnera den så skickar vi en ny!
men men det funkar tydligen inte så ,lär väl ta minst 1-2 veckor till innan jag kanske ens ser en ny projektor.
Om nu Sanyo byter ut den.
//MyZkO
Postad 23 mars 2005 - 11:45
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Pratade med marcus på Hbb nu på morgonen och förklarade läget , han sa att om du inte ser reporna när du projecerar mot väggen så är det väl inga problem!
Det tycker jag visst att det är har jag köpt en grej för 15000 :- så förväntar jag mig att den inte skall levereras med 2 st repor på linsen.
så han skulle maila sanyo och höra hur dom ställde sig till detta. Enl mig så tycker jag att dom bara skall säga att returnera den så skickar vi en ny!
men men det funkar tydligen inte så ,lär väl ta minst 1-2 veckor till innan jag kanske ens ser en ny projektor.
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Precis. För 15000 spänn ska prylen vara felfri. Punkt slut!
Postad 23 mars 2005 - 11:53
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
så han skulle maila sanyo och höra hur dom ställde sig till detta. Enl mig så tycker jag att dom bara skall säga att returnera den så skickar vi en ny!
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Precis. För 15000 spänn ska prylen vara felfri. Punkt slut!
<{POST_SNAPBACK}>
Bra Pungis att du håller med mig , det gör nog iofs dom flesta här på forumet , men det som var roligt var att killen på hbb skulle ringa till sanyo och höra vad dom skulle göra! Är det inte ganska solklart hbb får ta tillbaks den och skicka mig en ny , sedan får ju dom i sin tur ta det med Sanyo! Punkt slut. Det är ju inte mitt fel att projjen är defekt vid leverans! //MyZkO
Postad 23 mars 2005 - 12:00
Camilla-25
-
Camilla-25
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
Dålig service av hbb. De ska säga att det är väldigt ledsna och ska se till att du får en ny.
Rent skitsnack tycker jag att de säger om du inte ser det när du projicerar så är det väl inga problem!
Postad 23 mars 2005 - 12:11
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Håller med dig Camilla precis som du säger! tycker det är lite dålig stil av dom!
dom skall bara ta tillbaks den utan snack.
men men dom skulle ringa mig i eftermiddag och säga vad som händer så vi hoppas dom löser detta på ett smidigt sätt
//MyZkO
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|