Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

40" LCD för 12.900:- (Swedx)

1873 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX XV1-40TV (TV) 1 9.451612 (30) Inga priser
SWEDX XV1-40TV HDMI (TV) 1 6.5 (5) Inga priser
SWEDX XV1-40TV V3 (TV) 1 7.133332 (14) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 16 July 2006 - 10:45

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Intressant med en ny panel. Undra om de har båda uppsatta i sin butik så de går att jämföra. Skulle vara kul att höra hur mycket, förhoppningsvis, bättre den nya är.

Postad 16 July 2006 - 12:42

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
skulle vara intressant att höra vad micke s. har att säga om saken ang. panelen...det är bra att veta, eftersom jag antagligen löper min nästa vecka.

...jahapp...fortfarande ingen som har problem med genomträngande färgpixlar eller vad det nu heter...

tjohoo!

Postad 16 July 2006 - 12:51

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Jag vet inte varför mångfa klagar på designen. Jag gillar den skarpt! Man har ju fått nog av all "stilren" plastig skit. Otroligt många är helsålda på silver/grå färg, innovativt...NOT. Denna tv verkar ju vara i trä, ingen fuskfanér!

Postad 16 July 2006 - 13:02

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Trekker! Håller helt med! Folk är förblindade av all plast, det är gäller ju samhället i stort...dax för lite äkta vara att göra entré!

För mig är ett av problemen - kan man lita på Swedx??? De är nya och de kan ju försvinna lika snabbt, vad gör man då med sin 2-års lagmätiga garanti eller returrätten eller...eller...eller...???

:)

Postad 16 July 2006 - 18:54

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Jag tror inte att de kommer försvinna så snabbt som du tror. De startade redan 1995!

"Swedx är ett svenskt företag som startade sin verksamhet 1995. Under år 2000 startade Swedx ett projekt att utveckla och tillverka TFT-LCD dataskärmar inbäddade i massivt trä."

De verkar sälja till rätt många länder.
http://www.swedx.se/...here_to_buy.php

Redigerat av Trekker, 16 July 2006 - 18:57.

Postad 16 July 2006 - 19:08

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Trekker: det är inte frågan om någon taskig fanering på MDF eller spånskiva här... Det är MASSIV Mahogny/Bok i ramen - riktigt snygg om jag får säga det själv... Farsan såg min TV och beställde en själv när han kom hem - dock i bok (övriga möbler går i ljust träslag)

//Loofy

Postad 16 July 2006 - 20:17

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
man kan aldrig veta när det gäller så små företag, de kan bara förvinna plötsligt.

min kompis övriga möbler går också i ljust, men han valde mahogny eftersom den är den mest unika och exklusiva,jag är osäker på det...någon som vet mer om bok, ask eller mahogny?

vad är den EGENTLIGA skilnnaden på panelen,jag menar hur tolkar man den nya jämfört med den gamla och NÄR EXAKT ersattes den?

:)

Postad 16 July 2006 - 21:44

Unregistered02383374
  • Unregistered02383374
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag kan bara instämma med er. Det flesta (i stort sett alla) som sett tv hos mig har tyckt att jag har köpt en annorlunda men väldigt snygg tv. En par stycken är riktigt sugna på att gå och köpa en själva.

Postad 16 July 2006 - 22:48

Unregisteredf6cac908
  • Unregisteredf6cac908
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
När jag köpte min tv sa Micke att dom skulle köpa in paneler med 1200:1 i år. Priset var ungefär det samma och bildkvaliteten likaså. Klart man skulle velat haft bättre panelen, men nu fick man ju tvn till fotbollsvm iaf :)

Postad 16 July 2006 - 22:57

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
jaha, ingen info min vän fick, synd att ingen sa något i denna tråd om de nya panelerna, eller det kanske någon gjorde och jag bara missade det, känner lite skuld eftersom det är jag som fick min vän till att köpa den...

Postad 17 July 2006 - 09:14

mosa
  • mosa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

Har köpt 40" LCD och är väl ganska nöjd. Man får dock tänka på att sitta på ett avstånd på 3 m eller mer för att det skall bli bra.
Är det någon som vet om det finns någon form för bildförbättring som det ofta gör i andra LCD-TV?
Tycker inte jag kan utläsa nåt av specen.
Och visst är TV'n snygg! Och mycket bra finish. Beställde externa högtalare också och var imponerad av finishen. Hade det stått B&O på högtalarna hade de säkert gått på 6000-7000 kr!

Postad 17 July 2006 - 09:52

Unregistered20091d8a
  • Unregistered20091d8a
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
cinemaland - Swedx har varit med ganska länge nu och har hittills uppenbarligen skött leveranser, service och support på ett gott sätt. Så det ska nog inte vara någon fara att handla hos dem. Som bekant kan även stora företag försvinna, som Enron, Worldcom och Algots m. fl. Så helt säker kan man inte vara på något.

Postad 17 July 2006 - 17:18

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ang de nya panelerna som nu används i Swedx 40". Super PVA (S-PVA) + 1200:1 gentemot PVA + 1000:1 kontrast:

Super-PVA (S-PVA)
- same as PVA except ...
- “Magic Speed” (the Samsung equivalent to Overdrive) improves pixel response
- slightly improved color reproduction
- slightly improved viewing angles

Jag mailade Micke och frågade om det möjligen är denna panel ;) jag får när jag hämtar ut min TV den 28:e denna månad. Klart ytterligare ett pluss det här må jag säga!

Mvh / Z

Redigerat av Zeke82, 17 July 2006 - 17:19.

Postad 17 July 2006 - 17:38

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Tja ba,

Som den del vet hade jag lite problem med min forsta TV, men, peppar peppar, den nya jag fick klarar sig kanon hittills ;)

Nu har jag en fraga, som jag hoppas nan kan svara pa:
Anvander nan harinne en Kameleon 6-in-1 fjarr till sin TV?
Jag har en san, men kan inte hitta nan kod som funkar med denna TV.
Inte sa konstigt kanske, med tanke pa att market inte ar sa stort, men jag tankte om nan kanske har lyckats klura fram en kod?

I vilket fall som helst....forutom varmen fran TVn, sa ar allt kanon med den tycker jag ;)

*sitter o dreglar over 720p trailers via xbox360*

Postad 17 July 2006 - 18:39

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Mosa: vad kostade de saparata högtalarna om det nu var de från Swedx,skitsnygg på bild iallafall och vad är måtten på dem?

Postad 17 July 2006 - 22:47

BlackSmp
  • BlackSmp
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Anvander nan harinne en Kameleon 6-in-1 fjarr till sin TV?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men jag kör sedan idag med en Logitech Harmony 525 som fungerar bra. De hade en Swedx 32" i sina listor och kontrollen kunde identifiera rätt konfiguration genom sin webbdatabas på ett smidigt sätt.

Dock så håller jag på att bli vansinnig över att lista ut hur jag vill konfigurera kontrollen för att den ska fungera på bästa sätt med min Pioneer recorder ;)

--Jalle

Postad 18 July 2006 - 01:35

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Vad finns den i för träslag?

sökte i tråden men hittade inget

Postad 18 July 2006 - 02:05

wasd77
  • wasd77
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
I bok och mahogny. Här.

Postad 18 July 2006 - 08:07

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
...gäller specarna för både 40 tums och 32 tums? har de bytt panel på båda?

---väntar fortfarande ödmjukast på svar på resten av mina andra frågor i tråden---

;)

Postad 18 July 2006 - 09:02

mosa
  • mosa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Mosa: vad kostade de saparata högtalarna om det nu var de från Swedx,skitsnygg på bild iallafall och vad är måtten på dem?

<{POST_SNAPBACK}>

Kostade 650 kronor för paret. Måtten har jag inte just nu, men höjden ligger väl runt 40 cm, bredden ca 12-15 cm. Återkommer senare med exakta mått.
Tänk på att det inte går att ansluta högtalarna direkt till TV'n. Måste anslutas via en förstärkare.

/Mosa

Postad 18 July 2006 - 09:16

Unregistered20091d8a
  • Unregistered20091d8a
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Kom igen nu Micke på Swedx! Ställ i från dig paraplydrinken och hoppa upp ur hängmattan, så att du kan kommentera de nya panelerna i 32" och 40". Gärna med de ev. för- och nackdelar jämfört med den gamla, som ni på Swedx kan förmedla till oss köpsugna.

Postad 18 July 2006 - 09:17

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Mosa: jasså de var så pass stora. Vad är det för anslutningar,fäste för vägghängning? Hue verkar elementen vara,går det att ha dessa i ett tvåkanalssystem eller är de för klena?

Postad 18 July 2006 - 09:39

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Ian, kan inte mer än instämma! INte är det väl bara Micke som jobbar där, andra kan ju också svara tycker man, om han nu är på semis.

;)

Postad 18 July 2006 - 09:56

Peps
  • Peps
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Det enda som hindrar mig från att ebställa 40-tummaren är avsaknaden av en HDMI-anslutning. Kommer tydligen inom ett par månader.

Postad 18 July 2006 - 10:20

Unregistered20091d8a
  • Unregistered20091d8a
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Det enda som hindrar mig från att ebställa 40-tummaren är avsaknaden av en HDMI-anslutning. Kommer tydligen inom ett par månader.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur vet du det?

Postad 18 July 2006 - 10:56

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
vet någon om man kan koppla till hörlurar? var i så fall? fram eller baksidan?

Redigerat av Guppa, 25 July 2006 - 21:05.

Postad 18 July 2006 - 11:55

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Någon i Linköping som har den här tv'n och som kan tänka sig att låta en fellow hemmabio-nörd kolla på den innan köp?

MvH / Andreas

Postad 18 July 2006 - 12:03

Peps
  • Peps
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur vet du det?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag mailade SwedX och frågade.

Postad 18 July 2006 - 12:33

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Superbra initiativ Peps!

Tack!

;)

Postad 18 July 2006 - 14:42

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Jao, jag mailade dem för sisådär 3v sedan, fortfarande inte fått svar. ;)

Postad 18 July 2006 - 17:03

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej allesammans,
jag majlade Micke och frågade om jag skulle få den nya panelen i TVn som jag beställt (40") och han svarade att JA det kommer jag att få. Det går alltid att maila, ringa eller besöka Swedx om man har några frågor eller funderingar. När ni sedan fått svar så kan ni posta det här i forumet om det är någonting som ni tror kan gynna oss andra medlemmar. Att ställa en fråga här i forumet riktat mot Micke eller Swedx (de andra medarbetarna) är inte direkt effektivt (säger sig själv) då direktkontakt med parten alltid är det optimala.

Trevlig sommar btw!

Mvh / Z

Postad 18 July 2006 - 23:57

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej

Vill börja med att jag är ledsen att jag inte varit inne på forumet på ett bra tag. Det har faktiskt varit kul att besvara allas frågor och vara nämrare våra kunder för det är på det sättet vi kan förbättra våra produkter och vårt jobb.

Till Er alla som inte har fått svar på Era mail. Vi försöker svara på alla mail. Det kan förekomma att något mail inte besvaras pga att vi får så mycket spam mail samt vi får in väldigt många mail dagligen både nationellt och internatiionellt. Så för de som inte har fått svar på sina frågor, vänligen skicka mail igen så ska jag göra mitt bästa för att besvara era frågor.

För Er som "tvivlar" på vilka paneler som vi levererar. Samsung graverar artikelnumret på panelen, och varje kund är välkommen att komma till oss och titta på panelen och se att det är precis det vi säger att det är.

Gällande öppetköp frågan, det behöver inte stå på kvittot. Vi skriver det i vår rekalm. Det står även klart och tydligt i försäljningsvillkoren som vi har på hemsidan.

Det jag vill be alla kunder som har köpt TV:n att göra är att skriva ett omdöme om våra produkter här på prisjakt. Det uppskattar vi och det hjälper oss att växa och bli ännu bättre.

Jag hinner tyvärr inte läsa alla inlägg så är det något som jag missat är ni välkomna att skriva till mig.

Mvh
Micke

Postad 19 July 2006 - 11:06

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej igen

Gällande paneluppgraderingen som vi har gjort. Vi har följande paneler i våra TV:n numera

32 tum: Samsung LTA320WS
40 tum: Samsung LTA400WS
46 tum: Samsung LTA460WS

Vi har uppgraderat panelerna för att vara ännu mer konkurrenskraftiga. De nya panelerna är S-PVA istället för PVA och har högre kontrast ratio 1200:1 istället 1000:1 samt bredare visningsvinkel.

Gällande att skriva öppetköp på kvittot, som sagt det behöver stå på kvittot, men för kunder som kräver/vill ha det på kvittot så är det inga problem, vi skriver för de att det öppetköp.

Även för kunder som vill att vi skriver panelensbeteckning på kvittot så går det.

Gällande HDMI, våra planer är att lansera det inom 3-4 månader.

Postad 19 July 2006 - 11:35

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Hej igen

Gällande paneluppgraderingen som vi har gjort. Vi har följande paneler i våra TV:n numera

32 tum: Samsung LTA320WS
40 tum: Samsung LTA400WS
46 tum: Samsung LTA460WS

Vi har uppgraderat panelerna för att vara ännu mer konkurrenskraftiga. De nya panelerna är S-PVA istället för PVA och har högre kontrast ratio 1200:1 istället 1000:1 samt bredare visningsvinkel.

Gällande att skriva öppetköp på kvittot, som sagt det behöver stå på kvittot, men för kunder som kräver/vill ha det på kvittot så är det inga problem, vi skriver för de att det öppetköp.

Även för kunder som vill att vi skriver panelensbeteckning på kvittot så går det.

Gällande HDMI, våra planer är att lansera det inom 3-4 månader.

<{POST_SNAPBACK}>

Micke,

Nu ska jag gora som alla andra, o stalla en fraga till dig har:
Vet du om 40" kan styras via en OneForAll fjarr? Om sa ar fallet, vet du vilken kod man behover?

En till fraga: Om nat skulle handa med vara TV appareter (vi som redan kopt) o det gar pa garantin, kommer vi da fa en med ny panel av er?

Sista fragan: Det har namnts att det kanske kommer en firmware uppdatering, kommer den?

Postad 19 July 2006 - 12:51

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej jokoloko

Fråga 1. Vår TV kan fungera med "OneForAll fjarr" som har inlärningsfunktion. Vi använder inte "kod". Om din OneForAll fjarr har inlärningsfunktion så kan du styra TV:n med den.

Fråga 2. Det beror på vad det är för problem. Om problemet är med panelen och det ska bytas ut så byter vi ut mot den nya panelen. Om problemet beror på annat så behåller man samma panel.

Fråga 3. En uppgradering kommer. Den kommer att rätta till språkproblemet med "ingen signal" som är på italienska för tillfället.

Redigerat av mickesalloum, 19 July 2006 - 13:14.

Postad 19 July 2006 - 14:13

Qurt
  • Qurt
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
mer frågor/förslag på förbättringar om den nya firmwaren:

1. ta bort den iriterande vandrande MUTE rutan när man har mute på ljudet
2. vore mycket bra om man kunde tala om för tv'n att 'tv knappen på fjärren = med scart' tex

övrigt
3. ta en funderare om ni inte skall börja sälja digital-tv kort som option till TVn, även HDTV-kort borde vara intressant.

för övrigt kan tilläggas att TV/data skärmen funkar mycket bra, och är mycket snyggare i verkligheten än på bild

//Q

Postad 19 July 2006 - 14:25

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Micke,

Kan du inte svara pa Cinemalands fragor, antingen i forumet eller via ett PM, sa kan vi aterga till att diskutera det som ar det vasentliga har i forumet, namligen PRODUKTEN istallet for att hacka pa varandra.

Några av mina frågor var t.ex:

- När kom den senaste panelen?
- Finns den i både 32 och 40 tums?
- Finns det hörlursuttag, och i så fall vart på TVn? Om ej, hur gör man då?
- Hur kan man se att det är den nya man får/har utan att bara gå på bara ord?
- Vilket trä är mest dyrbart och exclusivt av de erbjudna?
- När kommer HDMI?
- När man har panelen på väggen så är det svårt att få ner den i springorna - vad göra?
- Varför är det genomlysning av olika färgpixlar i bilden när det är analogt?
- Varför/hur ska man egentligen lita på Swedx - ett företag från "ingenstans"?
- Hur tänker Swedx tackla det extrema priskriget och prisraset på palttskärm Tv? (Augustirean kommer att vara skrämmande förutspår jag).
- Om Swedx går i konkurrs (God forbid), kan man då be Samsung om hjälp om man har kvar på garantin? Om ja, vart står det i print på kvittot?

...ja...för att nämna några få...

Postad 19 July 2006 - 15:10

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Till alla som ar intresserade har pa forumet (med andra ord inte Cinemaland for han kommer inte ens kopa TVn) sa hittade jag koder for att anvanda till mien OneForAll fjarr (fungerar sakert med fler modeller) o Swedx tv apparater:

Model Device Key Device Code
Product: Kameleon6 - Generation II (URC8206)
Device Type: Television
Brand: swedx
Model: x

Model: Type: Code:
XV132TV TV 1606
XV140TV TV 1606

Har inte provat den an, eftersom jag inte ar hemma, men ska gora det sa fort tillfalle ges.

PS: Cinemaland, ser du....om man lagger ner lite energi pa annat an att klanka ner pa andra, sa har man tid att leta fram info sjalv

Postad 19 July 2006 - 15:16

demo.bau
  • demo.bau
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Guys, sorry to break the argument, but did you notice that the 46" LCD is up on prisjakt?
Cool!!

On a side note - I am using my 40" Swedx as a display to my HTPC - connected via DVI, I have noticed that the screen is much warmer then, compared to when used as normal TV... have any of you noticed that?

Postad 19 July 2006 - 15:35

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Några av mina frågor var t.ex:

- När kom den senaste panelen?
- Finns den i både 32 och 40 tums?
- Finns det hörlursuttag, och i så fall vart på TVn? Om ej, hur gör man då?
- Hur kan man se att det är den nya man får/har utan att bara gå på bara ord?
- Vilket trä är mest dyrbart och exclusivt av de erbjudna?
- När kommer HDMI?
- När man har panelen på väggen så är det svårt att få ner den i springorna - vad göra?
- Varför är det genomlysning av olika färgpixlar i bilden när det är analogt?
- Varför/hur ska man egentligen lita på Swedx - ett företag från "ingenstans"?
- Hur tänker Swedx tackla det extrema priskriget och prisraset på palttskärm Tv? (Augustirean kommer att vara skrämmande förutspår jag).
- Om Swedx går i konkurrs (God forbid), kan man då be Samsung om hjälp om man har kvar på garantin? Om ja, vart står det i print på kvittot?

...ja...för att nämna några få...

Hej cinemaland

Svar på dina frågor:

• De nya panelerna använder vi sedan ca 1 månad tillbaka.
• De nya panelerna finns i 32, 40 och 46 tum TV:n.
• Det finns inget hörlursuttag. Alternativt är att man kopplar till hörlur via källan till ljudet om det går.
• Jag har föreslagit att skriva beteckningen på kvittot eller visa panelen till kunderna som vill se det, men du verkar inte vara tillräckligt nöjd. Kom gärna med förslag.
• Gällande trä, mahogny är dyrare än bok.
• HDMI kommer inom 3-4 månader.
• Om man monterar enligt specifikationen som följer med så ska det inte vara något problem. Har du problem så kan du kontakta oss och vi kan kolla om det är något som är fel.
• Gällande denna fråga” Varför är det genomlysning av olika färgpixlar i bilden när det är analogt?”. Förklara gärna vad du menar. Skicka även en bild så ska jag kolla vad det är.
• Swedx är 10 år gammalt företag. Du får gärna dra en kreditupplysning på företaget så kan du se lite mer historik. Ett tips är att du köper försäkring för TV:n via ditt försäkringsbolag.
• Våra priser är extremt konkurrenskraftiga och tack vare den policy vi har så kommer vi att förbli konkurrenskraftiga. Jämför gärna våra priser med de andra. Något som jag kan säga är att hade det ståt Samsung på vår TV (för exakt samma komponenter) så hade du fått betala ca 40000 kr för den. Det finns ju också ett annat företag i Sverige som säljer TV inbäddade i trä, och de tar 45000 kr för deras 40 tummare.
• Om SWEDX skulle gå i konkurs, så har våra kunder inga krav på Samsung. Vad Samsung skulle göra i det här fallet är upp till deras policy.

Jag hoppas att jag har lyckats svara på alla dina frågor, och har du fler så är du välkommen att fråga.

Redigerat av mickesalloum, 19 July 2006 - 15:39.

Postad 19 July 2006 - 17:22

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Jag undrar om det är möjligt att få TVn kontrollerad från döda/låsta pixlar före ni skickar iväg den?

Postad 19 July 2006 - 17:31

cinemaland
  • cinemaland
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Ok Micke

- så du menar att om man köpt TVn låt säga 1/7, då ska den vara av det nya slaget,och om man upptcäker att det inte är det - eftersom du nu och här säger att det ska vara det - kan man då byta även om öppet köp tiden gått ut?

- jag är som sagt ingen superelektroniker, så jag undrar om du kan ta reda på via din kunniga personal på omdrådet, HUR man kan få till det med hörlurar. Detta eftersom jag ibland kan sitta uppe när barnen och frugan sover och då vill jag inte störa men ändå uppleva filmen t.ex.

- gällande kvittot etc, så har jag kommit med förslag redan, om man läser några inlägg sedan. Jag menar på att det inte skadar, snarare trygghetsbelägger hela läget för både dig och konsumenten att: skriva 14 dagars öppet köp, vilken panel som finns i TVn "Swedx Tv med Samsung panel xxx", och att avtalsvillkoren med garantivillkor kan få stå på t.ex. kvittots baksida. Detta som STANDARD kvitto, utan att kunden ska behöva inse/känna till att det är bärst för den att ha detta på print. Oavsett vad ni med trevlighetens ansikte utropar. Då råder det inga tvivel från/för någon sida alls! Sedan är det nyttigt att specifikationen finns i manualen, MAN MÅSTE BEAKTA ATT ALLA INTE HAR INTERNET etc.

- ang. HDMI - finns det möjlighet att typ uppgradera sin TV eller nåt om man köper den nu men vill ha HDMI när ni skaffar det - vet att det kan verka löjlofråga för proffsen, men jag är ej insatt i HDMI mer än några duktiga själar här gett mig länkar till (tack!).

- det går tyvärr inte att fånga denna genomlysning på bild, svårt att fotta TV bilder...men några har skrivit till mig och berättat att även dem har sett denna genomlysning och att DET KAN VARA PGA ANALOGA kabeln...vet ej. Vad säger ni som ska kunna detta?

- Kanske ska ni själva börja sälja försäkring på/med denna tv? Själv har jag all försäkring man kan ha, så det är inga större problem så...för mig. Men för andra kan det vara av vikt!

- Du skriver att ni är konkurrenskraftiga "tack vare den policy ni har", vilken policy syftar du på mer exakt? Något jag missat...

...också en av mina kärnfrågor: hur kan man TYDLIGT SE/UTLÄSA vilken panel man har, låt oss börja på klisterlapparna på kartongen (även om det inte behöver vara fullt tillförlitliga) VAD BÖR DET STÅ OM DET ÄR DEN NYA PANELEN?

och sedan - vart annars än på kartongen (om det nu kan ses där) kan man se vilken panel, utan att behöva transportera TVn tillbaka till er så att ni ger svar eller själv vända upp och ner på Tvn och sprättta och ha sig (inte för att man skulle våga göra det själv)...säkert något mer jag glömt, återkommer i så fall.

Micke, jag kan självklart inte se dig som neutral i allt detta - det förstår du - jag är ju en ev. konsument, som dessutom känner två som redan köpt TV hos er och fler som kan vara intresserade. Vi driver en klubb där denna TV öppnats som ämne och då kan det röra sig om en hjord apparater - flera av dem frågor jag tagit upp är av blandat kompott, mina egna och andras...hur "dumma" de än verkar vara i "wannabeenas" ögon.

Jag välkomnar även mer neutrala experters svar/funderingar kring mina frågor, främst då den tekniska delen - som t.e.x de som testat TV hemma och förstår sig på sådant mer på djupet.

Jag efterlyser en balans - mellan säljare och köpare, mellan troende och tvivlare. Utan den balansen, så finns ingenting.

// Calle

:unsure:

Redigerat av Guppa, 25 July 2006 - 21:54.

Postad 19 July 2006 - 19:41

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Vilken tv tror ni blir bäst för mig? LG-37LZ55 eller denna? Jag ska mest köra xbox 360. Har jävligt svårt att bestämma mig.

Postad 19 July 2006 - 21:22

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej cinemaland

Gällande dina frågor.

1. Ja, alla som har köpt sina TV från och med 2006-07-01 har fått den nya panelen, både gällande 32 och 40 tummaren.
2. För att få hörlurar att fungera så måste de kopplas till en enhet som återger ljudet och som har hörluraruttag. En sådan enhet kan vara förstärkaren. Så om du har din DVD kopplad till en förstärkare så kan du koppla också hörlurarna till den och då kommer TV:n att återge bilden och förstärkaren återger ljudet via hörlurarna.
3. Gällande kvittot. Vill tillmötesgå gärna kundernas önskemål och krav. Vi kommer från och med imorgon att ange panelbeteckningen på kvittot. Även att vi har 14-dagars öppetköp
4. Gällande specifikationer på manualen, så kommer vi att bifoga ett separat blad med specifikationerna som ersätter specifikationerna angivna i manualen.
5. Nej, det går inte att uppgradera från DVI till HDMI, men däremot så kan man köpa en ”konverterare” som konverterar från HDMI till DVI.
6. Jag behöver mer information/beskrivning om genomlysningen för att kunna besvara frågan.
7. Vi säljer inte försäkringar för att vår policy är att fokusera på sådant som vi är bra på. Det finns en hel del företag som erbjuder olika typer av försäkringar.
8. Vår policy är att tillverka våra produkter själva och sälja de direkt till slutkunderna samt att inte satsa för mycket på marknadsföring men låta våra produkter marknadsföra sig själva. . Vi välkomnar mellanhänder (återförsäljare och distributörer) att samarbeta med oss förstås men de ska följa vår prispolicy. På det sättet kan vi vara konkurrenskraftiga. Hade vi exempelvis sponsrat VM så hade vi inte kunnat sälja våra 40 tummare för 12900:-.
9. Vi välkomnar och respekterar allas åsikter. Positiva som negativa. När jag bad kunderna att skriva omdöme om oss så har jag inte bett de skriva positiva omdömen utan varje kunden får skriva vad han/hon tycker. Visst är kritik bra och vi välkomnar det och det hjälper oss att utvecklas och bli bättre. Det som jag hade önskat är att kritik är framställd som kritik och inte som attack, men det är upp till var och en att välja sitt sätt att kritisera.

Redigerat av mickesalloum, 19 July 2006 - 21:41.

Postad 19 July 2006 - 22:37

maxxar
  • maxxar
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Liten uppdatering för de som märkt att fjärren låser sig ibland och endast powerknappen bak på tv'n kan rätta till problemet. Det som måste göras är att byta en komponent i tv'n och ska ta ungefär 2 tim att göra hos swedx.

Redigerat av maxxar, 19 July 2006 - 22:38.

Postad 20 July 2006 - 09:01

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Qurt:

Har sökt lite info om hur svärtan upplevs men inte fått något bra (enligt mig) svar. Vad tycker du?

Har du nya panelen?

Är lite sugen på att införskaffa 46"aren och flytta in plasman till ett annat rum nämligen...

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 25 July 2006 - 21:47.

Postad 20 July 2006 - 09:21

Qurt
  • Qurt
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Benky,

tror inte jag har nya panelen, men vad jag kan se så är det ingen större skillnad

kontrast 1200:1 kontra 1000:1
och lite bättre vinkel

jag upplever svärtan helt ok, men det e klart jag har inte jämfört precis bredvid en plasma, dock har jag tittat på en kompis 50" LG plasma, och jag tyckte den var riktigt usel, både i svärta och pixlig liksom

//Q

Postad 20 July 2006 - 09:24

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar!!

LG 0 Swedx 1 gällande svärta alltså. Vet du vad det är för plasma som din kompis har?

Postad 20 July 2006 - 09:28

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Försöker igen:

Någon i Linköping som har denna tv' och kan tänka sig att förevisa den IRL?

Eller i närheten av LKPG iaf?

MvH / Andreas

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 20 July 2006 - 09:29.

Postad 20 July 2006 - 09:53

Qurt
  • Qurt
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Benky:
tror det är den här LG PLASMA-TV 50# 50PC1R
http://www.dustin.se...odID=5010094688

//Q

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.