Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2008 - 16:01

komplement
  • komplement
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Okej, tackar så mycket!

Postad 19 March 2008 - 22:01

Krister78
  • Krister78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag fick ett brev idag från Tele2 där det står att dom ska göra ett Underhållsarbete i basnätet för kabel-TV i den orten där jag bor men jag undrar om alla får ett sånt brev och om det betyder att det är på gång med deras kanal ökningar?? Jag ringde även till Tele2 också för att höra mig för och dom sa att jag kan göra en ny kanalsökning efter den 1 April och om jag då får in Tv7 Tunis på kanalplats 162 så kan jag beställa från deras 120 kanalplan. Jag är ju lite rädd att jag inte kommer att få in några nya kanaler men hoppas ju så mycket på att allt kommer att funka för Tele2 har ju även sagt vid ett annat tillfälle att det är meningen att alla som har deras digital-TV ska kunna få deras 120 kanalplan någon gång. Hoppas bara att det är sant

Postad 20 March 2008 - 01:15

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med ZTV just nu?

Den blev svart vid 21 eller något.. Jag har tillräcklig signalstyrka, och inget är fel på programkortet, men bilden är svart bara. Får hoppas den kommer igång snart igen.

blir kanalerna svarta eller liknande problem ring till felanmälan så det kan göras en anmälan på kanalen.

jag mailade dom imorse.. men kanske ska ta och ringa nu också istället..

edit: såja, nu har jag ringt in en felanmälan.. får väl se om dom får igång den snart igen..

edit 2: nu funkar ztv igen.

ett tips...
Maila inte supporten om du vill ha svar inom några dagar.

Jag fick ett brev idag från Tele2 där det står att dom ska göra ett Underhållsarbete i basnätet för kabel-TV i den orten där jag bor men jag undrar om alla får ett sånt brev och om det betyder att det är på gång med deras kanal ökningar?? Jag ringde även till Tele2 också för att höra mig för och dom sa att jag kan göra en ny kanalsökning efter den 1 April och om jag då får in Tv7 Tunis på kanalplats 162 så kan jag beställa från deras 120 kanalplan. Jag är ju lite rädd att jag inte kommer att få in några nya kanaler men hoppas ju så mycket på att allt kommer att funka för Tele2 har ju även sagt vid ett annat tillfälle att det är meningen att alla som har deras digital-TV ska kunna få deras 120 kanalplan någon gång. Hoppas bara att det är sant

Det du kan göra eftersom de flesta som kommer få 120planen ska vara retur aktiverade,
ring och fråga när/om din adress blir det.

Postad 20 March 2008 - 23:12

Krister78
  • Krister78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag gjorde en sökning hos Tele2 för att se om jag kan få deras Bredband och jag kan äntligen få deras Bredband och Telefoni så jag undrar om det innebär att jag kan få deras 120 kanalplan nu när det går att få deras Bredband??

Postad 22 March 2008 - 11:24

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag gjorde en sökning hos Tele2 för att se om jag kan få deras Bredband och jag kan äntligen få deras Bredband och Telefoni så jag undrar om det innebär att jag kan få deras 120 kanalplan nu när det går att få deras Bredband??

testa gör en ny kanal söking, och se om du hittar kanalerna.

Postad 22 March 2008 - 14:42

svanjr
  • svanjr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Tjena! Sitter med en Sony D2710 TV med en CA-modul från Onoff med ett T2V kort i, och det funkar utmärkt. Men jag skulle vilja ha en Sony HDD inspelare. Går det att utan att ha en separat box använda en Sony - RDR-HXD870S och spela in från alla kanaler, eller måste man ha en box imellan?

MvH Svan

Postad 22 March 2008 - 15:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
om den har DVB-C tuner så funkar det annars måste du ha en box också sen måste du ha 1 tvillingkort då...
bättre skaffa en box med 2 tuners och hårddisk istället...

Redigerat av Leatherface, 22 March 2008 - 15:22.

Postad 25 March 2008 - 08:20

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Har tele2vision med en box som heter C 901 CX (tror jag). Nu har jag skaffat en sovrums tv https://www.prisjakt...kt.php?p=179382 så jag åtminstone kan se de fria kanalerna. Den tv:n har DVB:T så jag antar att jag inte kan använda tele2 kortet i den...eller? Kopplar jag via cable out på boxen till nya tv:n så får jag in svt , 4:an och några till, men inte tv6 och de verkar vara analoga. Drar jag antenn kabeln direkt från väggen till tv:n så får jag inte in kanalerna digitalt...borde jag inte det när tv:n har digital mottagare?

Blir jag tvungen att hyra en till mottagare från tele2vision eller finns det några andra alternativ?

Postad 25 March 2008 - 09:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
du måste ha dvb-c tuner i tvn annars måste du ha separat box men du kan köpa en comhem box för det... du kan hyra extra box med självklart men då måste du välja minst 1 kanalpaket också.

Postad 25 March 2008 - 16:32

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Ringde tele2 och beställde en till box med nöjespaketet. Eftersom jag har det redan så blev det halva priset - 34kr ungefär, så det blev en billig lösning. Synd bara att behöva ha en till usel box :/

Tack för hjälpen Leatherface.

Postad 25 March 2008 - 23:17

veee
  • veee
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Har lånat en Humax HD-box (CXHD-1000C) för att testa hur pass mycket bättre bilden blir via HDMI, men lyckas inte hitta några kanaler. Har ställt in rätt frekvens, och nätid 100, men får ändå inte fram några kanaler. Några idéer någon?

Postad 27 March 2008 - 01:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
har du 6875 på symbolrate?

Postad 29 March 2008 - 15:08

veee
  • veee
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
jajemän.

Postad 01 April 2008 - 01:23

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
För den som undrar vilken kanal som ersätter DiTV så är det Discovery Science

Postad 01 April 2008 - 18:56

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Förstår inte vad Tele2 har emot BBC Prime och BBC Food.... Två väldigt bra kanaler.

Postad 01 April 2008 - 19:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
eller vad sägs om NASN, TV4 Science Fiction, TV4 Guld, TV4 Komedi men Discovery Science är ju ett steg i rätt riktning ;) bara hoppas vi får fulla utbudet här också snart... ett paket med alla grannkanaler i norden skulle vara nåt med...

Redigerat av Leatherface, 01 April 2008 - 19:38.

Postad 01 April 2008 - 20:11

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Bygg ut istället! Jag vill ha säsongskortet!

Postad 01 April 2008 - 20:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
jo som jag sa hoppas vi får fulla utbudet här snart... och ALLA Canal+ kanaler... betalar jag fullt pris så ska jag också ha alla kanalerna annars ska dom inte ta ut fullt pris....

Postad 02 April 2008 - 17:28

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

För den som undrar vilken kanal som ersätter DiTV så är det Discovery Science

...Och den verkar sändas utan kryptering just nu också :)

EDIT: ...fast inte längre.

Redigerat av Unregistered753e84df, 05 April 2008 - 12:07.

Postad 05 April 2008 - 12:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jo och 69:- för att få nån enstaka kanal i det paketet är inte värt det heller...
mixpaketet kan man inte välja nåt annat än från dom 4 intressepaketen heller så det är inte värt att köra med man borde få välja från alla "vanliga" kanaler...
funderar ju på en MPEG4 mottagare ändå så får väl plocka den kanalen från boxer istället då..

Redigerat av Leatherface, 05 April 2008 - 12:16.

Postad 13 April 2008 - 20:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Är det bara hos mig som EPG för Kanal5 lagt av helt?
Den visade entrapment igår kvälll och sedan dess har EPG varit blank.

Sedan är det riktigt dåligt av VIASAT att bara ha EPG för två program framåt när de andra har 2 dagar

Postad 14 April 2008 - 01:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
problem med EPG på en del kanaler här med

Postad 14 April 2008 - 06:48

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Här också...

Postad 14 April 2008 - 15:32

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Här också...

Någon som felanmält?

Jag måste berätta om en liten historia som hände med telefonkundtjänsten för ett par veckor sedan:

-Satte på TVn en dag och fick "ingen mottagning" på boxen.
-Växlade över till analogt och bara snö
-Ringde kundtjänsten och felanmälde och får som svar "Nej vi har inga problem i ditt område - vad har du för antennkabel?"
-Svarar att jag har 5m och får genast svar från kundtjänst att de rekommenderar 1,5 antennkabel.
-De vägrade gå vidare med min felanmälan eftersom det är min kabels fel och hotade med att det skulle kosta mig fler tusen kronor i straffavgift om de satte en tekniker i arbete i onödan. De kräver att jag byter antennkabel.
-Förklarar att min antennkabel är av god kvalite och har fungerat problemfritt med 80% signalstyrka i flera år.
-De vägrar återigen gå vidare och kräver att jag byter kabel.
-Då fick jag en sån där idee som man normal sätt inte får förrän efteråt :P
-Jag sa till supporten att jag kunde tänka mig att åka och köpa en ny kabel på ett villkor.
Att om det inte var kabels fel så skulle de stå för kostnaden för kabeln, bensinpengar samt förlorad arbersinkomst för den timme det skulle ta mig till elektronikaffären samt arbetstid för att koppla in den. Precis på samma sätt som han hotade mig.
-Detta gick han naturligtvis inte med på avslutade samtalet

-Gick sedan in till grannen som hade samma problem - ny gick det bättre att felanmäla även om de fortfarande var tveksamma.
-Mitt förra samtal låg inte kvar i deras system. Man frågar sig då hur de någonsin ska kunna hitta ett fel om de bara slänger alla samtal? Tänk att 100pers ringer in och de bara säger "vi har ingen anmäla i ditt område" för att sedan slänga anmälan och svara samma sak till nästa som ringer.

Riktigt dåligt...ska skriva till fairshopping också

Postad 15 April 2008 - 17:34

OMX-dulfer
  • OMX-dulfer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med Tele2s sändningar den senaste veckan?
När jag kör min digital box har jag lite frysningar då och då(ca 5-10 ggr/timme), men när jag kör min HTPC med Floppy DVBC får jag bara en grön bild med en massa oljud. Testat med att byta antennkabel (inget billigt skit) samt ominstallerat grejerna men inte lyckats.

Grannen har problem med att få in 1,2,4an men alla andra kanaler fungerar.

Kundtjänst kör med standard svaret "byt antennkabel" men det är ju inte där problemet ligger.

Något förslag?

Postad 15 April 2008 - 20:43

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Någon som felanmält?

Jag måste berätta om en liten historia som hände med telefonkundtjänsten för ett par veckor sedan:

-Satte på TVn en dag och fick "ingen mottagning" på boxen.
-Växlade över till analogt och bara snö
-Ringde kundtjänsten och felanmälde och får som svar "Nej vi har inga problem i ditt område - vad har du för antennkabel?"
-Svarar att jag har 5m och får genast svar från kundtjänst att de rekommenderar 1,5 antennkabel.
-De vägrade gå vidare med min felanmälan eftersom det är min kabels fel och hotade med att det skulle kosta mig fler tusen kronor i straffavgift om de satte en tekniker i arbete i onödan. De kräver att jag byter antennkabel.
-Förklarar att min antennkabel är av god kvalite och har fungerat problemfritt med 80% signalstyrka i flera år.
-De vägrar återigen gå vidare och kräver att jag byter kabel.
-Då fick jag en sån där idee som man normal sätt inte får förrän efteråt :)
-Jag sa till supporten att jag kunde tänka mig att åka och köpa en ny kabel på ett villkor.
Att om det inte var kabels fel så skulle de stå för kostnaden för kabeln, bensinpengar samt förlorad arbersinkomst för den timme det skulle ta mig till elektronikaffären samt arbetstid för att koppla in den. Precis på samma sätt som han hotade mig.
-Detta gick han naturligtvis inte med på avslutade samtalet

-Gick sedan in till grannen som hade samma problem - ny gick det bättre att felanmäla även om de fortfarande var tveksamma.
-Mitt förra samtal låg inte kvar i deras system. Man frågar sig då hur de någonsin ska kunna hitta ett fel om de bara slänger alla samtal? Tänk att 100pers ringer in och de bara säger "vi har ingen anmäla i ditt område" för att sedan slänga anmälan och svara samma sak till nästa som ringer.

Riktigt dåligt...ska skriva till fairshopping också

detta är standard svar men hade du velat fått in felanmälan från början hade du nog fått göra det, men du var informerad om tekniker avgift.

80% signalstyrka i flera år? men vilken box?

man stänger inga samtal, men man lägger ingen anmälan precis som du sa, därför den inte fanns med.d

Postad 15 April 2008 - 20:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
När det gäller signalen så är det lugnt sålänge man ligger över 70% på vanliga boxen men störningar kan förekomma ibland ändå som kan bero på olika elektronik man har eller hos nån granne t.ex... så det går att testa om det hjälper att koppla till jordad kontakt och se om det hjälper... signalen kan faktiskt bra på 1 mux och ligga under vad som krävs på en annan med så att man har bra signal på vissa muxar är ingen garanti att man får in alla... rekomenderar också bra skärmad kabel med ferritkärnor

Redigerat av Leatherface, 15 April 2008 - 23:57.

Postad 21 April 2008 - 21:41

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

problem med EPG på en del kanaler här med

Tydligen så känner Tele2 till problemet med EPG på 5an och jobbar på det. Dock har den varit borta i över en vecka nu...hur svårt kan det va? :(
Angående att Viasat (TV3 m.fl) bara har nuvarande och nästkommande program där de övriga har 2 dagar så jobbar de tydligen på en lösning där också, men det kan ta längre tid. Viasat kan man ju inte direkt anklaga för att ligga på teknikens framkant, men det är nästan så att jag struntar i att spela in på dessa kanaler då det är så mkt enklare att bara klicka i EPG. Kanske det är argument nog för att de ska fixa detta.

Redigerat av e3henri, 21 April 2008 - 21:43.

Postad 21 April 2008 - 22:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Får väl hoppas dom får till det snart iaf...

Redigerat av Leatherface, 21 April 2008 - 22:24.

Postad 26 April 2008 - 22:58

zector
  • zector
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Bor i Jönköping, och här skall vi tydligen få tele2 digitalshit den 20:e Maj.

Är kvaliteten fortfarande lika kass på bild/ljud som den var för ett par år sedan, när dom började lansera digitalt?

Vi får förövrigt en (antagligen kass) digital box samt programkort med grundkanalerna samt ett valfritt programpaket, fördefinierat är dock nöjespaketet.

Som jag fattade det så kommer man få in samtliga kanaler i utbudet dom 2 första veckorna för att sedan bli nedgraderad till dom ordinarie kanalerna.

Jag kommer själv köpa en ny tv (Sony KDL-40W4000) med DVB-T och DVB-C mottagare samt ett Conax kort, så jag kan få digitalt hela vägen åtminstone...

Om någon kan rekommendera ett vettigt conax kort till den setupen så vore det toppen föresten ;)

Postad 27 April 2008 - 09:56

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Bor i Jönköping, och här skall vi tydligen få tele2 digitalshit den 20:e Maj.

Är kvaliteten fortfarande lika kass på bild/ljud som den var för ett par år sedan, när dom började lansera digitalt?

Vi får förövrigt en (antagligen kass) digital box samt programkort med grundkanalerna samt ett valfritt programpaket, fördefinierat är dock nöjespaketet.

Som jag fattade det så kommer man få in samtliga kanaler i utbudet dom 2 första veckorna för att sedan bli nedgraderad till dom ordinarie kanalerna.

Jag kommer själv köpa en ny tv (Sony KDL-40W4000) med DVB-T och DVB-C mottagare samt ett Conax kort, så jag kan få digitalt hela vägen åtminstone...

Om någon kan rekommendera ett vettigt conax kort till den setupen så vore det toppen föresten ;)

BIlden är inte kass längre, kan dock variera lite / stad

digital box....
du kommer troligen få en humax box, det är det som skickas ut till nya orter.
och med nya mjukvaran som kommit i veckan har den blivit faktist ännu bättre.

första 2veckorna kommer du kunna se alla 4intresse pkt.

Postad 27 April 2008 - 09:59

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Vad gjorde egentligen uppdateringen?
Har inte sett några uppgifter på det.

Postad 27 April 2008 - 13:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
.....

Redigerat av Leatherface, 27 April 2008 - 13:12.

Postad 27 April 2008 - 13:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nja bildkvaliten är väl samma på över hela sverige eftersom kanalerna skckas från stockholm förutom SVT och TV4 och möjligen nån lokal kanal... däremot kan det ju skilja sig i kvalitet kraftigt beroende på vilken kanal det är... sen kan ju vissa städer ha mer problem med störningar pga gammalt kabelnät och liknande...

Postad 06 May 2008 - 22:22

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Felanmälde 5an igår igen (de skickar inte ut någon programinfo). Fungerar fortfarande inte efter 3 veckor.
Riktigt surt att sitta med PVR boxen och inte kunna utnyttja fördelarna som att klicka i EPG för inspelning eller kunna se vad man har spelat in i inspelningslistan. Nu kunde jag nästan behållt min gamla hårddisk video.
Teknikern kände till problemet, men ingen kunde svara på när det skulle lösas.
Känns som en lite inställning som blivit fel någonstans som tar 10sek att fixa , det gäller bara att få tag på rätt person (felet kanske ligger hos kanal5 källan i sig) vilket Tele2 troligtvis struntar i... :)

Postad 06 May 2008 - 22:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
med dreambox kan man använda ett plugin som laddar ner EPG för 2 veckor framåt från nätet :)

Postad 07 May 2008 - 20:35

Krister78
  • Krister78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Om man vill ha en Humax Box kan man köpa en då eller måste man ha en som är utskickad av Tele2 för att det ska fungera?? Jag hitta lite olika sorter av Humax Boxen på Prisjakt. Här är länken: https://www.prisjakt...ams=k=s18101594 Hör gärna av er om ni vet om man kan köpa någon av dessa Boxar

Postad 07 May 2008 - 23:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
alla DVB-C boxar funkar sålänge dom klarar conax (cas 5) t.ex comhem boxarna... men kan vara lite småtjorv att söka kanalerna på vissa boxar att du manuellt får skriva in uppgifterna osv...

Postad 08 May 2008 - 07:26

Krister78
  • Krister78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tack för svaret Leatherface

Postad 10 May 2008 - 12:18

Unregistered6ae6c602
  • Unregistered6ae6c602
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Funderar på att bygga en htpc, tanken är att denna ska innehålla ett tv-kort som ersätter den humax box jag har idag. Frågan är om jag kommer kunna ta emot tele2vision sändningar med följande tv-kort:

Behöver jag köpa till en cam-kort eller vad det kallas för typ 500 pix?

Redigerat av Unregistered6ae6c602, 10 May 2008 - 12:18.

Postad 10 May 2008 - 17:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
borde funka utmärkt om du har en conax CA modul till... fast den du länkade till är DVB-S som är för satellit och inte kabel det du ska ha är DVB-C

den här du måste ha isf...
https://www.prisjakt...ukt.php?p=74774

Redigerat av Leatherface, 10 May 2008 - 19:05.

Postad 11 May 2008 - 11:51

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Ja jag har en FloppyDTV-C som funkar utmärkt.

Postad 11 May 2008 - 11:56

Unregistered6ae6c602
  • Unregistered6ae6c602
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Tacksam för era snabba svar!

CA modul var ordet jag hade tappat bort. Tack!

Postad 11 May 2008 - 16:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
TV400 kommer inom kort finnas tillgänglig för alla Tele2 kunder och resterande kanaler kommer att finnas i ett speciellt TV4 paket.

Postad 12 May 2008 - 19:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen programinfo på kanal5. Nu har det gått en månad :P
Hexxia..hur ska man får er att göra något? :)

Postad 12 May 2008 - 20:03

Krister78
  • Krister78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan Leatherface,

Vet du om Tele2 kommer att få kanalerna TV4 Guld och TV4 Komedi?? Jag läste att dom kommer att göra ett paket för TV4 kanalerna så jag hoppas verkligen att dom tar in dessa då, förresten vet du om alla i Sverige kommer att få deras 120 kanalplan?? Jag bor i Piteå och vi har inte hört något ännu. Och jag hoppas varje dag förgäves på att höra något om detta

Postad 12 May 2008 - 20:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja alla kanaler TV4 har idag kommer finnas med... alla kommer väl få fulla utbudet så småningom men det tar väl tid att fixa det överallt... i Piteå kommer man inte få inom snar framtid iaf då kabelnätet är för gammalt men grattis till er städer som Tele2 bryr sig om...

Redigerat av Leatherface, 12 May 2008 - 21:10.

Postad 12 May 2008 - 22:31

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen programinfo på kanal5. Nu har det gått en månad :P
Hexxia..hur ska man får er att göra något? :)

bara att felanmäla

Postad 13 May 2008 - 05:58

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Hej, har i min lägenhet fått en tele2 kabeltv via Humaxboxen (vet inte vad det är för box riktigt). Hade innan boxer utbud via antennuttaget i lägenheten. Hur som helst så är det en ******** stor skillnad i bildkvalité till tele2:s fördel. Smetningarna är borta, likaså att ögonen rör sig men inte resten utav ansiktet under intervjuer, kontrasten är högre. Vad beror detta på? Sänder kabeltv i högre bitrate än vad boxer gör? Det känns som man har fått en ny tv.

Postad 13 May 2008 - 06:25

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Hej, har i min lägenhet fått en tele2 kabeltv via Humaxboxen (vet inte vad det är för box riktigt). Hade innan boxer utbud via antennuttaget i lägenheten. Hur som helst så är det en ******** stor skillnad i bildkvalité till tele2:s fördel. Smetningarna är borta, likaså att ögonen rör sig men inte resten utav ansiktet under intervjuer, kontrasten är högre. Vad beror detta på? Sänder kabeltv i högre bitrate än vad boxer gör? Det känns som man har fått en ny tv.

Japp, mycket högre bitrate. Boxer sänder de flesta kanaler i ca 2Mbps, ibland ännu lägre. Tele2 sänder motsvarande kanaler i 4Mps eller högre. Det var just den anledningen jag också bytte till Tele2, och dessutom var billigare :)

Redigerat av Sardaukar, 13 May 2008 - 06:26.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.