Humax CX PVR-9200C
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Tele2Vision Digital-TV Box
(Digitalboxar)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Digiality C-2001 CX
(Digitalboxar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Humax CX-FOX C II
(Digitalboxar)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
Bredbandsbolagets boxar (0 inlägg)
|
10 år sedan |
Tele2 kabel HUMAX CX-FOX C II box (2 inlägg)
|
14 år sedan |
Fjärrkontroll Tele2Vision DigitalBox (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Tele2, digitalbox/HD-inspelare Humax CX PVR-9200C (42 inlägg)
|
16 år sedan |
Tele2Visions digitalboxar (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Dreambox 500C och Tele2vision (12 inlägg)
|
17 år sedan |
Digiality C-2001 CX (Tele2Vision) (2 inlägg)
|
19 år sedan |
Tele2Vision (6 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 19 March 2008 - 22:01
Postad 20 March 2008 - 01:15
ett tips...blir kanalerna svarta eller liknande problem ring till felanmälan så det kan göras en anmälan på kanalen.Någon mer som har problem med ZTV just nu?
Den blev svart vid 21 eller något.. Jag har tillräcklig signalstyrka, och inget är fel på programkortet, men bilden är svart bara. Får hoppas den kommer igång snart igen.
jag mailade dom imorse.. men kanske ska ta och ringa nu också istället..
edit: såja, nu har jag ringt in en felanmälan.. får väl se om dom får igång den snart igen..
edit 2: nu funkar ztv igen.
Maila inte supporten om du vill ha svar inom några dagar.
Det du kan göra eftersom de flesta som kommer få 120planen ska vara retur aktiverade,Jag fick ett brev idag från Tele2 där det står att dom ska göra ett Underhållsarbete i basnätet för kabel-TV i den orten där jag bor men jag undrar om alla får ett sånt brev och om det betyder att det är på gång med deras kanal ökningar?? Jag ringde även till Tele2 också för att höra mig för och dom sa att jag kan göra en ny kanalsökning efter den 1 April och om jag då får in Tv7 Tunis på kanalplats 162 så kan jag beställa från deras 120 kanalplan. Jag är ju lite rädd att jag inte kommer att få in några nya kanaler men hoppas ju så mycket på att allt kommer att funka för Tele2 har ju även sagt vid ett annat tillfälle att det är meningen att alla som har deras digital-TV ska kunna få deras 120 kanalplan någon gång. Hoppas bara att det är sant
ring och fråga när/om din adress blir det.
Postad 20 March 2008 - 23:12
Postad 22 March 2008 - 11:24
testa gör en ny kanal söking, och se om du hittar kanalerna.Jag gjorde en sökning hos Tele2 för att se om jag kan få deras Bredband och jag kan äntligen få deras Bredband och Telefoni så jag undrar om det innebär att jag kan få deras 120 kanalplan nu när det går att få deras Bredband??
Postad 22 March 2008 - 14:42
MvH Svan
Postad 22 March 2008 - 15:21
bättre skaffa en box med 2 tuners och hårddisk istället...
Redigerat av Leatherface, 22 March 2008 - 15:22.
Postad 25 March 2008 - 08:20
Blir jag tvungen att hyra en till mottagare från tele2vision eller finns det några andra alternativ?
Postad 25 March 2008 - 09:39
Postad 25 March 2008 - 16:32
Tack för hjälpen Leatherface.
Postad 25 March 2008 - 23:17
Postad 01 April 2008 - 01:23
Postad 01 April 2008 - 18:56
Postad 01 April 2008 - 19:34
Redigerat av Leatherface, 01 April 2008 - 19:38.
Postad 01 April 2008 - 20:26
Postad 02 April 2008 - 17:28
För den som undrar vilken kanal som ersätter DiTV så är det Discovery Science
...Och den verkar sändas utan kryptering just nu också
EDIT: ...fast inte längre.
Redigerat av Unregistered753e84df, 05 April 2008 - 12:07.
Postad 05 April 2008 - 12:14
mixpaketet kan man inte välja nåt annat än från dom 4 intressepaketen heller så det är inte värt att köra med man borde få välja från alla "vanliga" kanaler...
funderar ju på en MPEG4 mottagare ändå så får väl plocka den kanalen från boxer istället då..
Redigerat av Leatherface, 05 April 2008 - 12:16.
Postad 13 April 2008 - 20:40
Den visade entrapment igår kvälll och sedan dess har EPG varit blank.
Sedan är det riktigt dåligt av VIASAT att bara ha EPG för två program framåt när de andra har 2 dagar
Postad 14 April 2008 - 15:32
Någon som felanmält?Här också...
Jag måste berätta om en liten historia som hände med telefonkundtjänsten för ett par veckor sedan:
-Satte på TVn en dag och fick "ingen mottagning" på boxen.
-Växlade över till analogt och bara snö
-Ringde kundtjänsten och felanmälde och får som svar "Nej vi har inga problem i ditt område - vad har du för antennkabel?"
-Svarar att jag har 5m och får genast svar från kundtjänst att de rekommenderar 1,5 antennkabel.
-De vägrade gå vidare med min felanmälan eftersom det är min kabels fel och hotade med att det skulle kosta mig fler tusen kronor i straffavgift om de satte en tekniker i arbete i onödan. De kräver att jag byter antennkabel.
-Förklarar att min antennkabel är av god kvalite och har fungerat problemfritt med 80% signalstyrka i flera år.
-De vägrar återigen gå vidare och kräver att jag byter kabel.
-Då fick jag en sån där idee som man normal sätt inte får förrän efteråt
-Jag sa till supporten att jag kunde tänka mig att åka och köpa en ny kabel på ett villkor.
Att om det inte var kabels fel så skulle de stå för kostnaden för kabeln, bensinpengar samt förlorad arbersinkomst för den timme det skulle ta mig till elektronikaffären samt arbetstid för att koppla in den. Precis på samma sätt som han hotade mig.
-Detta gick han naturligtvis inte med på avslutade samtalet
-Gick sedan in till grannen som hade samma problem - ny gick det bättre att felanmäla även om de fortfarande var tveksamma.
-Mitt förra samtal låg inte kvar i deras system. Man frågar sig då hur de någonsin ska kunna hitta ett fel om de bara slänger alla samtal? Tänk att 100pers ringer in och de bara säger "vi har ingen anmäla i ditt område" för att sedan slänga anmälan och svara samma sak till nästa som ringer.
Riktigt dåligt...ska skriva till fairshopping också
Postad 15 April 2008 - 17:34
När jag kör min digital box har jag lite frysningar då och då(ca 5-10 ggr/timme), men när jag kör min HTPC med Floppy DVBC får jag bara en grön bild med en massa oljud. Testat med att byta antennkabel (inget billigt skit) samt ominstallerat grejerna men inte lyckats.
Grannen har problem med att få in 1,2,4an men alla andra kanaler fungerar.
Kundtjänst kör med standard svaret "byt antennkabel" men det är ju inte där problemet ligger.
Något förslag?
Postad 15 April 2008 - 20:43
detta är standard svar men hade du velat fått in felanmälan från början hade du nog fått göra det, men du var informerad om tekniker avgift.Någon som felanmält?
Jag måste berätta om en liten historia som hände med telefonkundtjänsten för ett par veckor sedan:
-Satte på TVn en dag och fick "ingen mottagning" på boxen.
-Växlade över till analogt och bara snö
-Ringde kundtjänsten och felanmälde och får som svar "Nej vi har inga problem i ditt område - vad har du för antennkabel?"
-Svarar att jag har 5m och får genast svar från kundtjänst att de rekommenderar 1,5 antennkabel.
-De vägrade gå vidare med min felanmälan eftersom det är min kabels fel och hotade med att det skulle kosta mig fler tusen kronor i straffavgift om de satte en tekniker i arbete i onödan. De kräver att jag byter antennkabel.
-Förklarar att min antennkabel är av god kvalite och har fungerat problemfritt med 80% signalstyrka i flera år.
-De vägrar återigen gå vidare och kräver att jag byter kabel.
-Då fick jag en sån där idee som man normal sätt inte får förrän efteråt
-Jag sa till supporten att jag kunde tänka mig att åka och köpa en ny kabel på ett villkor.
Att om det inte var kabels fel så skulle de stå för kostnaden för kabeln, bensinpengar samt förlorad arbersinkomst för den timme det skulle ta mig till elektronikaffären samt arbetstid för att koppla in den. Precis på samma sätt som han hotade mig.
-Detta gick han naturligtvis inte med på avslutade samtalet
-Gick sedan in till grannen som hade samma problem - ny gick det bättre att felanmäla även om de fortfarande var tveksamma.
-Mitt förra samtal låg inte kvar i deras system. Man frågar sig då hur de någonsin ska kunna hitta ett fel om de bara slänger alla samtal? Tänk att 100pers ringer in och de bara säger "vi har ingen anmäla i ditt område" för att sedan slänga anmälan och svara samma sak till nästa som ringer.
Riktigt dåligt...ska skriva till fairshopping också
80% signalstyrka i flera år? men vilken box?
man stänger inga samtal, men man lägger ingen anmälan precis som du sa, därför den inte fanns med.d
Postad 15 April 2008 - 20:47
Redigerat av Leatherface, 15 April 2008 - 23:57.
Postad 21 April 2008 - 21:41
Tydligen så känner Tele2 till problemet med EPG på 5an och jobbar på det. Dock har den varit borta i över en vecka nu...hur svårt kan det va?problem med EPG på en del kanaler här med
Angående att Viasat (TV3 m.fl) bara har nuvarande och nästkommande program där de övriga har 2 dagar så jobbar de tydligen på en lösning där också, men det kan ta längre tid. Viasat kan man ju inte direkt anklaga för att ligga på teknikens framkant, men det är nästan så att jag struntar i att spela in på dessa kanaler då det är så mkt enklare att bara klicka i EPG. Kanske det är argument nog för att de ska fixa detta.
Redigerat av e3henri, 21 April 2008 - 21:43.
Postad 21 April 2008 - 22:04
Redigerat av Leatherface, 21 April 2008 - 22:24.
Postad 26 April 2008 - 22:58
Är kvaliteten fortfarande lika kass på bild/ljud som den var för ett par år sedan, när dom började lansera digitalt?
Vi får förövrigt en (antagligen kass) digital box samt programkort med grundkanalerna samt ett valfritt programpaket, fördefinierat är dock nöjespaketet.
Som jag fattade det så kommer man få in samtliga kanaler i utbudet dom 2 första veckorna för att sedan bli nedgraderad till dom ordinarie kanalerna.
Jag kommer själv köpa en ny tv (Sony KDL-40W4000) med DVB-T och DVB-C mottagare samt ett Conax kort, så jag kan få digitalt hela vägen åtminstone...
Om någon kan rekommendera ett vettigt conax kort till den setupen så vore det toppen föresten
Postad 27 April 2008 - 09:56
BIlden är inte kass längre, kan dock variera lite / stadBor i Jönköping, och här skall vi tydligen få tele2 digitalshit den 20:e Maj.
Är kvaliteten fortfarande lika kass på bild/ljud som den var för ett par år sedan, när dom började lansera digitalt?
Vi får förövrigt en (antagligen kass) digital box samt programkort med grundkanalerna samt ett valfritt programpaket, fördefinierat är dock nöjespaketet.
Som jag fattade det så kommer man få in samtliga kanaler i utbudet dom 2 första veckorna för att sedan bli nedgraderad till dom ordinarie kanalerna.
Jag kommer själv köpa en ny tv (Sony KDL-40W4000) med DVB-T och DVB-C mottagare samt ett Conax kort, så jag kan få digitalt hela vägen åtminstone...
Om någon kan rekommendera ett vettigt conax kort till den setupen så vore det toppen föresten
digital box....
du kommer troligen få en humax box, det är det som skickas ut till nya orter.
och med nya mjukvaran som kommit i veckan har den blivit faktist ännu bättre.
första 2veckorna kommer du kunna se alla 4intresse pkt.
Postad 27 April 2008 - 09:59
Har inte sett några uppgifter på det.
Postad 27 April 2008 - 13:12
Postad 06 May 2008 - 22:22
Riktigt surt att sitta med PVR boxen och inte kunna utnyttja fördelarna som att klicka i EPG för inspelning eller kunna se vad man har spelat in i inspelningslistan. Nu kunde jag nästan behållt min gamla hårddisk video.
Teknikern kände till problemet, men ingen kunde svara på när det skulle lösas.
Känns som en lite inställning som blivit fel någonstans som tar 10sek att fixa , det gäller bara att få tag på rätt person (felet kanske ligger hos kanal5 källan i sig) vilket Tele2 troligtvis struntar i...
Postad 06 May 2008 - 22:24
Postad 07 May 2008 - 20:35
Postad 07 May 2008 - 23:12
Postad 10 May 2008 - 12:18
Behöver jag köpa till en cam-kort eller vad det kallas för typ 500 pix?
Redigerat av Unregistered6ae6c602, 10 May 2008 - 12:18.
Postad 10 May 2008 - 17:36
den här du måste ha isf...
https://www.prisjakt...ukt.php?p=74774
Redigerat av Leatherface, 10 May 2008 - 19:05.
Postad 11 May 2008 - 11:56
CA modul var ordet jag hade tappat bort. Tack!
Postad 11 May 2008 - 16:26
Postad 12 May 2008 - 19:29
Hexxia..hur ska man får er att göra något?
Postad 12 May 2008 - 20:03
Vet du om Tele2 kommer att få kanalerna TV4 Guld och TV4 Komedi?? Jag läste att dom kommer att göra ett paket för TV4 kanalerna så jag hoppas verkligen att dom tar in dessa då, förresten vet du om alla i Sverige kommer att få deras 120 kanalplan?? Jag bor i Piteå och vi har inte hört något ännu. Och jag hoppas varje dag förgäves på att höra något om detta
Postad 12 May 2008 - 20:21
Redigerat av Leatherface, 12 May 2008 - 21:10.
Postad 12 May 2008 - 22:31
bara att felanmälaFortfarande ingen programinfo på kanal5. Nu har det gått en månad
Hexxia..hur ska man får er att göra något?
Postad 13 May 2008 - 05:58
Postad 13 May 2008 - 06:25
Hej, har i min lägenhet fått en tele2 kabeltv via Humaxboxen (vet inte vad det är för box riktigt). Hade innan boxer utbud via antennuttaget i lägenheten. Hur som helst så är det en ******** stor skillnad i bildkvalité till tele2:s fördel. Smetningarna är borta, likaså att ögonen rör sig men inte resten utav ansiktet under intervjuer, kontrasten är högre. Vad beror detta på? Sänder kabeltv i högre bitrate än vad boxer gör? Det känns som man har fått en ny tv.
Japp, mycket högre bitrate. Boxer sänder de flesta kanaler i ca 2Mbps, ibland ännu lägre. Tele2 sänder motsvarande kanaler i 4Mps eller högre. Det var just den anledningen jag också bytte till Tele2, och dessutom var billigare
Redigerat av Sardaukar, 13 May 2008 - 06:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bredbandsbolagets boxar
1 bild
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?