** Officiell tråd - Antec Fusion **
1389 svar till detta ämne
Postad 16 april 2008 - 16:53
Jizzler
-
Jizzler
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
CPU = fabriksklockad 5000+ black edition. Inga som helst problem med killer samplen heller 0 tappade frames 0 ms jitter.
passivt kylt scythe mini ninja utan fläkt, gigabyte ga-ma78GM-s2h moderkort och fusions tricool fläktar på LOW (båda två)
37-40 grader idle, har inte kollat tempen efter full load men efter 4 timmar x264 1080p film så kändes burken knappt varm.
Varför citerar du mig? Min fråga ang. killer_sample.mkv kvarstår, likaså vore det fint om någon kunde verifiera att Gigabytes passiva 9600GT går in. Annars blir det till att prova framöver, enda "hotet" är höjden på kylflänsen.
Postad 16 april 2008 - 21:05
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
Varför citerar du mig?
Min fråga ang. killer_sample.mkv kvarstår, likaså vore det fint om någon kunde verifiera att Gigabytes passiva 9600GT går in. Annars blir det till att prova framöver, enda "hotet" är höjden på kylflänsen.
Är väldigt sugen på det kortet. Men jag tror att det är för högt. Kan inte någon vara snäll och inhandla nämnda kort å testa.
Postad 20 april 2008 - 00:53
kaka
-
kaka
-
Användare
-
-
108 inlägg
Kan någon säga hur mycket nätagget lever om i jämförelse med alla andra nätaggregat ?
Postad 22 april 2008 - 21:30
rich4rd
-
rich4rd
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Fixade min htpc idag. Nöjd var ordet
DOCK, vid starten så började det ryka ur lådan, fort som fan stängde jag av strömmen och det visade sig vara display-sladden till chassit som hade smält (!), jag hade kopplat rätt och detta var vid första booten. Vad kan ha hänt? Nu funkar den, men jag vet inte om jag vill lita på den? Har eltejp runt och den är inte varm för fem öre nu, datorn har också funkat klockrent än så länge.
Sen så undrar jag vilken drivrutin som är bäst till displayen med MCE IR-fjärr.
Går det att få sångtitel, film-info m.m. på displayen nu?
Postad 22 april 2008 - 22:18
joohn
-
joohn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Fixade min htpc idag. Nöjd var ordet 
DOCK, vid starten så började det ryka ur lådan, fort som fan stängde jag av strömmen och det visade sig vara display-sladden till chassit som hade smält (!), jag hade kopplat rätt och detta var vid första booten. Vad kan ha hänt? Nu funkar den, men jag vet inte om jag vill lita på den? Har eltejp runt och den är inte varm för fem öre nu, datorn har också funkat klockrent än så länge.
Sen så undrar jag vilken drivrutin som är bäst till displayen med MCE IR-fjärr. Går det att få sångtitel, film-info m.m. på displayen nu?
Läs mitt tidigare inlägg.
Postad 26 april 2008 - 19:23
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Nu har jag precis köpt Gigabyte GA-MA78GM-S2H och monterat det i ett Fusion chassie, men det går inget bra. Den har ström, för jag kan starta den med power knappen. En av fläktarna i chassiet startar och sedan så händer inget mer. Efter ca 20-30 sekunder så stängs den av automatiskt.
Ingen kommer ut på bildkontakten, har kopplat till VGA. Så jag kan inte heller se på skärmen vad den stannar på. Inga ljud kommer.
Efter dessa sekunder så är CPU mycket varm efter den korta stunden. Jag har inte monterat någon fläkt eller kylfläns på CPU ännu, för jag ville kolla att det funkar först.
Jag har en AMD 5000+ black edition.
Postad 27 april 2008 - 11:25
Jensa86
-
Jensa86
-
Användare
-
-
172 inlägg
Nu har jag precis köpt Gigabyte GA-MA78GM-S2H och monterat det i ett Fusion chassie, men det går inget bra. Den har ström, för jag kan starta den med power knappen. En av fläktarna i chassiet startar och sedan så händer inget mer. Efter ca 20-30 sekunder så stängs den av automatiskt.
Ingen kommer ut på bildkontakten, har kopplat till VGA. Så jag kan inte heller se på skärmen vad den stannar på. Inga ljud kommer.
Efter dessa sekunder så är CPU mycket varm efter den korta stunden. Jag har inte monterat någon fläkt eller kylfläns på CPU ännu, för jag ville kolla att det funkar först.
Jag har en AMD 5000+ black edition.
Inte så konstigt att det inte funkar om du inte ha cpu-fläns/fläkt. Montera den och sätt den i cpu-fan kontakten på moderkortet så ska den nog gå igång.
Postad 27 april 2008 - 12:25
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Det låter ju helt otroligt enkelt om det vore så enkelt. Jag var lite lat och tänkte först se om datorn fungerade innan jag började montera fläkt osv. Skall gå och testa på en gång. Tack Inte så konstigt att det inte funkar om du inte ha cpu-fläns/fläkt. Montera den och sätt den i cpu-fan kontakten på moderkortet så ska den nog gå igång.
Postad 27 april 2008 - 17:29
johnzered
-
johnzered
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej någon här som haft problem med att eject knappen på chassit inte når fram till eject knappen på själva dvd spelaren? Jag har en Samsung SH-S203D/BEBE SATA DVD-spelare.
//johnzered
Postad 27 april 2008 - 17:36
Jensa86
-
Jensa86
-
Användare
-
-
172 inlägg
Hej någon här som haft problem med att eject knappen på chassit inte når fram till eject knappen på själva dvd spelaren? Jag har en Samsung SH-S203D/BEBE SATA DVD-spelare.
//johnzered
Inte att den inte når fram men man måste verkligen trycka in den ordentligt. Räcker den inte alls kan du ju sätta på någon tjock tejpbit eller liknande emellan.
Postad 27 april 2008 - 17:44
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3 094 inlägg
Det låter ju helt otroligt enkelt om det vore så enkelt. Jag var lite lat och tänkte först se om datorn fungerade innan jag började montera fläkt osv. Skall gå och testa på en gång. Tack
Så du sitter fortfarande och testar utan fläns... Bara hålla tummarna att du inte stekt CPU:n...
Redigerat av dunde, 27 april 2008 - 17:45.
Postad 27 april 2008 - 18:45
johnzered
-
johnzered
-
Rookie
-
7 inlägg
Inte att den inte når fram men man måste verkligen trycka in den ordentligt. Räcker den inte alls kan du ju sätta på någon tjock tejpbit eller liknande emellan.
Jepp de va min tanke också, ville bara kolla först eftersom jag tänkte om det var något fel på just min låda, eller om jag hade ställt till med något. När jag testade RESET-knappen lämnade den nämligen i botten och jag var tvungen att ta lös fronten för att den skulle ploppa ut igen, så jag funderade om det kanske orsakar problem nu...men de e väl lättast att tejpa dit något och inte fundera så mycket...
Postad 27 april 2008 - 20:25
Unregistereda33d64e8
-
Unregistereda33d64e8
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Nu funkar VFD displayen perfekt för mig i mediaportal.
Däremot funkar inte volymkontrollen.. vill att den skall styra master volymen... några tips?
Postad 29 april 2008 - 19:44
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
Räcker medföljande nätagg till att driva följande: ASUS p5e-vm hdmi, 1st WD caviar 7500rpm sata, 1 sata dvd brännare, c2d e4500 2,2Ghz, 2x2Gb 800mhz minnen och slutligen ett 9600gt som jag funderar på att kompletera med?
Postad 29 april 2008 - 20:22
Unregisteredab349fae
-
Unregisteredab349fae
-
Användare
-
-
244 inlägg
Det låter ju helt otroligt enkelt om det vore så enkelt. Jag var lite lat och tänkte först se om datorn fungerade innan jag började montera fläkt osv. Skall gå och testa på en gång. Tack
Alltså, hur dum är du? Ska du försöka ha sönder den igen om du inte dödade den första gången, jisses. Tur att dom är billiga.
Postad 30 april 2008 - 16:17
Jensa86
-
Jensa86
-
Användare
-
-
172 inlägg
Räcker medföljande nätagg till att driva följande: ASUS p5e-vm hdmi, 1st WD caviar 7500rpm sata, 1 sata dvd brännare, c2d e4500 2,2Ghz, 2x2Gb 800mhz minnen och slutligen ett 9600gt som jag funderar på att kompletera med?
Ja det ska räcka gott och väl.
Postad 30 april 2008 - 16:57
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
Ja det ska räcka gott och väl.
Tur för jag beställde just ett sånt. =)
Postad 01 maj 2008 - 09:57
Unregistered916d60e5
-
Unregistered916d60e5
-
Användare
-
-
245 inlägg
VOLYMRATTEN!!!
Upptäckte just att volymratten visst funkar i Vista. Det enda jag gjorde var att ändra i inställningarna för VFD programet.
Gå in i "options" och längst upp till vänster finns valen att ändra för "VFD" eller "System". Välj system och där har ni det hela, välj att volymknappen ska styra "speakers" och inte "headphones" som är det förinställda alternativet.
Kanske hjälper det någon?
Postad 01 maj 2008 - 17:09
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Alltså, hur dum är du? Ska du försöka ha sönder den igen om du inte dödade den första gången, jisses. Tur att dom är billiga.
Jag erkänner, det var nog inte det smartaste. Men jag ville ju bara se om allt fungerade innan jag låser igen allt. jaja, man lär sig så länge man lever, men peppar peppar, nu verkar det fungera. Har fått in MCE2005 och den har inte stannat på en timme nu.
Postad 01 maj 2008 - 17:12
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Nu sitter allt i chassiet (black), men jag har inte lyckats få till dvd och HDD. Båda dessa är SATA och det finns bara en SATA ström från nätagget och den räcker till DVD men inte ända bort till stället där HDD sitter. Hur har ni andra gjort för att få till detta? Ni kanske inte har SATA DVD för då funkar det.
Vad jag har sett så en sak som skiljer mellan silver och svart, det är displayen. Kan dom visa samma saker?
Postad 01 maj 2008 - 21:18
chpal56
-
chpal56
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Nu sitter allt i chassiet (black), men jag har inte lyckats få till dvd och HDD. Båda dessa är SATA och det finns bara en SATA ström från nätagget och den räcker till DVD men inte ända bort till stället där HDD sitter. Hur har ni andra gjort för att få till detta? Ni kanske inte har SATA DVD för då funkar det.
Vad jag har sett så en sak som skiljer mellan silver och svart, det är displayen. Kan dom visa samma saker?
Köp en adapter från vanligt 4-polig ström till SATA. Exempelvis denna från Kjell & Co
Postad 09 maj 2008 - 11:43
Unregistereda15623a8
-
Unregistereda15623a8
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nån som har lyckats lösa problemet med "garbled" text i displayen på Fusion-lådan? På Antec´s hemsida står det ju att man ska dra ur strömsladden, men det löser bara problemet tillfälligt. Problemet återkommer hela tiden. Dessutom kan man inte starta datorn med fjärrkontrollen ibland, utan måste dra ur sladden igen. Irriterande!
Postad 10 maj 2008 - 09:47
qrist
-
qrist
-
Användare
-
-
111 inlägg
Mitt problem med displayen är att den ibland hänger sig och samtidigt låser sig IR-sensorn så jag kan inte använda min MCE-fjärr längre. Någon som har haft liknande problem och lyckats lösa det på något?
Postad 10 maj 2008 - 11:50
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Jag har nu detta chassi och har haft mina delar i ett annat chassi innan men nu funker inte ljudet när jag bara flyttat över allt till detta chassi! Jag har inte kopplat in hd audio eller ac97-kablarna måste jag det och var skall dem då sitta???? hittar inga sådana kontakter på varken moderkort eller ljudkortet. Ljudkortet är ett x-fi music...?? Moderkort:
Postad 11 maj 2008 - 16:20
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Jag har äntligen löst felet.. Mitt ljudkort har inställt att köra mute på resterande högtalare när hörlurar är inkopplade i datorn.. I min Antec Fusion var hela tiden hörlurjacket i fronten på(som om en sladd satt i) men nu har jag kopplat bort det så nu fungerar det skumt någon som haft samma problem och vad ska jag göra åt saken??men jag behöver ju inte den utgången så skit samma men det är ändå lite kasst..
Postad 18 maj 2008 - 21:17
opyx
-
opyx
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag funderar på att införskaffa nån slags kylning för hårddisken. Kan någon rekommendera en vettig produkt som kan monteras i ett av hårddiskfacken, eller ge tips på andra lösningar!?
Postad 22 maj 2008 - 22:18
pleasant
-
pleasant
-
Rookie
-
5 inlägg
För er som inte har lust att bygga så har jag en färdigbygg burk till salu. Under 5 lapp..Underbar dator som säljes endast pga flytt till Nya Zeeland. Sök bland annonserna. Hälsningar Fredrik
Postad 23 maj 2008 - 06:33
Unregisteredaa4c3e29
-
Unregisteredaa4c3e29
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag läste tidigare i forumet om att displayen lyser blå så fort jag slår på strömmen till nätagget. Löser detta sig då man installerar drivrutinerna i Vista eller? Alltså, kan man justera hur den beter sig vid uppstart och avstängning?
Är på jobbet nu och undrar om jag ska idas lägga in vista eller fara tillbaks med lådan för att den är defekt direkt.. =/
Postad 23 maj 2008 - 14:00
Jensa86
-
Jensa86
-
Användare
-
-
172 inlägg
Jag läste tidigare i forumet om att displayen lyser blå så fort jag slår på strömmen till nätagget. Löser detta sig då man installerar drivrutinerna i Vista eller? Alltså, kan man justera hur den beter sig vid uppstart och avstängning?
Är på jobbet nu och undrar om jag ska idas lägga in vista eller fara tillbaks med lådan för att den är defekt direkt.. =/
Ja det funkar i vista. DU kan justera den hur du vill.
Postad 23 maj 2008 - 14:26
Yggdrasill
-
Yggdrasill
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Jag har äntligen löst felet.. Mitt ljudkort har inställt att köra mute på resterande högtalare när hörlurar är inkopplade i datorn.. I min Antec Fusion var hela tiden hörlurjacket i fronten på(som om en sladd satt i) men nu har jag kopplat bort det så nu fungerar det skumt någon som haft samma problem och vad ska jag göra åt saken??men jag behöver ju inte den utgången så skit samma men det är ändå lite kasst..
Finns en inställning i drivrutinerna där den mutar högtalare så fort man använder hörlursuttaget.
Postad 23 maj 2008 - 18:59
Unregisteredaa4c3e29
-
Unregisteredaa4c3e29
-
Användare
-
-
155 inlägg
Har monterat och installerat htpc´n nu. Men, jag tycker fasen att den lever om. Har båda fläktarna satta på low. Men, jag hör den i tvsoffan trots allt. Det märks att den reglerar upp hastigheten, för då vista startar upp så går den ner i hastighet och då hörs den knappt. Men, så fort vista går igång så börjar den surra... =(
Nå tips? Bios på nå sätt för att reglera fläktarna? Program för att ställa ner dem? Någon som kopplat ur dem och testat?
Har en Inte C2Duo 8200 processor.
Postad 23 maj 2008 - 23:00
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3 094 inlägg
Har monterat och installerat htpc´n nu. Men, jag tycker fasen att den lever om. Har båda fläktarna satta på low. Men, jag hör den i tvsoffan trots allt. Det märks att den reglerar upp hastigheten, för då vista startar upp så går den ner i hastighet och då hörs den knappt. Men, så fort vista går igång så börjar den surra... =(
Nå tips? Bios på nå sätt för att reglera fläktarna? Program för att ställa ner dem? Någon som kopplat ur dem och testat?
Det är väl din CPU-fläkt som reglerar efter hur varm din CPU är. Det beteendet går att ändra i BIOS. Men du skriver fläktarna?
Postad 24 maj 2008 - 06:17
Unregisteredaa4c3e29
-
Unregisteredaa4c3e29
-
Användare
-
-
155 inlägg
Det är ju två fläktar på sidan på antec fusion chassit. Det är de som lever om tror jag. Eller, så kanske det är så illa att det är processorfläkten som låtar.
Nästa strul som har dykt upp är att datorn inte vaknar upp okey från "sleep" mode. Bara svart skärm och så måste jag starta om den genom att hålla in knappen. Tips? =)
Redigerat av Unregisteredaa4c3e29, 24 maj 2008 - 06:24.
Postad 29 maj 2008 - 08:34
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Nu har jag också blivit med Fusion-chassi - det svarta. Har lite problem med min MCE-fjärr och Imon. Jag kan inte få knapparna på fjärren att fungera speciellt bra inne i MediaPortal - jag har lyckats mappa upp det så långt så att trycker jag på den gröna knappen så startar MediaPortal och INTE Mediacenter (kör Vista SP1), så långt allt väl. Väl inne i MediaPortal kan jag i princip bara navigera med pilknapparna och trycka OK - t.ex. att trycka BACK och PLAY fungerar inte hur jag än mappar om i Imon-programvaran (den senaste, direkt från Soundgraph).
Det jag funderar på nu är att användare USB-receivern som medföljer fjärren istället, men det känns ju lite onödigt när det sitter ett IR-öga i displayen, dessutom måste jag då nedgradera Imon-mjukvaran till den som kommer från Antec (v. 6.xxx) då det inte går att inaktivera IR-funktionen i den från Soundgraph. Har också tittat lite på IR-server, men det känns rejält overkill för mig då jag redan har en Harmony som fixar de prylar som IR-server säger sig göra, eller är jag helt fel ute där? Någon som har några idéer?
/Robban
Postad 31 maj 2008 - 11:06
seeker
-
seeker
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Är det någon som upplever att "volymknappen" på chassit inte snurrar så bra? Min volymkontroll snurrar lätt i ett kvarts varv för att sedan bli segare, det tar emot lite (från vanligt motstånd till det dubbla ungefär) när man vrider alltså. Det känns som om det är något som är snett invändigt. Någon som upplever liknande problem, eller är det bara på mitt chassi?
Jag skickade in mitt chassi i hopp om att få ett nytt felfritt tillbaks, men istället fick jag vänta två veckor då Dustin Home skickade vidare chassit till sin leverantör. Och nu när jag fick tillbaks det igår så har de varken bytt chassi, front eller volymkontroll. Jag tror de har bytt ut det som håller fast volymknappen invändigt i fronten, men ratten är fortfarande delvis seg (typ halva varvet nu, så aningen bättre). Så innan jag klagar på Dustin tänkte jag höra med er hur era volymknappar beter sig på det här chassit? Det kanske är så här på många exemplar av chassit, och då lönar det nog sig inte att försöka få det utbytt igen.
Postad 31 maj 2008 - 11:19
Unregistered735fb370
-
Unregistered735fb370
-
Lärjunge
-
-
380 inlägg
Min volymratt rör sig jämnt (men med små mikrohack) hela varvet runt, klaga igen hos Dustin! Jag har en annan fråga: Är det någon här som har monterat ett rejält stort grafikkort i sitt Fusion, i storleksordningen 3870 X2 t.ex.? Jag förstår att det kanske innebär att man måste kapa lite chassi i bortre änden av moderkortet.
Postad 31 maj 2008 - 12:27
seeker
-
seeker
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Min volymratt rör sig jämnt (men med små mikrohack) hela varvet runt, klaga igen hos Dustin!
Tack för det snabba svaret! ska ringa och snacka med dem på måndag och kräva ett nytt chassi, eller ny front åtminstone.
Postad 31 maj 2008 - 21:41
Unregistered6e1bc283
-
Unregistered6e1bc283
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
För mig så var det processor fläkten som levde om, jag ersatte den med en passiv kylare (mini ninja) och nu låter det inte ett knyst, jag har chassi fläktarna satt på low och dom hörs ingenting tycker jag. För mig så var det processor fläkten som levde om, jag ersatte den med en passiv kylare (mini ninja) och nu låter det inte ett knyst, jag har chassi fläktarna satt på low och dom hörs ingenting tycker jag.
Jo jag glömde säga att grafikkortet är passivt kylt också, för det kan ju låta en del också annars.
Postad 07 juni 2008 - 01:20
beejay
-
beejay
-
Användare
-
-
127 inlägg
Nu har jag monterat ihop min senaste HTPC, med ett Antec Fusion V2 chassi! Dock så förstår jag inte hur jag ska få igång IR-ögat, har VFD med drivisarna från skivan som följde med, försökte uppdatera via antec hemsida men hittade ingen nerladdnignslänk till ny programvara! Har läst att vissa laddar ner direkt från SoundGraphs hemsida, är det de som gäller?
Postad 11 juni 2008 - 08:16
Unregisteredaa4c3e29
-
Unregisteredaa4c3e29
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag tycker att de från soundgraphs hemsida fungerar mycket bättre rent generellt. Jag har fått igång både volymratten och displayen iallfall.
Postad 12 juni 2008 - 20:58
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Har haft Fusion V2 chassit ett tag nu. Har Imon 7.0 drivisar installerade och fungerar bra att mappa upp MCE fjärren. Men har fortfarande problemet att displayen ballar ur ibland och bara visar skum text. Det gör också att den inte reagerar på fjärren längre heller. Enda sättet att lösa det är att stänga av strömmen ett tag o sen sätta igång. Men senaste tiden har det hänt flera gånger i veckan. Finns det nån lösning på problemet? Nu har det gått några månader sen jag satte ihop burken och tänkte att det kanske var löst? Hur är det för er andra?
Vad kan vara orsaken till det? Kan det ha med drivrutinerna att göra eller är det hårdvarurelaterat?(o därmed går det inte att lösa)
Postad 13 juni 2008 - 13:54
Unregisteredaa4c3e29
-
Unregisteredaa4c3e29
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag tror att drivisarna är smått buggiga fortfarande tyvärr. Verkar vara svårt för programvaran att jobba emot dem. Jag har läst på fler ställen att det speciellt buggar med irporten tyvärr.
Postad 16 juni 2008 - 11:24
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Man kunde väl inaktivera irporten i displayen i imons programvara om jag fattat det rätt. Så om man istället kör med receivern som följde med fjärren(Microsoft mce) så borde det kunna bli bättre väl? Måste finnas folk me detta chassi som det fungerar bättre för än mig på något sätt:)
Postad 22 juni 2008 - 22:14
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Ny fråga: Har en 500Gb hårddisk i detta chassi. Hur mycket värem samt ljudvolym ökas om man stoppar i en till hårddisk? Bör väl inte vara nån skillnad? Antar att en del kör med 2 diskar i sina chassin.
Postad 23 juni 2008 - 10:38
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Nån som kan tipsa om en bra passiv processorkylare som får plats i detta chassi? Kör med AM2 sockel.
MVH
Henrik
Postad 23 juni 2008 - 14:06
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
Nån som kan tipsa om en bra passiv processorkylare som får plats i detta chassi? Kör med AM2 sockel.
MVH Henrik
Jag kör passivt med Ninja mini. Tror att den passar till din sockel.
Postad 25 juni 2008 - 19:19
Baron Rojo
-
Baron Rojo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej alla glada ja ni andra med då Fick mitt v2 black chassie idag o började till sambons glädje pilla lite måla garage dörr kan man göra ngn annan dag men men saken e nu den att jag hittar 2 st kontakter märkta power sw en med svart/vit kabel i "stora" kabelhärvan samte en röd/svart som kommer ihop med kablarna som ligger under dvd chassie delen vad menar dom med det en manualen står det ju bara koppla in kontakt märkt power sw på kortets plats för detta kan jag väll men vilken av dem hmmmm Problem solved man får tacka Square_eye o förnedra sig själv med o säga att man skulle läst "alla" bifogade papper
Redigerat av Baron Rojo, 25 juni 2008 - 20:22.
Postad 26 juni 2008 - 12:23
Unregisterede55afb4f
-
Unregisterede55afb4f
-
Rookie
-
7 inlägg
Phew...! Nu har jag nästan läst igenom alla 37 nuvarande sidor i denna intressanta tråd, lixom de flesta andra här har jag också tänkt att bygga min HTPC med Antec Fusion V2 som grund. Problematik/Bakgrund: Utrymme/Grafik/Ljud GrafikDe mATX jag och många andra i denna tråd sneglat på verkar inte kunna återge 1080p på ett tillfredställande vis, därför har jag tvingats inse att jag behöver skaffa mig ett grafikkort. LjudEftersom jag kapitulerat på grafikbiten till fördel för ett PCI-e kort så hade jag tänkte att MK:t skall lösa mina ljudproblem. Jag är osäker på det här med Optisk, S/PDIF samt HDMI med åtanke på ljudet. Är det HDMI som man skall satsa på för att få allt i en och samma sladd och hur fungerar det ihop alltsammans? 1.HDMI utgången från MK:t som förgrenar sig till TV:n och förstärkaren? 2. HDMI utgången från ett eventuellt instickskort PCI-e som förgrenar sig till förstärkaren, TV:n (men det är ju ett grafikkort så jag förstår inte ljud-kopplingen?) 3. DVI från grafikkortet till TV:n för bild, HDMI från MK:t till förstärkaren för ljud? 4. Skulle helst vilja slippa optisk eller s/pdif om man inte förlorar något på att ha allt i samma sladd med HDMI. Moderkort jag sneglat på är: GA-73PVM-S2H https://www.prisjakt...kt.php?p=237811 <- Skall enligt några recensioner inte fixa att återge 1080p speciellt bra med integrerad krets, har dock s/pdif. P5N-EM HDMI https://www.prisjakt...kt.php?p=244559 <- Har ju 7100 GeForce inbyggt, men fixar nog ändå vad jag kräver. Lite osäker på s/pdif läste någonstans att den inte ingick på backpanelen. Kollade även lite igår på detta kort från Intel igår Intel DG45ID https://www.prisjakt...kt.php?p=297778Hur som haver har jag ju ändå tänkt sätta i ett grafikkort och OM det får plats ett GeForce 9600 med någon form av passiv kylning. Förslag och förklaringar på de huvudbry jag har? Tackar för mycket intressant läsning tidigare i tråden.
Postad 01 juli 2008 - 14:44
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Jag har köpt ett antec fusion chassi.. men får ingen bild. Nån som har nåt tips på hur jag ska gå tillväga med felsökningen?
Nån som haft liknande problem?
Postad 01 juli 2008 - 19:18
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jag har köpt ett antec fusion chassi.. men får ingen bild. Nån som har nåt tips på hur jag ska gå tillväga med felsökningen? Nån som haft liknande problem?
Jag hoppas du fyllt chassit med något (ex. moderkort, grafikkort etc.)...... ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|