Jepp, spela som ISA eller Helghast är som att spela röd mot blå, eller kines mot tysk...Fundering kring ranking och multiplayer. Om man låser upp en ny klass med ISA, får man den även som Helghans då?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
Postad 28 januari 2009 - 00:01
Postad 28 januari 2009 - 01:36
Jag tror det är cad dom kör med, är dock inte hundraOk, men om det kommer DLC är det väl bara att tanka det från den amerikanska sidan då, eller? Förresten, var ett tag sedan jag handlade på vgp, tar de beställningen i CAD nu? Hoppas det för USD är fan så mkt dyrare.

Postad 28 januari 2009 - 09:59
Jag tror det är cad dom kör med, är dock inte hundra
Jo det går att tanka från amerikanska då, men det är ju lite knepigt med att få in pengar på ett amerikanskt konto
Mm, justja det har du rätt i ja.
Anyway, beställde Killzone från blahdvd nu. Limited Tin Edition och gjejer

Får hoppas dom är rappa i leveransen
Postad 28 januari 2009 - 16:00
Jag tror det är cad dom kör med, är dock inte hundra
Jo det går att tanka från amerikanska då, men det är ju lite knepigt med att få in pengar på ett amerikanskt konto
Det går precis lika lätt att få in deg på amerikanska kontot som på eu-kontot iaf för mig, det är ju bara o trycka på add funds så är det klart

Postad 28 januari 2009 - 16:40
Det går precis lika lätt att få in deg på amerikanska kontot som på eu-kontot iaf för mig, det är ju bara o trycka på add funds så är det klart
Har för mig att de inte accepterar kontokort från alla svenska banker tyvärr.
Postad 28 januari 2009 - 16:45
Har för mig att de inte accepterar kontokort från alla svenska banker tyvärr.
aj aj, Det har du ju rätt i, My bad

Postad 28 januari 2009 - 17:09
Jag bokade nyss, så det finns än
Jag skulle kunna adda dig när jag får igen min ps3a, älsklingen är på lagning
aj aj aj jag beklagar sorgen!!!
vars bor du i ume då??
jag kommer gå på 19 föreställningen. Kan hända att det blir en öl före på bishops

Ingen annan från ume som ska gå??
Postad 29 januari 2009 - 12:24
Jo det känns tungtaj aj aj jag beklagar sorgen!!!
vars bor du i ume då??
jag kommer gå på 19 föreställningen. Kan hända att det blir en öl före på bishops![]()
Ingen annan från ume som ska gå??

Postad 29 januari 2009 - 15:01

Edit
Tydligen så släpps embargot 1800 så vi lär se fler recensioner inom en snar framtid :-)
Edit2
Jag tror att det blir en 8 i första betyg å andra åsikt 9
Redigerat av moparman, 29 januari 2009 - 15:10.
Postad 29 januari 2009 - 15:28
Recension av Killzone 2 kommer idag på www.gamereactor.se kl 1800...
Edit
Tydligen så släpps embargot 1800 så vi lär se fler recensioner inom en snar framtid :-)
Edit2
Om det är chefredaktören själv som står för recensionen så blir jag inte förvånad om det får 4/10

Postad 29 januari 2009 - 15:35

Fast jag antar att en video recension blir inte aktuellt förräns spelet släppts?
Postad 29 januari 2009 - 15:37
Kommer att köpa killzone 2 om så alla ger det 7-8 i betyg
Postad 29 januari 2009 - 15:43
Jo det känns tungt
Jag bor i ett av cementblocken på carlshem, du då? jag ska fara på 19 föreställning med tjejen
tror de blir riktigt nice
delar antagligen ut din post isåfall (lång brevbärare med nördglasögon)

Postad 29 januari 2009 - 15:48
Jag skulle bli det eftersom han verkar helt lyrisk över det här spelet, mindre än 9 tror jag inte det fårOm det är chefredaktören själv som står för recensionen så blir jag inte förvånad om det får 4/10

Postad 29 januari 2009 - 15:58
Jo, men han har varit lyrisk förr över beta-tester för att sen tokvända så...äh, själv så skiter jag i vad betygen blir-jag ska bara ha detJag skulle bli det eftersom han verkar helt lyrisk över det här spelet, mindre än 9 tror jag inte det får
.

Postad 29 januari 2009 - 18:01
va roligt att jag såg din post nu 18:00 prick.Recension av Killzone 2 kommer idag på www.gamereactor.se kl 1800...
Edit
Edit2
Postad 29 januari 2009 - 18:32
Postad 29 januari 2009 - 18:45
http://ps3.ign.com/d...iew_012909.html
Text recension:
http://ps3.ign.com/a...9/949161p1.html
9,4 i betyg!!

Redigerat av Svante Skoog, 29 januari 2009 - 18:52.
Postad 29 januari 2009 - 18:50
Mitt exjobb kommer gå åt h-vete

Redigerat av Golgo_13, 29 januari 2009 - 18:50.
Postad 29 januari 2009 - 18:52
haha, då kanske jag har fått nått medelande från dig om att jag ska skriva lägenhetsnummer på postendelar antagligen ut din post isåfall (lång brevbärare med nördglasögon)
bor nu på tomtebo men ska flytta till gnejsvägen 9 1'a mars
Men du då måste vi hälsa på varandra på konserten iallafall, eller framför KZ2 montern!! Jag kan ha en ros i kavajslaget
Försökte få med mig tjejen men hon tittade på mig och föreslog att jag skulle nog gå med nån av mina tvspelspolare ändå...

Postad 29 januari 2009 - 18:56
Postad 29 januari 2009 - 19:13
Postad 29 januari 2009 - 19:20

Sjukt sugen att spela...Sen att det äntligen kommer ett bra spel där det verkar va ett mycket bra online läge skadar ju inte...co-op är väl de enda jag saknar lite ..
Edit
Den där videoreview var ju helt GRYM
Redigerat av moparman, 29 januari 2009 - 19:25.
Postad 29 januari 2009 - 19:34
Inget mot deras "readers review"!IGN förtjänar verkligen en eloge för sina video revews!
Se här bara, sett från en 360-f*nboys sida:
http://rr.ps3.ign.co...2/748475/99446/
...och en PS3-f*nboys sida:
http://readerreviews...2/748475/99505/

Postad 29 januari 2009 - 19:55
Verkligen höga betyg rakt igenom.Här är en länk till en en samling med Killzone 2 recensioner.
http://www.n4g.com/P...etareviews.aspx

Här har ni en video från "tågbanan" där man kan se hur lite motvind kan påverka spelandet. Spoilervarning.
http://www.eurogamer...ay-7?size=large
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 januari 2009 - 19:58.
Postad 29 januari 2009 - 19:59
Verkligen, överlag så är det 9 och 10 som gällerVerkligen höga betyg rakt igenom.

Postad 29 januari 2009 - 20:07
när dommer demot, nån som har koll på de?
26 Februari är det senaste budet

Postad 29 januari 2009 - 20:17
Speciellt när det är ett så givet köp, men de kan ju vara bra om det fortfarande finns någon som har nån tvivel26 Februari är det senaste budet
känns som man kan skippa demot om det nu släpps då...

Postad 29 januari 2009 - 20:18

Postad 29 januari 2009 - 20:51

Hade det varit Halo 3 hade jag förstårr det

Postad 29 januari 2009 - 21:25
Skulle tro att en del som klagar över AI spelat på lättare nivåer
On Recruit or Trooper (the two easier difficulty levels), soldiers will sometimes hesitate in unrealistic ways, presumably to give beginners a better chance to succeed. However, watching some soldiers wait before charging at me or running towards a thrown grenade is incomprehensible. On the higher difficulty levels, particularly Elite (the difficulty you unlock after beating the game once), you'll find that the AI is incredibly tough, taking little to no time to line up headshots and use their group tactics to show you absolutely no mercy. For instance, during one troop charge, I notice that three soldiers tossed grenades to force me to retreat, which was all a distraction for a fourth soldier to come up and blast me from the side. While they might still hesitate for a second or run to a grenade, these were the rare exceptions on the harder levels. If you're a shooter fan, definitely make Veteran your first step and then take on Elite for a true challenge. You'll find that the same tactics you used on the previous difficulty levels simply won't cut it because these enemies are way too good.
Edit
Läste i gamereactors review att surround-mixen är lite märklig ibland..
Dock inte läst det i nån annan review
Edit
Hmm..Är det verkligen ingen som läser tråden

läste en kul kommentar angående att eurogamer gav Killzone 2 en 9:a
"You have to remember, this is a exclusive review Sony paid for.
Wait for 1up, ign, gamespot ect to give it it's real score. "
Han har nog missat IGN`s review

Redigerat av moparman, 29 januari 2009 - 22:50.
Postad 29 januari 2009 - 23:32
Edit
Läste i gamereactors review att surround-mixen är lite märklig ibland..
Dock inte läst det i nån annan review
Antingen nån bugg i deras ex eller fel kopplade surrounder

OM det nu är en bugg i ljudmixen så lär det nog komma en firmware som fixar det

Postad 30 januari 2009 - 06:12
demot den 26 och spelet den 25,, vet inte om ja kommer ladda ner demot
blev nog lite fel där... demot ska släppas en dag före dem släpper hela spelet, sen vet jag inte om det var eu datumet eller amerikanska, men det är väl lätt att ta reda på för det lär väl vara en torsdag iaf. Källa
Postad 30 januari 2009 - 08:33
La märke till en häftig detalj som jag inte sett i andra videor, dammet som yr runt din polares fötter när han springar var rätt fräckt...
Fattar inget av vad dom två fransmännen säger men dom verkar ha kul iaf

Postad 30 januari 2009 - 09:27
Spelet släpps väl den 27e i England och US samt den 25e i resterande EU, kan vara därför det kommer den 26e. Hade hellre sett ett demo veckan innan eller så.blev nog lite fel där... demot ska släppas en dag före dem släpper hela spelet, sen vet jag inte om det var eu datumet eller amerikanska, men det är väl lätt att ta reda på för det lär väl vara en torsdag iaf. Källa
Ser fram emot KZ2, mestadels MP men förhoppningsvis är även SP-delen underhållande även om den skulle vara kort. Gillar vanligtvis FPS som kräver lite mer strategi så det blir nog veteran från början, kul också att cover-system finns i SP.
Postad 30 januari 2009 - 11:38
Spelet släpps väl den 27e i England och US samt den 25e i resterande EU
Jaha, det är därför de har ett så pass bra pris på play.com, undrade just. Tror inte att jag behöver det på releasedagen dock. Någon som förbokat på play och vet hur de skickar ut? Har man inte spelet förrän 4:e mars då eller?
Postad 30 januari 2009 - 12:23
Postad 30 januari 2009 - 13:02
Jaha, det är därför de har ett så pass bra pris på play.com, undrade just. Tror inte att jag behöver det på releasedagen dock. Någon som förbokat på play och vet hur de skickar ut? Har man inte spelet förrän 4:e mars då eller?
Play kan vara lite ojämna i sina leveranser, men räkna med minst 1 vecka.
Lite kul att de försöker locka med en "exklusiv kz2 theme", plz...
Postad 30 januari 2009 - 19:27
http://www.tek.no/hv...illzone_2/67522
6/10
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 januari 2009 - 19:27.
Postad 30 januari 2009 - 19:37
hahaHär har ni en norgehistoria.
6/10

Redigerat av bazookajoe_83, 30 januari 2009 - 19:38.
Postad 30 januari 2009 - 20:00
Här har ni en norgehistoria.
6/10
Fattas bara bellman och en dansk så är den en klassiker
Postad 30 januari 2009 - 20:00
Äh, man ska gratulera folk som vågar gå mot strömmen tycker jag, särskilt när vi själva inte spelat igenom det än och vet huruvida det förtjänar högt betyg eller ej. Sen kanske de skrev något roligt i recensionen som jag missade eftersom jag inte pallar med norskahaha
Norbaggarna kan vara bra roliga

Postad 30 januari 2009 - 20:15
Äh, man ska gratulera folk som vågar gå mot strömmen tycker jag, särskilt när vi själva inte spelat igenom det än och vet huruvida det förtjänar högt betyg eller ej. Sen kanske de skrev något roligt i recensionen som jag missade eftersom jag inte pallar med norska
. Men i övrigt, skrik inte innan den tjocka tanten gått över bron eller vad man säger.
Jo men sen finns det personer som inte besitter kunskapen att testa en vis typ av spel. Ungefär han som i GP/DN sågade Gears 2 för att det var för blodigt och känslolöst. Spel ska testas efter vad de utger sig för att vara och folk som förstår detta. Ungefär som att be en amerikansk person testa europeisk fotbollspel, vi ser ju hur väl det går.
Blir ingen förhandsbokning för mig, satsar på att köpa det i butik så jag är säker jag har det dag 1 även om det ska krävas att åka runt hela ###### göteborg.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar