Jag kommer att kunna lira fram tom 20,30... har en sambo att underhålla efter 3 dagars frånvaro från hemmet
Vad tror du om att köra en match sen då vid 20.00? Blir perfekt då min sambo kommer hem från jobet 20.30
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 24 April 2008 - 16:06
Vad tror du om att köra en match sen då vid 20.00? Blir perfekt då min sambo kommer hem från jobet 20.30 Postad 24 April 2008 - 18:55
Har det stora nöjet att meddela att min 360 har hängt upp skridskorna...
Så Whillis, ingen match idag, inte imorgon... inom 3 veckor får jag tillbaka den. Får väl se hur lång tid det tar men i värsta fall (för mig, bästa för dig) så får jag lämna WO. Det jag hoppas på är att det kommer gå undan, jag ska få adresslappar på mailen inom 48hr (innan helgen hoppas jag) sen får man se. En chans som kanske finns är att jag ska till polaren i götet 2a maj och han är 360-ägare. Dvs då finns det möjlighet för mig att spela! Återkommer i ärendet, under tiden kan väl Bettman (Wade) fundera på hur lång tid jag har på mig... Postad 24 April 2008 - 19:43
Lider med dig Topper. Hur mycket otur kan man ha? Efter ett långt grundspel äntligen få spela kvartsfinal på hemmarink i ett stekhett San Jose mot ärkerivalerna ankorna. Så timman innan nedsläpp lägger boxen av, ajajajaj...
Postad 24 April 2008 - 19:49
Oki 2:a maj så finns möjligheten att spela 4-7 matcher om det inte dyker upp ngt. Postad 24 April 2008 - 20:10
Shit, hur blev jag master av the league.... Spontant så låter tre veckor som en väldigt lång tid, så i detta fall luktar det WO. Känns dock fel att den enda som spelat samtliga matcher skall åka ut på WO. Skulle vara grymt bra om ni kunde styra upp och spela av matcherna den 2:e maj. Postad 24 April 2008 - 21:17
Kalas... har du någon aning om ungefärlig tid? Kvällen utgår jag ifrån.
Min förhoppning är den 2a men om inte det går så får vi väl sätta ett datum och se om jag fått tillbaka maskinen i tid. Postad 25 April 2008 - 16:34
Vet inte exakt vilken tid. Tjejen kommer hem från jobbet ca 15.30. Så from då kan jag spela. Men kanske inte kan spela alltför många matcher om det blir jämt. Kanske ska korta av våran matchserie till bäst av 3 eller 5, pga omständigheterna? Postad 26 April 2008 - 07:46
Slutspelsfeber råder i vårat kära NHL gäng. Sammanbitet sitter de orakade männen och editerar kedjor, drömmer om powerplaymål och oljar in sina handkontroller. Fantastiska tider detta...
Postad 26 April 2008 - 12:47
Slutspelsfebern verkar inte vara så utbredd. Inte en enda match spelad än.
Postad 26 April 2008 - 13:36
Nej det verkar vara rena feberfrossan. Ingen som vågar sig ut på isen. Ska ta några skär sedan för att rosta av skrillerna, kanske jag stöter på Marcus min otäcka motståndare i Kvarten.
Postad 26 April 2008 - 15:42
Det var ett något spänt Pittsburgh som åkte ut i en fullsatt hemmaarena för att ta sig an det ökända Devils under Marcus fruktade styre. Nerverna visade sig vid ett flertal tillfällen då det begicks både en del tekniska och taktiska misstag av hemmalaget. Pens tar iaf ledningen men blir lätt chockat av Devils kvittering strax därpå. 2-1 till Pens men återigen kvitterar Devils, 2-2 alltså efter halva matchen spelad som för övrigt var en ganska snäll tillställning med få utvisningar där Pittsburgh står för det mesta av anfallsspelet.
Vid ställningen 2-2 har Devils ett kompakt tryck under ett byte och ser ut att kunna forcera in ett ledningsmål mot ett handlingsförlamat Pittsburgh, dock kontrar hemmalaget in ett mål i baken på "Broddan" i Devils kassen. När 3-2 målet slås in och tätt följs av 4-2 går luften ur ett disciplinerat Devils som inte längre håller försvarsspelet kompakt. Detta leder till att matchen rinner iväg till 9-2 efter att firma Sykora- Crosby - Hossa lekt av sig. Match 2 även den spelad i Pittsburgh börjar med 1-0 av Crosby efter 5sek, därefter fortsätter den på samma sätt som match 1 slutade. Devils verkar förlamade efter den dåliga starten och kommer aldrig in i matchen. Pittsburgh har formtoppat sitt powerplay lagom till slutspelet vilket resulterar i 3/3, alltså 100% utdelning i PP. Matchreultatet skrivs till 9-1. Detta är annars en halvavslagen match där Marcus mest verkar fundera på sin nästa match som skulle spelas i New Jersey, och vilken match det skulle bli sedan... "Dramat i Jersey" som historien kommer kalla den innehöll jubel och tårar i mängder för båda inblandade. Efter halva matchen står det 0-0, Pittsburgh skapar rätt bra chanser men får aldrig pucken bakom en för kvällen strålande Broddan. Pens börjar nästan se uppgivna ut i sina alltmer frenetiska försök att få hål på Devils, samtidigt kommer Devils i allt fler kontringar. När 1-0 slås in av Pens Checkingline är det förlösande, men inte på det sätt som Jag/DaBratt hoppats. Devils slår snart in 1-1 i ett ströanfall och Marcus jublar i tråden. Pens slår in 2-1 efter ett långt anfall, även detta med checkinglinen. Återigen spelas scenariot upp, Devils kvitterar strax därpå. Vid detta laget är båda spelarna måna om att minimera misstag och spela enkelt. Matchen är tät och våger av anfall avlöser varandra. 3-2 till Pittsburgh slås in i mitten av 3:e vilket förstärks genom ett jubel i hörlurarna från Pens ledningen medan Devils skriker och klagar på domaren. Brodeur som varit isens gigant fumlar nu in puckar. Detta ger upphov till en vild forcering från Devils i slutfasen av matchen där meningsutbytet mellan båsen blir allt mer hetsiga. När kvitteringen kommer inför en jublande hemmapublik vet glädjen inga gränser hos Marcus, jag sliter av mig headsettet och gnuggar mina ögon. 3 gånger hade jag tappat ledningen. Här gällde det nu att vara kylig den återstående dryga minuten, vårda pucken. Firman Crosby byts in på isen med 40sek kvar och deras pigga ben ska avsluta med hårt tryck innan matchen avbryts för stundande sudden. Marcus svettdroppar hörs genom headsettet när de slår mot vardagsrumsbordet i Örebro, jag trycker på som en besatt för att få ett mål och undvika sudden. Tekning i offzon med 15sek kvar. Crosby vinner den, trycker in ett skott mot mål som styrs ut i sarghörnet, Crosby är först på pucken, gör bort sin gubbe skär in framför mål. Ett snärtigt handledsskott från nära håll sätter pucken i bortre krysset med 4,7sek kvar på klockan. Ett lättnandes vrål ekar i Trollhättan när det kan konstateras att Pens vinner matchen med 4-3 och därmed leder serien med 3-0. To be continued... Postad 26 April 2008 - 19:56
Enligt det dabratt skriver måste jag få säga en sak till dig Marcus.
Grattis, låter verkligen som du legat i hårdträning, nu är det nog tur att jag sålt boxen för tror nog fan du skulle kunna slå mig några matcher faktiskt. Grattis till framstegen inom nhl Postad 26 April 2008 - 20:05
Tack Spuute! Låter som om du saknar din gamla kompanjon! Har du xbox-nightmares nu? Du vaknar upp och brevid dig ligger inte din handkontroll utan något mer mänskkligt...;-)
Jag hade dig DaBratt på en slak lina...och nästa gång när du inte får mål med dig som grafiskt sett går utanför mål och när domaren dömer utvisning när du tacklar 59gånger så kommer skyddsnätet under linan inte att finnas där... marcuspresident Redigerat av marcusthebabe, 26 April 2008 - 20:10. Postad 26 April 2008 - 23:42
Jag har ändrat på din inlagda match DaBratt. Skall förtydliga.
Under slutspelsmatcherna döp endast textfilens namn till 1, 2, 3, 4, 5, 6 eller 7 beroende vilken match som har spelats. Samma sak för vilken av kvartsfinalerna som spelats. Den match du lagt in har jag alltså döpt till endast: 1 Kul matchreferat. Spara gärna detta i textfilen när du lägger in matchstatsen. Postad 27 April 2008 - 12:46
Efter 4-2 i en drabbning efter midnatt natten till Söndag är Pittsburgh klara för Semifinal. Tekniska svårigheter gjorde att de två aktörerna DaBratt & Marcus inte kunda samtala med varandra under matchen, men spänningen gick att ta på.
Efter en relativt bra 1:a period av Pens lyckas Hossa trycka in 1-0 i PowerPlay strax innan första periodpausen. Pittsburgh öppnar 2:a perioden relativt bra och släpper inte in Devils i zonen, när 1-1 kommer efter att Devils för första gången etablerat tryck i Pens zon blir det mycket känslor i matchen. Jag tappar lite av mitt commando i matchen och börjar komma fel med backarna i försvarszon, detta utnyttjar Marcus snabbt och trycker in 2-1 efter att rundat kassen och tryckt in pucken bakom Fleury som vaktade kassen för kvällen. Pittsburgh skulle iaf få ordning på sitt spel igen och kan innan 2:a perioden är över kvittera till 2-2. Pens som annars inte tycks få den riktiga skärpan i avsluten missar grovt några bra lägen och har runt 5 stolpskott i matchen. 3:e perioden startar med vetskapen att nästa mål är oerhört viktigt. Spelet böljar fram och tillbaka vilket gynnar en viss Marian Hossa som med halva perioden kvar att spela lirkar in 3-2 till bortalaget. Devils är nu nere för räkning. Pens spelar ett vårdat spel med mycket puckinnehav, dock skapar Devils ett par farligheter. Med knappa minuten kvar åker Pens på en utv efter att tappat markering i egen zon. Marcus tar time out och samlar krafterna inför ett sista försök. Pittsburgh vinner dock teken och lyckas komma iväg i en kontring där veteranen Gary Roberts seglar i anfallszon och med ett handledsskott och skjuter 4-2 ribba in bakom Brodeur. Saken var klar, Devils kämpade tappert men föll. Tackar Marcus för en härlig serie, vi har båda fått smak för slutspelshockey och jag hoppas våra klubbor kommer korsas igen under heta drabbningar;) Postad 27 April 2008 - 16:38
jaha 1 lag klart för semifinal, där gick det undan, ingen annan som hunnit spela nå? Själv så har jag och colorado inte stött på varandra på live ännu, förutom igår men han satt och lirade nå annat trevligt spel, får hoppas vi får tid över och dra några matcher.
Postad 27 April 2008 - 17:40
När det gäller Sudden så är det bara att starta om med en ny match. På så sätt får vi spela fortsatt 5vs5 spel. 4vs4 och straffar är inte att tänka på i ett slutspel som bekant.
Enda riktiga minus är eventuellt om ett lag har PP i slutet, då försvinner ju den. Men men, perfektionen får försakas för en spännande förlängning alá playoffstyle. Redigerat av RealDaBratt, 27 April 2008 - 17:40. Postad 27 April 2008 - 18:51
Det finns inget att ändra på i menyn, vill säga att jag förutsätter att 4vs4 samt straffar lär inträffa vid oavgjort precis som vanligt.
EDIT: Precis när jag skrev detta ser jag att overtime pågår mellan Dallas & Colorado. Får höra senare på vilket sätt de löst det. Förmodligen via 4vs4 samt eventuella straffar antar jag. Redigerat av RealDaBratt, 27 April 2008 - 18:58. Postad 27 April 2008 - 19:05
ja, vi har lirat 2 matcher nu, märker att team dallas har legat på latsidan senaste tiden vad det gäller spelade matcher, iaf, vi spelade övertid 4vs4 och han gör mål sååå .. 2-0 till colorado. Han skulle skicka resultaten till wade skrev han :-)
Just nu är jag lite för butter för att skriva någonting upplyftande, förutom att det blev en riktig jämn andra match, mitt dallas skulle givetvis ha avgjort innan förlängningen men det ville sig inte riktigt. Match1: Colorado (BerraSwe) 6 @ Dallas (soulmat) 4 Match2: Dallas (soulmat) 3 @ Colorado (BerraSwe) 4 Kanske ska säga att det var oerhört jämnt båda matcherna, dallas fruktade den där första femman och det gjorde vi verkligen rätt i, finns inget värre än den :-( Redigerat av soulmat, 27 April 2008 - 19:14. Postad 27 April 2008 - 20:27
Lägger in de två matcherna. Borde dock inte vara några problem att lägga in själv. Om det är det, rapportera i så fall.
Postad 27 April 2008 - 21:15
nej då, inga problem för min del, men han skrev att han skulla be dig fixa det :-) Är väl den som vinner som får äran att göra det? Känns små surt att FÖRLORA och lägga in resultaten. Jaa, dallas ska ladda upp med att börja lira lite mer nhl, inge vidare att inte spela under några dagar, märker direkt att man inte är i form .. hmz, måste försöka komma på bättre bortförklaringar
Postad 27 April 2008 - 22:09
Ha det så kul med slutspelet boys! Och jag vill tacka DaBratt för en rolig kvartsfinalserie med ärligt spel och bara en grafisk miss ;-) Vi ses till hösten om det blir en ny turnering med -08 innan -09 kommer(ska flytta ut till landet över sommaren och där har inget bredband rullats ut).
Heja den som vinner!!! marcuspresident PS. nästa säsong vill jag ha Ottawa om det går Postad 28 April 2008 - 10:11
Kan nog köra 2 matcher till denna vecka, GTAIV kommer ju imorgon och då vill man spela det
Hoppas dom andra matcherna spelas också, känns som folk kommer dra sig ur. Postad 28 April 2008 - 11:26
Varför känner du det? Det spelas ju för fullt. Whillis & Topper ska väl spela 2:a Maj. Wade och Kihmari är det enda som inte rullar än men är tämligen säker på att det smäller snart. Postad 28 April 2008 - 15:28
ja alla 8 lag som är kvar är ju hyffsat aktiva iaf. Får se om Dallas kan vinna någon match denna vecka, så det blir lite spännande :-) Mmm Gta kommer i morgon, blir att sitta och lira de framöver, fast en nhl match hinner man alltid med ..
Postad 28 April 2008 - 16:05
Jag hoppas på dåligt väder fredag -> lördag. Tänkte sitta bänkad framför GTA IV. Men kommer även vara tillgänglig för matcher under denna tid.
Postad 28 April 2008 - 17:06
Jag har också bokat GTA sen några månader tillbaka, tur att man inte har en fungerande 360 då...
Whillis... Goda nyheter, jag kommer att lägga vantarna på en enhet imorgon (som jag får låna, endast imorgon) så vi skulle kunna ta ett par matcher redan imorgon... Jag är hemma ca 17 och sen hyfsat ledig till 23 Vad sägs? Postad 28 April 2008 - 18:13
Topper. Kan lira imorgon efter kl 20.00. Jag har möjlighet att avverka hela våran matchserie då
Postad 28 April 2008 - 20:48
Låter kalas det...
Förhoppningsvis hinner jag med några träningsmatcher innan våran matchserie börjar då. Postad 29 April 2008 - 15:25
Vi kan sparra lite Topper om du vill. Bra sätt för mig att hålla mig isvan.
Postad 29 April 2008 - 15:41
du kan också sparra mot mig så att du får upp självförtroendet...jag är som en gammal sparringpartner som aldrig slår tillbaka (läs gör mål)
marcuspresident... Postad 29 April 2008 - 16:42
Formen är på topp i Anaheim idag
Hoppas på många hårda drabbningar idag mot San Jose. Gossen hamnar nog i säng runt 19.30. Sen jä***r blir det åka av Postad 29 April 2008 - 19:45
Sorry för pausen Whillis... det kom hem en "arg" sambo...
För att få Continuos OT My NHL08 / Settings / Rules / Tie break - continuos ot (spara profil) sen xbox live / online game modes / online versus play / create session / unranked / Rules - custom sen väljer man private där och inviterar den man vill spela mot. 2 hemma för bäst rankad - 2 borta efter det varannan... Vi kör om 5 min Whillis... du är hemma..! 1-1 i serien Postad 29 April 2008 - 21:23
Skrällen ett faktum!!!!
Efter 6 stenhårda fighter mellan Anaheim och San Jose så står tillslut Anaheim som segrare efter 4-2 i matcher. Kommer tyvärr inte ihåg så mkt från matcherna, var så frukstanvärt fokuserad. Måste faktiskt säga att det var 6 skitroliga matcher att spela. Hårt, tufft och högt tempo. Fast lite fördel för San Jose spelmässigt. Postad 29 April 2008 - 21:49
Grattis Whillis!
Topper, du har gjort en bra säsong och får helt enkelt ta nya tag som GM för ett annat gäng:) Redigerat av RealDaBratt, 29 April 2008 - 21:49. Postad 29 April 2008 - 22:14
verkligen en överraskning whillis hoppas du tar hem hela skiten nu!!!
marcuspresident... Postad 29 April 2008 - 22:21
Vi håller på med slutspelet för fullt. Kommer förmodligen starta om med ny liga när det är klart. http://www.awade.se/...ring=totalpoang Postad 29 April 2008 - 22:32
Ja man kan alltid hoppas Vi har ett långt förflutet han och jag. Från NHL 93 på sega 16 bitars till NHL 08 nu Hundratals hårda bataljer Postad 30 April 2008 - 07:53 Det är i såna här matcher vänskapen sätts på prov ;-) Den som pratar och psykar bäst brukar vinna... marcuspresident "har varit med ända sedan spelet innan nhl93 det med bara landslag fram till nu med uppehåll 05-07" Postad 30 April 2008 - 13:57
Kan bara gratulera Whillis till segern.
Ganska jämna matcher sett till mål men övertag i nästan samtliga var det gäller puckinnehav och skott till mig. Nu ska jag fortsätta deppa (för att jag inte har någon hel 360 och GTA ligger här) men kommer att bli på bättre humör senare ikväll när Liverpool blir klara för sin 3e CL-final på 4 år ! Planering för nästa serie, när startar vi? (San Jose kommer att vara tillgängligt för andra då) För övrigt tror jag Berra bärgar silvret... Postad 01 May 2008 - 12:29
Är det så att vi preliminär bokar lag inför nästa säsong vill inte jag vara sist ut.
RealDaBratt: Anaheim Mighty Ducks Förutsatt att Whillis lämnar sin post efter vad som ser ut att kunna bli ett succéartat slutspel:) Detta innebär då att Pens söker efter en efterträdare till Manager DaBratt. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |