![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 15 mars 2008 - 19:42
Postad 15 mars 2008 - 21:13
Intressant men jag väljer nog ändå komplett.se känns lite tryggare och de 400:- kan jag leva med.
Tänkte så jag oxå, men med fraktkostnad på SEK180 hos Komplett så skiljer det ca 600:- det är mot mitt pris ca 70% mer

Postad 15 mars 2008 - 22:12
Ok. Har lite väl mycket att tänka på just nu.Du letade jättedåligt till och med. Det finns en lång tråd om alla reor på hddvd.Jag kanske letade dåligt. Det närmaste jag i så fall fann var en tråd OM HD-filmer(Releasedatum, utgåvor och recensioner mm) - och det är inte riktigt samma sak tyckte/tycker jag... Kanske dags att skapa en ny tråd om detta, men än så länge verkar det inte vara så mycket utförsäljning av HD-filmer..Vi har väl en HD deal tråd redan eller?!
Här.
Redigerat av Tompa123, 15 mars 2008 - 22:26.
Postad 16 mars 2008 - 01:09
Jag kanske letade dåligt. Det närmaste jag i så fall fann var en tråd OM HD-filmer(Releasedatum, utgåvor och recensioner mm) - och det är inte riktigt samma sak tyckte/tycker jag... Kanske dags att skapa en ny tråd om detta, men än så länge verkar det inte vara så mycket utförsäljning av HD-filmer..Vi har väl en HD deal tråd redan eller?!
kanske de roligaste ja läst idag

Postad 16 mars 2008 - 01:41
Äh, vafan. Det är lika bra att smått lägga fram korten på bordet. Jag är inte i den fysiska form som jag tidigare har tagit för givet att vara i, på grund av något som jag inte tänker gå in på här. Det gör mig ibland en smula "virrig"och därför kan tyvärr såna här hjärnsläpp ske.Jag kanske letade dåligt. Det närmaste jag i så fall fann var en tråd OM HD-filmer(Releasedatum, utgåvor och recensioner mm) - och det är inte riktigt samma sak tyckte/tycker jag... Kanske dags att skapa en ny tråd om detta, men än så länge verkar det inte vara så mycket utförsäljning av HD-filmer..Vi har väl en HD deal tråd redan eller?!
kanske de roligaste ja läst idag
Nu vet ni lite mer om orsaken till detta så "fatala felsteg"...
Redigerat av Tompa123, 16 mars 2008 - 18:17.
Postad 17 mars 2008 - 08:01
Jag bor i Stockholm och jobbar 15 minuters gångväg från deras hämtlager så det är en uppfriskande promenad.Intressant men jag väljer nog ändå komplett.se känns lite tryggare och de 400:- kan jag leva med.
Tänkte så jag oxå, men med fraktkostnad på SEK180 hos Komplett så skiljer det ca 600:- det är mot mitt pris ca 70% mer

Postad 17 mars 2008 - 08:11
Jag bor i Stockholm och jobbar 15 minuters gångväg från deras hämtlager så det är en uppfriskande promenad.Intressant men jag väljer nog ändå komplett.se känns lite tryggare och de 400:- kan jag leva med.
Då förstår jag ditt tänk

Själv har man en bit till Kompletts lager så för mig var iaf valet enkelt

Postad 17 mars 2008 - 15:10
Sitter med en Sony-stärkare som bara stöder bild via HDMI, inte ljud... Kör för närvarande in allt ljud (från PS3, 360 och HD-digitalboxen) via optisk kabel. Har tröttnat på fläktljudet från 360 och HD add on:en och funderar på köp av en Toshiba EP30.
Innebär det att jag inte skulle kunna koppla in en EP30 via optisk kabel, eftersom den saknar analogt ljudstöd?
Tacksam för svar.
Postad 17 mars 2008 - 17:43
Innebär det att jag inte skulle kunna koppla in en EP30 via optisk kabel, eftersom den saknar analogt ljudstöd?
Ljud via optiskt kabel är digital, och EP30 har en optisk utgång - det är alltså inga problem att koppla in EP30 på din stärkare

Postad 17 mars 2008 - 20:46
Postad 17 mars 2008 - 21:27
Postad 18 mars 2008 - 09:53
Har en E1:a idag som funkar klockrent men det vore ju kul med 1080P och DTS-HD MA
Nån som har lust att hjälpa mig reda ut lite oklarheter, vad skiljer EP30, EP35 och XE1 åt? Jag har förstått att EP30 saknar analog 5.1 ljudutgång men vad mer skiljer dessa åt?
Jag har en Denon 2807 som har hdmi men saknar inbyggs dekoder för de nya ljudformaten som ju gärna vill ta del av.
Vilken skulle passa bäst i min setup?
Postad 18 mars 2008 - 13:18
Har Toshiba Europagaranti om man skulle beställa från Ibood?
För 850 spänn känns det som det kvittar om det finns garanti...
Postad 18 mars 2008 - 13:30
Har Toshiba Europagaranti om man skulle beställa från Ibood?
För 850 spänn känns det som det kvittar om det finns garanti...
Jag beställde från ibood men kollade upp innan så att de är pålitliga. Inget att noija sig över. Hoppas bara att den kommer innan påsken.

Redigerat av KLK, 18 mars 2008 - 13:31.
Postad 18 mars 2008 - 15:42
Har en E1:a idag som funkar klockrent men det vore ju kul med 1080P och DTS-HD MA
Nån som har lust att hjälpa mig reda ut lite oklarheter, vad skiljer EP30, EP35 och XE1 åt? Jag har förstått att EP30 saknar analog 5.1 ljudutgång men vad mer skiljer dessa åt?
Jag har en Denon 2807 som har hdmi men saknar inbyggs dekoder för de nya ljudformaten som ju gärna vill ta del av.
Då borde du köra på EP30, helt klart. EP35ans "stora" fördel är ju att den kan bitstreama de nya HD-formaten till din förstärkare (däribland DTS HD Master), som dock måste kunna klara att koda av dessa internt, och eftersom din stärkare inte klarar det, försvinner genast denna fördel.
Nä, köp en EP30 och skicka allt ljud som PCM till stärkaren, det låter precis lika bra (i mina öron iaf)!

Postad 18 mars 2008 - 16:26
Då borde du köra på EP30, helt klart. EP35ans "stora" fördel är ju att den kan bitstreama de nya HD-formaten till din förstärkare (däribland DTS HD Master), som dock måste kunna klara att koda av dessa internt, och eftersom din stärkare inte klarar det, försvinner genast denna fördel.
Nä, köp en EP30 och skicka allt ljud som PCM till stärkaren, det låter precis lika bra (i mina öron iaf)!
Rätta mig om jag har fel men är inte EP35:an att föredra då man kan skicka ljudet via analog 5.1 så slipper man ha en förstärkare som kodar de nya ljudformaten?
Postad 18 mars 2008 - 16:51
Redigerat av crest, 18 mars 2008 - 16:53.
Postad 18 mars 2008 - 19:20
Postad 18 mars 2008 - 22:29

Funderar nästan om det är värt att köpa om Bourne Ultimatum och Letters from Iwo Jima för att få TrueHD.
Någon som har tips på hur jag ska ställa in analoga inställningarna i EP35an? Satte alla på small, crossover vet jag inte hur det funkar. (Har en gammal Audio Pro sub). Sätter jag recieven på hörlursoutput får jag bara surroundeffekten i lurarna av någon skum anledning...
Postad 18 mars 2008 - 23:50
Ingen elektronik skickas utanför UK.
Postad 18 mars 2008 - 23:56
Amazon UK skickar inte EP35 till Sverige!
Det gör inget, har en bekant som nyligen flyttat dit.
Postad 19 mars 2008 - 00:00
Tänkte själv köpa en EP35 för att ha som en reserv spelare. Hittade en för knappt 2200kr + dyr frakt med DHL.
Upptäckte att jag inte har råd just nu efter allt filmköp som har varit massivt, liksom för många andra här.

Postad 19 mars 2008 - 00:02
Tänkte köpa lite fler HDDVD filmer när priserna rasar.
Hittar ingen utförlig info ang HD-EP35's D/A omvandlare för bild och ljud, vore ju intressant att jämföra bla det mot HD-X1:an
Det vore ju guld för mig, så länga jag har en gammal Onkyo 804:aEP35 och XE1 kodar av internt och kan mata ut t.ex TrueHD och DD+ "färdigt och klart" via de analoga 5.1 utgångarna.

Amazon UK skickar inte EP35 till Sverige!
Det gör inget, har en bekant som nyligen flyttat dit.
hehe...vad kostar det om man skulle beställa genom dig eventuell? tongue.gif .. sitter jag här halvvaken och spekulerar...
Nån som vet om nån butikskedja fortfarande säljer Toshiba HDDVD?
Redigerat av Unregistered70607b32, 19 mars 2008 - 00:41.
Postad 19 mars 2008 - 00:12
hehe...vad kostar det om man skulle beställa genom dig eventuell?
.. sitter jag här halvvaken och spekulerar...
En till som undrar

Postad 19 mars 2008 - 09:29
Tänkte bara höra med någon annan som beställde EP-30:ian via iBOOD om ni vet något om leverans av denna? Det står "In Progress" som status för min beställning och de svarar inte på mail men har dragit pengarna... Har ni andra hört/fått något?
Skulle vara najs om den kom innan den långa påskhelgen...
Postad 19 mars 2008 - 10:04
Hej på er,
Tänkte bara höra med någon annan som beställde EP-30:ian via iBOOD om ni vet något om leverans av denna? Det står "In Progress" som status för min beställning och de svarar inte på mail men har dragit pengarna... Har ni andra hört/fått något?
Jag har inte hört något men tänkte avvakta över påskhelgen! Har förstått att det är si o så med leveranstiden, men är inte orolig.
Iof, jag ska prova ringa dom på lunchen, återkommer senare!
Postad 19 mars 2008 - 10:30
hehe...vad kostar det om man skulle beställa genom dig eventuell?
.. sitter jag här halvvaken och spekulerar...
En till som undrarSjyssta priser på annan elektronik även i andra UK butiker.
Hehehe, vet inte riktigt om min svägerska är sådär jättesugen på att släpa hem mera saker...
Vet inte riktigt hur man ska muta henne för att ta hem en till mig

Postad 19 mars 2008 - 11:24
Hej på er,
Inte hört nåt men hoppas också att den kommer innan påskhelgen...nya tv:n också!

Postad 19 mars 2008 - 14:11
Hej på er,
Inte hört nåt men hoppas också att den kommer innan påskhelgen...nya tv:n också!
Jag har snackat med IBOOD.COM nu på lunchen! Dom får in spelaren till deras centrallager imorgon, därifrån går de direkt ut till kund. Min order var ok, allt var som det skulle. Han sa att i helgen eller senast måndag/tisdag skulle jag ha spelaren

Postad 19 mars 2008 - 15:25
Dear iBOOD’ian,
On the 15th of March you have placed an order for the Toshiba EP-30 HD DVD-players including 5 HD movies on iBOOD.com Unfortunately the delivery of these DVD-players has been delayed. We are glad to inform you that the Toshiba products will be dispatched tomorrow, which means your order should arrive at the end of this week. Unfortunately a small batch will be dispatched in the beginning of next week, which means your order should arrive in the middle of next week.
Our apologies for the delay.
If you have any questions regarding this or any other order at iBOOD, please contact us at [email protected].
Kind regards,
Customers Service iBOOD.com
Aja, har lov nästa vecka så hinner bli en hel del filmtittande ändå...
Postad 19 mars 2008 - 18:46
Hehehe, vet inte riktigt om min svägerska är sådär jättesugen på att släpa hem mera saker...
Vet inte riktigt hur man ska muta henne för att ta hem en till mig blink.gif'
hehehe...man måste ju försöka...

Jag ska försöka hitta en EP35 på hemmaplan...men iBOOD.com kan ju även vara värt att kolla upp.
Kollade in iBood.com ikväll, tvärkört, de hade EP30...TOKSLUT. Ska kolla efter EP35 här i Svedala, nån som vet om nån butikskedja har?
Redigerat av Unregistered70607b32, 19 mars 2008 - 19:25.
Postad 19 mars 2008 - 20:51
Redigerat av Unregistered577c6879, 19 mars 2008 - 20:59.
Postad 19 mars 2008 - 21:11
Postad 19 mars 2008 - 21:31
Engelsk kabel, men det går bra att byta ut till en egen eller använda en adapter på strömkontakten. Ingen transformator behövs...OT: Tänkte inte på strömmen, har dom 220V där med? och behövs nån form av adapter för kontakten?
Postad 20 mars 2008 - 18:37
1400-2000kr ToR med SAS till London om man bokar några veckor innanVad kostar en flybiljett till England?
![]()
Postad 20 mars 2008 - 18:50

har kollat på ChargeIt's hemsida, men de verkar inte ha nån EP35:a på lager, har skickat en förfrågan, får se om de hör av sig efter Påsken.
Nån som beställt därifrån?
ChargeIt Toshiba HD-EP35
Redigerat av Unregistered70607b32, 20 mars 2008 - 18:51.
Postad 20 mars 2008 - 19:24
Lycka till. Inga av de stora elektronikkedjorna säljer hd-dvd vad jag kunde se iaf och de få som har är dyrare än i Sverige.Hahaahaa...faan, skulle väl gå , förena nytta med nöje, kolla på fotboll och sen lite sightseeing och shopping
![]()
har kollat på ChargeIt's hemsida, men de verkar inte ha nån EP35:a på lager, har skickat en förfrågan, får se om de hör av sig efter Påsken.
Nån som beställt därifrån?
ChargeIt Toshiba HD-EP35
Postad 20 mars 2008 - 19:38
Jag orkade inte vänta utan beställde en HD-EP30 inkl 5 filmer. Fick ett totalpris inkl frakt på €92.45 (ca 850SEK).
Ett tips till er som vill spara några kronor, kolla IBOOD.COM, priset gäller idag & så långt lagret räcker.
Jag funderar själv på att beställa just HD-EP30:an från antingen Komplett.se eller Ibood.com til dessa vrakpriser, har några funderingar kring Ibood,
1. Det står sold out på hemsidan, vet du om dom kommer att få in fler spelare där igen? Ska skicka ett mail själv och fråga men tänkte om du visste kanske..
2. Vet du om de 5 HDDVD:erna som medföljer denna spelaren har svensk undertext?
Postad 20 mars 2008 - 19:56
IBOOD verkar ju köra med olika produkter varje dag, så mao kan man glömma EP30 där
Postad 21 mars 2008 - 13:41
Postad 21 mars 2008 - 15:54
Sådär nu har jag beställt 2 st extra EP35 eftersom det bara fanns 6 kvar.
Postad 21 mars 2008 - 22:03

Blir till att beställa ett gäng HDDVD:er nu också

Postad 22 mars 2008 - 11:28
Det kan man kalla turEP35an är slutsåld på amazon.co.uk nu... tur att man fick de sista exen smile.gif

Hoppas nu på positivt svar från ChargeIt.se nån gång nästa vecka, annars blir det att beställa från Komplett. Vet inte om man vågar ha is i magen och vänta på att priset faller till 2-2.500:-

Postad 22 mars 2008 - 11:36
EP-30, FW 2.0Fredrik HL: ska kolla det när jag kommer hem. Vilken spelare har du och vilken fw?
Sådär nu har jag beställt 2 st extra EP35 eftersom det bara fanns 6 kvar.
Postad 22 mars 2008 - 14:06
EP35an är slutsåld på amazon.co.uk nu... tur att man fick de sista exen
F**n dom lär ju inte få in några nya heller

Det billigaste alternativet (Enl Pricerunner UK) är Digitech Electronic som säljer den för £149
Nån som vet nåt bättre alternativ?
Postad 22 mars 2008 - 14:13
Tar som sagt hem en av dem i april för den som vill ha...EP35an är slutsåld på amazon.co.uk nu... tur att man fick de sista exen
F**n dom lär ju inte få in några nya heller![]()
Det billigaste alternativet (Enl Pricerunner UK) är Digitech Electronic som säljer den för £149
Nån som vet nåt bättre alternativ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar