Vi Vinylsamlare
3715 svar till detta ämne
Postad 14 november 2010 - 22:10
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Haha, ja det var nog närmare 25 backar Stället heter Kårberg och ligger 3,5 mil söder om Örebro, i närheten av Askersund. Som sagt var det inge vidare bra utbud enligt mig men å andra sidan kikade jag inte igenom allt och singlarna lämnade jag helt så det kanske fortfarande finns ett par guldkorn där.
Jag är ganska tveksam till flera av inköpen dock, men kostnaden (10 kr/st) medger ju utrymme för chansningar 
Skulle behöva något tips på en bra LP back? Den jag byggde själv tog nästan längre tid att bygga än att fylla så det är inte så lockande att bygga en till... 
Ok, visar ännu en Rolling Stones - Dirty Works 1986. Levererades med röd krympplast om sig. Här finns plasten kvar och därför synns inte den otypiska och färgglada bilden av gruppen. Annars ysns det på bilden Granits vinylback i papp som jag relativt nyligen köpte 11 av. Enligt min mening måste de stabiliseras. Därför sågades det till 11 skivor 32x32 cm. Dessa stödjer skivorna i backens bakkant. Så att vinylen inte deformeras.
Dirty_works.JPG 34,57K
0 Antal nerladdningarMen ställfrågan på tråden "vinyltillbehör"
Redigerat av Kronkan, 14 november 2010 - 22:10.
Postad 15 november 2010 - 08:34
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Men ställfrågan på tråden "vinyltillbehör"
Fiffig och snygg förvaring tycker jag! Som resten av ditt album med för den delen, rör är ju aldrig fel  Tack för tipset, får ta och göra det.
Redigerat av Unregisteredc8b702f4, 15 november 2010 - 08:34.
Postad 15 november 2010 - 13:31
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fick en härlig Tradera-sändning i dag, bla två rariteter(?) med Led Zeppelin. Led Zeppelin - Led Zeppelin, en skivklubbsutgåva av "II" (den är alltså felaktigt namngiven plus att låten Heartbreaker är felaktigt stavad som Heartbreakers) Utgiven av SR International med tillstånd av Atlantic. Alternativt omslag från en live-spelning Fler bilderLed Zeppelin - One Night Stand (BBC Rock Hour 27.6.1969). Bootleg med ett subset av "BBC Sessions". Utgiven på Atlanticetikett som enligt Discogs är fake. Fler bilderTony Joe White - Black and White. Hans debutalbum. Utgiven på Monument Dr. Feelgood - Be Seeing You / Private Practice / Let It Roll. Utgivna på United Artists Paul Simon - Paul Simon. Kommentarer onödiga. Underbar skiva. Utgiven på CBS Bruce Springsteen - The River. Usel ljudkvalitet säger några av er i tråden. Har inte lyssnat ännu så det återstår att se (höra). Utgiven på CBS
nytt.jpg 235,64K
0 Antal nerladdningarMin skivsamling
Postad 16 november 2010 - 19:31
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Postad 17 november 2010 - 11:45
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
(Har bytt användarnamn, så ramsesias heter numera MRobertsson...)
Fick som jag nämnde ett telefonnummer på Loppisen i helgen. Igår var jag där och bläddrade lite och kom hem med följande (100 kr för alla):
Art garfunkel - Watermark
Bob Seger (and the Silver Bullet band) - Stranger in Town
Brian Chapman - It's a long long story (känner igen bilden av någon anledning...)
Crosby, Stills & Nash - Allies
Electric Light Orchestra (ELO) - Out of the Blue (dubbel-LP komplett med inserts och byggsats, gillas!)
Nils Lofgren - Flip
REO Speedwagon - Good Trouble
Det är kul att köpa skivor som knappt ens är dammiga
Ink_p_2010_11_16.jpg 999,12K
0 Antal nerladdningar
Postad 18 november 2010 - 14:56
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Hej, någon som vet vad det är för utgåva av Paul Simons "There goes rhymin' Simon" som jag har? Se vidare på inlägg i RecordnerdsTilläggas kan att ljudkvaliteten inte är den bästa. På låten "Take me to the Mardi Gras" så fräser det ordentligt om cymbalerna, tom på Spotify låter det bättre!
Postad 18 november 2010 - 20:13
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Hej, någon som vet vad det är för utgåva av Paul Simons "There goes rhymin' Simon" som jag har? Se vidare på inlägg i Recordnerds
Tilläggas kan att ljudkvaliteten inte är den bästa. På låten "Take me to the Mardi Gras" så fräser det ordentligt om cymbalerna, tom på Spotify låter det bättre!
Letat efter vad det eventuellt är för skiva. Verkar vara en pressning från 1980 utgiven av Columbia. Stämmer då med denna skivas beteckning PC 32855. CBS har betecknat skivan med CQ 32280/Q. En quadrofinicskiva vilket kan vara något försök med en 4 kanaler. HAr sett en sådan förstärkare en gångpå70-talet En HK. 1973 drogsdet in en PAul Simone singel/EP? med namnet Kodacrome. Hitta ingen info om varför den drogs tillbaka. Men som man kan se är ordet Kodacrome vederbörligen förklarat på din skiva. Antagligen en protest från Kodak som ville skydda ett av sina varumärken.
Redigerat av Kronkan, 18 november 2010 - 20:14.
Postad 18 november 2010 - 23:37
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
Någon som såg lyxfällan idag? Tjejen i programmet fick 7500:- för två backar med skivor?  Vad var det för guld hon hade i dom? runt 21min in i programmet http://www.tv3play.s...?autostart=true
Redigerat av wictor, 18 november 2010 - 23:45.
Postad 18 november 2010 - 23:43
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Letat efter vad det eventuellt är för skiva.
Verkar vara en pressning från 1980 utgiven av Columbia. Stämmer då med denna skivas beteckning PC 32855. CBS har betecknat skivan med CQ 32280/Q. En quadrofinicskiva vilket kan vara något försök med en 4 kanaler. HAr sett en sådan förstärkare en gångpå70-talet En HK.
1973 drogsdet in en PAul Simone singel/EP? med namnet Kodacrome. Hitta ingen info om varför den drogs tillbaka. Men som man kan se är ordet Kodacrome vederbörligen förklarat på din skiva. Antagligen en protest från Kodak som ville skydda ett av sina varumärken.
Har fått en förklaring på Recordnerds som verkar trovärdig dvs att det under en period fanns två Columbiabolag och att denna skiva skulle vara pressad i US av CBS/Columbia men såld i UK därav alla övertäckningar av "Columbia" då det i UK fanns ett annat Columbiabolag. Intressant! Skivan är sannolikt pressad -73. Antagligen är även etiketten ett "hack" för att komma runt problemet med bolagsnamnet. Kul, kommer dock att leta rätt på ytterligare en utgåva då denna som sagt inte är helt ok ljudmässigt. Indragningen som du nämner beror just på att Kodak blev lite småsura över tilltaget att använda deras varumärke Kodachrome (dia-film) som namn på en låt.
Redigerat av tomano58, 18 november 2010 - 23:44.
Postad 19 november 2010 - 00:37
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Har fått en förklaring på Recordnerds som verkar trovärdig dvs att det under en period fanns två Columbiabolag och att denna skiva skulle vara pressad i US av CBS/Columbia men såld i UK därav alla övertäckningar av "Columbia" då det i UK fanns ett annat Columbiabolag. Intressant! Skivan är sannolikt pressad -73. Antagligen är även etiketten ett "hack" för att komma runt problemet med bolagsnamnet. Kul, kommer dock att leta rätt på ytterligare en utgåva då denna som sagt inte är helt ok ljudmässigt.
Indragningen som du nämner beror just på att Kodak blev lite småsura över tilltaget att använda deras varumärke Kodachrome (dia-film) som namn på en låt.
Låter ju som en roligt och trovärdig förklaring. Men tror fortfarande att det ären 80-talspresssning. 1973 började beteckning på kc. Samma nummer men pc dök upp 1980 enligt Goldmine. Vad jag inte kan se är om skivan Kodachrome verkligen kom ut kom ut. Finns den på marknaden? Hinner just nu själv inte publicera saker och ting. Däremot häckar jag på på Faktiskt.se för att deltaga i en diskustion om ljudideal.
Postad 19 november 2010 - 09:13
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Låter ju som en roligt och trovärdig förklaring. Men tror fortfarande att det ären 80-talspresssning. 1973 började beteckning på kc. Samma nummer men pc dök upp 1980 enligt Goldmine.
Vad jag inte kan se är om skivan Kodachrome verkligen kom ut kom ut. Finns den på marknaden?
Hinner just nu själv inte publicera saker och ting. Däremot häckar jag på på Faktiskt.se för att deltaga i en diskustion om ljudideal.
Får nog aldrig veta. Omslaget är som sagt märkt KC på insidan, PC på ryggen/etiketten och enbart numret på framsidan... Skivan Kodachrome med Tenderness på B-sidan som är en singel gavs ut -73 men, enligt wikipedia, inte i UK pga BBC inte ville spela den. Har faktiskt en del minnesglimtar av detta från tiden det begav sig.
Postad 19 november 2010 - 12:17
connyeklund
-
connyeklund
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Någon som såg lyxfällan idag? Tjejen i programmet fick 7500:- för två backar med skivor? Vad var det för guld hon hade i dom?
runt 21min in i programmet http://www.tv3play.s...?autostart=true
I ett annat program av Lyxfällan fick dom 11 000 för två backar! Och detta utan att Lars, ägaren till Nostalgipalatset ens kollat kvalitén! Så det luktar "reklampengar", dvs. dom får överpris för skivorna mot att Nostalgipalatset nämns i programmet. 7000 är ju billigt för en reklamspot på TV! Conny
Postad 19 november 2010 - 14:23
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
I ett annat program av Lyxfällan fick dom 11 000 för två backar! Och detta utan att Lars, ägaren till Nostalgipalatset ens kollat kvalitén! Så det luktar "reklampengar", dvs. dom får överpris för skivorna mot att Nostalgipalatset nämns i programmet. 7000 är ju billigt för en reklamspot på TV!
Conny
Luktar som sagt överpris men det är ju en bra exponering.
Postad 19 november 2010 - 15:18
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Någon som såg lyxfällan idag? Tjejen i programmet fick 7500:- för två backar med skivor? Vad var det för guld hon hade i dom?
Poster tidningarna som låg i en av backarna är värda en del men i övrigt såg det ut som vilken skivback som helst, Tänk även på att handlare betalar max halva " Värdet " i normalfallet. Man kan ju undra vad dom skulle sätta för prislapp på en samling som min.. Nåväl, Här är mina senaste plattor. http://www.independe...lue-779545.html   Trevlig helg på er!
Postad 20 november 2010 - 11:16
Spinningblack
-
Spinningblack
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Underbart härlig tråd det här. Får passa på att presentera senaste tillskottet i min vinylsamling. Det är Danzig - Deth red sabaoth på bildvinyl limiterad till 2000 ex.   Vill någon läsa lite mer om denna utgåva samt följa mina vinylinköp kan ni även kolla in min blogg: Spinningblack
Postad 21 november 2010 - 17:01
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
hej jag har nog inte lyssnat på vinyl sedan 71-72. men jag har inte glömt bort vinylsamlingen helt. denna helg fick jag låna en technics spelare. roligt och gå i genom samlingen med stones som man har 26 lp. oj vilket härligt ljud på vinyl. skulle vilja ha lite vinyl med bob dylan ochså. ja nu får man börja och köpa vinylskivor ochså. har ju bara varit cd dom senaste åren.
Postad 22 november 2010 - 00:19
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
hej jag har nog inte lyssnat på vinyl sedan 71-72. men jag har inte glömt bort vinylsamlingen helt. denna helg fick jag låna en technics spelare. roligt och gå i genom samlingen med stones som man har 26 lp. oj vilket härligt ljud på vinyl. skulle vilja ha lite vinyl med bob dylan ochså. ja nu får man börja och köpa vinylskivor ochså. har ju bara varit cd dom senaste åren.
Attan, jag som bara har 19 varav två dubletter p g a intressanta skillnader på omslagen
Postad 22 november 2010 - 11:40
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Så var det dags för lite nytt igen. Den här gången kompletterade jag Roxettes debutalbum 'Pearls of passion' med de två efterföljande skivorna 'Look Sharp!' (nyskick) och 'Joyride' (toppskick) samt den skiva som bör finnas i alla samlingar, Beatles 'Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band'. Svensk utgåva, troligen från 1970 (baserat på matrisnummer i runouten och några träffar på nätet), i skick som om den kom direkt från pressen. Helt fantastiskt skick och komplett med klippgubben. Spelar helt underbart. Kommer lite mer godis senare den här veckan.
nytt.jpg 388,67K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 22 november 2010 - 14:36.
Postad 23 november 2010 - 10:53
Unregisteredd8832fe9
-
Unregisteredd8832fe9
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
13 nya skivor: http://theneedleandt....wordpress.com/
Tack för att du följer min tråd och har länkat till den från din blogg. Jag har kollat igenom dina klipp, och med en kopp kaffe i handen är det riktigt mysigt. Ser fram emot fler klipp av dig. Ha en grym dag!
Postad 23 november 2010 - 14:05
Unregisteredaa03d0b2
-
Unregisteredaa03d0b2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
2 nya vinyler inköpta.. måste säga att jag är riktigt nöjd med dessa 45 riksdaler för motörhead och 69 för guns skivan. och i jätte fint skick.
Redigerat av Unregisteredaa03d0b2, 23 november 2010 - 14:06.
Postad 24 november 2010 - 08:02
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Tack för att du följer min tråd och har länkat till den från din blogg. Jag har kollat igenom dina klipp, och med en kopp kaffe i handen är det riktigt mysigt. Ser fram emot fler klipp av dig. Ha en grym dag!
Tackar! Tycker det är sjukt kul att göra dem också. Man lär sig mer om artisterna och om skivor/na så jag kommer nog fortsätta. Till helgen har bloggen varit uppe en månad och nästan 600 träffar så lite intressant borde det ju vara. La upp en ny igår med lite inköp från min stockholmsresa. http://theneedleandt....wordpress.com/Någon som såg lyxfällan idag? Tjejen i programmet fick 7500:- för två backar med skivor? Vad var det för guld hon hade i dom?
Såg det också och kan inte fatta vad det var som var värt 7000kr. Jag menar visst. Posters i all ära men vinylerna kan ju inte varit värda nära så mycket!
Postad 24 november 2010 - 15:39
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Gjorde en snabbvisit på Bra&Begagnat hemma i Örebro och fick med mig en bunt. 10:- per skiva. Får man vara nöjd med. Hittade även Fogerty's 'Centerfield' men missade en repa över spår A1 o A2 (kollade inte båda sidorna...). Har inte lyssnat än så vi får se.
nytt.png 163,77K
0 Antal nerladdningarhttp://pop.nu/show_c....asp?user=11386
Redigerat av tomano58, 24 november 2010 - 17:11.
Postad 25 november 2010 - 10:08
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Bra&Begagnat hemma i Örebro http://pop.nu/show_c....asp?user=11386
Har de mycket skivor där? Jag har faktiskt inte varit där någongång alls vad jag kan minnas så det kanske jag borde kolla upp? "On every street" är ju en bra skiva, speciellt "Fade to black" gillar jag  Mina senaste köp var John Mellencamp - Scarecrew ELO - Face the music Jackson Browne - The pretender (15 kr st i finfint skick)
Redigerat av Unregisteredc8b702f4, 25 november 2010 - 10:11.
Postad 25 november 2010 - 10:16
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Har de mycket skivor där? Jag har faktiskt inte varit där någongång alls vad jag kan minnas så det kanske jag borde kolla upp?
"On every street" är ju en bra skiva, speciellt "Fade to black" gillar jag 
Mina senaste köp var John Mellencamp - Scarecrew ELO - Face the music Jackson Browne - The pretender (15 kr st i finfint skick)
En del, brukar vara 6 backar med skivor för 10:- plus ett gäng med lite mer varierande priser (Nasta). Sen har du nere i city (Gamla gatan 6) och Myrorna också. Men utbudet varierar, igår hade jag tur med mycket nyinkommet. Oftast kommer man hem utan eller med någon enstaka. Själv har jag fortfarande inte besök Loppiset i Golfhuset eller Uffes lada i Hallsberg...
Postad 25 november 2010 - 10:32
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
En del, brukar vara 6 backar med skivor för 10:- plus ett gäng med lite mer varierande priser (Nasta). Sen har du nere i city (Gamla gatan 6) och Myrorna också. Men utbudet varierar, igår hade jag tur med mycket nyinkommet. Oftast kommer man hem utan eller med någon enstaka.
Själv har jag fortfarande inte besök Loppiset i Golfhuset eller Uffes lada i Hallsberg...
Myrornas LP backar kikade jag i en gång i somras men då var det så dåligt utbud att jag knappt ens tänkt tanken att återvända... Men jag får väl ge dem (+B&  en ny chans någongång. Det har varit glest med bra saker på loppisarna på senaste tiden, men någonting brukar man ju hitta  Vet du hur pass Banana Moon är att sälja skivor till? Får man bra betalt? Jag har ett gäng som jag inte tror har någon vidare framtid i min samling och funderar lite på om jag inte skulle försöka byta in dem mot något roligare...
Postad 25 november 2010 - 11:25
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Myrornas LP backar kikade jag i en gång i somras men då var det så dåligt utbud att jag knappt ens tänkt tanken att återvända... Men jag får väl ge dem (+B& en ny chans någongång. Det har varit glest med bra saker på loppisarna på senaste tiden, men någonting brukar man ju hitta 
Vet du hur pass Banana Moon är att sälja skivor till? Får man bra betalt? Jag har ett gäng som jag inte tror har någon vidare framtid i min samling och funderar lite på om jag inte skulle försöka byta in dem mot något roligare...
Banana Moon tycker jag betalar anständigt om du tar mot inbyte. Pengar i handen är en dålig affär plus att skivorna måste vara av intresse för dom. Senast jag bytte in så ratade dom tex ett par jättefräscha Simple Minds-skivor. Men helt klart värt att kolla. Vad är det du vill göra dig av med?
Postad 25 november 2010 - 11:49
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Banana Moon tycker jag betalar anständigt om du tar mot inbyte. Pengar i handen är en dålig affär plus att skivorna måste vara av intresse för dom. Senast jag bytte in så ratade dom tex ett par jättefräscha Simple Minds-skivor. Men helt klart värt att kolla. Vad är det du vill göra dig av med?
Vet inte vilka såhär på rak arm, kan kolla upp det senare i veckan. Men om man får okej betalt vid inbyte kanske det är värt att köpa på sig lite skivor med ett visst värde ändå, exempelvis Springsteen-plattor osv, och byta in mot roligare skivor som är betydligt svårare att hitta i loppisbackar tänkte jag...
Postad 25 november 2010 - 13:05
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Postad 25 november 2010 - 17:39
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Här är några från förra veckan som jag inte redovisat. Albumen med 10CC och Kiss är inget av deras bästa men jag gillar omslagen och Nationalteaterns 'Livet är en fest' är ju ett måste. Bra exemplar som inte vart med om några 70-talspartaj
nytt.png 53,91K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 november 2010 - 17:53
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Den här gången blev det skivor av Dylan, Miles davis, Gabriel, Mahavishnu osv http://theneedleandt....wordpress.com/
Postad 27 november 2010 - 19:15
Malbo
-
Malbo
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Radiohead - In Rainbows inköpt på Bengans idag. Låter förbannat bra!
Postad 29 november 2010 - 10:09
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Vinyl börjar onekligen bli populärt igen men detta måste väl ändå ses som aningen optimistiskt? http://www.blocket.s...62_30804703.htmBob Dylan's debutalbum. Gick ut med 4300:- och har nu sänkt till 3000:-. Den dyraste via tex Discogs ligger på ca 72 euro. Inga fantasipriser på Musicstack heller...
Postad 01 december 2010 - 13:24
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
En liten stämningshöjare kanske  Tycker den är lite småkul.
sleeve.jpg 108,5K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 december 2010 - 13:31
Malbo
-
Malbo
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
[quote name='tomano58' date='Dec 1 2010, 13:24 ' post='3107864'] En liten stämningshöjare kanske  Tycker den är lite småkul. Hur kul som helst!
Postad 01 december 2010 - 15:07
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fick tag i en ovanlig utgåva (US, svår att hitta här hemma) av Uriah Heeps debutalbum. I UK så släpptes den den som "...very 'eavy ...very 'umble" med en spindelvävstäckt David Byron på omslaget. I US fick den heta Uriah Heep kort och gott och hade en stiliserad drake på omslaget. Även låtlistan ändrades på US-versionen, låten "Lucy Blues" (UK) ersattes av "Bird of prey" (US)
uh_outer.jpg 414,97K
0 Antal nerladdningar
uh_inner.jpg 389,29K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 december 2010 - 13:45
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Postad 03 december 2010 - 13:57
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Postad 03 december 2010 - 15:35
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Senaste nytt från mitt håll
Paul Simon får komplettera den jag redan har (US utgiven i UK, detta är en ren US-utgåva). Hoppas den skall låta bättre.
Stones 'Some Girls' är den ocensurerade varianten. Dock osäker på om den är "äkta". Svensk utgåva men innerpåsen har Tyskt katalognummer.
Johnny Cash på Österåker är en utgåva på 200g vinyl(!) Ej märkt med "Made in...". Låter grymt bra.
Beatles 'Abbey Road' är en tidig UK-utgåva med första varianten på omslag. Ingen listning av "Her Majesty" varken på omslag eller etikett. Avloppsbrunn syns på övergångsstället i nederkant.
nytt.png 307,93K
0 Antal nerladdningar
Postad 05 december 2010 - 16:14
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Postad 06 december 2010 - 14:36
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Lite mer nytt från min sida. Kom över en bunt CCR riktigt billigt (mina första). Kebnekaise II har jag av någon anledning inte köpt (förrän nu), I och III däremot har jag haft sen 70-talet
Alla skivor i fint skick. Samtliga CCR saknar tyvärr original innerpåsar.
nytt.png 181,18K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 december 2010 - 15:05
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Bara jag kvar i tråden? Den håller ju på att haverera fullständigt....
Dagens skörd
nytt.png 129,89K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 december 2010 - 17:39
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Postad 07 december 2010 - 19:47
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Folk har kanske börjat julstressen. Här är lite skåpmat från mitt skivarkiv, 10 CC Var ett band jag lyssnade en hel del på för 15 år sen. Någon kanske kan fylla på med dom album som saknas?
Där har du jobbat bra. Som jag kan se saknar du 3 studioalbum 1978, Bloody Tourists  1992, ...Meanwhile  1995, Mirror mirror  Tror inte jag hört någon av dem, möjligen Bloody Tourits, de andra är för nya. Även jag gillar din favvolåt men också Wall Street Shuffle och Rubber Bullets.
Redigerat av tomano58, 07 december 2010 - 19:48.
Postad 07 december 2010 - 20:37
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ah, Bloody tourist har jag nånstans!, Dom andra har jag inte heller hört tyvärr.
Redigerat av Sidelakebob, 07 december 2010 - 20:37.
Postad 08 december 2010 - 15:34
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tittade in hos Myrorna.
nytt.png 71,8K
0 Antal nerladdningar
Postad 09 december 2010 - 13:24
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Lite nytt från brevlådan. Skivorna med 'Band of Horses' är helt nya och fortfarande inplastade. 'Yes' 'Yessongs' är en förstapress, UK-utgåva. Slitet omslag men mycket fina skivor (trippel-lp). Komplett med booklet. 'Uriah Heep' 'Salisbury' är US-utgåvan som har annat omslag (ej gatefold) och en annan låtlista än övriga utgåvor.
nytt.png 69,68K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 december 2010 - 18:52
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Saxat från senaste recordcollector.  Vem minns inte denna sommarplåga? Här i en småkul utgåva.
Postad 13 december 2010 - 16:56
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Postad 14 december 2010 - 10:22
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Senaste nytt några 10CC samt första skivan med Montrose i riktigt bra skick.
nytt.png 88,47K
0 Antal nerladdningarhttp://www.youtube.c...h?v=zzV7KPAH9wMhttp://www.youtube.c...h?v=tk52nGxF-jchttp://www.youtube.c...h?v=lUeuAnMNDhAKom en Kiss-skiva med posten idag. "Rock And Roll Over". Köpt för omslagets skull.
nytt.png 26,28K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 14 december 2010 - 13:54.
Postad 14 december 2010 - 18:06
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
DSC04994.JPG 152,38K
0 Antal nerladdningarFinns det några Mötley Crue fans här???? Jag avyttrar en grym raritet just nu!! ( Too fast for love, still sealed 1981 USA Leathurpress) http://www.tradera.c...40525_124951364Faktiskt rätt unik chans, lite "nu eller aldrig" läge! / Jörgen
Redigerat av Jörgen A., 28 december 2010 - 12:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Musik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|