Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 juli 2008 - 09:39

squrq
  • squrq
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
När man pratar med någon så låses (och släcks) hela skärmen.
Är detta praktiskt? Går det att fixa?

Vore bra att se t.ex. hur länge man har pratat ec

Postad 21 juli 2008 - 09:49

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tack så mycket pax!

Postad 21 juli 2008 - 10:06

Unregistered8fa6290e
  • Unregistered8fa6290e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det enda positiva med det är väl att man inte råkar komma åt lägg på knappen med örat eller liknande då det är en touchscreen.

Tror att det inte går att ändra med vanliga inställningar, då jag såg på xda-developers att man skulle ändra ett värde i en fil från 1 till 0.

Postad 21 juli 2008 - 10:10

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Vilka olika roms har du provat? Märkt någon skillnad?

Jag har testat nästan alla men vissa e lite skumma...

Men personligen tycker jag Project Diamond v2 FULL och LITE (Dutty o Tom) e riktigt bra. Snabba o stabila o mysiga. Men man ska köra med Radio .05 för den funkar bäst för typ alla... sjukt bra att den tar bättre 3G/2G GSM sändningar men sammtidigt snällare mot batteriet, och så aktiverar den HDSPA tror det e Turbo 3G på 7.2mbit... riktigt bra... GPSen funkar bättre med .05 oxo...

EDIT:
Funderar dock på o testa [July 20] [NEW UPDATE] SwiftBL WWE Diamond ROM v3.0 [Based on WWE 1.93.456.2 ROM] ikväll men får se om jag har tid o ork o testa allt igen :rolleyes:

Redigerat av Gucci, 21 juli 2008 - 10:19.

Postad 21 juli 2008 - 10:30

oskilator
  • oskilator
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det bästa sättet att få albumfiler att funka är att bädda in dom i mp3 filen. Texmed Mp3tag.. Läste om detta på XDA och för mig funkar det perfekt..

/Jocke

Njae...kanske det enklaste sättet.
Men det måste ju innebära att varje mp3 fil blir större? Och att man måste på och peta på varje fil (eller åtminstone per album om man kan markera fler).
Jag döpte bara min bilder till folder, ändrade inte storlek eller någonting, luren skapade en mindre kopia.
Men! och här tror jag många missat, om du har albumet i en spellista (vilket är den musik du bläddrar sådär snitsigt i touchflo) kommer den inte hitta bilden direkt. Gå in i biblioteket där du har all musik, gå in på album, njut av att se luren läsa in dina bilder. Öppna ett valfritt album, öppna spellistan. Funkade finemang för mig iaf.
Svårt att förklara, hoppas ni fattar :rolleyes:

Postad 21 juli 2008 - 10:49

tank76
  • tank76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Om du ändrar detta i registret så slocknar inte skärmen vid samtal. OBS! Ändra i registret på egen risk!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\BuiltIn\RIL]
"BattSuspendTimeoutInCall"=0
"BatteryTimeoutInCall"=0
"EnableFastDormantDisplayDuringCall"=0

[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight]
"LightSensorPollingEnable"=0

[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Phone]
"Sleep"=0

Postad 21 juli 2008 - 11:00

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hej, jag har precis köpt en Diamond och undrar lite saker. Har googlat men har inte kommit fram till så mycket. Mina frågor är:

Programmet "SnabbGPS" i telefonen, är det gratis att använda, medens googlemaps kostar?
Är det gratis att uppdatera vädret?
Är det gratis att kolla på filmer på youtube?

MvH

Alltså till saken hör ju att man kan inte äga en sådan här telefon UTAN att ha ett abbonemang där en viss mängd datapaket(t.ex 1000 Mb) per månad eller fri surf ingår. Så ni som oroar er för om det kostar skaffa genast ett abbonemang som har det, annars blir ni ruinerade.

Tele 2:
< 1000 MB = 39:-/mån
Frisurf(efter 5GB kan bli söligare uppkoppling) = 99:- / Mån

Telenor:
Mobilt bredband = 199:- / Mån

3:
Fri Surf = 90:-/mån

Telia:

Fri Surf = 199:-/mån
(Telia är fortfarande värdelösa, dock så är jag imponerad på deras vint på iPhone försäljningen. Man kunde ju aldrig ana att det skulle bli mass hysteri för o köpa en iPhone för 8-12k SEK.)

Redigerat av Bikern, 21 juli 2008 - 12:14.

Postad 21 juli 2008 - 11:10

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Alltså till saken hör ju att man kan inte äga en sådan här telefon UTAN att ha ett abbonemang där en viss mängd datapaket(t.ex 1000 Mb) per månad eller fri surf ingår. Så ni som oroar er för om det kostar skaffa genast ett abbonemang som har det, annars blir ni ruinerade.

Tele 2:

Telenor:

3:

Telia:

Vansinne!!!

Jag har tele2-abbonemang, frågar är nu, surfar man för 1000mb på 1 månad vid vanlig surfning + youtube-tittande?

MvH

Postad 21 juli 2008 - 11:13

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Tele 2:

Telenor:

3:

Telia:

Vansinne!!!

Telia tar 199:-/mån för fri surf, inget vansinne i det.
Tre tar också 199:- om du vill ha bra hastighet.
Har för mig Tele2 har begränsingar i det du har specat som innebär att det enbart är via webläsraren du har fritt, övriga program tex gps så får du betala för, en kompis åkte dit på det på tele2 och fick en räkning på 6.000:- när an trodde han enbart skulle få betala 99:-

Postad 21 juli 2008 - 11:51

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har för mig Tele2 har begränsingar i det du har specat som innebär att det enbart är via webläsraren du har fritt, övriga program tex gps så får du betala för, en kompis åkte dit på det på tele2 och fick en räkning på 6.000:- när an trodde han enbart skulle få betala 99:-

Jag pratade nyss med tele2-kundtjänst och frågade om detta. De sa följande:

"Du kan surfa upp till 5GB sen så styps hastigheten till 30/kbps. Den vanliga surfhastigheten är 384/kbps.",
"Alla data som skickas från och till din mobiltelefon ingår i datapaketet. Ja bara långsammare ingen extra kostnad."

Detta innebär alltså att din kompis inte borde fått en större räkning utan att det bara skulle gått långsammare.

MvH

Postad 21 juli 2008 - 12:02

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag pratade nyss med tele2-kundtjänst och frågade om detta. De sa följande:

"Du kan surfa upp till 5GB sen så styps hastigheten till 30/kbps. Den vanliga surfhastigheten är 384/kbps.",
"Alla data som skickas från och till din mobiltelefon ingår i datapaketet. Ja bara långsammare ingen extra kostnad."

Detta innebär alltså att din kompis inte borde fått en större räkning utan att det bara skulle gått långsammare.

MvH

Ja men dom verkar ha ändrat rätt nyligen för jag hittade info om det åt honom för några månader sedan, då stog det på hemsidan att man behövde det dyrare för att kunna använda andra program än webbläsaren i fast priset.
Bra det, men han bråkar fortfarande med dom om räkningen :)

Postad 21 juli 2008 - 12:09

zapperino
  • zapperino
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej..

Jag undrar hur man får in ett gps program i diamanten, antingen IGO 8 eller tomtom7. Det jag inte riktigt har kommit underfund med är vart man skall lägga filerna.

Sen undrar jag hur man får in Advanced config i telefonen, vet inte vart man skall lägga det på telefonen heller..

Tacksam för svar.

Postad 21 juli 2008 - 12:23

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Något sådant har jag inte sett i det finstilta, kan något bekräfta detta? Isåfall kommer jag säga upp abonnemanget genast. Men tror knappast de har kvar det då de skulle förlora ALLA sina kunder.

Jag har tele2-abbonemang, frågar är nu, surfar man för 1000mb på 1 månad vid vanlig surfning + youtube-tittande?

MvH

Jag klarar mig utan problem under gränsen, men det beror ju mest på att jag inte hinner titta eller surfa så mycket innan batteriet är slut på lilla söta diamanten!! :)

Redigerat av Bikern, 21 juli 2008 - 12:22.

Postad 21 juli 2008 - 12:25

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Något sådant har jag inte sett i det finstilta, kan något bekräfta detta? Isåfall kommer jag säga upp abonnemanget genast. Men tror knappast de har kvar det då de skulle förlora ALLA sina kunder.

Som Stefaan skrev så verkar dom ha ändrat det, men tar man tex Telia så har dom ju sin Fast pris variant för 199:- sen har dom ju även Surfport som kostar 99:-, men där gäller bara surf som går via deras sida Surfport
http://www.telia.se/...prisinformation

tele2 hadde liknande, men som sagt verkar som dom ändrat, men ring och dubbellkolla.

Postad 21 juli 2008 - 14:06

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Men personligen tycker jag Project Diamond v2 FULL och LITE (Dutty o Tom) e riktigt bra. Snabba o stabila o mysiga. Men man ska köra med Radio .05 för den funkar bäst för typ alla... sjukt bra att den tar bättre 3G/2G GSM sändningar men sammtidigt snällare mot batteriet, och så aktiverar den HDSPA tror det e Turbo 3G på 7.2mbit... riktigt bra... GPSen funkar bättre med .05 oxo...

EDIT:
Funderar dock på o testa [July 20] [NEW UPDATE] SwiftBL WWE Diamond ROM v3.0 [Based on WWE 1.93.456.2 ROM] ikväll men får se om jag har tid o ork o testa allt igen :)

Är de fullt tweakade med alla bra inställningar, som det borde vara?

Postad 21 juli 2008 - 14:37

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Kan någon vänlig själ PM:a mig om hur ni lyckades aktivera west and central europe & scandinavia kartorna för Tomtom 7.

Postad 21 juli 2008 - 15:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
gör det lät för dig å installera igo 8 istället :-) om du nu verkligen inte måste använda TomTom..

Postad 21 juli 2008 - 15:40

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

gör det lät för dig å installera igo 8 istället :-) om du nu verkligen inte måste använda TomTom..

Jo jag har laddat ned iGo, men gillar Tomtom och väldigt många verkur ju ha fått det att funka, så nått tips borda man ju kunna få?

Postad 21 juli 2008 - 15:43

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hej, jag har precis köpt en Diamond och undrar lite saker. Har googlat men har inte kommit fram till så mycket. Mina frågor är:

Programmet "SnabbGPS" i telefonen, är det gratis att använda, medens googlemaps kostar?
Är det gratis att uppdatera vädret?
Är det gratis att kolla på filmer på youtube?

MvH

SnabbGPS är inget du kan använda dig av för att hitta vägen. Det är bara nåt som gör att du hittar GPS-satelliterna snabbare vid användande av GPS. Uppgradering krävs 1gång per vecka.
Vädret borde inte vara en stor datamängd då det går väldigt snabbt att uppdatera.
Youtube slukar såklart data om du kollar på många olika filmer.
Bäst är att ha ett fri surf tillägg till ditt abonnemang såklart.

Postad 21 juli 2008 - 16:01

pppat
  • pppat
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är sugen på diamond men jag undrar hur skärmen är.
Jag läste att den bara kan visa 65 000 färger. Ser det mycket sämre ut än telefonder som kan visa 256 000?

Postad 21 juli 2008 - 16:20

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag läste att den bara kan visa 65 000 färger. Ser det mycket sämre ut än telefonder som kan visa 256 000?

Nej, jag skulle vilja säga att det är en ytterst minimal skillnad och att ingen skulle kunna se skillnaden i ett blindtest. Betydligt mer avgörande är den allmänna kvaliteten på skärmen och den är mycket bra på Diamanten skulle jag vilja säga.

Postad 21 juli 2008 - 16:24

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Skärmen är helt GRYM!! Super klar, bra färger, grymt med 640*480 i upplösning. Skärmen är någonting positivt på denna telefon och definitivt inget som drar ned betyget, tvärtom!

Redigerat av Bikern, 21 juli 2008 - 16:24.

Postad 21 juli 2008 - 16:52

pppat
  • pppat
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Skärmen är helt GRYM!! Super klar, bra färger, grymt med 640*480 i upplösning. Skärmen är någonting positivt på denna telefon och definitivt inget som drar ned betyget, tvärtom!

OK det låter ju bra!
Tack

Postad 21 juli 2008 - 17:32

dream_theater_
  • dream_theater_
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

EDIT:
Funderar dock på o testa [July 20] [NEW UPDATE] SwiftBL WWE Diamond ROM v3.0 [Based on WWE 1.93.456.2 ROM] ikväll men får se om jag har tid o ork o testa allt igen :)

Jag har tänkt att flasha telefonen, och antagligen blir det Radio .05 som du nämde. Vart hittar jag denna rom, och vad kan gå fel om jag installerar den på telefonen? Kan man återställa telefonen genom en "hard-reset"?

mvh kristoffer

Postad 21 juli 2008 - 17:40

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag har tänkt att flasha telefonen, och antagligen blir det Radio .05 som du nämde. Vart hittar jag denna rom, och vad kan gå fel om jag installerar den på telefonen? Kan man återställa telefonen genom en "hard-reset"?

mvh kristoffer

SPL e som BIOS är för Moderkort, så har jag förstått det... Så för att kunna flasha säkert utan att bricka din telefon så e det bra att ha deras egna HardSPL då den gör att ifall flashiningen går åt helvette så kan du ändå boota den med vilken annan ROM som helst...

Så det enda känsliga e väl när du installerar HardSPL för går DET åt helvette så har du iallafall fixxat en snygg akvarie dekoration :) Men det händer inte ifall du gör exakt som du lär dig...

http://www.modmydiamond.info/ perfekt för noobisarna B)

Postad 21 juli 2008 - 18:09

Unregistered8fa6290e
  • Unregistered8fa6290e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Alla borde ladda ner denna applikation!

http://forum.xda-dev...ad.php?t=408147

Funkar med original ROM!, dock måste man uppdatera till .NET frameware 3.5 (vilket diamonden inte har direkt från affären),

länk där någon berättar hur man ska göra för att uppdatera .NET: http://forum.xda-dev...mp;postcount=56

Postad 21 juli 2008 - 19:08

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
kan man surfa gratis t.ex. på ett bibliotek med diamonden?

Postad 21 juli 2008 - 19:20

Unregistered8fa6290e
  • Unregistered8fa6290e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

kan man surfa gratis t.ex. på ett bibliotek med diamonden?

Om biblioteket erbjuder gratis wifi så går det, ja.

Postad 21 juli 2008 - 19:31

dempa15
  • dempa15
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
när jag ska instalera igo 8 på telefonen kommer denna ruta upp och jag fattar inte vad som är fel.
Postad bild

sen när man kopplar in telen i datan så kan man instalera de på telen men ska man göra de?

Postad 21 juli 2008 - 20:20

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

när jag ska instalera igo 8 på telefonen kommer denna ruta upp och jag fattar inte vad som är fel.
Postad bild

sen när man kopplar in telen i datan så kan man instalera de på telen men ska man göra de?

Sorry Du ska köra filen på telefonen inte från datorn.

Edit: skrev lite fel :)

Redigerat av c0ol, 21 juli 2008 - 20:22.

Postad 21 juli 2008 - 20:23

zapperino
  • zapperino
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vart har du hittat Igo8? Vart kan man få tag i det? PMA mig..

Postad 21 juli 2008 - 20:36

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

B)

Postad 21 juli 2008 - 20:41

dempa15
  • dempa15
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

tack men har ett problem till hehe. ikonen finns under program men när jag trycker på den händer inget, telen laddar bara en stund sen händer inget mer, vad kan jag ha gjort fel?

Postad 21 juli 2008 - 20:47

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hoho, nu är telefonen beställd.. Kommer bli otroligt kul att när jag har den i handen.
Räkna med att jag kommer ställa många frågor framöver, hoppas ni kan hjälpa mig!

:)

Postad 21 juli 2008 - 21:31

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Ok, imorgon ska jag starta ett litet experiment, hoppas detta kan vara till nytta och nöje för er.

Jag ska spela Mp3 hela dagar i sträck och se hur länge batteriet håller med dom olika mp3 spelarna som finns tillgängliga för just WM6. Så dom jag ska testa är:

HTC's Egna spelare
CorePlayer 1.2.5 Build 4506
S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ)
Windows Media Player (Wm6 egna spelare)

så jag kommer skriva sen hur länge batterierna håller för jusst detta ändamål då detta är något jag gärna använder mobilen till.

Hoppas ni finner detta hjälpande när det kanske handlar om att skaffa den här mobilen...

ps. Jag ska försöka att inte göra något annat under tiden fast räkna med iallafall runt 10 - 20 minuters mobil snack och möjligtvis album byte däremellan .ds

EDIT: Just det kanske smart o skriva vilka roms o radio jag kör med...

HardSPL Unsigned
Diamond Project Team Rom Release V2 Lite
Diamond Radio 1.00.25.05 (Lätt den bästa hittills)

Redigerat av Gucci, 21 juli 2008 - 21:50.

Postad 21 juli 2008 - 21:43

dream_theater_
  • dream_theater_
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ok, imorgon ska jag starta ett litet experiment, hoppas detta kan vara till nytta och nöje för er.

Jag ska spela Mp3 hela dagar i sträck och se hur länge batteriet håller med dom olika mp3 spelarna som finns tillgängliga för just WM6. Så dom jag ska testa är:

HTC's Egna spelare

så jag kommer skriva sen hur länge batterierna håller för jusst detta ändamål då detta är något jag gärna använder mobilen till.

Hoppas ni finner detta hjälpande när det kanske handlar om att skaffa den här mobilen...

ps. Jag ska försöka att inte göra något annat under tiden fast räkna med iallafall runt 10 - 20 minuters mobil snack och möjligtvis album byte däremellan .ds

Det låter ju grymt! =) lycka till!

Postad 21 juli 2008 - 22:30

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

HTC's Egna spelare

Kpmmer att blir spännande..men har inte allt för förstora förhoppningar...är toknäjd med mobilen, det ända jag e lite besviken på e just batteritiden. Lycka till =)

HardSPL Unsigned

Postad 22 juli 2008 - 00:27

bodd
  • bodd
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någon driftig och behörig här som kan starta en faq med tips vad man kan göra med telefonen och hur ..

Känns som om många frågor ställs om och om igen i tråden här ..

Vad säger ni ?

Faq:

Installera tomtom i mobilen , vilka ver osv..
Puscmail hur funkar det och hu r gör man ...

osv ....

Jag kan svara på en hel del frågor men man vill ju ite upprepa sig hela tiden .. =)

När jag ändå är inne .. Jag har probelem när telefonen ska synka mailkontot i windows live .
Ett problem har uppstått .. står det .. Sen får jag ofta upp att tmailer har problem ..

Ingen som har en hint ?
Kanske finns bättre gratis puchmail ?

/bodd

Postad 22 juli 2008 - 01:02

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Alla borde ladda ner denna applikation!

http://forum.xda-dev...ad.php?t=408147

Funkar med original ROM!, dock måste man uppdatera till .NET frameware 3.5 (vilket diamonden inte har direkt från affären),

länk där någon berättar hur man ska göra för att uppdatera .NET: http://forum.xda-dev...mp;postcount=56

Check..!! Dock överlägset ett av de nördigaste saker jag gjort på länge!! =)

Postad 22 juli 2008 - 01:18

Clemenza
  • Clemenza
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Vad behöver jag skaffa för att kunna se de fria TV-kanalerna (direktsändning alltså) i HTC Touch Diamond?
Jag har länge sökt på egen hand utan att finna något.

Behöver jag även installera någon programvara för att det ska fungera?

/Hoppas på hjälp

Postad 22 juli 2008 - 02:28

Xen1
  • Xen1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
sugen på att köpa en diamond och börja leka lite
men om jag byter rom/radio och spl och allt som kan tänkas behövas, kan man återställa mobilen till factory default på något sätt som den var när man köpte den med default rom osv om man av någon anledning behöver?

Redigerat av Xen1, 22 juli 2008 - 02:32.

Postad 22 juli 2008 - 07:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
är int säker att de går just nu...går de inte så kommer det säkert en lösning...var iaf så för min TyTn II..man kör in orginal rom/radio/bootloader.

det är något bökigare än att flasha men.

Postad 22 juli 2008 - 07:28

zapperino
  • zapperino
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tja.

Har precis fått advanced config installerat,och jag har valt att gprs skalll stänga av sig efter30 sekunder. och ja det gör den. men bara när man har uppdaterat vädret och surfat,men inte när man har uppdaterat mailen.. någon vänlig själ som skulle vilja beaättahur man ska gå tillväga. pma mig isf.

Tack

Postad 22 juli 2008 - 07:42

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med Tele2:s kundtjänst och diskuterat problemet med att det inte går att skicka mms. Se svaret nedan:

"Du måste först skicka ett MMS till dig själv från din egen telefon för att du ska registreras i MMS-centralen och först efter det ska du kunna ta emot MMS."

Jag har inte haft möjlighet att testa det än då jag min dumma j***el glömde mobilen hemma...men prova gärna ni som har möjlighet!

Postad 22 juli 2008 - 07:55

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

HTC's Egna spelare

HardSPL Unsigned

SJukt bra... tack för det Gucci!!

Jag har i stort sett bestämt mig för att köpa denna diamant men lite test skadar ju inte :D

Postad 22 juli 2008 - 08:21

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag har varit i kontakt med Tele2:s kundtjänst och diskuterat problemet med att det inte går att skicka mms. Se svaret nedan:

"Du måste först skicka ett MMS till dig själv från din egen telefon för att du ska registreras i MMS-centralen och först efter det ska du kunna ta emot MMS."

Jag har inte haft möjlighet att testa det än då jag min dumma j***el glömde mobilen hemma...men prova gärna ni som har möjlighet!

Jaaaaaaaaaaaaaaaa! Kan bekräfta att det funkar! Har Tele2 Kompis och kunde inte ta emot innan.
Är det något nytt att man måste skicka till sig själv? Har aldrig behövt göra det förut vad jag kan minnas.

Stort tack till Maete!

Postad 22 juli 2008 - 08:28

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Hej!

Vad behöver jag skaffa för att kunna se de fria TV-kanalerna (direktsändning alltså) i HTC Touch Diamond?
Jag har länge sökt på egen hand utan att finna något.

Behöver jag även installera någon programvara för att det ska fungera?

/Hoppas på hjälp

Har du en dator med TV-kort hemma kan du använda Orb (http://www.orb.com/). Funkar perfekt för att streama all typ av media från din dator och alltså även direktsänd TV till din mobiltelefon.

Redigerat av tomasn, 22 juli 2008 - 08:29.

Postad 22 juli 2008 - 08:29

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jaaaaaaaaaaaaaaaa! Kan bekräfta att det funkar! Har Tele2 Kompis och kunde inte ta emot innan.
Är det något nytt att man måste skicka till sig själv? Har aldrig behövt göra det förut vad jag kan minnas.

Stort tack till Maete!

Nu när det står där svart på vitt så vill jag minnas att jag fick instruktioner om det för mitt Telenor abb som jag aktiverade för över ett år sen... det hade jag helt glömt bort.

Postad 22 juli 2008 - 09:23

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Stort tack till Maete!

Gott mos!! Då ska jag testa det när jag kommer hem :D

Postad 22 juli 2008 - 09:41

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Är det någon driftig och behörig här som kan starta en faq med tips vad man kan göra med telefonen och hur ..

Känns som om många frågor ställs om och om igen i tråden här ..

Vad säger ni ?

Faq:

Installera tomtom i mobilen , vilka ver osv..
Puscmail hur funkar det och hu r gör man ...

osv ....

Jag kan svara på en hel del frågor men man vill ju ite upprepa sig hela tiden .. =)

När jag ändå är inne .. Jag har probelem när telefonen ska synka mailkontot i windows live .
Ett problem har uppstått .. står det .. Sen får jag ofta upp att tmailer har problem ..

Ingen som har en hint ?
Kanske finns bättre gratis puchmail ?

/bodd

Testa: http://htcdiamond.fo...htcdiamond.html

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.