När jag ändrade ifrån "Mixed mode" under network settings till B-only eller ännu bättre G-only så vipps så kopplade min iPhone upp sig direkt. Så den tycker mao inte om mixed mode!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 12 juli 2008 - 22:20
När jag ändrade ifrån "Mixed mode" under network settings till B-only eller ännu bättre G-only så vipps så kopplade min iPhone upp sig direkt. Så den tycker mao inte om mixed mode!
Postad 12 juli 2008 - 22:20
Nån som vet hur man zoomar in texten när man surfar? Har en 16gig 3g.
X
Postad 12 juli 2008 - 22:54
Hej!
Nån som vet hur man zoomar in texten när man surfar? Har en 16gig 3g.
X
Sätt två fingrar bredvid varandra på skärmen och dra isär fingrarna. Gör motsatt för att zooma ut.
Postad 12 juli 2008 - 23:05
Postad 12 juli 2008 - 23:09
Jag förstår faktiskt inte varför det är sådan hysteri kring iPhone. Den är ju på många punkter sämre än många andra modeller på marknaden och som dessutom är billigare. Sen saknar ju även iPhone flera funktioner som mobiltelefoner brukar ha. Jag tycker heller inte det verkar vara så praktiskt att trycka direkt på skärmen, den måste ju bli väldigt flottig och skitig när man håller på och fingrar på den.
Det är väldigt enkelt. Folk köper den för att det är en bra mediaspelare med telefon som extra tillbehör för att slippa släpa med sig en ipod + en telefon hela tiden.
Tack för svar! Bruksanvisningen som medföljer är urusel.
Ngt fel på onlinehjälpen på apples websida?
Postad 12 juli 2008 - 23:14
Postad 12 juli 2008 - 23:20
Det är väldigt enkelt. Folk köper den för att det är en bra mediaspelare med telefon som extra tillbehör för att slippa släpa med sig en ipod + en telefon hela tiden.
Ngt fel på onlinehjälpen på apples websida?
Jo, men att stå i kö i flera timmar för att få köpa en för ett hutlöst högt pris. Är inte det lite väl överdrivet? Sen ger flera tidningar den toppbetyg. Hur sjutton kan man ge den där telefonen toppbetyg? De måste ju vara köpta av Apple.
Redigerat av Aroskillen, 12 juli 2008 - 23:25.
Postad 12 juli 2008 - 23:23

Redigerat av Askens, 12 juli 2008 - 23:24.
Postad 12 juli 2008 - 23:32
har haft min unerbara iPhone i två dykt nu och kan bara säga en sak; jag älskar den:) fattar dock inte folk som vill ha en svårt iPhone. 9,5/10 ger jag iPhone 3g. En glad ägare till sveriges förstA sålda iPhone. Bra skriver detta på min vit lur:)
tydligen svårt att stava på den.
sen var du inte först. Hon mamman var ju föra dig. Även om du gick ut först genom dörren så köpte hon den innan dig.
Postad 12 juli 2008 - 23:36
Jo, men att stå i kö i flera timmar för att få köpa en för ett hutlöst högt pris. Är inte det lite väl överdrivet? Sen ger flera tidningar den toppbetyg. Hur sjutton kan man ge den där telefonen toppbetyg? De måste ju vara köpta av Apple.
Jag tror du missat att hela grejen med iPhone är inte de tekniska specifikationerna, där suger den med dålig kamera, ofunktionellt bluetooth, inget mms osv. Det som är så otroligt grymt är hur enkel den är att använda och sättet gränssnittet fungerar på, och sen får vi inte glömma Appstore. Gå och testa en demotelefon så får du se vad det handlar om

Edit: Kan tillägga att jag hade väldig tur och fick tag i en telefon på fredagseftermiddagen utan att ha köat ett dugg

Redigerat av tommydl, 12 juli 2008 - 23:39.
Postad 13 juli 2008 - 00:00
Postad 13 juli 2008 - 00:06
X
Postad 13 juli 2008 - 00:09
Tycker faktist man borde ha möjliheten att installera sina egna apps på sin egen tele, men annars är jag kanonnöjd:DAppstore suger dock ngt enormt jämfört med apparna man får genom att hacka telefonen. Apple har gjort bort sig på det området tycker jag. SDK'n är för begränsad.
Någon som testat Super Monkey Ball?
Postad 13 juli 2008 - 00:17
har haft min unerbara iPhone i två dykt nu och kan bara säga en sak; jag älskar den:) fattar dock inte folk som vill ha en svårt iPhone. 9,5/10 ger jag iPhone 3g. En glad ägare till sveriges förstA sålda iPhone. Bra skriver detta på min vit lur:)
feta fingrar?

Nån som vet vart man köper laddare till bilen (ciggkabel) till iphone 3g? hittar ingen på apples hemsida.
X
telia sa att dom skulle få inte tillbehör osv någon gång under nästa vecka alltså nu måndag typ

Postad 13 juli 2008 - 00:24
Om inte äpplet är så viktigt så köp en cigg till usb-konverterare bara och tryck in usb-kablen:)feta fingrar?
telia sa att dom skulle få inte tillbehör osv någon gång under nästa vecka alltså nu måndag typ
Postad 13 juli 2008 - 00:28
Nån som har testat spegelskyddsplast? Är det ballt? Blir den inte lite mattare av det? Kan man kolla film med den eller blir det för mycket reflektioner?
Postad 13 juli 2008 - 00:41
Ja, well, jag har iaf hellre feta fingrar än en iPhone. Nördfeta fingrar?

Postad 13 juli 2008 - 01:42
Postad 13 juli 2008 - 01:48
Ok, fixade svenska tecken som vissa hjälpte mig med lite tidigare i tråden. Nu till nästa bekymmer; jag har några .avi (dvs filmer) på min dator, men ITunes vill inte kännas vid dessa. Och det innebär mao att jag inte får över dessa till min IPhone. Någon som har något bra tips?
Konvertera. Googla på "iphone video converter free" så får du en jäkla massa träffar på en jäkla massa olika gratis program som konverterar åt dig. T.ex. Videora.
Redigerat av shapic, 13 juli 2008 - 01:48.
Postad 13 juli 2008 - 03:23
Ja, well, jag har iaf hellre feta fingrar än en iPhone. Nörd
haha

och nörd är jag stolt över att vara

Postad 13 juli 2008 - 06:51
Hahaha! Om man går till deras huvudsida, erightsoft.com och försöker ta sig till downloadsidan och sen hitta själva nedladdningslänken så är det allt annat än lätt att hitta. Tänkte att det är lika bra att peta in alla dessa länkar. Där har vi nog en av universums sämsta sidor då det gäller navigering. Så långt ifrån iPhone man kan komma.
Redigerat av peppe eng, 13 juli 2008 - 06:52.
Postad 13 juli 2008 - 07:01
Det låter ju rätt... sämst. Please säg att det inte är så!
Postad 13 juli 2008 - 07:08
Fråga:Jag läste nånstans att det inte går att multitaska. T ex om man laddar ner ett avsnitt av en TV-serie så får man snällt titta på nerladdningsskärmen till dess att det är färdigt. Stämmer det verkligen?
Svar: Ja, så är det. Ska du ladda ner något, musik eller rörlig bild via mobilnät eller w-lan måste du vänta. Allt som du laddar ner på det viset är dessutom omöjligt att spara på telefonens minne. Det enda som du kan spara on-the-go är bilder från inkommande mail och från webbsidor du besöker
Detta tycker jag är rätt dåligt
Hur dålig är multitaskingen; går det att lyssna på musik samtidigt som man surfar exv? Peter
Svar: Musik kan du alltid lyssna på och samtal och sms kommer ju alltid fram liksom påminnelser om möten till exempel. Men i och med att hemknappen under skärmen är enda sättet att växla mellan program innebär det också att man avslutar det man höll på med.
Redigerat av moparman, 13 juli 2008 - 07:09.
Postad 13 juli 2008 - 08:07
Nån som vet vart man köper laddare till bilen (ciggkabel) till iphone 3g? hittar ingen på apples hemsida.
X
Apple säljer t.ex. denna: http://store.apple.c...;mco=MTI4NDEwMg
Postad 13 juli 2008 - 09:04
Håller på och tankar Videora...
Tack!
Testa MediaCoder iPhone Edition ist, bra mycket bättre än Videora har testat en del.
Postad 13 juli 2008 - 09:47
Hehe, du låter som en sann Mac-användare...Jag tror du missat att hela grejen med iPhone är inte de tekniska specifikationerna, där suger den med dålig kamera, ofunktionellt bluetooth, inget mms osv. Det som är så otroligt grymt är hur enkel den är att använda och sättet gränssnittet fungerar på, och sen får vi inte glömma Appstore. Gå och testa en demotelefon så får du se vad det handlar om
Edit: Kan tillägga att jag hade väldig tur och fick tag i en telefon på fredagseftermiddagen utan att ha köat ett dugg

"Vi skiter i att Mac är betydligt efter PC på många punkter... MEN DEN HAR ETT ÄPPLE!

Ni vet väl att Mac är en "PC for dummies", ungefär som du beskriver Iphone då?

Lite mer seriöst dock, klämde på syrrans Iphone 3G, vad som först slog mig var hur stor den är. Visst, den är väldigt tunn, men väldigt hög och bred också. Jag hade siktat in mig på Samsung Omnia för dess överlägsna spec's, men den har samma format i princip. Blev lite modstulen av detta.
Har ni verkligen era Iphone i fickan?
Hur kommer tredjepartsprogram att fungera på Iphone? På WM-devices finns tusentals applikationer, men kan man lägga in vad som helst på en Iphone? Eller är man begränsad till att köpa allt från Apple?
Postad 13 juli 2008 - 09:58
tydligen svårt att stava på den.
sen var du inte först. Hon mamman var ju föra dig. Även om du gick ut först genom dörren så köpte hon den innan dig.
Hehe ne jag var först att få hjälp och att få iPhone i mina händer. Mamma(ruth) expedit vimsade bort sig:) men tror vad ni vill
Postad 13 juli 2008 - 10:29
Hehe, du låter som en sann Mac-användare...
"Vi skiter i att Mac är betydligt efter PC på många punkter... MEN DEN HAR ETT ÄPPLE!"
Ni vet väl att Mac är en "PC for dummies", ungefär som du beskriver Iphone då?
Jag är ingen Mac-användare, kör PC hemma. Föredrar Vista framför OS X

Jag funderade först på att köpa en Windows mobil, HTC Touch Diamond, men efter att ha läst typ alla reviews och sett många många videorecensioner så såg man vilka brister som fanns i Windows Mobile och det påklistrade TouchFLO 3D. Du har t.ex. ett snyggt (men segt) interface i TouchFLO men pga. begränsningar så måste man ändå in i Windows Mobile som ser ut som skit, man måste alltså vänja sig vid två helt olika interface. Läser du i tråden för Touch Diamond här på Minhembio så ser du där att många t.o.m väljer att stänga av TouchFLO 3D för att det är för segt.
Den är stor, men då har den också en 3,5" skärm. Jag tycker själv att den är alldeles lagom och den trivs bra i min fickaLite mer seriöst dock, klämde på syrrans Iphone 3G, vad som först slog mig var hur stor den är. Visst, den är väldigt tunn, men väldigt hög och bred också. Jag hade siktat in mig på Samsung Omnia för dess överlägsna spec's, men den har samma format i princip. Blev lite modstulen av detta.
Har ni verkligen era Iphone i fickan?

Det är ju här iPhone har en av de största begränsningarna. Till skillnad från Windows Mobile så körs alla program från Appstore i sin egen sandbox och SDKn tillåter ej att de får köra i bakgrunden som en service + en massa andra begränsningar, därför kommer vi knappast få se t.ex. några MMS-program i Appstore. Sedan kan man givetvis jailbreaka iPhone för att kunna installera program med full åtkomst till telefonen, men det är ju något man gör på egen risk.Hur kommer tredjepartsprogram att fungera på Iphone? På WM-devices finns tusentals applikationer, men kan man lägga in vad som helst på en Iphone? Eller är man begränsad till att köpa allt från Apple?
Edit: Kan tillägga att helst av allt hade jag nog haft en Xperia X1, men eftersom SE är så sega i utvecklingen orkade jag inte vänta på den

Redigerat av tommydl, 13 juli 2008 - 10:41.
Postad 13 juli 2008 - 11:25
iPhonen har bara stöd för streaming via webbläsaren, om det är det du vill komma fram till. Handlar du i iTunes store eller App store så sparas det till minnet och synkas över till datorn. Du kan även göra det i bakgrunden.Skriver frågan å svar i sin helhet så kanske de är lättare att se
Fråga:Jag läste nånstans att det inte går att multitaska. T ex om man laddar ner ett avsnitt av en TV-serie så får man snällt titta på nerladdningsskärmen till dess att det är färdigt. Stämmer det verkligen?
Svar: Ja, så är det. Ska du ladda ner något, musik eller rörlig bild via mobilnät eller w-lan måste du vänta. Allt som du laddar ner på det viset är dessutom omöjligt att spara på telefonens minne. Det enda som du kan spara on-the-go är bilder från inkommande mail och från webbsidor du besöker
Detta tycker jag är rätt dåligt
Hur dålig är multitaskingen; går det att lyssna på musik samtidigt som man surfar exv? Peter
Svar: Musik kan du alltid lyssna på och samtal och sms kommer ju alltid fram liksom påminnelser om möten till exempel. Men i och med att hemknappen under skärmen är enda sättet att växla mellan program innebär det också att man avslutar det man höll på med.
iPoden har full multitasking, dvs att den kan köras i bakgrunden oavsätt vad du gör annars precis som du skriver. Alla andra push tjänster samt påminnelser och telefonfunktioner är ju också alltid tillgängliga. Att program som köps via Appstore inte kan köras i bakgrunden är ju både på gott och ont. Jag föredrar sättet som Apple gått men kan givetvis se att det inte är sätt som passar alla.
Och ja, vi vet att du tycker iPhonen är dålig men alla vill inte köra WM, och då är det ju bra att det finns alternativ.
Redigerat av Phindus, 13 juli 2008 - 11:28.
Postad 13 juli 2008 - 11:36
Men jag ska ändå ha en. Har fått nog av ologiska telefoner med bajsiga menysystem. Måste få känna enkelheten och låta intuitiviteten flöda.
Postad 13 juli 2008 - 11:40
Hehe ne jag var först att få hjälp och att få iPhone i mina händer. Mamma(ruth) expedit vimsade bort sig:) men tror vad ni vill
Men allvarligt Cedric, tror du någon bryr sig speciellt mycket om vem som va först?
Jag skaffade min iphone i augusti förra året, inte fan skryter jag med det. Känns som om du uppenbarligen tycker det är viktigt att vara först, är det så tycker jag synd om dig. Huvudsaken är väll att du har köpt en produkt du vill och är nöjd med den..
Postad 13 juli 2008 - 11:44
Postad 13 juli 2008 - 11:59
Kanske bättre att du citerar rätt person :-)
Jag skrev bara ut hela frågan och svaret som personen ovanför mig ville veta..Han hade bara tagit med en del så ja tänkte att det kanske är lättare att förstå sammanhanget om allt står....
I övrigt så har jag inte så mycket emot Iphone...Passar den ens behov så är det väl bra...Skulle gärna ha en som andratelefon å leka med

Postad 13 juli 2008 - 13:17
king telefon tycker jag, gpsen funkar visste i bilen, visst det hackar sig fram men jag hittar dit jag ska:) mitt stora problem är täckningen, den flackar upp o ner hela tiden... Bara jag som har det problemet?
Det känns som om min har samma problem, täckningen går upp och ner. Ibland kan det göra stor skillnad att bara röra på telefonen lite, eller flytta den nån meter. Känns som om det var stabilare på min gamla K810i.
Postad 13 juli 2008 - 13:21
Får man skriva upp sig i butikerna eller inte? Bajsbutiken i Kiruna sa blankt nej. Men enligt bilden på macfeber så går det.

Ska det inte vara samma lika överallt? Ska strax flyga hem till Stockholm ett par dagar och får väl hänga på låsen då.
Postad 13 juli 2008 - 14:07
Nej, det var inte riktat mot speciellt mot dig och tråden rullar på så snabbt så jag läste lite fel, får ursäkta om det var illa skrivetPhindus, jag har väl inte sagt att jag tycker iPhone är dålig? Eller visst, jag har skrivit om de få punkter jag tycker är dåliga, och det sämsta är väl avsaknaden av Flash. Blablabla... Men jag är absolut ingen WM-diggare. Du måste mena någon annan. Jag vill ha en iPhone 16GB så hårt, så hårt. Och svart ska den vara. BASTA! (O:
Får man skriva upp sig i butikerna eller inte? Bajsbutiken i Kiruna sa blankt nej. Men enligt bilden på macfeber så går det.
Ska det inte vara samma lika överallt? Ska strax flyga hem till Stockholm ett par dagar och får väl hänga på låsen då.

För att återgå till multitasking, som sagt så är mycket multitasking tillåtet, om det godkänns av Apple. Så programen och funktionerna som kommer från Apple är ofta godkända av Apple. SDKet förbjuder program att köra i bakgrunden, mest för att det inte skall göra telefonen instabil (har redan upplevt tredjeparts program som krashar lätt) samt att undvika att program drar onödigt mycket batteri. Apples lösning på detta är att de har implementerat en push-tjänst som programmakarna kan utnyttja. Dvs istället för att ett program skall köras i bakgrunden på din telefon så kan programmakarna pusha meddelanden och information från sin server genom Apples server direkt till din lur. Är detta en bra väg att gå, nja, kanske. Det skyddar plattformen från dåliga program men det begränsar samtidigt möjligheterna. Men vi får väl se hur det blir i framtiden. Apple har ju redan fått ge vika en gång genom att folk klagade så mycket på att de ville ha tredjeparts program, så vem vet vad som händer framöver.
Jag ber verkligen om ursäkt och jag verkade otrevlig, det var inte alls meningen och jag hoppas att du får tag på en iPhone som du vill ha. Den är verkligen inte som alla andra lurar där ute, och går man in med inställningen att den skall fungera och uppfylla alla de funktionerna som andra lurar gör, blir man nog besviken. Men är beredd att testa nått nytt så tror jag verkligen man kan bli nöjd

Redigerat av Phindus, 13 juli 2008 - 14:07.
Postad 13 juli 2008 - 14:41
Phindus, jag har väl inte sagt att jag tycker iPhone är dålig? Eller visst, jag har skrivit om de få punkter jag tycker är dåliga, och det sämsta är väl avsaknaden av Flash. Blablabla... Men jag är absolut ingen WM-diggare. Du måste mena någon annan. Jag vill ha en iPhone 16GB så hårt, så hårt. Och svart ska den vara. BASTA! (O:
Jag har fått boka en iphone så antagligen är det olika beroende på var man bor. Jag kom ju fram till kassan precis när den svarta 16 tog slut men fick boka upp mig på nästa leverans redan då.
Postad 13 juli 2008 - 15:11
Postad 13 juli 2008 - 15:13
Postad 13 juli 2008 - 15:15
Nope, det känns lite segare ibland faktiskt. Får hoppas de optimerar lite till 2.0.1.Är det bara jag som ser fel eller är FW 2.0 mycket segare än föregångarna?
Postad 13 juli 2008 - 15:21

Postad 13 juli 2008 - 15:25
Du kan köpa sk giftcards i applebutiker.
Jag vill inte känna mig tvungen att köpa något för att få tillgång till freeware, de kan väl för fasen inte räkna med att alla har ett kort de kan anmäla numret på bara för att man ska kunna regga sitt iTunes-konto?
Någon annan som har tips på hur man skulle kunna komma runt problemet så man inte behöver ange ett VISA-kort för att regga sitt iTunes-konto?
Postad 13 juli 2008 - 15:42
Inte så skoj efter 48 timmars innehav

Postad 13 juli 2008 - 15:47
Slog till på en vit 16 GB när de svarta tog slut. Är hittills mkt nöjd med produkten, men undrar om det inte finns svarta skal att köpa och byta? Allt annat är ju precis lika så vitt jag kan förstå (framsidan). Någon som vet något om det??
Har inte sett det på svenska apple store men i USA finns det. Svart skal för vit iphone Finns lika dant om man vill ha vit om man har svart.
Postad 13 juli 2008 - 17:06
Redigerat av chrillebn, 13 juli 2008 - 17:07.
Postad 13 juli 2008 - 17:32
Stödjer inte hotmail pop eller imap?Finns det inget sätt att lägga in sin hotmail-adress i mail-fliken, har försökt men inte lyckats. Nån som har något tips?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar