Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 May 2010 - 21:11

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

vad är MMA?

http://en.wikipedia....ed_martial_arts

första träffen på google. vill man veta nånting så är google ett bra verktyg.

Postad 09 May 2010 - 05:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vilken gala... :)
Spoiler

Postad 09 May 2010 - 08:34

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Vilken gala... :)

Spoiler

Spoiler

Postad 09 May 2010 - 09:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 09 May 2010 - 19:24

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Spoiler

YEEEEES!

Postad 10 May 2010 - 08:11

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jahapp, då hade vi en engelsman mindre i UFC - tack för den White! :D

Fighterna då:

Machida - Shogun

Jag fick en känsla av att fighten skulle sluta såhär redan efter första slagväxlingen - Machida kändes lite för ivrig jämfört med hur han är annars. Shoguns händer såg riktigt bra ut och jag tyckte det var coolt att vara så säker på segern att man avslutar och kliver av strax innan domaren bryter. Trist för Machida, jag se en rubber match mellan dessa två herrar!

Machida får gärna möta Handy eller Brandon Vera eller någon annan "lite enklare" för att komma på rätt köl igen.

För övrigt tycker jag att det är synd att så många verkar hata Machida helt plötsligt, han gör ju verkligen inte en fluga förnär och verkar vara en riktigt schysst kille. Det var faktiskt inte hans fel att han vann senast, det var ju faktiskt domarna. Jag hoppas han kommer tillbaka starkare än någonsin efter den här förlusten! Knocken mot Evans var magiskt bra. Och detta säger jag som Shogun-fan.

Kos - Daley

Underbart att se Kos utklassa Daley, det var aldrig något snack. Dessutom tyckte jag han såg ganska bekväm ut stående också, det i kombination med att nedtagningarna var fantastiska gjorde ju att Daley var chanslös. Precis som Rogan sa så kommer det bli kul att se Kos - GSP nu när inte Kos struntar i brottningsträningen längre.

Det var väl onödigt att filma av Kos, men samtidigt är det extremt klantigt av Daley att knäa där och på så sätt ge Koscheck den möjligheten. Slaget efter fighten var ju helt otroligt och jag hoppas verkligen att White för en gångs skull är så principfast som han vill ge sken av. Fast det var ju lugnt att Rampage bröt mot lagen, och Nate Diaz fick minsann inget straff efter holmgången i buren så man vet aldrig... Skulle Daley krossa allt motstånd utanför UFC så kommer han komma tillbaka, det är jag övertygad om.

Kimbo - Mitrione

Haha, vilken horribelt dålig cardio dessa herrar har alltså! Mitrione är så utpumpad när han sitter på Kimbo att slagen måste kännas ungefär som en mild sommarbris, och hans stil ser så ###### kass ut att man bara vill gråta. Kimbo är ju om möjligt ännu sämre och jag förstår inte hur han kunde undvika att ta sig upp från Mitriones patetiskt dåliga gnp. Kimbo borde ju få vara kvar eftersom han trots allt drar publik, ge honom en sista chans. Men Mitrione drar ju inte ens folk...

Jag vann för övrigt pengar på Mitrione, jag satsade pengar på Kimbo - trodde jag! Men det visade sig vara på Matt, så det var inte helt bortkastat trots allt. ;)

Cote förvånade mig genom att förlora, men inte mig emot eftersom jag inte är så förtjust i den "vinnarskallen".

Postad 12 May 2010 - 18:11

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
http://mmanytt.se/uf...age-2/#comments

Postad 12 May 2010 - 19:54

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

http://mmanytt.se/uf...age-2/#comments

Hoppsan. Det enda positiva med det är väl att svenska mainstream MMA-fans får höra Joe Rogan och Goldberg istället för Robertos släpiga stämma. :)

Fast tag teamen Mauro Ranallo/Bas Rutten eller Stephen Quadros/Bas Rutten är ju de bästa kommentatorerna genom tiderna!

Postad bild

Postad 12 May 2010 - 21:40

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Mauro/Bas är riktigt bra, klart bättre än Goldie och Rogan. Framförallt så är ju Goldie sorgligt dålig. Men den överlägset skönaste kommentatorn är ju Michael "The Voice" Schiavello! Några citat för dom som inte känner till honom:

"He's a stud... there are no such things as lesbians in the world, just women who haven't met Paul Slowinski yet."

"He's been mounted more times than Jenna Haze"

"He's taken more shots to the mouth than Belladonna."

"Look at the redness around his ribcage, it looks like he's been barbecued."
-- On Hong Mann Choi's badly damaged midsection

"Two things I know for sure: we will never beat Amy Winehouse in a drinking contest, and Texeira definitely won that fight."
-- On Texeira's points win against Musashi

Postad 12 May 2010 - 22:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej...

Tappar TV4 sport UFC till Canal +
:)

Då måste man ju börja streama från UFC.com...
Om det nu går

Postad 12 May 2010 - 22:41

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Nu kan de lägga ner TV4 sport. De flyttar både LA Liga och UFC till Canal +. Det var de enda två grejerna som var bra med den skitkanalen. Tillbaka med Eurosport i basutbudet ASAP, och ut med TV4 sport.

Postad 13 May 2010 - 09:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej...

Tappar TV4 sport UFC till Canal +
:)

Då måste man ju börja streama från UFC.com...
Om det nu går

Det finns andra metoder, då får du ju dessutom fighterna i HD...

Dessutom kan man köpa fighterna från Yahoo om man vill vara nattuggla, det har funkat för mig dom gångerna jag kunnat hålla mig vaken.

Postad 13 May 2010 - 15:55

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Kimbo - Mitrione

Haha, vilken horribelt dålig cardio dessa herrar har alltså! Mitrione är så utpumpad när han sitter på Kimbo att slagen måste kännas ungefär som en mild sommarbris, och hans stil ser så ###### kass ut att man bara vill gråta. Kimbo är ju om möjligt ännu sämre och jag förstår inte hur han kunde undvika att ta sig upp från Mitriones patetiskt dåliga gnp. Kimbo borde ju få vara kvar eftersom han trots allt drar publik, ge honom en sista chans. Men Mitrione drar ju inte ens folk...

Jag vann för övrigt pengar på Mitrione, jag satsade pengar på Kimbo - trodde jag! Men det visade sig vara på Matt, så det var inte helt bortkastat trots allt. :)

Måste säga att Mitrione överaskade här, tyckte han såg väldigt stabil ut, sen förstår jag inte riktigt Kimbos plan inför matchen. Seg match var det men jag personligen vill inte att Kimbo försvinner, ha gillat honom ända sedan hans kända youtube street fights ;P Mitrione bryr jag mig inte så mycket om, han tappade mitt intresse i huset när han höll på och mesade med sin axel...

Postad 13 May 2010 - 18:18

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ikväll (eller imorgon kanske) är det en ny Bellator-gala, men Bellator går nästan varje vecka. Bra matcher och bra sändningar. Mycket fokus på matcherna, inte så mycket tjat mellan matcher. Bra kommentator (mina favoriter just nu, föredrar dessa framför Bas och andra) och en hel del bra fighters, Roger Huerta, Alvarez, Lombard och många andra. Roligt turneringsupplägg med matcher nästan varje vecka.

Imorgon kväll är det en ny Strikeforce-gala, med några bra matcher. Eftersom det bara är en titelmatch (som inte har en minsta möjlighet att gå 5 ronder), så borde det bli betydligt mer spännande matcher. Ubereem gör ju sin första match i USA på 2 år, blir intressant att se honom mot Rogers.

Alistair Overeem vs. Brett Rogers -- Ubereem är i det närmaste ostoppbar, skall bli intressant att se honom mot Fedor om båda vinner sina matcher.
Andrei Arlovski vs. Antonio Silva - Tror på Arlovski, han hade lite otur mot Rogers senast.
Jacare Souza vs. Joey Villasenor - Jacaret är grym, som Demian Maia på marken men bättre. Dessutom bra stående
Roger Gracie vs. Kevin Randleman - Världens klart bästa tungviktsgrappler senaste åren. Inte bästa grappler oavsett viktklass, men bäst i tungvikt.
Antwain Britt vs. Rafael Feijao - Feijao skulle vara Andersons Silvas träningskompis och lika bra som Anderson, men förra matchen visade att han hade kondis för 2 minuter.

Postad 13 May 2010 - 19:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Det finns andra metoder, då får du ju dessutom fighterna i HD...

Dessutom kan man köpa fighterna från Yahoo om man vill vara nattuggla, det har funkat för mig dom gångerna jag kunnat hålla mig vaken.

Mm jo jag vet...Men jag gillar faktiskt att se det live..
Min tid för mig själv med nå gott att äta och dricka..
Och sitta å chatta med kompisar samtidigt :o

Känns inte rätt att se det i efterhand

Vad kostade det från yahoo?

Edit
Vad tror ni om Rashad vs Rampage ?

Känns som att Rashad bör vinna men jag hoppas nog lite mer på Rampage

Redigerat av moparman, 13 May 2010 - 22:00.

Postad 14 May 2010 - 08:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Måste säga att Mitrione överaskade här, tyckte han såg väldigt stabil ut, sen förstår jag inte riktigt Kimbos plan inför matchen. Seg match var det men jag personligen vill inte att Kimbo försvinner, ha gillat honom ända sedan hans kända youtube street fights ;P Mitrione bryr jag mig inte så mycket om, han tappade mitt intresse i huset när han höll på och mesade med sin axel...

Det är väl snarare så att Mitrione var mindre usel än Kimbo? :(

Ikväll (eller imorgon kanske) är det en ny Bellator-gala, men Bellator går nästan varje vecka. Bra matcher och bra sändningar. Mycket fokus på matcherna, inte så mycket tjat mellan matcher. Bra kommentator (mina favoriter just nu, föredrar dessa framför Bas och andra) och en hel del bra fighters, Roger Huerta, Alvarez, Lombard och många andra. Roligt turneringsupplägg med matcher nästan varje vecka.

Imorgon kväll är det en ny Strikeforce-gala, med några bra matcher. Eftersom det bara är en titelmatch (som inte har en minsta möjlighet att gå 5 ronder), så borde det bli betydligt mer spännande matcher. Ubereem gör ju sin första match i USA på 2 år, blir intressant att se honom mot Rogers.

Alistair Overeem vs. Brett Rogers -- Ubereem är i det närmaste ostoppbar, skall bli intressant att se honom mot Fedor om båda vinner sina matcher.
Andrei Arlovski vs. Antonio Silva - Tror på Arlovski, han hade lite otur mot Rogers senast.
Jacare Souza vs. Joey Villasenor - Jacaret är grym, som Demian Maia på marken men bättre. Dessutom bra stående
Roger Gracie vs. Kevin Randleman - Världens klart bästa tungviktsgrappler senaste åren. Inte bästa grappler oavsett viktklass, men bäst i tungvikt.
Antwain Britt vs. Rafael Feijao - Feijao skulle vara Andersons Silvas träningskompis och lika bra som Anderson, men förra matchen visade att han hade kondis för 2 minuter.

Strikeforce-cardet ser ruskigt bra ut faktiskt! Ubereem, Jacare och Roger Gracie - heregud! Jag har sådana förhoppningar på Overeem!

Alistair Overeem vs. Brett Rogers

Vinner inte Uber den här börjar jag nästan gråta. Jag känner att jag håller på att utvecklas till en riktig Overeem-nuthugger... Med den fysiken han besitter har han ju oerhört hög potential. Overeem via Uberknee sent i den första ronden.

Fighten mot Fedor är oerhört intressant, om Fedors camp går med på den? Hade Overeem haft samma läge på marken som Rogers hade så hade han avslutat Fedor. På ett sätt vill jag inte se den fighten för jag tror faktiskt risken är att Fedor förlorar. Vill se honom gå ett par fighter till och sen pensionera sig. Han får inte bli som Nog...

Andrei Arlovski vs. Antonio Silva

Tror Arlovski kommer fightas om titeln igen, han har fått lite väl mycket kritik på slutet.

Arlovski vinner säkert, han får bara undvika att öppna upp sig när han blir ivrig.

Jacare Souza vs. Joey Villasenor

Jacare borde tvingas fightas på varje gala, killen blir så mycket bättre för varje fight han går!

Roger Gracie vs. Kevin Randleman

Jag är lite osäker här, mest eftersom Roger är relativt otestad. Hur är hans haka? Blir han som Frank Mir om han utsätts för gnp? Förmodligen är hans haka helt ok och då blir det jobbigt för Randleman. Kul fight i alla fall, Randlemans chans är nog att få till en Randleplex:

Postad bild

;)

Antwain Britt vs. Rafael Feijao

Ingen fight jag ser fram emot särskilt mycket men jag tror på brasseseger här.

Mm jo jag vet...Men jag gillar faktiskt att se det live..
Min tid för mig själv med nå gott att äta och dricka..
Och sitta å chatta med kompisar samtidigt :o

Känns inte rätt att se det i efterhand

Vad kostade det från yahoo?

Edit
Vad tror ni om Rashad vs Rampage ?

Känns som att Rashad bör vinna men jag hoppas nog lite mer på Rampage

Det var samma kostnad som från UFC-com, men streamen krånglade inte som den har gjort någon gång när jag köpt från UFC.
Det alternativa sättet passar mig bäst eftersom jag får fighten i HD och eftersom jag inte är någon nattuggla. :lol:

Postad 14 May 2010 - 14:55

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Postad bild

En minut senare vänder Fedor och vinner på en kimura... O_o

Postad 14 May 2010 - 14:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Japp, men Roger Gracie är inte Fedor och kommer inte att överleva att bli Randleplexad. :o

Postad 14 May 2010 - 19:49

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Japp, men Roger Gracie är inte Fedor och kommer inte att överleva att bli Randleplexad. :D

Det är dessutom inte tillåtet att spika motståndaren på huvudet under amerikanska regler, så Gracie vinner matchen även om han blir förlamad.

Roger Gracie är en så otroligt skicklig grappler att Randleman är helt chanslös på marken oavsett positioner. Randlemans chans ligger i att hålla matchen stående och knocka Gracie.

Postad 15 May 2010 - 07:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det är dessutom inte tillåtet att spika motståndaren på huvudet under amerikanska regler, så Gracie vinner matchen även om han blir förlamad.

Roger Gracie är en så otroligt skicklig grappler att Randleman är helt chanslös på marken oavsett positioner. Randlemans chans ligger i att hålla matchen stående och knocka Gracie.

Nej men det var i ärlighetens namn inte så seriöst heller :P
I alla fall blir det en intressant fight oavsett. Skulle det visa sig att Randleman kan hålla det stående (hur är Rogers nedtagningar?) så får vi ju svar på hur Gracies striking är. Går det till marken får vi se hur han hanterar en brottare av hög klass. Win-win! :D

Postad 15 May 2010 - 08:29

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Har precis tittat på Primetime Jackson Evans, dom har verkligen kopierat HBO:s 24/7. Den lugna rösten, slow motion-klipp till lugn musik osv. Ett bra försök men man är inte i närheten av boxningen.

Postad 15 May 2010 - 15:58

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har precis tittat på Primetime Jackson Evans, dom har verkligen kopierat HBO:s 24/7. Den lugna rösten, slow motion-klipp till lugn musik osv. Ett bra försök men man är inte i närheten av boxningen.

Primetime-programmet var ganska roligt, men som du säger så känns det lite B jämfört med 24/7. Känns lite för mycket som en ren kopia.

Såg resultaten från invägningen. Jacare missade vikten med 0.5 pounds. Han hade troligtvis klarat det om Villasenor hade tvingat honom till omvägning, men det tackade han nej till. Det var även en hel del som missade gränsen på undercardet, känns inte så seriöst när man eventuellt har chansen att visas på bästa sändningstid i en av dom pouläraste TV-kanalerna i USA. Ubereem vägde ynkliga 253 pounds, tycker han skall öka sitt intag av häst så att han kommer nära 265 pounds. Rogers tror jag cuttar för 265 pounds, han har väl inte riktigt samma fysik men ändå.

Postad 15 May 2010 - 18:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lite förvånad att Rampage har bättre odds än Rashad på Betsson..

Var rätt säker att Rashad skulle vara favorit :-)

Postad 15 May 2010 - 19:48

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Lite förvånad att Rampage har bättre odds än Rashad på Betsson..

Var rätt säker att Rashad skulle vara favorit :-)

Tycker att Rampage är en klart bättre fighter, men jag tror att Rashad tar sin MMA-karriär betydligt seriösare. Så jag tycker det borde vara nästa 50/50, även om det beror på hur seriöst Rampage tar matchen. Rashad sparrar med världens bästa fighters och Rampage har väl inte samma träningsmotstånd. Tror säkert att Rampage tränare är lika bra som Rashads, men sparring är viktigt.

Ganska pinsamt segment av Inside MMA när Bas kritiserade fighters som bara tar ner motstånndare och inte gör något. Brevid sitter Jake Shields och är helt tyst, mannen som är definitionen på att bara ta ner motståndare. Tycker Bas skall välja sina ämnen lite bättre, av respekt för vem som sitter brevid honom. Jag gillar verkligen Jake Shields och tror att han har en bra chans att spöa GSP.

Postad 15 May 2010 - 19:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hehehe....Det var ju aningens klantigt :D

Hoppas verkligen Rampage kommer att vara på topp :unsure:

Jake Shields spöa GSP ?...

Njaa...Tror jag är väldigt tveksamt..
Nu har jag ju å andra sidan inte sett mycket med Shields..

Men av vad jag såg mot Henderson så imponerade han då inte på mig...

Tror inte Shields har en chans mot GSP :)

Postad 16 May 2010 - 09:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Tycker att Rampage är en klart bättre fighter, men jag tror att Rashad tar sin MMA-karriär betydligt seriösare. Så jag tycker det borde vara nästa 50/50, även om det beror på hur seriöst Rampage tar matchen. Rashad sparrar med världens bästa fighters och Rampage har väl inte samma träningsmotstånd. Tror säkert att Rampage tränare är lika bra som Rashads, men sparring är viktigt.

Ganska pinsamt segment av Inside MMA när Bas kritiserade fighters som bara tar ner motstånndare och inte gör något. Brevid sitter Jake Shields och är helt tyst, mannen som är definitionen på att bara ta ner motståndare. Tycker Bas skall välja sina ämnen lite bättre, av respekt för vem som sitter brevid honom. Jag gillar verkligen Jake Shields och tror att han har en bra chans att spöa GSP.

Hehe, satt också och skämdes när Bas sågade Shields sort. Samtidigt kan jag tycka att dessa decision hunters (GSP, Fitch och Shields mfl) förtjänar all kritik dom får på samma sätt som t.ex. fotbollslag som spelar pissdåligt också blir sågade.

Angående Rampage - Evans så avskyr jag Rampage som person och hoppas han blir förnedrad. Jag tror dock han kommer avsluta Evans, tack vare sin boxning. Juanito gjorde verkligen honom till en bättre striker.

Hehehe....Det var ju aningens klantigt :D

Hoppas verkligen Rampage kommer att vara på topp :unsure:

Jake Shields spöa GSP ?...

Njaa...Tror jag är väldigt tveksamt..
Nu har jag ju å andra sidan inte sett mycket med Shields..

Men av vad jag såg mot Henderson så imponerade han då inte på mig...

Tror inte Shields har en chans mot GSP :)

Chans har han helt klart, kom ihåg att han dominerade Hendo som är större än Shields. Jag blev faktiskt imponerad, oavsett. om ryktena om Hendos ryggskada stämde eller ej. Fighten mot GSP kommer ju bli tidernas snooze fest, två så tråkiga fighters i buren samtidigt... Blä!

Har kollat på nattens tungviktsfight nu och herregud! Ubereem är fan the real deal, han KROSSAR Rogers. Han verkar fruktansvärt stark när han bara kastar iväg Rogers som en vante. När Fedor går mot buren i ett eventuellt möte med Uber kommer folk ropa "dead man walking". ;) En så stark kille med sån striking är en mardröm för alla fighters, men samtidigt är Fedor Gud inom mma så man vet aldrig.

Postad 16 May 2010 - 17:35

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hehe, satt också och skämdes när Bas sågade Shields sort. Samtidigt kan jag tycka att dessa decision hunters (GSP, Fitch och Shields mfl) förtjänar all kritik dom får på samma sätt som t.ex. fotbollslag som spelar pissdåligt också blir sågade.

Angående Rampage - Evans så avskyr jag Rampage som person och hoppas han blir förnedrad. Jag tror dock han kommer avsluta Evans, tack vare sin boxning. Juanito gjorde verkligen honom till en bättre striker.

Chans har han helt klart, kom ihåg att han dominerade Hendo som är större än Shields. Jag blev faktiskt imponerad, oavsett. om ryktena om Hendos ryggskada stämde eller ej. Fighten mot GSP kommer ju bli tidernas snooze fest, två så tråkiga fighters i buren samtidigt... Blä!

Har kollat på nattens tungviktsfight nu och herregud! Ubereem är fan the real deal, han KROSSAR Rogers. Han verkar fruktansvärt stark när han bara kastar iväg Rogers som en vante. När Fedor går mot buren i ett eventuellt möte med Uber kommer folk ropa "dead man walking". :unsure: En så stark kille med sån striking är en mardröm för alla fighters, men samtidigt är Fedor Gud inom mma så man vet aldrig.

Ja Ubereem imponerade verkligen, sättet som han bara slängde ner 275 pounds Rogers på marken var ju helt otroligt. Kolla in Ubereem här. Ubereem är en mardröm för alla, dålig matchup för Fedor eftersom det blir svårt att få ner The Reem på marken. Dom som har störst chans mor Ubereem är stora starka brottare och Fedor. Jag har Fedor som favorit, men det blir en otroligt intressant match. Ubereem är ett monster i standup och han är ju dessutom bra på marken. Hoppas att Fedor vinner mot Werdum nästa månad så att vi får se denna drömmatch, finns inte en chans att Fedor inte accepterar utmaningenoavsett vad M1 säger. Sämsta möjliga motståndare för Fedor, UFC's brottare tror jag att han klarar av relativt lätt, men en så stark standup-fighter som är så stark blir väldigt tufft för Fedors stil.
Bigfoot såg riktigt stark och bra ut, kommer gå match om titeln snart men vi får vänta på Fedormatchen först. Arlovski såg också bra ut. Strikeforce tungviktare är riktigt bra.
Jacaret slog sig trött i första ronden, han ville desperat avsluta matchen. Han måste fightas smartare i fortsättningen, men han går säkert titelmatch nästa match oavsett vad Shields hittar på.
Roger Gracie vill man inte ha i backmount. Måste säga att jag var impopnerad av Randlemans submissions försvar, det har han tränat på. Tycker randleman var alldeles för feg i sin stående fighting, han slog knappt ett slag i första ronden. Roger Gracie kommer få det svårt mot en fighter som kan hålla det stående och har ok striking.

Postad 16 May 2010 - 17:50

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Alistair "Horse meat" Overeem.

Postad bild

Väldigt imponerande match mot rogers, Übereem är verkligen top notch. Hade hellre sett honom mot Lesnar än Fedor faktiskt, för att jag tror han har potensial att vinna över båda två, och jag vill inte se Fedor förlora mot Overeem. :unsure:

Postad 16 May 2010 - 20:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja Ubereem imponerade verkligen, sättet som han bara slängde ner 275 pounds Rogers på marken var ju helt otroligt. Kolla in Ubereem här. Ubereem är en mardröm för alla, dålig matchup för Fedor eftersom det blir svårt att få ner The Reem på marken. Dom som har störst chans mor Ubereem är stora starka brottare och Fedor. Jag har Fedor som favorit, men det blir en otroligt intressant match. Ubereem är ett monster i standup och han är ju dessutom bra på marken. Hoppas att Fedor vinner mot Werdum nästa månad så att vi får se denna drömmatch, finns inte en chans att Fedor inte accepterar utmaningenoavsett vad M1 säger. Sämsta möjliga motståndare för Fedor, UFC's brottare tror jag att han klarar av relativt lätt, men en så stark standup-fighter som är så stark blir väldigt tufft för Fedors stil.
Bigfoot såg riktigt stark och bra ut, kommer gå match om titeln snart men vi får vänta på Fedormatchen först. Arlovski såg också bra ut. Strikeforce tungviktare är riktigt bra.
Jacaret slog sig trött i första ronden, han ville desperat avsluta matchen. Han måste fightas smartare i fortsättningen, men han går säkert titelmatch nästa match oavsett vad Shields hittar på.
Roger Gracie vill man inte ha i backmount. Måste säga att jag var impopnerad av Randlemans submissions försvar, det har han tränat på. Tycker randleman var alldeles för feg i sin stående fighting, han slog knappt ett slag i första ronden. Roger Gracie kommer få det svårt mot en fighter som kan hålla det stående och har ok striking.

Roger gjorde det bra, när jag såg honom mot Randleman trodde jag han skulle få det svårt. Han ser väldigt skör ut rent fysiskt men visade att det finns en del styrka i kroppen. Han använde jabben på ett bra sätt, men tyvärr visade inte fighten särskilt mycket eftersom Randleman var oerhört blek. Stämmer ryktet om att han har styfylokocker förresten?

Alistair "Horse meat" Overeem.

Postad bild

Väldigt imponerande match mot rogers, Übereem är verkligen top notch. Hade hellre sett honom mot Lesnar än Fedor faktiskt, för att jag tror han har potensial att vinna över båda två, och jag vill inte se Fedor förlora mot Overeem. ;)

Hehe, detta ständiga snack om hans aas-missbruk... Eftersom tryckande är så extremt utbrett inom de flesta idrotter ser jag ingen anledning att nämna detta konstant eftersom det finns fler som är minst lika goda kålsupare. Kolla bara på Lesnar: http://www.thesmokin...lesnarmug1.html

Killen kommer undan på grund av en teknikalitet. Dom påstod att det var steroider, men Lesnar kommer undan eftersom det var HGH. Ska man döma en kille, ska man döma alla. :) Overeem har väl dessutom aldrig åkt dit?

Håller med om att det skulle vara tråkigt att se Fedor förlora mot Ubereem, men jag tror bannemej det kommer bli så ifall fighten blir av.

Postad 17 May 2010 - 09:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Såg Arlovski bra ut ?

Såg vi verkligen samma fight ? ;)

jag tyckte att Arlovski fick stryk mest hela tiden

Postad 17 May 2010 - 11:17

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Såg Arlovski bra ut ?

Såg vi verkligen samma fight ? ;)

jag tyckte att Arlovski fick stryk mest hela tiden

Han såg bättre ut än senast (inte så svårt) och han det var en relativt jämn match. Scott Coker sa direkt att Arlovski går match snart igen, troligtvis Rogers-Arlovski 2. Arlovski var oväntat försiktig mot Bigfoot, det märktes att det var länge sedan han gick match. Så Arlovski så väl ok ut, bra var väl kanske ett för starkt ord.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 17 May 2010 - 11:19.

Postad 17 May 2010 - 15:36

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Hehe, detta ständiga snack om hans aas-missbruk... Eftersom tryckande är så extremt utbrett inom de flesta idrotter ser jag ingen anledning att nämna detta konstant eftersom det finns fler som är minst lika goda kålsupare. Kolla bara på Lesnar: http://www.thesmokin...lesnarmug1.html

Killen kommer undan på grund av en teknikalitet. Dom påstod att det var steroider, men Lesnar kommer undan eftersom det var HGH. Ska man döma en kille, ska man döma alla. ;) Overeem har väl dessutom aldrig åkt dit?

Håller med om att det skulle vara tråkigt att se Fedor förlora mot Ubereem, men jag tror bannemej det kommer bli så ifall fighten blir av.

Vem har pratat nått om doping?

Postad 17 May 2010 - 15:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Vem har pratat nått om doping?

Jag syftade inte på dig, utan mer i allmäna ordalag eftersom Overeem är ett mål för dubbelmoralen. ;) Men om du känner dig träffad för "Horse Meat" så: :)

Postad 18 May 2010 - 08:42

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Det går ju dock inte att undgå att Overeem ser ut som ett fysiskt monster, shit va muskler den killen har. Sen, dubbelmoral eller ej, tror jag nog doping är vanligt förekommande... Se bara på exempelvis cykelsporten eller alla amerikanska sprinters som helt plötsligt åkte dit etc, varför skulle MMA vara fläckfritt...

Hoppas att Frank Shamrock har rätt att Overeem vs Fedor måste hända, den matchen har potential... =) Annars skulle Brock mot någon av dessa herrar vara spännande (men då pratar vi ju olika organisationer tyvärr)...

Postad 18 May 2010 - 08:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det går ju dock inte att undgå att Overeem ser ut som ett fysiskt monster, shit va muskler den killen har. Sen, dubbelmoral eller ej, tror jag nog doping är vanligt förekommande... Se bara på exempelvis cykelsporten eller alla amerikanska sprinters som helt plötsligt åkte dit etc, varför skulle MMA vara fläckfritt...

Hoppas att Frank Shamrock har rätt att Overeem vs Fedor måste hända, den matchen har potential... =) Annars skulle Brock mot någon av dessa herrar vara spännande (men då pratar vi ju olika organisationer tyvärr)...

Alltså jag kan säga så här, jag är till 100 procent övertygad om att The Reem preppar som en galning. Men det är inte det som är problemet för mig, det som stör mig är att många (nu menar jag inte ordeith!) raljerar över att Overeem är en prepptorsk för att i nästa mening hylla killar som Lesnar, GSP och Wand som absoluuuut inte tar några otillåtna medel. För min del kvittar det att folk trycker eftersom alla (ok inte Roger Gracie :) ) på toppnivån gör det. Jag gillar bara inte att Overeem döms efter andra kriterier än andra.

Jag bryr mig inte om att otillåtna medel förekommer eftersom det ger roligare och mer underhållande fighter. Har du bra "gear" åker du inte fast i testerna, kolla bara BALCO som levererade grejer som inte syntes på testerna förrän en av användarna skvallrade.

Postad 21 May 2010 - 21:08

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Om ni har möjlighet borde ni se Dan Hornbuckles match i Bellator igår kväll, jag älskar sådana brutala submissions där motståndaren är helt låst och inte har en möjlighet att komma loss. Riktigt grym Kimura. Resten av matcherna var helt ok, men inget speciella. Soto-matchen var bra, han är grym. Men hans mamma dog strax före matchen så han var distraherad.

Rampage-Evans är ju snart här, primetime 2 gick härom kvällen och det var ungefär samma sak som första avsnittet. Eller nu när jag tänker på det var det faktiskt exakt samma sak. Men i alla fall blir det en riktigt rolig match, skoj att Rashads son trodde att Rampage skulle vinna.

Dream har en ny gala snart, det är väl nästa helg tror jag. Sakuraba mot en Gracie är ju alltid intressant.

Postad 21 May 2010 - 22:23

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Om ni har möjlighet borde ni se Dan Hornbuckles match i Bellator igår kväll, jag älskar sådana brutala submissions där motståndaren är helt låst och inte har en möjlighet att komma loss. Riktigt grym Kimura.

Ja Kimuran var fin fin, han satt som gjuten :angry:

Postad 22 May 2010 - 09:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Hornbuckle gjorde en riktigt fin insats, Bellator levererar alltid! Nu när dom ska samarbeta med DREAM och Strikeforce tror jag dom kan bli riktigt stora. Det är kul när organisationer samarbetar, jag håller helt klart på dom mot UFC.

Någon som såg Sylvias fight mot Pudz? Ett spektakel är alltid kul. Och Timmy är fan stor alltså, större än vad man tror! Kolla bilden jämfört med Lesnar:

Postad bild

Såg också GSP brottas mot en föredetta NHL-spelare som såg att vara helt ur form. Han vann givetvis :angry:

Postad 26 May 2010 - 21:35

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
På lördag smäller det. ;)

Postad 27 May 2010 - 07:12

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Vilken tror ni tar det (Rashad vs Rampage)? Själv är jag lite kluven...

Jag tycker att Rashad var en tusen gånger bättre tränare än Rampage, så han gjorde ett bättre jobb i coachingen, men han är så jäkla tråkig att se fightas, då är Rampage (oftast) mer publik vänlig... Svårt svårt =)

Är det någon som följer TUF s11? Vilken tippar ni tar hem det? Har vart väldigt mycket skador denna säsong tycker jag..

Postad 27 May 2010 - 07:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Vilken tror ni tar det (Rashad vs Rampage)? Själv är jag lite kluven...

Jag tycker att Rashad var en tusen gånger bättre tränare än Rampage, så han gjorde ett bättre jobb i coachingen, men han är så jäkla tråkig att se fightas, då är Rampage (oftast) mer publik vänlig... Svårt svårt =)

Är det någon som följer TUF s11? Vilken tippar ni tar hem det? Har vart väldigt mycket skador denna säsong tycker jag..

Jag hoppas på Evans eftersom jag ser Jackson som ett bokstavsbarn som gapar och spelar apa för att få lite uppmärksamhet. Har oerhört svårt för sånt faktiskt. Däremot tror jag Jackson vinner, Ibarra uppgraderade hans boxning rejält. Dessutom är han starkare än Evans och har helt ok brottning.

TUF 11, där tror och hoppas jag på Yaeger. Jag tror han kommer vinna det, han har grym fysik och är snabb som fasen. Ser inte vem som ska kunna vara favorit mot honom? Vem tror/hoppas du på själv?

Appropå inget verkar Bisping vara i farten igen. Bisping warns Evans to 'stop talking ****'

Han säger bland annat "If he carries on talking s**t, it could be an early night for Rashad."

Dom orden väger ganska tungt när dom kommer från en kille som är så duktig på att bli knockad, han talar ju minst sagt av egen erfarenhet. Vi minns väl alla vilken underbar knock han bjöd på när han själv hade snackat skit utan att kunna backa upp det?

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Här kommer några filmer också om ni, som jag, vill gotta er lite till:

http://www.youtube.c...h?v=qggqSkDTlA8
http://www.youtube.c...h?v=ZkBjdi1z0eQ

Postad 27 May 2010 - 07:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh....

Fasen va jag njöt av den knocken av Bisping..

Men jag tycker nästan det var lite väl taskigt av Hendo att slå de där sista slaget..

Han viste mycket väl att Bisping var borta

Edit
Hoppas nästan Rampage vinner...
Han är ju då rolig iaf..Ser TUF 10 nu :-)

Men det känns nästan som att Rashad tar det mer seriöst

Redigerat av moparman, 27 May 2010 - 07:37.

Postad 27 May 2010 - 10:21

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

TUF 11, där tror och hoppas jag på Yaeger. Jag tror han kommer vinna det, han har grym fysik och är snabb som fasen. Ser inte vem som ska kunna vara favorit mot honom? Vem tror/hoppas du på själv?

Jag tycker absolut också om Yaeger, hans matcher har hittills vart väldigt intensiva, vilket jag gillar. Tror dessutom att han har god chans då jag inte tycker någon av de andra killarna visat upp en dominant ground and pound, vilket jag gissar är sättet att slå Yaeger, vet ju inte hur han är på marken än då han spöat alla ståendes...

En som jag annars håller på (av någon outgrundlig anledning) är Court Mcgee, han ser inte särskilt imponerande ut i sin stil, men jag gillar killen ändå, ödmjuk slitvarg liksom...

Postad 27 May 2010 - 10:27

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag tycker absolut också om Yaeger, hans matcher har hittills vart väldigt intensiva, vilket jag gillar. Tror dessutom att han har god chans då jag inte tycker någon av de andra killarna visat upp en dominant ground and pound, vilket jag gissar är sättet att slå Yaeger, vet ju inte hur han är på marken än då han spöat alla ståendes...

En som jag annars håller på (av någon outgrundlig anledning) är Court Mcgee, han ser inte särskilt imponerande ut i sin stil, men jag gillar killen ändå, ödmjuk slitvarg liksom...

Yaeger är väldigt svår att ta ner och han visade väl upp en förmåga att ställa sig upp snabbt om han skulle bli nedtagen också? Det baserar jag egentligen bara på fighten mot dvärgen så jag reserverar mig om det skulle visa sig vara helt fel! ;) Court gillar jag också väldigt mycket, tycker han blir bättre för varje fight. Dessutom är han ganska stor och har ett fighterhjärta. Det kan nog räcka långt!

Jag misstänker att det kommer bli jubel om Yaeger mot förmodan skulle åka på stryk, killen är inte överdrivet ödmjuk. ;)

Redigerat av Kamui, 27 May 2010 - 10:27.

Postad 27 May 2010 - 19:45

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Appropå inget verkar Bisping vara i farten igen. Bisping warns Evans to 'stop talking ****'

Han säger bland annat "If he carries on talking s**t, it could be an early night for Rashad."

Dom orden väger ganska tungt när dom kommer från en kille som är så duktig på att bli knockad, han talar ju minst sagt av egen erfarenhet. Vi minns väl alla vilken underbar knock han bjöd på när han själv hade snackat skit utan att kunna backa upp det?

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Nu var du inte snäll :)

Postad 27 May 2010 - 19:50

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Grismunnen Ortiz bangar troligen fighten mot Liddell, skyller på nacken att den behöver opereras,,,, :)

Postad 27 May 2010 - 19:53

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
TUF11, klart bäst är att se hur jäkla sugen Chuck är på att få klubba Tito "smalt mellan ögonen" Ortiz..
Titos protester i Ep 9 var nästan skrattretande, hur kan man INTE ha sett den "grejen"????

Hoppas även jag på Rashad, har aldrig varit ett stort fan av A-Team snubben (när släpps filmen för övrigt??)
Rashad är rätt allround, snabba händer och en bra brottare...matchen mot Machida var inte riktigt den Rashad man tidigare skådat dock..

Grismunnen Ortiz bangar troligen fighten mot Liddell, skyller på nacken att den behöver opereras,,,, :D

Ja det är väl redan officiellt.... Chuck blev inte så lite arg :)

Postad 27 May 2010 - 20:38

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Yaeger hoppas jag går till final, han är underhållande, helt klart... och han den där killen med "Nick Diaz skägget", kommer inte ihåg namnet på honom. :)

Och på lördag så vill jag se rampage vinna med en "Ricardo Arona slam!"

http://www.youtube.c...h?v=EOJAj-Zbu9c

Postad bild

Redigerat av Unregistered8147b14e, 27 May 2010 - 20:41.

Postad 27 May 2010 - 23:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Grymt :-)

Häng me in på www.mmaforum.se chatten under galan om ni inte redan brukar hänga där..

Var där första gången förra galan..
Vi var rätt många....Grym stämmning när Shogun vann :)

Postad 28 May 2010 - 07:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Grismunnen Ortiz bangar troligen fighten mot Liddell, skyller på nacken att den behöver opereras,,,, ;)

TUF11, klart bäst är att se hur jäkla sugen Chuck är på att få klubba Tito "smalt mellan ögonen" Ortiz..
Titos protester i Ep 9 var nästan skrattretande, hur kan man INTE ha sett den "grejen"????

Hoppas även jag på Rashad, har aldrig varit ett stort fan av A-Team snubben (när släpps filmen för övrigt??)
Rashad är rätt allround, snabba händer och en bra brottare...matchen mot Machida var inte riktigt den Rashad man tidigare skådat dock..

Ja det är väl redan officiellt.... Chuck blev inte så lite arg :)

Fasen vad folk håller på Chucken! Jag har alltid gillat Ortiz och hoppas han vinner. Tyvärr för honom så är väl Liddells stil rena motgiftet mot Titos... Det är jämnare nuförtiden tror jag, hade det varit Prime-Chuck mot Prime-Tito så vinner ju Chuck 9/10 möten. Nu tror jag på 60/40 till Liddells fördel.

A-Team släpps 11 juni i USA.. :D

Grymt :-)

Häng me in på www.mmaforum.se chatten under galan om ni inte redan brukar hänga där..

Var där första gången förra galan..
Vi var rätt många....Grym stämmning när Shogun vann ;)

Jag är ingen nattuggla, sover helst på natten och ser galan i hd på söndag eftermiddag/kväll. :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.