Untethered jailbreak finns nu för 4.2.1: Greenp0ison. Men det är rekommenderat att vänta tills alla buggar är fixade.
Var kan man läsa om de kända buggarna osv? Sidan du länkar ju till går ju bara till någon hemsida där man laddar ner en fil...
40 relaterade trådar
Postad 04 februari 2011 - 16:11
Var kan man läsa om de kända buggarna osv? Sidan du länkar ju till går ju bara till någon hemsida där man laddar ner en fil... Postad 05 februari 2011 - 00:08 Postad 06 februari 2011 - 11:13
Hittade inga artiklar om buggar som påföljd av jailbreaken, men däremot en del som har haft svårt att få telefonen jailbreakad. En följd fråga, går i tankarna om att jailbreaka min iPhone 4 för att få tillgång till mywifi. Jag har en iPad med bara Wifi.. det har uppståt en del situationer där jag skulle ha behövt internet men inte haft tillgång till det då min iPad endast stöder wifi och inte 3g. Så having said that, är programmet mywifi tillräckligt bra/stabilt för att man ska jailbreaka sin telefon? Eller finns det några andra alternativ? Drar programmet mer batteri än vad andra app med internet funktioner gör noramllt? Tackar på förhand för alla svar. Redigerat av Unregistered1232, 06 februari 2011 - 11:14. Postad 06 februari 2011 - 12:08 ![]() har verkligen saknat appar som whoiscalling, sbsettings, weather elements mf ![]() notera att det är ett jailbreak och inte unlock. är din telefon låst till annan operatör än den du använder nu så är det inte lika roligt ännu ![]() Postad 06 februari 2011 - 21:34 Jag jailbreaka min Iphone 4 med greenpois0n RC5 och allt gick som det skulle. Men det står en massa snack om buggar osv så därför undrar jag bara om man ska jailbreaka om den sen när de släpper RC6 ( de jobbar på de just nu ) eller det är bara själva installationen som det finns buggar i eller är det cydia de finns i och försvinner bara med att köra om med ett uppdaterat jailbreak? Postad 07 februari 2011 - 01:18
Om MyWi är enda orsaken till du vill jailbreaka så rekommenderar jag att du istället väntar på att Apple släpper 4.2.6 elller 4.3 som med stor sannolikhet kommer ha den funktionen inbyggt i iOS. Postad 07 februari 2011 - 14:21 Ska nog vänta med att jailbreaka. Postad 07 februari 2011 - 15:51 Postad 08 februari 2011 - 15:02 När telefonen är jailbreakad, använder jag iTunes som vanligt, eller? Postad 02 mars 2011 - 18:25 Postad 02 mars 2011 - 23:33 Postad 03 mars 2011 - 16:06 Läste iaf lite mer igår och det får nog bli GreenPois0n då de verkar vara det bästa om jag fattat rätt. En annan fråga, innan man JB så kör man ju en säkerhetskopia på luren och undrar då ifall alla kontakter å allt sånt sparas då me? Mitt liv skulle rasa om mina kontakter försvann hehe. Vet att det finns program för de där men verkar så j*vla krångligt att fixa?! Postad 09 mars 2011 - 00:10 Körde greenp0ison på min iPad 4.2.1 och visst det funkade kanon. Jailbreak var det enklaste man kunde tänka sig... att jag inte vågat göra det tidigare. När jag gick in i Cydia och skulle testa apparna som visas här. Så visade det sig att de flesta kostade pengar. Det var jag inte alls beredd på när man jailbreakat telefonen. Blev helt förvånad. Dessutom var ju vissa "småsaker" på tok för dyra för att köpa. Lite dubbelmoral tycker jag nog när allt man annars hör är hur snikna och pengakå*a Apple är... ![]() Vad skall man nu ha jailbreaken till ![]() Postad 10 mars 2011 - 00:13 Bakom varje applikation/modifiering/tillägg finns en utvecklare, och självklart vill denna utvecklare många ggr ha betalt för sina nedlagda timmar. Exakt samma princip som i Apple App Store alltså. Det enda jailbreak gör är att låta iOS köra osignerad kod, dvs. sånt som Apple inte godkänt. Och att kalla Apple för snikna och pengakåta förstår jag verkligen inte... Är 7-38kr (i de flesta fall) för en applikation för dyrt menar du? Postad 10 mars 2011 - 21:24 Tillbaka till ämnet. Läste en artikel att det var några i tyskland som hackade iPhonen på 5-6min. De behövde jailbreaka telefonen först och sedan via SSH kunde man rensa och ta all info från telefonen som man behövde. De stod dock att telefonen måste finnas fysisk hos hackaren.. men jag antar att det gäller för jailbreaket.. om telefonen är redan jailbreakad så kanske man kan köra in någon kod remote. För det var väl en artikel förut att vissa cydia apps samlade på sig info om anv. telefon utan att anv visste om det. Ingen skadlig info utan mer för utveckling/marknadsförings syfte men.. att sånt sker utan vetskap är ju skrämmande. Neä asså efter all det senaste om virus på android market och hur t.ex LG optimus 2x levereras med ett virusprogram och allt det där så håller jag mig nog borta från jailbreak, och visst uppskattar man lite nu att Apple iOS inte är lika öppet. Postad 11 mars 2011 - 01:02 Angående SSH-inbrott i iPhone: Det kräver först och främst att man jailbreakat, men ännu viktigare att man installerat SSH på den och INTE bytt det ursprungliga lösenordet (alpine). Har förresten idag jailbreakat och installerat Xbmc och Plex Client på den. Enkelt, smidigt och kraftfullt. Kan skriva en förenklad steg-för-steg-guide om någon som är lite lat är intresserad! Postad 11 mars 2011 - 10:48
Du har nog helt enkelt missuppfattat hela grejen med jailbreak, att allting skulle vara gratis förstår jag inte var du fått ifrån, det är väl självklart att utvecklare vill ha lite betalt för sina applikationer vare sig apparna är godkända av Apple eller inte. Och det är ju inga stora pengar det handlar om direkt heller. Och sen din fråga om att det skulle vara osäkert att lämna ut uppgifter till Cydia så kan du ju i de flesta fall handla via Paypal så det är ju inte frågan om att lämna ut kontonummer direkt. Jag har handlat flera gånger i Cydia och aldrig stött på eller hört om några problem med dessa betalningar. Postad 12 mars 2011 - 13:27 Det är nog bara något jag fått om bakfoten då. Jag jömförde och trodde väl det var lite som andra "hackade" saker. Xbox 1, NDS, PSP, X360, Ps2 osv... där tar ingen betalt för att göra enastående och fantastiska hacks, teaks och program (med något undantag)... Misstog mig bara på den biten antar jag ![]() Det fanns ju iofs några riktiga bra saker i Cydia som var VÄL VÄRT de pengarna de begärde för det, så jag är inte den som är den. Blev bara lite förvånad eftersom jag inte sett att det skulle kosta någonting, någonstans. Postad 15 mars 2011 - 19:52 Jag är en väldigt "pillig" person som trixar med Android för fullt just nu, så att mixtra med luren är inget problem för mig Men en sak undrar jag. Fungerar appstore alls med JB? Postad 15 mars 2011 - 23:16 Postad 18 mars 2011 - 17:23 ![]() Postad 24 mars 2011 - 20:05 ![]() Celeste bluetooth file sharing och finns givetvis bara på cydia för JB iphones. Har dock hittat ett litet problem, har ej lyckats använda mitt bluetooth headset när programmet är installerat. Redigerat av madness74, 25 mars 2011 - 20:25. Postad 31 mars 2011 - 20:11 Jag har en hel del frågor om jailbreak av Apple Tv 2 gen. 1. Jag har senaste uppdateringen av iOS så jag antar att jag måste vänta med att jailbreaka till det kommer en vettig untetherd? 2. Jag ska till 99% använda min Apple Tv till att titta på film med. Jag skulle därför vilja ha XBMC installerat. Kommer detta program då automatiskt ladda ner movie posters, kort summering om vad filmen handlar om, covers etc? 3. Funkar Apple Tv bra/som vanligt efter jailbreak? 4. Är det mycket pill med att få XBMC att funkar bra? 5. Vad är egentligen nackdelarna med att jailbreaka? 6. Kan jag göra en "mega undo" efter jailbreak så att den blir "box fresh" igen? Om ja - hur? 7. Är det svårt att jailbreaka? Man är ju inte purungoch down with the kids längre, med all programmering och sånt. 8. När(om...) jag lyckas få igång XBMC på min Apple Tv, var på datorn ska jag då ha filmerna för att Apple Tv ska hitta dem? Tack på förhand. Redigerat av Nirre99, 31 mars 2011 - 20:15. Postad 04 april 2011 - 12:26 Har testat den men jag får inte cydia eller safari att fungera efter jailbreak. Nu har jag nedgraderat igen till 4.2.1 och tänkte bara varna andra tills att det finns ute en officel version ute.... Mvh Mathzon Postad 04 april 2011 - 18:47
Hej har jallat min lur 4.3.1 iPhone 4 utan problem !!! //A.. Postad 04 april 2011 - 21:56
Postad 05 april 2011 - 13:13 Idag såg jag att jag hade förlorat alla mina kontakter. Försökte att återställa telefonen med en gammal säkerhetskopia, men icke. Inga kontakter alls ![]() ska återställNästa steg blir väl att jag a telefonen helt med det senaste firmwaren via itunes och hoppas på att jag kan få tillbaka alla kontakter då. Sen blir det en ny försök att jailbreaka 4.3.1 och hoppas att alla kontakter finns kvar då. Postad 01 november 2011 - 21:40 Valde att posta mitt ämne här, då jag märkte att min 3GS 32gb betedde sig konstigt efter att jag jailbreakat den. Fungerade bra några månader, men har för mig att den började strula efter att jag uppdaterat den och jailbreakat den igen. Hur som helst.. Det som inte funkar för mig är:
Har uppdaterat til IOS 5, och nu kör jag utan jailbreak. Men den funkar inte bättre för det. Nya iMessage funkar inte heller för mig. Kan varken skicka eller ta emot meddelanden. Någon som har någon fundering? Som sagt ingen skillnad efter omformatering. Tack på förhand! Postad 24 november 2011 - 21:30 Postad 28 november 2011 - 15:15 Postad 29 november 2011 - 09:35
Nej Postad 30 november 2011 - 10:44 Redigerat av Unregistereddc471864, 30 november 2011 - 10:44. Postad 07 december 2011 - 13:14
Jag puffar lite för Nirre99's inlägg här. Tycker att de flesta frågorna är intressanta och jag själv skulle gärna vilja veta svaren på frågorna. Vore tacksam om någon kunde reda ut detta för oss som vill ha full funktionalitet men som inte riktigt vet hur man kommer dit. /johnnyr Postad 07 december 2011 - 13:51 Postad 09 december 2011 - 22:40 ![]() http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kp_Mz6rs9fc#! Postad 27 december 2011 - 19:16
Untherered iOS 5.0.1 jailbreak är nu släppt för enheter med A4 chipet. Guide finns här:
Postad 29 december 2011 - 06:26 Har provat att bota om, har även kört redsnow igen utan framgång :-) Ska nu prova med att göra en återställning för att sen köra om Jailbreaket. ;-) Om någon har något tips så skriv gärna. Postad 29 december 2011 - 17:23 Vet att många hade problem igår med att uppdatera Cydia, jag kunde själv inte ladda hem några paket från mina repos men idag funkar det bra och har fått hem det mesta. Har du testat även idag? Postad 02 januari 2012 - 10:47 Har funkat hur bra som helst hittills. Väldigt mkt roligare telefon nu!! Postad 18 januari 2012 - 19:40 Postad 21 januari 2012 - 15:31 Jag jailbreakade för många år sedan en gammal iPod Touch och hade under den tiden koll på det mesta. Nu är det många år sen sist och jag sitter väl lite i valet och kvalet huruvida det är nödvändigt att jailbreaka telefonen eller inte. Har ett gäng frågor, som säkerligen Google skulle kunna hjälpa mig med. Dessa frågor har dock lite olika karaktär på innehållet varav jag väljer att posta frågorna här hos de erfarna. Sitter på en iPhone 4S som ännu inte är uppackad, märkligt jag vet. Har kikat runt på diverse youtube-filmer och funnit en hel del trevliga tweaks som då såklart endast är tillgängliga genom Cydia. Då jag kommer från Android vill jag självfallet ta del av dessa. Men... 1. En hel del hemsidor varnade och informerade de som ville jailbreaka sin iPryl att uppdatera till iOS 5.0.1, just av den enkla anledningen att jailbreaket skulle komma till denna version först. Andra sidor påpekade just det motsatta, stanna på iOS 5.0. Precis som trådskaparen skriver så har vi nu fått det svart på vitt, jailbreak har släppts för både iOS 5.0 och 5.0.1. Dock är det som tidigare påpekats, smartast att stanna på iOS 5.0 om man har för avsikt att låsa upp telefonen senare. Min fråga är dock den ifall det nu är smartast att uppdatera till iOS 5.0.1 (då jag ej har någon nytta av att låsa upp mobilen) för att bli kvitt batteriproblemen? Detta bör i såna fall göras snabbt, innan uppdatering till 5.1 börjar rulla ut. Så vad säger de erfarna? Ska man uppdatera till 5.0.1, blir man kvitt batteriproblemen eller var det endast "lova tungt och hålla tunt"? Så vad bör man göra, stanna eller uppdatera, för- kontra nackdelar? 2. Påverkas batteritiden i en negativ riktning om man jailbreakar? Jag förstår att diverse tweaks, animerade bakgrunder etc såklart kommer suga ut mer av batteriet, men ponera att jag jailbreakar och sen låter bli att installera något från Cydia (idiotiskt, jag vet), kan man då fortfarande märka/se någon tendens till att batteriet försämras? 3. Kan jailbreak innebär att microfrysningar, lagg eller att annan typ av störning av operativet förekommer? Anledningen till att jag nu hoppar på iPhone-tåget är av den enkla att uppleva den smoothness som iOS faktiskt levererar. Om jailbreak inkräktar på denna punkt får jag nog avstå de roliga funktioner som ett jailbreak medför. Användarupplevelsen i form av mjukhet går före där för mig. 4. Sista frågan, om jag nu jailbreakar, finns då möjligheten att gå tillbaka till en "ren" telefon eller är man mer eller mindre körd? På Android kan man återställa sin telefon på nolltid, fungerar det på samma sätt med iOS och iPhone? Alltså, om jag nu inte blir nöjd med jailbreaket, kan jag då blåsa rent allt och sen exempelvis installera iOS 5.1 när det väl anländer? Tack så hemskt mycket till er som har orken att läsa igenom inlägget och dessutom svara på dessa "dumma" frågor! Med vänlig hälsning, Daniel Postad 22 januari 2012 - 08:35 1. Man skall stanna på 5.0 om man vill låsa upp tlfnen om man vill bevara Baseband och låsa upp tlfnen med Ultrasn0w. Som innebär att man kan byta operatör. 2. Jag har aldrig upplevt att batteritiden försämras utav just bara jailbreak. 3. Microfrysningar kan man uppleva med saker ifrån Cydia om dom inte alltid är optimerade för iOS 5. Men det står oftas en info ruta vilken version paketet är gjort för och testat på. 4. Är bara att köra en Restore ifrån Itunes. Men då Apple väljer att inte signa iOS 5.0 längre utan bara iOS 5.0.1. För på iOS 4 så kunde man nedgradera tlfnen till tidigare version igenom att lägga till ett Cydia ip i host filen på datorn. Så kunde man via Itunes nedgradera till en tidigare version. Men man skall alltid passa sig att uppgradera eller nedgradera om man är beroende av Ultrasn0w. Mvh Mattias Postad 23 januari 2012 - 13:33 ![]() Någon som vet vad som brukar kunna ställa till det? Gissar på sbs ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |