![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 28 juni 2010 - 13:13
Redigerat av MKarlsson74, 28 juni 2010 - 13:14.
Postad 28 juni 2010 - 14:00

Något som jag behöver tänka på inför köpet ?
några speciella fallgropar som ni varit med om ?! eller är det bara att beställa och betalar man vid leverans eller i förväg ?!
Postad 28 juni 2010 - 14:13
Du betalar för produkten och frakten i förväg, antingen via PayPal eller via banköverföring.Nu är jag väldigt nör att beställa!!!
![]()
några speciella fallgropar som ni varit med om ?! eller är det bara att beställa och betalar man vid leverans eller i förväg ?!
Sedan får du betala tull och moms till FedEx innan de levererar hem till dig.
Postad 28 juni 2010 - 14:27
sale prices are only valid until July 15th."
Så jag antar att det inte är någon jättebrådska

Postad 28 juni 2010 - 14:29
Nu är jag väldigt nör att beställa!!!
![]()
Det beror på hur ärlig du och dom är. Det går alltid att skriva ner värdet på paketet t ex.

Postad 28 juni 2010 - 16:05
Postad 28 juni 2010 - 17:24
men då får man väl inte heller försäkring på hela beloppet och det kanske man vill ha när det är tung elekronik som ska skickar över halva jordklotet? Kan ju bli dyrt om budet tappar paketet i backen...
Ja, det är alltid en avvägning vad som är bäst.
Postad 28 juni 2010 - 20:25
Man tar bort frakten helt enkelt men frågan om det går att göra det nu när det är förstört av andra annars så är det mera en regel att göra så men kan man få ett annat frakt bolag så går det nog att ta bort frakten.men då får man väl inte heller försäkring på hela beloppet och det kanske man vill ha när det är tung elekronik som ska skickar över halva jordklotet? Kan ju bli dyrt om budet tappar paketet i backen...
Postad 28 juni 2010 - 22:56
Postad 29 juni 2010 - 03:48
För massa år sedan köpte jag laserdisc spelare från Hong kong. Då la man på 25% moms och 20 % tullavgift!!
Är det inte fortfarande 25% moms vid import?
Postad 29 juni 2010 - 04:36
Märks att du inte har importerat några större mängder gods från andra länderFör massa år sedan köpte jag laserdisc spelare från Hong kong. Då la man på 25% moms och 20 % tullavgift!!
Varför betala moms och tull på frakten det räcker med varu värdet .
Postad 29 juni 2010 - 10:20
Du betalar för produkten och frakten i förväg, antingen via PayPal eller via banköverföring.
Sedan får du betala tull och moms till FedEx innan de levererar hem till dig.
ok, men hur vet man när man ska betala till FedEx då ?
får man typ ett matil med information om hur mycket moms och tull det blev och vart man ska sätta in pengar för att få produkten hemskickad till sig, eller ?!
Har typ alldrig köpt något från utlandet så jag är Uber Novis på detta och känner mig ganska osäker...

Postad 29 juni 2010 - 10:45
(krångligare uträkning: först svensk moms på pris+ frakt. sedan tull 2 procent på den uträknaden momsen + pris + frakt.)
Är dock nyfiken på vad tansportförsäkringen går på eller om den inkluderas i fraktaavgiften. Antar att det är FedEx som är enda vettiga alternativet i brist på kunskap.
Alla avgifter skall betalas i samband med att man hämtar ut/paketet körs ut. Sen vad som gäller med utländska tullar om det blir påslag från t ex kinesisk tull vet jag ej. Enlighten me!
vad får du 20 procent tull ifrån? Eller var det något extra som tillfördes i Hong Kong?För massa år sedan köpte jag laserdisc spelare från Hong kong. Då la man på 25% moms och 20 % tullavgift!!
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 29 juni 2010 - 10:46.
Postad 29 juni 2010 - 11:30
de var väll förmodligen 20% tull på varor för 15-20 år sedan?vad får du 20 procent tull ifrån? Eller var det något extra som tillfördes i Hong Kong?
Postad 29 juni 2010 - 11:37
När ditt paket är skickat så kommer du kunna följa var det finns i världen med ett tracking-nummer som du får av Emotiva.ok, men hur vet man när man ska betala till FedEx då ?
får man typ ett matil med information om hur mycket moms och tull det blev och vart man ska sätta in pengar för att få produkten hemskickad till sig, eller ?!
Har typ alldrig köpt något från utlandet så jag är Uber Novis på detta och känner mig ganska osäker...![]()
Sen när paketet börjar närma sig Sverige / har kommit till Sverige så kan du ringa till FedEx i Sverige och fråga var du skall betala tull+moms, enklast kan du göra det med dit VISA direkt över telefon.
Frakten inkluderar utkörning hem till dig, så det behöver du inte betala för fler gånger.
Det står flera gånger i den här tråden

Postad 29 juni 2010 - 11:41
Jag hade för mig att den inte kommer att upgraderas till 1.4?Någon som sett ett datum då UMC-1 uppgraderas till HDMI 1.4 ?

[EDIT]
Jag hade fel!
Emotiva har visst sagt att den skall kunna upgraderas, men inte släppt några detaljer om hur eller när.
[/EDIT]
Redigerat av HakanBerg, 29 juni 2010 - 11:43.
Postad 29 juni 2010 - 11:42
vad får du 20 procent tull ifrån? Eller var det något extra som tillfördes i Hong Kong?
Vet inte vad det var, tror det gick som någon skum industrilaser. Det jag minns var att dom ville ha ca 45% av paketets värde när den tullades. Detta var 2002.
Postad 29 juni 2010 - 19:08

Postad 29 juni 2010 - 20:17
Jag tror inte att det räcker att betala moms på varuvärdet... Tull betalar du på varuvärdet men momsen är på varuvärdet + frakten.Märks att du inte har importerat några större mängder gods från andra länder
Varför betala moms och tull på frakten det räcker med varu värdet .
Postad 30 juni 2010 - 07:50
Postad 30 juni 2010 - 07:55
När ditt paket är skickat så kommer du kunna följa var det finns i världen med ett tracking-nummer som du får av Emotiva.
Sen när paketet börjar närma sig Sverige / har kommit till Sverige så kan du ringa till FedEx i Sverige och fråga var du skall betala tull+moms, enklast kan du göra det med dit VISA direkt över telefon.
Frakten inkluderar utkörning hem till dig, så det behöver du inte betala för fler gånger.
Det står flera gånger i den här tråden
Ok, bra bra då känner jag mig redo att beställa

Så man får alltså kontakte FedEx själv när man ser att paketet kommit till sverige, annars blir paketet liggandes...
Så där nu har hjulen satts i rullning fick nyss ett FedEx Shipment Notification
Men , så man blir informerat av FedEx om att paketet kommit i alla fall.. ?!
Edit: Blir det DHL som kör hem paketet eller ?
Då måste man ju vara hemma när paketet ska komma, fan va jobbigt...

Postad 30 juni 2010 - 09:32
Såg nåra inlägg på Emotiva Lounge att folk med relativt tröga högtalare inte märkte någon skillnad mellan XPA-2 och 3. Detta i kombo med att det kan va nice att ha lite extra kräm till centern gjorde att jag slog till på 3an för att spara nåra tusenlappar jmf mot 2an.
Satte jobbet som leveransadress, slipper man bekymra sig om att passa tid hemma.
Redigerat av bran, 30 juni 2010 - 09:33.
Postad 30 juni 2010 - 10:04
Postad 30 juni 2010 - 10:30
Nja, de försöker ju såklart att köra ut paketet till dig, men i så fall tror jag att du måste betala tull och sådant på plats.Ok, bra bra då känner jag mig redo att beställa
![]()
Så man får alltså kontakte FedEx själv när man ser att paketet kommit till sverige, annars blir paketet liggandes...
Det är ju det som du använder för att hålla koll på var ditt paket befinner sig.Men , så man blir informerat av FedEx om att paketet kommit i alla fall.. ?!
Det borde väl vara FedEx som kör ut det, inte DHL?Edit: Blir det DHL som kör hem paketet eller ?
Då måste man ju vara hemma när paketet ska komma, fan va jobbigt...
Postad 01 juli 2010 - 16:59

Spännande, spännande!
Postad 02 juli 2010 - 05:30

Snart landar min UMC-1 utanför dörren.
Postad 02 juli 2010 - 14:53
Det beror på hur ärlig du och dom är. Det går alltid att skriva ner värdet på paketet t ex.
Emotiva skriver inte ner värdet. De anger fullt pris. Delivs för försäkringens skull men även ett krav från bl.a. Fedex att korrekt värde ska anges då det är Fedex som klarerar paketet i tullen.
Det du ska tänka på bl.a. är olika växelkurser för olika dagar beroende på när de olika transaktionerna bokförs. Din kortutställare kanske även tar en avgift vid köp i utländskvaluta. I Sverige är det 4 % tull och 25 % moms och det beräknas på det totala värdet (vara+frakt). PayPal avgiften bjusade Emotiva på. Vid banköverföring kan det bli andra kostnader har inte änvänt det de senaste 6-7 åren så jag vet inte hur det ser ut idag.
Postad 02 juli 2010 - 18:17
Postad 02 juli 2010 - 18:22
Var istället glad att du/ni som gnöller över frakt och moms hela tiden i denna trådenfrakten står för 25% av min totala ordersumma.
att ni kan handla direkt från Emotiva.
Hade det funnits en distributör i europa och sverige så hade ni kunnat lägga på 100%
Postad 02 juli 2010 - 23:41

aja, ett XPA-2 blir det som sagt, när dom nu får in nya på lager, denna kommer att få driva topparna (i16s) och sedan så blev det så att jag även beställde ett Behringer EP4000 till att driva modulerna med. Ska utföra en fläktmodd och ställa upp biasströmmen lite bara så att den dels går tystare och dessutom disstar än mindre. detta billiga Pa steg är faktisk ett ritkigt bra steg på många sätt. Har dock lite problem i diskantområdet av vad jag fatta det som. Men till moduler så är det "topp notch" !

Det blir bra, 2x300w @ 8ohm / 2x500w @ 4ohm till topparna och 2x700w @ 8ohm till modulerna (2x1400w och 2x2000w vid 4 ohm 2 ohm med..

Då ska grejerna fan röra på sig, steget till modulerna är ju sjukt överdimensionerat... men det gör inget, kan man ju hänga på en del "skit" om man skulle vilja och bara att köra !
spännande, nu är det bara att vänta på leverans av Behringer steget då, Emotiva'n kommer nog dröja längre tyvärr... undrar när dom får den i lager igen och an skicka den till mig...?!

Postad 04 juli 2010 - 10:12
Postad 04 juli 2010 - 10:47
Redigerat av Audio One, 04 juli 2010 - 21:11.
Postad 04 juli 2010 - 17:45
Hur är det med nätkontakt, det ser ut som att nätbrunnen i XPA-3 bara har 2 stift? Byter man ut den eller köper man en kabel med endast 2 hål (istället för 3 som vi har)? Var får man tag på en sån isf? Tänkte köra med Supra LoRad som jag redan har.
Kör med en vanlig nätkabel

Funkar alldeles utmärkt att köra en kabel med 3 med! Kommer inte riktigt i håg men min Pioneer reciver har 2 stift med så kallat flyttande jord, har för mig att nätkablen jag fick med hade bara 2 hål i apparat änden. Men som sagt ska inte vara någea som helt problem ned 3!
+1
Postad 04 juli 2010 - 18:33
Jag har som sagt inte kunnat beställa än (då dom är slut i lager) utan bara bokat.
Postad 04 juli 2010 - 18:35
Hoppas att dom skickar 230v versionen till mig bara, måste man inte säga det till dom ?!
Jag har som sagt inte kunnat beställa än (då dom är slut i lager) utan bara bokat.
Känner den inte av det själv?
Postad 04 juli 2010 - 18:49
Hoppas att dom skickar 230v versionen till mig bara, måste man inte säga det till dom ?!
De är både 110/230vKänner den inte av det själv?
så det är inget man behöver fundera på
Redigerat av cedergren, 04 juli 2010 - 18:49.
Postad 04 juli 2010 - 19:02

stod på deras hemsida att steget är kompatibelt med 110/230v och då antagligen via switch.
Postad 04 juli 2010 - 19:06
Steget känner automatiskt av vilken volt du har, bak finns 2dioder som visar antingen 110v eller 230v. Så ingen switch eller knapp behövs pillas på. Bara i med sladden och kör

Postad 04 juli 2010 - 19:31
Jag köer med deras "bättre" högtalarkablar och de är kvalitetsmässigt hur bra som helstVad tror ni om deras kablar? Signal och högtalarkabel
Så det är bara att köpa
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar