Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinyltillbehör

4965 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DP-47F (Skivspelare) 1 8 (4) Inga priser
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2 (Stereoförsteg) 0 (0) Inga priser

Postad 28 augusti 2010 - 11:47

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Jag har ett Thorens rengöringskit att sälja om nån behöver, Snygg träask och allt!

Postad 28 augusti 2010 - 13:33

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Trevlig vinyl som inhandlades idag. Riktigt klassiskt läckert skivomslag dessutom.

Kan varmt rekommenderas om ni gillar lite 70-tals influerad Black Sabbath doftande musik!

Postad bild

Kan provlyssnas på Myspace: http://www.myspace.com/thesword

Postad 28 augusti 2010 - 13:51

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Trevlig vinyl som inhandlades idag. Riktigt klassiskt läckert skivomslag dessutom.

Kan varmt rekommenderas om ni gillar lite 70-tals influerad Black Sabbath doftande musik!

Intressant. Gitarrspelet är oerhört Sabbathinspirerat. 3 Album finns att hitta på Spotify (Warp Riders, Age of Winters och Gods of the Earth)

Redigerat av tomano58, 28 augusti 2010 - 13:51.

Postad 28 augusti 2010 - 13:59

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2 307 inlägg
  • 0
The sword är ett fantastiskt band!

Postad 28 augusti 2010 - 14:37

Bjrn
  • Bjrn
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Slog till på planar 3'an idag, fick ett lite bättre pris än tidigare.

Så nu har man tagit första steget in i vinylens härliga värld :)

Postad 28 augusti 2010 - 15:01

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1 813 inlägg
  • 0
Bra val, Bjrn! Välkommen till den svarta sidan.

Postad 28 augusti 2010 - 16:43

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Göteborgare o ni som bor i närheten. En Rega P2 för 200:- på blocket!

http://www.blocket.s...GA_29223848.htm

Postad 28 augusti 2010 - 21:58

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Så nu har man tagit första steget in i vinylens härliga värld ;)

Bra jobbat! Välkommen til P3 klubben! :)

Postad 29 augusti 2010 - 18:42

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Så nu har man tagit första steget in i vinylens härliga värld ;)

Grattis till skivspelaren mannen.

Jag gissar att vi alla får se fina bilder nu?

Jag har kommit till rätta med min spelare och puppan låter inte skirt längre, det kanske bara var lite skräp på nålen eller så var det en skiva som var mer nött. Jag håller i mina slantar ett tag till för att se hur ekonomin ser ut i höst, sedan får vi se vad som händer på vinylfronten.

:)

Postad 29 augusti 2010 - 19:09

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1 813 inlägg
  • 0
I fredags var jag riktigt bedrövad. Det mesta lät skit. Anade dock
att det hade med min förkylning att göra. Har vart med om det
förr att förkylningar kan spöka till hörseln.

På lördagen insåg jag till min fasa att jag dessutom spelat tokhögt.
Det kunde ha slutat illa.

Senare på lördagkvällen sänkte jag armen lite + gav subben lite mer
gain. Och hörseln verkade bättre. Nu är jag lugn igen. Trodde ett
tag att nånting var trasigt. Det var det, men det var underteckanad
som inte var riktigt hel. :)

Postad 29 augusti 2010 - 19:21

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Att hålla koll på öronvaxet är en billig uppgradering :) Nu väntar jag bara på Onsdag då min nya förstärkare kommer, Bärhjälp är fixat!

Postad 29 augusti 2010 - 19:26

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Så nu har man tagit första steget in i vinylens härliga värld :)

Grattis! Då är det bara att börja jaga plattor.

Postad 30 augusti 2010 - 10:11

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2 307 inlägg
  • 0

För Sikkfisk (och er andra). Missa inte nya H&M (9/10). Man uppmärksammar Roky Erickson(!) med en artikel.

Så.. fick mitt ex av tidningen idag. Kul som sagt att Roky uppmärksammas. Men på fel sätt!
Varför inte skriva mer om hans fantastiska musik? Samma fokus som det alltid är tyvärr, handlar ju nästan uteslutande om allt tragiska.
Hoppas att ni kollar upp hans musik iaf. Otroligt bra!

Postad 30 augusti 2010 - 11:41

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Så.. fick mitt ex av tidningen idag. Kul som sagt att Roky uppmärksammas. Men på fel sätt!
Varför inte skriva mer om hans fantastiska musik? Samma fokus som det alltid är tyvärr, handlar ju nästan uteslutande om allt tragiska.
Hoppas att ni kollar upp hans musik iaf. Otroligt bra!

Jo, det var i stort bara om hans problem och inte mycket om musiken. Har lyssnat en del på Spotify och gillar det jag hört.

Om man råkar snubbla över något i begbutikerna, vilka album rekommenderar du och är det något album man skall akta sig för (smaken är ju olika men ändå...)?

Redigerat av tomano58, 30 augusti 2010 - 12:59.

Postad 30 augusti 2010 - 17:33

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2 307 inlägg
  • 0

Jo, det var i stort bara om hans problem och inte mycket om musiken. Har lyssnat en del på Spotify och gillar det jag hört.

Om man råkar snubbla över något i begbutikerna, vilka album rekommenderar du och är det något album man skall akta sig för (smaken är ju olika men ändå...)?

Börja med att kolla in albumen:
Evil one
Gremlings have pictures
Dont slander me
Casting the runes (live platta ihop med explosives som är helt fantastisk)

Det mesta med Roky är tokbra enligt mig men vissa plattor är "svåra".
Hoppas du hittar något som faller dig i smaken. Och du har väll inte missat mitt fotoalbum med Roky-plattor?

Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 30 augusti 2010 - 17:35.

Postad 30 augusti 2010 - 18:06

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Börja med att kolla in albumen:
Evil one
Gremlings have pictures
Dont slander me
Casting the runes (live platta ihop med explosives som är helt fantastisk)

Det mesta med Roky är tokbra enligt mig men vissa plattor är "svåra".
Hoppas du hittar något som faller dig i smaken. Och du har väll inte missat mitt fotoalbum med Roky-plattor?

Tackar. Nejdå, har sett albumet många gånger men aldrig kommenterat. Du fick en nu :)

Postad 30 augusti 2010 - 21:55

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Såg i en bild tidigare i tråden hur Tanto skaffat hjul till sin skivback inköpt på Granit. Köpte ju för några veckor sedan 5 lådor för skivförvaring från denna firma. Så nu in till staden och köpa hjulen som man inte visste fanns. Kanterna syntes under skivbacken så rullade på lite svart färg.

Bifogad fil  boxhjul.jpg   59,13K   0 Antal nerladdningar

Vill hälsa alla välkomna till tråden under "musik" dedikerad till vinyl. Försöker få igång tråden med några fler. Lägger om en stund ut en riktig rysare av Stones.

Känner inte till han Roky E men lyssnade på honom.Tack förTipset
http://www.youtube.c...o...&playnext=1

BongoMongo krya på dig!

Redigerat av Kronkan, 30 augusti 2010 - 22:24.

Postad 30 augusti 2010 - 22:00

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2 307 inlägg
  • 0

Hittat ett riia med rör, någon som har något att säga om Pro-Ject Tube Box II?

https://www.prisjakt....php?rec=233669

Edit: Tycker själv att det är lite dyrt men.. det kanske är värt det?

Bump helt enkelt.

Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 30 augusti 2010 - 22:01.

Postad 30 augusti 2010 - 22:18

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1 813 inlägg
  • 0
Tog en Ipren och besökte Granit i Söndags. Bra boxar dom där "Gigant".
Dom hade en snygg bärbar variant som heter "Portfolio". Men jag tar hellre
en flight-case för DJ´s, den dag jag känner behov av att transportera
plattor.

Postad 31 augusti 2010 - 09:37

Unregistered0b8c7f7c
  • Unregistered0b8c7f7c
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Tog en Ipren och besökte Granit i Söndags. Bra boxar dom där "Gigant".
Dom hade en snygg bärbar variant som heter "Portfolio". Men jag tar hellre
en flight-case för DJ´s, den dag jag känner behov av att transportera
plattor.

Jo, dom är praktiska.

Vill påpeka att man bör ha en träplatta med hjul under. Annars bågnar sidorna ut av trycket och deformerar kanterna på fodralen. Man märker inte av det innan lådan börjar bli full.

[EDIT]Otydligt[/EDIT]

Redigerat av Unregistered0b8c7f7c, 31 augusti 2010 - 17:00.

Postad 31 augusti 2010 - 10:29

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Jo, dom är praktiska.

Vill varna att man bör ha en träplatta med hjul under. Annars bågnar sidorna ut av trycket och klämmer kanterna på fodralen. Inget man märker i början men när det kommer än del skivor i. Titta på bilderna i mitt galleri så ser ni vad jag menar.

Hej Tanto!
Blir lite osäker om du menar att man bör ha plattan med hjul eller inte. Vad rekomenderar du.

Postad 31 augusti 2010 - 14:50

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Postad bild

Grymt bra band!
Fick igår hem deluxe-kitet av Warp Riders, innehållandes signerad lila vinyl, cd, sticker och en quarter-sleeved baseballtröja med tryck! Väntar nu bara in postern som ska komma i efterhand :-) Saknar bara Gods of the Earth-plattan för att göra samlingen komplett. Sångaren har en härligt falsk ton i sin sång som jag anser göra deras musik mer "genuin" på något vis. De kommer för övrigt till Sverige för två gig i november (Malmö och Sthlm).

Från det ena till det andra, har även beställt två plattor av Hellsongs (nysläppta Minor Misdemeanor och Hymns in the Key of Album) som jag hoppas på kunna låta riktigt ljuvligt på vinyl!

Postad 31 augusti 2010 - 16:57

Unregistered0b8c7f7c
  • Unregistered0b8c7f7c
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hej Tanto!
Blir lite osäker om du menar att man bör ha plattan med hjul eller inte. Vad rekomenderar du.

Med platta & hjul. Utan plattan undertill bågnar sidorna ut av tygnden och klämmer fodralen.

Postad 31 augusti 2010 - 18:47

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Hur ställer man in nålvikt och anti-skating på en Pro-Ject Genie?

En vän undrar och ingen av oss fattar ett jota av denna spelare, men medföljer en nål-våg?
Denna spelare verkar lite annorlunda i inställningen. Men denna manual måste fan vara det dummaste jag sett.
Jag har ställt in olika skivspelare, men vad gör en förstagångs ägare med en sådan här spelare?

Genie

Redigerat av Glidtassen, 31 augusti 2010 - 19:07.

Postad 31 augusti 2010 - 19:10

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1 813 inlägg
  • 0
Ställde in en sån åt en polare. Då hade jag med mig nålvåg. Men det verkar
onekligen som att det ska följa med nån mojäng för det.

Antiskatingen är om jag kommer ihåg rätt att du hänger den på
rätt ställe utefter nåltrycket. Det framgår i manulen var.

Fin spelare. Men jag tyckte det var klent byggd arm. Fint är dock
att man kan höja/sänka armen.

Postad 31 augusti 2010 - 19:43

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Idag tog jag steget in i vinylvärlden :)

Pro-ject RPM 1.3 Genie

Postad bild

Hoppas jag får många trevliga stunder med denna vackra spelare.

/Andreas

Postad 31 augusti 2010 - 20:34

Raphael Mabo
  • Raphael Mabo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Lilla Genie är en trevlig instegsspelare för pengarna, väl värd sina kronor. Den behöver dock stabilt underlag för att komma till sin rätt - exempelvis IKEAs Lack-bord fungerar utmärkt! Med ett bra underlag så blir spelaren mindre känslig för vibrationer och resonanser. Särskilt viktig för billigare spelare som använder lättare material och skivtallrikar än dyrare spelare vilket gör dem känsligare för vibrationer och resonanser. Ett stabilt underlag hjälper till med att släcka ut dessa vilket höjer njutningen av skivorna.

Postad 31 augusti 2010 - 21:18

barrman
  • barrman
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Fråga till er som har skivtvättar av alla de olika slag,
lyckas de tvätta bort de här förhatliga hacken, eller vad det nu är.
De som får tonarmen att stå och hacka och hoppa tillbaks och spela samma sekvens om och om igen?

Vad är det här egentligen, fel graveringar eller är det typ fetfläckar som fastnat i skivspåren
kanske kan vara både och?

Postad 31 augusti 2010 - 21:31

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Med platta & hjul. Utan plattan undertill bågnar sidorna ut av tygnden och klämmer fodralen.

Tack för svaret. Men kommer nog få tillsågat en stabil skiva för baksidan. Så att skivorna får stöd och inte kroknar. På många sätt enklare med Spotifi. Men inte lika roligt.Svart färg har jag ju i överflöd.

Hörde idag att det var 25år sedan en av världens mest sålda skivor Dire Straits "Brother i arms" släpptes. Kan kanske stämma. Bara för upplysning.
http://www.youtube.c...feature=related

Redigerat av Kronkan, 01 september 2010 - 04:23.

Postad 31 augusti 2010 - 22:24

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Då har man tillbringat några timmar framför skivspelaren :blush: Helt underbart att bara sätta sig ner på mattan framför skivspelaren, välja ut en platta, lägga på den & försiktigt lägga pickupen mot skivan & bara njuta. Jag tror jag blivit smått förälskad i vinyl, redan.
Längtar så tills lite skivor börjar trilla in, kanske dags att gardera sig med att införskaffa en vinylback? Känns som det kommer bli några skivor i början :(

Hur jag ställde in min Pro-ject RPM 1.3 Genie:

I början förstod jag ingenting och var nära att lägga allt på hyllan för tillfället. Men efter lite researching & hjälp från Glidtassen fick jag ett hum på hur jag skulle göra.

Det kanske allra svåraste tyckte jag var att ställa in "Cartridge downforce" dvs nåltrycket. Så jag förstod det skulle man tydligen lägga det där fåniga verktyget man fick med på plattan, utan filten. Därefter ta bort skyddet till stiftet, flytta armen till "mätinstrumentet" och hitta märkningen 18mN (som aldrig var utsatt på mitt mätinstrument)!!
Trots detta använde jag mig utav ögonmått istället och tog 2/3 av avståndet mellan 15 & 10 och utgick därifrån. Efter detta skulle man tydligen placera nålen på (18mN) och försöka få den i balans med hjälp av att flytta motvikten på armen tills mätinstrumentet balanserade (vilket var i princip omöjligt) så jag skruvade fast motvikten där jag tyckte det var så nära det kunde bli. Men någon balans var inget jag lyckades med. Ni som lyckats får gärna dela med er hur ni gjorde B)

Well...

Därefter var det dags för "Vertical tracking angle" vilket var armens position förhållande till plattan. Armen skulle vara parallell med plattan och där förstod jag inte riktigt hur de menade. Jag la på en skiva & placerade puppan på skivan som det stod i manualen och avsynade så att armen var parallell med plattan, vilket den såklart inte var. Då var det dags att kika i manualen igen och såg att om armen inte är parallell med plattan lossar man tonarmens 2st skruvar som sitter på själva basplattan med skruvarna vinklade mot väggen (ganska svårt att komma åt) Efter att ha lossat dessa skruvar litegranna rörde sig armen i höjdled och gick tillslut få parallell med plattan.

Vidare till "Azimuth" som var och är fortfarande puppans vinkel förhållande till plattan. Här var det fram med en lupp och kika så att stiftet verkligen var vertikalt, vilket det inte riktigt var. För att justera detta fanns en liten skruv på höger sida om armen (nära fästet vid armens bas) Efter att ha lossat denna kunde jag därmed rotera armen för att få en precis vertikal vinkel på stiftet.

Sist men kanske också minst var det dags att ställa in "anti-skating". Pytteliten vikt med en tråd tunn som ett hårstrå man skulle hänga runt en del av tonarmen där man kunde välja på 3st olika lägen:

1. 10-14mN Downforce (nåltryck)

2. 15-20mN Downforce (Används för min skivspelare, RPM 1.3 med Ortofon 2M Red)

3. 20mN and bigger Downforce

Anti-skatingen styrs beroende på vilket nåltryck man har. Har du nåltryck 18mN hänger du dit vikten på läge 2.

Därefter var det "bara" koppla in resterande kablage, slänga på en platta och njuta...

Behöver jag tillägga att jag var svettig, nästintill tårögd, nära mental breakdown men samtidigt oerhört lycklig vid detta tillfälle? :D

Att ställa in en skivspelare var inte helt busenkelt. Blev en och annan svordom då och då men ack den som ger sig i första taget. Så för alla er som sitter och sliter med att få ordning på era skivspelare, tänk att det är fler som sliter minst lika hårt med sina spelare samt att belöningen när allt är "rätt inställt" är bland det bästa jag upplevt på länge...

Tack för mig!

/Andreas

Postad 31 augusti 2010 - 22:30

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Hörde idag att det var 25år sedan en av världens mest sålda skivor Dire Straits "Brother i arms" släpptes. Kan kanske stämma. Bara för upplysning.

Har den sen ny. Den och "Love over gold" är två riktigt bra skivor med Dire Straits. Hm... 25 år, snacka om att tiden går!

Postad 01 september 2010 - 06:40

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
All heder åt dig mannen.

Detta var verkligen ingen nybörjarsvarv att ta sig an. Att ens börja med att grubbla på "VTA" är lite overkill om man aldrig ägt en svarv tidigare. Vanliga svarvar har oftast olika numrerade mått för nåltryck direkt på vikten.
På min Rega P2 så ställs spelaren in på följande sätt: dra av all anti-skating, ställ armen i våg & sist vrid motvikten så den rör sig mot puppan (Ett halvt varv motsvarar 1 gram).

För dig Andreas blir det nog lättare med en digital nålvåg, men nu vill jag se dina estetiska talanger då du nördar loss i porträttbilder på din nya svarv i veckan.

Good Luck mannen

För några av er som saknar mina vinylbilder så är dom flyttade till ett annat album

Analog Love

Redigerat av Glidtassen, 01 september 2010 - 06:39.

Postad 01 september 2010 - 09:45

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1 813 inlägg
  • 0
Andreas; mycket bra jobbat! En tröst kan vara att den där spelaren är det pilligaste
elände jag ställt in. Det blir lättare och smidigare med tyngre modeller i framtiden. :blush:
Den armen jag har må se mer avanserad ut,men är en dröm vad gäller användarvänlighet
vid montering och justering jämfört med den du har.

Postad 01 september 2010 - 09:49

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Ledig från jobbet idag, så då tänkte jag börja dagen på ett bra sätt med att snurra lite vinyl till morgonkaffet. Lite darrhänt som man är innan morgonkaffet lyckades jag med att glömma att lyfta upp armen med spaken, vilket innebar att jag istället tappade ner nålen rakt på skivan så att den studsade på vinylen... pga av att jag ju trodde stödet som jag skulle sätta ner tonarmen på var där. Nojig som man är hör man nu en massa knaster på skivor man aldrig tycker sig ha hört förut. Är inte ljudbilden lite sämre också? Suck. För att sluta tänka på om jag skadat nålen eller inte får man väl helt enkelt skaffa sig en ny... :blush:

Eller så får jag väl koka mer kaffe och sätta mig ner och låta mina öron avgöra...

Ingen bra start på dagen hur som helst!

Postad 01 september 2010 - 10:00

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Andreas; mycket bra jobbat! En tröst kan vara att den där spelaren är det pilligaste
elände jag ställt in. Det blir lättare och smidigare med tyngre modeller i framtiden. :blush:
Den armen jag har må se mer avanserad ut,men är en dröm vad gäller användarvänlighet
vid montering och justering jämfört med den du har.

Påminner en del om att ställa in SME 3009. Också ett eländes pillande innan man blir kvar. Den Micro MA-505 som jag bytte bort mot SME 3009 S2 Imp. var ett under av användarvänlighet. Tex gick VTA att justera under spelning. Antiskating följde med nåltrycket (man valde bara sfärisk/elliptisk). den är djupt saknad men fick tyvärr inte plats på nya spelaren :(

Ledig från jobbet idag, så då tänkte jag börja dagen på ett bra sätt med att snurra lite vinyl till morgonkaffet. Lite darrhänt som man är innan morgonkaffet lyckades jag med att glömma att lyfta upp armen med spaken, vilket innebar att jag istället tappade ner nålen rakt på skivan så att den studsade på vinylen... pga av att jag ju trodde stödet som jag skulle sätta ner tonarmen på var där. Nojig som man är hör man nu en massa knaster på skivor man aldrig tycker sig ha hört förut. Är inte ljudbilden lite sämre också? Suck. För att sluta tänka på om jag skadat nålen eller inte får man väl helt enkelt skaffa sig en ny... B)

Eller så får jag väl koka mer kaffe och sätta mig ner och låta mina öron avgöra...

Ingen bra start på dagen hur som helst!

Mer kaffe kan nog hjälpa :D

Redigerat av tomano58, 01 september 2010 - 10:00.

Postad 01 september 2010 - 10:01

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Då har skivspelaren kommit på plats. Börja dagen med att visa mina estetiska talanger, varsegod Glidtassen :blush:

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 01 september 2010 - 10:06

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
De estetiska talangerna verkar helt klart finnas där. Snygga bilder. :blush:

Jag gillar designen på skivspelaren, väldigt stilrent och fina linjer. Hur låter den då i dina öron?

Redigerat av Unregistered7b85be38, 01 september 2010 - 10:08.

Postad 01 september 2010 - 10:18

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tack :blush:

Nu har jag inte hunnit använda spelaren så mycket ännu samt, jag har inga egna skivor ännu med "min" sorts musik så det är svårt att avgöra. Men jag tycker tex lite klassiskt låter RIKTIGT bra, mer än så kan jag nog inte uttrycka mig :(

Hur är det med knaster & så? Det knastrar en hel del när jag spelar, har visserligen ganska hög volym och ganska dammiga skivor. Något som påverkar knastret? Eller är det skivspelaren som är lite fel inställd?
Mängden knaster är dock ungefär så som jag uppskattade att det skulle vara, jag personligen älskar knastret B)

Postad 01 september 2010 - 10:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
En liten present till Illuminatus

Här för du ett litet pys mys tips inför den kommande helgen, bjud hem någon du gillar och ha trevligt.
Knaster går att avhjälpa med en skivborste eller en skivtvätt, se mina album så hittar du.

Bakning

Redigerat av Glidtassen, 01 september 2010 - 10:21.

Postad 01 september 2010 - 11:32

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Den tackar jag för :blush:

Ska absolut bjuda hem någon i helgen och dina muffins ser himmelskt goda ut. Kommer definitivt testa baket nu till helgen, dumle borde gå att slänga i? :(

Ganska givet att lägga upp lite bilder på baket sen också, håll utkik!

Postad 01 september 2010 - 12:17

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Finns det någon särskilt skivborste ni rekommenderar, eller kan man köpa vilken som helst?

Postad 01 september 2010 - 16:06

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0

Den tackar jag för :blush:

Ska absolut bjuda hem någon i helgen och dina muffins ser himmelskt goda ut. Kommer definitivt testa baket nu till helgen, dumle borde gå att slänga i? :(

Ganska givet att lägga upp lite bilder på baket sen också, håll utkik!

Jag kommer att hålla uppsikt, då blir du den tredje i forumet som testar mitt recept. Om du kollar in Raydreamers album så skall det finnas muffins som han bakade utifrån mitt recept.

Postad 01 september 2010 - 18:09

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Finns det någon särskilt skivborste ni rekommenderar, eller kan man köpa vilken som helst?

Den här är bra, http://www.ljudmakar..._id=1883&menu=1

Postad 01 september 2010 - 18:31

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Senaste tillskottet.

Thin Lizzy är en limited edition (en extra live-skiva). John Lennon verkar vara en nyrelease (Capitol). Genesis är en cut-out men skicket är i stort sett mint.

Bifogad fil  imagine.jpg   255,83K   2 Antal nerladdningar

Postad 01 september 2010 - 18:55

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Live Rust-skivan är grymt bra.

Postad 01 september 2010 - 19:27

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Live Rust-skivan är grymt bra.

En chansning, har bara Reactor (som är kanonbra) men tänkte att Neil Young live kan inte gå fel.

Postad 01 september 2010 - 20:04

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Senaste tillskottet.

Thin Lizzy är en limited edition (en extra live-skiva). John Lennon verkar vara en nyrelease (Capitol). Genesis är en cut-out men skicket är i stort sett mint.

Bifogad fil  imagine.jpg   255,83K   2 Antal nerladdningar

Thin Lizzy plattan drogs in och gavs senare ut som enkel lp om jag minns rätt, Väl värd att spara! En av mina få hårdrocks-skivor.

Postad 01 september 2010 - 21:28

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

En chansning, har bara Reactor (som är kanonbra) men tänkte att Neil Young live kan inte gå fel.

Hehe, kul att Reactor är din enda Neil-skiva, det är ju inte den mest kända direkt. Ja, andra är det ju nu. Jag är avis på någon som har så mycket fantastiskt att upptäcka! Jag älskar Neil Young.

Postad 01 september 2010 - 23:10

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Hehe, kul att Reactor är din enda Neil-skiva, det är ju inte den mest kända direkt. Ja, andra är det ju nu. Jag är avis på någon som har så mycket fantastiskt att upptäcka! Jag älskar Neil Young.

Lista gärna några man bör hålla ögonen efter, inte rariteter då, utan bra musik.

Postad 02 september 2010 - 05:53

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Jo, dom är praktiska.

Vill påpeka att man bör ha en träplatta med hjul under. Annars bågnar sidorna ut av trycket och deformerar kanterna på fodralen. Man märker inte av det innan lådan börjar bli full.

[EDIT]Otydligt[/EDIT]

Tycker att baksidan på skivbackarna från Granit har en tendens att bågna. Så igår fick jag uppsågat ett antal skivor i formatet 32x32. Dessa kommer jag att måla svarta och sätta bakom skivorna. Allt för att de inte skall riskeras deformeras.

Bifogad fil  Skivbackarna.jpg   41,13K   0 Antal nerladdningar

I ena skivbacken skymtar The Swinging Blue Jeans "Shaking Time" från 1963.

http://www.youtube.c...feature=related

Redigerat av Kronkan, 02 september 2010 - 06:05.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.