vill ha nåt annat än den tråkiga svarta bakgrunden i home menyn mm
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 01 August 2009 - 12:56
Postad 01 August 2009 - 13:19
Postad 01 August 2009 - 13:19
någon som vet om man kan ha teman på iphonen??
Som jag fattat det måste man jailbraika för att byta.
Postad 01 August 2009 - 13:24
min första iphone så allt e nytt för mej men en svart tråkig bakgrund vill jag inte ha......
får väl ta å forska i hur man jailbreakar den då
Postad 01 August 2009 - 13:29
Som jag fattat det måste man jailbraika för att byta.
ahh....måste man.??!!!??!
min första iphone så allt e nytt för mej men en svart tråkig bakgrund vill jag inte ha......
Finns en fantastiskt bra tråd om detta här på forumet: https://www.minhembi...howtopic=212037
Har hela tiden fått snabba o bra svar där. Tråden har inte varit så aktiv det senaste men gissar att det kommer bli full fart på den igen nu när vi har ett gäng nya och glada 3GS ägare.
Postad 01 August 2009 - 13:58
Ps: räkningen står på 18 kr ca och det är nog surf första dagen innan jag skaffade Telia mobilsurf alltid.
Stefan
Postad 01 August 2009 - 14:04
@Christopher_A: Du är inte ensam om detta. Själv satte jag precis en 1:a på telias fina webbutik och deras skämt till förhandserbjudande jag fick skickat till mig. Senast jag talade med dom sa dom att dom skickat ett kontrakt hem för att byta abbonemangsform från imini till deras prata på med surf. Och innan desss kunde dom inte skicka ut en telefon. Vilket skitsnack. Har inte fått något sådant hemskickat än. Trots att jag skrev upp mig samma dag som jag fick erbjudandet. Men dom är på väg att förlora en kund. Tyvärr måste jag ju stå ut med att det är 5 månaders bindningstid kvar. Men sen blir det aldrig mer Felia Snomera. Ger dom en sista chans på måndag att rätta sitt fel. Om inte säger jag upp abbonemanget jag har i god tid.
-Seb- Ring och fråga. Men dom fular sig säkert där med och säger att dom har den. Sen när du är i butiken så säger dom att oj den tog precis slut. Men skriv upp dig på abbonemang så får du de måndag eller onsdag. Vilket inte stämmer enligt deras kundtjäst som säger att det är upp till 3 veckors väntetid.
Sitter själv i precis samma sits, hoppade på Telias förhands erbjudande till tidigare Iphone ägare.
Fick mitt kontrakt att skriva på i torsdags?? Lite sent... ringde och klagade men naturligtvis kunde ingen svara på varken bu eller bä. Ringde igen på fredagen och då lovade tjejen att min telefon skulle skickas under fredagen, får se hur det går. Litar inte alls på Telia....
Postad 01 August 2009 - 14:05
ahh....måste man.??!!!??!
Bakgrund skall du kunna ändra utan att jailbreaka den, du har ju en del wallpapers att välja på.
Men skall du ändra teman så är det lättare att göra det med en jailbreakad ipod.
Mvh
Mathzon
Postad 01 August 2009 - 14:13
Redigerat av New Player, 01 August 2009 - 14:14.
Postad 01 August 2009 - 14:44
Var nyss inne på Telenor och hämtade mig en 3GS 16GB. Var inte ens inne på köpa en men men. Dom hade tydligen massor med iPhones på Telenor i nordstan i Göteborg om nån är sugen.
suck.. finns inget nummer och ringa heller.. bor i blekinge.. lite lång och köra och dom inte har den hemma...
Postad 01 August 2009 - 14:53
Var nyss inne på Telenor och hämtade mig en 3GS 16GB. Var inte ens inne på köpa en men men. Dom hade tydligen massor med iPhones på Telenor i nordstan i Göteborg om nån är sugen.
Schyst köp.
Postad 01 August 2009 - 15:18
Sånt skulle vara intressant att veta tycker jag i alla fall...
//MIcke
Postad 01 August 2009 - 15:34
Eller är de bättre och använda något annat erbjudande tre har? Har nämligen 3vänner på min nuvarande mobil och de är smidigt, så skulle ju va bra o använda de igen tror ja
Postad 01 August 2009 - 16:31
Redigerat av Stefannorr, 01 August 2009 - 16:31.
Postad 01 August 2009 - 16:55
har ni fått någon orderbekfräftelse i mailen?!?
De stod att om man skulle få den förbokade iphonen skulle man beställa innan kl 12 den 31:a
Jag beställde runt 9. Fick ett kvitto på skärmen (i browsern), men ingen bekräftelse i mailen...
Postad 01 August 2009 - 17:28
Har suttit och fixat till alla mina kontakter eftersom det blev lite strul när jag förde över mina gamla från sim-kortet.
Säkerhetskopieras alla kontakter i itunes och alla redigerade kontakter kommer föras över till min nya iphone ? Eller måste jag göra om allt igen när jag får min nya iphone?
Ang strulet med kontakterna från sim till iphone; I min gamla Sony ericsson hade jag flera nummer under ett namn (tex hem, mobil, arbete mm). När allt överfördes till iphone så kom endast ett nummer per kontakt med!?!? Skall det vara så eller har jag missat något?
Postad 01 August 2009 - 17:29
Är det inte nån som har fått en 3gs och kan skriva lite hur den är att använda och om det var värt att uppgradera från en 3g?
Sånt skulle vara intressant att veta tycker jag i alla fall...
//MIcke
Jag uppgraderade från en iPhone 8Gb 2g till en vit 32:a 3Gs. För mig är skillnaden naturligtvis jättestor, telefonen känns ganska så mycket snabbare...och då var ju min gamla inte direkt slö. Kameran är enormt mycket bättre, fokus fungerar bra och bilderna blir helt ok för att vara en mobilkamera. (Under förutsättning att ljuset är ok)
Det enda som är sämre är batteritiden, jag vet inte hur den är jämfört med vanliga 3G men av naturliga skäl är den inte riktigt lika bra som min gamla 2G...Det spelar ingen roll för mig då jag ändå sätter den i dockan och synkar/laddar över natten.
Är det värt att uppgradera från en 3G? Tja det är nog upp till var och en, men kameran är väsentligt bättre, kompassen är trevlig och underlättar navigationen, telefonen är snabbare.
Lasse
Postad 01 August 2009 - 17:44
Slå av Puch.
Slå av Wifi
Slå av 3 G
Slå av Bluetoth
Slå av platstjänster
Har ni mail så välj
Hämta ny data av och välj manuellt
Sänk ljusstyrkan.
Med dessa inställningar så räcker de o ladda varannan dag ( för mig )
Postad 01 August 2009 - 17:53
Om man går in på Halebops hemsida så står det att det tar 14 dagar pga att det varit sånt tryck efter telefonerna.
Kan jag köpa med Halebop abonemang nån annan stans? Med samma vilkor/pris?
Mediamarkt? Elgiganten? Nämn några om det finns.
Tack på förhand
Postad 01 August 2009 - 17:54
Svar: Ja! men...
dem verkar vara lite diskreta när det gäller det...
- Kan vemsomhelst köpa?
troligen, men det första de sa var: Vart har du hört det ifrån? Svaret: Av en bekant som varit i kontakt med er tidigare under veckan som sa att ni ska ha 100st till försäljing under releasedagen. Och DÅ kopplade dem vidare mig till någon som kunde sälja mig en.
- Vad kostar telefonen?
400kr / 24mån = 9600 :- (totalt)
sen beställde jag med kompis student och surf mini
om jag inte mins fel så hade dem bara svarta färgen. (inte helt säker)
16Gb: 350kr /24mån = 8400:- (inte helt säker, men något åt det hållet)
- Vilket nummer ringde du när du beställde? Vanliga kundtjänsten?
Ja! för privatpersoner. Fick vänta ca 20min tills jag komfram sedan efter att dem frågat efter mitt mobilnr så fick jag vänta ytterligare 3-4min tills jag kom till en försäljare.
- Sa du bara typ att du ville köpa en iPhone eller är det något speciellt man ska referera till för att få köpa?
Sa att jag hört det från en bekant (se ovan)
- Är du säker på att telefonen inte är låst till Tele2?
Dubbelkollade med säljaren och han sa att det var hårdvaruupplåst.
- Säljs telefonen "officiellt" så det inte blir problem med garanti osv om det skulle hända nåt?
Frågade honom om garantiäranden och han svarade: Du får kontakta tele2 kundtjänst gällande garantier, då dem tar hand om det. (hur man tolkar det vet jag inte, kanske köper dem iphones från länder som säljer hårdvarupplåsta (italien,norge) inte vet jag. min tanke bara.
Edit: 2års garanti ger de ut
Som sagt, beställt en svart 32gb och kommer att få den om ca 2veckor.
Ville inte heller byta från tele2 så jag provade att ringa och det slutade med en beställning
Hoppas detta hjälper er som vill ha iphone 3gs hos tele2 ^^
Cheers!
Edit: pris för 16gb och garanti info
Fan va glad jag blir av att läsa detta! Jag har velat ha en iphone länge med tele2! Tycker priset verkar en aning dyrare än på de andra ställena, men tror du det skulle gå att köpa telefonen kontant istället för delbetalning på 24 månader? Skulle det då funka att stoppa in mitt gamla simkort i iphonen och köra på som vanligt med mitt gamla vanliga abonnemang, tele2 kompis? Eller måste man förnya sitt abonnemang på nåt sätt?
Svar uppskattas väldigt mycket!
Postad 01 August 2009 - 17:59
Ni som beställt från Telenorsnätbutik (och skrivit in mail för förhandsbokningen),
har ni fått någon orderbekfräftelse i mailen?!?
De stod att om man skulle få den förbokade iphonen skulle man beställa innan kl 12 den 31:a
Jag beställde runt 9. Fick ett kvitto på skärmen (i browsern), men ingen bekräftelse i mailen...
hej har själv inte fått något mail fast jag förhandsbokade via mail... jag beställde via nätbutiken kl 15:30 på fredagen 2 stycken 32 gb ...var av 1 som var förhandsbokad..... får hoppas att man får en bekräftelse på måndag....
har haft kontakt med telenor via chatten men dom säger att man får ta de med webbbutiken.. dom kan inte se någonting... :/
Postad 01 August 2009 - 18:12
Fan va glad jag blir av att läsa detta! Jag har velat ha en iphone länge med tele2! Tycker priset verkar en aning dyrare än på de andra ställena, men tror du det skulle gå att köpa telefonen kontant istället för delbetalning på 24 månader? Skulle det då funka att stoppa in mitt gamla simkort i iphonen och köra på som vanligt med mitt gamla vanliga abonnemang, tele2 kompis? Eller måste man förnya sitt abonnemang på nåt sätt?
![]()
Svar uppskattas väldigt mycket!
Hehe joo det blev jag med!
Ringde upp kundtjänsten 2 gånger under denna dag för att tänka igenom allt, men med tanke på att det är en hårdvaruupplåst telefon (enligt de på supporten) och ett billigt abb (i mitt fall) så vart det bara att köra på det!
Sen ville jag inte byta operatör heller
Delbetalningsfrågen glämde jag att fråga om (kom på det efter jag hade lagt på) men jag ska nog ringa dem snart igen och kolla upp det, då jag gärna vill betala av iphonen snabbare.
Angående om abonemangsfrågan:
I mitt fall så "gjorde jag om" mitt kontantkort till ett abonemang (vet inte riktigt vad det heter)
Men min kusin som också beställde 3gs vid samma tillfälle vart tvungen att förlänga sitt abonemang (tror det var så han fick göra.)
Hoppas detta hjälpte!
/Mike
Redigerat av Da Mike, 01 August 2009 - 18:15.
Postad 01 August 2009 - 18:31
Google maps stöder inte turn-by-turn så det är ingen navigator i den bemärkelsen. Du måste stega fram sjävl vid varje sväng så att säga.
Det finns inga röster eller något sånt...
Snick snack.
Man behöver inte alls stega sig fram vid varje sväng, kartan följer den position och rutt man har per automatik. Precis som en vanlig GPS-enhet. Det som saknas är som sagt röstnavigering, om man nu orkar lyssna på någon som hela tiden ska snacka.
Postad 01 August 2009 - 19:08
Tack på förhand.
/Magnus
Postad 01 August 2009 - 19:34
Är det någon som vet om det finns några bilder tagna med 3GS som man kan kika på nånstans på nätet.
Tack på förhand.
/Magnus
Google is your friend
Postad 01 August 2009 - 19:48
Snick snack.
Man behöver inte alls stega sig fram vid varje sväng, kartan följer den position och rutt man har per automatik. Precis som en vanlig GPS-enhet. Det som saknas är som sagt röstnavigering, om man nu orkar lyssna på någon som hela tiden ska snacka.
Det kan allstå kräva en hel del datatrafik??,
Postad 01 August 2009 - 20:08
Det kan allstå kräva en hel del datatrafik??,
Jupp. Inte för att det bör vara ngt problem dock med de abbonemang som iPhone gör sig i.
Postad 01 August 2009 - 20:17
Ha ha! Jag vet inte vad du haft för navigator innan med den måste ha varit från 1800-talet.Snick snack.
Google Maps stegar inte alls fram. Ovanför kartan finns info som talar om hur långt det är till nästa sväng och vad gatan heter du ska svänga in på men när du väl gjort svängen så måste du trycka på pilen och stega fram till nästa sväng för att se hur långt det är och vad gatan heter.
Så gör inte en "vanlig" navigator.
Google Maps räknar inte heller om rutten om du inte kör som linjen visar på Google Maps, det gör en "vanlig" navigator.
Så jag tror nog att det är du som håller på med snick snack!
Tog en sceen på en rutt jag gjort nyss. Där har jag passerat steg 1 rednan men inte har Google Maps stegat fram till nästa sväng inte...
Redigerat av ktd, 01 August 2009 - 20:21.
Postad 01 August 2009 - 20:25
Shit va många inlägg det har hunnit bli på en dag, höll nästan på att missa ditt svar!Svar: Ja! men...
dem verkar vara lite diskreta när det gäller det...
- Kan vemsomhelst köpa?
troligen, men det första de sa var: Vart har du hört det ifrån? Svaret: Av en bekant som varit i kontakt med er tidigare under veckan som sa att ni ska ha 100st till försäljing under releasedagen. Och DÅ kopplade dem vidare mig till någon som kunde sälja mig en.
- Vad kostar telefonen?
400kr / 24mån = 9600 :- (totalt)
sen beställde jag med kompis student och surf mini
om jag inte mins fel så hade dem bara svarta färgen. (inte helt säker)
16Gb: 350kr /24mån = 8400:- (inte helt säker, men något åt det hållet)
- Vilket nummer ringde du när du beställde? Vanliga kundtjänsten?
Ja! för privatpersoner. Fick vänta ca 20min tills jag komfram sedan efter att dem frågat efter mitt mobilnr så fick jag vänta ytterligare 3-4min tills jag kom till en försäljare.
- Sa du bara typ att du ville köpa en iPhone eller är det något speciellt man ska referera till för att få köpa?
Sa att jag hört det från en bekant (se ovan)
- Är du säker på att telefonen inte är låst till Tele2?
Dubbelkollade med säljaren och han sa att det var hårdvaruupplåst.
- Säljs telefonen "officiellt" så det inte blir problem med garanti osv om det skulle hända nåt?
Frågade honom om garantiäranden och han svarade: Du får kontakta tele2 kundtjänst gällande garantier, då dem tar hand om det. (hur man tolkar det vet jag inte, kanske köper dem iphones från länder som säljer hårdvarupplåsta (italien,norge) inte vet jag. min tanke bara.
Edit: 2års garanti ger de ut
Som sagt, beställt en svart 32gb och kommer att få den om ca 2veckor.
Ville inte heller byta från tele2 så jag provade att ringa och det slutade med en beställning
Hoppas detta hjälper er som vill ha iphone 3gs hos tele2 ^^
Cheers!
Edit: pris för 16gb och garanti info
Tack för informationen! Blir nog till att ringa Tele2 snart
Postad 01 August 2009 - 21:07
Är det nån som tror att nåt liknande erbjudande kommer att komma på andra telefoner i framtiden? Skulle nog hellre vänta på nästa generation av HTC androidtelefoner, typ HTC Hero fast snabbare och större skärm. Telenor kanske kommer erbjuda fri surf för alla som binder upp sig med en dyr telefon i två år?
Postad 01 August 2009 - 21:10
Om jag inte missuppfattat det hela så kostar alltså 32GB-modellen 9600:- olåst utan abb. på Tele2. Då vore det väl bättre att köpa mobilen hos någon av de andra operatörerna utan abb. (Telia tar tex 6895:- för 32GB-modellen) och sedan låsa upp den för 300:- och stoppa i Tele2-simkortet? Förutsatt att man får låsa upp iPhonen förstås (om man inte vill jailbreaka)...Fan va glad jag blir av att läsa detta! Jag har velat ha en iphone länge med tele2! Tycker priset verkar en aning dyrare än på de andra ställena, men tror du det skulle gå att köpa telefonen kontant istället för delbetalning på 24 månader? Skulle det då funka att stoppa in mitt gamla simkort i iphonen och köra på som vanligt med mitt gamla vanliga abonnemang, tele2 kompis? Eller måste man förnya sitt abonnemang på nåt sätt?
Det kan vara värt att kolla upp för då sparar du ju 2400:-!!!
Mvh Henke
Postad 01 August 2009 - 21:26
Om jag inte missuppfattat det hela så kostar alltså 32GB-modellen 9600:- olåst utan abb. på Tele2. Då vore det väl bättre att köpa mobilen hos någon av de andra operatörerna utan abb. (Telia tar tex 6895:- för 32GB-modellen) och sedan låsa upp den för 300:- och stoppa i Tele2-simkortet? Förutsatt att man får låsa upp iPhonen förstås (om man inte vill jailbreaka)...
Det kan vara värt att kolla upp för då sparar du ju 2400:-!!!![]()
Mvh Henke
Jo jag har funderat på det, men är det inte att man först efter 12 månader som man kan låsa upp den? Hur är det med 3? Jag lusläste avtalet och såg nåt om att alla kontantmobiler är operatörslåsta och att de kan låsas upp mot en avgift. Men som sagt, måste man vänta 12 månader hos 3 eller telia t.ex innan man kan låsa upp den?
Edit: jag ska troligtvis ringa och kolla med tele2 imorrn och fråga om man kan få köpa telefonen kontant, det kanske blir lite billigare då? De brukar väl lägga på lite ränta när det gäller delbetalning i 24 mån?
Redigerat av userapan, 01 August 2009 - 21:28.
Postad 01 August 2009 - 21:48
Jo jag har funderat på det, men är det inte att man först efter 12 månader som man kan låsa upp den? Hur är det med 3? Jag lusläste avtalet och såg nåt om att alla kontantmobiler är operatörslåsta och att de kan låsas upp mot en avgift. Men som sagt, måste man vänta 12 månader hos 3 eller telia t.ex innan man kan låsa upp den?
Jag är också mkt intresserad av att veta om det är någon tidsgräns. Avtalstexten säger inget om att viss tid ska ha förlöpt, se nedan:
5.2 Produkten är, om inget annat anges,
operatörslåst till 3. På din begäran, och mot
avgift, ger vi dig koden för att ”låsa upp”
den. Detta förutsätter att det är du som
äger Produkten och att det inte finns några
utestående skulder eller Bindningstider
kopplade till Produkten samt att du i övrigt
har följt Avtalet.
Edit: bindningstid tolkar jag inte som tillämpligt på ett kontantkort
Redigerat av Unregisteredab9a53ca, 01 August 2009 - 22:10.
Postad 01 August 2009 - 22:21
Jag är också mkt intresserad av att veta om det är någon tidsgräns. Avtalstexten säger inget om att viss tid ska ha förlöpt, se nedan:
5.2 Produkten är, om inget annat anges,
operatörslåst till 3. På din begäran, och mot
avgift, ger vi dig koden för att ”låsa upp”
den. Detta förutsätter att det är du som
äger Produkten och att det inte finns några
utestående skulder eller Bindningstider
kopplade till Produkten samt att du i övrigt
har följt Avtalet.
Edit: bindningstid tolkar jag inte som tillämpligt på ett kontantkort
Vad jag vet så har iaf Halebop 12 mån operatörslås. Någon här på forumet som vet hur det är med 3?
Postad 01 August 2009 - 22:47
Det stod tydligt att det kunde ta över en vecka efter lanseringsdatumet att få sin Iphone.
Det var därför jag inte bokade en utan valde att köa.
Är det ingen annan som läst det?
Så att kalla telia för fjasko tycker jag är fel i den frågan.
Jag vill inte strö salt i såren men jag är lite förvånad över denna reaktion.
/Simz
Postad 01 August 2009 - 23:10
När Telia la ut att man kunde förboka 3gs så gick jag in och läste om leveransvillkor.
Det stod tydligt att det kunde ta över en vecka efter lanseringsdatumet att få sin Iphone.
Det var därför jag inte bokade en utan valde att köa.
Är det ingen annan som läst det?
Så att kalla telia för fjasko tycker jag är fel i den frågan.
Jag vill inte strö salt i såren men jag är lite förvånad över denna reaktion.
/Simz
Det stod inte 3 veckor...Vilket det nu skall ta enligt kundtjänst
Så fiasko är det. Telia skulle sett till att dem som förboka fick sina innan dem
skickade ut till butikerna imo
mvh
David
Redigerat av trancestar, 01 August 2009 - 23:14.
Postad 01 August 2009 - 23:15
Ha ha! Jag vet inte vad du haft för navigator innan med den måste ha varit från 1800-talet.
Google Maps stegar inte alls fram. Ovanför kartan finns info som talar om hur långt det är till nästa sväng och vad gatan heter du ska svänga in på men när du väl gjort svängen så måste du trycka på pilen och stega fram till nästa sväng för att se hur långt det är och vad gatan heter.
Så gör inte en "vanlig" navigator.
Google Maps räknar inte heller om rutten om du inte kör som linjen visar på Google Maps, det gör en "vanlig" navigator.
Så jag tror nog att det är du som håller på med snick snack!
Tog en sceen på en rutt jag gjort nyss. Där har jag passerat steg 1 rednan men inte har Google Maps stegat fram till nästa sväng inte...
Du har rätt i att den inte räknar om rutten om man kör fel.
Men du har helt fel angående att inte kartan följer din position och du ser då om du kör längs rutten. Du tar ut en rutt och sedan klickar du I-N-T-E på "Starta" utan du klickar på hårkorset som då zoomar in på din position. Därefter är det bara att köra, kartan flyttar sig så att din nuvarande position hela tiden är centrerad och det kallar jag för en fullgod GPS. Iaf så länge man inte är blind och inte kräver röststyrning, den senare är jag absolut inte i behov av utan har alltid stängt av ljudet på tidigare "riktiga" navigatorer jag har använt då jag tycker det är mer irriterande än behjälpligt.
Så jo, snick snack att den inte är en bra GPS
Postad 01 August 2009 - 23:17
Problemet är att de får inte boka upp alla.Det stod inte 3 veckor...Vilket det nu skall ta enligt kundtjänst
Så fiasko är det. Telia skulle sett till att dem som förboka fick sina innan dem
mvh
David
De måste ha en viss procent till försäljning i butiken.
Och det är ju inte någon nyhet att det inte skulle komma så många till Sverige i första omgången.
/Simz
Postad 01 August 2009 - 23:27
Problemet är att de får inte boka upp alla.
De måste ha en viss procent till försäljning i butiken.
Och det är ju inte någon nyhet att det inte skulle komma så många till Sverige i första omgången.
/Simz
Det verkar bara väldigt underligt att ha iphone 3gs premiär när man inte kan leverera? Den egentliga iphone 3gs releasen i Sverige blir 21 Aug (3v)då när den stora massan får sina lurar.
Redigerat av trancestar, 01 August 2009 - 23:28.
Postad 01 August 2009 - 23:31
Jo det kan jag hålla med om att det kanske vore bättre och väntat med premiären tills de har tillräckligt med lurar.Det verkar bara väldigt underligt att ha iphone 3gs premiär när man inte kan leverera? Den egentliga iphone 3gs releasen i Sverige blir 21 Aug (3v)då när den stora massan får sina lurar.
För alla operatörer har samma problem.
/Simz
Postad 01 August 2009 - 23:41
Vilka appar kan man inte vara utan?
/Simz
Postad 01 August 2009 - 23:45
Det stod inte 3 veckor...Vilket det nu skall ta enligt kundtjänst
mvh
David
Det stog 1-3veckor efter release om man läste ordentligt, förövrigt så var jag inne på Telia butiken i jkpg vid 14 tiden och snackade lite med dom och de hade fått 14 Iphones känns rätt dåligt om jag ska vara ärlig. När 3g versionen släpptes hade dom fått 64.. Undra varför Telia fick så få
Redigerat av Carlgren, 01 August 2009 - 23:51.
Postad 02 August 2009 - 00:06
Tror inte ni pratar om samma sak. Du menar bakgrund på Lock Screen (när man låser telefonen) och han/hon andra menar bakgrund i springboard (bakom alla ikoner). Förstnämnda kan ändras utan JB, dock inte det sistnämnda.Bakgrund skall du kunna ändra utan att jailbreaka den, du har ju en del wallpapers att välja på.
Men skall du ändra teman så är det lättare att göra det med en jailbreakad ipod.
Mvh
Mathzon
Alla kontakter säkerhetskopieras när du gör en backup. Ett ytterligare steg vore att koppla iTunes sync till ett separat adressboks-program (T.ex. Outlook på Windows, eller Adress Book på Mac).Som jag skrev tidigare i tråden så klantade Telia till det lite med min förbeställning. Dom hade lagt undan en svart istället för en vit. Dom löste det hela med att jag fick ta den svarta så länge och sedan får jag komma in och byta den mot en vit om ca 2v.
Har suttit och fixat till alla mina kontakter eftersom det blev lite strul när jag förde över mina gamla från sim-kortet.
Säkerhetskopieras alla kontakter i itunes och alla redigerade kontakter kommer föras över till min nya iphone ? Eller måste jag göra om allt igen när jag får min nya iphone?
Ang strulet med kontakterna från sim till iphone; I min gamla Sony ericsson hade jag flera nummer under ett namn (tex hem, mobil, arbete mm). När allt överfördes till iphone så kom endast ett nummer per kontakt med!?!? Skall det vara så eller har jag missat något?
Vet inte vilken modell du har på din SE-telefon men det kan vara så att den inte sparar kontakerna i något standardformat (t.ex. CSV, vCard), och då görs varje nummer om till en enskild kontakt.
Dock kan de som har Tre som operatör inte göra detta då de tappar mottagningen helt, tyvärr (största nackdelen med Tre).Till dom som upplever svag batteritid och kan tänka sig vissa nedgraderingar.
/.../
Slå av 3 G
/.../
Finns en relativt omfattande artikel med jämförelsebilder mellan 3G, 3GS, Nokia n95 och en canon-kamera här om du vill se jämförelser.Är det någon som vet om det finns några bilder tagna med 3GS som man kan kika på nånstans på nätet.
Tack på förhand.
/Magnus
Med tre måste abonnemangstiden löpa ut innan man kan låsa upp. Så i iPhones fall handlar det om 18/24 månader.Vad jag vet så har iaf Halebop 12 mån operatörslås. Någon här på forumet som vet hur det är med 3?
Nja, vill inte verka som att jag talar för alla men jag kan tänka mig att de flesta som någonsin använt en riktig GPS-enhet inte alls nöjer sig med Google Maps på iPhone. Personligen tycker jag att det är totalt oanvändbart att navigera till i bilen.Du har rätt i att den inte räknar om rutten om man kör fel.
Men du har helt fel angående att inte kartan följer din position och du ser då om du kör längs rutten. Du tar ut en rutt och sedan klickar du I-N-T-E på "Starta" utan du klickar på hårkorset som då zoomar in på din position. Därefter är det bara att köra, kartan flyttar sig så att din nuvarande position hela tiden är centrerad och det kallar jag för en fullgod GPS. Iaf så länge man inte är blind och inte kräver röststyrning, den senare är jag absolut inte i behov av utan har alltid stängt av ljudet på tidigare "riktiga" navigatorer jag har använt då jag tycker det är mer irriterande än behjälpligt.
Så jo, snick snack att den inte är en bra GPS
Det stog 1-3veckor efter release om man läste ordentligt, förövrigt så var jag inne på Telia butiken i jkpg vid 14 tiden och snackade lite med dom och de hade fått 14 Iphones känns rätt dåligt om jag ska vara ärlig. När 3g versionen släpptes hade dom fått 64.. Undra varför Telia fick så få
Kanske för att antalet operatörer nu är 4 och inte 1 som det var när 3G släpptes? Vet dock inte hur apple gör, om de skeppar x antal till varje operatör beroende på operatörens storlek eller om de skeppar x antal till varje land och sedan delar det mellan operatörerna (godtyckligt förstås).
Postad 02 August 2009 - 00:13
Dock kan de som har Tre som operatör inte göra detta då de tappar mottagningen helt, tyvärr (största nackdelen med Tre).
Varför skulle det vara så? Tre har avtal med Vodafone (Nuvarande Telenor i Sverige) att deras kunder ska få nyttja deras GSM-nät när man befinner sig på en plats där man inte har 3G-täckning. Dock har deras tidigare telefoner varit brandade på det sättet att man inte själv skulle få lov att sätta annan prio på näten än att 3G ska ligga först. Jag antar att det är annorlunda med iPhone då jag förutsätter att den inte är brandad.
Postad 02 August 2009 - 00:18
Varför det är så kan jag inte svara på. Men jag anade att det skulle vara så och nu när jag har fått den har jag också testat och det är såVarför skulle det vara så? Tre har avtal med Vodafone (Nuvarande Telenor i Sverige) att deras kunder ska få nyttja deras GSM-nät när man befinner sig på en plats där man inte har 3G-täckning. Dock har deras tidigare telefoner varit brandade på det sättet att man inte själv skulle få lov att sätta annan prio på näten än att 3G ska ligga först. Jag antar att det är annorlunda med iPhone då jag förutsätter att den inte är brandad.
EDIT: Någon annan som har Tre och har testat och upplevt motsatsen får mer än gärna skriva det här! Skulle bli jätteglad om det gick!
Redigerat av shapic, 02 August 2009 - 00:23.
Postad 02 August 2009 - 00:22
Om jag inte missuppfattat det hela så kostar alltså 32GB-modellen 9600:- olåst utan abb. på Tele2. Då vore det väl bättre att köpa mobilen hos någon av de andra operatörerna utan abb. (Telia tar tex 6895:- för 32GB-modellen) och sedan låsa upp den för 300:- och stoppa i Tele2-simkortet? Förutsatt att man får låsa upp iPhonen förstås (om man inte vill jailbreaka)...
Det kan vara värt att kolla upp för då sparar du ju 2400:-!!!![]()
Mvh Henke
Sant, men måste man inte binda sig till operatören och betala för ett abonemang också? Och som någon innan i tråden nämnde måste man väll vänta i 12mån för att kunna låsa upp den.
Sen vet jag inte ifall tele2 säljer iphones löst bara, jag vart tvungen att välja mellen deras olika abonemang (snackis, kompis och fast). Tillslut så kom jag på att jag kunde använda mig utav studentrabatten som jag kan ta del utav. Så det blev fick bli det.
Mvh Mike
Redigerat av Da Mike, 02 August 2009 - 00:27.
Postad 02 August 2009 - 01:07
Tre har avslutat sitt samarbete med Telenor. Tre anser att deras 3G-täckning är tillräckligt bra och därför slutat erbjuda GSM.Varför skulle det vara så? Tre har avtal med Vodafone (Nuvarande Telenor i Sverige) att deras kunder ska få nyttja deras GSM-nät när man befinner sig på en plats där man inte har 3G-täckning. Dock har deras tidigare telefoner varit brandade på det sättet att man inte själv skulle få lov att sätta annan prio på näten än att 3G ska ligga först. Jag antar att det är annorlunda med iPhone då jag förutsätter att den inte är brandad.
Källa: mobil.se
Postad 02 August 2009 - 01:22
För er som söker tips på Apps till iPhone så finns det en tråd som är tänkt att fungera som just en tråd med tips på apps. Ni får gärna titta i den och för er som har tips så får ni gärna delge dem i den tråden. Det är svårt att leta rätt på alla tips i denna tråden. Så posta era favoriter i den tråden nu!Min lista innehåller nog en del som numera kostar pengar och jag skulle nog kanske inte betala för alla i listan men iom att jag skaffade iPhone 2G sen 3G och nu 3Gs så har jag hunnit med att samla på mig betalapps som var gratis förut.
Dom som är i fet text är sånna som verkligen är must have...
Remote
Vecka
eWallet
Free Memory
NetNewsWire
Night Stand
IM+
Air Sharing
iDisk
Shazam
Currency
Convertor
Dual Level
Power Search
tv.nu
FStream
iTranslate
Res i STHLM
Allsvenskan
iTrophies
Friendz
RDP
Sen har jag en massa andra apps som är användbara och bra men dom här är dom jag skulle installera om direkt.
Sen finns det en del spel som är OK tidsfördriv men spel på iPhoen är inte så bra. Då tar jag hellre med min PSP eller DSi...
ktd: Jag flyttade ditt inlägg till tipstråden. Det var inget fel av dig att posta den här utan jag ville bara få in dina tips till den tråden så att det kanske blir fart på den någon gång
Tråden med tips: https://www.minhembi...howtopic=235374
Redigerat av smellymarq, 02 August 2009 - 01:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
50 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?